Ekonomika
ad se vykaslou na mini saab, pochybuji že bude lepší a to i cenově nez Mini, Chrobak nebo muj favorit DS3 a ad hlavně rozjednou linku na 9-5 a slevní ji a to říkám jako bejvalý majtel saabika. Přece jen bych si rád za 10 let koupil současnou 9-5 od Hirsche [odkaz] ale ty bu museli rozjet linku 😒
jsem jedinej, koho už nebaví nekonečné krachování Saabu? Jeden tejden je jasný. že padne, pak zas vyleze Spyker, Spyker se přetahuje s Číňanama, Čínani Saab nechou, Spyker ho po čase taky nechce, Číňani už ho chcou, Číňani už ho zas nechcou, ale koupí od něj auta, Saab vyrábí, Saab nevyrábí a najednou ještě plánuje nový modely? >😁 Pro mě je Saab jedna z nejzbytečnějších značek na trhu a kdyby padl, tak si na něj za rok vzpomene asi tolik lidí, jako na finalisty Superstar z předešlých let...
Na váš příspěvek v této diskusi si nikdo nevzpomene ani za hodinu.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
O tom žádná, je to složitá situace, pro Saab i pro jeho zákazníky.
Pokud ale někdo hodnotí, co je zbytečné a co není (podle pana Matějíčka firma Saab), a za jak dlouho si na to kdo vzpomene, až to nebude, tak je mu třeba připomenout, aby ohodnotil ze stejných hledisek i svoje vlastní výplody. Muller to zatím zuby nehty drží a zaslouží si za to uznání a ne aby ho tady nějakej Matějíček "školil".
Pokud ale někdo hodnotí, co je zbytečné a co není (podle pana Matějíčka firma Saab), a za jak dlouho si na to kdo vzpomene, až to nebude, tak je mu třeba připomenout, aby ohodnotil ze stejných hledisek i svoje vlastní výplody. Muller to zatím zuby nehty drží a zaslouží si za to uznání a ne aby ho tady nějakej Matějíček "školil".
Můj výplod je k tématu, kdy je šance, že se Saab vrátí do stabilní pozice, velká stejně asi jako to, že v ČR zmizí korupce a politici přestanou rozkrádat státní peníze. Za to ten Váš "příspěvek" je pouhou snahou o ponížení někoho, kdo nesdílí stejný názor...
Asi vám chybí schopnost podívat se do zrcadla. Vy jste začal s ponižováním (za rok si na Saab nikdo nevzpomene... asi těžko, vzhledem k tomu, co se odehrávalo před necelýma 2 lety, že?). Já jsem vám jenom nastavil to zrcadýlko. Mimochodem, jaká je vaše životní zkušenost a odbornost, že posuzujete pravděpodobnost návratu Saabu do stabilní pozice? Já myslím, že je krajně neuvěřitelný, že Saab dnes vůbec existuje. Lze za to vděčit právě tomu, že se za Saab postavili hodně šikovní lidé, kterým na té značce záleželo, jako Muller a Ake Jonsson. To že značku udrželi až do dnes je velký úspěch a důkaz jejich schopností. Kdybyste o tom něco věděl a měl trochu zkušeností s podnikáním, tak byste nepsal takové kraviny.
Asi im z tých večných a strašných problémov už zašibalo. Nie sú schopní prísť ani s konkurencieschopným autom vyššej strednej triedy (najlepšie o tom vypovedá interiér, porovnajte si: [odkaz] [odkaz] ) a už chcú ísť do luxusnej triedy. Možno, že to chcú Číňania, pretože napríklad u Volva boli po jeho prevzatí firmou Geely tiež tieto plány a pochádzali z Číny, ale ľudia z Volva jasne povedali, že je na to priskoro. A Volvo je niekde inde než Saab a ani tam si na to ešte netrúfajú.
s tím interiérem-SAAB není auto pro každého, pro Tebe asi také ne...... já mám SAABa, a nic jiného bych nechtěl 😄
až si sedneš do nové 95 v AERU, tak věř, že po vystoupení budeš slintat jako malej kluk......
vždycky mě pobaví když na mě začne na dálnici blikat A6 v 3.0TDI nebo okta v RS, stačí polechtat plyn a nemají sebemenší šanci 😄
až si sedneš do nové 95 v AERU, tak věř, že po vystoupení budeš slintat jako malej kluk......
vždycky mě pobaví když na mě začne na dálnici blikat A6 v 3.0TDI nebo okta v RS, stačí polechtat plyn a nemají sebemenší šanci 😄
A jak to dopadne, už jedeš pořád rychle a nebo tě nakonec předjedou, protože víš , že jedeš za hodně.
