Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Seat Toledo (2004-2007)

Tretia generácia Seatu Toledo je ďalším potvrdením pravidla, že prvé čo produkt predáva je jeho obal.
Zpět na článek
31. 7. 2011 11:16
31. 7. 2011 11:21
neregistrovaný "SR20"
31. 7. 2011 11:24
31. 7. 2011 13:07
31. 7. 2011 15:26
31. 7. 2011 17:48
31. 7. 2011 11:23
31. 7. 2011 11:51
31. 7. 2011 16:30
1. 8. 2011 13:47
2. 8. 2011 10:36
1. 8. 2011 14:54
31. 7. 2011 12:21
31. 7. 2011 13:48
31. 7. 2011 14:00
31. 7. 2011 17:33
31. 7. 2011 20:17
1. 8. 2011 14:45
31. 7. 2011 19:11
31. 7. 2011 22:45
1. 8. 2011 08:41
31. 7. 2011 14:32
31. 7. 2011 15:20
31. 7. 2011 22:31
31. 7. 2011 16:52
31. 7. 2011 18:22
2. 8. 2011 10:48
31. 7. 2011 11:16
Seat
Krasavec... >:D :yes:
P.S. Už sem si myslel, že na koncern Marko zapomene (vím vím Phaeton, ale tomu se vyhnout nešlo). Tak šup šup... jedemééééééééééé
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "SR20"
31. 7. 2011 11:21
Re: Seat
A o par rokov by sa sem hodilo auto, ktore pokracuje v tejto linii mozno praktickych, ale divnych tvarov - BMW 5GT.

;-)
31. 7. 2011 11:24
Re: Seat
Tak to je taky neúspěch..., ale o tom se bude asi taktně mlčet... Ale mám pocit, že výsledky má horší než zmíněé Rko od Mercedesu...

P.S. Zajímavé je, že většina těch zde zmíněných aut nejsou špatná auta. Jen je prostě lidi nepřijali.
31. 7. 2011 13:07
Re: Seat
Odkiaľ máš ten pocit?
Avatar - gld
31. 7. 2011 15:26
Re: Seat
To neviem, ale ja mám pocit podobný.

Konieckoncov, jedná sa o rubriku "neúspešné modely" a nie "zlé modely" ;-)
31. 7. 2011 17:48
Re: Seat
Myslím, že na hodnocení úspěšnosti BMW 5 GT je trošku brzy, když za sebou nemá ještě ani 2 roky... A jestli se jedná o neúspěšný model, proč se BMW rozhodlo zavádět tento koncept i na další auta značky (viz BMW 3 a 1 GT)?
Avatar - petrumr
31. 7. 2011 11:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2011 11:51
Re: Seat
Tak ono designem zas tak spatne neni, jen mi naprosto neni jasne, proc tomu dal jmeno Toledo. Pokud uz mam nejake jmeno, tak totalne nezmenim charakter auta.
Avatar - kopamt
31. 7. 2011 16:30
Re: Seat
detto...
...ja som mal moznost sa v nom len viezt, ale je to velmi prakticky model, objem kufra cez 500L velke veko = stahovak, pre mna super, ale ako tu bolo spominane - obal predava,
ludia su vo vseobecnosti dost hlupi, firmy to vedia a casto stavaju viac na dizajne,
ti co nakupuju hlavou a nie ocami su casto aj na tomto webe/fore napadani vacsinovou skupinou hlupakov alebo ak niekto chce "okanikmi" :-) , ktori splyvaju radi v dave a snazia sa alibizovat, ze to je to spravne mat taky a taky voz, ale ak sa mozu schovat do virtualneho sveta internetu, potom uz radi "vyskakuju" a ukazuju svoju "odvahu"(individualitu)...zamindrakovani slabosi...

