Testy
Je pravda že tento motor neoplívá nějakým výkonem nebo dobrou spotřebou,podle me by měl fiat do suzuki nabídnou silnější verzi tohoto motoru (70kw) nebo klidne 1.6jtd,ale víte jak to je ani vw nedal do škodovky nikdy to lepší co měl,a nemyslím si že by fiat vyráběl špatné motory,ba naopak,už v devadesátých letech měli výkoné tds později přišli jako první na svět s commonrailem jtd který je výkonem i spotřebou někde jinde než tdi a nemluvě o nových mjtd které jsou v dnešní době po bmw to nejlepší co najdete v naftě pod kapotou.Je to jen felký fám že jsou italská auta nebo motory špatné...
Vozu chybí kvalitní diesel s vysokým kompresním poměrem. Vždyť i ten starý dobrý 1.9 TDI PD má ve Fabii průměrnou spotřebu o 2 litry nižší...
Opět to jen potvrzuje starý známý fakt, že Fiat diesely dělat opravdu neumí. :no:
Opět to jen potvrzuje starý známý fakt, že Fiat diesely dělat opravdu neumí. :no:
Tu studii bych docela chtěl vidět. Nějaký odkaz by nebyl?
A zase jiná jistá studie zjistila, že nanočástic ve výfukových plynech starých motorů bez DFP/FAP je méně, protože se na ty velké nalepují ty malé. Přičemž ty velké nejsou tak nebezpečné jako ty malé, které pronikají hlouběji do plic.
* LN Spalování nafty tedy lidské zdraví ohrožuje víc než exhalace benzinu?
Diesely bezesporu škodí více. Exhalace těchto motorů z hlediska genotoxicity (potenciálně škodlivých účinků na genetický materiál, pozn. red.) nebo karcinogenecity představují větší riziko než zplodiny z motorů spalujících benzin. Právě na základě zjištěné genotoxicity v USA již v osmdesátých letech přijali opatření, kterým se využívání naftových motorů v osobních vozech omezilo.
A zase jiná jistá studie zjistila, že nanočástic ve výfukových plynech starých motorů bez DFP/FAP je méně, protože se na ty velké nalepují ty malé. Přičemž ty velké nejsou tak nebezpečné jako ty malé, které pronikají hlouběji do plic.
* LN Spalování nafty tedy lidské zdraví ohrožuje víc než exhalace benzinu?
Diesely bezesporu škodí více. Exhalace těchto motorů z hlediska genotoxicity (potenciálně škodlivých účinků na genetický materiál, pozn. red.) nebo karcinogenecity představují větší riziko než zplodiny z motorů spalujících benzin. Právě na základě zjištěné genotoxicity v USA již v osmdesátých letech přijali opatření, kterým se využívání naftových motorů v osobních vozech omezilo.
Jistá americká studie porovnávala množství částic karbonu produkovaná benzínovými motory (sobota, neděle, bez provozu trucků) a kombinovaným provozem (přes týden s provozem náklaďáků) a světe div se, exhalace byly naměřeny vyšší v sobotu a neděli.