Mitsubishi Pajero (2012): Malý facelift pro velký off-road
Mitsubishi uvádí na trh modernizovaný off-road Pajero pro modelový rok 2012. Hlavní novinkou faceliftovaného Pajera je jeho upravená příď. Současná – čtvrtá – generace tohoto modelu se prodává od roku 2007.
Pajero si nadále zachovává svůj typický robustní vzhled. Modelový rok 2012 se dočkal pouze úprav na čelní masce, pozměněný je i přední nárazník, střešní ližiny jsou lakovány černou barvou. Nový je také design 18palcových kol z lehkých slitin.
V interiéru najdeme nové materiály, palubní přístroje jsou podsvíceny červenou barvou. Upravený je také obklad dveří s imitací kovu.
V motorovém prostoru pracuje modernizovaný vznětový čtyřválec 3,2 DI-D, který nadále disponuje výkonem 147 kW v 3800 min-1, točivý moment stále vrcholí hodnotou 441 Nm při 2000 min-1. Díky úpravám motoru však klesla spotřeba paliva.
Pětidveřová varianta LWB v kombinaci s pětistupňovým manuálem nyní v kombinovaném cyklu spotřebuje 8,1 l/100 km, v kombinaci se samočinnou pětistupňovou převodovkou dosahuje pětidveřové Pajero kombinované spotřeby 8,5 l/100 km.
Samonosná karoserie s integrovaným rámem je nyní tužší. Systém pohonu všech kol Super Select 4 II zahrnuje uzávěrku mezinápravového diferenciálu a přídavnou převodovku, zajišťující vynikající jízdní vlastnosti i v terénních podmínkách. Mezinápravový diferenciál standardně posílá 33 % točivého momentu na přední a 67 % výkonu na zadní kola.
Super Select 4 II nabízí čtyři jízdní režimy, v 2H jsou pohoněna pouze zadní kola, 4H je permanentním pohonem všech kol s rozdělením točivého momentu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50, v 4HLc je uzamčen mezinápravový diferenciál, 4LLc je ideální pro jízdu v terénu, protože pohon čtyř kol je v tomto případě zpřevodovaný pro pomalou jízdu.
Nájezdový úhel je u pětidveřové verze LWB vpředu 34,5°, vzadu 24,5°, přejezdový úhel je 22,2°. Brodivost činí 700 mm. Pajero zvládne stoupání s úhlem až 35° a boční náklon až 45°.
Ve výbavě nechybí systém M-ASTC starající se o regulaci stability a trakce. Jeho součástí je systém aktivního řízení stability (ASC) a systém aktivního řízení trakce (ATC).