Ja osbne by som si toto auto (je mi jedno ako model nazvu, to je pre mna nepodstatne, lebo si nazvom nic neliecim) kupil aj hned, ak by ho este vyrabali a urobili mu FL ako Altei + motorovu ponuku...pre mna, ktory potrebuje jedno univerzalne auto do rodiny aj na drobne podnikanie, by bolo auto v takej konfiguracii (velkost + velkost kufra a jeho pristupnost) a v podobnych cenach ako Altea XL uplne v pohode...apropo napr. Altea XL sa mne osobne nepaci... ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
1. 8. 2011 00:19
Re: Seat
Kopo, je-be Ti?
Moje žena si vybrala X6 a nemá ocas.
Já mám GT-R a sexuálně to neřeším, protože objektivně vzato celkový vjem z GT-R je v dlouhodobém horizontu srovnání lepší než jakákoliv kopulační aktivita :-)
Tak proč, když někdo nekoupí podeřele levné a ohyzdné auto, ve kterém by vypadal jako idiot a navíc se ani nesvezl, musí automaticky nakupovat ocasem??? :-)
Toledo je fraška stejně jako 50% světové produkce tohoto druhu spotřebního zboží, proč to řešíš přes ohanbí? Mně by to nikdy nenapadlo, ale to je tím, že mám rád auta tím to hasne :-!
Avatar - kopamt
1. 8. 2011 13:47
Re: Seat
Samozrejme, ze mi je-be,
prave preto viem na rozdiel od Teba (asi Ti moc neje-be),
ze kopulacne aktivity v akomkolvek horizonte su omnoho lepsie ako onania v GT-R a parohy, ktore Ti pravidelne vozi manzelka domov v kufri X6 ;-)
2. 8. 2011 10:36
Re: Seat
správajte sa slušne deti
Avatar - Stejsn
1. 8. 2011 14:54
Re: Seat
A proč teda škodovka udělala třeba druhou felicii jako pětidvéřový hatchback, místo dvoudvéřového kabrioletu a zabila tím tak exkluzivní jméno jedné svojí legendy.... takových příkladů je spousta, jen u zmiňované Škody by se jich našlo dost.
31. 7. 2011 12:21
Re: Seat
Jj, cekam dlohou diskusi pod timto clankem :-)
31. 7. 2011 13:12
ani ryba ani rak
ak ma pamat neklame, tak minule toledo bol sedan (opravte ma ak sa mylim). Takyto radikalny skok v dizajne exterieru bol extrem,ktory evidentne zakaznikov neoslovil. Koniec koncov, preco dat prednost toledu, ked si z produkcie seatu mozem vybrat alteu, ktora je po dizajnovej stranke velmi podarena a voci tomuto pokusu si dovolim povedat, ze je to skvost
Rozbalit vlákno
7
31. 7. 2011 16:14
Re: ani ryba ani rak
:yes:
Hlavne prvni toledo(vento) bylo uspesny, i taxikari oblibeny vozidlo. Od te doby to slo dolu. Altea se mi libi, teda hlavne zadek, predek je akceptovatelny.
Avatar - Stefič
31. 7. 2011 16:59
Re: ani ryba ani rak
já bych to neodsuzoval... Design je pro mě zvláštní, ale rozhodně ne ošklivý. Jinak si musíš uvědomit, kdo je cílovou skupinou. Jsou lidé, pro které je přepravní kapacita malého hatchbacku příliš malá, ale zase na druhou stranu nepotřebují něco jako Altea. Tohle je docela slušný mezikrok...
Avatar - netcar.xx
31. 7. 2011 18:32
Re: ani ryba ani rak
Nevim proc do toho pletes Vento. Prvni generace Toleda byla uz v dobe sveho vzniku fosilie s technikou vcetne podlahove plosiny z Golfa II.
31. 7. 2011 20:23
Re: ani ryba ani rak
Z GI vznikla přilepením kufru Jetta, taktéž z GII byla Jetta, z GIII Vento, z GIV Bora a u GV opět Jetta (názvy v EU)
GVI s kufrem není a zřejmě ani nebude.
1. 8. 2011 01:49
Re: ani ryba ani rak
A tohle je co ?
[odkaz]
1. 8. 2011 10:20
Re: ani ryba ani rak
Samostatný model, nikoliv Golf s kufrem.
31. 7. 2011 22:23
Re: ani ryba ani rak
v zasade ho neodsudzujem ;-) , faktom je, ze toledo predtym bol sedan...toto je co, hatch?, mpv?. Nema to nic spolocne s predchodcom. Mimochodom toto toledo je dlhsie ako altea, vyska je rovnaka a sirka bude zrejme rovnaka , takze ziadne mensie auto ako altea sa nekona
31. 7. 2011 13:37
a od té doby u Seatu věděli....
.... že kromě motoru, karoserie a podvozku budou příště do vozidel dávat také interiéry..... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - R32
31. 7. 2011 13:48
Toledo
Toledo to malo ma začiatku svojej kariéry celkom dobre rozbehnuté, prvý model bol niečo ako oktávka, čiže relatívne priestranné a obrovským kufrom prístupným cez piate dvere, druhou generáciou vsadili na sedan čo nebol až taký odskok od tej prvej, mohli skúsiť aj kombi, určite by malo úspech... No a potom prišla tretia nešťastná (úsporná) generácia až príliš odvodená od Altea. Pochopili a Toledo stiahli, namiesto neho postavili rozumnejšiu voľbu Altea XL ktorá sa vyvarovala dizajnovému experimentovaniu... Čo nechápem prečo sa ale Exeo nevolá Toledo... ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2011 14:00
Re: Toledo
Protože kdyby Exeo bylo Toledo, tak by to bylo jen pokračování velkého průseru.
Toledem Seat pohnojil co šlo, tak proč dát modelu, který má automobilku dočasně stabilizovat, rovnou nálepku "průšvih" ;-)
Avatar - ryman
31. 7. 2011 17:33
Re: Toledo
nevím nic o tom, že by exeo seat stabilizovalo.. když tak v uvozovkách.. stačí kouknout na prodeje..
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2011 20:17
Re: Toledo
Psal jsem "... který MÁ automobilku dočasně stabilizovat...". Příště lépe číst a méně psát ;-)
Avatar - ryman
1. 8. 2011 14:45
Re: Toledo
nepochopil jsi na co jsem narážel.. exeo je v prodejích seatu druhé od konce, takže si nemyslím, že by hrálo nějakou výraznou roli při jeho stabilizaci.. to je spíše part pro ibizu a leona (popř. novou alhambru).. taky si nemyslím, že toledo "pohnojilo" co mohlo.. stačí mrknou na prodeje druhé generace.. podle tvé logiky by se laguna III taky neměla jmenovat lagunou, protože dvojka "pohnojila" co mohla..
31. 7. 2011 19:11
Re: Toledo
Exeo nenese podle mně jméno Toledo ze 2 důvodů...
Za 1) Exeo operuje v jiném segmentu a ani není nástupce Toleda - to je spíš (jak už jsi řekl) Altea XL
Za 2) Exeo přišlo celkem brzo po tomto velmi neúspěšném modelu, takže by s ním byl jeho neúspěch zřejmě i spojen
Jinak souhlas... Krásně to taky shrnul Kyklop v nadpisu u svého příspěvku (Ani ryba ani rak) - k tomu (jakožto k celému Toledu III) už není zkrátka co dodávat...
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 22:45
Re: Toledo
exeo má však ideologicky i vizuálně s toledem I a II mnohem víc společného než ten trojkovej hybrid...kdyby byla cenovka exea alespon trochu přijatelná klidně by se mohlo opět stát oblíbeným taxivozidlem v tuzemsku i ostatních zemích EU...jenže dát téměř premiovou částku za auto které je technicky zastaralé, pasuje se do střední třídy kde však operujou mnohem lepší, větší, modernější a technicky vyspělejší soupeři(superb, passat, mondeo a insignia) takže je jasné že exeo je předem odsouzené k neuspěchu z těchto důvodů:
1) na premiový segment(A4, C, 3, S60 atd) nárok nemá ani prestiží ani technikou
2) kupci subpremie těžko vymění levnější a větší mondeo za menší a dražší kopii A4 se špatným znakem
3)plagiáty v evropě úspěch moc nemají...
1. 8. 2011 08:41
Re: Toledo
Jestli to správně chápu, tak tvůj recept na úspěch Exea by byl následující: auto, které pod Audi spadalo do střední třídy, hodit se znáčkem Seatu do nižší střední a snížit cenu oproti té původní cca o půl milionu... Tenhle postup by sice určitě pomohl, ale je podle mně nereálný... Být VW, tak bych si s autem určitě víc pohrál, aby v něm tolik ta A4 nebyla vidět... Cenu bych také snížil, ale asi né tak drasticky, nastavil bych ji někam kolem 450 tis.. Tak by se snad z Exea nestal takový propadá. Ale hlavní problém by stále přetrval, a ten je (jak už jsi také řekl) v celé koncepci, kde se 5 let staré auto vydává za nové, navíc pod špatnou značkou...
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 14:32
toledo
tohle byla zrejme nejvetsi chyba seatu. Prvni a druha generace toleda byly jasne vymezene a uspesne vozy. Tenhle zoufaly pokus udelat 2 in 1 docilil akorat toho ze to nebyl ani sedan ani mpv navic extremne osklivy a s prichodem temer stejne altey logicky jeden z nich musel ztratit smysl. Koncepcne podobne vel satis a signum byly celkem pohledne hatchbacky ty vsak meli jiny problem a sice ten ze ve vyssi stredni se s hatchem bodovat moc neda. Seat se to pak opet neuspesne pokusil napravit exeem. To je vsak jen prejmenovana a taky znacne nadsazena a4 minule generace. Taky ocekavam kdy se tu exeo objevi
Rozbalit vlákno
2
31. 7. 2011 15:20
Re: toledo
Pravdu díž, Toledo I a II v pohodě, liftback a sedan nižší střední třídy byli super. Toledo I bylo dost vidět koncem 90let jako taxíky. Já si ho vyzkoušel s motorem 1.8l a jelo pěkně, prostoru celkem dost, teda až na zadní sedadla, asi tak jako OI. Toledo III byl od začátku průser, v podstatě se od Altei ani moc nelišil, jenže všichni čekali sedan/liftback a ono z toho vylezlo poloMPV :no:
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 22:31
Re: toledo
ještě větší pruser je to exeo...přejmenovaná a předražená A4 minulé generace...chtít za technicky zastaralé plagiátované auto subpremiovou částku je docela jasný recept na neuspěch...

