Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zranitelná technika moderních aut: Náraz v 10 km/h, škoda 126 tisíc

Moderní bezpečnostní systémy sice pomáhají chránit životy posádky auta, při malém nárazu ale jejich oprava stojí desetitisíce korun.
Zpět na článek
29. 1. 2012 12:18
29. 1. 2012 13:22
29. 1. 2012 17:39
29. 1. 2012 10:24
29. 1. 2012 13:18
29. 1. 2012 15:58
29. 1. 2012 11:16
29. 1. 2012 13:05
29. 1. 2012 15:59
30. 1. 2012 13:43
29. 1. 2012 16:40
29. 1. 2012 17:29
29. 1. 2012 18:47
30. 1. 2012 13:45
30. 1. 2012 12:26
30. 1. 2012 14:17
30. 1. 2012 13:29
31. 1. 2012 17:43
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2012 10:04
dobry clanok
to je presne to v com su dnesne auta zranitelne, maju vsetko plastove deformovatelne a draheee, stare auta ste mohli pri rychlosti 20km za hodinu opriet aj o mur a plechy ste si vyklepali doma svojpomocne ani skrabanec nakoniec, dnes sa na parkovisku pritlacite enchtiac o nejake auto a praskne vam pol auta, dakujem pekne,

pamatam sa na casy ked som robil na yarise autoskolu, kamarata ktory robil na tom istom yarise autoskolu na krizovatke niekto nabral asi nedobrzdil a zobral mu zadny naraznik, skoda vyse 20 000, auto nepojazdne samozrejme poistene, proste skoda jak bejk. Keby tam bola lada alebo skoda 105ka nic by sa tym autam nestalo. Kamarat mi pritom mi vravel ze len zozadu nieco do neho tuklo ani nic necitil az ked vysli s instruktorom vonku zistili ze cely zadok v pr.deli. To su tie dnesne bomba auta, staci ze vam spatne zrkadlo niekto ohne s tymi smerovkami v spataku a sa nedoplatite, spatak na pajero stoji tusim vyse 330 eur, 10 litrov za spatak je sila, viem lebo znamy jazdi tak viem.
Rozbalit vlákno
14
29. 1. 2012 10:49
Re: dobry clanok
Bohužel to tak je. Cca před rokem jsem na náledí lehce ťuknul nového megana scénic. Bylo to v rychlosti snad ani ne 10km/h a žádný náraz cítit nebyl. Nakonec opravy v autorizovaných servisech cca 20 000 na mém autě a asi 50 000 na meganu. A to to na první pohled vypadalo jen na poškrábaný lak.
29. 1. 2012 12:14
Re: dobry clanok
Kamos taky Oktavkou naburil Megana, ale toho stareho (tak 96 rok). Na Oktavce pulka predku nekde, ale na Meganu jeden skrabanec na narazniku a lehce ohnuty plisek pod zadnim svetlem. To jsem nepochopil.
Avatar - gld
29. 1. 2012 12:18
Re: dobry clanok
Pravda, staré autá dačo vydržali. Nedávno nás na križovatke zozadu nabral jeden týpek. My sme sedeli v áčkovej vectre ročník 95. Šupa taká, že som už s malou dušičkou vystupoval, ako idem zbierať nárazník. A neverím vlastným očiam- ani škrabanec, nieto väčšie poškodenie.
Avatar - peter_ko
29. 1. 2012 12:20
Re: dobry clanok
topper ty si daj vyklepat hlavu, az prezijes nejaku autonehodu tak daj vediet... pred dvoma tyzdnami som prezil celnu zrazku, z auta zostal nepojazdny vrak, ale vdaka tomu deformovatelnemu a drahemu ako si to ty nazval, som z auta vysiel po svojich zivy a zdravy...
29. 1. 2012 23:22
Re: dobry clanok
to určitě díky radaru tempomatu za 80000 bez něj by si tak lehce nevyváznul >:D
29. 1. 2012 12:50
Re: dobry clanok
Je fakt, že kdyby tam byla 105ka, škoda na ní by pravděpodobně 20tis nepřesáhla. :-! Ale třeba jako chodec jsem rád, že tolik 105tek (a jim podobných) tolik nejezdí.
Spíš bych plakal nad ztrátou ochranných lišt.
Avatar - igi2
29. 1. 2012 13:22
Re: dobry clanok
Ochranné lišty byly fajn, ale řeší to ochranná folie. Není to 100%, ale hodně pomůže.
Avatar - Sonny Crockett
29. 1. 2012 16:21
Re: dobry clanok
Já koukal jak blázen, když do mě ze zadu ťukla slečna. Na mé Oktávce kombi (rok 99, mimochodem už to auto nechci v životě vidět, alespoň ne s dýzlem) vzadu jen setřené bahno na nárazníku. Slečny Roomster, nebo nová Fabia, nebo co to bylo: přední nárazník v půlce prasklej, celej ohlej nahoru, kapota otevřená a nešla zavřít 8-s Nechápal jsem
29. 1. 2012 17:39
Re: dobry clanok
Predok je vzdy maksi, nez zadok, kvoli chodcom - zachvilu budu robit haupnu z alobalu.
Avatar - beibej
29. 1. 2012 19:01
Re: dobry clanok
Stačí se někdy podívat jak vypadá fábka/roomster. Prakticky začínají světlomety v jedné rovině s nárazníkem. Připadá mi to jako schválně aby se to hned rozbilo. :no:
Avatar - Blue Sun
29. 1. 2012 18:42
Re: dobry clanok
Kdyby nebylo té plastové zranitelnosti dnešních aut, nebyla by většina řidičů po nehodách již mezi živými. Ve stopětce byl čelní náraz prakticky jistý smrťák, v dnešních autech lze čelní náraz přežít s prakticky minimálními následky na zdraví.
Ty fakt o autech vůbec nic nevíš...
29. 1. 2012 21:27
Re: dobry clanok
Do kamaradky (Peugeot 207) asi pred rokom naburala 120-ka z boku asi v rychlosti 15-20km/h, vyletelo 6 alebo 7 airbagov, skoda na dverach spolujazdca bola okolo 1200€, airbagy boli asi 5-8k (uz si presne nepamätam)...
Avatar - Jurrisek
30. 1. 2012 10:16
Re: dobry clanok
no a kdyby to bylo naopak a naboural ji pažout do 120 ky v té samé rychlostí má čumák toho pažouta na druhé straně auta a ona by byla pěkně napasovaná v mřížkách od chladiča.

