Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto a zima: Paliva aneb Co natankovat v mrazech?

Pohonné hmoty jsou velmi důležitou součástí života každého milovníka aut: bez nich se zatím, až na elektrické výjimky, zkrátka nikam nedostaneme.
Zpět na článek
15. 12. 2011 14:05
15. 12. 2011 19:12
16. 12. 2011 09:24
16. 12. 2011 11:28
16. 12. 2011 21:40
15. 12. 2011 09:16
Kvalita benzínu a nafty v ČR
Kvalita benzínu a nafty v ČR je na mizerné úrovni. Stačí natankovat u západních sousedů - Německo, Švýcarsko, nebo i Slovinsko a rozdíl je znát. Když jsem měl benzínový motor, tankoval jsem u OMV 100 oktanový benzín. Nyní mám diesel a tankuji pouze Vervu. Rozdíl je znát v podobě kultivovanějšího chodu a nižší spotřeby. Samozřejmě to bude mít i vliv na čistější palivový systém - vstřiky atd.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Flash666
15. 12. 2011 11:36
Re: Kvalita benzínu a nafty v ČR
ja tankuju bud TopQ na benzine nebo dieseltech na agipu.
15. 12. 2011 13:23
Re: Kvalita benzínu a nafty v ČR
Taky Vervu. Řekl bych ale, že její kvalita je plně srovnatelná se zahraničními palivy. Pocitově jsem nepoznal rozdíl zda jedu na Vervu natankovanou v ČR a nebo Shell V-Power z Rakouska. Po 60 000 km nemám žádný problém s motorem. Je fakt, že nejde o přeplňovaný, ale atmosféru.
Avatar - Flash666
15. 12. 2011 13:30
Re: Kvalita benzínu a nafty v ČR
rek bych ze je jedno jestli je to atmosfera nebo preplnovany, kvalita se projevi pouze v systemu vstriku paliva ;)
15. 12. 2011 14:05
Prémiový benzín
Mám jen takovou otázečku - pokud budu dlouhodobě jezdit na 100oktanový benzín, pomineme-li jestli to má praktický smysl a jestli něco z jeho lepších vlastvostí dokáže můj standartní motor 1,6 16V skutečně využít, nehrozí nějaké problémy? Myslím něco ve smyslu, že třeba při hoření těchto benzínů vznikají vyšší teploty, což by mohlo motoru třeba vadit, nebo tak něco. Díky za odpověď
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
15. 12. 2011 17:14
Re: Prémiový benzín
Nehrozí, u stříkaček jen jednotka automaticky upraví předstih, aby motor neklapal. Sám mám motor stejných parametrů jako ty, občas vezmu Vervu 100 a subjektivně cítím, že motor jde od spodu veseleji do otáček. Možná i lehce nižší spotřebu registruji, ale jinak platí, že pro konvenční motory nemá více oktanů nějaký větší význam (spíš ty aditiva).
15. 12. 2011 19:12
Biobabiš
Pamatujete, komu až podezřele dobře seděl onen zákon o větším podílu biosra... biosložky v palivech? Nebyl ten, co tu teď chce čistit politiku od kamarádů, totiž vlastně těch zkorumpovaných hnusných zlodějů?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ManInBlack
16. 12. 2011 09:24
Re: Biobabiš
yap. Kvůli němu se mimořádně sešel parlament den před volbama, aby přehlasovali prezidentovo veto. ***! A dneska ho novináři glorifikujou :-(
16. 12. 2011 11:28
Re: Biobabiš
Někde jsem ho viděl v seznamu možných nástupců Klause. Tak jsem si říkal, to snad už radši i Zemana.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
16. 12. 2011 21:40
Re: Biobabiš
S tím by rozhodně byla větší p*del...
Avatar - saldy
16. 12. 2011 21:40
Re: Biobabiš
každopádně Klaus tenhle zákon vetoval, poslancum se ho nepodařilo přehlasovat, což nám dalo aspoň několik měsíců, Babiše bych až tak nevinil, uchopil by to jiný gauner, to je ten problém. Je to zločin s oporou v evropských nám nadřazených zákonech, podobně jako autorské poplatky.
Avatar - Ladi
16. 12. 2011 17:24
Nafta od čepra prej bez biosraček
Jsem četl,že nafta od čepra je bez biosložek. Podíl biosložek je dán na celkovou produkcí paliva, takže když vyrábí směsnou naftu a bionaftu, tak si podíl splní na produkci těchto paliv a obyčejnou naftu už nemusí prasit. Svět motorů dělal test na stálost nafty (oxidační stabilita) a u nafty od EuroOil ho nemohl provést,protože neobsahovala žádnou bioslaožku. Teď jestli je to pravda ;-\
Rozbalit vlákno
2
17. 12. 2011 10:03
Re: Nafta od čepra prej bez biosraček
Ano, pravdou je, že zákon nijak nenutí dávat biosložky do běžných paliv, ale jen to, že s daným objemem prodaných "normálních" paliv se musí prodat určité procento biopaliv. Pokud tedy Čepro prodá dostatek čisté bionafty a E85, nemusí do "normálních" paliv bionaftu ani bioethanol přimíchávat. Takže to může být tak, jak píše SM.
Ale není to jen o bionaftě. Bylo to právě v časopise SM, kde se zimními vlastnostmi naft zabývali velmi podorbně. Hlavní problémy jsou tyto:
a) Současná normy nereflektují to, že dnešní auta mají mnohem jemnější palivové filtry
b) Rafineriím se nechce "plýtvat" s lehčími frakcemi a tak normu filtrovatelnosti víceméně "obcházejí" různými aditivy.
Pokud si pamatuju, tak nejlépší zimní vlastnosti měly některé pumpy z Moravy, které berou paliva z nejmenované slovenské rafinerie.
31. 1. 2012 21:30
Re: Nafta od čepra prej bez biosraček
Fuuha, to sa cudujem, lebo na slovnaftke maju dost casto patoky. teda aspon ked som ja tankoval na slovnaftke vzdy motor siel slabsie a podobne a nebolo to ze by som sa dako tomu venoval, len som si to casom odsledoval, lebo to bolo vyrazne, toto spominam diesel. skusal som parkrat aj benzin a ten je ako hovori kolegyna "skackavy" >:D ... bud som pokazde trafil na prd benzinku slovnaft alebo to maju v palive standard, od kedy to mam odsledovane uz som tam nebol.