navíc exeo naráží na velkou konkurenci u sebe doma...než dát za exeo v základu přes půl milionu...to už většina raději veme většího supa nebo passata...to je naprosto jasné...kdyby mělo exeo cenovku např. octávie bylo by možná stejně uspěšné jako v tuzemsku velmi oblíbené taxitoledo I
Avatar - www.skodaoctavia.cz
31. 7. 2011 15:20
kolik jich jezdí
Tohle auto vidím poprvé :-) A je fakt ošklivé.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 22:32
Re: kolik jich jezdí
je to hnus...hlavně ten zadek...a ten předek má identickej s leonem, alteou...no šílenost...zepředu alteu od toleda nejsem schopnej poznat...stejně tak zapředu A6 a A8 vypadá skoro stejně...
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 22:48
Re: kolik jich jezdí
jinak jezdí jich relativně dost...ale určo mnohem méně než výrobce zamýšlel
Avatar - Pekelná Micinka
31. 7. 2011 16:52
Olé
A zas je problém vzadu, tedy i jako u Vel Satisu. Opět to nepěkně skloněné sklo, ani ryba ani rak a opět by to chtělo řešení a la Megane hatchback min. generace.
Rozbalit vlákno
0
31. 7. 2011 18:22
upresnenie...
Toledo Mk3 nenavrhoval Geoff Lewis, ale Walter da Silva. A vyrabalo sa az do roku 2009...

