Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Fiat Croma (2005-2011)

Staré meno, nový problém. Výrok viažuci sa tak či onak k posledným dvom generáciám Fiatu Croma, medzi ktorými je však takmer desaťročná prestávka.
Zpět na článek
9. 7. 2011 15:23
9. 7. 2011 15:41
neregistrovaný "Extraterrestria"
9. 7. 2011 16:01
9. 7. 2011 18:50
9. 7. 2011 19:53
9. 7. 2011 23:51
9. 7. 2011 21:05
10. 7. 2011 00:01
11. 7. 2011 12:17
neregistrovaný "motorwagen"
9. 7. 2011 16:15
9. 7. 2011 18:16
9. 7. 2011 22:40
10. 7. 2011 15:40
neregistrovaný "Karlos_1"
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2011 15:23
Brontosaurus
To pozná každy trouba, že je to ošklivé, pouze vedení Fiatu si myslelo opak.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
9. 7. 2011 15:49
Re: Brontosaurus
Počkejte až to tu objeví wolff, ten nám všem hned vysvětlí, jak dokonalý a (svým způsobem i) velmi úspěšný model to byl... >:-[]
9. 7. 2011 20:22
Re: Brontosaurus
U A2 jsi zase vykrikoval ty, tak si nejdriv zamet pred vlastnim prahem.
Avatar - del42sa
10. 7. 2011 09:55
Re: Brontosaurus
Vy to chlapi moc dramatizujete...
Fiatu se daří výborně, má nejlepší motory na světě,nejkomplexnější portfolio vozů, nejpoctivější servis a Lancia je na vzestupu. Jen počkejte až vezme evropské trhy útokem ;-)

Všechno bude, bazén s klimatizací a telefon zavedem až do maštale... a to se budete všichni divit co je ten Marchionne zač, zvlášt teď, když jsou už jednou nohou v .....ehm... USA >:D :-!
neregistrovaný "Extraterrestria"
9. 7. 2011 15:41
Croma
Croma dává smysl až jako ojetina, kdy můžete mít plně vybavený zánovní křižník za šměšně nízký peníz.
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2011 16:01
propagace
croma není špatný auto a po faceliftu dokonce i nevypadá špatně,ale chyba je absolutně žádná propagace,spousty lidí vůbec neví že fiat měl v nabídce nějaký model střední střidy..chápu že cz trh není měřítko ale ono to nebylo slavné určitě ani jinde
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
9. 7. 2011 16:13
Re: propagace
Neschopnost marketingu Fiatu je známá, když už ani doma toho Fiat (od nižší střední nahoru) moc neprodá, co potom čekat "venku"...
9. 7. 2011 18:50
Re: propagace
Primárně to ovšem není neschopnost marketingu. To nám tady fiat fans tvrdí pořád a zároveň neopomíjejí zdůrazňovat, jak oproti superkvalitním a v zásadě dokonalým fiatům, lanciám a alfám prolhaný marketing hlavně VW dokáže prodávat mraky nekvalitních, poruchových a designově sterilních aut...

Problém je prostě v tom, že Italové na to už nemají. Sedmdesátá a začátek osmdesátých let, kdy auta sekal kde kdo a jejich technická úroveň zdaleka nevyžadovala tak rozsáhlou kombinaci technického rozvoje, logistiky a organizace vůbec jsou definitvně pryč. Tehdy FIAT patřil k solidním firmám srovnatelným s francouzskou a dokonce i německou konkurencí - dneska je třeba Reanult někde úplně jinde, než FIAT (daleko před ním), stejně jako PSA. Navíc na trh se protlačili Kotrejci, jejichž vývojové kapacity a organizační schopnosti Italy taky značně předstihují. Zatímco před dvaceti třiceti lety ještě FIAT vyráběl větší auta typu Mira Fiori, Argenty, Tipa nebo Cromy. Dneska už jenom vyrábí malá auta, Bravo je jasný propadák (což tady řada lidí tvrdila hned na začátku a v době kdy tady wolff onanoval nad představou, jak dokonalé Bravo ovládne prodeje v Evropě a smázne golfa...) a ony dvě další značky AR a Lancie jenom paběrkují na periferii prodejů v Evropě, o globálním trhu ani nemluvě.

