za dva roky predali 140 000 alf giulietty? 70 000 rocne pri vsetkej ucte a optimistickej nalade je na nosny model malo, kedze ked pride vacsia guilia tak spolu s MiTom urcite nie su ani nebudu nosnymi modelmi znacky. Tak uz neviem ktorym modelom a kde na akom trhu chce alfa prerazit a zvysit predaje ak taziskovy model predava biedne. Brera uz skoncila podobne ako alfa GT a 159, davam alfe tak 15 rokov a cela znacka dopadne ako saab, bez urazky
ten titulok je zavádzajúci..nieže by tie čísla boli oslnivé, ale za minulý rok Alfa predala 130 353 aut, prakticky sa predávajú len dva a nie lacné modely: Giulietta sa predáva od leta 2010...čiže rok a pol a nie dva roky...samozrejme, že čísla sú neni ako majú iní zástupcovia nžšej strednej. ale vyšší potenciál aj vzhľadom na charakter a cenu teraz Alfa nemá. Takej BMW 1 sa tiež nepredáva státisíce kusov a BMW má iný potenciál...
prečítaj si pozorne ešte raz čo som napísal...a naozaj stástisíce to niesú..ale to som tým vôbec neútočil na BMW1 len som chcel zdôrazniť, že Giulietta je akoby talianskym ekvivalentom BMW1 a nemci majú predaje niekde uplne inde...ale na druhej strane sa ani BMW1 nikdy nepredá ako Golfa či Mégana..kapišto?
Tyhle auta se nikdy nebudou prodávat jako rohlíky.Je to jistý typ imidžovky a i to má své místo na trhu.Zaplňuje to segment odlišení se od klasiky.Samozřejmě že počty kusů jsou svým způsobem důležité, ale je potřeba na to koukat reálně, t.j kolik je možné v dané době těchto aut prodat.Cena je vyšší, vzhled je atypický.Důležitý je stejně jen zisk a ne počet kusů.Alfa to má v Evropě složité.Auta jsou to imho dobrá avšak konkurence je velká.Myslím že každého by měla spíše zajímat technika, kvalita, než nějaké počty prodejů.
Proč se prodává bílá? Protože základní červená je hnusná a červená Competizione stojí přes padesát tisíc.
Současné prodeje považuju za slušný úspěch, neboť reklamu na Alfu nevidět, základní model rozhodně nepatří mezi levné ani v IT a UK, má jen jednu karosářskou variantu a přesto se prodává podobně jako ostatní sportovnější hatchbacky.
A o tom, že se značka "potácí na hranici existence" bych s dovolením pochyboval...SAAB byl na úplně jiné úrovni a do zkázy řítil se přibližně od roku 90...
Ha Topper, to je ale opravdu přehnané trvzení! Pamatuješ, že Alfa měla dvakrát COTY? Ze prodávala auta jako housky na krámě? Že zřizovala nové továrny (2x) na jihu Itálie? Potom ano, potom přišla krize kvality, stejná jako u všech ostatních Italských a Španělských značek. Pokud nepamatuješ celou historii, raději si ji před psaním příspěvků připomeň, zdrojů je dost... Alfa je slavná a i já jí držím palce, moc.
V příspěvku je zmíněno, že FIAT se chová k Alfě macešky. Dovolím si trvdit, že příčiny chápu (Chrysler, samozřejmě: stačí si všimnout, jak rychle byly realizovány nutné změny na amerických modelech). A jsem si téměř jistý, že Alfa není ve stejném postavení uvnitř Fiatu, jako byl Saab v rámci GM. GM Saab doslova vysál, záměrně. Nikdy nepracoval na rozvojovém programu. Fiat naproti tomu má jasnou strategii pro Alfu. Proto věřím, že 2013 bude pro ni opravdu přelomový rok. Fiat Alfě dopřeje dostatek investic a bude to znát (jako už nyní je mnohem lepší kvalita, než byla před 10 lety). Větší problém vidím u Lancie, ta bude mít problém se více prosadit v příštích 5 letech...