Jak může tady vůbec někdo srovnávat škodofky s moderníma autama....to co jsem viděl co zbylo ze škodofky která to vpálila asi v 60 čelně do stromu, tak jsem se docela divil, že řidiče nevytahovali z motorového prostoru, ale jen zadními dveřmi. Neříkam při ťukancích téměř v nulové rychlosti, ale při silnějším nárazu se škodovka začne trhat jak mokrej papír.
4. 4. 2012 18:37
Re: dobry clanok
ty si vážne kus vola
Avatar - Mira328i
29. 1. 2012 10:09
...je tomu 20 let..
co BMW začalo dělat vozy, které měli přečkat náraz v rychlosti 5km/h do pevné překážky bez jakéhokoliv poškození a náraz v rychlosti 15km/h bez poškození skeletu ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2012 10:20
Re: ...je tomu 20 let..
ono to mas tak, do 5km za hod sa nijakemu autu dnes nic nestane ale staci ak ides 20kou narazis a mas pol auta zniceneho. Hodnota poskodenia narasta geomterickym radom v zavislosti od rychlosti.
Avatar - Mira328i
29. 1. 2012 10:27
Re: ...je tomu 20 let..
proto sem uváděl ty dvě rychlosti které byly dány jako norma....
Bylo tam jednoduché řešení - nárazník uchycený na držácích podobající se tlumičům - náraz byl stlumen ( nárazník pouze zaplul hlouběji) nedošlo tedy k poškození ostatních částí, mimo to měla už to E30 v roce 87
29. 1. 2012 11:04
Re: ...je tomu 20 let..
Což by ovšem v tomto případě nepomohlo, protože ADAC si na náraz vzala to nejtypičtější auto na silnicích - Q7. ADAC RULEEEEEEEEEEEZ ... :no:

Čemu ale nerozumím především - co tím chtěl ADAC sdělit, že máme všichni jezdit v plastových Pandičkách, aby oprava vyšla levně ? Ńebo naopak v Q7, aby všechno mimo SCANIÍ šlo pod nárazník ? Chudáci chodci... ;-\
Avatar - Ptk
29. 1. 2012 11:30
Re: ...je tomu 20 let..
ADAC nám chcel povedať že jazda dnešnými autami bez havarijnej poistky je čistý hazard / šialenstvo ;-)
30. 1. 2012 12:52
Re: ...je tomu 20 let..
ADAC chcel povedať že si máte kúpiť (nemecké) Audi Q7 alebo Mercedes, lebo (japonské) Toyoty a Hondy majú drahé náhradné diely.
Podprahová reklama jak sviňa :no:
29. 1. 2012 12:53
Re: ...je tomu 20 let..
Tak Q7 a Avensis asi nevybral náhodou, když chtěl ukázat extrémní případ jak to může dopadnout.
Kdyby srovnal dvě auta normálních rozměrů, asi by ten výsledek nestál do takové míry k zamyšlení.
Avatar - Mira328i
29. 1. 2012 13:31
Re: ...je tomu 20 let..
ale pomohlo, pokud se podíváš pořádně na obrázek, nárazník na toyotě se prohnul dovnitř a pustil to až na masku protože přímo pod tím plastem nárazníku je jen polystiren a za nim chvilku nic a pak příčka mezi nosníky. u starších aut byla pod nárazníkem výstuha.
[odkaz]
[odkaz]
našel sem jen nákres e36
29. 1. 2012 14:03
Re: ...je tomu 20 let..
No ale v tom Avensisu to šlo nad hlavní hmotu nárazníku, prakticky ho to minulo. Kdyby to bylo v provozu a auto navíc brzdilo, tak by ten náraz šel ještě výš. A proti tomu by ten nárazník, na který jsi dal odkazy vůbec nepomohl jednoduše proto, že by to šlo úplně mimo něj... :-|
29. 1. 2012 15:52
Re: ...je tomu 20 let..
Pointa je, že i malá nehoda může být velmi drahou záležitostí. ADAC již dříve testoval vozy s rozdílnou výškou z hlediska efektivity deformačních zón. Při nárazu do Q7 pro tebe není největší problém její hmotnost, ale fakt, že její deformační zóny nejsou kompatibilní se zónami v nižších autech. Následky jsou pak horší než při testech.
Avatar - eLzyx
29. 1. 2012 11:51
Re: ...je tomu 20 let..
jenže to není o BMW, ale o autech, které se dováželi na US trh. Tam byl takový požadavek. US káry měli vámi popisovaný systém již daleko dříve. Z evropských automobilek tyto v malých rychlostech nezničitelné nárazníky mělo třeba Volvo nebo Saab. A troufám si říci, že daleko dříve než BMW. Pokud vím, tak třeba Volvo s tím přišlo u modelu 140, který se začal vyrábět v roce 1966. Ve stejné době se začal vyrábět Saab 99. A to jistě nejsou jediné automobily, které byly takto navrženy.
Avatar - gld
29. 1. 2012 12:20
Re: ...je tomu 20 let..
Nutno dodať, že tie "americké" nárazníky vyzerali otrasne. Zvlášť narýchlo dorábané na európske autá. 8-s :no:
Avatar - Mira328i
29. 1. 2012 12:57
Re: ...je tomu 20 let..
nepsal sem že bmw bylo první ;-)
Avatar - eLzyx
29. 1. 2012 16:40
Re: ...je tomu 20 let..
to také netvrdím. Jen to trošku vyznělo, že je to čistě BMW "feature", tak jsem to upřesnil ;-)
29. 1. 2012 10:20
Zo zvedavosti...
...kolko stalo prelestenie narazniku Q7? ;-)

