Novinky
Když přistoupíme na zavádějící název ankety car of the year, která by dle kritérií mělo obsahovat slova jako pragmatic, green a cheap, tak z uvedených bych finále viděl na BMW6, Rio, MB B, Ampera a 911.
No a v těch opravdových car of the year ? Tam je to řež, jako snad nikdy za posledních X let. 911, Aventador, Huayra, MP4-12C, 458. Za mne ? Aventador. Čistě subjektivní volba srdcem.
Jinak, jako již tradičně, za přízemnost ankety s honosným názvem :no:
No a v těch opravdových car of the year ? Tam je to řež, jako snad nikdy za posledních X let. 911, Aventador, Huayra, MP4-12C, 458. Za mne ? Aventador. Čistě subjektivní volba srdcem.
Jinak, jako již tradičně, za přízemnost ankety s honosným názvem :no:
Pletes si - tak jako kazdy rok vetsina diskuteru - pojmy s dojmy. Nejlepsi auto neni "nejdrazsi a nejvykonnejsi auto, ktery bych nejradsi vlastnil", to by skutecne musel vyhrat nejakej kusove vyrabenej polozavodni monopost za milion eur, treba jako ta Huayra. Skutecne nejlepsi auto v obecnym slova smyslu vsak musi byt nejlepsi v komplexu vsech vlastnosti, ktery delaj auto autem, a ne jen v jedny ci dvou. A jednou ze zasadnich vlastnosti, v praxi patrne tou nejdulezitejsi, je prave pomer cena - vykon (vykon v obecnym smyslu jako protihodnota, kterou za svoje penize dostanes). Jestli podobnej vyznam hraje i mira inovaci je samozrejme s otaznikem, ale osobne zvysenej duraz, jakej na tuhle hodnotu komise klade chapu, protoze se proste snazi ocenovat inovativni a progresivni reseni, ktery posunujou karu automobilismu kupredu.
Jeste by me zajimalo, v cem by podle tebe mela vyssi vypovidaci hodnotu - nebo byla min prizemni - anketa, kde by hlasujici volili "ciste subjektivne srdcem" jako ty? Kdyz uz by se meli zamerit na kriteria, ktery akcentujes ty, mela by jim vitezne vyjit prece treba ta Huyara, vzdyt takova 911 nebo i Aventador jsou proti ni klumpy.
Jeste by me zajimalo, v cem by podle tebe mela vyssi vypovidaci hodnotu - nebo byla min prizemni - anketa, kde by hlasujici volili "ciste subjektivne srdcem" jako ty? Kdyz uz by se meli zamerit na kriteria, ktery akcentujes ty, mela by jim vitezne vyjit prece treba ta Huyara, vzdyt takova 911 nebo i Aventador jsou proti ni klumpy.
Jistě, je to o kritériích, ale hlavně o úhlu pohledu. Např. v momentě, kdy je v nominaci i40, která je pro Hyundai jako takovou velmi důležitým modelem, ale na trh obecně nepřináší nic nové, tak nevidím důvod proč by mělo být upřednostněno třeba před BMW 6, které taktéž pro automobilový trh nepřináší nic převratného, ale má za více peněz o dost více stylu. Což zase asi nebude zajímat potencionálního zájemce o i40. V ten moment a při rozsahu nominací je i ten poměr cena/výkon značně zavádějící.
Z tohoto pohledu je tam víc aut, který nepřináší nic nového, jen jsou automobilkami vyzdvihovány, přestože jsou víc než průměrné. Například Up?! nemá nic nového, proč je tam Beeeettle, je taky záhada záhad. Jetta je snad jediný produkt vw, který se vypadá jako auto, ale zase je to sedan, které (jak víme) se v Evropě téměř neprodávají (to mě osobně dost vadí, sedany se mi líbí). A proč mají automobilky max. po 2 kusech (ještě vyjma MB) a hrůzy od fxfágnu jsou tam tři? Zase je to něco stálo bokem ... hmm 😐
Nenávist k VW z tvého příspěvku září na všechny strany, ale měl bys to trošku mírnit.
Up a Beetle jsou tam proto, protože jsou to prostě nová auta od VW. Čím je nová Audi A6 nebo BMW 1 a 6? Jsou to jen mírné evoluce v rámci své třídy. Totéž je například Focus, Panda.
VW má tři auta, protože představil tři auta. Ostatní jedno, dvě nebo i žádné, i když mají například plno faceliftů. Ty se ovšem nepočítají.
Up a Beetle jsou tam proto, protože jsou to prostě nová auta od VW. Čím je nová Audi A6 nebo BMW 1 a 6? Jsou to jen mírné evoluce v rámci své třídy. Totéž je například Focus, Panda.
VW má tři auta, protože představil tři auta. Ostatní jedno, dvě nebo i žádné, i když mají například plno faceliftů. Ty se ovšem nepočítají.
No, to není tak docela pravda. Třeba Jetta je golf s kufrem, takže by tam mohl být třeba Cruze hatch.
Naopak Focus si myslím je tam velmi zaslouženě, novinek přinesl víc než dost - především ve smyslu přenosu do nižší střední třídy. Naopak Beettle je jen evolucí a celkem okrajová záležitost.
VW skutečně nemám rád, což je důsledek jeho neodůvodněného vychvalování (to nebylo myšleno na Vás).
Naopak Focus si myslím je tam velmi zaslouženě, novinek přinesl víc než dost - především ve smyslu přenosu do nižší střední třídy. Naopak Beettle je jen evolucí a celkem okrajová záležitost.
VW skutečně nemám rád, což je důsledek jeho neodůvodněného vychvalování (to nebylo myšleno na Vás).
Jetta není Golf s kufrem už proto, že platforma a konstrukce obou aut je odlišná. Cruze hatch je jen karosářská varianta.