O uzavreti juzanskych tovarni Alfy, zodpovednych za prepad kvality, dobre pisal p.Vaculik. Usmevne potom posobila reportaz (v Autotipe?) o proteste prepustenych zamestnancov a ich demonstracii, za pripojenie Alfy k VW. Taki pracanti, by za 3 roky rozmontovali aj povestny VW >:-[]
Takze kvalitu uz mame, mne osobne sa nepaci dizajn Julinky, ale napriklad palubna doska je hodne dobra. Volant uz menej. A chyba mi kombi ;-)
v té druhé červené jsem viděl jen Mito a přišlo mi to OK.... Ale nevím, potkat Giuliettu u nás je rarita a červenou jsem ještě živě neviděl....
Každopádně obliba bílé není způsobena jen (podle tebe) škaredýma červenýma, ale prostě tím, že to auto si nekupují mladí střelci, ale lidi kolem čtyřicítky.... Druhá nej barva bude jistě černá.... (a nabíc ta bílá byla tlačená i reklamou, takže lidi mají giuliettu v bílé tak nějak zafixovanou....)
Ono ani 159 a jiné AR v červené skoro nepotkáš.... (a že rosso 159 je teda parádní....)
80 tis. aut je i na dva modely hodně málo. Kdyby bylo jen Giuliett 80tis., tak neřeknu.. ale tohle? Jsem opravdu zvědavý, jak tohle bude Fiat řešit. Ale na druhou stranu, kdyby měla jedna jeho prémiová značka padnout (doufám, že se tak nestane), tak ať je to radši Alfa Romeo než Lancia.
Od předání prvního vozu do teď žádný nedovezla odtahovka, žádný nezůstal nikde stát, žádný nemá problémy. Žádná prasklá hlava, žádné problémy s těsností vstřikování, žádné svolávací akce. Proto není ve statistikách.Tak která auta se nejvíc kazí?
Dnes se píše rok 2012, pane redaktore. Časy se mění.
Nevim presne, kde beres info co je a neni ve statistikach, ale napr nemecke statistiky (TUV?) berou do tabulky auta od urcite hranice prodejnosti, v tech tabulkach jich chybi spousta i beznych (treba Cruze), takze pokud v nekterych tabulkach Alfa neni, nemusi to byt absolutni nezavadnosti auta, na to pozor.
V TUV není kvůli nízkému počtu prodaných a tudíž na technické se vyskytujících vozů. Jiné statistiky AR uvádějí a výsledky jsou dost mizerné, někde na úrovni Korejců.
[odkaz]
[odkaz]
Pokud auto není spolehlivé, tak na technickou ani nedojede, takže se do statistiky TÜV nedostane. A je v servisu tak často, že technickou projde, když už tam nakonec dojede.
Tak nějak. Technickou spíš neprojde auto, které za celý rok servis nevidělo. Popřípadě s ním majitel jezdí do servisu k neschopákům. Jediné alespoň trochu použitelné statistiky má výrobce. Statistiky odtahovek/ asistenčních služeb by byly také zajímavé, ale zkreslují ti je oficiální služby.
Mizernymi bych ty vysledky nenazval ani omylem, spokojenost oproti leaderum je cca o 5% nizsi, coz je jeden clovek z 20, tohle bych rozdilem nenazval. Tabulka je zavadejici tim, ze zacina na 650 bodech, proto se jevi v grafu rozdily tak markantni. Z tohoto zebricku se da rict, ze spokojenost je vicemene podobna, jediny kdo pokulhava je tak mozna ten Chevy :*) ...hlavne proto, ze me se neptali >:-[]
To už je trochu interpretace jako když se 130000 prodaných aut se vydává za úspěch. Jinak pohled na chevy by tvůj hlas asi moc nezměnil protože se účastní 17000 majitelů.
ježišikriste pište radši o Okamurovi a Rollins a do aut se nemontujte, když to neumíte nebo vás to nebaví..... 8-s
Alfa neprodala žádných 80tks, ale 130, viz [odkaz]
těch 80tks ročně bylo jen Giuliett....
Dokonale jste pomotali včerejší článek z Italiasspedu, který je o Giuliettě a který právě uvádí těch jejích 80tks. Všechny čísla co nahoře máte jsou právě pro Giuliettu a ne pro celou Alfu....
