Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra Phoenix: První kontakt s novinkou z Kopřivnice

Tatra na svém polygonu představila v akci zcela novou modelovou řadu Phoenix. Byli jsme u toho.
Zpět na článek
9. 9. 2011 16:36
9. 9. 2011 21:04
10. 9. 2011 13:40
10. 9. 2011 14:06
20. 9. 2011 14:01
6. 10. 2011 21:39
Avatar - Stefič
9. 9. 2011 13:46
Phoenix - to sedí
Jen doufám, že se podaří oprášit tuto kdysi slavnou značku a vrátit jí tam, kam právem patří. Velká škoda, že díky ignorantům, jako je Klaus se dnes neprodává pod Mercedesem podobně jako Škodovka pod VW. Kde mohla dnes firma být...
Rozbalit vlákno
41
Avatar - T613
9. 9. 2011 13:51
Re: Phoenix - to sedí
pokud si dobře pamatuju tak jeden z argumentů proč ji neprodali bylo, že Mercedes chtěl vývoj nákladních vozů v Kopřivnici zastavit.
Ale to je jedno - Tatra pod Mercedesem mohla vzkvétat nebo taky už neexistovat.
Tatra by byla někde jinde, kdyby nebyla akce Diamol, kdyby američtí rádoby manažeři (z dob před Terexem) skutečně pracovali, kdyby nedošlo ke zhroucení ekonomiky SNS atd. atd.
Avatar - Stefič
9. 9. 2011 13:58
Re: Phoenix - to sedí
to máš pravdu, ale podívej se na to teď. Trvalo 20 let než se vyhrabali a postavili konečně auto schopné konkurovat. Teda snad, náklaďákům fakt nerozumim ;-) Ať už by s tím Mercedes udělal cokoliv, práci by mělo rozhodně víc než 1800 lidí. Škoda.
Škodovka bylo původně ve ztrátě 6 mld. A dnes? Můžeme na němce nadávat, jak chceme, ale fakt, že firmu postavili na nohy je neoddiskutovatelný
9. 9. 2011 14:12
Re: Phoenix - to sedí
...práci by mělo rozhodně víc než 1800 lidí.
Tak tyhle kecy strašně rád poslouchám a ještě více se divím, jak tohle někdo žere. Kolik už bylo postaveno průmyslových a obchodních zón. Neustále to slyším a píší to: Bude tam xxx míst, atp. Bla, bla, bla. A furt *, Nezaměstnanost na 10%.
9. 9. 2011 15:02
Re: Phoenix - to sedí
V populaci je vždy nějaké %, které pracovat nikdy nebude.
Osobně si taky myslím, že ne všichni jsou "vhodní".
Avatar - T613
9. 9. 2011 14:48
Re: Phoenix - to sedí
tohle je opravdu na úrovni na úrovni co kdyby .. s klidem ti mohu říct, že Mercedes mohl také celou Kopřivnici zavřít a výrobu přesunout do Ruska. Je to reálné? Kdo ví, ale má to stejnou platnost jako tvých "Ať už by s tím Mercedes udělal cokoliv, práci by mělo rozhodně víc než 1800 lidí"
DAF v současnosti vlastní 19% akcií.. šušká se, že DAF chce Tatru kompletně pohltit. Jestli je to pravda uvidíme v blízkém horizontu
Avatar - Guttalax
9. 9. 2011 14:56
Re: Phoenix - to sedí
;-) Na výfucích a některých sání se podílela jedna nejmenovaná firma,která dodnes dělá pro Terex. Zůstalo něco ve výrobě? nebo je vše zcela nové? :-!
10. 9. 2011 21:41
Re: Phoenix - to sedí
Zajeď sá do Tatry, je to fakt naše práce.......a nové věci! :yes:
9. 9. 2011 15:31
Re: Phoenix - to sedí
to by tak scházelo ,aby Mercedes si přivlastnil Tatrováckou koncepci,radši ať se dere na vrchol konkurence sama a postupně,to že dali na Tatru Dafáckou kabinu se dá zkousnout a ten druh spolupráce je ok do jistých mezí.To je jeden ze způsobu jak byt konkurenceschpnější.Až se Tatra dostane z krize a začne expandovat,tak si může dovolit drahý vývoj.
Třeba za pár let mozná až pár desítek let koupí Tatra Mercedes >:D >:D >:D
9. 9. 2011 16:03
Re: Phoenix - to sedí
Jo. Ale kde jsou ty časy, kdy tatrovácké motory byly na špičce. Ještě před 20 lety.

