sama dokonalost, jěšte lepší než fabie, octavie a srovnatelné se superbéé, a za super cenu. Strejda Pepa už podal žádost na pořadovník, doufá, že se mu nejakej žloutej újde. >:-[]
Trochu mne v článku zarazila zmínka o tomto systému, resp. že při jednom ze tří pokusů došlo ke kontaktu s plastovou kostkou, představující vůz v koloně. Ale hádám, že nešlo o nějaký větší náraz, ale jen ťuknutí po automatickém zbrzdění?
No je to zvláštní, "jen" jeden ze tří pokusů auto nezastaví ve mně teda dobrý pocit nevyvolá. Otázkou je, jestli u jiné značky by k tomu nebyl samostatný článek... viz Volvo
Proti Fabce to vypadá vyváženěji. Ale ve Fabce, ač se mi nelíbí, se 4 lidi celkem v pohodě svezou. Tady při té délce a prostoru vepředu pochybuju, že bude dost místa pro cestující vzadu.
Ale jako městské přibližovadlo pro bezdětný pár to celkem postačuje a při troše skromnosti můžou být i spokojení se spotřebou (pokud a měkkým podvozkem (který ještě před pár lety všichni ortodoxní germanofilové zavrhovali jako francouzskou změkčilost a neschopnost udělat "sportovní" káru, co se v zatáčce nezavlní ani o milimetr)...
No, umět zdejší plakáti číst, počítám, že by se jim na krkavici vydula boule jak u přefouklé barumky.
Velká pochvala redakci za skutečně raketové první jízdní dojmy. Očaruje vnitřní prostor, klasická špičková volkswagenovská pružnost motoru a v neposlední řadě též praktičnost a neokázalost vozu jako takového. S odkazem na učiněnou prostorovou konfrontaci dokonce s Fabií soudím, že pojem "minivůz" nabývá příjezdem CITIho zcela jiného obsahu. Tedy žádná pandí sardinka ani sardí pandinka, nýbrž po vzoru Foxe, Mistra elegance (opět) největší kabina ve třídě.
Velmi vychvalme Škodu, stvořila pro nás vskutku dokonalý (mini)vůz. A upřímně si napišme, že zejména v Čechách, na Moravě i ve Slezsku, koneckonců samozřejmě i na Slovensku, pokud už vybírat v kategorii mini, pak do úvahy chytrého padá vlastně jen CITI... tedy, pokud věcem rozumíš.
P.S. na odkaz: myslim ze uz ti tam ludia jasne dali najavo,ze je trapne porovnavat rendery ci reklamne fotky s nejakymi blbymi narýchlo cvakmi...ale i tak to tej trojke nepomohlo...
Autor článku je tak trošku idealista >:D musím se smát jak je všechno dokonalé jak se rozplívá nad prostorností kterou by jsme našli i v jiných vozech nad vzhledem který je vůči konkurenci docela ušlápnutý ale aspoň ne ohyzdný nad jízdními vlastnostmi kdy je akcelerace z 0 na 100 za užasných skoro 14 vteřin >:D já měl Fiata Seicento s klasickým atmosférickým motorem 0.9 a akceleroval jsem stejně neli rychleji a prostoru tam bylo zrovna tak. Vzadu jsem bez problémů odvezl normální dospělé. Nechci tohle auto urážet to ne ale zbytečně se to vychvaluje jen proto že je to Škoda. Nadruhou stranu jsem to čekal protože Když příjde nová škodovka je to tak vždycky a to zdaleka né všechny stály za to vychvalování viz Fabia. Já Osobně bych si vybral spíš konkurenci.
Souhlasím částečně s tvojí kritikou, ale zároveň děláš to samé co kritizuješ ;-). Seicento 0,9 0-100 za 14s neli rychleji? To potom já s mým Seicentem 1,1 udělám faldy na asfaltu vždycky když se zapomenu rozjet na dvojku >:-[] . A s těmi dospělými to taky není zrovna sláva - ale pravda je že mám sedačku až úplně vzadu (na druhou stranu sedačku v Seicentu má na doraz i člověk ne zrovna převeliký :-)
možná jsem měl nějak dobře zajetý motor prože Seicento mi upalovalo i 150 a maximálka v techničáku je 140. Samozřejmě nejde tak jet dlouho a navíc zase to nenbylo takové dělo aby se to tak rozjelo všude. Jinak vezl jsem v něm i 6 lidí než mě zastavili dopraváci >:D asi jim to připadalo trochu kuriozní v tam malém atě tolik lidí proto jsem vyvázl s pokutou 100 Kč je to dva roky >:D Prostě CitiGo musí být nejlepší protože je to škoda respektive VW což není pravda. Jsou i kvalitnější auta. A nakonec každé auto jezdí a stárne hlavně podle toho kolik člověk ročně najezdí a jak se o auto stará, pak nevidím skoro žádné rozdíly :-)
Přiznejme si, že každé nové auto se prostě musí trochu pochválit. Tak se to prostě dělá a je to myslím dobře. Jistě ho nikdo nenavrhoval s tím, že to bude špatné nebo ošklivé.
Líbí se mi, že aspoň u tohoto modelu si kluci z Boleslavi nehrajou na supersport a odpružení udělali francouzsky měkké.
Rozměry pro dva lidi vepředu jsou dostačující, což je chvályhodné. Vzadu už to nejspíš taková hitparáda nebude, ale tohle prostě není rodinný stěhovák, to je autíčko pro manželku pd města - odvézt se sama do práce, s jedním dítětem do školy a do kufru se normální nákup vejde (na větší se sklopí zadní sedačky). Že to není závoďák nebo že to nemá žádné boční vedení sedaček, to prostě vůbec nevadí. Možná by se dala vytknout absence klimy (aspoň jsem si nevšiml, že by tam bylo nějaké její ovládání) a problematické otvírání dveří při parkování kolmo k chodníku.
Tvrdé plasty a nečalouněný plech mi nevadí, pokud to nebude po pár kilácích vrzat. A pokud to konečně bude Škodovka, kde bude kam kolena složit a neotlačit si je, pak je to přímo na šampáňo!
A abych si trochu rýpnul do autora - pobavilo mě, jak s autem najel 150 km, z toho asi půlku ve městě, ale už je mu jasné, že "Cestování rychlostí 130 km/h na tempomat sice znamená 4000 min-1, ale motor i aerodynamický hluk jsou v bez problému snesitelné i na delších trasách."
