Ekonomika
Doba se mění a je dynamická. Časy, kdy se dalo vyhrát Rally Monte Carlo s dvoutaktem 850 ccm, jsou nenávratně pryč [odkaz]
Samostatných automobilek nebo, chcete-li, automobilových značek je dnes jen pár. Jaká Škoda, Bentley, Seat, Lamborghini, Bugatti, Audi - je to jen VW, jaká Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati - je to zase jen Fiat a jaké Mini, Rolls-Royce - je to jen BMW a pod. To nemyslím ve zlém.
Problém Saabu je asi hlavně v tom, že dlouho (a možná už od toho dvoutaktu) neudělal vlastní pořádné auto, které by výrazně vyniklo. Ať už buď designem, výkonem, vlastnostmi, image, prodeji nebo třeba i cenou (myslím překvapivě nízkou cenou). Takže byl moc dlouho popelkou a proto ho nechce ani Číňan ani Ind.
[odkaz] na této historii se dnes staví těžko.
Čest jeho památce.
Samostatných automobilek nebo, chcete-li, automobilových značek je dnes jen pár. Jaká Škoda, Bentley, Seat, Lamborghini, Bugatti, Audi - je to jen VW, jaká Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati - je to zase jen Fiat a jaké Mini, Rolls-Royce - je to jen BMW a pod. To nemyslím ve zlém.
Problém Saabu je asi hlavně v tom, že dlouho (a možná už od toho dvoutaktu) neudělal vlastní pořádné auto, které by výrazně vyniklo. Ať už buď designem, výkonem, vlastnostmi, image, prodeji nebo třeba i cenou (myslím překvapivě nízkou cenou). Takže byl moc dlouho popelkou a proto ho nechce ani Číňan ani Ind.
[odkaz] na této historii se dnes staví těžko.
Čest jeho památce.
je to tak...samostatné automobilky už prakticky neexistují...všechny jsou združené v nějakých koncernech až na pár vyjímek...donedávna i SAAB...problém saabu byl...že GM z něj chtěl udělat svoji evropskou premiovku...ale zaroven tomu nevěnoval dostatečnou péči...co byla 9-3? předělaná vectra?? s oplackejma motorama...?? nic proti opelu nebo tehdejší vectře...ale ta nestačila ani na tehdejší lídry subpremiového segmentu(passat, mondeo atd...) a GM chtěl její klon nacpat do premie k A4 nebo 3er
největší problém SAAB byl, že měl a má premiové ceny za produkty, které moc premiové nebyly...nedá se říct že 9-3 nebo 9-5 byla mizerná auta...ale s jejich cenovkou je automobilka posílala do srovnání s německou a britskou premií na kterou byli jednoduše krátké...ono prodávat předělané opely s koncernovými motory za premiovou cenu nebyla žádná slast...mám rád saab...ale zdá se že je bankrot nevyhnutelny...ovšem je to škoda...jsou to stylové alternativy a příjemné spestření silnic stejně jako lancie, alfy nebo jaguary