Když výrobu Tatraplánu převáděli do Ml. Boleslavi, tak tam ho neuměli pořádně vyrábět v takové kvalitě, v jaké ho vyráběli v Kopřivnici. A i Škodu Favorit museli spolukonstruovat tatrováčtí konstruktéři.

Dnes je z Tatry malé torzo. Ale díkybohu za to, že žije.
10. 9. 2011 21:44
Re: Phoenix - to sedí
Tak vzduchem chlazenou EURO 5 umí v Kopřivnici jako snad jediní, tak n.eser !
10. 9. 2011 05:02
Re: Phoenix - to sedí
Rád bych Vás vyvedl z hlubokého omylu. Můžeme na Němce nadávat jak chceme, ale fakt je ten, že kdyby nepřišli v roce 1939 a nezapříčinili tak následný komunismus na dalších 40 let v celé východní Evropě, mohlo to být všechno přesně naopak. Kde byla Škodovka před 2. světovou válkou a kde byl tehdy Volkswagen? Takže až příště napíšete podobný názor, připšte pod něj, prosím, že je to Váš vlastní názor. Já jsem totiž názoru opačného - kdyby nepřišel Němec před 70 lety, mohlo být dneska naše hospodářství jedno z nejvyspělejších v Evropě. Promiňte mírný off topic, ale já jsem alergický na názory, že Německo zachraňuje naší ekonomiku, když ji v minulosti totáloně zdevastovalo a dodnes jsem neslyšeli ani "promiňte".
10. 9. 2011 13:26
Re: Phoenix - to sedí
No jo, a kde bychom mohli být, kdyby se Praotec Čech nezastavil Řípu ale v Rimini.
Avatar - white label
10. 9. 2011 13:32
Re: Phoenix - to sedí
Ale Rimini už bylo dávno obsazeno Římany... >:-[]
10. 9. 2011 15:32
Re: Phoenix - to sedí
Konečne názor uvedomelého a vzdelaného človeka. :yes: Presne tak. Dnes by možno bolo G9, ktorého súčasťou by bolo aj Československo. Ale pravdou je, že dnes Škodu zachraňujú, to nie je len Stefičov názor, to je fakt, iba je na mieste pripomenúť, čo mohlo byť bez Nemcov pred 70 rokmi.
10. 9. 2011 17:05
Re: Phoenix - to sedí
No tak to si nalijme čistého vína. Kromě nás němci obsadilipůlku světa, ale komunisti se chytli jen v některých z nich. Naše hospodářství mohlo být někde jidne, kdyby si naši dědové měli víc rozumu nezvolili komunisty. Bylo to jejich volba, za kterou němci nemůžou. Tak zas tu nebrečme že nám bylo ublíženo víc než jiným. Za tokde jsem můžeme do značné míry sami.
Avatar - T613
10. 9. 2011 17:26
Re: Phoenix - to sedí
Maďarsko listopad 1945 - svobodné volby, které vyhrála Strana nezávislých malorolníků se ziskem 60% hlasů, komunisté dostali 17%. Nicméně Stalin vytvořil komunistickou vládu.
Slovensko květen 1946 - komunisté získávají pouhých 30% voličů. 60% voličů volilo Demokratickou stranu. Tento fakt byl zcela ignorován a díky zásahu shora se stali komunisté nejsilnější stranou na Slovensku.

