Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Car of the Year 2012: Nominace 35 vozů

Ondřej Láník
Diskuze (136)
První seznam vozů nominovaných na titul evropského auta roku 2012 je na světě.

I tentokrát bude vítěze odborné ankety Car of the Year vybírat 59 novinářů z 23 evropských zemí, proporčně zastoupených dle významu pro automobilový průmysl.

Z prvního seznamu budou vybráni finalisté, o kterých se bude hlasovat ve druhém kole. Z něj vzejde absolutní vítěz. Hlavními kritérii pro hlasování jsou technické inovace a value for money.

Novinkou, zvedenou od roku 2012, je procedura vyhlášení výsledků. Místo zveřejnění evropského auta roku v listopadovém termínu bude anketa vrcholit v předvečer prvního novinářského dne na autosalonu v Ženevě.

Každý z nominovaných je novým modelem, který se v roce 2011 začne prodávat alespoň na pěti evropských trzích. Jediným omezením je předpoklad alespoň 5000 prodaných kusů za rok. Tato podmínka ze soutěže de facto vylučuje všechny sportovní vozy, které zpravidla vznikají v menších sériích.

Porotci společně rozhodnou o jménech zúženého seznamu finalistů, který bude zveřejněn v lednu 2012. Z tohoto seznamu se pak bude vybírat, přičemž každý člen poroty má 25 bodů, které bude rozdělovat mezi nejméně 5 nominovaných vozů. Žádnému vozu nesmí být uděleno více než 10 bodů.

Držitel celoevropského titulu Auto roku 2012 vystřídá na pomyslném trůnu loňského vítěze, kterým je Nissan Leaf.

Car of the Year 2012 - Nominace
ZnačkaModel
AudiA6
AudiQ3
BMW1
BMW6
ChevroletAveo
ChevroletOrlando
CitroënDS4
CitroënDS5
FiatPanda
FordFocus
HondaCivic
Hyundaii40
HyundaiVeloster
KiaPicanto
KiaRio
LanciaYpsilon
LexusGS
MazdaCX-5
Mercedes-BenzB
Mercedes-BenzM
Mercedes-BenzSLK
OpelAmpera (Chevrolet Volt)
OpelZafira Tourer
Peugeot5008
Peugeot3008 Hybrid4
Porsche911 (991)
Range RoverEvoque
RenaultFluence Z.E.
RenaultKangoo Z.E.
SsangyongKorando
ToyotaVerso S (Subaru Trezia)
ToyotaYaris
VolkswagenBeetle
VolkswagenJetta
VolkswagenUp

Diskuse:

Kterých 7 vozů se dostane do finále Car of the Year 2012?

Ondřej Láník
Diskuze (136)
Avatar - white label
24. 9. 2011 10:41
Re: Tak schválně
Ty jsi jak malý Jarda... ;-) Proč by nemohly dál (jako dřív) vyhrávat cenově různorodá auta, prostě cena/"výkon" ano, ale ne s takovou dominancí samotné ceny (případně zelené barvy), jak to porota obvykle předvádí poslední dobou. Už někdy od roku 1984 nevyhrálo nic relativně dražšího/"prémiového"...
Jak je možné, že dřív vyhrávali i vozy jako MB 450S, Audi 100, nebo dokonce luxusní osmiválcové Porsche 928!
Že by tehdejší smýšlení poroty, nebyly až tak "sociálně" orientované, jako v pozdější/dnešní době? Podivný je taky fakt, že zatím třeba nikdy nevyhrálo žádné BMW...
Avatar - white label
24. 9. 2011 10:28
Re: Moje vitezna petka
Za uvedení dvojspojky (už před osmi! lety) do sériové výroby měl dostat už dávno nějaké ocenění VW, navíc Fordův PowewrShift i přesto, že je novější, lepší rozhodně není.
Avatar - white label
24. 9. 2011 10:22
Re: BMW 1!
Taky mi připadá celkový posun k lepšímu zrovna u nové 1er mnohem markantnější, než třeba u toho Focusu III.
Avatar - Righ
24. 9. 2011 10:13
Re: Tak schválně
Chlapi, nerikejte, ze mi nerozumite... Kdyby se komise tzv. "nekrotila", neni duvod, aby anketu vyhravaly treba i nemecky premiovky, kdyz exklusivni segment nabizi vzdycky neco, co je bez ohledu na cenu jasne lepsi. Kdyby tim padem vyhravaly treba bavoraky za 2 miliony, jednalo by se pouze opet o promitani zasady value for money, akorat s notne zvysenou a podle me neoduvodnitelnou cenovou latkou, ktera vubec neodrazi moznosti evropskyho trhu.

Proto si myslim, ze je spravny, mame-li zvlast "nejlepsi auto roku" v pojeti poroty COTY a zvlast soukromy zebricky "aut snu". Chapu ale, ze na to mate jinej nazor a ony pro me nebo pro porotce oddeleny kategorie vam splyvaj. Evidentne to ale vetsina evropskych motoristickych novinaru vidi jinak.
Avatar - Righ
24. 9. 2011 10:02
Re: Moje vitezna petka
Zrovna jsem se vratil z Frankfurtu, tak muzu odpovidat. ;-) S Focusem se to ma tak, ze zasadni novinkou je jednoduse proto, ze je to dalsi generace jednoho z nejprodavanejsich a nejlepsich (ve svy tride) evropskych aut. Navic neni pravda, ze by se Focus s novou generaci nikam neposunul - viz vyse zminovany bezpecnostni prvky, dale treba radikalne lepsi benzinovy motory, dvouspojka a v neposledni rade i provokativni a odvazny design (kterej se mne osobne hnusi).

Nevim, proc by nas kriterium value for money melo zavest k Daciim nebo nedejboze cinskym autum, kdyz ani jeden neni schopny nabidnout zadny "value". To jsou proste auta nabizejici za malo penez malo muziky, coz pointu hesla value for money nijak nevystihuje.