Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

56 komentářů

ozawasan
tak to bude třešnička. Sice chápu tu nadsázku, když uvádí průměrnou spotřebu 8,5litrů - v reálu při využití potenciálu motoru to bude tak kolem 13-15l, ale to asi majitel tohohle kousku fakt řešit nebude. Jenom bych prosil rodiče "děťátek", která si případně tohle auto vymodlí - chtělo by to nejdřív nějaký kurz sportovní jízdy, aby to pak potomek někde neobtočil kolem stromečku naložený hopsandama z nejbližší diskotéky........
Chvályhodný počin Audi :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Pěkné, v té bílé vypadá jak nasr..á bublinka >😒] a hozená rukavička JCW.
Zbysek01
Co se tyce jizdnich vlastnosti a celkove nebude sahat JCW ani po paty. Navic to Audi to neni seriovka ale limitovka... Ale pokus kvalitni
Avatar - Ham.
Ham.
Vzhledem k 4x4 si dá A1 předohrab k snídani >😒]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Myslíš ten předohrab s 1,6 155KW a 260Nm?

Pominuli tyto údaje, tak ty už jsi v obou seděl, že to tu tak sebejistě tvrdíš?
Xawier
:yes:
kexxik
asi tak. Někdo kdo zase hodnotí auto z toho co viděl v Top Gearu 😄 takových už bylo...
MariAchi
188kW a 350Nm. Pominu-li tyto udaje a fakt, ze se jedna ctyrkolku, pak nebudu jiste daleko od pravdy, kdyz strizlive napisu, ze A1 si da predohrab k snidani >😒]