Tedy pánové kdo si myslí, že by nezvolení komunistů něco znamenalo tak je naprostý ignorant.
10. 9. 2011 21:53
Re: Phoenix - to sedí
VW je automobilka, vznikla na koncentrácích a nucených pracích , Porsche byl vizionista, o kterého nestálo an iNSU, ani Merdedes, ani Horch, jen Hitler mu dal, jako mladému a nedějnému šanci...... takže, naci je naci!! Ale toho chlapa vyhnali ze všech evropských automobulek, to jsou, tak trchu fakty.
Porsche byl fašista a nacek, jak vyšije a zkušenssti spíral u Forda v Detroitu!!! :no:
Avatar - white label
11. 9. 2011 00:18
Re: Phoenix - to sedí
Nauč se psát a pokus se u toho příště aspoň trochu myslet..., jak už tu v diskusi zaznělo: "Za každého režimu se najdou lidé, kteří mají rádi svou práci a dělají ji v rámci možností (opravdu) dobře."

P.S. Dneska jsi to s tím pitím na kuráž zřejmě trošku přehnal, viz i diskuze pod designérem KIA.
Avatar - Stefič
11. 9. 2011 10:33
Re: Phoenix - to sedí
z hlubokého omylu vyvedu já vás. Kdyby v roce 1628 neprohráli čeští stavové bitvu na bílé hoře, nemusel ke korytu nastoupit němec, nebylo by CK Rakousko-Uhersko, nebyla by 1. světová válka, druhá, socialismus... blablabla.
A možná kdyby pračlověk nešel na sever, ale na západ, tak by......
Avatar - euro89
9. 9. 2011 17:07
Re: Phoenix - to sedí
Tatra (a všechny ostatní naše firmy - Praga, Aero, Avia, ČKD, Walter...) mohla být v první řadě někde úplně jinde, kdyby tenhle levicovej národ plnej socanů hloupě nenaletěl předvolebnim slibům v roce 1948 a když už byl národ tak hloupej, že naletěl, tak kdyby v sobě našel sílu komunisty zlikvidovat všemi dostupnými prostředky (viz. třetí odboj). Za všechny ty sra*ky, v kterých tahle země je, "vděčíme" jen rudýmu zlu. To co následovalo po revoluci už nemělo tak velký význam, v tý době už naše firmy nenávratně zaostávaly za zbytkem světa a neměly šanci se samy dostat zpátky tam, kde bývaly...
Avatar - Special-line
9. 9. 2011 18:06
Re: Phoenix - to sedí
Přesně tak...
9. 9. 2011 18:22
Re: Phoenix - to sedí
Myslim, zes (mirne receno) dostatecne nezvazil a nebo si nedovedes predstavit situaci po valce. Tehdy nebyl internet a nikdo nemel informace, prave skoncila priserna vyhlazovaci valka, na uzemi CSR byla Ruda armada, ktera porazila uhlavniho nepritele. Komunisti meli v programu podporu zivnostniku a soukromych rolniku a boj za svetovy mir. Ze ziskali v roce 1948 asi 40% hlasu, tomu se muze divit jen takovy general po bitve, jako jsi ty.
Avatar - euro89
9. 9. 2011 20:20
Re: Phoenix - to sedí
Situaci si dokážu představit, neboť pocházim z rodiny, kterou rok 1948 zásadně ovlivnil. Navíc v r. 1948 pořád žilo ještě dost lidí, kteří pamatovali 1. sv. válku a třeba i bojovali v Rusku a viděli, jaká tam je bída. Navíc každý, kdo tenkrát četl noviny nebo se nějak zajímal o aktuální dění, musel vědět, jak se žije na východ od nás a jak třeba v USA... k tomu internet nepotřebuješ. A hlavně, i kdyby to část lidí nevěděla, tak neznalost neomlouvá! Problém spíš je, že v češích chybí národní hrdost a cit pro zdravý nacionalismus. Jasně, jsou i vyjímky, ale to jsou jen jednotlivci... Pak to tady vypadá tak, jak vypadá a my můžem jen naříkat co by kdyby, protože už nic nemáme. Patřili jsme mezi 10 nejvyspělejších zemí světa, dělali výborná auta, zbraně a mnoho dalšího... a kde jsme teď? :-! :no: Ovšem jaký příspěvek čekat od někoho, kdo si dá jako přezdívku komunistický výrobek. :no:
Avatar - T613
9. 9. 2011 20:47
Re: Phoenix - to sedí
plácáš nesmysly... nastuduj si historii Maďarska a Polska.
Avatar - white label
9. 9. 2011 21:20
Re: Phoenix - to sedí
Ale po válce jsme bohužel spadli do sovětské zóny, na což ani případné (trošku "opožděné") vlastenectví nemohlo stačit, viz rok 68 u nás, ale i jinde armádně potlačené pokusy o převraty.
9. 9. 2011 21:45
Re: Phoenix - to sedí
Tato diskuze nepatri na server o autech a navic citim, ze s tebou nema smysl diskutovat a nevis, o cem mluvis. Podle idiotu jako jsi ty jsou komunisti vsichni, kdo maji a lesti doma Jawu peraka, kyvacku, Jawu 500 OHC, Skodu Popular nebo Tatraplan? Za kazdeho rezimu se najdou lide, kteri maji radi svou praci a delaji ji v ramci moznosti dobre.

