Naco je v tak malém kufru světlo >:D tohle není kufr Oktávky nebo Superbu (ten má dokonce příruční svítilnu v kufru)stejně tak ty šnurky na plato,pokud vím tak to plato se jakoby překlapí a zacvakne zezadu sedačky ... někde toho byla fotka. To světlo tam snad neměli ani kam umístit.
[odkaz] je to prostě jinak řešeno,né že se šetřilo na šnůrkach. Ted jde o to jestli tento systém je praktický než obyčejné šnurky... jo a tu svítilnu si muže zákaznit koupit v rámci originálního příslušnství,ze Superbu ;-)
nevadi. 250 litrov dobre znie. Ze na podlahu sa zmestia po kratkom spekulovani len dve igelitky z billy, to uz nikoho nezaujima. Aspon to tam nebude lietat, ked ta drsny motor bude vlacit ceskou pahorkatinou 160km/h kopec-nekopec...
i kdyz mi prijde, ze je recenzent lehce nadopovan napojem "Skoda az naveky" tak pekne pocteni.
S autem jsem nejel, takze hodnoceni ciste pomerem cena/uzitna hodnota mi rika poohlednout se jinde, ale verim, ze se to prodavat bude, zejmena v petidverove variante.
Design je asi to nejnudnejsi, co jsme v poslednich letech videli, tohle musel mit designer namalovany maximalne za hodinu s pouzitim automatickych skruptu, je to aute zcela ale zcela bez napadu. Cenove pro me osobne nesmyslne vysoko v porovnani s konkurenci i o tridu vetsi, ale uprimne preju hodne uspechu.
jsme v čechách a na českém serveru...je jasné že se domácí produkt...a koncern obecně těší jisté náklonnosti...ale řekl bych že je to ještě v mezích...přečti si občas autocar a jejich zaujatost nad Land Roverem, Jaguárem a BMW ;-)
"160 kopec nekopec" >:D Zástupy ušlápnutých majietlů Fábií HTP se hrdě napřimují a souhlasně mručí.... Chybí jen dodat, že to ve 160 žere 5,5 litru ;-)
Cígo váží 930kg, má 44kW a 95nM.
Yaris s tříválcem (test viz tady: [odkaz] váží 985kg, má 51kW a 94nM. Japonské koně, newtonmetry a kila jsou ale asi nějaké jiné, protože u tohodle Jarísku se dozvíme, že:" Už dlouho se mi nestalo, abych měl velké potíže udržet při měření spotřeby dlouhodobě reálnou rychlost 130 km/h." Navíc ten Yaris točí ve 130 víc otáček, takže má na kolech víc výkonu, tak jak může být o tolik horší, co?
Prostě ledenda se zrodila, možná ne v reálu, ale minimálně na papíře. Udržet svoji deklarovanou maximálku "kopec nekopec" doteď uměly jen německé parníky s omezovači rychlosti. Dnes se do této společnosti doslova jako uragán vřítilo Citigo :yes:
No nic, zanechme ironie.... Cígo je minimálně staticky (nejel jsem v tom, jen seděl) dost povedené auto, uprímně jsem čekal mnohem vyšší hodnocení než celkových 7,81. Možná průměr shodilo odstupňování převodovky, které je hodnoceno za "1" >:D Patrně mají všechny kvalty stejnou délku a tím pádem je zbytečné řadit....
"Jedničku za řazení" ovšem body kompenzují číslem 9 za poměr cena/výkon. To mi přijde absurdní, za ty peníze koupíte auto o třídu výš s pěti dveřma....
Celkově je Cígo zajímavé auto, kdyby to s klimou stálo 170, neřeknu ani popel a uznale pokývám....
PS: chybějící aretace sedadla je patrně největší interiérový vtip...
;-) Ještě mi udělejte radost a vemte Yarise s touto Škodovkou na dálnici. Dejte plný plyn a nafilmujte, jak Škodovka valí kopce 160 a Yaris se stejným výkonem a malinko vyšší vahou je jede tak 110.... Já jsem fakt zvědavý..... ;-)
Nemám strach, že by škodovka těch 160 trvale (kopec nekopec) nedala. Tohle umí i HTP v podstatně těžší Fábii. A Yaris? Ten si nechá líbit i tachometrových 180. ;-)
160 dá na dálnici skoro každý auto dneska... ;-) i když v podobných autech cokoli nad 150 musí bejt trápení...kopec nekopec...v tom už bych takovej optimista nebyl...
Když tě v tom kopci nikdo nezbrzí, tak to auto dá. ;-)
Jinak ale nemám obavu z toho, že když tam zkysneš za kamionem, že se do toho kopce vůbec nějak rozjedeš. A to is prázdným autem.
já ti nevím...ale vím že udržovat rychlost v kopci byl problém i pro auta segmentu C s 4 válci do 66kW na začátku tisíciletí...případně rychlosti nad 150 byla o tom nerozkousnout si jazyk a držet palubku aby nevybrovala... >:D sice věřím že citigo bude o něco lépe odhlučněné...ale 160 je na 3 válec o 44kW už solidní nálož kterou podrží s vypětím všech sil...ale proč to řešit...je to auto pro městské a příměstské ježdění...určo není konstruované pro levý pruh německých dálnic aby problikával vše co má méně jak 150kW
i tak klobouk dolů...taková fabia junior si o takových výkonech mohla nechat zdát...doufám však že se pod kapotu citiga nastěhuje časem alespoň slabší TSi
V TSI bych nevěřil, znamenalo by to i větší a těžší převodovku než MQ100. Nehledě na to, že se musí zaplatit vývoj nového motoru i převodovky. Takže jedině automat ale ten bude myslím taky nový ?Q100 s tímto 1l motorem.
mě nejde o to, jak která plečka vyjede kopec....mě jde o to, že Yaris dle testu na ACZ nedokáže tu 130 pomalu ani udržet a defacto stejné Cígo je raketa....
Myslím, že to je trošku za hranou.... :*)
A je úplně jedno, že každé auto testoval někdo jiný....
Stejně je ti jedno, že nás politici zadlužujou, že každý rok přihrajou 200 miliard do kapes svých kamarádů (a svých), že na každý prd je nesmyslné nařízení, že se stát zbavuje téměř všeho a přenáší to na tebe, přestože mu platíš pořád stejně jen to dělá pomalu a tak to tak nevnímáš, jak ta žába v horký vodě, že Babišovi dáváš z každého litru benzínu do jeho kapsy, je ti jedno, že stejný člověk se teď cpe do politiky, přestože si své výdělky hezky proloboval a zaručil si stálý příjem, je ti jedno, že se říká, že škodovka udělala hezké auto, přitom na něm dělala tak maximálně tu masku, je ti jedno, že jsme masírovaný už půl roku každý týden supertestem citigo, je ti jedno, že novináři to píšou na objednávku, ale hlavně že máš nadhled ... protože jsou důležitější věci na světě. Zatím...
Politická proklamace ze IV. cenový tak leda na idnes do diskuze, nebo ještě tak do skvělého pořadu ČT24 Hyde Park.....opravdu si myslíš, jak seš chytrej a rezhleděněj, když tady papouškuješ zase těch pár frází, které do tebe hustí ta média, která obviňuješ, že píšou na objednávku? A pokud si potřebuejš vyjelt srdce a ulevit si od vlastní malosti nebo bezmocnosti (nikdo tě neslyší a poslouchat nebude), tak se obrať jinam. Pá pá....
myslim ze pri tych rychlostiach uz ma dost velky vplyv aerodynamicky odpor. Neviem ako su na tom yaris a citigo co sa tyka koeficientu Cx, ale velkost priecneho prierezu ma yaris isto vacsi...
Blahopřeji, typická logika. Takže třeba Clio Gordini a trojkovej bavorák jsou de facto stejný? A je jedno, že to BMW 320 je z úplně jiný třídy a kategorie?
A to má to Citigo oproti Yarisu o 6 kW menší výkon... To nas*re,že? >:D Kdyby testovali 55kW verzi a napsali,že to jede 170 kopec,nekopec,tak tě odvezou >:D
Já mám najeto v 1,2HTP/47kW kolem 80.000 km a na rovince běžně dávala 180km/h... 160 opravdu kopec,nekopec... Tak nevím o čem jsi "SLYŠEL" ty, ale nevěř všem zatrpklím škarohlídům u autosalonu značky Renault ;-)
Ta o Karkulce je taky dobrá... Ale jestli dáš ve 160 km/h stoupání přes tunel u Lipníku nad Bečvou, tak sním vlastní botu značky Baťa ;-)
Mimochodem, v táhlém dlouhém stoupání je Fabka s HTP dýchavičnější než letitý Favorit ;-)
Ale celkově to není špatný motor, jen to opravdu není dálniční křižník 160 km/h kopec nekopec >:D
A co má být? Pokud jede dle tvrzení Xawiera Fabia HTP 160 km/h kopec nekopec, tak by mi musela ujet, protože v tom stoupání měla problém se rozjet na 150, já se dostal jen na 155 a to mých tahometrových ;-)
Co má být? Že srovnávat motory u aut s rozdílem váhy kolem čtvrt tuny je stejně inteligentní vtip jako ten o 160km/h. Po D1 neudrží HTP bez zběsilého rozjezdu často ani 140km/h.
Jinak jezdit dneska Favoritem po dálnici je touha po individualizaci? Na dálnicích se zřídka vídá i Felicia, natož Favorit..
Bojlere, prvně neříkám, že to bylo letos, ono už bohužel Fanouše nemám, byla to srdcovka... za druhé nikde nepíšu, že jsem se snažil o nějakou individualizaci...
Na které straně tedy stojíš? Tvrdíš, že Fabia s HTP udrží 160 kopec nekopec nebo neudrží, v tobě aby se brojler vyznal.
Já někde tvrdím, že Fabia těch 160 nedá? Klidně i se slabší 40 kw verzí ;-) Ona je dá, ale ne kopec nekopec a ve vyšších rychlostech doplácí na své krátké převody a nedostatek výkonu ve vysokých otáčkách, to Favorit čerpá s předlouhých převodů, kdy točí o dost méně.
A mám to odzkoušené, taky jsem se divil... a on ten pán, co mě prvně před sebe za každou cenu nechtěl pustit, pak taky zíral... ;-)
Nicméně pořád nikde netvrdím, že v některých rychlostech je Fabia s přehledem živější...