Ano, máš pravdu, našel jsem si to a je to tak, omlouvám se. To je tím, že mě povětšinou auta této značky nezajímají natolik, abych je studoval podrobně. Každopádně Jettu si najdu a pořádně pročtu, ta vypadá k světu. Škoda, že u nás budu potkávat naprosto převážně Golfy s hrozným prázdným plechem bez zajímavého prolisu místo zadku a levným, zrůdným, černým plastem (jakkoliv praktickým - vždyť i to jde udělat hezky) zespod.
Jetta je pohledově příjemné auto s dobrými motory. V mých očích ji sráží jen příliš viditelné šetření nevykoupené nižší cenou. To nepovažuji za jednání hodné firmy, která se snaží profilovat s přesahem nad mainstream.
Ten pomer cena - vykon se zkratka snazi vztahnout k relativne beznymu vzorku evropskych zakazniku, coz kupci kabria za 2 miliony zkrata nejsou. Ostatne pro pomer cena - vykon nekupuje sestkovy kabrio vubec nikdo, to je jednoduse auto pro radost.
Ja samozrejme chapu, co se snazis rict - to, co jsi kazdej chlap predstavi pod pojmem "nejlepsi auto" asi tezko bude Prius, Clio nebo Polo. Ale kdyz se na to podivas komplexne a skrze hodnoty, ktery uprednostnuje porota COTY, uvidis to jinak.
Ja samozrejme chapu, co se snazis rict - to, co jsi kazdej chlap predstavi pod pojmem "nejlepsi auto" asi tezko bude Prius, Clio nebo Polo. Ale kdyz se na to podivas komplexne a skrze hodnoty, ktery uprednostnuje porota COTY, uvidis to jinak.
Mám silný dojem, že jsi příspěvek figurky pochopil (minimálně částečně) hodně špatně a tvá argumentace místy postrádá určitou "obecnější" logiku.
Vůbec netuším, kde jsi přišel na to, že pokud pomineme finanční omezemí, je jakýmsi "snem" většiny lidí, vlastnit právě nějaký ten kusový polozávodní monopost??? I kdyby se (nebo i právě proto) nebrala v potaz pořizovací cena vozu, je nekonečná spousta aut, která podle mnoha jiných hledisek takové auta celkově "ztašlapou do země", a to nejen proto, že tahle anketa vybírá auta primárně určená pro běžný ("otevřený") silniční provoz a ve světle pohledu na vůz kterým má být i skvělým/příjemným/nekonfliktním/spolehli… společníkem svého majitele, může být celkově vnímán, nejen Aventador, nebo 911ka mnohem příznivěji, než auto, jako je Huyara.
Dej milionu lidem neomezený rozpočet na jedno auto, které sami nesmí následně nikdy prodat. Kolik z nich si asi vybere zrovna polozávodní monopost?
Myslím, že mezi kandidáty je i pár vozů, které jsou poměrně velmi přitažlivé (mají styl) pro většinu potenciálních zákazníků a přitom jsou i uživatelsky přívětivé a praktické, jen jaksi "bohužel" nesplňují požadavek na cenovou dostupnost někde do cca půl milionu korun (základní cena), což je v této soutěži (už tradičně) opravdu velký handicap, a to je (nejen) podle mě velká škoda (s malý "š"), nejen pro tyto vozy, ale i pro soutěž s takovým názvem, této soutěži by totiž opravdu (zejména poslední dobou) spíš slušel název ve stylu "BEST BUY NEW CAR OF THE YEAR", apod.
Vůbec netuším, kde jsi přišel na to, že pokud pomineme finanční omezemí, je jakýmsi "snem" většiny lidí, vlastnit právě nějaký ten kusový polozávodní monopost??? I kdyby se (nebo i právě proto) nebrala v potaz pořizovací cena vozu, je nekonečná spousta aut, která podle mnoha jiných hledisek takové auta celkově "ztašlapou do země", a to nejen proto, že tahle anketa vybírá auta primárně určená pro běžný ("otevřený") silniční provoz a ve světle pohledu na vůz kterým má být i skvělým/příjemným/nekonfliktním/spolehli… společníkem svého majitele, může být celkově vnímán, nejen Aventador, nebo 911ka mnohem příznivěji, než auto, jako je Huyara.
Dej milionu lidem neomezený rozpočet na jedno auto, které sami nesmí následně nikdy prodat. Kolik z nich si asi vybere zrovna polozávodní monopost?
Myslím, že mezi kandidáty je i pár vozů, které jsou poměrně velmi přitažlivé (mají styl) pro většinu potenciálních zákazníků a přitom jsou i uživatelsky přívětivé a praktické, jen jaksi "bohužel" nesplňují požadavek na cenovou dostupnost někde do cca půl milionu korun (základní cena), což je v této soutěži (už tradičně) opravdu velký handicap, a to je (nejen) podle mě velká škoda (s malý "š"), nejen pro tyto vozy, ale i pro soutěž s takovým názvem, této soutěži by totiž opravdu (zejména poslední dobou) spíš slušel název ve stylu "BEST BUY NEW CAR OF THE YEAR", apod.
Ha, koukam, ze to spis ty jsi nepochopil muj prispevek. 😄 Figurka ve svym prispevku zminoval az na 911ku extremni supersporty vcetne tak excentrickyho unikatu jako je novy Pagani. Z toho jsem vyvodil, ze zamenuje extremne vykonny a drahy vozy za vozy nejlepsi a prave proti tomu jsem vystoupil s tim, ze kriterii je mnoho a jeho pohled na nejlepsi vozy je sile jednostranny. Svuj vlastni pohled na "nejlepsi" vozy jsem nastinil uplne jinak - jako prusecik vsech podstatnych kvalit vozu s akcentem na value for money a inovace, tedy v zasade stejne, jako to vidi porota COTY. Ted uz si predpokladam rozumime a je tak patrny, ze tvoje reakce na me je bezpredmetna.