To ale nic nemeni na fakte, ze to bol pruser ako mraky. Nechapem co Seat viedlo k tomu, ze takto pochoval pomerne uspesne Toledo Mk2. Mali zostat u sedanu (alebo este lepsie liftbacku ako Mk1) a mohli celkom dobre konkurovat aj Octavii. Lenze to je asi presne to, co koncern nechcel...
Rozbalit vlákno
4
31. 7. 2011 20:26
Re: upresnenie...
Ano, tie roky su zle. pardon :*)

Toledo naozaj navrhoval Lewis. On bol vykonnym dizajnerom pre tento model. da Silva bol vtedy sefom dizajnu u Seatu. ;-)
31. 7. 2011 23:56
Re: upresnenie...
Tím se ovšem nic neomlouvá - z pozice šéfa designu Seatu neusměrnil zásadní zadání a výsledky? Jak to tak vidím, možná s tímto jednotícím vzhledem Seatů nejen souhlasil, ale možná ho i sám prosazoval (de Silva). Totiž u Alfy (jako výjimečné značky) se s něčí podobným (např. maska) počítá... a na to byl zvyklý, že? Jenže Seat není Alfa!
No, a tak nějak dnes pozoruji podobný vývoj jinde. Takže možná jednou napíšu: Jenže VW není Alfa! :no:
1. 8. 2011 07:37
Re: upresnenie...
tak ono myslim ze ako autor dizajnu sa nikdy nepisu ludia ktori konkretne na tom modeli robili, ale clovek ktory dizajnerskemu oddeleniu v tej dobe sefoval. Snad nechces tvrdit ze dizajn Toleda isiel akosi "pomimo" da Silvu? To asi sotva...
1. 8. 2011 09:22
Re: upresnenie...
Nijak nespochybnujem ze to islo mimo da Silvu. Len som uviedol meno cloveka, ktory Toledo skutocne navrhol. To ze sa to takto nikdy nepise je ina vec- a podla mna chybna.
Ak by som to bral sirsie, tak by tam muselo byt viac ludi - minimalne este sef marketingu, ktory na taketo auto dal zadanie z prieskumu trhu a vedenie znacky, ktore Toledo v tejto forme "podpisalo".