No, asi každý víme.
Za mě píšu, pokud má Fabia aspoň 47 kW a nerozjiždíš se do kopce, tak se to auto rozjede a rychlost pak udržuje, sice za šílenou spotřebu, ale dá to. ;-)
Myslíš? Mě je to jedno, cestu z Brna do Ostravy a to i u Lipníku, kde není žádnej velkej kopec, to se 160 bez problému dá. Problém bych možná viděl někde u Humpolce. Jinak ale ne.
No, ale dlužno dodat, proč tak trápit takovej malej motor...
To jsi asi nikdy od Ostravy do Brna nejel, u Lipníku přes tunel je kopec, který Fabia ve 160 nevyjede... a stoupání od Bělotína nad Hranice je taky pěkně dlouhé a tam HTP nedokáže ani zrychlit na těch 160, přitom to ani tak prudké není.
Zcela výjimečně s tebou musím souhlasit. Mě přijde, že tam autor článku napsal kopec nekopec schválně, abysme se tu všichni pohádali, ale zrovna stoupání u Lipníku vyjet 160, to by dalo i jednou tak silnýmu auto dost zabrat. >:D
Tak to ti k tomu potom klidně koupím kečup! ;-) Ať neřekneš,že jsem nelida... >:D Dálniční křižník to rozhodně není,na to tento motor vůbec nebyl konstruovaný... A spotřeba nad 120 km/h je o dost větší,než u jiných motorů. Ale ten kdo s tímto motorem bude jezdit (v průměru) do těch 120, bude naprosto spokojenej... V tomto režimu má motor naopak menší spotřebu,než většina konkurence... Já byl celkově z tohoto motoru velmi mile překvapený. Ale je obrovský rozdíl mezi 1,2 HTP 47 kW v jedničkové Fábii a 1,2 HTP/51 kW ve dvojkové Fábii. V té dvojkové je bohužel mnohem hlučnější,s vyšší spotřebou a (asi kvůli většímu odporu auta) ani tolik nejede...
taky si myslím, to bude mít v tu chvíli tkaovou spotřebu, že leckterá V6 proti tomu bude hadr...
zejména pokud to citigo plně vytížíte a bude kopec >:D
Možná měl nedostatek nějakého minerálu... třeba hořčíku, to by způsobilo křeče v noze... a nebo iodu, což by udělalo kretenismus a to bych viděl jako pravděpodobnější >:D
A já si pořád říkal, co v tom autě má za motor, že tak žene. Asi tédéíčko...
Pak jsem ho nechl předjet a hele, slabé HTP. Tak jsem jen kroutil hlavou a litoval to auto, které má osla za volantem. 8-s
jossalito nikde nepíše kolik jel. Pokud jel třeba 150-160, tak se na něj haťapka mohla bez problémů lepit, samozřejmě mimo dlouhá stoupání nebo pokud nefoukal silný protivítr... spíše se podivuje nad tím, že někteří takto dobrovolně týrají svůj motor.
Znám několik lidí, kteří mají na autě jiné štítky než je skutečná motorizace. Hned dva jsou downgrady z RS na HTP. Navíc i 160km/h HTP klidně zvládne a o žádné týrání by nešlo. Naopak, je potřeba auto občas protáhnout.
Smysl dělat z auta něco jiného než obyčejné spotřební zboží fakt nechápu. A už vůbec netuším, co tak strašného se stane HTP při 160km/h.
Mimochodem, rád si poslechnu podle čeho rozeznáš zezadu (ve většině modelových ročníků) Octaviu 1.8T od SDI, Fabiu II 1.2HTP od 1.6 16V a jak si kroutíš hlavou, abys viděl na výfuky u první generace Fabie. RS pozná i *, to je pravda.
Mrkni níže, co píše jossalito, každý si na svém služebním autě s firemními polepy přelepuje štítek... viď? A vůbec jsi nepochopil smysl příspěvku, stejně jako nechápeš, co dělá motoru dlouhodobé přetěžování.
Napsal jsem, že na tom autě klidně mohlo být něco napsáno a něco pod kapotou. S největší pravděpodobností to HTP bylo. Zaujala mně ta bohorovná jistotota, jak je řidič jedoucí s HTP 160 vůl vraždící motor. Klidně někam mohl spěchat a motor mu v té době mohl bejt úplně ukradenej.
Přelepovat štítky na firemním autě se mi zdá, řekněme, silně nepravděpodobné. Mimoto, Fabii s HTP člověk jízdně pozná, má jeden malý výfuk dolů a jízdně v kopci výrazně ztrácí. ;-)
To právě mám strach celkem velkej, že to s 95 Nm udrží takový ostrý dálniční tempo. S 81 kw Oktávkou už musím stát docela na plynu abych udržel 160 třeba po D1. Vzpomínám jak mi tu jeden trouba tvrdil, že 1,8 TSI je slabej motor a s bídou to vystačí na udržení 140ky na dálnici >:D Nevím už kdo to byl, ale zajímalo by mě jak se teď tváří na tohle tvrzení. >:D
160 km/h není až tak málo a když mi někdo poví, že kopec nekopec, tak ti vidím tak, že tam hodím nejvyšší převodový stupeň a nikdy v žádném kopci nemám problém těch 160 dosáhnout... a na tohle je třeba o dost silnější stroje... ale zase je nutno uznat, že to tady redakce umí rozproudit >:D
samozřejmě že je to nepovedenývvtip stejně tak jako ten nečalouněný kufr :-) ale nebál ybch se, taky si něco musej nechat na ůnvoej modelovej rok" a na facelift ne? :-) vystřílet to všechno za ty prachy najednou... :-) a už nvoej modelovej rok s velkým poplácáváním a honěním přinese pár změn :-) >:-[]
přijde mi docela legrační když o tomto modelu autor napíše "škoda postavila" mám takovej pocit že v tomto případě škoda nepostavila vůbec nic...jen nalepila masku a značek na kapotu... ;-)
BTW jinak jak se mě citigo dříve nelíbilo v této černé nevypadá vůbec zle...hlavně zezadu...předek strávim dost těžko...přijde časem až je budu na silnici v houfech potkávat...i to brzy přijde...škoda jen vyloženě odfláknutých, levných či nedotažených detailů...
Krát 600.000 kusů ročně a máš ušetřeno 120.000.000,- Kč za rok ;-) Neboj, v koncernu zaměstnávají chytry hlavy ;-) Třeba francouzské automobilky to tak dělají od při návrhu auta od píky a díky tomu mohou nabídnout ješt trochu výhodnější ceny,než v koncernu VW... Je jen na zákazníkovi,kterou cestou se rozhodne/má možnost jít....
je pre mlade rodiny prakticky nepredajne takze bude zaujimave sledovat ako sa bude predavat 5 dverak.
auto inak neponuka nic co by mi nedala konkurencia, picanto mi da dospelejsi interier, silnejsie motory, lepsie zaruky, nenajdem v nom plechy na dverach a v kufri, picanto ma citatelny otackomer a palubovka vyzera skutocne ako z auta o triedy vyssie na rozdiel od citiga kde mate pocit ze ste sa posadili za trest, ta strohost vonkajsieho dizjanu aj vnutorneho je v citigu neskutocna. Je to taky kontajner na kolesach oplechovany ktory posobi urazene bez emocii bez napadu. Ten maly otackomer je hnus alebo asi vtip, velky rychlomer zase spravili pre slepcov alebo co tym sleduju? Ergonomia budikov nula bodov
neviděl bych to tak zle...mě trochu mrzí horší kvalita interiérů v porovnání s ostatními modely portfolia...tady v eleganci ve světle kombinaci to není taková mizérie...bohužel však za cenu kde už lapá základní fabie...no a interiér porovnat s picantem opravdu nejde...ten je opravdu na úrovni B-segmentu i co do motorů, jízdních vlastností a bezpečnosti
S tím dospělejším interiérem Picanta bych váhal - sice nemá uvnitř holé plechy, ale co se pocitu (a nejen pocitu) vzdušnosti týče, působí Citigo jako mnohem větší auto, než ve skutečnosti je.
No problém s tvým příspěvkem je už v tvé první větě....ono totiž toto auto nemá být prodáváno jako auto pro rodinu a je fuk jestli pro mladou, starší nebo jakoukoliv jinou..je to další auto do rodiny, je to auto zaměřené na obratnost ve městě ake zbytku tvého přísěvku... 8-s už jen to srovnávat s kílou je hehe...omg..utři poprskané zrcadlo a začni znovu.. ;-)
Vzhledem a tvary ve mě jako vrchol nezajímavosti evokuje auto vystřižené z papíru. Za ty peníze bych si určitě uměl vybrat lépe a především plnohodnotnější variantu. Každopádně věřím, že zafunguje výhoda domácího hřiště a prodejní čísla nebudou malá. Pro Škodovku rozšíření portfolia jedině výhodou. Na městské popojíždění to ostatně třeba nebude nejhoší. :-)
jízdně je na špici segmentu+ne až tak moc nadhodnocená cena s tím že v brzké době se mohou čekat akční slevy nebo skladovky...a pak už by to mohlo bejt docela dobrý...domácí hřiště pomůže...v zahraničí se bude tvrdě bít s pandou, korejským duem picanto/i10 a s kolegy z koncernu...
.. 50tý článek o tomhle "autě/NEautě"? :-|
PS: A zrovna tenhle mi NE"vadí" - takový (+ klidně i PÁR dalších předtím) je "naprosto ok"
PPS: "Pár" ale NEznamená 49 (článků ;-)
Myslíte tohoto, o kterém jsem napsala že je naprosto ok (že mi VŮBEC NEvadí)? :-)
PS: No, i když hodnocení vozu 5 x "za deset" a 5 x "za devět" (z deseti MAX možných) - to... ;-)
.. a vám TAKTÉŽ.. :-)
PS: Ale byla to fakt "dřina" aby vůz s lepším podvozkem, lepším motorem, lepšími brzdami, lepšími sedadly, lepším odhlučněním, lepším zavěšením kol, více airbagy atd. a přesto LEVNĚJŠí "prohrál", že? ;-)
PPS: To FAKT považujete za "bezva" když čtete 50tý článek o autě co moc auto NEní (místo o něčem DALEKO "automobilově zajímavějším") a FAKT vás blaží, že evidentně horší (z levnějších a hlavně "obyčejnějších" komponent postavený) vůz (jako)vyhrál????????????? :-)
Dodatková otázka: Nazval byste sám sebe "automobilovým fandou" (člověkem který má k autům vztah)? ;-)
Ne ne - JEN "tam" (tedy tady ;-\
PS: A "radovat" se z vwítězství levných řešení (levných dílů) nad kvalitou (a těch "kvalitnějších" řešení/dílů je v C5 doslova HODNĚ) - fakt "smutné" :no:
Vepředu má(m v) C5 docela BIG kotouče 340 mm a v testech "napříč" Evropou v nich opakovaně ve své kategorii vítězí, nebo "si velmi dobře stojí" = co myslíte tím "třeba zadní brzdy"?