Reagoval jsem na tvuj prispevek, protoze evidentne nechapes, co se stalo v roce 48. To, ze jsme zili 40 let v ruske sfere a v zahnivajicim komunismu neni nasledek voleb 1948. Pokud by se totiz konaly normalni dalsi volby, komunisti by uz dostali daleko mene nez tech 40%. Komunisti se dostali k moci na 40 let jen proto, protoze lhali, zastrasovali, podvadeli, znemoznili dalsi svobodne volby. Dejiny jsi pochopil spatne. Jiny vysledek voleb 48 by neznamel nic. Na rozdil od tebe si nemyslim, ze v roce 48 bylo vsechno jasne.

Co se tyce Tatry, preju ji vse nejlepsi, protoze mam Tatry opravdu rad a fandim ji. V poctech aut, ktera vyrabi, nema vyvoj vlastniho motoru absolutne smysl. Ten se muze vyplatit az od desitek tisic aut rocne, kam patri prave DAF, ktery je sam patri do vetsiho koncernu. Pro Tatru je tohle jedina cesta a ma co nabidnout, DAF nedela auta do terenu. Tatra bud spadne do vetsiho koncernu, nebo spacha ekonomickou sebevrazdu.
Avatar - euro89
10. 9. 2011 01:18
Re: Phoenix - to sedí
Sice s Tebou zásadně nesouhlasim a mohl bych k tomu napsat dalších tisíc slov, ale nechci tu dál řešit politiku. Obrázek jsem si o Tobě už udělal a myslím, že o prostředí tý doby toho vím dost na to, abych mohl mít takový názor, jaký mám.
Avatar - T613
10. 9. 2011 07:18
Re: Phoenix - to sedí
jen jsi zde ukázal, že nemáš žádné ponětí historii a jejich souvislostech
10. 9. 2011 11:57
Re: Phoenix - to sedí
Máš bohužel pravdu, bez Hitlera by podle mně ten socialismus v rusku taky zašel na úbytě mnohem dřív. Válka zachránila Stalína i komunizmus - stačí se podívat, jaké technologie díky spolupráci s USA a GB SSSR zadarmo získal.

Nicméně a priori bych ještě poznamenal, že onen Hitler byl také důsledkem hloupé a sobocké politiky zejména Francie po 1. světové válce. Jediným pozitivem po 2. světové válce bylo, že se Američané a Britové částečně poučili a nepřipustili (i s ohledem právě na nástup SSSR), aby se třeba znova Francouzi Němcům nesmyslně mstili za něco, na čem měli taky svůj nemalý podíl (viz. jejich zásadní spoluúčast na Mnichovu).

