Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Pajero (2012): Malý facelift pro velký off-road

David Bureš
Diskuze (11)
Změny modernizovaného japonského off-roadu jsou pouze kosmetické.

Mitsubishi uvádí na trh modernizovaný off-road Pajero pro modelový rok 2012. Hlavní novinkou faceliftovaného Pajera je jeho upravená příď. Současná – čtvrtá – generace tohoto modelu se prodává od roku 2007.

Pajero si nadále zachovává svůj typický robustní vzhled. Modelový rok 2012 se dočkal pouze úprav na čelní masce, pozměněný je i přední nárazník, střešní ližiny jsou lakovány černou barvou. Nový je také design 18palcových kol z lehkých slitin.

V interiéru najdeme nové materiály, palubní přístroje jsou podsvíceny červenou barvou. Upravený je také obklad dveří s imitací kovu.

V motorovém prostoru pracuje modernizovaný vznětový čtyřválec 3,2 DI-D, který nadále disponuje výkonem 147 kW v 3800 min-1, točivý moment stále vrcholí hodnotou 441 Nm při 2000 min-1. Díky úpravám motoru však klesla spotřeba paliva.

Pětidveřová varianta LWB v kombinaci s pětistupňovým manuálem nyní v kombinovaném cyklu spotřebuje 8,1 l/100 km, v kombinaci se samočinnou pětistupňovou převodovkou dosahuje pětidveřové Pajero kombinované spotřeby 8,5 l/100 km.

Samonosná karoserie s integrovaným rámem je nyní tužší. Systém pohonu všech kol Super Select 4 II zahrnuje uzávěrku mezinápravového diferenciálu a přídavnou převodovku, zajišťující vynikající jízdní vlastnosti i v terénních podmínkách. Mezinápravový diferenciál standardně posílá 33 % točivého momentu na přední a 67 % výkonu na zadní kola.

Super Select 4 II nabízí čtyři jízdní režimy, v 2H jsou pohoněna pouze zadní kola, 4H je permanentním pohonem všech kol s rozdělením točivého momentu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50, v 4HLc je uzamčen mezinápravový diferenciál, 4LLc je ideální pro jízdu v terénu, protože pohon čtyř kol je v tomto případě zpřevodovaný pro pomalou jízdu.

Nájezdový úhel je u pětidveřové verze LWB vpředu 34,5°, vzadu 24,5°, přejezdový úhel je 22,2°. Brodivost činí 700 mm. Pajero zvládne stoupání s úhlem až 35° a boční náklon až 45°.

Ve výbavě nechybí systém M-ASTC starající se o regulaci stability a trakce. Jeho součástí je systém aktivního řízení stability (ASC) a systém aktivního řízení trakce (ATC).

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - pratel
23. 10. 2011 07:52
Re: velký offroad?
No co sa tyka mojho Paja, je to model po facelifte r.v. 2004, cca 150000km. Pri tomto modeli sa hovori o problematickych cerpadlach, loziskach, zahrdzavenych excentroch a sem tam aj ine. Auto servisujem ako najlepsie viem, hoci nie v zlodejskych origo servisoch. Zatial relativny klud.

Naftu len na znamejsich pumpach, nejake to aditivum VIFF a pal. filter radsej kazdych 15000km. Ale kazde auto je loteria. Menil som akurat snimac tlaku oleja-tiekol spod neho olej a cistili sa cidla 4x4 na prevodovke. Nedalo sa zaradit 4x4. Celkom jednoducha vec. Spotreba 8,5-10l-manualna prevodovka. Radost jazdit s tymto autom v terene. Zvlast s kratasom.

Lukas00, co sa tyka tvojho videnia Pajera 1999-2011, poviem len tolko, rozmery nepustia. Schvalne si porovnaj dlzku, sirku a vysku Pajera, LC90, 120, 150, Disco 3, 4. Rozmery su +- identicke. Nedavno som sedel v LC150 a miesta tam bolo ako v Pajere, akurat lepsia ergonomia. Horizontalny posun volantu a pedalova skupina dalej od vodica. Dost nezmyselne tam vsak zavadzia tlacitko startovania v priestore praveho kolena. Inak LC150 bez vyhrad.