Mimochodem kde jsi prisel na ten strop pul milionu, kdyz zrovna v poslednich 5 letech trikrat vyhraly vozy, ktery stoji podstatne vic?
Mimochodem kde jsi prisel na ten strop pul milionu, kdyz zrovna v poslednich 5 letech trikrat vyhraly vozy, ktery stoji podstatne vic?
add poslední věta: "Podstatně víc"??? Insignia začíná přesně na půl mega a S-max na 550 tis.! Napsal jsem tam cca! půl mega (klidně si to zvedni třeba na 750 tis., jde o princip, ne o přesnou částku) v základu! a do toho se nejen, že vejde většina vozů a nejen za poslední pět let (loňský Leaf je atypický extrém), ale je tam dost takových. které se do půl mega vlezou i dvakrát (Clio, Polo, Panda, Yaris...), tím neříkám, že by tam i cenově dostupná auta nemohla někdy být, ale proč v takové míře. Kolikrát v podslední době vyhrálo auto s cenou kolem dvou milionů? A je snad potkat auto v takové ceně dnes nějaký svátek, ani náhodou...
Proč podobně opatrně/skromně nevolíme třeba Miss?
Podívej se třeba na ocenění typu eisa/tipa, ano jsou tam i kategorie "best buy", ale zároveň není problém, aby stál nejlepší zesilovač roku půl mega apod., a to si asi taky nemůže dovolit kde kdo, ne?
Proč podobně opatrně/skromně nevolíme třeba Miss?
Podívej se třeba na ocenění typu eisa/tipa, ano jsou tam i kategorie "best buy", ale zároveň není problém, aby stál nejlepší zesilovač roku půl mega apod., a to si asi taky nemůže dovolit kde kdo, ne?
Jiná věc je, kolik S-Max stál tehdy. Jo, a Clio se tam taky dvakrát vlezlo 😉).
Pokud se podívám na TIPA, tak jen digitální foťáky tam jsou v deseti kategoriích. Pak je jasné, že v každé z těchto kategorií už můžeš volit bez velkých kompromisů. A i přesto se přihlíží k value for money.
Podle mě není na místě anketu za její zaměření na běžné vozy kritizovat... jistě by bylo možné postavit kritéria jinak, ale COTY prostě drží svůj tradiční přístup.
Pokud se podívám na TIPA, tak jen digitální foťáky tam jsou v deseti kategoriích. Pak je jasné, že v každé z těchto kategorií už můžeš volit bez velkých kompromisů. A i přesto se přihlíží k value for money.
Podle mě není na místě anketu za její zaměření na běžné vozy kritizovat... jistě by bylo možné postavit kritéria jinak, ale COTY prostě drží svůj tradiční přístup.
Dyť jsem tam přece napsal i to Clio.
Jak jsem psal, nejde o absolutní částku, ale o princip, že třeba auta s cenou cca 2 mil a víc, nemají prakticky šanci na vítězství..., přitom jsou i přes vyšší cenu nesporně velmi zajímavá...
Jak jsem psal, nejde o absolutní částku, ale o princip, že třeba auta s cenou cca 2 mil a víc, nemají prakticky šanci na vítězství..., přitom jsou i přes vyšší cenu nesporně velmi zajímavá...
K cene - nevsiml jsem si poznamky "(zakladni cena)" a myslel jsem, ze hovoris obecne o autech do pul milionu, coz S-max, Insignie a ani Leaf neni, ti stoji v prumeru skutecne podstatne vic. Mezi pul a trictvrte milionem je totiz setsakramentsky rozdil, rovnych 50%.
Samozrejme jsou i auta podstatne drazsi a ja nejsem a priori proti tomu, aby se umistovala v ankete vysoko, zaroven me ale nijak nesokuje, ze se tam neumistuji - vzdyt ruku na srdce, opravdu nabizi za penize navic umerne zvysenou hodnotu? Podle me ne, a to jsem sam velkym priznivcem treba nemecky premie. Veci jako image, prestiz nebo historie by se v tyhe ankete hodnotit nemely a jinak tezko zduvodnis, proc davat dvakrat tolik treba za A6ku misto Insignie. Narazis proste na objektivne katastrofalni pomer cena - vykon, na cemz nic nezmeni ani skutecnost, ze mit volny vyber, bere kazdej A6ku. V realnym svete ale volnej vyber temer nikdo nema - jinak by se nejezdilo ani v A6kach a skoncili bysme vsichni (obrazne) u Rollsu a Ferrari. Zohlednujou se tak zkratka moznosti prumernyho zakaznika - tu vice, tu mene.
Argumentace Miss je cira demagogie, tam se hodnoti krasa a jenom krasa. Nebo se tam sad uplatnuji kriteria jako cena - vykon nebo mira inovaci? Kdyz uz, mela by se soutez Miss srovnavat s ciste designerskymi anketami, kde by skutecne mela vyhravat jenom ta nejkrasnejsi auta bez ohledu na vsechny ostatni faktory.