Pozri sa, ja som bývalí veľký priaznivec tejto firmy. Boli časy keď bol Saab azda najlepšie auto aké sa v danej triede dalo kúpiť. Aj keď je pravda, že BMW 5 e39 bolo tiež vynikajúce auto, v niečom prevyšovalo 9-5 a Mercedes-Benz E bol tiež ťažký konkurent. Tie časy sú ale už dávno preč. Neslintal by som po novej 9-5. A aj keď áno, stačilo by sa zviesť v inom aute. Napríklad BMW 535i. A bolo by po slintaní.
tak porovnavat hocico s novou a6 je trapne,aj interier bmw vyzera oproti a6 smiesne....
mezi náma? co se ti na interieru audi líbí? dobře...je velmi ale velmi kvalitně zpracován...to nelze popřít tím je audi vyhlášené...ale ty tvary?? tfuj co to má bejt...kříženec BMW 5er s optimou?
[odkaz]
ted si nejsem jistej kdo se kým inspiroval...ale vedle tadytoho interieru vypadá ten v audi jako hodně nepovedená kopie kterou dělal nějakej opielec, páč je nakřivo...i když velmi kvalitně udělaná... 😉
[odkaz]
ted si nejsem jistej kdo se kým inspiroval...ale vedle tadytoho interieru vypadá ten v audi jako hodně nepovedená kopie kterou dělal nějakej opielec, páč je nakřivo...i když velmi kvalitně udělaná... 😉
Prohlášení, že 9-5 není konkurenceschopný auto, je docela silný. Zvlášť, když uvážíš, že kvůli tomuhle modelu GM přemýšlelo, že Saab místo prodeje zruší...Ohledně toho interieru, ten určitě nepatří ke špičce segmentu, ale dotváří styl vozu. Navíc, na Saabu se dá najít spousta věcí, který ti tenhle nedostatek vyvažují... A pak ještě musíš vzít v potaz, že Saab neni (a nikdy nebyl) autem pro každýho. Zkrátka Saab je auto, který má osobnost, styl, svojí jedinečnost a buď tě okouzlí nebo ne - ty hold patříš do té druhé skupiny... A co se týče budoucí 9-7, tak tam může Saab jenom překvapit...
Budem sa k vetám vyjadrovať postupne. Samozrejme, že Saab 9-5 je výborné auto, ale treba sa zamyslieť nad ponukou motorov, nad ponukou najmodernejších technológii vo výbave, nad interiérom a nad cenou. Nie žeby 9-5 nebolo konkurencieschopné ako auto, ale ako modelová rada. Pretože portfólio vecí, ktoré Saab ponúka je slabé. To, že GM rozmýšľalo o tom, či vôbec pošle Saab 9-5 do výroby nemusí automaticky znamenať, že skutočne ide o nejaký jedinečný výtvor. Myslím si, že u GM rozmýšľali predovšetkým o tom, že sa preč dostanú technológie celého koncernu. A tie, keďže Saab mieri do prémiového segmentu sú na vysokej úrovni. GM by to nechcel u akéhokoľvek auta, ale nie to ešte u auta, ktoré používa to najlepšie z koncernu. Dá sa na ňom množstvo vecí, ktoré to vyvažujú? Akých? Sedadlá, dizajn a ďalej? Hovoríš, že Saab nie je auto pre každého. Súhlasím. Ale dnes z toho nemôže firma žiť. Naviac, platilo to aj kedysi a kedysi boli Saaby špičkové autá, len s iným charakterom aký mala konkurencia. Dnes už zaujme jedine iným charakterom, ale úroveň bohužiaľ už nie je taká ako v minulosti. A k modelu 9-7. Neodvážil by som si tvrdiť, že Saab môže len a len prekvapiť. Dlho nás už niečim neprekvapil (žeby priemerným SUV?) a mám obavy z toho ako zvládne najprestížnejší segment, v ktorom nemá skúsenosti. Pripomínam, že ani Volvo si naň ešte netrúfa.
Bohužel s tebou musím souhlasit, že po technický stránce už zkrátka není Saab to, co býval. Ač mám GM celkem dost v oblibě, tak to, jak se staral (nebo spíš nestaral) o Saab, mě zkrátka štvalo a nezájem GM o Saab byl podle mně hlavní důvod, proč šel Saab tak dolů... Dál, je pravda, že s luxusní třídou nemá Saab zkušenosti, ale když se spojí příval čínských peněz a šikovní tvůrci, tak může vzniknout celkem slušný auto. Určitě si nemyslím, že bude na úrovni německý trojky, a že bude mít nějak vysoký prodeje, ale v dlouhodobějším pohledu se jím nasbíraný zkušenosti a objevvený technologie můžou hodit... Cesta určitě míří spíš přes novou 9-3, popřípadě nižší kategorie (9-1), kde může Saab nabídnout svůj výjimečný design, srovnatelnou techniku (kterou v luxusním segmentu asi opravdu ještě nenabídne) a když se jim k tomu povede správně vybalancovat cenu, tak si myslím, že by prodejní čísla mohli být slušný... Bohužel, všechno to bude stát na tom, kolik peněz budou ochotní číňani nalít do Saabu...
Jinak, tvoje reakce byla opravdu smysluplná, ne jako některý, který tu občas čtu :yes: 😄 .
Jinak, tvoje reakce byla opravdu smysluplná, ne jako některý, který tu občas čtu :yes: 😄 .
