Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo loni prodala 80 tisíc kusů Giulietty, rok 2011 považuje za velmi úspěšný

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 1. 2012 • 06:56
47
65
Zobrazit náhledy (47)
Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo
Hatchback nižší střední třídy táhl prodeje italské značky; nejpopulárnějším motorem je vznětový Multijet.

Věhlasná automobilka s více než stoletou historií je již čtvrt století v područí Fiatu, který se k ní chová poslední dobou spíše macešsky. V současnosti jsou v nabídce jen dva modely: malé MiTo a větší Giulietta. Ta pochopitelně táhne prodeje značky. Výroba dvojčat Brera/Spider a řady 159 již byla ukončena a na velkou Giulii se stále čeká.

Podíl značky na trzích západní Evropy dle informací výrobce vzrostl z 0,8 na 1 %. V Itálii našlo majitele 35.000 aut, ve Francii 9.200, v Británii přes 7 tisíc a v Německu 6,3 tisíce. Giulietta utrhla na starém kontinentu 2,8 % trhu ve třídě kompaktních hatchbacků, doma jí patří podíl 14,5 %. Sama automobilka rok 2011 považuje za velmi úspěšný. Pochopitelně, celkové objemy registrací nejsou v globálním měřítku nijak vysoké, ba právě naopak.

Giulietta se prodává od jara 2010 a za necelé dva roky si našla 140 tisíc zákazníků, což je naopak v té situaci, ve které se Alfa Romeo momentálně nachází, velmi slušné. Nejpopulárnějším motorem je turbodiesel 1,6 MultiJet/77 kW (105 k), ale slušný odbyt má i výkonný 1,4 MultiAir/125 kW (170 k). Časy se mění i u kříže a hada, vždyť nejoblíbenější barvou v případě Giulietty je, světě, div se, bílá! Neodmyslitelnou rudou volí jen 6 % zákazníků. Všem je průměrně čtyřicet a každým pátým je žena. Dle průzkumů jsou se svými vozy v drtivé většině velmi spokojeni.

Giulietty mají v současnosti ve standardu například šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, ESP, volič jízdních režimů DNA a elektronický diferenciál Q2. Zavazadelník nabízí 350 l objemu a je 1023 mm široký. Základní poskytovaná záruka je tříletá s omezením na 90.000 km, dle toho, co nastane dříve.

Od podzimu 2010 se dodává také dvouspojková převodovka TCT, a to nejprve s přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 MultiAir/125 kW. Po roce pak přišel v kombinaci s ní i turbodiesel 2,0 JTDM se shodným výkonem jako Turbo Benzina. U obou verzí nechybí Start&Stop, který šetří palivo. Zatím je volí asi 15 % klientů ze všech, ale Giulietta se objeví i v Japonsku a v Austrálii. A tam jsou automaty všeobecně v oblibě.

Ano, Giulietta budí i nadále rozruch svým designem, který se většinou líbí. Modely této značky bohužel – víceméně oprávněně – pověst nepříliš spolehlivých, nejnovější model je ale zatím příliš mladý na to, aby se objevil ve statistikách. A tak doufejme, že Julinka značku, která se potácí na hranici existence, zachrání. Jeden krach slavné automobilky v nedávné době úplně stačil.

Související články

Témata
26. 1. 2012 17:37
Re: Spolehlivost
Tak nějak. Technickou spíš neprojde auto, které za celý rok servis nevidělo. Popřípadě s ním majitel jezdí do servisu k neschopákům. Jediné alespoň trochu použitelné statistiky má výrobce. Statistiky odtahovek/ asistenčních služeb by byly také zajímavé, ale zkreslují ti je oficiální služby.

TÜV víc vypovídá o řidičích. To je můj názor.
26. 1. 2012 11:37
Re: Profesionalita českých internetových médií
Ještě dotaz, ty jsi nějak zainteresován na tom, kolik AR prodala aut? A nebo na tom, jetsli je ta informace správna? Pokud ano, beru to (řekl bych že to může být problém tiskového mluvčího, nebo tiskového a propagačního oddělení...), pokud ne (a to je asi pravděpodobnější, tak to tvoje rozčilování opravdu nechápu.
26. 1. 2012 11:35
Re: ACZ?!?!?!
No vidíš, problém je, že se tady rozčiluješ a přitom by stačilo AUTO.cz prostě nenavštěvovat, nebo přestat psát do diskuzí. Že jsou lecjaké něpřesnosti i u jiných článků nikoho tak nerozhořčí, jako vás příznivce FIATu a to pouze tehdy, když se jedná o negativní dopad informace.....Pokud by se zde objevilo, že Alfa vyrobila a prodala čtvrt miliónu Alf, nikdo z vás by ani nemuk a naopak byste si tady (obrazně řečeno) plácali po ramenou a kdosi by si hned ve druhém příspěvku vzpomněl na nenáviděný koncern....

Pokud jsou blbosti u jiných značek, aut a nebo i jiných s motorizmem souvisejících informací, pokaždé je někdo opraví a podiskutuje se o nich - většinou ve věcné rovině. U FIATu a spol. to je ovšem pokaždé jinak. Proč asi?

No a nakonec, mně diskuze pod články o FIATu a spol. vyloženě baví, zatímco u těch ostatncíh to beru jako poučení a rozšíření obzorů. Nikdo tě snad nenutí tady trávit čas a psát diskuzní příspěvky, nebo snad proboha ano?

Když dřív lidé trávil hodiny času plkáním o tom, jak jsou nemožné programy v televizi, vždy se nakonec našel někdo, kdo je upozornil, že televize má takový knoflík, kterým se dá vypnout. A u počítače je to stejné a u internetu máš možnost si najít servery a stránky, které tě svým zaměřením a třeba i onou přesností zcela uspokojí. Tak proč to neuděláš?

Oceňuji tvoji snahu o korektnost a věcnost, nicméně tvoje příspěvky a diskuze bych v klidu oželel. To že sem nepíšou esa typu Dinara nebo Klaudia mně docela mrzí.
26. 1. 2012 08:51
Profesionalita českých internetových médií
se ukazuje i tady: [odkaz]

Opět to číslo mají špatně. To jako všechno píše jeden člověk a pod různými jmény publikuje?

Nebo ty články překládá nějaký student a servery si je pak kupují?? >:D
Avatar - Andromeda
25. 1. 2012 21:47
Re: Spolehlivost
Tudíž dvě možnosti:1) Dle TUV Neexistuje
2) Je excelentně připraveno, tudíž spolehlivé...
Ať žijí všemožné statistiky ... ;-)
Články odjinud