To opravdu není o marketingu. Ten může být horší nebo lepší, ale hlavně musí mít co nabízet. Porovnej si portfolio třeba Renaultu, PSA, Hyundaie nebo i škodovky....Několik řad aut, řada modifikací - a FIAT sám? Pětistovka, Panda - která snad bude mít nástupce, ale je otázka, jak dalece dokáže překonat stávající (přiznejme) docela úspěšný typ, obstarožní Punto a "jednokarosové" Bravo. K tomu derivát Suzuki XJ4, který logicky nemůže překonat japonsý originál, nevkusná Multipla a u ostatních si ani nejsem jist, jestli se ještě dělají (Ulysse, Idea). Představa, že se trh vrhne na "přeznačené" Chryslery, které se v Evropě příliš nechytily ani v originální verzi tu jako "fiaty" tu jako "lancie" je spíše výrazem důkazem toho, jak Italům obecně chybí koncepčnost a důkladnost a hlavně schopnost reálně hodnotit možnosti a využívat je. Byly doby, kdy se v Itálii vyrábělo přes milión aut ročně, loni se jich tam udělalo tuším 660 tisíc.....I to něco ukazuje více než výrazně.

P.S.Doufám amyslím, že wolff a různí ti etykóni se tady snad ani neobjeví. Pokud přece ano a budou se tady hystericky rozčilovat nad komentáři k FIATu, ať laskavě nakouknou k diskuzi cca z půlky týdne o novém motoru AUDI, je to na revanš...
9. 7. 2011 19:53
Re: propagace
Podle Tvých slov asi taky patřím mezi "etykóna", nicméně mi celkem nezbývá, než s Tebou souhlasit. Mě osobně se nová Croma nikdy nelíbila a to si myslím, že si svůj názor na auta dělám sám a nepotřebuju k tomu masáže firemní reklamou. Jisté je, že Marchionne zvedl Fiata z prachu a dostal ho zpátky do černých čísel, ale nějak usnul na vavřínech a teď o nějakém novém modelu není vidu slechu. Nevím, co chtějí se stávající modelovou řadou dokázat. Je mi to dost líto, italům fandím, ale snažím se stát oběma nohama na zemi, proto pokud nepřijde modelová ofenzíva, půjdou, víš kam...? Přitom mám sám zkušenosti s novým "jednokarosovým" Bravem, nedám na něj dopustit, po 14 měsících, co s ním jezdím (jsem pouze uživatel) neměl jedinou závadu, naftové provedení žere pod 5 l/100 a motor je absolutně suchý a opotřebení v interiéru taky vidět není. Panda v prodejích vede proto, že je nasazena nízká cena a na to každý slyší. Bude to asi taky spolehlivé auto, aspoň já jsem slyšel od všech jenom chválu a to přitom dělají Poláci!
9. 7. 2011 20:18
Re: propagace
Tak kompletne novy model je otazka peti let, bohuzel ted FIAT musi vyplnit hlucha mista jinak.
9. 7. 2011 23:51
Re: propagace
Sorry, z toho co píšeš, rozhodně etykon nebo wolff nejseš. Zatímco pro ně je každý, kdo není fanda italských aut, idiot a všude musí znovu a znovu vykládat, jak je blbá škodovka a jak hnusný jsou auta od koncernu vw, tak já si vůbec nemyslím, že kdo má rád italský auta, tak je idiot. Jenom nesnáším fanatismus, lhaní a nabubřelost. Je tady pá lidí, kteří mají rádi italy (ať už fiat nebo ar), ale necítí potřebu to dávat najevo hysterickou nenávistí k vw a spol.

Tvé zkušenosti s Bravem věřím, je to normální auto standartních kvalit a představa, že by dneska nějaký auťák měl třeba po roce ošoupaná sedadla, nebo mu tekl motor je pro mně nepředstavitelná. Ani si nevzpomínám, že by v piosledních deseti dvaceti letech někdo z mých známých a kamarádů nedojel, protože by měl poruchu na voze. Tedy s jednou vyjímkou - jeden můj známý - skvělý člověk, ale technický antitalent a mizerný řidič dvakrát utavil turbo a od té doby vykládá všude, jaký je passat šmejd. Jenže problém byl u něj a nedá si vymluvit, že jezdit s turbem má taky svá specifika.