Co se tyce Eisy (TIPA nesleduju), tak to je zkratka fajnsmekrovska soutez spickovy techniky, ktera ma navic x kategorii. Auto roku ma naproti tomu kategorii jenom jednu, coz chapu, jednak proto, ze to ma vetsi marketingovej potencial, nez kdyz se oceneni rozmelni mezi xy vitezu a hlavne proto, ze nejlepsi muze byt vzdycky jenom jeden, ne? 😄
Samozrejme jsou i auta podstatne drazsi a ja nejsem a priori proti tomu, aby se umistovala v ankete vysoko, zaroven me ale nijak nesokuje, ze se tam neumistuji - vzdyt ruku na srdce, opravdu nabizi za penize navic umerne zvysenou hodnotu? Podle me ne, a to jsem sam velkym priznivcem treba nemecky premie. Veci jako image, prestiz nebo historie by se v tyhe ankete hodnotit nemely a jinak tezko zduvodnis, proc davat dvakrat tolik treba za A6ku misto Insignie. Narazis proste na objektivne katastrofalni pomer cena - vykon, na cemz nic nezmeni ani skutecnost, ze mit volny vyber, bere kazdej A6ku. V realnym svete ale volnej vyber temer nikdo nema - jinak by se nejezdilo ani v A6kach a skoncili bysme vsichni (obrazne) u Rollsu a Ferrari. Zohlednujou se tak zkratka moznosti prumernyho zakaznika - tu vice, tu mene.
Argumentace Miss je cira demagogie, tam se hodnoti krasa a jenom krasa. Nebo se tam sad uplatnuji kriteria jako cena - vykon nebo mira inovaci? Kdyz uz, mela by se soutez Miss srovnavat s ciste designerskymi anketami, kde by skutecne mela vyhravat jenom ta nejkrasnejsi auta bez ohledu na vsechny ostatni faktory.
Co se tyce Eisy (TIPA nesleduju), tak to je zkratka fajnsmekrovska soutez spickovy techniky, ktera ma navic x kategorii. Auto roku ma naproti tomu kategorii jenom jednu, coz chapu, jednak proto, ze to ma vetsi marketingovej potencial, nez kdyz se oceneni rozmelni mezi xy vitezu a hlavne proto, ze nejlepsi muze byt vzdycky jenom jeden, ne? 😄
Napsal jsem taky "cca" půl mega. Ten 50%ní rozdíl je docela relativní. 750 tis. je sice o 50% víc, než 500 tis., ale zase 500 tis. je už "jen" o 33,33 % méně, než 750 tis. 😉 , ale to je jedno, mě šlo o princip automatického handicapu skutečně výrazně dražších aut, než je nějakých zhruba 250-750 tis. Kč.
Ty supersporty jsem postavil opravdu jako extrém a čistě jako subjektivní pohled, jak píšeš, ale. Když se podíváme na "obecné" charakteristiky, jako je schopnost odvézt 4 osoby (včetně řidiče), solidní kufr, tak nevidím nejmenší důvod, proč by se něměli velmi vysoko umisťovat vozy jako MB S/E, BMW 5/7, Audi A6/8, Lexus GS, Jaguar apod. Inovace ? Když to vezmeme do důsledku, tak to splňuje jen Ampera (pro automobilismus obecně). Jsou modely, které jsou v rámci značky inovací a posunem, Rio, i40, ale i ta 911 a vlastně i to 6 cabrio, obecně, ale nepřinášejí nic nové. Jinak, v anketě, které se pyšní názvem car of the year je pro mne nemyslitelné, aby se vůbec rozhodovalo např. mezi Riem a A6. Zaklínat se u toho poměrem value for money je jen alibismus, aby různé skupiny neschopné oprostit se od pohledu skrz vlastní peněženku nekřičeli vzkazky o "milionářské" anketě. Nedochází jim, že "milionářem" může být i nemilionář (a platí to i naopak).
Z tvých kandidátů bych volil 458, ale to jsme o rok(?) zpět. A i tak by to vyhrálo FF...
Teď si nejsem jist, jestli 458 by bylo v minulé anketě, ale asi ano, protože se již v 2011 prodává. Chybička se vloudila.
V principu je jedno, co by jsme si kdokoliv z nás zvolili. Tohle už je jen o srdci. Jde o to, mít ty "koule" přiznat si ten sen a snažit se pro to něco dělat, než mžourat současným pohled skrz vlastní peněženku a zaklínat se u toho Picantem.
V principu je jedno, co by jsme si kdokoliv z nás zvolili. Tohle už je jen o srdci. Jde o to, mít ty "koule" přiznat si ten sen a snažit se pro to něco dělat, než mžourat současným pohled skrz vlastní peněženku a zaklínat se u toho Picantem.
Z nominovanych bych jako 5 nejlepsich a nejinovativnejsich aut vybral tato: Ford Focus, Kia Rio, Opel Ampera, Peugeot 3008 Hybrid4 a VW UP!. Za celkovyho viteze bych volil Amperu, byt vim, ze v tomto pripade jednoznacne prevysuje inovativnost jiny stranky vozu, predevsim pak jeho "vyhodnost".
A co inovativniho ma Focus ?
Focus je podle me inovativni treba v tom, ze do nizsi stredni tridy poprvy za dostupny ceny zavadi radu dosud malokdy vidanych bezpecnostnich prvku. Proto jsem ho vsak do svyho vyberu nezaradil - Focus tam neni pro inovace, ale proto, ze se i pres moje osobni antipatie k tomuto autu (dany designem) jedna nepochybne o spickovyho zastupce a zasadni novinku v segmentu nizsi stredni tridy, na ktery se vozi pulka Evropy (druha pulka jezdi v malych autech; snad mi odpustis to zjednoduseni). A pulka Evropy se v ni vozi predevsim proto, ze prave tato trida exceluje v omilanym pomeru cena - vykon.
To jsou ty naše pohledy. Focus je nepochybně špičkovým zástupcem třídy. Zásadní novinka ? V čem ? Co přináši o tolik jiného a nového než konkurence ? Značně víc místa na stejném obestavěném půdorisu ? Nebo výrazné uspoření paliva v rámci celé řady ? Řádově lepší jízdní vlastnosti ? Nic z toho. Vedle toho můžeme klidně postavit jakoukoliv novinku ve střední, nebo vyšší střední a skoro vždy to bude "lepší" auto (které ale samozřejmě také nepřináší "nic nového"). Při argumentaci peněženkou, resp. value for money bude každý rok vyhrávat novinka od Dacie, případně Taty, případně časem z Číny. Levná auta, která stále plní základní roli automobilu.