Dáš nám sem potom taky fotky Citigo (to se fakt blbě píše, grrr) vyfocené širokoúhlým objektivem z metru? Jo promiň, ty nevíš, co to je širokoúhlý objektiv...
Není a ani nemůže být pod jeho úroveň, protože nic jiného neumí. On sám je zrozen ze socialistické propagandy.
Napsat takové bláboly není umění, ale schizofrenní fanatismus.
Všechno z jedné třetiny... Tak to dnes v branži chodí. Viz. 106 ,Aygo, C1... Jinak by jsi velice rychle dopadl stejně jako třeba Saab, Rover atd. atd... ;-)
souhlasím ale GTI patří asi k těm lidem co si po staré oklepané 100vce koupili Favorita pak feldu a fabii a teď na stará kolena velebí Novinku. Akorád tomu tak trošku nerozumí:D stačí se podívat jinde a člověk zjistí že je tolik modelů které stojí za to víc než tenhle nový výtvor :no:
Jestli redakci chválíš za to, že si její odborníci pletou cm a mm, plus a mínus a že neumí ani vyhodnotit a porovnat (sečíst a odečíst) rozměry v porovnání s rozměry fábie, to lecčemuž nasvědčuje....(i o tobě) ;-)
Tak jsme se dověděli, že vpředu je víc místa než v Golfu, že převodovka je lepší než ve Fabce (a ta je přeci nejlepší na světě, takže tahle musí být opravdu super..), na semaforech to natře i načipovanému HáTéPéčku, 130 no problem, vdyˇtto točí jen 4000 (u NEškodovky by to byly "nezvykle vysoké nebo možná nepříjemně vysoké" otáčky ale tady ve světe traumwagenu se to bere jinak, takže na dovču na Dalmačku klidně!
A to vše za 180k!! Lidi to budou kupovat ještě horký!!
je tento clanok od redakcie...to budu za to odmeny :-) Skvele auto bez akejkolvek zavady...aby to nestroskotalo na cene...lebo neviem,ci nasinec by vzal toto ako druhe ci nebodaj prve auto do rodiny...lacne to totiz nebude. Pokial budu nase mesta preplnene kamionmi a tak...tak toto nie je bezpecna volba :-)
Kritika tam sice je, nicméně je podána s jemně pozitivním nádechem, á la: "třes pedálu a volantu vymizí," atd. To že auto má, (i proti Fabii nepopiratelná pozitiva), je pravda. Kvituji zejména vnitřní prostor.
Jo,presne tak, inde by to bolo na titulke a auto na odpis...tu sa to prehltne do stratena...ale je logické...škoda = česka, teda ked sa dari škodovke,dari sa českej ekonomike...ludia maju pracu...je to asi tak, ako ma byt a prečo im nemozeme pomoct ako dobrou PR...na druhu stranu tento model nie je určený pre typickeho čecha či slovaka...pre typicku rodinu u nas...Mozno zapadne od nas, kde maju hlavne auto MB C klasse, druhe nejake mensie SUV...tak do mesta ako tretie auto super. Ale v tých mestach nejazdia tatrovky,liazky etc. jak u nas...cesty nemaju ako my tankodromy...ze clovek by sa na takom malom aute aj bal...i ked je to auto hoc jak kvalitné
Ať koukám jak koukám, dveře se mi zdají příliš tenoučké. Nedivím se, že vnitřní prostor je větší než u Fabie, která má konstrukci dveří mohutnější. Doufám tedy, že to nebude na úkor bezpečnosti. Auto i přes všechnu snahu opět vypadá jako slepenec dvou, s předělem na sloupku B.
Plus dávám za nízkou hmotnost a příznivou spotřebu
Minus za zjevná šetření a detaily, které auto značně kazí - otvírání oken, uspořádání zavazadlového prostoru zejména.
Kritizovat něco co má být levné, za levná řešení je tak trochu mimo. Jediná levná řešení, která jsou neakceptovatelná, je otevírání spolujezdcova el.okna pouze od spolujezdce a integrované opěrky hlavy. Co by mně zajímalo je, jak by testér hodnotil třas volantu a pedálů na volnoběh u malého Korejce či Japonce, kde (aspoň podle testů), nic takového není.
V kontrastu s ostatními, kteří se do takových opatření nepouštějí? Ano, to si s chutí dovolím kritizovat, neboť je to výsměch evropské "mainstreamové" značky do očí všem lidem...
Přemýšlím, proč je v diskuzích tak kritizovaná absence otevírání okénka spolujezdce u řidiče. Jasně, je to škoda, je to méně pohodlné a kdo ví, kolik na tom ušetřili.
Na druhou stranu, nějak si ani nepamatuji, kdy a jestli vůbec jsem toho někdy využil...
Pokud jezdíš vpředu ve dvou, tak to prakticky nepotřebuješ, pokud jezdíš sám, sem tam to potřebovat můžeš, ale dá se i bez toho "žít" celkem v pohodě...
Jde spíš o to, že možnost otevřít okno spolujezdce i od řidiče je už dneska standard, jinak bůhvíjaký průšvih to samozřejmě není. Daleko větší prohřešek jsou integrované opěrky hlavy.
Mě osobně by to asi vadilo ale taky si myslim že to neni VELBLOUD. K těm sedačkam těžko něco řict chtělo by to praktickou zkoušku ale designově je to vcelku povedene.
Žít se dá i bez noh, že jo... svým způsobem. Spíše je překvapující, že VW ve své egonomické zásadovosti raději udělá tohle místo aby umístil ovládání na palubku a la Logan - levné a dostupné pro řidiče i spolujezdce.
Pokud máte v autě klimu, nepotřebujete stahovat okýnka vůbec. Má to klimu?
Pokud jedete takhle na podzim sám v autě a potřebujete odmlžit přední sklo, jde to mnohem rychleji, když si mírně pootevřete přední okýnka. Anebo pokud máte elektrické vyhřívání předního skla. Ale to v tomhle modelu taky neočekávám.
Nakonec - žít se s tím dá, ostatně nikde není psáno, že musí člověk jezdit v takovém počasí, kdy se přední sklo mlží nebo snad dokonce zamrzá...