Panda je jednoduché, dobře navržené a zavedené auto, platí tady ono otřepané a velice příznivé Value of Money - nicméně Poláci, kteří ho vyrábějí jsou podle všeho spolehlivější a kvalitnější pracovní síla než Italové. Z hlediska kvality fabrika FIATu v Polsku vede v rámci celého jejich koncernu a paradoxní je, že to samé platí i pro závod Oplu v Polsku a nebo třeba i Toyoty. Já sám mám zkušenost jak s Poláky tak Italy a musím konstatovat, že organizačně, technicky a spolehlivostí jsou Poláci daleko lepší než Italové. Italové jsou sice velice přátelští, ale spoleh na ně rozhodně není a dětinskost jejich výmluv mně příjde až neuvěřitelná........
9. 7. 2011 20:17
Re: propagace
Ono to zase tak strasne nebude. Kdyby FIAT zitra zavrel kram, porad bude kvuli patentum dost vydelecnou firmou.

Nenecham si vymluvit, ze u casti znacek koncernu je "neuspech" dan prave prisernym marketingem. 159 zabila prave snaha postavit ji proti D3 (na coz sice technicky i co se image tyce ma) a zcela nerealne ceny. Nepochopili, ze exces s 2.0 TS 16V a patecni elektronikou bude mit presah i do nasledujici generace modelu a nepochopili, ze zakaznik uz neni tim, cim byl v roce 90.
To same Giulietta. Auto, ktere je vedle Golfa na spici kompaktniho segmentu, ale reklama kde nic tu nic. Nemuzou predpokladat, ze vsichni kupci jsou ctenari magazinu a motoristickymi fanatiky. Do koupe aut v dnes hodne mluvi zeny a s jejich s prominutim omezenym rozhledem je div, ze se prodava i neco jinaho nez D3, SUV a MPV. V Nemecku onehda bezela hezka kampan podporena akcnimi cenami, ktera ukazovala Ypsilonku jako zenske auto a behem nasledujiciho pololeti se prodeje zvedly na ctyrnasobek.
Lancie je mimo, potencial, ktery skyta pusobeni v rallye uz je uplne ztracen. Delta, ac zajimava, je za zenitem a s nasazenou cenou neprodejna.
FIAT ma trumf v podobe Pandy a uzasne F500, ktera spolecne s odvozenymi derivaty bude hezka a stylova snad i po deseti letech. GP je vedle Pola, Clia a Fabie zbytecne a u Brava absolutne nereflektuji jeho konkurencni postaveni. Ve chvili, kdy Bravo nekde v prumeru a zcela stranou zajmu si nemuzou dovolit, aby bylo jednim z nejdrazsich kompaktu.

O Ferrari a Maserati polemizovat nemusime, tam zadny problem neni.

Koncern se prodava kvuli tomu, ze Evropa je v podstate nemeckou kolonii. Pokud chci auto, ktere ma byt ekvivalentem lednicky nebo pracky, pujdu prave v Wolfsburgskym. Servis na kazdem rohu, stejny design uz petatricet let, masivni marketingove kampane, konfigurace do nejposlednejsiho detailu. Prave kvuli teto obrovske prodejni bazi a temer absolutni unifikaci si koncern muze dovolit takovy rozsah konfiguraci a modelovych rad. Neuspech, ktery by jinou znacku polozil (SEAT celkove, Phaeton) se jednoduse zamazne nejakou akci na Golfa nebo podporenim fleetovych prodeju Passata.
Pokud dojde k zakolisani (2.5 TDI, 2.0 TDI PD, prvni generace DSG, Touran), velkoryse se to prejde, psi si zastekaji a karavana jede dal. Vzdy kolem sebe vidime tuny Golfu, tak to, co nam cpou v AutoBildu musi byt vymysl. A v poslednim testu TDI jen chvalili, no Mano, jdeme nakupovat.