PS: Já chválím japonské AUTO roku, tedy Citroën C5 (a mám takový pocit, že tam jsou maličko/malilinko "jinde" - než.. ;-)
Pěkný den (v nějaké voze sofistikované konstrukce, pokrokového motoru, luxusního skvěle odhlučněného interiéru a výborných brzd - třeba v Citroën C5, že? :-)
A ty tvoje výlevy tady jsou ti platný jako mrtvýmu zimník, takže ta bezmocnost neustálých nářků a ztížností prokládaná infantilním používáním kombinací velkých písmen, zbytečné interpunkce a smajlíků stejně nezabírá a nezabírá...
Na druhou stranu, mně ten Citroen neznechutíš, na druhou stranu ho beru reálně a rozhodně dokážu žít s tím, že to rozhodně není lepší značka a kvalitnější auta než AUDI nebo i ten VW. Na to zrovna tu pštku znám zatraceně dobře....
No a jinak bych asi přemýšlel, co znamená ta zpráva o provozní ztrátě u PSA, zejména po tvém výlevu, jak se DSky prodávají dobře. Ale to je pro tvůj mozek asi moc náročné, co?
Berane nechápu proč máš potřebu sklouzávat k formulacím typu " to je pro tvůj mozek asi moc náročné, co ? " V tom článku je ten důvod jasně uveden, takže to pochopí i ten kdo žádný mozek nemá :-!
Musím napsat, že mě příjemně překvapila cena této maximálně vybavené verze. Kdo nutně nepotřebuje 5dv. a TSÍčko tak je to podle mě pro něj lepší volba než Fabia.
Bez aretace sedadel v roce 2011? Kdo to jako koupí? Aretaci jsem měl i v Citroenu AX z roku 92 :no:
Jinak je to idální funkční vozítko do města a blízkého okolí. Poslouží, i když dle mého názoru jsou Mii a Up! jsou designově úplně jinde (výš samozřejmě)
Otázka je jestli to designové odlišení Up a Mii (podle mě tam zase tak velký rozdíl není) bude stát za ten rozdíl v ceně. Sice ceny u nás samozřejmě neznám, ale minimálně UP bude dražší a nejspíše znatelně.
Když jsem naposledy koukal, byla Ibiza levnější a Polo +- jako Fabie. Přitom mají novější konstrukci...Otázka je jakou cenovou politiku zvolí tady. Přecijen Ibiza, Polo a Fabie mají relativně specifické cílové skupiny zákazníků. Za to tyhle pidi-auta jsou pro všechny...
Souhlasím, že Up! i Mii jsou vzhledově atraktivnější, ale opravdu zálaží, o kolik budou na českém trhu dražší - podle německého konfigurátoru je Up! ve stejné výbavě jako Citigo téměř o 100 tisíc dražší, za což ten hezčí design (alespoň pro mě) nestojí.
Paměť sedadla (aby se po sklopení vrátilo do původní polohy) neměl ani Focus ST v roce 2007 (jestli mě paměť neklame). A to bylo auto za jiné peníze. Tedy předpokládám, že aretací myslí tohle.
V té černé se mi to nelíbí. Když Citigo, tak se mi líbí v té zelené, ale pokud bych chtěl černou nebo bílou tak bych volil speciální modely Up! Black a Up! White.
Přístupný sice je, ale dokážu si představit, že by to byla jedna z těch věcí, která by mě každý den štvala. A přitom 2 šňůrky by to auto nemohly moc prodražit.
Marketing dělá z každé slabosti přednost... třeba ta nemožnost ovládání okna spolujezdce je výrazná výhoda, řidiče to rozvičí a osvěží, tím ho udržuje čilého a pozorného >:D
Tohle si ti líbí?
Jako vtip možná, ale čitelnost těch maličkých čísílek (tedy mimo rychloměru) a písmenek je žalostná. Taky tmavooranžové pozadí a oranžové čísla moc na čitelnosti nepřidají. A ještě k tomu, když si uvědomíš, že Twingo nemá budíky před tebou, ale vždy musíš vytočit hlavu... Takhle fakt ne. ;-)
1. Nemusis davat oci dole abys sa pozrel na budiky,kontrolky a tak
2. Typické je,ze ospravedlnovanie nudneho dizajnu si to skalní nazvali ako nadcasový dizajn...sry,ono to nebolo v mode pred 10rokmi a nebude ani za dalsich 10.
3. tchyne buzeruje aj ked nevidi :-)
Nevýhodou všech digitálních ukazatelů je jejich mizerná ergonomie. Vždy musíš odečítat. Na ručičku jen podvědomně mrkneš a vidíš, ukazuje li např. nahoru, jedeš asi stovkou, je li v levo, je to asi padesátka.
Ne nadarmo se Yaris, jakožto jeden zprůkopníků displeje ve středu, vrátil k ručičkovým ukazatelům v kapličce před řidičem. ;-)
Vidíš, a přesto považuji řešení v předchozí generaci Yarise za velmi povedené. Nemám tohle uspořádání rád, ale praktická zkušenost mi ukázala, že to v Japonsku vymysleli opravdu dobře a fungovalo to skvěle. Čitelný za všech okolností. Tedy, co se rychlosti týče. Ta byla značena velkými číslicemi snadno rozeznatelnými bez nutnosti se soustředit. Otáčky, to byl jiný příběh. Naštěstí otáčkoměr jsem stejně nepotřeboval, tak dobře odhlučněný skutečně nebyl. Když jsem viděl novou generaci, tak jsem se přistihl, že mi jejich stará přístrojovka chybí. Můj favorit je HUD, byl, je a bude. Ale špatné to nebylo (když někdo umí, tak umí). Co mě na klasickém uspořádání trochu štve je, že u některých vozů mi volant zakrývá část přístrojů. Nemluvě o zrcadlení v krytu.
Netahej sem koně, takové srovnání kulhá na všechny čtyři kola i na rezervu v kufru. ;-)
Stejně jedeš podle hlasu. Kdo má čas ve městě čumět v levo na displej? A ještě k tomu dekódovat vyobrazený obrázky. ;-)
No právě, že tu navigaci asi nemáš v zorném poli, tak musíš jezdit na hlas. Já zatím jezdím jen na navigaci připnutou na skle, holt víme jak to je... ale z druhé strany si na to umístění navyknu tak rychle, že pak rychlost odečítám z ní a na z tahometru... a je to dáno tím, že je prostě v zorném poli. Totéž platí o HUD... ;-) A i na těch navigacích, které jsou výsuvné máš stejný symbol jako uprostřed displaye. A i koncern to ví, vem si novou A6, kde ta má navigaci ;-) A taky ji za to tleskám :yes:
Přímo v zorném poli máš právě displej mezi budíkama, takže v tom problém fakt nevidím, praktičtější, než čučet v pravo. Takhle se jezdí podle navigace. ;-)
Problém je, že netušíš, co je zorné pole, brácho... Zorné pole má daleko větší rozsah horizontálně než vertikálně... proto zkus pořešit tu perimetrii ;-)
Kdepak, na tohle mne nedostaneš. Nejostřeji vidíš to co je před tebou, dále k okrajům se vše rozostřuje. Že je nejlepší pro oči vše umístit přímo před ně v přímém směru a poté nahoru či dolů, je základní pravidlo, které prostě ničím neokecáš a nezměníš. ;-)
"Zorný úhel pole lidského oka dosahuje ve směru do strany (tedy pro levé oko vlevo a pro pravé vpravo) okolo 90° od osy hlavy. V opačném směru je to méně – asi 50°. Celkový zorný úhel oka ve vodorovné rovině je tedy asi 140°. Ve svislé rovině ve směru dolů je zorný úhel asi 50°, směrem nahoru, kde brání víčko, o trochu méně."
Tady nemáš co zpochybňovat.
[odkaz]%C3%A9_pole#L…
A to je prosím jen wiki, další rozbor zorného pole dle barev by byl ještě zajímavější...
Kdepak Ronaulte, pro lidské oko je pořád pohodlnější a přirozenější pohyb nahoru a dolů. Proto taky v prohlížeči roluješ stránkou nahoru a dolů, nikoli doprava a doleva. Přímo se zroným úhlem tato ergonomie nemá mnoho společného. ;-)
Zase jsi úplně vedle, pro lidské oko je zcela jedno, jestli se hýbe vlevo nebo v pravo, protože oko je uloženo v řídkém vazivu, které mu nijak žádným směrem nebrání. Jediné co mu brání jsou oční víčka a ty máš doufám i ty dva - horní a dolní, ne levé a pravé.
Navíc je tady šestice očních svalů, 4 recti a hlavně pro tuto situaci 2x obliquus, superior et inferior, které slouží právě k pohybu k očnímu koutku, čili horizontálním směrem.
To je ale vcelku jedno, protože zorné pole je jak píšu nahoře 140° horizontálně a jen 50° vertikálně, takže k zachycení předmětu v úhlu třeba 65° umístěném dole potřebuješ zapojené očních svalů, čímž ztácíš ale pohled přímo vpřed, kde se při řízení dějí ty hlavní věci, zatímco pokud ten předmět umístíš 65° vpravo, tak ho máš stále v zorném poli a vidíš ho aniž bys ztrácel kontakt s vozovkou.
To, že si roluješ stránku na webu nahoru a dolů a ne zleva doprava nemá nic společného s fyziologii zraku, je to dáno tím, že píšeme shora dolů a zleva doprava. Právě to, že máme širší než vyšší vizus dokládá i to, že máš obrazovku širší než vyšší.
Opravdu mě v tomhle nepoučuj, já tě taky nepoučuju v aroganci nebo čím se to živíš ;-)
Pro lidské oko je pořád přirozenější koukat z hora dolů, než z leva do prava. Člověk je tak nastaven od přírody.
