Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo loni prodala 80 tisíc kusů Giulietty, rok 2011 považuje za velmi úspěšný

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
47 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (65)
Hatchback nižší střední třídy táhl prodeje italské značky; nejpopulárnějším motorem je vznětový Multijet.

Věhlasná automobilka s více než stoletou historií je již čtvrt století v područí Fiatu, který se k ní chová poslední dobou spíše macešsky. V současnosti jsou v nabídce jen dva modely: malé MiTo a větší Giulietta. Ta pochopitelně táhne prodeje značky. Výroba dvojčat Brera/Spider a řady 159 již byla ukončena a na velkou Giulii se stále čeká.

Podíl značky na trzích západní Evropy dle informací výrobce vzrostl z 0,8 na 1 %. V Itálii našlo majitele 35.000 aut, ve Francii 9.200, v Británii přes 7 tisíc a v Německu 6,3 tisíce. Giulietta utrhla na starém kontinentu 2,8 % trhu ve třídě kompaktních hatchbacků, doma jí patří podíl 14,5 %. Sama automobilka rok 2011 považuje za velmi úspěšný. Pochopitelně, celkové objemy registrací nejsou v globálním měřítku nijak vysoké, ba právě naopak.

Giulietta se prodává od jara 2010 a za necelé dva roky si našla 140 tisíc zákazníků, což je naopak v té situaci, ve které se Alfa Romeo momentálně nachází, velmi slušné. Nejpopulárnějším motorem je turbodiesel 1,6 MultiJet/77 kW (105 k), ale slušný odbyt má i výkonný 1,4 MultiAir/125 kW (170 k). Časy se mění i u kříže a hada, vždyť nejoblíbenější barvou v případě Giulietty je, světě, div se, bílá! Neodmyslitelnou rudou volí jen 6 % zákazníků. Všem je průměrně čtyřicet a každým pátým je žena. Dle průzkumů jsou se svými vozy v drtivé většině velmi spokojeni.

Giulietty mají v současnosti ve standardu například šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, ESP, volič jízdních režimů DNA a elektronický diferenciál Q2. Zavazadelník nabízí 350 l objemu a je 1023 mm široký. Základní poskytovaná záruka je tříletá s omezením na 90.000 km, dle toho, co nastane dříve.

Od podzimu 2010 se dodává také dvouspojková převodovka TCT, a to nejprve s přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 MultiAir/125 kW. Po roce pak přišel v kombinaci s ní i turbodiesel 2,0 JTDM se shodným výkonem jako Turbo Benzina. U obou verzí nechybí Start&Stop, který šetří palivo. Zatím je volí asi 15 % klientů ze všech, ale Giulietta se objeví i v Japonsku a v Austrálii. A tam jsou automaty všeobecně v oblibě.

Ano, Giulietta budí i nadále rozruch svým designem, který se většinou líbí. Modely této značky bohužel – víceméně oprávněně – pověst nepříliš spolehlivých, nejnovější model je ale zatím příliš mladý na to, aby se objevil ve statistikách. A tak doufejme, že Julinka značku, která se potácí na hranici existence, zachrání. Jeden krach slavné automobilky v nedávné době úplně stačil.

Vstoupit do diskuze (65)