Když tak nad tím přemýšlím, tohle už dává smysl. Asi je můj podiv daný mými odlišnými návyky. když se zamlží sklo, přepnu ventilaci na ofukování předního skla, někdy to trvá déle, ale funguje to a není mi taková zima, jako u otevřeného okénka. To s tou klimatizací je ale fakt. Já osobně jsem spíš masochista (a také jsem často trpěl na záněty středního ucha), takže jsem se u auta bez klimatizace spokojil s větráčkem nebo se halt vypotil:)
Ale ano, jen mě překvapuje, že zrovna tohle upoutalo tak velkou pozornost. Myslím, že je na tom autě více nedostatků, co stojí za zmínku. :-)
> Kritizovat něco co má být levné, za levná řešení je tak trochu mimo.
Když za stejnou cenu dostaneš u jiných více, tak ta kritika je na místě. Panda stojí od 159 tisíc, pravda v podstatě bez ničeho, ale tady by měla platit ta věta výše. Po dohození základních prvků je na ceně Citigo, pokud ale sáhnete po skladových vozech, jste zpět na 160 is touto výbavou. Ale je to pořád stará verze, uvidíme, s jakou cenu přijdou u té nové.
Je dobře, že i Škoda přišla s miniautem, ale ta histerie je až směšná. Co se VW musí nechat je marketing - od léta se v podstatě nemluví o ničem jiném, každý týden jsou zde tak 3 články. Panda přišla stejně, ale články za tu dobu jsou tu tak 3, ale mluvíme o několika měsících... Co se mne týče, už kvůli tomuhle oblbování bych si to auto nekoupil, i když bych o něm jinak třeba uvažoval...
"Kritizovat něco co má být levné, za levná řešení je tak trochu mimo. "
zaujimave,ze korejcov minulych generacii tu skoro kazdy novinar ci diskuter kritizoval presne kvoli tomu a nemal s tym absolutne ziaden problem >:-[] >:D:no:
zatím podle dostupných informací a obrázků, není nic co by mi vadilo. Pokud bych takové auto potřeboval, dovedl bych si ho představit ve své garáži. :yes:
I když je nikdo nenapsal explicitně, stačí "číst mezi řádky." Otevírání spolujezdcova el. okna pouze z jeho místa, integrované opěrky hlavy, třes volantu a pedálů na volnoběh, nezakryté plechy v interiéru. Cost - cutting vůz nepochybně musí být o kompromisech, nicméně na můj vkus je jich až moc, (hlavně integrované opěrky hlavy a otevírání spolujezdcova el.okna od něj). Jinak, celkem povedené, malé auto.
Jasne, spolujazdcove okno ide na hlasový povel, prečo by sa niekto babral s tlačítkom. Okrem toho na odmlženie okna v mieste zrkadla je tam špeciálny výduch kúrenia.
Opierka hlavy je plynule nastaviteľná nafukovacími vakmi, že to vyzerá akoby bolo operadlo z jedného kusa, je len fenomenálnym umením Škody.
A keby bolo súčasťou výbavy Citiga na každom sedadle hovienko, aj tie by boli voňavé a zaručene čerstvé, že?
Já auto řídím už pár desítek let. Většinou ve střední Evropě. Že je čelní sklo orosené zvenku, to vyřeší stěrače, z okýnek samozřejmě rosu stáhnu před jízdou stěrkou.
Ale že se mlží zevnitř, když tam dýcháte a auto ještě není ohřáté (tj. pokud nejedete z garáže), to je standardní záležitost. Možná by stačilo 10 minut nedýchat, ale to třeba já nevydržím. Vy možná jo.
Tak to ja pravě dělam tim pohodlnějšim zpusobem a to je že sednu do auta nastartuji a okynka zbavim orošeni jejich stahnutim. Stěrka mi v autě překaži až v zimnim obdobi.
V tom je ta pointa - pokud jde o jinou produkci, zvesela tester masíruje cokoliv, ovšem zde je třeba "číst mezi řádky" . Počet článků věnovaných Cigoši jen za poslední dva měsíce je neuvěřitelný ( PR Škody funguje výborně ) a míra adorace u tzv. nezávislých ( zaklínají se tím ) je na první pohled nečekaná...
..."přístrojový štít má jen tři ukazatele (teploměr chladicí kapaliny chybí)"...
Astra H za tento "prohřešek" dostala slušnou kritiku, že konstrukteři nepřemýšleli a na něco zřejmě zapomněli.. Zde nic, zřejmě je to normální.
Asi nová doba, dnes to lidé asi už nepotřebují.
Jinak do města povedené vozítko, stejně průměrné jako cokoliv jiného. Parkování po městech s tím bude jedna radost.
S tim teploměrem to snad nemysliš važně. Staviš proti sobě auto sgmentu C a A.
V něčem extra ? No pokud si to přečteš ještě jednou tak to žadny zazrak neni ktery asi ani nikdo nečekal ale pro dost lidi je tohle čteni spiš zklamani.
To nic nemění na tom, že by to měla být naprosto standardní výbava všech aut, napříč segmenty. Volant seřiditelný v jednom směru se dá pochopit, tohle je přešlap a rozšiřuje se to jako "mor," je to totéž jako lepicí sada, místo alespoň dojezdové rezervy.
A jak často se ti to stane? :-) A když už,slyšel jsi někdy o asistenčních službách? Jsou u tebe rychleji,než kolo vyměníš a možná si tak i zachráníš svůj život ;-)
Stačí jednou jedinkrát a to přesvědčí. Příklad. Vezeš svého potomka na příjmací zkoušku, uděláš si hodinu rezervu pro jistotu a někde 50 km od domu se ti stane tohle, dalších 150 km před tebou. Je sobota (příjmačky bývají i o weekendu) a asistenčka do hodiny bude problém.
Rozumný člověk vytáhne rezervu a za 10 minut pokračuje dál, dítko se dostane na školu a je to OK.
Ten další stojí u cesty s lepící sadou a řeší, co dál.
staci ak sa ti to stane raz, potom tu rezervu ocenis....ak budes zapadnuty v nejakej hornej dolnej, tak ta asistencna sluzba pravdepodobne pride za tebou ked budes mat tu rezervu nasadenu ;-)
Ty jezdíš kolem komína, takže se ti to v garáži nestane.
Chudák seš, to jo, ale díře v cestě se nevyhneš a ve vysoké rychlosti máš na zadním kole odrovnanou gumu raz dva.
