Alfa Romeo loni prodala 80 tisíc kusů Giulietty, rok 2011 považuje za velmi úspěšný
Věhlasná automobilka s více než stoletou historií je již čtvrt století v područí Fiatu, který se k ní chová poslední dobou spíše macešsky. V současnosti jsou v nabídce jen dva modely: malé MiTo a větší Giulietta. Ta pochopitelně táhne prodeje značky. Výroba dvojčat Brera/Spider a řady 159 již byla ukončena a na velkou Giulii se stále čeká.
Podíl značky na trzích západní Evropy dle informací výrobce vzrostl z 0,8 na 1 %. V Itálii našlo majitele 35.000 aut, ve Francii 9.200, v Británii přes 7 tisíc a v Německu 6,3 tisíce. Giulietta utrhla na starém kontinentu 2,8 % trhu ve třídě kompaktních hatchbacků, doma jí patří podíl 14,5 %. Sama automobilka rok 2011 považuje za velmi úspěšný. Pochopitelně, celkové objemy registrací nejsou v globálním měřítku nijak vysoké, ba právě naopak.
Giulietta se prodává od jara 2010 a za necelé dva roky si našla 140 tisíc zákazníků, což je naopak v té situaci, ve které se Alfa Romeo momentálně nachází, velmi slušné. Nejpopulárnějším motorem je turbodiesel 1,6 MultiJet/77 kW (105 k), ale slušný odbyt má i výkonný 1,4 MultiAir/125 kW (170 k). Časy se mění i u kříže a hada, vždyť nejoblíbenější barvou v případě Giulietty je, světě, div se, bílá! Neodmyslitelnou rudou volí jen 6 % zákazníků. Všem je průměrně čtyřicet a každým pátým je žena. Dle průzkumů jsou se svými vozy v drtivé většině velmi spokojeni.
Giulietty mají v současnosti ve standardu například šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, ESP, volič jízdních režimů DNA a elektronický diferenciál Q2. Zavazadelník nabízí 350 l objemu a je 1023 mm široký. Základní poskytovaná záruka je tříletá s omezením na 90.000 km, dle toho, co nastane dříve.
Od podzimu 2010 se dodává také dvouspojková převodovka TCT, a to nejprve s přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 MultiAir/125 kW. Po roce pak přišel v kombinaci s ní i turbodiesel 2,0 JTDM se shodným výkonem jako Turbo Benzina. U obou verzí nechybí Start&Stop, který šetří palivo. Zatím je volí asi 15 % klientů ze všech, ale Giulietta se objeví i v Japonsku a v Austrálii. A tam jsou automaty všeobecně v oblibě.
Ano, Giulietta budí i nadále rozruch svým designem, který se většinou líbí. Modely této značky bohužel – víceméně oprávněně – pověst nepříliš spolehlivých, nejnovější model je ale zatím příliš mladý na to, aby se objevil ve statistikách. A tak doufejme, že Julinka značku, která se potácí na hranici existence, zachrání. Jeden krach slavné automobilky v nedávné době úplně stačil.