Bohuzial sfera poctivych offroadov vykapava. Ked som videl studiu noveho Defendera, skoro ma slak trafil. Ak uz aj ikonicky Defender sklzne do roviny vozitka pre panicky na nakup do Tesca, tak R.I.P offroady. Australski busmeni, africky safaristi, vojaci, policajti, spojari, zachranari... mozu radsej vytiahnut horske bicykle alebo chodit pesi.

Inak k novej generacii (2014) Pajera, mozno nas Mitsu prekvapi a ako jeden z mala vyrobcov zachova produkciu pravych offov. Dokazom toho je aj relativne nove Pajero Sport (2009), ktore sa zial v nasich koncinach nepredava.
22. 10. 2011 20:50
Re: velký offroad?
Prostě Pajero je malý. mám Ečko W211 a ta je proti tomu obr ). Pajero sem strašně chtěl, ale totalně mě zklamalo prostorem. Blatniky nafoukly buh vi kam, ale v kabině je to na "velky off-road" zoufalost. Discovera je proti tomu obr.
LC 90 už se neděla, a když vezmu 120-ku tak ta je taky větší.

Pajero ma 2 zásadní chyby je úzký a krátký. Na obě strany přidat cca:20cm a bude to OK, takhle je to Off-road pro Japonce a ne Evropany.

Prostě je znát, že je to starý, ale tady se všude na to pějou oslavný ody na 12let starý auto.......
Avatar - kolmar
22. 10. 2011 00:30
Re: velký offroad?
Pravda, nova maska je skareda a novsi motor a lepsia ergonomia by bodla, no vyssiu svetlu vysku a uzavierku predku necakaj. Predpokladam, ze nova generacia strati aj zadok - co bude velka skoda.

Castejsie som vo V20, no vo V60 som nemal nejaky dojem natlacenia na dvere, ale to strasne zavisi od postavy. Mne skor poriadny rozsah volantu chyba takmer v kazdom aute, lebo mam dlhe nohy a sedim velmi vzadu.

Ake bude nove Pajero netusim, no dufajme ze nie tak ako to pises. No moze byt aj horsie - Patrol je pre EU uz mrtvy...ostal uz iba jeden japonec verny tradicii a podctivej technike - LC 150, hoci oproti 120-ke je dost skaredy, no ale kto chce robusnu techniku musi prepacit, alebo ostava ist do Disca, ktory momentalne uspokoji asi kazdeho.

PS: ak sa mozem spytat kolko km mas za sebou a ako si spokojny, resp. co ti zatial odislo. Bracho poskuluje po jazdenke,no pre vela veci sa oplati ist az po F/L verzii v roku 2003.
Avatar - Gasoline
21. 10. 2011 06:33
Re: velký offroad?
Je to tak, na tak velké auto vevnitř moc místa není. I to byl důvod, proč jsem dal přednost Discovery. Ale stěžovat si, že jsem namáčknut ke dveřím je úplně mimo mísu. On je to totiž offroad. Potřebuješ dobře vidět z auta vlevo dolu. Zkus si sednout do Defendera, pak uvidíš, co je to být přilepený na dveře. Když ti to vadí, kup si SUV.
Avatar - pratel
21. 10. 2011 02:38
Re: velký offroad?
Dobre si to napisal Kolmar, usetril si mi cas. Ale pravdu ma ciastocne aj Lukas00.

Sedlam takisto Pajero 3,2 DiD V60, a potvrdzujem, ze ako rozmernejsi clovek som pekne natlaceny na dverach, o nemozmosti posunutia volantu a prilis skrcenych nohach ani nehovorim. Inac O.K. Kazdopadne aj sucasny faceliftovany model je v podstate stale len platforma z roku 99 a uz mierne zastaral.

Od faceliftu som skor ako tu skaredu masku cakal novy tichy V6 DiD, 6 st. manual a automat, sirsi rozchod, vacsiu svetlu vysku, uzaver predneho difu, lepsiu ergonomiu za volantom...

Uplne novy model pride (ak vobec) v 2014. Obavam sa vsak, ze to uz bude len luxusne vymäknute SUV s elektronickym podvozkom, hybridnym pohonom s dorazom na priaznive emisie...