Mazda RX-8 Spirit R: Poslední sbohem
Mazda ukončí v létě 2012 výrobu modelu RX-8, jako rozlučka s tímto sporťákem vznikne edice RX-8 Spirit R. Ta bude vyrobena v 1.000 exemplářích, uvedena na trh bude pouze v Japonsku. V Evropě se Mazda RX-8 neprodává od loňského roku.
Název edice odkazuje na stejnojmennou Mazdu RX-7 Spirit R z roku 2002, oba automobily se podobají i svým vzhledem. RX-8 Spirit R se v Japonsku začne prodávat koncem letošního listopadu.
Barvu karoserie je možné vybírat z hliníkově stříbrné metalízy, černého a bílého perleťového laku. Novinkou jsou černé rámy okolo hlavních, předních mlhových a koncových světel. Přední i zadní brzdové třmeny jsou lakovány červenou barvou.
Uvnitř je tunel převodovky vyveden v klavírní černé. Chybět nemůže ani nezbytný nápis s názvem edice.
Mazdu RX-8 Spirit R mohou japonští zákazníci objednávat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.
RX-8 Spirit R s manuálem je dále vybaven speciálními sedačkami od firmy Recaro a 19palcovými koly z lehkých slitin v bronzovém provedení. Rozměry pneumatik jsou 225/40 R19.
Interiér RX-8 Spirit R s automatem je černý s červeným prošíváním. Sedadla i volant jsou čalouněny kůží, loketní opěrka mezi sedadly je zase vyrobena ze syntetické kůže. Kola z lehkých slitin v kovově šedé jsou v tomto případě 18palcová, pneumatiky mají rozměry 225/45 R18.
Mazda RX-8 Spirit R s automatickou převodovkou je doplněna i sportovním zavěšením a většími brzdami.
Spolu s edicí Spirit R v Japonsku zůstane v prodeji ještě verze Type G se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Šéf Mazdy Takashi Yamanouchi fanoušky rotačního motoru ujišťuje, že přestože RX-8 se příští rok přestane vyrábět, Mazda bude Wankelův motor i nadále vyvíjet.