Neber to jako nejakou polemiku, spis trochu odlisny nahled na vec. Ac jsem Alfista, bohuzel to, co v poslednim desetileti predvedli, me privedlo do showroomu Nemcu. Holt rozum a penezenka veli, srdce se zase musi podridit. Ale otec ma prave objednanou Giuliettu QV, uvidi se, treba se vratim ke sportovnimu srdci.
Avatar - Typhoon
9. 7. 2011 21:05
Re: propagace
Před pěti lety se mi z fotek moc líbil FIAT Grande Punto. Kromě toho také automobilka s novým vedením hlásala velký kvalitativní skok. S velkým očekáváním jsem se tedy zúčastnil předváděcí akce a rázem bylo po nadšení. Během pár minut, co jsem seděl uvnitř, jsem našel v interiéru pět závad. Tento negativní dojem jsem si uchoval dodnes...
9. 7. 2011 21:07
Re: propagace
V GP jsem nikdy ani nesedel, nebudu tedy soudit.
Ale co jsem si odnesl z Brava, Pandy, F500 a Cromy byly veskrze prijemne dojmy. :-)
10. 7. 2011 00:01
Re: propagace
Souhlas, já bych o tom, co píšeš ani nepolemizoval, protože máš v zásadě pravdu. Jediný, co si myslím je, že s tou německou kolonií to nebude až zas tak horký. Zaprvé se Němci naužili chovat a jsou mnohem méně "náckovští" než třeba Frantíci - a hlavně, stále je na výběr. Prostor, který FIAT a jeho značky uvolnily bryskně vyplnili Japonci a především Korejci a oba dva francouzské koncerny rozhodně nejsou žádní slabí hráči. Přidej Forda, který je podle mně mnohem míň německý, než je německý podíl na výrobě v Evropě a zjistíš, že víc aut se stále ještě v téhle kategorii dělá mimo sféru volkswagenu a opla....No, uvidíme, za dva tři roky bude jasno, kam se kdo dostane.

Jinak samozřejmně značky jako Ferrari, Maserati nebo Lamborgini jsou mimo diskuzi, to je jiná liga, tam platí jiná pravidla.....
9. 7. 2011 21:52
Re: propagace
Jj, souhlas... Krásnej rozbor situace. :yes:
Nejdřív ale ke Cromě...Croma měla hned několik problémů, které způsobili její totální neúspěch na všech trzích včetně toho domácího... Ten 1. je podle mně způsoben volbou karoserie, kdy se vůbec nenabízel sedan a veškerá experimentace, jak už minulost ukázala, se v této třídě nevyplácí (viz Opel Signum, Renault Vel Satis atd.). Dalším důvodem je (minimálně až do faceliftu) nevýrazný design a, jak už zde zaznělo, nevědomost většiny zákazníků o tom, že Croma vůbec existuje. Asi posledním důvodem je náhled většiny kupujících na Fiat, jako na značku, která umí vyrábět malá auta a nic jiného. A teď k Fiatu obecně...
Dnes už Fiat stojí dá se říct pouze na 3 modelech - Pandě, 500 a Puntu... Panda je sice již dost stará, ale dokáže to vyvážit nízkými cenami a pro ženy přívětivým designem (který je nyní ve třídě mini silně na ústupu). 500 je momentálně asi nejpovedenější model značky a v USA teď zažívá velký boom. Jeho přednosti jsou jasné, ale vzhledem k tomu, že jde o stylovku, tak nemůže značku zachránit. A Punto? I když má určitě své přednosti (design, prostornost...), tak stáří se už na něm projevuje a je to vidět i na prodejnosti. Bravo je opravdu propadák, ale myslím si, že zde má značka ještě šanci (pokud se povede nástupce). Ze zbytku portfólia se stane přeznačkovaný Chrysler/Dodge, který bude mít v Evropě minimální šanci. Z dalších značek koncernu - Alfa romeo má momentálně celkem slušné modely (hlavně Giulietta a MiTo), ale bohužel nic dalšího. O Lancii nemá cenu mluvit a Maserati s Ferrari nemají šanci nějak více ovlivnit ekonomickou stránku Fiatu. Navíc je tu pro Fiat další rána - poslední cca 2 roky drželo jeho prodej šrotovné, a to nyní už opravdu nepřijde... Šanci na zvrat má Fiat možná pomocí amerického trhu, ale to ukáže až čas...
Uvidíme, doufám, že Fiat začne opět prosperovat, ale jeho situace bohužel dnes není vůbec dobrá...
Avatar - white label
9. 7. 2011 22:02
Re: propagace
Taky si nemyslím, že je to pouze marketingem, ale má na tom rozhodně svůj (nezanedbatelný) podíl, např. průzkum trhu apod.
neregistrovaný "motorwagen"
11. 7. 2011 12:17
Re: propagace
Teda tolko zlce v prispevkoch. Clovek, ktory takto utoci na vyznavacov jednej znacky nieje o nic lepsi, ako ty vyznavaci. Mozno sice nekopes za jednu konkretnu znacku, ale si jeden z tych, co kopu do jednej konkretnej znacky.