Zrovna jsem se vratil z Frankfurtu, tak muzu odpovidat. 😉 S Focusem se to ma tak, ze zasadni novinkou je jednoduse proto, ze je to dalsi generace jednoho z nejprodavanejsich a nejlepsich (ve svy tride) evropskych aut. Navic neni pravda, ze by se Focus s novou generaci nikam neposunul - viz vyse zminovany bezpecnostni prvky, dale treba radikalne lepsi benzinovy motory, dvouspojka a v neposledni rade i provokativni a odvazny design (kterej se mne osobne hnusi).
Nevim, proc by nas kriterium value for money melo zavest k Daciim nebo nedejboze cinskym autum, kdyz ani jeden neni schopny nabidnout zadny "value". To jsou proste auta nabizejici za malo penez malo muziky, coz pointu hesla value for money nijak nevystihuje.
Nevim, proc by nas kriterium value for money melo zavest k Daciim nebo nedejboze cinskym autum, kdyz ani jeden neni schopny nabidnout zadny "value". To jsou proste auta nabizejici za malo penez malo muziky, coz pointu hesla value for money nijak nevystihuje.
Moje pětka by byla😒br />
Opel Zafira tourer, Citroen DS 4, Toyota Yaris, Kia Rio a Hyundai Veloster.
Na prvním místě si mezi nejinovativnějšími vozy uvedl Focus, v čem je (proti minulé generaci) tak inovativní?
BMW 6 nejvíce hlasů? Chm, proč?
Za sebe bych ve finálové skupině rád viděl: Citroën DS4, Hyundai i40, Kia Rio, Mercedes-Benz B, Opel Ampera, VW Up... chybí mi jeden, ale nemůžu najít nic, co by bylo oproti své předchozí generaci dostatečně inovativní, nové nebo zlomové pro danou automobilku... dávám Hondu Civic za příjemnou evoluci předchozího modelu.
Za sebe bych ve finálové skupině rád viděl: Citroën DS4, Hyundai i40, Kia Rio, Mercedes-Benz B, Opel Ampera, VW Up... chybí mi jeden, ale nemůžu najít nic, co by bylo oproti své předchozí generaci dostatečně inovativní, nové nebo zlomové pro danou automobilku... dávám Hondu Civic za příjemnou evoluci předchozího modelu.
Protoze to neni zadny kompromis 😉 Z nominaci je to jednoznacne nejvetsi srdcovka - anketa to jen potvrzuje. Jenze nevyhraje. Vyhraje jako vzdy kompromis.
No nevím... Srdcovky si představuju jinak. Šestek jezdí daleko více, než 911, která je v nominaci taky. A troufám si tvrdit, že 911 má společenský status mnohem srdcovější, než šestka.
Jsem zvědav, kdo se tady jak obnaží. Kdo se nedokáže oprostit od pohledu vlastní peněženkou. Kdo si dokáže uvědomit, že auto je o nějakém pocitu, řízení, svobodě a ne jen o nutnosti dostat se do práce a o víkendu na rodinný nákup.
Covece, mozna te to sokuje, ale ja bych taky radsi Aventadora nez Amperu a rad bych si uzival pocity pri rizeni tohohle fantastickyho Lamba. Akorat se na rozdil od tebe domnivam, ze o tom tahle anketa neni. 😉
Jen o tom logicky rozhodně není, ale mohla by být (částečně) i o tom, aspoň trošku určitě (právě na úkor primárního a dominantního hlediska pořizovací ceny)... 😉
Ale jo, to vis, ze i ve mne se to pere - mam dat jako nejlepsi auto treba Amperu, kdyz o par radku niz je kolonka s devetsetjedenactkou? 😲 Clovek se musi hodne krotit, jesteze si muzu v hlave bez okolku skladat zebricek ve stylu "letosni auto snu", ve ktery zadnej Focus, Rio ani dalsi podobny opravdu nefigurujou. 😉
No právě o to jde. Podobně by se to mohlo prát i v těch porotcích, takže by člověk opravdu vůbec netušil, jestli zrovna letos vyhraje něco za 250 tis., nebo za 2,5 mil. Kč. 😉
To je přesně ono. Anketa se jmenuje auto roku. Proč by se měl člověk krotit.
Přesně tak jsem to myslel i s tím divoce nadsazeným přirovnáním k Miss apod., proč se při výběru už předem podobně krotit...
Chlapi, nerikejte, ze mi nerozumite... Kdyby se komise tzv. "nekrotila", neni duvod, aby anketu vyhravaly treba i nemecky premiovky, kdyz exklusivni segment nabizi vzdycky neco, co je bez ohledu na cenu jasne lepsi. Kdyby tim padem vyhravaly treba bavoraky za 2 miliony, jednalo by se pouze opet o promitani zasady value for money, akorat s notne zvysenou a podle me neoduvodnitelnou cenovou latkou, ktera vubec neodrazi moznosti evropskyho trhu.
Proto si myslim, ze je spravny, mame-li zvlast "nejlepsi auto roku" v pojeti poroty COTY a zvlast soukromy zebricky "aut snu". Chapu ale, ze na to mate jinej nazor a ony pro me nebo pro porotce oddeleny kategorie vam splyvaj. Evidentne to ale vetsina evropskych motoristickych novinaru vidi jinak.
Proto si myslim, ze je spravny, mame-li zvlast "nejlepsi auto roku" v pojeti poroty COTY a zvlast soukromy zebricky "aut snu". Chapu ale, ze na to mate jinej nazor a ony pro me nebo pro porotce oddeleny kategorie vam splyvaj. Evidentne to ale vetsina evropskych motoristickych novinaru vidi jinak.