To je stará pravda, na které staví půlka ergonomie, tu neokecáš něčím, jako je, že sval se může pohybovat i ve směru opačném/kolmém. Může, leč nepřirozeně a s námahou.
Je to stejná situace, jako když máš rozpažit, či předpažit. Některé pohyby jsou pro oko jednodušší, jak z hlediska stavby tak i užítí.
Člověk je stavěn vertikálně, nikoli horizontálně. Vše, co je horizontálně, je méně přirozené, veškerý pohyb, veškerý vjem.
Ale věřím, že to ty sám víš, jen potřebuješ vytvořit opozici. ;-)
Fuuuha, no tak to jsi tomu dal naprostou korunu, předpažit a rozpažit >:D >:D >:D >:D >:D >:D To slyšet pan profesor Páč z Anatomického ústavu, tak ho chytne záchvat smíchu a letíš ze zkoušky tryskem. >:D >:D >:D
Ty si myslíš, že všechny svaly mají úpon a začátek stejným směrem, jo?
Tak prvně, oční svaly, čili svaly okohybné jsem ti již vyjmenoval, ty čtyři recti jsou na sebe kolmé a každý z nich "tahá" oční bulbus na jednu ze stran. Někde na netu byla pěkná animace i pro ty méně chápavé mediky bez prostorové orientace.
Ale pohyby oka můžeme nechat stranou, o ty tady vůbec nejde, protože jde o zorné pole.
Chci tě poprosit, můžu si to překopírovat, co jsi napsal? To by mohlo pobavit celý anatomický a fyziologický ústav a samozřejmě ústav pracovního lékařství, to se pan prof. Brhel bude smát až ze židle spadne >:D
Nakopíruj si co chceš, ale klidně se taky pana profesora zeptej, co je pro lidské tělo přirozené. Možná se budeš divt, když ti to řekne, že pohyb nahoru či dolů a dopředu a dozadu. ;-)
I člověk se vyvíjí stočený vertikálně, nikoliv horizontálně. ;-)
Mám ti tady překopírovat doporučenou literaturu pro studium medicíny, jo? >:D
Pro člověka je přirozený každý pohyb, kterého je schopen... to, že se tobě nechce zhýbat nebo naklánět je tvá chyba, protože na to časem dojedeš... ale to je jiná píseň o něčem zcela jiném.
1. Neexistuje přirozený nebo nepřirrozený pohyb svalu
2. Neexistuje nepřirozený pohyb očního bulbu, který je způsobený fyziologickým pohybem očních svalů, jakýmkoliv směrem.
Výsledek toho, kam lépe vidíš není dán svaly, ale dán uložením oka za víčky a tím, že oči máme vedle sebe a ne nad sebou...
Ale to jsem tu již psal a myslím, že jsou lepší věci na práci než ti dookola vysvětlovat, když si meleš pořád tu samou kravinu...
Ty o ergonomii a stavbě lidského těla víš lautr hojno >:D
Motáš se v tom, hrozně. Ergonomie je v tomto případě spojena hlavně s bezpečností a tím tedy soustředit to důležité do zorného pole, které je širší než vyšší, což je NEZPOCHYBNITELNÉ.
Pokus se to udržet v rámci slušnosti. Klidně mi sem nalinkuj literatutu a to i konkrétně kapitoly, které zpochybní to, co zde píši.
Ergonomie je věda, která se zabývá optimalizací všeho ku lidskému tělu.
Jsme stavění vertikálně, nejsme žádné placky, tento směr tedy zcela přirozeně akceptujeme. ;-)
Promiň, ale přednášel jsem ti tady čisté fakty, ty neakceptuješ... nakonec napíšeš tu svou kravinu o plackách... to je prostě jako s jedincem trpícím na nedostatek iodu.
Jsme stavěni vertikálně >:D To je perla perel >:D My nejsme nijak stavěni, stavěna jsou auta.
Tak si dej monitor na šířku, a pak na výšku. Sám uvidíš, že při horizontální orientaci máš lepší přehled o dění na ploše. Samozřejmě při stejné vzdálenosti od obrazovky. Ronault má pravdu. Stejně tak si toho můžeš všimnout, když chodíš. Při pohledu dopředu si pod nohy těžko uvidíš, ale co se děje po stranách vnímáš.
Výhoda přístrojů umístěných ve středu se projeví hlavně ve městě, kdy se nekoukáš přímo před sebe, ale víc směrem doprava, k chodníku. Pak je hlavní výhodou vyšší umístění přístrojů, což znamená menší pohyb oka, pokud vůbec nějaký bude třeba. Největším problémem u palubních přístrojů je však nutnost přeostřovat. Proto jsou HUD zatím nejlepším řešením, protože nemusíš ani přeostřovat (nepřesně řečeno, v závislosti na tom, kam se díváš, ostřit budeš muset, ale oko bude výrazně méně namáháno), ani uhýbat pohledem.
Roluješ tak proto, že jsi tak naučený, to ale nemá žádnou spojitost s tím, jestli je to pro tvé oko snažší nebo ne a už vůbec to nemá žádnou spojitost s tím, jestli je bezpečnější umístění zdroje informací pro řidiče do nebo mimo zorné pole.
Svět je trojrozměrný, tedy čtyř, když vezmeme i čas. Když jdeš dopředu, nejdeš směrem ani dolů, ani nahoru, ani doleva, ani doprava a ani dozadu. Za nosem jdeš jen čistě řečnicky >:D
Když si překresliš svět na papír, tak budeš mít dvourozměrný směr, tam ti ty tvé teorie možná platí, ale svět je reálně mimo ten tvůj papír trojrozměrný. ;-)
A podívej, kam roluje naše diskuze a pak si odpověz proč? Není to kvůli tomu, že se tak někdo rozmyslel, ale proto, že je to pro člověka přirozené. ;-)
To je blbost jak sviňa >:D >:D >:D >:D Rolování nemá nic společného s tím, kam vidím, kde mám lepší zorný úhel.
PS: Já to mám chronologicky, protože jako každý člověk mám širší než vyšší zorný úhel, protože mám dvě oči vedle sebe a ne nad sebou ;-) To, že informatici to mají nastavené takto z toho nedělá věc, která dokáže upravit mé zorné pole. ;-)
Tady spíš jde o schopnost udržet linku. Klasická novinářská doktrína je 80 znaků na řádek. Člověk sice vidí do šířky, ale ostří na relativně malé místo. Při dlouhých řádcích máš problém udržet řádek. Takže logicky se čte směrem dolu. Jediný rozdíl je, že web je na nekonečném papíru, ale noviny a knihy z praktických důvodů nejsou. jossalito asi nečetl zprávu, že podle Opery už webové stránky nebudeme scroolovat, ale otáčet. :-) Budou tedy víc jako tradiční kniha.
Z mojí perspektivy? Když půjdu rovně na rovném terénu? Tečka, tedy bod.
Zkus si odpovědět na otázku: proč jsou filmy širokoúhlé a ne "vysokoúhlé." Jsme suchozemští tvorové. Je pro nás zásadnější vidět do stran, odkud může přijít většina nebezpečí. Opravdu si otoč monitor. Zjistíš, že máš najednou ohromnou část zorného pole prázdnou. A když se vrátím k filmu. Pořád se točí tak, že důležité informace jsou ve středu. Kraje jsou tam pro dodání perspektivy, kterou máme v běžném životě. Působí to přirozeněji.
Já se ještě směju názoru, že sval se může pohybovat ve směru opačném >:D Tady je vidět, když někdo vaří z vody a vůbec nic netuší o ergonomii nebo fyziologii... >:D
Ono ani o tom (viz naše "sáhodlouhá" diskuze pod testem C5 x Superb) "jak funguje/co to je/proč to je/v čem je lepší" zavěšení "lichoběžníky versus McPherson" - což mu ale nebrání tvrdit, že to použité v SUPerbu je "lepší" :-)
PS: Také se tu často docela "pobavím" (ale to "tvrdé prosazování" SUPerbu mne přislo "už nějak moc" - jak od autora textu, tak od množství diskutujících pod textem... ta schopnost (a "ochota") tvrdit "pravé OPAKy".. ;-\
.. jako třeba ty oči/oční svaly :-)
Sím tě, tohle musí zvládnout každý druhák a v podstatě každý trochu logickyuvažující člověk. Ono když se zamyslíš, tak podkladem toho, že člověk je "širokoúhlý", je to, že máme 2 oči vedle sebe a ne nad sebou ;-) (Ale těch faktorů je více, samozřejmě, třeba ta oční víčka)
Pro tělo je každý pohyb fyziologický, pokud nevede k patologickému stavu nebo patologickým procesem jest vyvolán.... a samozřejmě abdukce i addukce ruky, stejně jako pronace či supinace jsou naprosto přirozené pohyby.
Jo, na motorce svíráš říditka verikálně, jo? >:D
Tak podívej, ruka je schopna pronace a supinace, slouží ji k tomu tvar kosti vřetenní a přímo skupina svalů k tomu určených, pronátory a proti nim působící supinátory. A to platí pro všechny svaly v lidském těle, že pro každý pohyb jednoho svalu máme ještě sval druhý, který dělá pohyb přesně opačný.
Ale ono to pořád není v pohybu svalů, ale v zorném poli, čili stavbě očního bulbu.
Vím na co narážíš. Snažíš se obhájit polohu budíku tam, kde jsi ZVYKLÝ. Ale zvyk není obrazem ergonomie. Když se naučíš špatně sedět na židli, tak na ní sedíš špatně a odrovnáváš si záda, ačkoliv jsi na ten posaz zvyklý.
Samozřejmě, pokud by to Twingo nebo jiné auto mělo budíky mimo zorný úhel, stejně jako jsou v tom tvém obhajovaném případě, tak je to úplně jedno, oba řešení jsou špatná. Příkladem budiž mini. Ve středu, ale dole, mimo zorný úhel...
To si myslíš ty, stejně jako si myslíš, že teď sedíš správně na židli, ale pravda je někde jinde.
Zvyk, přirozenost a ergonomie jsou různé pojmy.