2500? Od kdy stojí 15" 2,5 tácu? Kvalitní 16" dnes je za 1800.
Přesně tak... A nebo nelepíš vůbec... BMW má runflet,Volkswagen samozacelující,škoda lepící sadu... A fiaťáci a frantíci pořát mění kola a uskakují před kamionama >:D
No ja např. ještě defekt neměl a to mam řidičak už nějaky ten patek ale s lepici sadou za * bych nerad jezdil. Teď mam v autě dojezdovku a i za tu jsem rad.
Mám asi smůlu, protože za poslední 3 roky 3 defekty. Z toho jednou jsem byl na cestě na dovolenou, takže ty více jak 3000 km před sebou bych se zalepeným kolem jet nechtěl, jednou 200 km od domu a jen jednou jsem byl kousek od domu.
Vždycky je důležité dojet do cíle a proto vše udělat. Některé věci prostě nevyměníš nebo neopravíš, ale tu rezervu v autě se vozí pomalu od dob prvních automobilů.
To jo vyměna kola u auta už je pomalu ta posledni věc co se da na autě svepomoci udělat. Ja zvažoval že si připlatim za plnohodnotnou rezervu ale to u Golfa znamena zmenšeni kapacity kufru o 75l tzn. na konečnych 275l což už nebylo pro mě přijatelne. A dojezdovku považuji určitě za menši zlo než nějakou pofidernou sadu ktera mě nevytrhne ve 100% připadu. Asistenčni služba ? No zatim s ni nemam naštěsti žadnou zkušenost ale taky v ni nejsem nějak duvěřivy. Takovy defekt v nepravou chvili na nespravnem mistě muže zaskočit i povolane firmy.
A prečo by sa nedalo? To je len o vôli, nie o nemožnosti. Značky šetria váhu, šetria peniaze, nafukujú priestor, aby sa v prospekte mohli chváliť najlepšími číslami. Že tým v konečnom dôsledku sťažujú život samotnému majiteľovi auta, a celé to v konečnom dôsledku môže byť nakoniec drahšie (aj tá lepiaca sada niečo stojí, rovnako zaplatiť treba aj ten výjazd asistenčnej služby), im asi ani nepríde, alebo im je to jedno. Veď sa to započíta do ceny auta.
Podľa mňa pri defekte sa asistenčná služba volá len vo dvoch prípadoch:
1.To auto nepatrí na cestu.
2.Dotyčný človek nepatrí za volant.
Skontrolovať tlak a vymeniť rezervu patrí medzi základné zručnosti vodiča, a rovnako rezervné koleso by malo byť povinnou výbavou každého auta.
Já bych si určitě asistenční službu zavolal. Defekt jsem měl jen jednou, na půjčeném autě. Jel jsem na důležitou událost, byl jsem už patřičně oblečen a měnit večer kolo ve fraku a lakovkách není něco, co bych si chtěl zopakovat. Nemluvě o tom, že výměna kola na dálnici, kde okolo tebe létají kamiony, je celkem adrenalinový zážitek. Když bych měl defekt na dálnici, tak zastavím v odstavném pruhu, zavolám 158, označím auto, zavolám asistenční službu a počkám.
Souhlasím s tebou, že to řidič musí být schopen zvládnout. Stejně jako zkontrolovat a dolít provozní kapaliny. Nicméně to nemusí být tak extrémní případ - ani v obleku by se mi do toho nechtělo. Pro každý případ s sebou vozím alespoň pracovní rukavice. A za nepříznivého počasí bych také dal přednost profesionálovi - přijet do cíle promočený a potenciálně špinavý nebývá žádoucí. Když už člověk asistenční službu má, tak proč ji nevyužít - jedině, že bys tak pospíchal, že bys nemohl čekat. A když jsem mluvil o dálnici, tam není nikdy dobrý nápad kolo měnit, hlavně na levé straně. Nepřehledná okreska není o moc lepší.
Přesně to napadlo i mě. Stejně tak pačky pod volantem byly u Astry jako velke minus, ale že je používalo(používá) i BMW už nikomu nevadilo. Asi se měří dvojím metrem.
Každopádně od ukazatele teploty chladící kapaliny se upouští. Nemá to ani Corsa, nemá to ani nové Polo a evidentně následují další. Mně osobně to trochu vadí, ale já si to alespoň mohu nahodit přes PP.
Ukazuje vlastně jen tři stavy jako kontrolka: studený motor - normální teplota- vysoká teplota. Běžné je že teplotě mezi cca 50°C až 110°C odpovídá jedna poloha ručičky.
Tak v autech, ve kterých sem měl možnost zatím jezdit rafička ukazovala normálně, tudíž že od studena pomalu rostla a zastavila se až na devadesati. U mojí Astry, která má teploměr ukryt v PP také teplota nabíhá postupně, žádné velké skoky.
Ručička teploměru ukazuje v určitém rozsahu provozních teplot konstantní teplotu. Je to proto aby se potlačilo kolísání ručičky při zatížení motoru.
Je to běžné u naprosté většiny moderních aut. Konkrétně u škody je to snad už u všech po felícii.
A jak se to v reálu pozná? Když vidím, jak rafička jde od nejnižších teplot nahoru k devadesátce, tak to neznamená, že ma voda opravdu devadesat stupnů?
Ne, neznamená to že voda má 90°C. Znamená to že voda je v určitém rozsahu provozních teplot. Takže vlastně taková kontrolka.
Zkus někdy sledovat zda na teploměru poznáš kdy otevřel termostat a nebo zda teplota třeba při razantním zrychlení mírně stoupne tak jako to bylo dříve kdy byl teploměr "opravdový".
Blbost. Služební Fabia 1.6 TDI ukazuje... ručička se v závislosti na zatížení pohybuje.
Peugeot 206 je pro tebe už asi staré auto, ale tam to funguje stejně od prvních sérií do konce výroby.
Octavia II předfaceliftová taky ukazuje.
Jenže ta "letitá" 206 se s úpravami stále vyrábí... Asi nebude TAK letitá... Ale chápu, jestli je pro tebe každé auto nad dejmetomu tři roky zastaralé, pak to beru a ustupuju z diskuse...