Jinak jetsli je T613 (auto) špatná, protože sloužila komunistickým papalášům a byla vyráběna za komunistů, potom je třeba dnesk pětkový bavorák taky špatný a zavrženíhodný auto, protože nejvíc s ním jezdí rušští mafiáni a oligarchové....úžasná logika. Byl brouk špatný, protože ho Porsche vymyslel a vyvinul za Hitlera?
Avatar - white label
9. 9. 2011 21:15
Re: Phoenix - to sedí
Co je obecně nestandartního na tom, že se před volbama slibuje nesplnitelné? Zvlášť pro levici je typické, že by se před volbama rozdala, ale jaksi neříká z čeho (ze svého samozřejmě ne).
To že tehdy byly okolnosti takové jaké byly je jedna věc, nic to však nemění na faktu, že až příliš mnoho lidí těm komunistům tehdy (naivně) uvěřilo, což i samotným rusům situaci velmi ulehčilo.
Avatar - T613
9. 9. 2011 18:39
Re: Phoenix - to sedí
máš pravdu - zárodek rakoviny vznikl za RVHP, kdy se Tatra mohla soustředit pouze na jeden typ produktu a prakticky jen na jeden trh.
Zbytek tvého příspěvku svědčí jen o nedostatku znalosti běhu dějin
Avatar - white label
9. 9. 2011 21:22
Re: Phoenix - to sedí
Ale tak s těmi firmami má (v obecné rovině) v podstatě pravdu...
Avatar - T613
9. 9. 2011 21:31
Re: Phoenix - to sedí
to nepopírám, ale tenhle konec začal už v 39.. tehdy se rozdaly karty definitivně.
Avatar - white label
9. 9. 2011 21:34
Re: Phoenix - to sedí
Tam se to "lámalo", tím naším "prodejem/obětováním" našich údajných spojenců...
10. 9. 2011 01:31
Re: Phoenix - to sedí
1944 Jalta
Avatar - white label
10. 9. 2011 13:37
Re: Phoenix - to sedí
Jalta už byla spíš logickým odrazem/důsledkem toho Mnichova..
Avatar - T613
10. 9. 2011 07:21
Re: Phoenix - to sedí
ano léta 38 a 39 byly klíčové, to následující (Jalta a spol.) už byly pouhými následky. Pouhým dělením válečné kořisti. To bohužel lidi typu Euro89 nedokáží pochopit, jelikož jejich znalosti historie jsou méně než plytké.
10. 9. 2011 12:01
Re: Phoenix - to sedí
Nicméně si myslím, že kdyby nedošlo k onomu roku 1938, nebyla válka (technický rozvoj by byl ovšem poněkud pomalejší - válka paradoxně technický vývoj urychluje...), ´byli bychom na úrovni Švédska a byly by u nás tak dvě značky osobních aut a Tatra by ovládla zbytek (Scania). No, to je jenom coby kdyby....
10. 9. 2011 14:17
Re: Phoenix - to sedí