Ty ale o tom fakt nic nevíš, jak tak koukám, ale poučování ti jde jako vždy skvěle >:D
Na tom, že se učí lidi správně sedět, stát i ležet se dnes vydělávají stamiliony, to není nic na zisk nobelovky ;-)
Netahej sem pořád nějakou přirozenost. Přirození máš možná v trenkách. Fyziologie a anatomie lidského těla je jasně daná a zorný úhel má přesně definovaný tvar. ;-)
Na všem je založena naše podstata. Znova ti říkám, pokud si myslíš, že jde jen o lidské přesvědčení/naučení, máš jedinečnou ba i životní šanci, to zmenit a vejít do dejin. ;-)
Tak ještě jednou. To, že dělají lidi blbě věci, protože to mají naučené, je pravda a vydělávají se na tom stamiliony. Třeba ortopedické židle, sedadla do aut, aktivní pracovní stoly (ve Švédsku jsou na to machři), matrace na spaní atd.
To, že lidi ve stejné víře věří, že je rychlejší se podívat na budíky pod sebou než je mít v zorném poli, je bohužel taky pravda, budiž příkladem třeba ty. Ale ve středověku taky všichni tvrdili, že Země je placatá.
Tvůj nejen argumentační výkon na téma ergonomie byl excelentní :yes: . Já ti rozumím, chápu a souhlasím. Jde o širší téma a vysvětlení nejen z jednoho pohledu jsi podal vyčerpávající ;-) . Občas se i přes snahu stane toto, že >:-[] : [odkaz]
ale taky tyhle auta neměly elektrický okýnka,a le fšude švihadla a taky sme žili :-)))
ale je fakt, že když už to tu elektriku má, tak aby řidič měl jn jedno tlačítko...... :no:
1. citigo sa bude predavat, aj ked o nejaky ten tisic vyssie je tu Fabia
2. individualizacia, motory, dizajn (subjektivna vec prirodzene), ergonomia, vybava, cena...
1) tím sis sám odpověděl na svou poznámku.
2) V individualizaci moc velké rozdíly nevidím, ale budiž. Motory, bych spíš napsal jeden diesel navíc, ale starý benzínový duratec 1.2 o 51 kW tedy žádná sláva není, ergonomie je u Káčka dle mého horší, výbava plus minus stejná a cena, kdy je základní cena prakticky stejná, ale nejvybavenější Káčko s 51 kW resp 55 kW s dieslem končí na 300 tis, je snad zlý sen.
1. lenze to z tvojej strany poznamka hodna typickeho vychodoeuropana, ktory pocita kazdy halier a vyjde mu, ze v tej cene je najlepsie kupit 20r bavo. cize nie si cielovou skupinou,
2. no ten duratec je sice letity, ale jazdi sa s nim velmi dobre. a diesel, aj ked do tej triedy priliz nepasuje, ale je. ergonomia - no kacko ma aspon ovladanie okien na spravnom mieste a plato v kufri primontovane do tretich dveri. no a nakoniec cena - hadam nie si jeden z tych cennikovych expertov, ktori neviedia, ze za cennikove ceny sa auta nepredavaju...
Je několik garážových rovin - v jedné žijí auta o kterých sice radostně čteš, avšak víš, že je nikdy nebudeš vlastnit, do jiné roviny zase patří ta auta o kterých s nějak zásadním nadšením sice nečteš, ovšem o nich víš, že je jezdit budeš. Je jen málo lidí, u nichž je rovina plakátu rovna rovině garáže, většinou se to v životě sune po rovině dokonale... nakloněné. Však to znáš sám, jsou lidé, kteří jezdí daná auta proto, že je jezdit... chtějí. No a pak jsou lidé, kteří daná auta jezdí proto, že je jaksi jezdit... musí.
Hodně toho v garážovém životě řeší sebeklam, garážová faleš, argumentační sebepoškozování, a ve vyšším věku pak konejšivě nastupující demence.
Čas od času se však na světě zjeví třídní věrozvěst, jehož víra je pevná jak garáž na CLS. Čas od času se prostě zjeví třídní garážový Anděl, tedy ten, jehož skromný šat inspiruje, ten jehož doplňková uměřenost přitahuje, ten, jehož oddanost k věrné službě vede k následování.
Aktuálním třídním garážovým Andělem je model CITIGO, auto u něhož se ti výrobce nesnaží podsunout neurvale klamavou myšlénku, že sis koupil jen o trochu kratší S-klasse, auto, které nabízí jen to, co je třídně konformní, co je však i třídně vybalancované na hraně toho nejlepšího.
Nahoře zazněla věta roku, dovolím si citigovat: "Motor je žhavým kandidátem na označení nejlepší atmosférický tříválec na trhu." Kapiš?
Bez příkras, bez pardonu a bez skrupulí píši, že tohle auto je autem pro tebe. Začínáš-li garážovou kariéru, jsi-li takříkajíc silniční zobák, uvaruj se nedomyšlených kroků v podobě úpisu ďáblu zoufalců, tedy uvaruj se ojetejch braků, holku si snad taky opečováváš sám, ne, nebo jsi ji snad sehnal na inzerát - Koupím jetou rajdu, značka: nutný výbrus není překážkou?...
Popros je u Škody o leasingové rozhřešení, svěř se tam se svými plakáty i se svými diskusními hříchy, kaj se tam a promodli svou duši cestou k čistoskvoucí harmonii. Za sedm pětek ti jednoho garážového Anděla svěří do leasingové péče. Věř, budeš si připadat jako papež, tvůj život se naplní a tvá cesta se narovná, smíchem tvým bude světlo cest, zármutkem opuštěn, než v náručí andělském spočívat budeš...
Není to vůbec špatné auto.Škoda: počáteční ceny,ubohosti detailů-vic šoupátko na ovládání přívodu vzduchu do kabiny(to by se dalo přehlédnout) chybějící kryty pojezdu sedadel(vizuální faul) plechy v zavazadlovém prostoru,včetně do očích bijících "svárů" počáteční cena(zajisté poklesne)a další prkotiny.GTI,to je už skoro za hranicí opakujete se.S neúctou Garage Plakatovič Folksvágenos. P.S hoďte na něj sítě.
Tak tady už mi chyběla jen věta,že je to anděl s ďáblem v těle a zlomil bych se v kolenou...Jinak jsou ty příspěvky pořád na jedno brdo...Když sem začal číst,řekl jsem si "to už sem četl minimálně desetkrát" a je to pořád stejně nezajímavé...
Až někomu.., ..při natahování k protějším dveřím, aby ses akrobatickým kouskem snažil stáhnout okno spolujezdce pomačkáš zadek, vzpomeň si, jak ti tu někteří radili tu Pandu..
Až se ti nebude chtít igelitku z lidlu pokládat na holý plech v kufru, začneš pochybovat, že měli možná pravdu..
Až ti pod tvou drahou polovičkou začne vibrovat sedadlo díky mohutnému zátahu tříválce, a ty se budeš modlit, aby se jí něchtělo dřív.., než dojedeš na vaše sídliště.., začneš jim věřit naplno a rovnou to otočíš a pojedeš objednat.., víš co?
PS: nevím jakou máš tělesnou konstituci, ale natáhnout se na tlačítko ke spolujezdcovým dvěřím, až takový problém není - stačí na to natažená ruka. Zkus si to někdy. ;-)
Věř tomu, že auto se švihadlama , což je v podstatě tento systém taky (el. švihadla) bych si nikdy nekoupil.
Už plno maličkostí dokáže odradit spoustu zákazníků.
Plech v kufru, mechanické ovl. cirkul. vzduchu, plech v interiéru. atd.
Tohle není šetření, na tom se neušetří, to dělají akorát z lidí pitomce a pak sledují kolik nakupujících se v ty pitomce opravdu proměnilo.
Jako Fabie a přední okna na kličku, nepochybně dražší záležitost, mít dvě verze mechanické a el.
Levnější je zcela určitě jen jeden systém(verze), tj. všechny okna v el., to by samozřejmě nemohli požadovat příplatek, že jo.
Já předně věřím tomu, že ty by sis nikdy nekoupil koncernový auto. Dál není třeba nic psát, vysvětlovat či se obhajovat. ;-)
Co je špatné na mechanickém ovládání cirkulace? Ty už si tak zdechlý či zesláblý, že neotočíš knoflíkem?
Tohle je suverénně ten nejhoupější protiargument, který jsem zatím na CitiGo četl. 8-s
Přesně jak píšeš, zatrpklému "nekoncerňákovi" zbytečné něco vysvětlovat... Navíc kdyby neměl potřebu se vyplakávat z toho, že na koncern nemá, tak nemá ani potřebu chodit plakat do diskuzí o koncernových vozech,že... Jak by řekl klasik-nejhorší co můžeš udělat pro zlomené srdce je ho utěšovat :-)
Ja nechapu jak vsichni chcou za kazdou cenu neco obhajit. Vsak na cestu do prace vlastne nepotrebujes auto, staci autobus ze? Otevirani oken u Citiga je proste spatne reseno, stejne jako plech v kufru, na dverich a predni sedadla bez aretace. O tom se prece neda ani diskutovat...
Diskutovat se dá o všem. Tady totiž záleží na tom, jestli to někomu bude opravdu vadit.
Každý tady ze CitiGa dělá rodinej stěhovák, kdy při každé jízdě někdo leze dozadu, stahují se obě okna a pokaždé vadí plech v kufru. Ruku na srdce, když pozoruješ auta ve městěch, jaké mají obsazení? z 85% jen řidič, dalších 10% obsazených dvěma lidmi a 5 procent zbývá na tři pasažéry, či plně obsazený vůz. Studií na toto téma jsou mraky.
Tímhle ovšem neobhajuji, že je dobře, když CitiGo nemá stahování oken u řidiče a aretaci sedaček, ale jen ukazuji na fakt, že to rozhodně nebude vadit něké imaginární většině, za kterou tady většina kritiků "mluví".
Ja nerikam, ze to kazdy bude takhle delat, ale proste obhajovat, ze to je jedno, ze to stejne nikdo nepouzije, je podle me blbost. :-) Ikdyz ja osobne jezdim hodne casto ve 3-4 lidech a v lete po meste se stazenyma okynkama. A jenom kdyz si predstavim, ze si mam dat ruku na ten (cerny) rozpaleny plech... au. >:D Plechy v kufru jsou docela malickost, ale nechapu jediny duvod, proc by tam nemel byt koberec. Takhle se to podre a bude to vypadat jeste hur nez v novem Citigu. A zas takova uspora to urcite nebyla...