Ja teraz mam Cromu, je to vyhodna kupa jazdenky, kvalitne vyhotovenie, tiche, spolahlive (zatial ziadna porucha, len udrzba). Osobne nemam peniaze na taketo "velke" auta, Cromu som kupil len koli tomu ze je skutocne vyhodna, kedze stala rovnako ako povodne planovany Ford C-MAX. Takisto sa snazim byt nad vecou a neprihliadat na ziadne rady vsevedkov. Napr. casta fama ze francuzke auta su strasne kramy a nemecke nesmrtelna kvalita mi boli vyvratene osobnymi skusenostami z okolia, kde Renault Megane jazdil roky ako hodinky, pricom bol kupeny ako jazdeny, zatial co Audi A4 bolo minimalne raz rocne pre vacsiu poruchu dlho v servise. Treba citat medzi riadkami a o kupovanom aute si zistim najviac ako sa da.

Zrovna kritizovat Cromu tym klasickym predsudkovym "je to fiat" je blbost. Croma je totiz Opel Vectra, resp. Saab 9-3 s inou kapotou. To auto je okrem plechov a naftakov komplet od GM (a to vratane benzinovych motorov). Takze ano, Croma nebola ziaden predajny uspech, ale ani ziadna extremna strata (zmluvna vymena technologii s GM za dieslove motory). A skutocne mala zly marketing (ja som sa o Crome dozvedel ked som zacal hladat nove jazdene auto) a v spojeni s vyssou cenou noveho auta nemala v krajne Skodoviek sancu - neexistuje tu clovek, co by si radsej kupil novu Cromu ako novu Octaviu Combi.

A co sa tyka zlcovitych nazorov o zastaranosti Fiat group, dovolim si pripomenut, ze Fiat je prakticky autorom dnesnych common rail dieslov, nakolko to vyvinul do takmer dnesnej podoby Fiat Group a v roku 1993 predal Boschu.. A naftove Multijety su skutocne spicka v dnesnej dobe. Nie su najsetrnejsie, ale su povazovane za najspolahlivejsie. A takisto, ak si asi nepostrehol, ze Fiat ma takmer pravidelne aspon jeden z motorov vyhlaseny za motor roka (teraz mali tusim ten novy dvojvalec). Takze tolko k tej zastaranosti..

P.S. Croma je moj prvy Fiat. Predtym som jazdil na Opel Corsa, predtym na Olcite (nesmrtelne zihadlo), v rodine mame dalej Ford Fiesta a este aj stary Subaru Forester. Treba byt nad vecou a kupit vzdy to co je vyhodne, kvalitne a spolahlive. Kazda znacka ma svoje lepsie a horsie obdobia.
Avatar - white label
13. 7. 2011 11:39
Re: propagace
S tím OLT-CITem (jako nesmrtelným žihadlem) jsi mě pobavil... >:-[]
Měl jsem ho taky chvilku (úplně nový) ve výbavě RL s tmavším metalickým lakem... ;-)
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 16:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2011 18:16
...
Dobré auto, koneckonců ani se zevnějškem nemám problém, ale zase jako obvykle...marketing, marketing, marketing. :no:
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2011 22:40
Re: ...
Taky na nem nevidim nic, co by mi vylozene vadilo. Cetl jsem test a dojmy pozitivni veskrze ve vsem. Jen za variabilitu zavazadloveho prostoru dostala 6 bodu!! To samy, co dostavaj sedany. Pravda, po sklopeni sedacek neni rovna plocha a dvojite dno se asi nepocita.
Marketing fiatu hruza a pak je tu jeste jedna vec: starsi modely, napr punto, vypadaj po par letech hrozne lacine a bezcenne.. proste kram za 20 tisic, lak nevydrzi drzet odstin atd. to taky znacce neprida.
Avatar - beibej
9. 7. 2011 21:41
pěknej interiér
Mě se moc líbí. Je prostě hezkej. kvalitu nevím, nikdy jsem v tom nejel. A pravda chce to asi nejvyšší verzi - kůže dřevo ( nebo jakodřevo).
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2011 11:59
Tohle auto zabil..
... sám Fiat a jeho markenting, v ČR tomu pomohlo i zastoupení s nastavením ceny. V základu stálo tuším, že přes 650 tis s benzinovou 1.8l, což je na český trh hodně. Btw v zemi kde vládnou OII a Passaty s tim prorazit ani nemohli. Nulová reklama na produkt a přemrštěná cena udělali své...