Dříve (Favorit, Felicia) bylo PTC nebo NPC čidlo napojené přímo na budík. Kvůli umístění na hlavě válců ukazovalo víceméně přesnou teplotu. Nejprve lezla ručička pomalu, protože se čidlo ohřívalo jen přestupem tepla, potom hodnota opravdu prudce vyletěla nahoru jen aby o několik vteřin začala padat díky otevřenému termostatu. A nezlob se na mě, ale to OII opravdu nemá. Ani stará Corsa, ani moje 164 s konstrukcí z roku 84.
Dnes je čidlo napojené na analogový vstup ŘJ, která z vstupních dat "vypočítá" to, co se na budíku zobrazí. Budík tedy neukazuje skutečný stav, ale spíše optimalizované hodnoty. Musí dojít k opravdu závažné výchylce, aby budík ukázal vysokou teplotu.
A na to stačí kontrolka.
No to si teda nemyslím, že to stačí. Jak bez teploměru zjistíš, že máš teplý motor a můžeš na to šlápnout? Kupříkladu já dokud nemám aspoň 70 stupňů netočím motor přes 2000. (Mám teda TDI) Možná je to až zbytečná opatrnost, ale rád bych aby mi motor ještě chvilku vydržel.
Když má "voda v chladiči" pouhých 70 st.C je olej ještě pořád velmi málo zahřátý, pokud v autě není teploměr oleje, je minimální doba pro důkladnější zahřátí oleje cca 10 min. po dosažení provozní teploty chadící směsi (cca 90st.C).
Že by kontrolka studeného motoru? ;-) Jak WL píše, pro vyšší otáčky je důležitější teplota oleje, abys motor nezadřel. Teplotu vody zase potřebuješ, abys motor "neuvařil". Ale na to ti stačí kontrolky - kdykoli je porušena nějaká provozní podmínka, řídící jednotka tě upozorní. Pro běžného řidiče dostačující řešení.
Ano, pro tebe funguje normálně a v tom je právě ten vtip:) On funguje tak aby moc nekolísal a dával ti pocit že máš přehled o teplotě. Ty jsi spokojen a to že skutečná teplota je jinde tě ani nenapadne. Sice by na tu samou funkci stačila kontrolka, ale zákazník chce ručičku:)
Tak to je mi teda novinka... Já neznám ani jedno,kde by neukazoval skutečnou teplotu! :-O Faktem je,že je to dnes celkem na nic... Důležitější je teplota oleje-tu má málokteré auto,respektive jen koncern s "Maxi Dotem" a digitální teploměr chladící kapaliny bohatě stačí.
Řešení sedaček se mi líbí, vypadají potom jak nějaké závodní skořepiny. Podle obrázků ale vypadá, že nemají valné boční vedení. Sice do města to není asi tak moc potřeba, ale není nad to, když tělo do sedaček zapadne :-)
Řeknu to asi takhle, mně osobně by sedačky bez bočního vedení vadily, polotvrdé "německé" nastavení sedaček mi vyhovuje, má ho i můj Japonec, ale ty sportovní sedadla ve Fabii, v těch se mi až tak pohodlně nesedělo. Nevím, asi to bude tím, že mám poněkud atypickou postavu-). Hlavně mi má Honda přijde prostornější než Fabia, (hlavně příčně), takže to, že je CITIgo prostornější než Fabia, za to :yes:.
Pozri sa na to iným pohľadom - častejšie v týchto autách asi budú jazdiť ženy, ich postavy sa líšia výraznejšie, jak chlapské - bežná je výška okolo 180, ale aj pod 160. Mňa by celkom zaujímalo, ako vyhovuje takéto operadlo rôznym postavám.
To nemá s bezpečností co dělat. Je to prostě "cost - effective solution." Zejména ve městech, kde dochází k ťukancům nepoměrně častěji, je takové řešení podle mně dost diskutabilní. To bych raději udělal v celém autě "švihadla," než dělat takovéhle kompromisy ohledně bezpečnosti.
Jak koukám na tu konstrukci, pro malého člověka ta opěrka nebude bezpečná. A nebo bude vysokému zase příliš ohýbat hlavu dopředu. Která varianta je správná poznám, až si do toho sednu...
Už dlouhou dobu se tu kritizuje kdejaká značka za ergonomii, ale že by se napsalo, že opět je dost nelogicky ovládání rádia pod ovládáním ventilace, to ne... 8-s
Nicméně velké plus za Navigon, vypadá to jako velmi dobrý nápad, který přesunul u koncernu navigaci tam kam patří a k tomu propojený s autem a zároveň odnesitelný (nejen zlodějem) je prvek ocenitelný metálem :yes:
Jasně, já se taky nechtěl opakovat. ;-) Já jsem zvědavý na test s robotizovanou převodovkou. Jsem totiž "šílenec," který i se svým malým autem jezdí rád daleko.
90% aut jezdí v obsazení jedním pasažérem. A zejména ve městech. Já teda víc sahám na rádio, než na ovladače topení. Neposlouchám trapná česká rádia, pustím vždycky nějaké CD a sem tam prostě přeskakuju písničky, měním hlasitost nahoru a dolů, opakuju skladby... A to dělá spousta lidí, které znám.
Na tři kiláky rádio ani nepouštím. Ale chápu, musíš za každou cenu omluvit každý nedostatek Škody, v pořádku.
Českomoravská rádia jsou trapná. Trapně opakují deset písniček pořád dokola a rádobyvtipné pokusy pár "moderátorů"... nuda na několikátou.
Nevidíš v tom problém, protože neumíš/nechceš.
Rádio daleko častěji ovládáš, ať už přeladěním, ubráním hlasitosti atd. Klimatizaci si nastavíš jednou a upravuješ minimálně. To jsou prostě fakty. Že ty jedeš 3 km daleko a jen s manželkou, která ti diktuje, co máš poslouchat, je tvůj problém, ne souhrn pro všechny obecně platný
Mě tam chybí středový výdechy(uzavíratelný) ty štěrbinky za tou určitě levnou a od základu obsaženou navigací neberu,a nebo jsem už taky staromodní že chci teploměr,rezervu a ne tu zas ranou lepící sadu(skoro nepoužitelnou)tak zrušíme i středové výdechy,co bude chybět příště třeba otáčkoměr ten je taky zbytečnej-jak to vrčí každej sliší ne.Jinak auto vypadá supr mě se líbí teda kdyby jak je na foto stálo okolo 200 tácků což nebude,tato testovaná verze minimálně 250t.
Když dva dělají......dál už to zná každý.