V létě a stažené okna ve městě? Asi žiješ v nějakém hodně ekologickém městě. Pro mě by to znamenalo čichat čmoud z výfuků a polykat mraky prachu. Vyvětrání leda během pravních pár set metrů, pak hned vše zavřít, utěsnit a pustit klimu.
K tomu koberci, pro fabii stojí koberec do kufru 700 Kč, když ho dají polovinu, máš úsporu (jakože) 300 (ale tolik to určitě nebude), a to už při produkci pár desítek tisíc kusů hodí zajimavé číslo. ;-)
Znova, tím neobhajuji, že ten kufr polstrovaný být neměl, jen ukazuji, jak se šetřilo. A taky dodávám, chybející koberec v kufru mi rozhodně nebude vadit tak, jako třeba žalostná šířka interiéru. Tu totiž nijak nezměním. Do kufru si klidně můžu nalepit peršan.
Presne tak.
Taky to nehodlam obhajovat, ale kdy jsem naposled stahoval okno spolujezdce si uz nevzpomenu. Do kufru jsem lezl zrovna nedavno, kdyz jsem potreboval dat manikovi v pneuservise pojistovaci orech, jak mi menili kola na zimni. JInak ani nevim, jestli je u meho auta (porizovaci cena x-krat vyssi nez CITI) polstrovany, nebo ne. Kdyz jedu do prace, notebook hazu za svoje sedadlo a sednu za volant, obcas jede nekdo se mnou a sedne si vedle, to je vse.
Jak pises - polstrovani v kufru je mizerie, stejne jako stahovani oken je nestastne, ale rozmery velkoryse a to vcetne dveri (uz jsem tu NEvyhodu 5ti dveri v teto rozmerove tride popisoval nekolikrat), takze za mne osobne ma CITIGO palec.
Tady je: :yes:
To je zase bhajoba neobhajitelného.... Když to vezmeš kolem a kolem, tak stahovat okna švihadlama je rovněž minimální problém, bez informací PP se většina lidí taky obejde a takhle bych mohl pokračovat dál. Ale dělat z nouze ctnost (jeden čudl navíc a pár drátů) opravdu není na místě. Zkrátka v dnešní době je to jednoznačně :no::no::no:
Život s malým autem (dokonce menším, než je Citigo) znám moc dobře, takže si nedokážu představit, že bych za tak nepraktické auto dal víc jak 150 tisíc. Dnes, kdy za cenu plně vybaveného Citigo, si může člověk koupit auto o dvě třídy větší, postrádá toto auto absolutně smysl :no:
No o dvě třídy větší nevím... Možná Megane Generation se slevou na leasing, kterou jim více jak zaplatíš... ale třeba i20 se za 200t dá koupit pěkně vybavené, to jo...
Třeba i30 se dá sehnat za nějakých 300 tisíc. K tomu ještě nějaká ta slevička za výběhový model, a jsme hodně blízko těm 260 tisícům.
Btw. stejně je zajímavá ta snaha "šetřit". NSF se vyrábějí na Slovensku, je tam vysoké procento sdílení komponent, jednoduchá technika, málo materiálu, ale stejně to auto stojí jako Ibiza, která je úplně někde jinde.
Píšu snad něco o 260 tisících? V konfigurátoru mi vylezla cena necelých 300 tisíc. Když odečteme nějakých 15-20 tisíc slevu, jsme na dohled od 260 tisíc. Pokud bych se rozhodoval, zda si mám připlatit nějakých 25 tisíc za auto, které je velikostně a výkonově úplně o dvě třídy výš, neváhám.
I kdybych jí nedostal, příplatek 40 tisíc za mnohem větší a výkonnější auto je ve výsledku pratikticky nic. Navíc za dveřmi už čeká nová generace, vsadím se, že nějakou slevu člověk dostane vždycky ;-)
I kdyby už neslevili, pořád je příplatek 40 tisíc za i30 ve výsledku minimálná. Navíc NSF byly vyvíjeny tak, aby byly laciné, 260 tisíc mi moc laciné teda nepřijde.
Já se nějak zapomněl, když mi kamarád vykládal, jak si nakonfiguroval i30 a chtěl nějakou slevu, tak bohužel kužel, dostal tuším koberce plus kosmetiku a nějaký další krámy, ale peněžní sleva žádná.
A? Bud nevie ako jednat..alebo natrafil na predajcu vychcanca...ja mam zase inu opacnu skusenost...najlepsie zlavy su ale pri skladovkach,predvadzackach...
Popravdě jej nechápu, co si představuje pod pojmem konfigurovat i30 :-O Třeba u Golfu se dá konfigurovat do haleluja, ale to i docela obstojně jinde, hlavně v motorizacích, tady moc ne. U i30 bych bral tak či tak ten jejich Tricolore plus a barvu... to je jedno, třeba bílou ;-)
Netvrdím, že ne, jenže za tu konfiguraci se slušně připlácí a nevím, jestli má smysl u auta za 240t kvůli jedné příplatkové položce nebo barvě připlácet třeba 60t, což je 25% z ceny auta. Jo, jinak to bude vypadat, když si budu konfigurovat třeba kompakt kolem 400-450t, ale tam nemá i30 co nabídnout ;-)
Zajímavé, najednou jsou skladovky špatné. Když se tady v diskusích vytahují skladovky VW proti korejským autům, je vše v pořádku... Ale obráceně to nejde, to se nesmí... >:D
Chceš li opravdu nové auto do 150k a míň tak opravdu musíš koukat po čínských, indických autech. Ceny se dostali opravdu neskutečně nízko a stále je to pro mnoho lidí moc. A hlavně o kolik je dražší vyrobit větší auto než malé? O tolik to zas nebude. Nehledě na to, že život neřídí jedničky a nuly a každý preferuje něco jiného. Auto do města nebo dojíždění pár km není konkurence k velkému autu málo vybavenému než málé auto ale vybavené.
On je problém hlavně v tom, že na NSF snad ani není nic, co by bylo nějak extra drahé. Vyrábějí se na Slovensku, platformu mají modulární (tudíž není vyvíjena pouze pro ně), sdílejí spolu prakticky 99% komponentů, mají jedoduchou techniku, materiály se taky dost šetřilo (viz. chybějící čalounění interiéru a kufru, světlo v kufru, šňůrky plata kufru), tak proč je cena nasazena až nebezpečně blízko autům minimálně o třídu výš? Ve výsledku je auto, které bylo primárně vyvíjeno jako LEVNÉ, cenově na dostřel autům nižší střední třídy (i30, Megane), o autech nižší třídy nemluvě (Ibiza, Fabia, i20).
Cena CitiGa plně reflektuje jeho konkureci - znova - KONKURENCI. Už se to tady probíralo x-krát. Je to možná plus minus 10 tis Kč, což ale není prakticky žádný rozdíl.
fabia už je dnes na 205k Kč. NSF sice není drahé auto ale má jak nový motor i převodovku ktérá byla jen pro ně. i ten podvozek je dnes nový. Jinak v blízké době chci napsat zde porovnání mezi fábii a roomstrem a už teď můžu napsat kdo vybral roomster ten vyhrál za minimální cenu navíc. Ale hlavně citi se nejvíce prodává jako ambiente tedy průměr 190k Kč.
Problem je v tvem mysleni.
Pokud chci koupit CITIgo, tak ne proto, ze shanim co mozna nejlevnejsi auto, ale proto, ze chci male auto. Takze vybiram mezi CitiGO, TwinGO, PandaGO a poddobnymi a neptam se, jestli nahodou za ty prachy nemuzu mit vetsi.
Pokud uvazujes tak, jaks to popsal nahore, tak dojdes maximalne k Loganu MCV.
Jenže tohle auto není určené pro tebe... Není určené pro lidi,kteří na větší auto prostě nemají! Tohle auto je určené pro lidi,kteří potřebují třetí auto do rodiny na nákupy, nebo pro mladé lidi, kteří chtějí svoje auto ještě jednou prodat a ne darovat ;-)
Bravo. Přijíždí konečně další sen českého národa - český Maluch. Elegantní tvary jako vystřihovánka z abíčka, který sme lepili před 20ti a více lety, motor ze zahradní sekačky, ovladače připomínající rok nebreč, v základu holovýbava a milion věcí za příplatek, s nimiž se dostávánme na cenu mnohem větších a praktičtějších modelů, které ovšem překvapivě nebaští o tolik víc. Typický koncern.
I přesto to bude hit, protože samozřejmě tříválcová sekačka se zvukem vysvače je perla mezi motory, palubka je z měkčených plastů, volant je sice doslova tragédie, ale má to logo škodovky máno, tak si to koupíme.
Samozřejmě v základu, aby to mco nestálo.
Pak se tu někdo směje Thalii....
Ten kdo si koupí Thalii s tím kdo si koupí českýho malucha nemá co vyčítat, rovnou si můžou podat ruce....
Akorát že ta thalie za cenu malucha nabízí poněkud víc muziky
cim viacej o citigu citam tym som presvedceny ze to ziaden hit nebude, par mesiacov bude boom a potom jedine 5 dverak to zachrani, necakam ziadny bestseller, navyse prichadza nova panda ktora urcite bude sikovnejsia a praktickejsia navyse aj krajsia a zivsia,
setrit na aretacii sedadiel, na snurkach v kufri, na holych plechoch v interieri a kufri, na malom otackomeri je ake setrenie? Setri sa presne na tom na com sa nema teda na praktickych veciach a na tych vy som nikdy nestetril, motor je dalsia perla, ale uz dost, nemam nervy ;-)
Sice jak se v testu píše, bude to zřejmě nejprodávanější mini na českém trhu, ale to neznamená, že je to nejlepší auto ve své třídě. Stačí zalovit v historii testů těchto prcků a hned jsem narazil na Kii Picanto, která měla větší bodové ohodnocení než Citigo (8,35 bodů Picanto, Citigo má 8,15 bodů). Potom jsem našel dalšího korejce a to Hyundai i10 s 8,35 bodů. Co jsem se díval dál, tak už většinou měli všechny auta hodnocení pod 8 bodů, takže to vypadá na pěkné třetí místo, teda zatím. Je to smutné, že korejské automobilky porážejí tradiční evropské značky. Ale není všem dnům konec, protože na trh se chystá nová Panda a Twingo, hlavně Twingo nabízí o mnoho více muziky za stejně nebo dokonce méně peněz než „naše“ Citigo.