O designu psát ani nebudu, to je hodně subjektivní věc. Btw jestli je stejně kvalitní jako Bravo, tak po 150tis km je to rozhrkaná plečka... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Karlos_1"
10. 7. 2011 15:40
Smutné čtení o velmi dobrém autě
Tohle auto mám, najezdím s ním kolem 4000 km každý měsíc a je málo negativního, co bych o něm mohl říct. To spíš naopak, blíží se moment, kdy budu muset vyměnit za něco nového, rozhlížím se a nevím za co ...

Měřím skoro dva metry a je to první auto, které mi prostorově opravdu vyhovuje, z dnešní produkce se dá v tomhle ohledu srovnávat snad s jedním, dvěma auty. Motor 2.4m-jet nemá dodnes v "neprémiových" značkách konkurenci - ani nejlepší čtyřválce v manuálu na něj na dálnici nestačí. Jen chválit se dá také u světel (zdvojená, kdy svítí bixenony i žárovky), sedaček (spíš křesel s komplexním nastavením), komfortu a stability podvozku (zvlášť na dálnici špičkový), silných brzd, kvalitního audia, zvukoizolačních skel a celkové izolace (ani v 200 km/h není potřeba zvyšovat hlas) a spousty dalších věcí. Speciální komentář míří spolehlivosti, která je mnohem lepší než u předchozích aut, která jsem sedlal (povětšinou VW group). A kvalita? Auto působí (až na některé detaily jako středová konzola) jako tank a také nikde nic nevrže, čalounění je stále jako nové, lak není omlácený od kamínků a na autě jsou nájezdy vidět jen na čelním skle. A trochu se stále divím komentářům o tom, že auto je ošklivé - kolik lidí si ho v reálu vůbec prohlédlo? Za celou dobu, co s ním jezdím, se potkávám s opačnými komentáři ... samozřejmě, často v kontextu "to vůbec nevím, že tohle Fiat dělá". Já to taky nevěděl, dokud jsem nehledal auto, které nejlíp vyhoví mně a účelu.

Ne, není perfektní a ani to není oslavná óda. Ale je to velmi dobré auto, za které teď neznám náhradu a přitom ji budu během pár měsíců muset koupit. Rozhodně neznám náhradu, která by byla zcela rovnocenná či lepší a mohl bych si ji dovolit ... Nová E-klasse je přes rozpočet a dál ...? R.I.P., Cromo.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2011 17:49
Re: Smutné čtení o velmi dobrém autě
Taky máme Cromu, koupili jsme ojeté (kdy dává vzhledem k ceně větší smysl). Od auta jsem požadoval vyšší posaz, kombi a automat. To vše nabídl. Pohlížel jsem se po 1.9, ale naskytla se příležitost na 2.4. Auto má zatím najeto 110 tkm. Auto to není úplně bezchybné. Běžné závady, které se vyskytují : po 100tkm odchází alternátor (diodový můstek) - i když je to made in japan, dále auto z počátku výroby hůře vyřešený swirl klapky (po r.07 to vylepšily) - běžně odchází po 120 -180 tkm (vylepšené vydrží víc - 200tkm), dále s tímto problémem souvisí egr a dpf (pokud jím je vybaveno, většinou ano) - bohužel tento problém trápí všechny automobily, který mají diesel, nejenom fiat.
zatím mi z těchto závad odešel alternátor. Swirl klapky, egr a dpf zatím funguje. Alespoň vím do čeho jdu.
Další nevýhody tohoto auta: některé plasty hůře zrpacovány (vnitřní kliky dveří - jedna mi praskla, otevírání pátých dveří, západka chladícího boxu atd...), vyšší spotřeba ve městě - běžně 11-12 litrů.
Výhody: prostornost, spotřeba na dálnici (tempomat 140 tacho - 6,8l), automat - dlouhé převody (při 130 tacho točí 1900 ot/min), příjemný zvuk motoru.
PS: auto nemá bixenony, ale pouze xenony. Nevím proč si to lidi pořád pletou. (bixenon - potkávací světla+dálkovky, xenon - potkávací světlo, croma na dálkovky zvlášť - myslím, že tam je H7)
Avatar - Stejsn
29. 7. 2011 15:11
Fiat hlavně nedělá
normální kombi. Čili v této době buď Bravo combi, nebo Lineu combi. Prostě náhradu za Mareu Weekend. To je neodpustitelné, kór po experimentu zvaném Stilo SW. Jsou to sebevrazi. Řada kombíků, která začala Regatou, přes Tempru po Mareu byla velmi úspěšná a oni jí prostě zatípli ve prospěch experimentů. :no:
Rozbalit vlákno
0