Tím myslíš, že by osobní byly Škodovky a Pragovky ... ??? Přesně tuto filozofii mám také - co by kdyby >:D jo kde jsou ty časy kdy Československo bylo jedním z nejvyspělejších států na světě v čele s T.G.M. a Kramářem ... a samozřejmě s mnoha dalšími osobnostmi první republiky.
10. 9. 2011 11:44
Re: Phoenix - to sedí
Hlavně se nezapomeň otřít o Klause, to obecně patří k tónu největších primitivů na diskuzích obecně.....zase další z tisíců zakomlexovaných chudáčků, kteří musí tohle svinstvo plivat všude, kde se dá. Máš asi dost smutnej a bídnej život, ale já ti ho upřímně přeju, na víc nemáš a nikdy mít nebudeš.
9. 9. 2011 16:36
jj
vypada dobre hned by se svezl :-)
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2011 18:23
Phoenix comercial
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
9. 9. 2011 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
10. 9. 2011 12:14
Re: Phoenix comercial
Já bohužel v té reklamě nevidím nic, co by neměla nebo nezvládla konkurence... v čem tkví ta přidaná hodnota? Objektivně, prosím
Avatar - T613
10. 9. 2011 14:10
Re: Phoenix comercial
bavíme-li se o vozech s náhonem všech kol jsou to :
- nižší těžiště
- menší váha prázdného vozu
- větší průjezdní rychlost terénem
- větší komfort řidiče
- větší životnost vozu
10. 9. 2011 14:23
Re: Phoenix comercial
ještě bych přidal že tatra se jako jediná nekroutí,díky centrální nosné rouře má extrémě tuhy podvozek odolný vuči krutu a tahu,to zadnej truck na svete s žebřinovým rámem nemá.Kdyby takovej renault nebo kdokoli jiný jel po testovací trase v arealu tatra s vlnitou vozovku stejnou max rychlostí jak tatra tak se rozpulí,převrátí a zhoří :D
Podvozek je sestaven s polonáprav takže každé kolo je nezávislé,na rozdíl od vsech jiných zancek.
Viz odkaz: [odkaz]
Avatar - petrumr
11. 9. 2011 11:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
11. 9. 2011 19:05
Re: Phoenix comercial
Jo to jsou ty portálové nápravy u V3S a T810. Škoda že se nedělají i na Tatře, 805tka je měla tak to muselo fungovat. Jasně oproti normálním Tatrám přibývá redukce v kolech ale tu některé Tatry také mívají.
Avatar - ryman
9. 9. 2011 21:04
Super!
konečně! auto 21. století z Kopřivnice, před ním se jakékoliv debaty o minulosti stávají lichými. Teď to jen nepohnojit obchodně. DAF je správný partner. V tomto směru bych si přál, aby se v budoucnu Tatra stala plnohodnotným členem skupiny PACCAR. Tak ať to vyjde!
(vypůjčím si)