Naštěstí máme kde brát. tedy ZATÍM. Homo sapiens se s jistotou obrátí k lety prověřené kvalitě a identitě tradičních světových výrobců malých aut, kde si zase, ostatně jako vždy v minulosti dovolí udělat rozhodnutí správné volby.
Určitě se ale najde celá řada patriotů hrdých na rádoby svůj klenot. Je jím ale skutečně?
Zdejší trapně přehnané opěvné ódy smrdí patosem sicialistické nomenklatury.
Žijeme ale ve světě reklam mající rozhodný vliv na prodej i velmi nekvalitního výrobku. Proto dávám nedomrlým trojčatům reálnou šanci na úspěch.
Jinak to pánové zatím pěkně smrdí. A čím více budete koncernoidním způsobům a praktikám tleskat, tím méně budete mít právo a možnost vlastní volby..
Tleskat, nebo nadávat můžeme jak chceme. Dokud bude trh (rozuměj zákazníci) akceptovat (rozuměj kupovat) produkty třeba právě toho koncernu, nelze čekat, že koncern bude něco extra měnit. Možnost volby je. Pokud konkurence nebude schopna postavit takové auto, které bude schopné generovat zisk, těžko se bude vyrábět. V tom případě ale nehledej chybu u zákazníků.
Je pekne ze sa to vyraba na Slovensku a zacne sa to u nas predavat az o rok. Bravo Skoda!
Inak v piatok som prave taketo zlte videl v BA na moste Lafranconi nalozene na kamione, opacnym smerom ako na Brno. Kam ich viezli teda neviem (AUT, HUN, GER ?), ale mozno to boli tie predvadzacie kusy pre Rim ;-)
musím sem dát výtažek z GTI-ho "poučného" článku k Citigo,p
"Byla-li, lépe řečeno, jsou-li konkurenční produkty budované na základní filosofii vnutit kupci minivozu až udivující myšlénku, že získává jen o trochu méně než by získal nákupem modelu S-klasse"
Zvenku okamžitě "zaujme" čelní maska, která svou hranatostí dráždivě kontrastuje s oblejším designem přední části vozu, což je neotřelý a svěží designový záměr, který budou brzo kopírovat všichni. Nabídka motorů je očekávaná, daná širokým koncernovým portfoliem pohonných agregátů - jen škarohlíd by mohl říci "buď rumplkrumpl tříválec, nebo si na*er". Řidič se bude cítit blíže k přírodě, protože motor má zvuk jako sršeň v krabičce od zápalek.
Interiér velmi překvapil. Dříve se říkalo, že interiér působí lacině plastově. Tady se to Škodě podařilo vyřešit opět nekonvenčně - na mnohých místech odstranila plast, a tak si posádka užije i hojně plechu, což samozřejmě budí dojem robustnosti a solidnosti, a zároveň se můžete i uvnitř kochat barvou vozu. Palubní deska je příjemně jednoduchá, a nezneklidňuje zbytečnými ukazateli a ovládacími prvky ani absolventy zvláštních škol. Absence zadních plastových podběhů a kobercování uvnitř kufru jistě přinese lepší pocit kontaktu s vozovkou - a to inovativně akusticky. Sedačky jsou příjemně tvrdé a podporují zdravé sezení. Mladí lidé, pro které je toto vozidlo především určeno, si při sezení v nich vzpomenou na roky strávené na školních židlích. Dobře viditelné kolejnice a celý mechanismus posuvu sedadla umožňují jeho snadnou kontrolu a pravidelnou údržbu při výskytu vrzání. Za plastový držáček na palubní desce si majitel může dát obrázek nějakého opravdu pěkného auta, a představovat si, jaké by to bylo, kdyby takovým mohl jezdit. Prakticky umístěné síťky na předních sedadlech procvičí hybnost rukou při vyndavání obsahu, stejně jako při otevírání okénka spolujezdce z místa řidiče. Při sklopení zadních sedaček vznikne schod, který umožňuje lépe rozčlenit náklad v takto zvětšeném prostoru.
Jistě mi však unikla spousta chytrých a novátorských řešení, které mě nepochybně příjemně překvapí při podrobnějším zkoumání vozidla. Těším se na bližší setkání s tímto zázrakem z Mladé Boleslavi!
Toľko sa tu už o Citigo popísalo, že si na ňu pomaly ale isto začínam zvykať a nepochybujem že sa mi aj zapáči. (aj keď sa na naše cesty dostane až o rok...) Ako celok však pôsobí dosť rozpačito a to sa už asi nezmení. Jedna vec sú tie "muchy" typu otváranie okna na strane spolujazdca či viditeľné holé plechy, ale druhou je individualizácia. Možno je o nej ešte predčasné hovoriť, ale zatiaľ som na fotkách z prezentácie videl len obyčajné čierne pruhy... Nič viac. To je fakt taký problém odštartovať kariéru Citiga v dákej štýlovejšej forme? Ak chcú osloviť mladých, mali by na tom popracovať, "špeciálna zelená" á la Fabia je málo.
Samotnú pochvalu má u mňa nové logo. Je jasným dôkazom starého známeho že v jednoduchosti je krása. Škodovky budú pôsobiť solídnejšie (minimálne tým logom). :yes:
Při pohledu na mřížku u Citigo musím opět s nostalgií uctít design masky chladiče Octavie II (před modifikací přídě). Domnívám se, že onen útvar byl nadčasový a dokázal by zaujmout i dnes (pakliže by se citlivě omlazoval).
Pane Laniku, to, co jste napsal je ....no škoda slov.
Ale dle vzoru místního propagandisty, BRAVO ONDŘEJ “BULVÁR “ láník.... Bývaly doby, kdy jste měl úroveň... ;-\
Nevím, já sleduju autožunalistiku tak zhruba dvacet let a články o domácí značce vždycky byly a doufám, že i budou v poněkud vlasteneckém duchu... Nevadí mi to, je to přirozené!
Tohle ale nemá s vlastenectvim nic společného. To by musel Bulvar psaní přemýšlet a ne jen tupě lézt do zadele objednateli těchto blitku. Promiň, ale tohle co napsal Bulvár nemá s motorismem nic společné...