Pak se není co divit, že blábolíte o tříleté záruce a já nevím co ještě za pitomosti tam máte, číst to nemá smysl....
Jinak co se té vaší "spolehlivosti" týče, Mito je podle nějakých JD power a podobných věcí úplně v pohodě a třeba u Giulietty je velmi nadrpůměrné procento majitelů, kteří by ji doporučili svým známým, takže asi úplný šrot to nebude....
Ono ty stávkující 156 jsou už holt minulostí....
Ale to je jedno, ten dnešní článek je takový blábol, že spíš než rozčilovat se člověk může fakt jen smát, co tady blábolíte a že na to lidi reagují a berou vás vážně.....
ACZ dnes velmi výrazně :no::no::no:
Ono fakt stačily ty vaše legendární "první dojmy" z Giulietty z Frankfurtu (vzpomínáte: přes okno vidíme levné plasty s průměrným zpracováním a dozadu si sednou jen děti"), který jste raději SMAZALI, protože to byla taková ostuda, že z toho nešlo vybruslit....
Bože bože.... Hlavně že máte v cajku reklamy na povinné ručení a Svět motorů.... :yes:
Ano, přesně tak. Jedna srACZka střídá druhou srACZku a to v raketovém sledu.... proto tady už ani moc nechodím /děkuji za komenty, že nikomu nechybím >:D ) .......
Jen si můžu hlasitě povzdechnout, že NENÁVRATNĚ JSOU PRYČ DOBY, kdy jsem dorazil v pátek večer z práce domů, otevřel si krásně orosenou 12-ku, otevřel Auto.cz a byl jsem v našem auto chrámu.
Dnes to stojí za VELKÉ KULOVÉ HOOOOOOOOOO.VNO.....
Články svou podstatou a vyzněním generují spíše vzrušenou debatu než věcné připomínky. Auto.cz je jen sprostý tupý bulvár...... a těch pár článků, které se jakž takž drží na jisté úrovni je setsakramentsky málo, aby se člověk tady těšil......
ale zase víme o rolincce, tomiovi, frajerům s "polomáčenými" ML amg.....
jeeště Agátku, Sámera, Ivetku, Gabrieli (btw. stejná "prodejka" jako tehda ta, co ji vyrazili z reality show - ona dneska je moderátorka....) a jiné kelebrity ..... radši jdu.... škoda času.
Současné auto. cz FU :no::no::no::no::no::no::no::no:8-s:-(
Samozřejmě že splést se může každý, ale chtělo by to rychlou opravu a popř. i vysvětlení / omluvu.
Bohužel nemohu jinak než se připojit ke kritikům současného směrování auto.cz. Snad se situace s panem Červenkou "u kormidla" zlepší, velmi bych to přál tomuhle serveru i všem nám čtenářům.
Ale nezlob se na mě, pokud v jednou článku napíšu že Alfa prodala jen 80tks aut a zároveň v něm píšu, že jí vzrostl tržní podíl, z 0,8 na 1%, tak by to znamenalo, že vloni prodala jen nějakých 60 tisíc aut. To ikdybych Alfě jako takové nic nevěděl, tak mě musí trknout, že tam něco nehraje....
Myslím že každý, kdo chce psát o číslech a prodejích, by měl prostě každý měsíc kliknout na www.acea.be a prostě se tam podívat, jak se to v Evropě vyvíjí....
Tenhle článek pro mě není o tom, že se někdo přepsal, ale o tom, že ho psal někdo, kdo o dané věci absolutně nic neví.... 8-s A to je s ohledem na to, že ACZ je jednička na českém netu, poměrně tristní....
Je to tak, navíc redaktor by měl i nějaké to řádové povědomí o tom, kolik která značka prodá a takovýmhle nízkým číslům (a navíc ještě vyjádřené spokojenosi nad nimi) se podivit i bez tabulek...