Bravo Phoenix, Bravo Tatra, Bravo DAF! ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 9. 2011 13:40
Tatra
Nerozumím přesně dané situaci a problematice v Tatře, ale jako ateista se modlím aby na velkém vzestupu nebyl jen velký konec. Stejně jako ve Vysokém Mýtě :-(

... i když chápu, že vlastníci, manažeři, zaměstnanci, dodavateléí to vidí jinak.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
10. 9. 2011 14:06
Re: Tatra
ano, pokud by DAF skutečně chtěl a ovládl Tatru tak může hrozit zánik této značky stejně jako Karosy. Nicméně situace je dosti odlišná, byť se to nezdá.
1. DAF a Tatra si vzájemně nekonkurují. DAF nedělá vozy do terénu a u Tatry je to naopak.
2. V koncernu Paccar (do kterého DAF patří) není zvykem ničit značky. V klidu vedle sebe jsou značky Kenworth, Peterbilt, DAF a Leyland. A přitom Leyland je jen přeznačkovaný DAF
3. Jsou trhy, kde je Tatra zavedená, s velice silným jménem a DAF tam buď vůbec není nebo je tam až na chvostů prodejů. Takovými trhy jsou například Rusko a Indie.

Takže může klidně dojít ke srandovní situaci, že na Západ od nás se bude za dvacet let prodávat Tatra jako DAF/Peterbilt/Kenworth a na východ od nás zase DAFy jako Tatry >:-[] Ach ty vlhké sny >:D
10. 9. 2011 14:57
Nová Tatra Phoenix
Ahoj,

četl jsem vaše komentáře, hlavně mne zaujal začátek. Upřímně řečeno také mne štve jaká je zde v ČR situace. Pár lidí zde asi naštvu, ale co bylo před 66. až 63. lety s tím už nic neuděláme a ani nezachráníme. Tedˇ je 21. století musíme se koukat dopředu ne dozadu!!! :-( :-( . Tak to je to, co jsem chtěl napsat.
Jsem dealear náhradních dílů na Tatrovky: 1) mě trhá srdce když vidím kabinu DAF na Tatře, kapalinou chlazený motor,ale mohli alesponˇ trochu upravit přední nárazník ;-\ ! A pokud tvrdí, že podvozek (rám, nápravy,atd) jsou originál tak jsou!! Znám Tatrováky!! ;-) To je můj názor a pohled člověka.
2) je potřeba, aby Tatrovka dostala po všech peripetiich, správného partnera který ji pomůže!!
Tatrovka vyrábí v tisících kusech, vlastní vývoj kabiny po stránce finančí je nepřijatelný a o motoru nemluvě i když (viz. vzducháč EURO 5). Z mé profese obchodníka, pro Tatru udělám vše co bude v silách mích a v mém týmu. Tz. pokud se vrátí výrobou o 100. let zpět vše bude ze dřeva sotva dosáhne 50 km/ za 1.hod. Já a můj tým, jsme stále připraveni pomáhat.
Názor z profesního hlediska!!
A pokud jde o urážky sakra lidi jsme dospělí néé malé děti které si hrají na pískovišti!! :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
11. 9. 2011 08:19
Re: Nová Tatra Phoenix
Kapalinou chlazený motor je nutnost, Euro 5 a vzduchem chlazený motor - to je technická rarita a s prominutím blbost, vždyť mechanicky ovládané řadové čerpadlo Bosch dodávané ve stovkových sériích musí být příšerně drahé, to kdejaký moderní common rail je levnější a umožňuje kontrolovat výkon a emise mnohem lépe, navíc je tu otázka Euro 6. Muselo k tomu dojít, proč brečet? DAF je dobře zavedený úctyhodný partner a jeho brand silně posílí tatrováckou image.
Takže hlavně aby to vyšlo a klaplo a konečně je Tatra pobije. Má na to. Docela dlouho se jim úspěšně dařilo kooperaci tajit, teď hlavně aby byli schopni vozy vyrábět rychle, kdyby přišla velká poptávka - budou potřebovat hodně kapitálu.
Avatar - petrumr
11. 9. 2011 11:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
11. 9. 2011 16:19
Re: Nová Tatra Phoenix
To i může, nepopírám. Ovšem jsem si zcela jist, že motor PACCAR MX je minimálně o 1/3 levnější - A O TOM TO JE. A ta servisní základna - kolik je v ČR dealerů Tatra a kolik dealerů DAF? Počet prodejních a servisních míst dělá prodeje i u nákladních automobilů. Podívej se na prodejní/servisní místa Škodovky - je jich skoro 300 a také má zhruba 3x vyšší prodeje než Ford, který nedosahuje ani 100 prodejních/servisních míst.
10. 9. 2011 23:13
držím palce......
snad to Tatře tentokrát vyjde,moc bych jí to přál,ovšem takovýchto situací ohledně "zmrtvýchvstání",již bylo několik a většinou pokaždé,kdy se měnilo vedení,či majitel.....ale jsem optimista,jednou ta smula musí být zabita a Tatře se dostane pozic,které jí náleží a kam patří.jako jediná existující vpravdě Česká automobilka si to zaslouží. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 9. 2011 14:01
tatra
že by konečně managment, který nemyslí jen na vytunelování,toto trvalo,tatrovácký podvozek je super, ovšem panty na víku korby stály za prd s tím by se na západě těžko rovnali tak jako fachnani v českých dílnách, ovšem přeju jen úspěch a doufám, že je co nejdříve začnu potkávat na silnicích místo těch manů,ivet meďáků,vypadá to na dobrý směr ovšem nechápu proč neumí tatra vyrobit kabinu s řádným čalouněním a výbavou :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1