Jinak ta černá barva Citigu vůbec nesluší, vypadá jako mini pohřební vůz. >:D
tretie miesto je pre citigo aj tak optimisticke, podla mna nebude len za picantom ( ktore je jasne najvymakanejsie miniauto ) a i10tkou ale aj pandou este minimalne ak nie aj za twingom ale to je len trojderove bohuzial.
citigo navyse spredu posobi tupo mrzuto nudne akoby prave narazilo do steny, je to taka urazena krabica bez vybavy, otackomer je necitatelny takze o prehladnosti nemoze byt ani rec, tu dizajneri bud si spravili z ludi dobry den alebo je to nejaka forma pomsty zakaznikom.
Kufor takisto, tie plechy v kufri ak tam polozim nieco kovove tak si hned poskriabem, to aby som to oblepil celtou alebo kupoval nejake rohoze ako pred dvadsiatimi rokmi. Dvere takisto holy plech neposobi to vobec pekne nech sa na mna nikto nehneva ale mat povedzme zlte vnutorne plechy n dverach ako je farba auta posobi skutocne gycovo a chudobne. Uz aj felicia ma pekne potiahnute dvere sivou tkaninou cele, takze citigo v tomto je 20 rokov pozadu.
Dalsia ves su sedacky, vyssi clovek bude mat opierku hlavy niekde na krku, moznost nastavenia opierky ziadna, cele sedadlo posobi ako kus nejakej skrupinky, nepaci sa mi to.
Motor je dalsia kategoria sama o sebe, tu citigo absolutne nemoze konkurovat picantu twingu a coskoro ani pande.
Nerozumiem v com je teda podla niektorych to citigo najlepsie v triede v com nech mi to niekto vysvetli snad pochopim uz konecne kedze som nechapavy. Dvojfarebna palubovka je len v najvyssej vybave, kolko ludi si kupi takuto vybavu? Ved to uz maju za tie prachy fabku,
Navyse to ani neposobi luxuxne lebo ten luxus je zabity uz spomianymi plechovymi dverami a necitatelnym otackomerom a neprehladnou zmesou tlacidiel na stredovej konzole spolu s tou zvlastnou obrazoveckou ktora moc krici a kazi cely interier.
Dizajn takisto nula bodov, hranata krabicka bez predku bez tvaru , nudna urazena krabica
najvacsi trapas, neostalo par centov na snurky ktorymi sa dviha plato kufra za zadnymi sedackami pri otvarani veka? To mam otvorit kufor a potom s plnou taskou nakupov dvihat tretou rukou to plato za sedadlami ktoremu chybaju snurky za par centov?
Ozaj prakticke riesenie na nakupy, hotova balada ;-) takze na nakladanie potrebujem tri ruky to je hezkeeee >:D
aretacia sedadiel tam hodne usetrili, to hej, doslova tisiceeeeeee >:D ked nie statisice ;-)
Co se týče designu, tak s tebou souhlasím. Ale ten motor bych hned neodsuzoval, podle prvních testů nevypadá špatně, do města a přilehlého okolí určitě stačí. Spotřeba výborná. Počkám si na zhodnocení až podle dlouhodobých testů nebo nejlépe vlastní zkušenosti. Zatím jsem viděl jet Citigo a byl to docela rachot, když tomu řidič při rozjíždění na křižovatce pořádně šlápl. Jinak nechápu dost dobře smysl toho silnějšího tříválce, když v testech se zatím jeví jako lepší varianta slabší motor kvůli lepšímu zpřevodování, zkrátka napsali, že nemá cenu připlácet za silnější motor. Mnohem víc by byla lepší varianta ta slabší 1,2 TSI, ale ta by se asi nevlezla do motorového prostoru…
Jinak výbava není špatná, ale auto jako celek shazují ty odfláknuté detaily, prostě jde na první pohled vidět, že se někde muselo ušetřit. To u miniauta za 250 tis. by už nemělo být poznat.
Vzhledem k množství drobných, leč i tak dosti výrazných nedostatků je bodové hodnocení 8,15 kopancem do zadku mnohým podstatně lepším a dokonalejším vozům.
Design se opravdu od dob studie Ahoj nikam neposunul. Jen je to ještě větší nuda.
7 litrů na dálnici - to je obvyklé v tříde mini? Já měl za to, že o třídu výš. A kolikrát se stejnou cifrou chlubí i kompakty.
Chybějící detaily za pár korun, to je opravdu trapas. Myslím, že tlačítko ovládání spolujezdcova okna, aretaci sedadel, nebo i koberečky v kufru by výrobce zvládl i bez navýšení ceny.
Je to zvláštní, ale Citigo nenabízí nic, co by mohlo nadchnout. Naopak, k spokojenosti leccos chybí. Dnes není doba na kompromisy. Peníze jde investovat i líp.
CitiGo je moderní vůz, který nabízí nejlepší prostor v interiéru a troufnu si řici i nejlepší jízdní vlastnosti díky vynikajícímu a velkému podvozku.
Chybky zamrzí, ale tam se lámat chleba nebude. ;-)
V Čechách jistě ne, ale jinde? Chybka sedadel je dosti podstatná, chybějící tlačítko ovládaní okna chybka nepříjemná. Pevná okna a plech v interiéru nepotěší. Plus pár dalších drobností a je jasné, že mimo domácí trh to žádný trhák nebude. On ani Up! nebude rekordmanem prodejů.
Třeba u Roveru, co je v mym profilu, je u řidiče jak ovládání okna na jeho straně, tak i u spolujezdce, a to je, prosím, auto z roku 1997 (technicky přitom z roku 1980) >:D
Tak vyklápěcí okénka vzadu by byla velmi praktická. Když např. někde stojí vůz (a nedej bože majitel uvnitř nechá dítě/psa apod. Poodklopené okénko by situaci za průměrných letních teplot řešilo, takhle útrum.
Mysli hodně. Když myslíš trochu, tak to evidentně nestačí.
a) Designu lze vytknout snad jen to, že je takový nemastný neslaný, ale to zřejmě bylo cílem Volksagenu. Konec konců - udělat malé auto tak, aby mělo vyvážené proporce a pěkný design, to je prakticky nemožné - mě se nelíbí žádné malé auto. Důležité je, že není "hnusné" na první pohled, jako třeba Fabia II.
b) Interéry aut koncernu Volkswagen se mi vždy líbily, i když je někdo označuje za konzervativní a bez štávy. Mě se naopak zdá, že třeba Korejci či Ford chtějí být za každou cenu "jedineční" a jejich středové konzole mi připomínají levnou čínskou hi-fi věž.
c) No a pak tu jsou detaily typu nehybné plato zavazadelníku či paměť při sklápění sedaček. Přidal bych ještě chybějící ukazatel teploty chladící kapaliny.
d) K motoru lze říct jediné - koncern VW se určitě poučil z chyb HTP a postavil zcela novou konstrukci. Pokud motor nedostal do vínku nějaké fatální přešlapy, tak by snad měl vydržet - tyto miniauta toho moc nenajedou a 150 tkm ten motor vydrží.
d) Původně jsem myslel, že se to moc prodávat nebude, ale přece jen mě napadá cílová skupina. Důchodci, co by si jinak koupili Fabii. Stojí to méně, místa vepředu je víc a lépe to vypadá.
zdravím.již nějakou dobu si snažím rozpomenout,kohopak mi tento "vuz" připomíná a dnes zříti jej v "krásné záhrobní černé", mi konečně svitlo...ano!je to ON! Tacumátor!skutečně,nemohu si pomoci,ale čelní maska EtaGo je velice podobná té již zmíněného Korejského parníku......,ale co,inspirace se bere kde se dá,že Škodovko,no ni?na druhou stranu,musím uznat,že Škoda má evidentně smysl pro humor,vyrobit takto zdařilého přerostlého kuchynského pomocníka se ještě nikomu nepodařilo,už to vidím.......je to jako krásný sen....nezměrná množství jich brouzdají ulicemi, na zadním skle každého jiný nápis se stkví.....Eta...Moulinex.....Fagor.....P… mezi nimi sám ApošTool nejvyšší.....Bosh!!! ( p.s:skutečně jsem neměl v záměru kohokoli urazit,jsem pouze v dobrém rozmaru,tot vše). >:D
Krátké svezení a moje dojmy:
- prostornost na danou třídu OK
- sedadla pohodlná
- na zadní sedadla jsem raději nevlezl ;)
- kufr nečekaně objemný, ale objem je dán hlavně výškou (co taky čekat)
- odhlučnění - zklamání, tedy tak napůl. Motor a přední část v pohodě, ale zezadu se hluk jen valí
- pozice za volantem - v kontrastu s prostorností - tedy:
prostornost OK x pozice za volantem bída (mám cca 184 cm) - pozice "na dlouhé ruce" nebo "pokrčené nohy", zkrátka vzdálenost pedálu a volantu je MALÁ a hlavně volant lze nastavovat jen výškově. Přitom samotná kobina je prostorná dost. Možná by časem šlo najít nějaký kompromis, ale...
- řazení - přesné, leč Hyundaiovsky "plastové". Řazení zdaleka nepůsobí tím volkswagenovsky "mechanicky přesným dojmem"
- zpátečka vpravo vzadu pod 5kou - Volkswagene, co nám to vyvádíš???
- celkově mechanické sladění pedálových skupin se mi nelíbilo. Pedál plynu málo citlivý, spojka s neurčitým záběrem a brzda typicky "jedovatá". Vlastně nejlepší mi přišel brzdový pedál.
- otáčkoměr - on tam nějaký byl?
- zrcátka (myslím) neměla asférickou část (mrtvý úhel) - to je u auta do města velká hrubka
- plechové dveře - nehezké, ale co chtít za tu cenu
- motor - na (ne)kultivovanost a protivný zvuk HTP zapomeňte. Motor se povedl
celkově - tak napůl. Přijde mi, že po B - sloupek je vše vcelku vpořádku (až na sladění ovládacích sil/citlivosti pedálů a pozice za volantem pro vyšší postavy). Vývoj se však u B-sloupku zastavil a zbytek vozu je jen aby se neřeklo. Odhlučnění nula, vyplastování zavazadelníku nikde, přístup k zadním sedadlům bez paměti aretace k ničemu...
Taky jsem mel moznost kratke jizdy a tak muzu pridat dojmy.