Ale hlavně by to měli OPRAVIT 8-s
PS: Být jednička na trhu ještě nic nevypovídá o kvalitě ;-)
Myslel jsem to obecně, klidně si vezmi cokoliv od muziky přes potraviny po elektroniku... Ale když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu, platí to i u těch aut ;-)
...10 15 lety řekl, že Porsche bude mít 2,5 krát větší portfolio a prodá pomalu víc aut, než Alfa >:D
Ale to je problém i samotného Fiatu. Paradoxní je, že nejcennější značkou z celého koncernu je Ferrari, které vyrobí pár tisíc aut ročně, ostatní značky jen paběrkují (Maserati sice vyrábí nádherná auta, ale v otázce techniky a kvality je daleko za konkurenty, z Lancie je zas evropský Chrysler, AR nabízí jen dva modely, z toho stojí za povšimnutí pouze Giulietta, a Fiat může konkurovat maximálně tak Pandou). Přitom po stránce designu, kvality a techniky toho Italové umějí nabídnout dost ;-\
a kdo by to byl řekl, že značky koncernu Fiat budou prodávat 100 tisíc aut měsíčně v USA, že? Prostě se to vyvíjí, někde se daří, někde ne.... Bohužel, v Evropě se zrovna nedaří....
tak nadpis už máme správně :yes:
Teď ještě pochopit, že těch 35.000 prodaných kusů v Itálii se týká opět POUZE Giulietty, samotná Alfa tam prodala 58.000 aut, což si tuningové oddělení ACZ může dohledat třeba tady: [odkaz]
To samé platí myslím i pro ty čísla za Francii atd. atd. - opět je to tuším jen za Giuliettu, ten článek na italiaspeedu Vám dohledávat nebudu, však víte, kde je....
Jinak záruku máte nadále tříletou, ovšem je fakt , že nevím, jestli je pětiletá standard, nebo je jen v ČR....
Každopádně pomalinku se jakžtakž blížíme realitě :yes:
Rok s rokem se sešel a můžeme tedy objektivně zhodnotit stav, v jakém se AR nachází.
Nějaké data z minulosti:
Rok 2008 prodej něco málo přes 100 tis.
Rok 2009 a prodej někde na 110 tis.
V roce 2010 Sergio Marchione prohlašuje, že Alfa Romeo vyrobí a prodá 300 tis. ks aut. Realita za rok 2010 byla někde na 112 tis.
V roce 2011 chtěla AR prodat 170 tis vozů, realita?
V roce 2011 AR prodala 130 353 ks aut.
V roce 2014 má Alfa prodávat 500 tis vozů.
A jaká bude realita? To nebude těžké domyslet.
Nějaký růst AR nepochybně vykazuje, ale stále je to růst příliš malý. Vezmeme li v potaz nadcházející krizový rok, kdy se prodej rozhodně nebude násobit a mizernou nabídku modelů AR, nic růžového očekávat nelze.
130.000 vs. plánovaných 170.000 není zase tak špatný výsledek, pokud vezmeme v potaz, že ani Itálii (a potažmo Evropě) se nedařilo úplně podle očekávání. I tak je to růst o nějakých 18%.
Současné modely, Giulietta i Mito, jsou v pořádku. Co se dalších modelů týče, musíme vyčkat... pokud se v následujících třech letech objeví sedan + kombi ve střední a malý sporťák 4C na očekávané úrovni, pak se není třeba o budoucnost Alfy bát.
Chybou je, koukat se na růst prodejů skrze procenta. Alfa nesplnila cíl a s téměř stoprocentní jistotou mohu prohlásit, že ho nesplní ani v roce 2012, 2013, 2014...
MiTo letos zažilo strmý propad, o ten model stojí velmi málo zákazníků, rok od roku méně. Giulietta je relativně povedené auto, ale za nehoráznou a nekonkurenceschopnou cenu.
4C tu nebude za proklamovanou cenu, ale za již někde zmíněných min 1.5 mio, což z ní opět udělá exotickou kusovku s minimálním vlivem na celkové prodeje a rentabilitě taky zrovna nepomůže.
Sedan až někdy v roce 2014? To je vtip...
Když se tu někdo směje prodejům nejmenšího Audi A1 (118 tis) a označuje jej za neúspěšný model, což teprve celá produkce Alfy Romeo...
Alfa nesplnila cíl stejně jako A1. A stejně jako tam je otázka, nakolik to byly skutečné cíle a nakolik jen marketing. Během roku 2011 se "upřesňovalo" hodně plánů.