Ty jsi jak malý Jarda... 😉 Proč by nemohly dál (jako dřív) vyhrávat cenově různorodá auta, prostě cena/"výkon" ano, ale ne s takovou dominancí samotné ceny (případně zelené barvy), jak to porota obvykle předvádí poslední dobou. Už někdy od roku 1984 nevyhrálo nic relativně dražšíh👋"prémiového"...
Jak je možné, že dřív vyhrávali i vozy jako MB 450S, Audi 100, nebo dokonce luxusní osmiválcové Porsche 928!
Že by tehdejší smýšlení poroty, nebyly až tak "sociálně" orientované, jako v pozdější/dnešní době? Podivný je taky fakt, že zatím třeba nikdy nevyhrálo žádné BMW...
Jak je možné, že dřív vyhrávali i vozy jako MB 450S, Audi 100, nebo dokonce luxusní osmiválcové Porsche 928!
Že by tehdejší smýšlení poroty, nebyly až tak "sociálně" orientované, jako v pozdější/dnešní době? Podivný je taky fakt, že zatím třeba nikdy nevyhrálo žádné BMW...
Vzhledem k tomu, jak bídná je nominace, pak mám jen dva kandidáty, nej....(doplň si co chceš) a nejmenší. Tedy 911 a abychom byli sociálně přívětiví, Up.
Tak to máme zase. To bude nářků. Uvědomme si však, na jakém zadání COTY pracuje, na základě jakých kritérií oceňuje nominanty. Samozřejmě, že nejde o největší dělo roku, na své si musí přijít i lidová tvořivost, snad si vzpomínáš na vítězství F500 či na renault clio...
Jasně, čas od času si prvenství odnesou i objektivní esa, jen namátkou PORSCHE 928, VOLKSWAGEN GOLF, VOLKSWAGEN POLO a další.
Tedy pod uvedeným pohledem, to letos lze vidět tak, že o prvenství bude moci zabojovat opět něco exklusivnějšího, jde to ob rok, předloni zaslouženě POLO, vloni úlitba biobuřtům na korouhvi (leaf, mimochodem viděl jsi ho někde?) no a letos je to zase nadějné směrem k něčemu lepšímu.
Finalisté😒br />
- Up! za komplexní projekt auta pro třetí tisíciletí
- Ampera za technickou (r)evoluci, i když popravdě mít benzínový motor pouze k živení baterky, to mi moc do hlavy neleze
- Mercedes B za to, že i velká značka umí udělat "malé" auto, které smete jedním (levným) prémiovým mávnutím všechnu tu MPV kompaktní silniční chamraď.
- 911 za to že... je :yes:
Jasně, čas od času si prvenství odnesou i objektivní esa, jen namátkou PORSCHE 928, VOLKSWAGEN GOLF, VOLKSWAGEN POLO a další.
Tedy pod uvedeným pohledem, to letos lze vidět tak, že o prvenství bude moci zabojovat opět něco exklusivnějšího, jde to ob rok, předloni zaslouženě POLO, vloni úlitba biobuřtům na korouhvi (leaf, mimochodem viděl jsi ho někde?) no a letos je to zase nadějné směrem k něčemu lepšímu.
Finalisté😒br />
- Up! za komplexní projekt auta pro třetí tisíciletí
- Ampera za technickou (r)evoluci, i když popravdě mít benzínový motor pouze k živení baterky, to mi moc do hlavy neleze
- Mercedes B za to, že i velká značka umí udělat "malé" auto, které smete jedním (levným) prémiovým mávnutím všechnu tu MPV kompaktní silniční chamraď.
- 911 za to že... je :yes:
Ja som dal hlas 1er, ale máš u mňa pochvalu za tvojich finalistov. Prekvapilo ma, že si spomenul Amperu. Ale MB-B a 911 - nejde inak než len úplne súhlasiť. A povedzme si aj pravdu, že tentokrát sa vydaril aj ten Up!. Aj keď niektoré veci na ňom mi prídu až zbytočne lacno spracované... ;-\
Ale celkovo za finalistov :yes:
Ale celkovo za finalistov :yes:
Souhlas, BMW 1 by si zasloužilo cenu za mezigenerační skok (prostor uvnitř), ale je to příliš individualistický model, to by bylo pro "veřejnost" obtížně travitelené.
Up! je favorit.
Up! je favorit.
Mňa by neprekvapil ani úspech KIA Rio. Podľa mňa sa aj to auto vydarilo. A súhlas 1er nie je pre verejnosť stráviteľné. Ale čo, keď naposledy vyhral nejaký Leaf, tak potom môže vyhrať už naozaj hocičo... No nechajme sa prekvapiť...
Ano, souhlasím, já se to nahoře bál o Riu napsat... 😄 To už abychom si připravovali kapesníky...
Nic proti Riu, ale auto, které se dotáhlo na již oceněmé auto (Polo) s dvouletým zpožděním, nemá šanci. Osobně bych to viděl na finálovou skupinu, kterou tu nastínil GTI. A absolutního vítěze tipuji Porsche 911.
Ty si myslíš, že MPV za víc jak půl melounu nahradí všechny konkurenční, které začínají s cenou pod 350 litry? B-čko vypadá dobře, líbí se mi, to všechno ano, ale toto je velmi, velmi naivní tvrzení. Promiň, bez urážky, ale to je spíš zbožné přání.