Ja som zase už včera rozmýšľal nad tým, že ti napíšem, že na 16 rokov píšeš na výnimočnej úrovni. Ako po stránke obsahu, tak aj štýlu. :yes:
K tomu nezáujmu GM môžem doplniť napríklad to, že u Saabu mali pred niekoľkými rokmi v podstate hotový a v podstate vlastnými prostriedkami vyvinutý nový model malého SUV. Myslím, že to malo byť niečo kategórie Nissan Qashqai. Bohužiaľ, u GM povedali nie a namiesto toho "prikázali" vyrábať 9-7X. A dopadlo to tak ako to dopadlo. Kde mohla byť dnes firma s takým autom? Presne by zapadlo do doby a myslím si, že by bolo konkurencieschopné. Koneckoncov, v prémiovej triede až donedávna nebola veľká konkurencia v segmente malých SUV.
Súhlasím s tým, že v prípade modelu 9-7 môže nazbierať know-how, to je pravda.
Súhlasím s tým, že ťahúňmi budú zrejme modely 9-3 a 9-1. Hoci Saab nebude tam, kde nemecké značky, tak si myslím, že v triede menších automobilov má dosť technológii a možností na výrobu konkurencieschopného auta. Tieto triedy nepotrebujú taký široký výber motorov alebo výbavy, naviac sa črtá spolupráca s BMW. Aj keď stále mám obavu, či bude Saab schopný zaujať. Stále to budú musieť byť špičkové autá, aby nimi zaujala firma, ktorá stratila podstatnú časť zo svojej reputácie. A samozrejme, dôležitá je aj cena, ceny modelu 9-5 sú nezmyselne vysoké a ak bude chcieť seriózne zaujať, určite by mali byť položené nižšie. Veď napríklad Jaguar XF, ktorý tiež musí(musel) zachraňovať firmu, cenovo tiež nie je nijak drahý, v nižších výbavách je dokonca lacnejší ako konkurencia.
K tomu nezáujmu GM môžem doplniť napríklad to, že u Saabu mali pred niekoľkými rokmi v podstate hotový a v podstate vlastnými prostriedkami vyvinutý nový model malého SUV. Myslím, že to malo byť niečo kategórie Nissan Qashqai. Bohužiaľ, u GM povedali nie a namiesto toho "prikázali" vyrábať 9-7X. A dopadlo to tak ako to dopadlo. Kde mohla byť dnes firma s takým autom? Presne by zapadlo do doby a myslím si, že by bolo konkurencieschopné. Koneckoncov, v prémiovej triede až donedávna nebola veľká konkurencia v segmente malých SUV.
Súhlasím s tým, že v prípade modelu 9-7 môže nazbierať know-how, to je pravda.
Súhlasím s tým, že ťahúňmi budú zrejme modely 9-3 a 9-1. Hoci Saab nebude tam, kde nemecké značky, tak si myslím, že v triede menších automobilov má dosť technológii a možností na výrobu konkurencieschopného auta. Tieto triedy nepotrebujú taký široký výber motorov alebo výbavy, naviac sa črtá spolupráca s BMW. Aj keď stále mám obavu, či bude Saab schopný zaujať. Stále to budú musieť byť špičkové autá, aby nimi zaujala firma, ktorá stratila podstatnú časť zo svojej reputácie. A samozrejme, dôležitá je aj cena, ceny modelu 9-5 sú nezmyselne vysoké a ak bude chcieť seriózne zaujať, určite by mali byť položené nižšie. Veď napríklad Jaguar XF, ktorý tiež musí(musel) zachraňovať firmu, cenovo tiež nie je nijak drahý, v nižších výbavách je dokonca lacnejší ako konkurencia.
Nelze než souhlasit 😄
Ale těžko teď odhadovat budoucnost značky, která neměla posledních 10 let téměř žadnej technickej posun a jejíž modelový portfólio se téměř nezměnilo (nepočítaje přeznačkované modely typu 9-2, 9-7X atd)... Může dojít ke vzkříšení značky ve velkém stylu nebo naopak o její již totální pohřbení. Záleží na mnoha faktorech... Já jenom doufám, že dojde na tu první možnost...
Ale těžko teď odhadovat budoucnost značky, která neměla posledních 10 let téměř žadnej technickej posun a jejíž modelový portfólio se téměř nezměnilo (nepočítaje přeznačkované modely typu 9-2, 9-7X atd)... Může dojít ke vzkříšení značky ve velkém stylu nebo naopak o její již totální pohřbení. Záleží na mnoha faktorech... Já jenom doufám, že dojde na tu první možnost...
na automobilku, která musela prodat i svůj majetek, aby měla na výplaty. 😲
no jestli čínané SAAB zachrání tak jako Volvo...tak si rozhodně stěžovat nebudou...já jim fandím...a doufám, že jednou bude GM litovat že se SAABU zbavili...a ted se ještě chtěj zbavit Opelu...to je docela srandovní...když od opelu mají odvozeny všechny své americké modely...to je jako by se vw chtěl zbavit volkswagenu... 😄
Čína má Volvo a bude mít Saab a nakonec celou Evropu. Pak zase bude platit neděláš - nežereš a evropský kontrolor zkontrolovaných kontrol bude montovat auta pro Číňany.