Ceně kolem milionu za 4C jsem nikdy nevěřil, za tolik prostě není možné tak technologicky pokročilé auto postavit, milion stojí nejlevnější sportovní auta (myšleno samozřejmě kupé s pohonem zadních kol, Twingo RS nepočítám). I 1,5M je pořád slušná cena.
Co se sedanu týče, není ani tak důležité kdy bude, jako spíš jaký bude. Jsem rád, že se Alfa nepokouší vychrlit na trh co nejvíce modelů v co nejkratší době, ale dává si záležet. Nakonec 159 vypadá pořád k světu...
Známá věc, žádný top manager v autoprůymslu nedokáže idělat to, co Marchionne slíbí....jinak hysterické rozhořčení nad titulkem o AR mně pobavilo, Mc Murphymu asi praskla žíla, vrána si k vráně sedla a těch pár soudných tady prohodilo jen pár slov do konverzace....
Mám takový pocit, že nárust prodejů v Itálii je dán hlavně tím, že je to posdldní jakž takž model italského původu v golfklasse. Bravo už ani Italové neberou vážně a Deltu cpou do střední třídy, ačkoliv tam nemá co dělat. O nějaké image nebo exkluzivitě bych tady nemluvil ani náhodou, průměrné auto bez čehokoliv výrazného nebo zajímavého. Z evropského hlediska okrajový model, jásot nad prodeji třeba v Německu na místě rozhodně není, je to jen paběrkování.
Je super, že jsi tady připomněl fakta, koukám, že tady má někdo hodně dlouhou pamět a to se zrovna u téhle značky nemusí vždy hodit a líbit. Já už se těším na prodejní verzi onoho úžasného alfího sporťáku, co bude mít hmotnost pod tunu a bude stát kolen miliónu korun. Loni byl největší hvězdou v Ženevě ve formě "předprodejní" studie (všechny údaje o něm byly k dispozici) a letos by se měl začít vyrábět a hlavně prodávat......
Jinak těch tisíc vozů je asi tolik, kolik dělal SAAB, než se ho GM zbavil, pravda, v jiné cenové kategorii - ale to jen tak pro pořádek.
že je alfa nadále poměrně ve srabu je zcela zjevné.... Těch letošních 170tks se dalo čekat možná tak někdy v březnu, ale od půlky roku je jasné, že italský trh jde totálně dolů a ve zbytku Evropy jsou výsledky taky jen velmi průměrné. Pokud Alfa neuvede nějakou novinku, bude příští rok ráda zase za těch 100.000ks....
Rozdíl je ale v tom, že dnes už Alfa není olověnou koulí na noze Fiatu, ale relativně obyčejnou koncernovou značkou, stejně jako třeba Dodge..... Pryč jsou časy, kdy do Alfy tekly peníze a ona prodělávala a prodělávala. Peněz teď teče míň a určitě ten hospodářský výsledek bude mnohem lepší než za časů 156/147, Brery a spol. Je totiž rozdíl prodávat 130tks přes dva modely (dvě karosářské verze) a nebo přes 6.... Navíc Giulietta se v drtivé většině prodává ve vyšších výbavách, takže s cenovkou kolem 500 tisíc.... A tam už snad nějaká ta marže je....
To, že Alfa nemá nové modely není věcí toho, že by je Fiat neuměl vyvinout, ale jde prostě o to, že teď není pro koho je vyvíjet. Itálie je mimo a bez téhle základy by bylo vyvíjení ekonomicky dost pochybné. Takže se raději udělá Dodge Dart (z Giulietty), který by s jinou kastlí klidně mohl jezdit jako AR, ale prostě jako AR nebude protože by se to nevyplatilo.... (v USA se Dartu prodá klidně 4x tolik než jak by se toho prodalo v Evropě pod logem AR). A koncernové kasičce je jedno, odkud ty peníze přijdou. Tu zajímá celkový součet.... Další faktor je, že už teď stávkující kamioňáci blokují dopravu a výroba ve Fiatu vázne (a kdoví, co tam bude dál). Proč se teda otravovat s Itálií, když v USA vyrobím levněji a víc prodám, že....