- otackomer je malicky vlevo dole, ale vlastne jsem nemel ani potrebu na nej koukat
- motor se skutecne projevuje vibracemi a hlukem jen na volnobeh
- pedaly jdou velmi lehce, osobne mam radsi, kdyz kladou trochu odpor. Brzdy jsou jedovaty, maji velkej vykon na pomerne lehky auto
- tolik kritizovane ovladani oken mi nevadi tolik, jako manualne serizovatelne zrcatka ve verzi, se kterou jsem jel - zvlast u spolujezdce je to pakarna
- najit pozici za volantem jsem nemel problem, horsi bylo, ze jsem pres venec volantu nevidel na tachometru nic mezi 40 a 160kmh. Kdyz jsem si dal volant vys, tak jsem mel ruce dost vysoko, coz nemam moc rad - vychyluje to pak volant na nerovnostech
- hromada mista vepredu, sedeli jsme vedle sebe 2 chlapi mezi 185 a 195cm a nemeli jsme problem. Nicmene za nami neslo mezi sedadla strcit ani ruku. Proste auto 2+2.
- motor i ve slabsi verzi nejede zle, ale na dalnici jsem ho nemohl vyzkouset
- spousta informaci v palubnim pocitaci
- spotreba se studenym motorem na asi 10ti km v mestskem provozu byla 7.1 dle PP v uplne novem aute
- nas kus mel problem se zaviranim dveri, obcas se muselo zavrit na dvakrat. Udajne to muze byt i tim, ze dvere maji velkou plochu a pri zavirani se projevi pretlak vzduchu v male kabine :-)
- zpatecka vpravo pod petkou mi nevadi, mam to tak i v jinym aute
- kvality podvozku jsem nemohl vyzkouset, v max. cca 60ti kmh se nic neukaze
- velikost kufru ok, ale nekdo rikal, ze se do nej nevejde basa piva >:D Prekvapeni je pod krytem, je tam rezervni kolo :yes:
Nechápu souvislost mezi zmiňovaným šetřením a lakem na vnitří straně dveř. Beru to naopak jako stylový prvek, který v některých výrazných barvách osvěžuje interiér. Ostatně stejná záležitost se objevuje i v čistokrevné stylovce, jako je nový Fiat 500.
Jenže u Fiatu 500 je to plast lakovaný do barvy karoserie na palubní desce, tady je to karoserie nezakrytá pro úspory. Jestli v tom nevidíš rozdíl, tak je něco špatně u tebe
Kdo někdy jel po německu ocení hustou síť kvalitních dálnic. Kdo někdy jel po italském , francouzském městě u moře ocení zejména pokud si veze zadek ve skůtru a nebo ve fiatku. Tyto auta sem patří ,stejně jako do němec patří velké pohodlné limuzíny ,které umí němec velmi dobře. Největší odbytiště těchto aut ,ale budou země na březích moře ,jako je itálie ,francie a španělsko. A já si prostě nedovedu představit itala se stáhnutým jedním okýnkem a nebo krásnou francouzsku v tomhle uniformním vozítku. Malé auto si pořizuje v těchle zemích praktický a stylový člověk a ani jedno citigo není. U nás si to koupí pár obchoďáků a rozvozců pizzy ... Němče až příště budeš vymýšlet auto do města opraš radši už joyster než tuhle hrůzu bez špetky radosti.
U nás se jistě prodávat bude, byť ne v této konfiguraci, kde cena již atakuje modely nižší střední třídy. Co považuji za velký přešlap, je že sedadla nemají aretační paměť, potom také absence možnosti otevřít okénko spolujezdce od řidiče a nekrytý zavazadlový prostor, to jsou skutečné chyby, které by třeba pro mne bylo těžké "překousnout." Podle počtu objednávek, (to alespoň na českém trhu nebude problém). Ke kladům bych naopak zařadil zřejmě dobrý 3 - válcový motor, byť nesdílím "nadšení" testéra o jeho kultivovanosti. Co dále kvituji, je prostornost interiéru, více místa než ve Fabii, bych nečekal. Zní možná lépe než HTP, ale vibrace přenášející se do interiéru přes volant a pedály by byly u konkurence hodnoceny jako jasné negativum. K tomu srovnání s Yarisem. To samozřejmě na místě je, ale modelů s motorem 1.0 se moc neprodá, protože příplatek za 1.33 je cca. 10.000 Kč, takže pokud Yaris, je uvažování o slabší motorizaci zbytečné. Uvidíme, jak si "Cígo" povede proti zavedené evropské konkurenci, tam už to bude o poznání těžší. I když mu přeji úspěch, (mám malá mrštná auta rád), mou volbou asi nebude.
Tohle auto vidím jako trochu lepšího kolíňáka, nic víc, nic míň. Líbí se mi, že to jde díky delší převodovce používat taky mimo město, spotřeba není tolik závislá na stylu jízdy. Dál je dobrý, že to má hliníkovou vanu, docela mohutný ramena, nápravnice a samostatně měnitelný čepy. Tlumič výfuku je umístěn uprostřed auta a zapuštěn ve středovým tunelu, voda a sůl by ho teoreticky neměla tolik ohrožovat. Dobře vyřešený jsou taky výfukový svody které jsou součástí hlavy a z motoru vede jen jedna trubka (chlazení výf. plynů má prý vliv na spotřebu). Co je horší - svítivost potkávacích světel, design předku - nechápu kde vzal designér inspiraci, korejci devadesátých let? Ten design je už teď starý a potřebuje facelift, ale je to jen detail. S pěti dveřmi možná, teď bych v týhle kategorii dal přednost Altu od Suzuki, který si na nic nehraje.
Vše lze Citigu odpustit, ale vysoký nákladový práh a neposuvnou zadní levici mu odpustit prostě nelze!!!! Když tyto 2 věci Škodo doděláš, tak v 5-ti dvířku to je super auto do města a na kratší vzdálenosti. Moc prosím Škodu o dopracování. Díky.
Co mi teda není jasný jak mohli designéři k tak úzkýmu auto naroubovat vertikálně umístěný zadní světla, který celý auto ještě opticky zúží. Vypadá to zezadu fakt příšerně. Jakoby to nešlo vyřešit vzadu nějak jinak.
I vy novináři! Vy mě chcete zabít! Málem jsem se smíchy zadusil,když jsem si přečetl,že Citigo dokáže udržet 160km/h kopec nekopec! Už mi to nedělejte! >:-[]
Jezdím v tomhle prcku cca 2 týdny, najeto přes 500km. Většina mimo město. Jinak hlavně Brno a něco málo po Boleslavi.
S absolutně syrovým motorem jsem zajel cestu Boleslav - Brno (Boleslav, Kolín, H. Brod, Jihlava, Třebíč, Námět, Brno) s průměrnou spotřebou 4,1. Dlouhodobka 4,8. Mimo obce tachometrových plusminus 100, v obcích na tachometru 60, kde to 4 ještě utáhne. Tady bych se pozastavil nad ukazatelem a rádcem zařazeného kvaltu. Naprostý NONSENSE!! Nastavení mi přijde jako přišité na míru atmosférické 1,6, nebo dokonce 2.0, protože jezdit na neutrálových otáčkách na 5ku po obci, to by tomuhle tříválci udělal akorát naprostý imbecil.
Plusem je že, pokud člověk nevyžaduje akceleraci k předjíždění, z obce se na 4 dá rozjet už ze zmiňovaných 60. No prostě, je to slabej benziňák, kterej ze všeho nejvíc potřebuje cit od řidiče aby se netrápil a zároveň nežral malé děti u silnice.
Co na Citigo oceňuji nejvíc je podvozek, kterej je na naše rozbitý český silnice ideální. Nerovnosti ho neznervózní, dokonce je pěkně tlumí a do kabiny se dostává jen příjemně masivní žuchnutí svědčící o tom že tahle díra nebyla dzaleka na limitu podvozku. Nízká hmotnost je na silnicích dost cítit. Srovnávám s těžkými naftovými dvoulitry střední třídy. Jen na zimních kolech mu dochází v zatáčkách grip dost brzo, ale nic nebezpečného, z volantu to jde cítit a nástup nedotáčivosti i opětovné chycení probíhá tak plynule že na mokru si toho nezkušený řidič nemusí ani všimnout.
"User-friendly" Citigo jsem nechal vyzkoušet přítelkyni, která není ani špičková řídička ani neoplývá citem ale asi jako většina žen se jezdit prostě "naučí" a jezdí podle schématů. Setkání dopadlo výborně, rozuměla si se spojkou, tak i s volantem a Brně si spolu počínali v raním provozu naprosto bezpečně a s přehledem.
Polohu za volantem si najdu já se 183 cm, tak i o 20 cm menší polovička. Na sedadlech bych vyzdvihl výšku, která mi krásně podpírá záda až do úrovně ramen.
Co se týká detailů které kazí dojem. Naprostým kontrastem působí kvalita podvozku a jeho projev se zvuky které doprovází řazení a záběr spojky. Ano, je to malé auto a mě to nevadí, pro mě není auto černá skříňka, takže vím že zvuky co slyším jsou naprosto přirozené, ale zhýčkaného konzumenta dnešní kultivovanosti aut to může překvapit. Dalším minusem je synchronizace zpátečky. Pokud auto opravdu nestojí, zuby se ozvou vždy, tady to chce jemnocit v pravé ruce. Ale opět, žádné drama se nekoná. Takto se ozývaly auta ještě pár let zpět a nikomu to nevadilo, a mě to nyní nevadí vůbec.
I přes syrovost motoru se ho nebojím protáhnout do otáček, aby si nezvykl že bude tahat jen od 2 do 3k. Pokud se rozhodnu předjíždět, běžná praxe je řazení z 5 na 3, která jede až ke 120. Na oblíbených okreskách pro pobavení na 4 ani nesáhnu.
Pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, ptejte se, já si teď na víc už nevzpomínám.
Já bych si to auto chtěl koupit ,ale minimálně až za 4 roky. Tak by se chtěl zeptat ,který verze motoru bude lepší 44kw nebo 55kw ? protože jsem slyšel že ta 55kw při 130km/h na pětku má už 4000otáček.
Používá i Citigo? Já měl na mysli, že to bude jednoduchý motor s řemenem, svíčkami a 12-ti ventily... Jsem mile překvapen, jak tento motor jede a hlavně, jakou má technologii :-)