Inak, myslim si, ked sa pozriem na da Silvovu tvorbu, ze pri jeho vkuse by tazko doslo k podobne masivnemu posunu - len a prave u tohto auta. Skor by som to tipoval, ze ako sefdizajner s tymto spokojny nebol a bol k tomuto "autu" dotlaceny. (V takom pripade dtto Lewis).
Avatar - Bristol
31. 7. 2011 22:54
další neuspěchy:
očekávám opel senátor, škodu roomster, junior, 105
saab 9-3 současnou generaci, brzo tam můžene přihodit i novou 9-5...ale já doufám, že se prodeje rozběhnou

určo nějaké auto od MG, forda scorpio II, renault avantime(nevím jestli tu už nebyl), citroen C6(ten je však nádherný), peugeot 607, alfu brera nic víc mě nenapadá asi

ještě asi felicia fun...ta taky nebyla asi uplně uspěšná, plus postkomunistickou volhu...tu sem nedávno potkal na R6...a to je tedy hnus prvního kalibru...
[odkaz]
to i ti korejci z devadesátých jsou proti tomu mistři designu
Rozbalit vlákno
3
1. 8. 2011 02:10
Re: další neuspěchy:
9-5 lze jen těžko posuzovat jako (ne)úspěšný model, když nikdo neví, jestli zítra bude ještě Saab existovat a jestli tedy pozítří sežene náhradní díly. Pamatuju si to sám na sobě, když jsem hooodně dlouze přemýšlel, zdali před dvěma lety jít do LR a to byl oproti SAABu v prakticky božské situaci...

Peugeot 607 bych jako neúspěšný nebral vůbec, D3 konkurovat nemohl a jinak byl oblíbený i u nás, možná to jen měl zabalit o pár let dřív...
Avatar - T613
1. 8. 2011 07:17
Re: další neuspěchy:
P607 tu už byla
Senator, Scorpio jsou pěkně staré kousky a určitě se tady už neukáží (možná v dalším kole)
GAZ 3111 (to co jsi potkal) a GAZ Siber by tady mohly být
Avatar - pumpkin
1. 8. 2011 08:49
Re: další neuspěchy:
Felicia Fun bola imidžovka odvodená od verzie pick-up, ktorá s predajom nemala problémy. Takže Funko by som sem nedával.
Skôr som si tu ešte nevšimol Cromu, prípadne možno aj Bravo.
1. 8. 2011 10:03
Toledo: kde se stala chyba?
Dodnes nerozumím tomu, jak mohla automobilka Seat doslova zabít jeden ze svých nejúspěšnějších modelů vůbec. Co k tomu designéry vedlo?
Toledo I. generace byl první model, který vznikl ve spolupráci s VW. Byl to atraktivní liftback (předchůdce Octavie a vůbec první liftback koncernu). Na svou dobu to byl velmi povedený vůz a vyráběl se už v době, kdy např. v ČR sjížděli z výrobních linek Favority a posléze Felicie. V té době měl Seat ještě před sebou velkou budoucnost.
Zlom nastal už v roce 99, kdy praktický liftback nahradil ještě líbivý sedan a třetí generace 2004 to završila >:-[]

Podle mne to bylo především rozhodnutí VW, který stanovil Seatu jeho "sportovnost" a Škodě její "praktičnost" Octavia převzala páté dveře a u Seatu začli tápat, co vlastně budou vyrábět. Najednou chtěli zaplnit prázdné místo a zkloubit všechno tak, aby to v rámci koncernu nekonkurovalo Octavii a vzniklo z toho Toledo III. generace, které mělo jméno a mohlo Seatu generovat velké zisky. Nejhorší na tom je, že za neúspěšným Toledem III. gen. stojí Walter de Silva tehdejší šéfdesignér Seatu, který je nyní na pozici šéfdesignéra VW !!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
1. 8. 2011 14:51
Každému s apoň zbytkem
estetického cítění ta úzká přední maska a hrozné zadní okno musí přinejmenším zarazit :no:
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2011 10:48
Seat Toledo.
Podľa mňa príčinou neúspechu nebol len dizajn, alebo len dizajn zadnej časti. Jednou z príčin, ako tu už niektorí píšu, mohla byť neustála zmena filozofie modelu s tým istým menom.
Toledo I - liftback
Toledo II - sedan
Toledo II - (kvázi) MPV
Čo sa týka dizajnu, určitú nechuť k Seatom všeobecne mohlo spôsobiť aj neustále vyváranie tých istých tvarov, ktoré priniesla Altea - veď laik často nedokáže Alteu, Leon a Toledo rozoznať od seba.
Ďalšou príčinou, hoci nie od začiatku, mohlo byť uvedenie modelu Altea XL, ktorá ponúka prakticky to isté, ale s krajším "zadkom".
No a nakoniec to mohla byť tiež - aj vzhľadom na kontroverzný dizajn, ktorý verejnosť neprijala - sebavedomá cena.
Rozbalit vlákno
0