Čili asi tak k Alfě.... Fiat ji ještě chvilku nechá vegetit a snad se aspoň dočkáme Giulietty kombi a za dva roky snad té Giulie.... Času dost, na Alfu už opravdu nikdo nečeká....
Ze ACZ vzdy tak pozitivne krici ze VW ma takovy a takovy narust, mozna by bylo dobre merit stejnym metrem.... Nazev clanku by mozna mel byt AR v roce 2011 + cca 19%!!!!
To dělají zcela jistě proto, aby tě n.....i, víš? A jak je vidět, zase se jim to povedlo. JInak články věnované italským vozům (s vyjímkou Ferrari) jsou zde taky proto, aby se ti, co fandy FIATu a spol nejsou pobavili a to jim tobě podobní svými "diskuzními" příspěvky poskytují v míře vrchovaté - za sebe děkuji, nezklamete nikdy a teď zpátky někam na článek, kde se píše o autech :-)
tak to, že místní redaktor ani neumí opsat veřejně dostupné čísla z internetu by nemělo sr*t jen fanoušky AR, ale všechny čtenáře....
Příště totiž podobnou sra*ku třeba naservírují na téma Opel nebo BMW (ikdyž pravda, články o důležitých automobilkách jistě podléhají mnohem pečlivější přípravě než článek o relativně bezvýznamné Alfě). Už jenom proto, že někteří tady mají třeba nějakou tu reklamu,že ;-)
Ale pokud ti nevadí, že se tady píšou objektivní nesmysly, tak v tom případě jo. Nabízí se ovšem otázka, proč ACZ vůbec číst.....
No vidíš, problém je, že se tady rozčiluješ a přitom by stačilo AUTO.cz prostě nenavštěvovat, nebo přestat psát do diskuzí. Že jsou lecjaké něpřesnosti i u jiných článků nikoho tak nerozhořčí, jako vás příznivce FIATu a to pouze tehdy, když se jedná o negativní dopad informace.....Pokud by se zde objevilo, že Alfa vyrobila a prodala čtvrt miliónu Alf, nikdo z vás by ani nemuk a naopak byste si tady (obrazně řečeno) plácali po ramenou a kdosi by si hned ve druhém příspěvku vzpomněl na nenáviděný koncern....
Pokud jsou blbosti u jiných značek, aut a nebo i jiných s motorizmem souvisejících informací, pokaždé je někdo opraví a podiskutuje se o nich - většinou ve věcné rovině. U FIATu a spol. to je ovšem pokaždé jinak. Proč asi?
No a nakonec, mně diskuze pod články o FIATu a spol. vyloženě baví, zatímco u těch ostatncíh to beru jako poučení a rozšíření obzorů. Nikdo tě snad nenutí tady trávit čas a psát diskuzní příspěvky, nebo snad proboha ano?
Když dřív lidé trávil hodiny času plkáním o tom, jak jsou nemožné programy v televizi, vždy se nakonec našel někdo, kdo je upozornil, že televize má takový knoflík, kterým se dá vypnout. A u počítače je to stejné a u internetu máš možnost si najít servery a stránky, které tě svým zaměřením a třeba i onou přesností zcela uspokojí. Tak proč to neuděláš?
Oceňuji tvoji snahu o korektnost a věcnost, nicméně tvoje příspěvky a diskuze bych v klidu oželel. To že sem nepíšou esa typu Dinara nebo Klaudia mně docela mrzí.
Po prepálenom štarte je opäť Alfa tam,
kde vždy
predaje v prde...ly
Gennaio 38,7% (nárast)
Febbraio 41,7%
Marzo 65,3%
Aprile 61,7%
Maggio 61,0%
Giugno 22,8%
Luglio 6,4%
Agosto -1,8% (prepad)
Settembre -2,6%
Ottobre -21,0%
Novembre -16,7%
Dicembre -12,6%
Ještě dotaz, ty jsi nějak zainteresován na tom, kolik AR prodala aut? A nebo na tom, jetsli je ta informace správna? Pokud ano, beru to (řekl bych že to může být problém tiskového mluvčího, nebo tiskového a propagačního oddělení...), pokud ne (a to je asi pravděpodobnější, tak to tvoje rozčilování opravdu nechápu.