Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda RX-8 Spirit R: Poslední sbohem

David Bureš David Bureš 10. 10. 2011
3
13
Mazda RX-8 Spirit R vznikne v 1.000 exemplářích, prodávána bude pouze v Japonsku.

Mazda ukončí v létě 2012 výrobu modelu RX-8, jako rozlučka s tímto sporťákem vznikne edice RX-8 Spirit R. Ta bude vyrobena v 1.000 exemplářích, uvedena na trh bude pouze v Japonsku. V Evropě se Mazda RX-8 neprodává od loňského roku.

Název edice odkazuje na stejnojmennou Mazdu RX-7 Spirit R z roku 2002, oba automobily se podobají i svým vzhledem. RX-8 Spirit R se v Japonsku začne prodávat koncem letošního listopadu.

Barvu karoserie je možné vybírat z hliníkově stříbrné metalízy, černého a bílého perleťového laku. Novinkou jsou černé rámy okolo hlavních, předních mlhových a koncových světel. Přední i zadní brzdové třmeny jsou lakovány červenou barvou.

Uvnitř je tunel převodovky vyveden v klavírní černé. Chybět nemůže ani nezbytný nápis s názvem edice.

Mazdu RX-8 Spirit R mohou japonští zákazníci objednávat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

RX-8 Spirit R s manuálem je dále vybaven speciálními sedačkami od firmy Recaro a 19palcovými koly z lehkých slitin v bronzovém provedení. Rozměry pneumatik jsou 225/40 R19.

Interiér RX-8 Spirit R s automatem je černý s červeným prošíváním. Sedadla i volant jsou čalouněny kůží, loketní opěrka mezi sedadly je zase vyrobena ze syntetické kůže. Kola z lehkých slitin v kovově šedé jsou v tomto případě 18palcová, pneumatiky mají rozměry 225/45 R18.

Mazda RX-8 Spirit R s automatickou převodovkou je doplněna i sportovním zavěšením a většími brzdami.

Spolu s edicí Spirit R v Japonsku zůstane v prodeji ještě verze Type G se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Šéf Mazdy Takashi Yamanouchi fanoušky rotačního motoru ujišťuje, že přestože RX-8 se příští rok přestane vyrábět, Mazda bude Wankelův motor i nadále vyvíjet.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .andrej.
na skole sme sa o wankelovom motore ucili
.andrej.
| 13. 3. 2017
To by samo o sebe nebol neriesitelny problem. Ten problem spociva hlavne vo velkom rozdiely teplot vo valci na sacej a vyfukovej strane. Roztaznost materialu v dosledku vysokej teploty sposobuje problemy s tesnenim.
na skole sme sa o wankelovom motore ucili
ten nejkrásnější
| 11. 10. 2011
nějak netuším proč útočíš, nikde ve svém příspěvku nevidím slovo náskok/vorprung. Top gear je sice velmi zábavný pořad, ale o autech se tam zase tak moc profesionálně nemluví, tak bych to tak bral. Audi vlastní cca 80% všech patentů souvisejících s rotačními motory, a to je význam té mé poznámky - "audi se vyzná".
Jinak rotační motory měli vždy "milion" problémů, ale hlavní byl vždy jak utěsnit komoru při rotaci pístu.
Zároveň však mají "sto milionů" výhod a proto to pokračuje.
Avatar - delph
na skole sme sa o wankelovom motore ucili
delph
| 11. 10. 2011
Spíš bych to viděl na vložení kapitálu od Audi a vložení know-how od Mazdy, která zas tolik kapitálu nemá...
Avatar - steroid25
na skole sme sa o wankelovom motore ucili
steroid25
| 10. 10. 2011
Wankel tu bol už možno pred 50-60 rokmi, no ľahol prachom, kvôli technickým problémom. Presnosti, materiály atď. Potom ho opäť "vytiahli", zdokonalili a opäť zmizol. Zo spomínaných nevýhod, by som súhlasil iba so životnosťou. Wankel nikdy životnosť nemal a zrejme tak skoro (ak vôbec niekedy) ani mať nebude. Tieto RX-(7) 8čky požijú maximálne 50-60 tisíc km, pri tvrdšom užívaní 40 a menej. A to je jediný zabiják celého wankelu. Geometricky veľmi zložitá plocha valca, s ktorou musí byť v dokonalom kontakte relatívne maličké tesnenie rotačného piestu, je stále žiaľ neprekonateľnou prekážkou...
na skole sme sa o wankelovom motore ucili
Cara Binieri
| 10. 10. 2011
Tak myslet si, ze Audi ma naskok kvuli RO80 je dost naivni.
Ja rika Clarkson, taky nejdem koupit Alfu jen proto, ze v padesatych letech to natreli v motorsportu komu mohli. Protoze lidi, co to maji na svedomi, jsou bud mrtvi anebo slintaji v koleckovem kresle...