Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi Pajero (2012): Malý facelift pro velký off-road

Změny modernizovaného japonského off-roadu jsou pouze kosmetické.
Zpět na článek
20. 10. 2011 07:30
20. 10. 2011 09:13
20. 10. 2011 10:14
20. 10. 2011 07:30
velký offroad?
nějak nechci rejpat,ale pajero už opravdu není velký off-road, na fotkách se zdá větší než je realita.....prostorove je na urovni Tiguana, technika však patří k vyspělým off-roadům.

Spíš, než neustále modernizace by to chtělo pořádnou novou generaci.
Rozbalit vlákno
10
20. 10. 2011 09:13
Re: velký offroad?
mám dojem, že si Pajero videl tak z 200 metrov a určite si v ňom nesedel. Porovnávať ho s Tiguanom je úplne mimo
Avatar - LEGOPARK
20. 10. 2011 12:17
Re: velký offroad?
Ty si cely Tiguan. >:D
20. 10. 2011 19:20
Re: velký offroad?
no vzhledem k tomu, že sem s nim jezdil, tak vim jak je malý. zvenku vypadá velký, zvlášt ty nafouklý blatníky, ale v realu ta, je misto jak ve fabii.

mezi řidičem a spolujezdcem je pomalu metr široká loketka, a řidič a spolujzdec sedí namáčklý na dveřích.

vzadu je místa taky dost bídně a o třetí řadě sedadel kam se vejdou horko těžko děti nemluvě.

Takže než začnete dělat chtyráky, utikejte do nejbližšího salonu MItsubishi a pak něco pište.
Avatar - kolmar
21. 10. 2011 00:47
Re: velký offroad?
Nazdar, aby bolo jasne nejdem robit chytraka, no povedat, ze Pajero je male a porovnavat ho s Tiguanom (miestami s Fabiou) je korunovana blbost.

Pajero je dlhe 4830 mm a Tigoš 4426 mm. Pajero mozes porovnavat s Pathfinderom, LC 120 a ked prizmuris oci aj s Disco4 a Gr. Cherokeem, no tito dvaja uz technikou a premiovejsim zameranim slapu vyssie.

Ak chces tak by si ho mohol porovnat s vozmi strednej triedy SUV - Outlander, Sorento, Captiva, X-trail a podobne, no Tigos je este o triedu nizsie s konkurentmi ako je Yeti (ci sa nam to paci alebo nie) a Rav 4-kou, ASX-om ci Kugou.

To ci je auto velke alebo male urcuju jeho vonkajsie rozmery. Auta typu off road maju pod sebou casto rebrinovy ram a tuhe napravy, comu sa pochopitelne podraduje vnutorny priestor. Napr. LC 90 ma vzadu menej miesta ako hociktore auto nizsej strednej triedy. S tymto nic nenarobime, aj nove pajero ma integrovany pomocny ram - je to koncepcne auto z roku 2000 a to je proste citit. Co sa tebe nepaci je vnutorny priestor, no to mas pravdu. Ale neporovnavaj ho s Fabiou, jazdim obomi tak viem o com hovorim. Aj napriek tomu ci sa ti to paci alebo nie je v Pajere viac miesta vpredu ako v tiguane (tabulky nepustia) aj vzadu je na sirku na tom lepsie (pochopitelne) no cim mu Tiguan dava nafrak je max. priestor pre nohy v druhej rade a to nie o par mm! (870 vs. 980 mm). To moze niekoho zarazit, ze o niekolko kategorii mensie auto ma viac miesta vzadu, no je to hold tak - ako inzinieri obostavaju priestor a aku platformu na to pouziju je ich sikovnost. No nerobi to z danych aut velke resp. male!! Aj mezi C4-kou a DS4-kou je velky rozdiel v mieste a pritom je to velkostou prakticky identicky voz.
Avatar - pratel
21. 10. 2011 02:38
Re: velký offroad?
Dobre si to napisal Kolmar, usetril si mi cas. Ale pravdu ma ciastocne aj Lukas00.

Sedlam takisto Pajero 3,2 DiD V60, a potvrdzujem, ze ako rozmernejsi clovek som pekne natlaceny na dverach, o nemozmosti posunutia volantu a prilis skrcenych nohach ani nehovorim. Inac O.K. Kazdopadne aj sucasny faceliftovany model je v podstate stale len platforma z roku 99 a uz mierne zastaral.

Od faceliftu som skor ako tu skaredu masku cakal novy tichy V6 DiD, 6 st. manual a automat, sirsi rozchod, vacsiu svetlu vysku, uzaver predneho difu, lepsiu ergonomiu za volantom...

