Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab potvrdil přípravy modelů 9-1, 9-6X a 9-7: Pomůžou Číňani

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Přípravy mini-Saabu, velkého SUV a luxusního sedanu můžou začít.

Společnosti Swedish Automobile N.V. a Saab Automobile AB v pondělí oznámily uzavření závazné dohody s čínskými firmami Pang Da Automobile Trade Co., Ltd. (Pang Da) a Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co., Ltd. (Youngman), které potvrzují předchozí předběžné nezávazné dohody o spolupráci a investicích z minulých týdnů.

Nová předběžná dohoda s Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co., Ltd. (Youngman Passenger Car) počítá se založením společného podniku sídlícího ve Švédsku. Náplní jeho aktivit má být vývoj tří nových modelových řad značky Saab.

Saab Automobile bude zodpovědný za vývoj a testování, resp. další podpůrné aktivity do zahájení výroby. Tu by nakonec měla zajistit čínská strana. Předběžnou dohodu ještě musí schválit příslušné úřady i Číně. Evropská strana již dohodu schválila.

Nejnovější vývoj situace kolem Saabu dává značce novou naději na existenci, byť řada expertů v Evropě nevěří v její úspěšné vzkříšení, pokud zůstane samostatným podnikem.

Investice z Číny mají směřovat do projektu malého Saabu s obchodním označením 9-1, který má jednou konkurovat prémiovým modelům na horní hranici segmentu malých vozů. Takový model by měl zřejmě největší šanci v Evropě.

Velké modely 9-6X a 9-7 míří za čínskými zákazníky a do USA. Saab 9-6X má být velký crossover nebo SUV, model 9-7 pak novou vlajkovou lodí luxusním sedanem.

Všechny nové vozy mají stát na nové flexibilní platformě Phoenix, kterou má být možné prodloužit až na 5,4 m.

Výrobu Saabem vyvinutých modelů zřejmě zajistí čínský partner Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co., Ltd. Konkrétní termíny příchodu novinek na trh Saab nespecifikoval.

Ondřej Láník
Diskuze (35)
8. 7. 2011 14:03
Re: nuuudaaaaaa!
Asi vám chybí schopnost podívat se do zrcadla. Vy jste začal s ponižováním (za rok si na Saab nikdo nevzpomene... asi těžko, vzhledem k tomu, co se odehrávalo před necelýma 2 lety, že?). Já jsem vám jenom nastavil to zrcadýlko. Mimochodem, jaká je vaše životní zkušenost a odbornost, že posuzujete pravděpodobnost návratu Saabu do stabilní pozice? Já myslím, že je krajně neuvěřitelný, že Saab dnes vůbec existuje. Lze za to vděčit právě tomu, že se za Saab postavili hodně šikovní lidé, kterým na té značce záleželo, jako Muller a Ake Jonsson. To že značku udrželi až do dnes je velký úspěch a důkaz jejich schopností. Kdybyste o tom něco věděl a měl trochu zkušeností s podnikáním, tak byste nepsal takové kraviny.
8. 7. 2011 09:15
Re: nuuudaaaaaa!
Můj výplod je k tématu, kdy je šance, že se Saab vrátí do stabilní pozice, velká stejně asi jako to, že v ČR zmizí korupce a politici přestanou rozkrádat státní peníze. Za to ten Váš "příspěvek" je pouhou snahou o ponížení někoho, kdo nesdílí stejný názor...
8. 7. 2011 08:08
Re: Zašibalo im?
Nelze než souhlasit :-)
Ale těžko teď odhadovat budoucnost značky, která neměla posledních 10 let téměř žadnej technickej posun a jejíž modelový portfólio se téměř nezměnilo (nepočítaje přeznačkované modely typu 9-2, 9-7X atd)... Může dojít ke vzkříšení značky ve velkém stylu nebo naopak o její již totální pohřbení. Záleží na mnoha faktorech... Já jenom doufám, že dojde na tu první možnost...
6. 7. 2011 19:59
Re: Zašibalo im?
Ja som zase už včera rozmýšľal nad tým, že ti napíšem, že na 16 rokov píšeš na výnimočnej úrovni. Ako po stránke obsahu, tak aj štýlu. :yes:
K tomu nezáujmu GM môžem doplniť napríklad to, že u Saabu mali pred niekoľkými rokmi v podstate hotový a v podstate vlastnými prostriedkami vyvinutý nový model malého SUV. Myslím, že to malo byť niečo kategórie Nissan Qashqai. Bohužiaľ, u GM povedali nie a namiesto toho "prikázali" vyrábať 9-7X. A dopadlo to tak ako to dopadlo. Kde mohla byť dnes firma s takým autom? Presne by zapadlo do doby a myslím si, že by bolo konkurencieschopné. Koneckoncov, v prémiovej triede až donedávna nebola veľká konkurencia v segmente malých SUV.
Súhlasím s tým, že v prípade modelu 9-7 môže nazbierať know-how, to je pravda.
Súhlasím s tým, že ťahúňmi budú zrejme modely 9-3 a 9-1. Hoci Saab nebude tam, kde nemecké značky, tak si myslím, že v triede menších automobilov má dosť technológii a možností na výrobu konkurencieschopného auta. Tieto triedy nepotrebujú taký široký výber motorov alebo výbavy, naviac sa črtá spolupráca s BMW. Aj keď stále mám obavu, či bude Saab schopný zaujať. Stále to budú musieť byť špičkové autá, aby nimi zaujala firma, ktorá stratila podstatnú časť zo svojej reputácie. A samozrejme, dôležitá je aj cena, ceny modelu 9-5 sú nezmyselne vysoké a ak bude chcieť seriózne zaujať, určite by mali byť položené nižšie. Veď napríklad Jaguar XF, ktorý tiež musí(musel) zachraňovať firmu, cenovo tiež nie je nijak drahý, v nižších výbavách je dokonca lacnejší ako konkurencia.
6. 7. 2011 18:51
Re: Zašibalo im?
Bohužel s tebou musím souhlasit, že po technický stránce už zkrátka není Saab to, co býval. Ač mám GM celkem dost v oblibě, tak to, jak se staral (nebo spíš nestaral) o Saab, mě zkrátka štvalo a nezájem GM o Saab byl podle mně hlavní důvod, proč šel Saab tak dolů... Dál, je pravda, že s luxusní třídou nemá Saab zkušenosti, ale když se spojí příval čínských peněz a šikovní tvůrci, tak může vzniknout celkem slušný auto. Určitě si nemyslím, že bude na úrovni německý trojky, a že bude mít nějak vysoký prodeje, ale v dlouhodobějším pohledu se jím nasbíraný zkušenosti a objevvený technologie můžou hodit... Cesta určitě míří spíš přes novou 9-3, popřípadě nižší kategorie (9-1), kde může Saab nabídnout svůj výjimečný design, srovnatelnou techniku (kterou v luxusním segmentu asi opravdu ještě nenabídne) a když se jim k tomu povede správně vybalancovat cenu, tak si myslím, že by prodejní čísla mohli být slušný... Bohužel, všechno to bude stát na tom, kolik peněz budou ochotní číňani nalít do Saabu...
Jinak, tvoje reakce byla opravdu smysluplná, ne jako některý, který tu občas čtu :yes: :-) .