Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo loni prodala 80 tisíc kusů Giulietty, rok 2011 považuje za velmi úspěšný

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
Hatchback nižší střední třídy táhl prodeje italské značky; nejpopulárnějším motorem je vznětový Multijet.

Věhlasná automobilka s více než stoletou historií je již čtvrt století v područí Fiatu, který se k ní chová poslední dobou spíše macešsky. V současnosti jsou v nabídce jen dva modely: malé MiTo a větší Giulietta. Ta pochopitelně táhne prodeje značky. Výroba dvojčat Brera/Spider a řady 159 již byla ukončena a na velkou Giulii se stále čeká.

Podíl značky na trzích západní Evropy dle informací výrobce vzrostl z 0,8 na 1 %. V Itálii našlo majitele 35.000 aut, ve Francii 9.200, v Británii přes 7 tisíc a v Německu 6,3 tisíce. Giulietta utrhla na starém kontinentu 2,8 % trhu ve třídě kompaktních hatchbacků, doma jí patří podíl 14,5 %. Sama automobilka rok 2011 považuje za velmi úspěšný. Pochopitelně, celkové objemy registrací nejsou v globálním měřítku nijak vysoké, ba právě naopak.

Giulietta se prodává od jara 2010 a za necelé dva roky si našla 140 tisíc zákazníků, což je naopak v té situaci, ve které se Alfa Romeo momentálně nachází, velmi slušné. Nejpopulárnějším motorem je turbodiesel 1,6 MultiJet/77 kW (105 k), ale slušný odbyt má i výkonný 1,4 MultiAir/125 kW (170 k). Časy se mění i u kříže a hada, vždyť nejoblíbenější barvou v případě Giulietty je, světě, div se, bílá! Neodmyslitelnou rudou volí jen 6 % zákazníků. Všem je průměrně čtyřicet a každým pátým je žena. Dle průzkumů jsou se svými vozy v drtivé většině velmi spokojeni.

Giulietty mají v současnosti ve standardu například šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, ESP, volič jízdních režimů DNA a elektronický diferenciál Q2. Zavazadelník nabízí 350 l objemu a je 1023 mm široký. Základní poskytovaná záruka je tříletá s omezením na 90.000 km, dle toho, co nastane dříve.

Od podzimu 2010 se dodává také dvouspojková převodovka TCT, a to nejprve s přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 MultiAir/125 kW. Po roce pak přišel v kombinaci s ní i turbodiesel 2,0 JTDM se shodným výkonem jako Turbo Benzina. U obou verzí nechybí Start&Stop, který šetří palivo. Zatím je volí asi 15 % klientů ze všech, ale Giulietta se objeví i v Japonsku a v Austrálii. A tam jsou automaty všeobecně v oblibě.

Ano, Giulietta budí i nadále rozruch svým designem, který se většinou líbí. Modely této značky bohužel – víceméně oprávněně – pověst nepříliš spolehlivých, nejnovější model je ale zatím příliš mladý na to, aby se objevil ve statistikách. A tak doufejme, že Julinka značku, která se potácí na hranici existence, zachrání. Jeden krach slavné automobilky v nedávné době úplně stačil.

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
26. 1. 2012 17:37
Re: Spolehlivost
Tak nějak. Technickou spíš neprojde auto, které za celý rok servis nevidělo. Popřípadě s ním majitel jezdí do servisu k neschopákům. Jediné alespoň trochu použitelné statistiky má výrobce. Statistiky odtahovek/ asistenčních služeb by byly také zajímavé, ale zkreslují ti je oficiální služby.

TÜV víc vypovídá o řidičích. To je můj názor.
26. 1. 2012 11:37
Re: Profesionalita českých internetových médií
Ještě dotaz, ty jsi nějak zainteresován na tom, kolik AR prodala aut? A nebo na tom, jetsli je ta informace správna? Pokud ano, beru to (řekl bych že to může být problém tiskového mluvčího, nebo tiskového a propagačního oddělení...), pokud ne (a to je asi pravděpodobnější, tak to tvoje rozčilování opravdu nechápu.
26. 1. 2012 11:35
Re: ACZ?!?!?!
No vidíš, problém je, že se tady rozčiluješ a přitom by stačilo AUTO.cz prostě nenavštěvovat, nebo přestat psát do diskuzí. Že jsou lecjaké něpřesnosti i u jiných článků nikoho tak nerozhořčí, jako vás příznivce FIATu a to pouze tehdy, když se jedná o negativní dopad informace.....Pokud by se zde objevilo, že Alfa vyrobila a prodala čtvrt miliónu Alf, nikdo z vás by ani nemuk a naopak byste si tady (obrazně řečeno) plácali po ramenou a kdosi by si hned ve druhém příspěvku vzpomněl na nenáviděný koncern....

Pokud jsou blbosti u jiných značek, aut a nebo i jiných s motorizmem souvisejících informací, pokaždé je někdo opraví a podiskutuje se o nich - většinou ve věcné rovině. U FIATu a spol. to je ovšem pokaždé jinak. Proč asi?

No a nakonec, mně diskuze pod články o FIATu a spol. vyloženě baví, zatímco u těch ostatncíh to beru jako poučení a rozšíření obzorů. Nikdo tě snad nenutí tady trávit čas a psát diskuzní příspěvky, nebo snad proboha ano?

Když dřív lidé trávil hodiny času plkáním o tom, jak jsou nemožné programy v televizi, vždy se nakonec našel někdo, kdo je upozornil, že televize má takový knoflík, kterým se dá vypnout. A u počítače je to stejné a u internetu máš možnost si najít servery a stránky, které tě svým zaměřením a třeba i onou přesností zcela uspokojí. Tak proč to neuděláš?

Oceňuji tvoji snahu o korektnost a věcnost, nicméně tvoje příspěvky a diskuze bych v klidu oželel. To že sem nepíšou esa typu Dinara nebo Klaudia mně docela mrzí.
26. 1. 2012 08:51
Profesionalita českých internetových médií
se ukazuje i tady: [odkaz]

Opět to číslo mají špatně. To jako všechno píše jeden člověk a pod různými jmény publikuje?

Nebo ty články překládá nějaký student a servery si je pak kupují?? >:D
Avatar - Andromeda
25. 1. 2012 21:47
Re: Spolehlivost
Tudíž dvě možnosti:1) Dle TUV Neexistuje
2) Je excelentně připraveno, tudíž spolehlivé...
Ať žijí všemožné statistiky ... ;-)