pretoze keby sa prebral, tak vyzradi cinskym agentom dolezite americke tajomstva a to americky agenti cakajuci na chodbe pred dverami nemohli dopustit, tak holandsky doktor odpojil pristroje
ale shrábnout 400mil.dolarů od Spykeru místo likvidace Saabu to jim nevadilo :no:
GM je banda zmetků, stačí si vzpomenout jak se zachovali pri plánovaném prodeji Opelu, ze všech si tehdy udělali blázny včetně německé vlády, která se za Opel zaručila.
I ted s tím Saabem a Čínou je to akorát pěkná komedie, sranda by byla kdyby nakonec celé GM v čínských rukou skončilo >:-[]
Saabu je ,mi ale opravdu líto a obdivuji současné vedení minimálně za to, jak bojovali až do poslední chvíle. Ono nechat cokoliv padnout je velice snadné, ale bojovat za to v co věřím, když všichni kolem tebe říkají, že to nemá cenu, to chce opravdu velkou vůli a odvahu.Alespoň měli snahu a díky nim Saab 9-5 obohatil náš automobilový svět. Díky !
je to skoda.. aj ked nerad ale musim napisat ze to takto bude mozno aj lepsie.. Lepsie ako keby ich mali kupit dalsi garazovy bastleri ci uz z ciny alebo z inej casti sveta.. :'-(
to by ani tak nevadilo. cinane by toho nalili penize, vykradli by patenty, ale saab by si zil dal svym zivotem jeste minimalne 5 let. jedine negativem by byla ztrata prestize, ktera je u drahsich aut dulezita. i kdyz takove volvo na to zatim nijak nedoplaci...
... a ještě horší je, že GM sám způsobil věčné zadlužení SAABu a totální zaříznutí technického a technologického vývoje! To je tak, když idioti v bílých košilích "řídí" synergie. Nějak se nemůžu s bankrotem SAABu srovnat, pracovníci SAABu si tu situaci rozhodně nezpůsobili sami. GM vysával ze SAABu peníze jako kdyby se učil u českých tunelářů... A bankrot zrovna teď, když se dokončil vývoj a úpravy pro 2012 nové 9-5 (a ta se mi opravdu moc líbí). Je to obrovská ztráta, všechna jejich auta před příchodem GM byla opravdu skvělá. Je to celé jen ke vzteku!!!
No tak zase si treba uvedomiť, že keď GM kupovalo Saab nebola to zrovna sliepka čo znáša zlaté vajcia. To by nebol Saab onoho času na predaj, bol zadĺžený a potreboval technologicky silného partnera čo GM bol. Keby vtedy neprešli pod GM možno by krachli už vtedy... Druhá vec je ako to cez veľkú mláku Amíci kormidlovali a aké technológie Saabu dali. Z hoovna bič neupletieš a ešte za to pýtali riadne peniaze, nehovoriac, že vyrábali v podstate dva modely (tie US modely nerátam) vyššej triedy a z toho sa žiť a hlavne prežiť nedá. Dávno dávno mali mať model nižšej strednej triedy a mali by minimálne dvojnásobné čísla, potom pridať nejaké SUV kde sa tiež zarábajú slušné peniaze a Saab by tu dnes bol naďalej. 8-s
Ono to není s těmi americkými koncerny nijak výjimečné - to samé se "povedlo" kdysi chrysleru s Rootes Group (Sunbeam, Simca, Talbot, Hillman, Singer). Přišel jsem, zničil jsem, odešel jsem. Malé škodolibé uchechtnutí by mohl způsobit asi jen fakt, že chrysler sám teď potupně patří Fiatu.
škoda je , že to přišlo zrovna v době kdy mají hotové velmi povedené kombi 9-5,SUV 9-4X, dohodu s BMW o dodávce zážehových motorů a rozpracovaného nástuce 9-3 :-(
chtělo to jen toho silného finančního partnera a aby jim GM nestálo v cestě...
VW bola a je urcita naj volba, ale nic nie je vecne a vsetko raz konci. VW je teraz na vrchole svojej (dieselovej) dekady, ale ked sa podmienky zmenia, co moze byt za 50 rokov, tak bude vsetko inak. Skoda mozno prestane predavat a zacne byt problem. Budu ju chciet kupit Cinania, ale VW a D vlada nebudu chciet pustit licencie, tak nechaju Skodu zomriet.
S prvou castou mas pravdu a k tu druhu napise iba fakt hlupak... Keby bola Skoda pod Renaultom, neboli by Oktavky tak sialene predrazene, nemali by zakladnu vybavu okresanu na koleno a nevyzerali by ako plechovky...
nejsem hlupak. skodovky jsou superlevna auta............vsude jinde nez v CR, kde je poptavka po ni obrovska.
pod renaultem by skodovka zila, ale jako obdoba dacie, cili auto "pro chude".
ono neni vubec jedno, jake auta skodovka vyrabi. automobilova znacka totiz ve svete velmi silne reprezentuje cely stat. a skodovka je solidni auto. cesi nemusi sklapet zrak kdyz se rekne skoda-cesky vyrobek. co ale takovej rumun...
Souhlas, hlavně aby to vydržela až přijde krize. Doufám že doktor případně odpojí radši Seat ;-)
Renaultu se dle meho take dari, cena je lepsi. Poradna krize teprve ukaze ;-)
V konkurze sa bude spenazovat majetok, o.i. ochranne znamky. To je mozno to
najdolezitejsie, co skrachovany podnik vlastni.
Je mozne, ze nikdy uz nijaky SAAB nevznikne. Teoreticky je ale mozne aj to, ze ochranne znamky na pomenovanie SAAB a dalsie s tym suvisiace kupi niekto, kto bude mat zaujem o automobilovu vyrobu a jedneho dna bude vyrabat auta, ktore budu mat s dnesnymi SAAB-mi spolocne iba meno.