Nicmene na ridicske zazitky bych u Audi proti JCW moc nesazel...
Zbysek01
v JCW mam najezdeno 15 tisic km 😄. Je to motokara, nesrovnatelny s jakymkoliv premotorovanym konvencnim autem. Kdyz bude cas pridam na moje.auto. To ze je to predohrab nic nemeni na tom ze na klikatici si da A1 k snidani... hned jak bude A1 dostupna tak pujcuju a srovnam fakt me zajima.
Avatar - Ham.
Ham.
Tak A1 bude někde na úrovni Golfu R a když se podíváš na časy třeba na NordSchl.
[odkaz]
tak JCW 8😁5, Golf R 8:23 (a to má JCW lepší poměr výkon/hmotnost). Jinak samozřejmě haldex v zatáčce pomáhá, notabene s takovýmito výkony, od bodu kdy začneš v zatáčce zrychlovat tak 4x4 pomůže tím víc čím je zatáčka pomalejší, předohrab nedokáže přenést současně velké boční a podélné síly na přední nápravě kdežto 4x4 si práci rozdělí mezi předek a zadek a je vymalováno.
MariAchi
Tak zrovna Ring bych nebral jako bernou minci pro tao dve auta. Je tam hromada rovinek, kde JCW proste nebude 270 konim stacit. Zrychleni na stovku tu nic nezmuze, na tech rovinkach rozhoduje schopnost zrychlovat nad stovkou tam je Golf R propastne lepsi.
Avatar - Ham.
Ham.
Pro srovnání čistě podvozků si můžeš vzít hodně zakroucenou trať Autozeitungu, kde Mini Cooper D s 111hp zajel čas 1:51,3 a A1 1,6 TDI se 105hp zajela čas 1:51,7 takže podvozkově stejná liga co se týče předohrabů. 4x4 samozřejmě pošle schopnosti podvozku o level výš.
MariAchi
Tak to mne taky zajima :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Poupravím tvůj příspěvek. "Mám najeto s JCW 15tis, ale NULA km s A1Q" Takže tvé sebevědomé tvrzení je v tuto chvíli jen přání.
Zbysek01
haldex ti v prujezde zatackou nepomuze... pouze pri akceleraci z mista
_MT_
Haldex umí v zatáčce tlačit na zadní vnější kolo, takže pomoct může. Záleží jen na Audi, jak ho tu nastaví. Pak to bude jako s většinou lepších čtyřkolek; budeš to muset pořádně osolit, aby to bylo zajímavé.
Avatar - Ham.
Ham.
Obecně poslední generace Haldexu je nastavena velmi dobře, v létě jsem byl účastníkem testu nebo spíše firemního blbnutí, k dispozici byl Yeti 2.0 TDI haldex a Octa 1,8 TSI předohrab. Že bude mít Octa problém zajet stejný čas na mokru jsem tušil ale že dostane čočku na suché dráze tak to jsem docela zíral, (vytyčená dráha mezi kuželi). Když to zajel instruktor tak jsem moc nevěřil a podezíral jsem jej z fandovství k Yetimu, ale zkusil jsem si to sám a můj osobní čas v Yeti byl na suchu o 2 s. rychlejší než jsem dokázal v Octě, na kropené dráze to byl pro octu vyloženě debakl. Yeti se do zatáčky krásně točil a když zabrala zadní kola tak byl i lehce přetáčivý, octa byl typický nedotáčivý tupý předohrab a to je TSI o 20hp silnější a Yeti má proti Octě zoufale vysoké těžiště a ještě je o nějaké dva metráky těžší na čumáku. Dokonce musí říci, že pocitově mi přišel haldex nějak hbitější (asi to co říkáš, výkon na vnějším zadním kole) než klasika ve služební A6, což u z principu neohrabaného a vysokého SUV je docela paradoxní zjištění.
Zbysek01
Haldex jsem nikdy nemel... ziju porad v dobe kdy se pripojuje zadni naprava az se protaci predni kola 😃)). Kazdopadne jsem na to zvedavej. Ale jelikoz to je jen limitovka tak jich po autosaloech moc nebude 😐
_MT_
Audi umí to samé se sportovním diferenciálem. Rozdíl je v tom, že Haldex preferuje přední nápravu při klidné jízdě rovně, ale poslední generace neváhá poslat dostatek na zadek, aby ti pomohl - ať už při akceleraci, nebo při zatáčení. A zadní diferenciál je elektronické LSD, takže umí tlačit vnější kolo. Sice poslední quattra preferují zadek, ale v základu tam máš otevřený diferenciál, takže je zadek trochu hravější, ale do zatáčky ti nepomůže. Pokud Audi Haldex v A1 nepřenastaví nebo neoseká (neměli by mít důvod), tak by ti měl pomoci. Samozřejmě na suchu je zadokolka pořád lepší, ale Mini zadokolka není. Tohle minimalizuje pocit těžkého čumáku, což je ten důvod, proč musíš stát na plynu. Pokud ubereš, zadní kolo přestane tlačit do zatáčky a čumák tě vezme ven po tečně.
figurka
Haldex umí aktivně rozdělit moment na zadní nápravě ? Žil jsem v tom, že umí fungovat pouze jako LSD, tedy zajistí určitou míru svornosti, aby výkon "neutekl". Proti tomu sportovní diff u Audi právě umí aktivně rozdělit moment mezi zadní kola, podobně jako AYC u Eva, Nissaní Attesa ETS-Pro, nebo SH-AWD od Hondy.
_MT_
Je to LSD, ale umí fungovat aktivně. Funguje prakticky stejně jako centrální diferenciál. Nakolik toho software využívá, to ti nepovím. Tenhle systém je už hodně podobný 😁rive. Osobně jsem velmi zvědavý, co si VW nadiktoval do páté generace, která by měla přijít příští rok. Saab rozhodně posunul Haldex o notný kus dál.
simson33
Manuál + vypínatelné ESP + dostatečný výkon = zábava zaručena :yes:
cjoctavian
= bravooo AUDI :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dokonalý prcek. :yes:
Nic lepšího v tomto segmentu v součastnosti není. (nic dražšího asi taky ne - daň za výjimečnost)
Xawier
Jestli jsi četl dobře,tak právě že ESP není vypínatelné!!! ;-\
Avatar - kari.laz
kari.laz
Naopak. Je vypínatelné, nebo může pracovat ve speciálním sportovním módu.