Že je nahradí? Ty jsi velký životní naivista 😄 Smete, geem, smete, ty zatím nejsi schopen rozeznat tuto významovou nuanci, ale věř mi, že život tě naučí... >😁
Dobře, na to si počkám, uvidíme. Rozhodně za tuto cenu - jakokoliv je za toto auto příjemná - do dvou let ani nejprodávanějším MPV na trhu. Vsadíme se? 😉
tak uvidime :yes😒br />
bmw medak porsche audi lexus a dalsie premiovky isto nevyhraju zbytocne za ne vobec hlasovat, mpv ako zafira a p5008 tiez nevyhraju nemaju sancu, civic je drahy fakticky zvonka rovnaky ako predchodca, vw so svojim drahym nepraktickym zatial trojdverovym up-om je tiez bez sance.
drzim pande a riu, panda uz raz vyhrala, kia este nie mozno sa dockame
:yes:
bmw medak porsche audi lexus a dalsie premiovky isto nevyhraju zbytocne za ne vobec hlasovat, mpv ako zafira a p5008 tiez nevyhraju nemaju sancu, civic je drahy fakticky zvonka rovnaky ako predchodca, vw so svojim drahym nepraktickym zatial trojdverovym up-om je tiez bez sance.
drzim pande a riu, panda uz raz vyhrala, kia este nie mozno sa dockame
:yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ono... které roky byly opravdu revoluční?
Z komentáře o Tomu Hyanovi čiší trošku pochybnost o objektivitě. Zajímalo by mě, jak to myslíš. Každý porotce je trošku neobjektivní, protože názor (zejména) na hodnotu "value for money" bude mít odlišný.
Z komentáře o Tomu Hyanovi čiší trošku pochybnost o objektivitě. Zajímalo by mě, jak to myslíš. Každý porotce je trošku neobjektivní, protože názor (zejména) na hodnotu "value for money" bude mít odlišný.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je, na druhou stranu, celkem logické. Auta jsou těžko objektivně porovnatelná, vynecháme-li takové věci jako míry, váhy, spotřeby a rychlosti. Vše ostatní už je čistě subjektivní a tak to bude vnímat i každý porotce. Někdo může přiřknout Porsche maximum za to, že je zase skvěle rychlé, obratné a sportovní jako vždy, jiný bude totéž Porsche považovat za drobnou evoluci své řady. Pravdu mají přitom oba a oba se rozhodnou správně.
Anketu sleduju se zájmem, ale hodnotám nepřikládám příliš velkou váhu. Pro mne je to spíš ukazatel společenského trendu.
Anketu sleduju se zájmem, ale hodnotám nepřikládám příliš velkou váhu. Pro mne je to spíš ukazatel společenského trendu.
... jediný co připadá v úvahu je RR Evoque, BMW 6, Ford Focus, Citroen DS4, Peugeot 5008 - musím ho podpořit, když už jsem si ho koupil >😁 :yes:
911, co jiného proboha?
:yes: jasná věc, stejně jako že Titov je German >😁 😉
Zřejmě tě zmátlo to křestní jméno a neuvědomil sis, že šlo o známého jugoslávského kosmonauta? >😁 😉
Nebudu ti kazit radost, ale ne e. >😁 A dodnes nejmladší člověk, co letěl do vesmíru.
Především pak člověk vzdělaný, přičemž jeho nerolnický původ byl jedním z důvodů, proč byl po Jurijovi až druhý 😉
1. BMW 6 - proto, ze je nejvic sexy
2. 911 - za zlepseni neceho, co klidne mohlo zustat jak je
3. BMW 1 - za jeste vic, nez hodne muziky (motory, nova ZF, zadokolka...) ve svem segmentu
4. Ampera - za to, ze ji konecne dostali do produkce (na tohle jsem velmi velmi zvedavy)
5. MB B - za revoluci
2. 911 - za zlepseni neceho, co klidne mohlo zustat jak je
3. BMW 1 - za jeste vic, nez hodne muziky (motory, nova ZF, zadokolka...) ve svem segmentu
4. Ampera - za to, ze ji konecne dostali do produkce (na tohle jsem velmi velmi zvedavy)
5. MB B - za revoluci
Pravda, kam zmizel Peugeot 508??? Vždyť se jedná o úžasnou novinku druhého největšího evropského automobilového koncernu...
Můj tip na vítěze? i40 - Rio - Zafira
SkyActiv, tedy celá řada vylepšení od motorů, převodovek až po konstrukci - co přináší jiní výrobci ? Ampera přináší nanejvýš dvojnásobnou zátež prostředí díky zcela nadbytečné výrobě akumulátorů a ostatních předimenzovaných částí vozu.
A co přináší Skyactive navíc proti ostatním ?
Najdi si to, na auto.cz máš 31 článků a 2 videa na to téma.
Pokud to máš načtené, tak sem dej nějaké zásadnější info, bez marketingových omáček... 😉
Ty to zvládneš labele, fandím ti i bez VW omáčky ....
Já to zvládnu i bez tvého fandění, figurka má pravdu a ty zase odkazy na marketingové řeči, které tu ani nedokážeš obhájit... 😉
Focus III to je vlastně taková malá technická revoluce v přímém přenosu... >😒]
Focus III to je vlastně taková malá technická revoluce v přímém přenosu... >😒]
Nemám potřebu tady nic obhajovat, napsal jsem, že SkyActiv dává podle mě zásadní přínos směrem k autu roku, nic víc.
Kdo chce víc, najde si a vyjádří se. Pokud máš problém s psaným textem, není v mých silách jakkoliv ti pomoci.
Kdo chce víc, najde si a vyjádří se. Pokud máš problém s psaným textem, není v mých silách jakkoliv ti pomoci.
OK. Nafta vs. benzín. Shodný kompresní poměr¨, který ale zatím u nafty neznamená vůbec nic, protože 129kw z 2.2 l je sice hodně dobrá hodnota, ale nic zvláštního proti dobré konkurenci. U benzínů žádné konkrétní hodnoty, pouze "kecy" o úsporách hmotnosti, snížení třecích ztrát, ale "žádný výsledek" (zatím) a výhoda proti konkurenci. U převodovek pouze zpřesnění hydrauliky u automatů, ale je zde stále klasický hdrodynamický měnič. Tedy opět inovace 0. Podvozek a řízení se opírá o "kecy" v podobě zpevnění, nový elektrický posilovač řízení, kratší převod řízení, upravená geometrie, snížení hmotnosti. Tedy opět obecné "věci" na kterých pracuje každá automobilka.
