Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neúspěšné modely: Fiat Croma (2005-2011)

M M
Diskuze (27)
Staré meno, nový problém. Výrok viažuci sa tak či onak k posledným dvom generáciám Fiatu Croma, medzi ktorými je však takmer desaťročná prestávka.

Prázdno dôležité nielen preto, že stará Croma opúšťala trh ako pomerne obľúbené auto strednej triedy, ale hlavne preto, že za dobu jej absencie sa svet zmenil. To samozrejme vedelo aj predstavenstvo Fiatu, keď plánovalo návrat do strednej triedy.

Vedomé si toho, že po rokoch výroby menších áut bude návrat na pozície premiantov triedy stredných sedanov nemožný, navrhlo stratégiu s modelom, ktorý má byť iný. V roku 2005 sa tak v podobe kombi so zvýšenou strechou predstavil crossover so staronovým názvom Croma.

V zásade dobrý nápad, ktorý ale doplatil na neatraktívne dizajnové stvárnenie. Väčšina zákazníkov čakajúcich priestranné a zároveň emóciami nabité (talianske) auto sa tak obrátila inam. Situáciu nezachránili ani pomerne dobré predaje na domácom trhu. Nie je preto prekvapením, že Croma sa z ponuky stratila a priamy nástupca v strednej triede je v nedohľadne.

M M
Diskuze (27)
9. 9. 2011 17:49
Re: Smutné čtení o velmi dobrém autě
Taky máme Cromu, koupili jsme ojeté (kdy dává vzhledem k ceně větší smysl). Od auta jsem požadoval vyšší posaz, kombi a automat. To vše nabídl. Pohlížel jsem se po 1.9, ale naskytla se příležitost na 2.4. Auto má zatím najeto 110 tkm. Auto to není úplně bezchybné. Běžné závady, které se vyskytují : po 100tkm odchází alternátor (diodový můstek) - i když je to made in japan, dále auto z počátku výroby hůře vyřešený swirl klapky (po r.07 to vylepšily) - běžně odchází po 120 -180 tkm (vylepšené vydrží víc - 200tkm), dále s tímto problémem souvisí egr a dpf (pokud jím je vybaveno, většinou ano) - bohužel tento problém trápí všechny automobily, který mají diesel, nejenom fiat.
zatím mi z těchto závad odešel alternátor. Swirl klapky, egr a dpf zatím funguje. Alespoň vím do čeho jdu.
Další nevýhody tohoto auta: některé plasty hůře zrpacovány (vnitřní kliky dveří - jedna mi praskla, otevírání pátých dveří, západka chladícího boxu atd...), vyšší spotřeba ve městě - běžně 11-12 litrů.
Výhody: prostornost, spotřeba na dálnici (tempomat 140 tacho - 6,8l), automat - dlouhé převody (při 130 tacho točí 1900 ot/min), příjemný zvuk motoru.
PS: auto nemá bixenony, ale pouze xenony. Nevím proč si to lidi pořád pletou. (bixenon - potkávací světla+dálkovky, xenon - potkávací světlo, croma na dálkovky zvlášť - myslím, že tam je H7)
Avatar - Stejsn
29. 7. 2011 15:11
Fiat hlavně nedělá
normální kombi. Čili v této době buď Bravo combi, nebo Lineu combi. Prostě náhradu za Mareu Weekend. To je neodpustitelné, kór po experimentu zvaném Stilo SW. Jsou to sebevrazi. Řada kombíků, která začala Regatou, přes Tempru po Mareu byla velmi úspěšná a oni jí prostě zatípli ve prospěch experimentů. :no:
Avatar - white label
13. 7. 2011 11:39
Re: propagace
S tím OLT-CITem (jako nesmrtelným žihadlem) jsi mě pobavil... >:-[]
Měl jsem ho taky chvilku (úplně nový) ve výbavě RL s tmavším metalickým lakem... ;-)
10. 7. 2011 11:59
Tohle auto zabil..
... sám Fiat a jeho markenting, v ČR tomu pomohlo i zastoupení s nastavením ceny. V základu stálo tuším, že přes 650 tis s benzinovou 1.8l, což je na český trh hodně. Btw v zemi kde vládnou OII a Passaty s tim prorazit ani nemohli. Nulová reklama na produkt a přemrštěná cena udělali své...

O designu psát ani nebudu, to je hodně subjektivní věc. Btw jestli je stejně kvalitní jako Bravo, tak po 150tis km je to rozhrkaná plečka... :no: :no: :no:
Avatar - del42sa
10. 7. 2011 09:55
Re: Brontosaurus
Vy to chlapi moc dramatizujete...
Fiatu se daří výborně, má nejlepší motory na světě,nejkomplexnější portfolio vozů, nejpoctivější servis a Lancia je na vzestupu. Jen počkejte až vezme evropské trhy útokem ;-)

Všechno bude, bazén s klimatizací a telefon zavedem až do maštale... a to se budete všichni divit co je ten Marchionne zač, zvlášt teď, když jsou už jednou nohou v .....ehm... USA >:D :-!