Novinář by neměl nic vychvalovat, ať je to odkud chce. jde o to, že čeští motorističtí novináři tak nějak neumějí, (nebo nechtějí umět skrýt), jaká že automobilová produkce je blízká jejich srdci, a to je špatně. S těmi odsudky "o rýžích" bych byl dost opatrný. Jsem zvědavý jak by si tohle auto vedlo proti hodně povedenému Picantu. Já osobně bych volil asi Picanto nebo Mitsu Colt.
Když jsem viděl první špionážní fotky...nějak moc se mi "cígo" nelíbilo.Ale začínám měnit názor.
Když vidím kufr,vzpomenu si na Cinquecento...taky nahatý podběhy a podobná velikost.Jenže čento bylo tuším pětimístný.Celkem vychytaný fíčury na palubě...pochva na mobil...háčky na igelitky...síťovka na boku sedačky na drobnosti.Chybějící teploměr chladící kapaliny by mi nevadil...když je vidět v displeji navigonu (ale určo za příplatek).I když teploměr by se hodil...zvlášť když je chladič pod autem..dokážu si představit,že při poškození si toho řidič nemusí hned všimnout a vysoká teplota by ho aspoň varovala.Prostornost těchto prcků je zarážející.Je sranda vidět v zácpe X5ku jen s řidičem a oproti tomu nacpaný Lupo :-) Designově je určitě střízlivější než Picanto a Spark..prostě pokračování Lupa.Ale jak znám Škodofku...tak slušný auto zazdí cenou...s nějakou slušnější výbavou bude opět mimo (250 tipuju) a 190 startovací cena.
to by šlo...důchodce si to nekoupí..toho klofne Thalia.
Ještě k tomu slušnej leasing..aby si to mohli dovolit i mladý lidi v ČR a nechodili jen do áček..
Zdá se, že je to Tvá oblíbená.... Těžký diesel do malého auta? Náprava se "odporoučí" po kolika km? 50.000? Navíc agilita auta, (jeden z důvodů proč si takové auto koupit), bude víme kde.... Navíc příplatek za diesel by byl kolik? 40, 50t? Je to prostě nesmysl. Navíc by ti diesel "poděkoval" za krátké popojíždky po městě....
Na to jsem zapomněl. I když, když se podíváš na to, kolik dieselů jezdí.... Mám pocit, že x lidí je zmasírováno kecy o nízké spotřebě a nespočítá si, že se jim ve skutečnosti diesel nevyplatí. Ten "kyselý" smrad v Praze člověk čuchá pořád.
Jemný prohřešek to samozřejmě je, ale v tom bych takový problém neviděl. Auto je lehké, se zastavením nebude problém. Já bych kotouče vzadu dával aspoň za příplatek.
Bubny vzadu nemusí nutně znamenat neschopnost účinně brzdit. Jezdím občas s Fiatem Seicento (bubny vzadu jak jinak) a brzdí líp, než některá auta s kotoučema. Samozřejmě záleží na hmotnosti a bla bla bla, ale myslim že zrovna u Citigo no problem ;-) Souhlasim, že dobrá volba by byla možnost příplatku pro ty, co si chtějí udělat z Citiga lovce skalpů v podobě znáčku z 5. dveří Octavií >:-[]
Zůstávám u svého názoru, že v autě za 180 000kč a v dnešní době by kotouče neuškodily, ba naopak. Také jezdím v peugeotu 106 které má bubnové brzdy, ale váží 750kg, má 33kw a je 16 let staré ;-)
Nic proti kotoučům vzadu, ale u tak lehkého auta, kor při provozu ve městě se zadní náprava k brzdění dostane málokdy. Kotouče by v takovém případě rezavěly a k vyčištění během brzdění by snad ani nikdy nedošlo (leda by to někdo vytáhl na okresku a párkrát silně probrzdil).
Takže tady spíš vsadili konstruktéři na rozum, než na hustokruté kotoučové brzdy vzadu *!
Ano nová Škodovka je z velké části VW Up! a je také tak dobrá. Ale také je věc, která ji podráží kolena. Tou je odkrytý plech na dveřích a v kufru. Panebože to stojí tolik ten kousek na beton tvrdého plastu na dveře a kousek nějaké šmejd látky do kufru? Přece je to věc, nad kterou ohrnovali nos v každém testu kolínských trojčat + nad otvíráním zadních okýnek. To je opravdu poučení z chyb soupeřů. Ani integrované opěrky hlavy nejsou tím nejšťastnějším řešením.
Závěrem chci říci, že do segmentu krásně zapadne. Ale těmi detaily nevyčnívá, ženám je po motoru houby a myslím, že je panda a picanto osloví mnohem více.
Teda tou karoserii uvnitř jsem byl docela zděšen.. Nemožnost nastavení hlavových opěrek taky.. Ono 180 tisíc je pěkné, ale raději si připlatím za Twingo a budu si jezdit v luxusu a nebudu si připadat jako sociální případ.. ;-)
Líbí se mi: síťky v zavazadlovém prostoru a na předních sedadlech. Praktická věc. Dále na moderní auto minimum ovládacích prvků na přístrojové desce. Šířku interiéru ocením, až vyzkouším. Nelíbí se mi: nekrytý kov. U starého twinga a káčka ho všichni kritizovali. Pak se objevil v hojné míře u kolíňat a najednou je všechno v pořádku? Příplatková navigace s otáčkoměrem a dalšími přístroji. Výrobci zkrátka šetří a spoustu základního vybavení nabídnou až jako extras (netýká se pouze Škody). Není nad klasické analogové ukazatele všeho již v základní výbavě. Ano, bývávalo zvykem i u miniaut. Kufřík je směšný a kilometrový schod při sklopení sedaček velmi, velmi nepraktický. I u aut této kategorie šla kdysi zadní lavice sklopit do roviny. Jen konstruktéři museli při návrzích trochu přemýšlet. Nejlepší recept, jak získat více prostoru, je vyhnat celek do výšky. Že razantně ztratíme na jízdních vlastnostech? Jsou u vozu určeného hlavně do města skutečně prvořadé?
Inteligentné bezpečnostné systémy nie sú zlá vec, pokým sú naozaj inteligentné ...