"Dobrou zprávou pro milovníky sportovních aut je možnost úplného vypnutí stabilizačního systému, ESP však nad vámi může (například při zhoršených podmínkách) bdít i ve speciálním sportovním módu."
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud to přeložíme z "diplomatického" jazyka automobilky do reality, tak to znamená, že ESP nejde vypnout 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud se vys... Na nějaké překládání, tak ti dojde že to má minimálně tri režimy. Zapnutí, sport a vypnuto.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta pasáž v tomhle článku je matoucí. Ale díval jsem se jinam a ESP bude mít opravdu tři režimy a jeden z nich bude úplné vyplnutí.
Avatar - Mates81
Mates81
Po dlouhé době Audi, u kterého jsem zajásal 😄 Škoda jen těch 333 kousků....hned se po nich zapráší 😄
Mig_35
Turbo benzín s Haldexem dohromady... děkuji nechci... až to vyleze, redaktoři zase napíšou, že to "neumí vtáhnout do děje" a "řízení je přeposilované, bez zpětné vazby" no prostě klasická Audina...
Xawier
>😁 Kaviaaarový tousty, to je vl !!! >😁
Xawier
😄
Diagolos
...tak tohle je oproti sérii maso >😁 >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dost nestravitelne maso, akurat zaplni creva 😉

a potom ti pride spatne z toho
Avatar - kari.laz
kari.laz
Si vegan?
MariAchi
Ne, ale mate ho, ze jedine takove malinke Audi ma vic koni, nez cele modelove portfolio Kie dohromady >😁
Diagolos
>😁 >😁 :yes: :yes:
Xawier
Závist je ***... >😁
Avatar - radhro
radhro
Tak tenhle text od Landy mne hned napadl při pohledu na výraz tohoto drobka >😁
Každopádně bych chtěl u tohoto AUDI zapnut pás,nastartovat a sešlápnout plyn.
MariAchi
A pred tim jeste zaradit, nema to automat 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
premotorovane neprakticke monstrum, tvrde, skarede, nudne, spotreba bude 15 litrov, dikyyyyy >😁

radsje mini cooper S - male pekne imidzove a stale svieze auto
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže mini S, který bude stejně nepraktický, stejně tvrdý ti nevadí a Audi, které bude rychlejší, než všechny mini ti vadí?
figurka
To víš, mžitky (rozuměj kruhy) před očima. >😁
Avatar - Rojin
Rojin
Zbytečný, ale totálně zbytečný příspěvek ... nepraktické >😁 sorry, ale tomu se musím smát...

Tohle auto je dělaný přesně pro takový lidi, jakým seš ty >😁 Kup ho 😉 :yes:
Xawier
Šak ty nemáš ani na jedno,tak neboj >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Blá blá blá. Nezapomeň dodat v čem všem je lepší Ceed.

Tohle se podle mě opravdu povedlo. Vypadá úžasně a věřím, že jezdit bude podobně. :yes: :yes:
simson33
s centrální maticí, to je ta správná třešnička na (povedeném) dortu :yes:
R-class
...jsem ještě neviděl... >😁

Pojede jak z praku o tom žádná, hotový postrach semaforů...

Ale ten přespříliš agresivní vzhled mi v kombinaci s velikostí vážně příjde úsměvný....
R-class
...skvělé služební auto pro vývojáře "Angry birds" 😄
MariAchi
...kdo vi, jestli v tom nemaj prsty >😁
Arese
Tak když jsem to viděl, tak jsem si hned řekl - hm, zajímavé, pekelně nabušené - ale VW to jako vždy u nejnovější generace svých hot-hatchů určitě zabije "povinným" DSG 😢 A světe div se, tentokrát tam dali manuál! Pro tentokrát tedy - bravo Audi!
MariAchi
Co mas proti DSG?
Arese
Vůbec nic, pokud si místo něj můžu pořídit manuál 😄 Moje auto prostě vždy musí mít (kromě jiného) tři pedály, manuální převodovku a mechanickou parkovací brzdu s pákou mezi sedadly. Přes to prostě nejede vlak 😉
_MT_
To by tě asi Aston pákou u dveří nepotěšil, co? 😄
Arese
No, hlavně když tam místo páky nebude tlačítko od debilní elektrické brzdy!