Tedy znovu. Co přináší skyactive nového a inovativního proti ostatním ?
Tedy znovu. Co přináší skyactive nového a inovativního proti ostatním ?
1. BMW 6er
2. BMW 1er
3. Range Rover Evoque
4. Lancia Ypsilon
5. Fiat Panda
😉
Ale stejně to vyhraje zase nějaká ekologická obluda... :-!
2. BMW 1er
3. Range Rover Evoque
4. Lancia Ypsilon
5. Fiat Panda
😉
Ale stejně to vyhraje zase nějaká ekologická obluda... :-!
911, 1er, A6, B klasse a Evoque. Podmnožina této prémiové pětky se do užšího výběru zajisté dostane, ale celá určitě ne.
Podle mě to vyhraje Jetta :no: , protože to vyhraje (skoro) vždycky Volkswagen. 😢
Co to meleš? Naopak v Car of the Year má nejvíc vítězství Fiat a to jako značka i jako koncern. :yes: V minulosti tuhle soutěž vyhrávaly pořádný auta jako Rover P6, Rover SD1, MB W116 nebo Lancia Delta. V Top 3 se pak umisťovaly vozy jako R-R Silver Shadow, Jensen FF, BMW E3, Alfa Romeo Alfetta, Citroën SM nebo Fiat X1/9... Jenže ty časy jsou už pryč a já tuším, že v budoucnu bude vyhrávat už jen ten, kdo bude mít v kufru víc baterek. :no: 8-s
btw. zajímavý, že jako auto snů máš něco, co taky vyrábí lidovůz.. Ale ve 14ti se to dá pochopit. >😒]
Bez pořadí😒br />
Hyundai Veloster - originální řešení dveří
Volkswagen Up - pěkný lidový vůz
Porsche 911 - bez komentáře 😄
Volkswagen Up - pěkný lidový vůz
Porsche 911 - bez komentáře 😄
😉 Pokud to bude bráno jako kvalita auta,tak vyhraje Němec.Ale pokud by kritéria měla splnovat jen jedna jízda týdně do Lídlu- tož to by moh vyhrát nějaký korejec. :-!
Aspoň raz by to mohlo vyhrať auto s veľkým "A" od automobilky s veľkým "BMW"! Pretože toto je jednoducho absolútne technologicky, dizajnovo, bezpečnostne - no jednoducho komplexne dotiahnuté auto po každej stránke! No nie je to nádhera? - [odkaz]
BMW 1 - :yes: :yes: :yes:
BMW 1 - :yes: :yes: :yes:
Bez šance nemusí být ani Renaultovy Z.E. mutace, ale předpokládám, že základ z Fluence nebude tak dotažené auto jako Ampera. Navíc je tu riziko, že se pozornost (a hlasy) rozštěpí mezi oba modely.
A konečně je tu Up... malým autům se COTY obvykle daří, na druhou stranu ale Up příliš inovativní není.
Do Top5 by to mohl dotáhnout i Beetle, jeho vítězství by ale asi bylo velkým překvapením.
mimo to ampera skutocne prinase nieco nove- moznost denneho jazdenia na elektrinu s tym, ze ked chcem ist dalej, nemusim dobijat. cena je vsak zatial nepriatelna
Minuloročný Nissan Leaf bol jeden VEĽKÝ omyl, skrátka politický tlak aby sa davom masírovali mozgy o autách na elektrinu. Inak je Ampera alebo Prius omnoho použiteľnejší hybrid nehovoriac o cene. ;-\
V tomhle ohledu souhlasím s Dinarem. Hybridy mají smysl hlavně v drahých a těžkých autech v podobě KERS. Elektromobily jsou, vzhledem k dnešním technologickým možnostem, hlavně záležitostí města. Pro úzkou skupinu lidí má elektromobil s range extenderem (což je u mě taktéž hybrid, jelikož kombinuje elektromotor se spalovacím motorem) smysl. Pokud jezdíš větší vzdálenosti většími rychlostmi a jde ti o úsporu paliva, tak je diesel většinou lepší volba. Z takového Renaultu Twizy jsem třikrát nadšenější než z Ampery.
Mám známého v Nizozemsku, jehož firma přešla na Leafy - zaměstnanci mohou používat auta soukromě (neplatíš daň), elektřinu si dá do nákladů a dojezd jim stačí. V garážích mají rychlonabíječky, Leaf je nabitý za zhruba 20 minut. Ampera by mu dala z daňového hlediska to samé, ale stojí tam o 10 tisíc € víc. Nemluvě o tom, že Leaf má mnohem větší dojezd než Ampera čistě na baterie.
U Ampery jsem zvědavý na to, jestli někdo změří spotřebu při jízdě na extender. Zdaleka to nebude tak růžové, jako na papíře.
Vsichni moc dobre vedi, ze prvni cesta k nizsim emisim a jizdnim vlastnostem je vaha a snizeni pomeru vykon a hmotnost vozu.
Auta jsou tu od 19 stoleti ale az to 20 opravdu zacalo pokrokem s prichodem elektonechniky a opavdove elektroniky... co se tyce vyvoje novych materialu jsou auta jeste v pocatku sveho vyvoje.
U mne je vitez Mazda CX-5 pote co jsem si precetl jak meni pomery tlaku mezi diesely a benzinaky...jez rusi zakladni znalosti mezi temito dvema motory. Pro mne je rok 2012 rokem Mazdy. A to nepotrebuje ani hybrid.