Osobne mám zlé skúsenosti s brzdovými asistentmi, ktoré nie vždy fungujú podľa mojich predstáv. Konkrétne na služobných vozidlách Škoda Fábia II a Opel Combo ma dosť otravujú. Príčina ? Obe vozidlá majú realtíne dlhý "mŕtvy" chod, ktorý musí vodič nohou prekonať pokým začne normálne brzdiť. Keďže už viem, kedy brzdy zaberajú, tak mojou prirodzenou snahou i pri ľahkom pribrzdení je rýchlo "prebehnúť" neúčinnú dráhu bŕzd tak aby som mohol brzdiť. To však vyhodnotí "inteligetný" brzdový asistent ako núdzové brzdenie a tak mám miesto ľahkého pribrzdenia poriadny "kopanec" ... to ma síce rozčuľuje, ale väčším problém môže byť to, že mi niekto "nalepený" za mojím nárazníkom ten nárazník i trafí ...
Osobne si myslím, že je lepšie mať účinné rýchlo reagujúce brzdy ako brzdový asistent a ak má byť vo vozidle, tak nech zaberá až pri ich "normálnom" brzdení a nie skôr - len pre posilnenie účinku, nie pre začatie brzdenia. Osobne ho nemám a vždy som núdzovo zabrzdil bez problémov.
Ten City Drive Syste nemus byť zlý, ale v konečnom dôsledku môže prinášať viac problémov ako úžitku. Nie je to spôsobené samotným systémom, ale vodičmi, ktorí sa začnú naň spoliehať a paradoxne, čim bude systém lepší, tým väčší bude tento efekt. Druhou otázkou sú "inteligeni" za zadným nárazníkom, ktorí nereagujú tak rýchlo ako tento systém a výsledkom bude "pobozkanie" odzadu. Síce to nebude vina vodiča malej Škody, ale problémom sa nevyhne.
Osobne by som uprednostnil skôr výstrahu ako samotnú reakciu vozidla na krízovú situáciu. Už len preto, že tieto bezpečnostné systémy sú len "blbé" programy, ktoré reagujú na "nacvičenú" situáciu a všetko mimo toho nie sú schopné, na rozdiel od človeka, vyhodnotiť.
.... když srovnám tenhle článek s tím, jak někdo z ACZ u prvních statických dojmů z nové Pandy rovnou napsal, že to je nic moc a že se to asi moc prodávat nebude, tak se fakt můžu jen uchechtnout.....
Tragikomická připomínka viz tady:
[odkaz]
Co už....
Mimochodem, i ta blbá Panda má aspoň uprostřed přístrojovky výdechy ventilace směrem k posádce.... chci vidět, jak rychle se to auto vytopí při relativně běžných -10st. :-O
Co si budeme nalhávat, Cígo (nebo podobné malinké auto) si koupí ten, kdo prostě takto mrňavé auto chce nebo potřebuje. Cena bude totiž +- stejná jako u normálnějších aut. Podívejte se na ceník nové Kie Rio - i s klimou a rádiem atd. pod 240.000. S podobnou výbavou koupíte Cígo nejspíš (spíš určitě) dráž. Pravda, Kia nemá háček na palubce a má špatné logo na kapotě. Druhou možností jsou různá daňová zvýhodnění nebo spíš znevýhodnění, u nás hlavně povinné ručení pro motory do 1.0, ale tím to končí. Jinde to může být jiné, nejsem bohužel znalec např. dánského trhu, kde se autíčka z Kolína (nebo přesněji Ovčár) prodávají jak teplé housky.
Jo, mimochodem, ten pohled do kufru škodováckého zázraku je fakt zoufalý...
Tady je ten pohled do kufru o mnoho lepší [odkaz] aneb čalounění zavazadlového prostoru v podání korejských odborníků. Než toto, tak raději lakovaný plech.
Za základních 179 900 korun při platbě v hotovosti dostane Škoda Citigo motor 1,0 ve slabším výkonovém provedení 44 kW. Dalších 11 kW navíc silnějšího provedení je za desetitisícový příplatek. V základním provedení jsou všechny airbagy (čtyři - dva čelní a dva boční thorax s funkcí ochrany hlavy), ABS a základní čtrnáctipalcová kola, chybí ale třeba autorádio. V nabídce má citigo osm barev z toho je pět metalických. Stabilizační systém ESP dostává citigo od druhého výbavového stupně ambition, který stojí ve verzi se 44kilowattovým motorem 194 900 Kč, nejvyšší výbava elegance je pak za 210 tisíc.
teď za 240 s klimou, rádiem, 8 airbagy, esp, centrálem na dálkové, asistentem při rozjezdu atd. Akorát nemá to brždění před překážkou s 66% úspěšností >:D
Srovnávej prosímtě srovnatelný. Když přistoupím na tvojí blbost, tedy porovnat Citigo proti Riu, vychází to asi takhle: 180 tis. Kč vs 230 tis. Kč (oboje v základu); 210 tis. Kč vs 240 tis. Kč (Elegance vs Edition 1). To je v téhle cenové kategorii rozdíl o parník.
Picanto v základní výbavě Active stojí 185 tis. Kč (navíc po slevě), takže je dokonce dražší než Citigo.
Ale nelze porovnávat základ. Základ u jednoho s motorem bez výbavy a druhého, se silnejším motorem a plnou výbavou jaksi nejde. Já porovnávám auta s přibližně stejným motorem a výbavou. A ta cena bude + - stejná. Ale chápu váš postoj vlastence. Můj otec si taky radši koupí holou Fábii než lépe vybavený vůz s lepší výbavou, ale ne české značky. ;-\
no tak to je akoby si ponukol nie alternativu ale kopu hnoja...akoby clovek chcel Bentley a ty mu ponuknes Opirus...ha ha, ze za to mozes mat kiju...Kija = kopa hovien, to ani niepouzivaj v jednej vete, ci mas doma domace kino XILILINGSUNG a hifi KIlonikghujnxiavaiwn??? Hahahahahahahaha...kiju mozes zrovnavat tak s hjundajom a nie s europskym AUTOM!!!
Nejvetsi problem posadky takoveho vozu je srazka v podstate s cimkoliv - pravdepodobnost, ze z mista srazky neodejde po svych, je prilis vysoka. Jezdit v takto malych vozech je hazard. Kdybych si zastavil s rodinkou uprostred strahovskeho tunelu, ze si tam odpocineme a nasvacime, tak jsem za magora. Kdyz posadim svy deti do takhle malyho auta, nikdo se tomu nedivi, pritom je to stejna hovadina.
Proto nechapu ten povyk, jak tohle nekdo muze pochvalit, je to stejny, jako byste chvalili, ze do herny privezli novy krasny model forbesu.