kedze som strojar a co to sme sa o principe rotacneho piestu ucili som prekvapeny ze tato techninka a toto riesenie sa dalej nezdokonaluje ked uz funguje tolke roky. Tento motor ma vela vyhod aj ked je pravda ze nevyhodou je zrejme vyssia spotreba oleja, nizsi krutiaci moment, vysie otacky a mozno kratsai zivotnost a vyssie emisie. Kazdy motor ma nejake muchy a motor s rotacnym miestom ma zase vyhodu ze je lahky ma dobru spotrebu vysoky merny vykon kw/L objemu.
skoda ho, do sportovych aut je to slusna volba akurat ze mazda zrejme neplanuje neajkeho nastupcu RX8micky a tak aj motoru dala zbohom
spotreba zavisi od stylu jazdy aj ked ano nebude to ziadny eko motorcek, skoda mazda to dlho vyvijala do dokonalosti a nakoniec takyto koniec skoda, :-|
co to melete teta? (neber si to osobně, je to jen oblíbená hláška) Mazda pokud vím, vyvíjí nástupce RX-8 a stejně tak i rotačního motoru. Už je třeba známo že chce použít laserové zapalování, místo svíček. Taky se šušká, že to snad vyvíjí ve spolupráci s Audi, které o rotačním motoře uvažuje jako o dobíjecím motoru pro elektrický auta, právě pro svůj malý rozměr a extra výkony, které by se snad při stejnoměrné zátěži (použití jen na dobíjení baterií) nebude mít takovou spotřebu. Případně se mě zdá, že je rotační motor vhodnější na spalování vodíku, ale to nechci šířit hlouposti, protože to nevím jistě.
Co píšeš o spolupráci s Audi zní logicky. My starší si ještě pamatujeme automobilku NSU a její designově fantastický vůz RO 80 s wankelem. Audi se dozajista ještě dobře v této technice vyzná, to ono pohltilo NSU.
Tak myslet si, ze Audi ma naskok kvuli RO80 je dost naivni.
Ja rika Clarkson, taky nejdem koupit Alfu jen proto, ze v padesatych letech to natreli v motorsportu komu mohli. Protoze lidi, co to maji na svedomi, jsou bud mrtvi anebo slintaji v koleckovem kresle...
nějak netuším proč útočíš, nikde ve svém příspěvku nevidím slovo náskok/vorprung. Top gear je sice velmi zábavný pořad, ale o autech se tam zase tak moc profesionálně nemluví, tak bych to tak bral. Audi vlastní cca 80% všech patentů souvisejících s rotačními motory, a to je význam té mé poznámky - "audi se vyzná".
Jinak rotační motory měli vždy "milion" problémů, ale hlavní byl vždy jak utěsnit komoru při rotaci pístu.
Zároveň však mají "sto milionů" výhod a proto to pokračuje.
Wankel tu bol už možno pred 50-60 rokmi, no ľahol prachom, kvôli technickým problémom. Presnosti, materiály atď. Potom ho opäť "vytiahli", zdokonalili a opäť zmizol. Zo spomínaných nevýhod, by som súhlasil iba so životnosťou. Wankel nikdy životnosť nemal a zrejme tak skoro (ak vôbec niekedy) ani mať nebude. Tieto RX-(7) 8čky požijú maximálne 50-60 tisíc km, pri tvrdšom užívaní 40 a menej. A to je jediný zabiják celého wankelu. Geometricky veľmi zložitá plocha valca, s ktorou musí byť v dokonalom kontakte relatívne maličké tesnenie rotačného piestu, je stále žiaľ neprekonateľnou prekážkou...
To by samo o sebe nebol neriesitelny problem. Ten problem spociva hlavne vo velkom rozdiely teplot vo valci na sacej a vyfukovej strane. Roztaznost materialu v dosledku vysokej teploty sposobuje problemy s tesnenim.