Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
mirastr
0
Kvalita benzínu a nafty v ČR je na mizerné úrovni. Stačí natankovat u západních sousedů - Německo, Švýcarsko, nebo i Slovinsko a rozdíl je znát. Když jsem měl benzínový motor, tankoval jsem u OMV 100 oktanový benzín. Nyní mám diesel a tankuji pouze Vervu. Rozdíl je znát v podobě kultivovanějšího chodu a nižší spotřeby. Samozřejmě to bude mít i vliv na čistější palivový systém - vstřiky atd.
Flash666
0
ja tankuju bud TopQ na benzine nebo dieseltech na agipu.
Johnnn
0
Taky Vervu. Řekl bych ale, že její kvalita je plně srovnatelná se zahraničními palivy. Pocitově jsem nepoznal rozdíl zda jedu na Vervu natankovanou v ČR a nebo Shell V-Power z Rakouska. Po 60 000 km nemám žádný problém s motorem. Je fakt, že nejde o přeplňovaný, ale atmosféru.
Flash666
0
rek bych ze je jedno jestli je to atmosfera nebo preplnovany, kvalita se projevi pouze v systemu vstriku paliva ;)
Fugi
Mám jen takovou otázečku - pokud budu dlouhodobě jezdit na 100oktanový benzín, pomineme-li jestli to má praktický smysl a jestli něco z jeho lepších vlastvostí dokáže můj standartní motor 1,6 16V skutečně využít, nehrozí nějaké problémy? Myslím něco ve smyslu, že třeba při hoření těchto benzínů vznikají vyšší teploty, což by mohlo motoru třeba vadit, nebo tak něco. Díky za odpověď
Nehrozí, u stříkaček jen jednotka automaticky upraví předstih, aby motor neklapal. Sám mám motor stejných parametrů jako ty, občas vezmu Vervu 100 a subjektivně cítím, že motor jde od spodu veseleji do otáček. Možná i lehce nižší spotřebu registruji, ale jinak platí, že pro konvenční motory nemá více oktanů nějaký větší význam (spíš ty aditiva).
jiras_
Pamatujete, komu až podezřele dobře seděl onen zákon o větším podílu biosra... biosložky v palivech? Nebyl ten, co tu teď chce čistit politiku od kamarádů, totiž vlastně těch zkorumpovaných hnusných zlodějů?
yap. Kvůli němu se mimořádně sešel parlament den před volbama, aby přehlasovali prezidentovo veto. ***! A dneska ho novináři glorifikujou :-(
Někde jsem ho viděl v seznamu možných nástupců Klause. Tak jsem si říkal, to snad už radši i Zemana.
každopádně Klaus tenhle zákon vetoval, poslancum se ho nepodařilo přehlasovat, což nám dalo aspoň několik měsíců, Babiše bych až tak nevinil, uchopil by to jiný gauner, to je ten problém. Je to zločin s oporou v evropských nám nadřazených zákonech, podobně jako autorské poplatky.
Ladi
Jsem četl,že nafta od čepra je bez biosložek. Podíl biosložek je dán na celkovou produkcí paliva, takže když vyrábí směsnou naftu a bionaftu, tak si podíl splní na produkci těchto paliv a obyčejnou naftu už nemusí prasit. Svět motorů dělal test na stálost nafty (oxidační stabilita) a u nafty od EuroOil ho nemohl provést,protože neobsahovala žádnou bioslaožku. Teď jestli je to pravda ;-\
Ano, pravdou je, že zákon nijak nenutí dávat biosložky do běžných paliv, ale jen to, že s daným objemem prodaných "normálních" paliv se musí prodat určité procento biopaliv. Pokud tedy Čepro prodá dostatek čisté bionafty a E85, nemusí do "normálních" paliv bionaftu ani bioethanol přimíchávat. Takže to může být tak, jak píše SM.
Ale není to jen o bionaftě. Bylo to právě v časopise SM, kde se zimními vlastnostmi naft zabývali velmi podorbně. Hlavní problémy jsou tyto:
a) Současná normy nereflektují to, že dnešní auta mají mnohem jemnější palivové filtry
b) Rafineriím se nechce "plýtvat" s lehčími frakcemi a tak normu filtrovatelnosti víceméně "obcházejí" různými aditivy.
Pokud si pamatuju, tak nejlépší zimní vlastnosti měly některé pumpy z Moravy, které berou paliva z nejmenované slovenské rafinerie.
Ale není to jen o bionaftě. Bylo to právě v časopise SM, kde se zimními vlastnostmi naft zabývali velmi podorbně. Hlavní problémy jsou tyto:
a) Současná normy nereflektují to, že dnešní auta mají mnohem jemnější palivové filtry
b) Rafineriím se nechce "plýtvat" s lehčími frakcemi a tak normu filtrovatelnosti víceméně "obcházejí" různými aditivy.
Pokud si pamatuju, tak nejlépší zimní vlastnosti měly některé pumpy z Moravy, které berou paliva z nejmenované slovenské rafinerie.
Fuuha, to sa cudujem, lebo na slovnaftke maju dost casto patoky. teda aspon ked som ja tankoval na slovnaftke vzdy motor siel slabsie a podobne a nebolo to ze by som sa dako tomu venoval, len som si to casom odsledoval, lebo to bolo vyrazne, toto spominam diesel. skusal som parkrat aj benzin a ten je ako hovori kolegyna "skackavy" >:D ... bud som pokazde trafil na prd benzinku slovnaft alebo to maju v palive standard, od kedy to mam odsledovane uz som tam nebol.
×
Sdílení komentáře
×