Uplne novy model pride (ak vobec) v 2014. Obavam sa vsak, ze to uz bude len luxusne vymäknute SUV s elektronickym podvozkom, hybridnym pohonom s dorazom na priaznive emisie...
Avatar - Gasoline
21. 10. 2011 06:33
Re: velký offroad?
Je to tak, na tak velké auto vevnitř moc místa není. I to byl důvod, proč jsem dal přednost Discovery. Ale stěžovat si, že jsem namáčknut ke dveřím je úplně mimo mísu. On je to totiž offroad. Potřebuješ dobře vidět z auta vlevo dolu. Zkus si sednout do Defendera, pak uvidíš, co je to být přilepený na dveře. Když ti to vadí, kup si SUV.
Avatar - kolmar
22. 10. 2011 00:30
Re: velký offroad?
Pravda, nova maska je skareda a novsi motor a lepsia ergonomia by bodla, no vyssiu svetlu vysku a uzavierku predku necakaj. Predpokladam, ze nova generacia strati aj zadok - co bude velka skoda.

Castejsie som vo V20, no vo V60 som nemal nejaky dojem natlacenia na dvere, ale to strasne zavisi od postavy. Mne skor poriadny rozsah volantu chyba takmer v kazdom aute, lebo mam dlhe nohy a sedim velmi vzadu.

Ake bude nove Pajero netusim, no dufajme ze nie tak ako to pises. No moze byt aj horsie - Patrol je pre EU uz mrtvy...ostal uz iba jeden japonec verny tradicii a podctivej technike - LC 150, hoci oproti 120-ke je dost skaredy, no ale kto chce robusnu techniku musi prepacit, alebo ostava ist do Disca, ktory momentalne uspokoji asi kazdeho.

PS: ak sa mozem spytat kolko km mas za sebou a ako si spokojny, resp. co ti zatial odislo. Bracho poskuluje po jazdenke,no pre vela veci sa oplati ist az po F/L verzii v roku 2003.
Avatar - pratel
23. 10. 2011 07:52
Re: velký offroad?
No co sa tyka mojho Paja, je to model po facelifte r.v. 2004, cca 150000km. Pri tomto modeli sa hovori o problematickych cerpadlach, loziskach, zahrdzavenych excentroch a sem tam aj ine. Auto servisujem ako najlepsie viem, hoci nie v zlodejskych origo servisoch. Zatial relativny klud.

Naftu len na znamejsich pumpach, nejake to aditivum VIFF a pal. filter radsej kazdych 15000km. Ale kazde auto je loteria. Menil som akurat snimac tlaku oleja-tiekol spod neho olej a cistili sa cidla 4x4 na prevodovke. Nedalo sa zaradit 4x4. Celkom jednoducha vec. Spotreba 8,5-10l-manualna prevodovka. Radost jazdit s tymto autom v terene. Zvlast s kratasom.

Lukas00, co sa tyka tvojho videnia Pajera 1999-2011, poviem len tolko, rozmery nepustia. Schvalne si porovnaj dlzku, sirku a vysku Pajera, LC90, 120, 150, Disco 3, 4. Rozmery su +- identicke. Nedavno som sedel v LC150 a miesta tam bolo ako v Pajere, akurat lepsia ergonomia. Horizontalny posun volantu a pedalova skupina dalej od vodica. Dost nezmyselne tam vsak zavadzia tlacitko startovania v priestore praveho kolena. Inak LC150 bez vyhrad.

Bohuzial sfera poctivych offroadov vykapava. Ked som videl studiu noveho Defendera, skoro ma slak trafil. Ak uz aj ikonicky Defender sklzne do roviny vozitka pre panicky na nakup do Tesca, tak R.I.P offroady. Australski busmeni, africky safaristi, vojaci, policajti, spojari, zachranari... mozu radsej vytiahnut horske bicykle alebo chodit pesi.

Inak k novej generacii (2014) Pajera, mozno nas Mitsu prekvapi a ako jeden z mala vyrobcov zachova produkciu pravych offov. Dokazom toho je aj relativne nove Pajero Sport (2009), ktore sa zial v nasich koncinach nepredava.
22. 10. 2011 20:50
Re: velký offroad?
Prostě Pajero je malý. mám Ečko W211 a ta je proti tomu obr ). Pajero sem strašně chtěl, ale totalně mě zklamalo prostorem. Blatniky nafoukly buh vi kam, ale v kabině je to na "velky off-road" zoufalost. Discovera je proti tomu obr.
LC 90 už se neděla, a když vezmu 120-ku tak ta je taky větší.

Pajero ma 2 zásadní chyby je úzký a krátký. Na obě strany přidat cca:20cm a bude to OK, takhle je to Off-road pro Japonce a ne Evropany.

Prostě je znát, že je to starý, ale tady se všude na to pějou oslavný ody na 12let starý auto.......