Este, kolko by usetrilo Toyote ak by nemala radar, konkretne aktivny radar za pripadny silnejsi naraz? (uvaha pred obedom :yes: )
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
29. 1. 2012 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 1. 2012 11:14
Re: Zo zvedavosti...
Toyoty nejsou můj obor, ale tohle není nejnovější verze a pokud to byl jen adaptivní tempomat (navíc bez ovládání brzd, nevím jak to ten u Toyoty má), tak by neměl šanci tomu zabránit...
Ale ten nejnovější už by to uměl. Tak by se holt simulovala typická situace na silnicích, Avensisu selhal bezpečnostní systém, kein Problem... ;-)
Avatar - peter_ko
29. 1. 2012 12:24
Re: Zo zvedavosti...
ale musis pocitat aj s tym, ze do teba moze nejaky sedlak nacuvat a to ti ziaden radar ani sonar nepomoze >:-[]
29. 1. 2012 13:02
Re: Zo zvedavosti...
Pak to ale nebudeš platit ty, teda pokud nebudeš mít velkou smůlu, že to nikdo neviděl neslyšel a všichni utekli...
29. 1. 2012 15:55
Re: Zo zvedavosti...
Při nárazových testech není tempomat zapnutý. Navíc určitě vypínají systémy nouzového brzdění a podobné hračky, jinak by auto do překážky nemohlo narazit zamýšlenou rychlostí.
Avatar - petrumr
29. 1. 2012 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 1. 2012 07:07
Re: Zo zvedavosti...
nikdo netestoval funkcnost tohoto systemu, ale co se stane po narazu v definovane rychlosti
30. 1. 2012 12:11
Re: Zo zvedavosti...
Protože na dálnici, kdy ten systém aktivní bude a začne brzdit ze 130, tak pořád do auta narazíš. Při testu se má zjistit, jak si při nárazu v dané rychlosti povede. Výsledná škoda je jen poučení, že na rychlosti nezáleží. I celkem malé ťuknutí ti může vyprázdnit peněženku.

Nouzové brzdění a podobné systémy většinou fungují do nějakých 30 km/h (fungují = dokáží nehodě zabránit, jinak jen mírní následky), takže i při jízdě ve městě do někoho narazíš pravděpodobně rychlostí podobnou té v testu.
Avatar - Endroo
29. 1. 2012 10:24
dat ho jinam
Tak at daji radarovy senzor treba nekam k hornimu okraji predniho okna. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - igi2
29. 1. 2012 13:18
Re: dat ho jinam
Proč? Si myslíš že servis chce jen vyklepávat plechy za pár kaček?
29. 1. 2012 15:58
Re: dat ho jinam
Kdyby jen náraz, senzory v předním nárazníku ti mohou oddělat i odlétávající kamínky a podobné věci. Stačí trocha smůly.
29. 1. 2012 11:16
Úvaha
Je "řidič", za ktererého brzdí radar a parkují čidla, ještě způsobilý k "řízení" auta?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mira328i
29. 1. 2012 13:05
Re: Úvaha
ne, ale o to větší stádo blbců co neumí řídit se bude pohybovat na silnicích, nedejbože aby auta co maj automatický parkování, aktivní tempomat atd. používali i v autoškolach...
29. 1. 2012 15:59
Re: Úvaha
Proč by nemohli? Stejně musí zkoušku zvládnout bez nich. Jinak by určitě přidali další omezení jako je to na automatickou převodovku. Že to v autě je, neznamená, že to musí žáci využívat.

Mám adaptivní tempomaty rád. Tradiční tempomat jsem používal, tenhle umí sám zpomalit, když někoho dojedu. Udržují mi dostatečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, šetří palivo, jediné, co člověk musí, je číst provoz a vést auto. A popojíždění v kolonách také dokáží zpříjemnit.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2012 13:43
Re: Úvaha
Dle této logiky ty neumíš řadit, protože máš v autě automatickou převodovku, nemáš svaly, protože máš posilovač řízení, neumíš brzdit, protože máš ABS a ani si neumíš sundat okýnko, protože máš klimatizaci...

Ach... 8-s
Avatar - Ptk
29. 1. 2012 11:17
Nemáte poistku - vaša blbosť.
Nárazové testy německého autoklubu ADAC ukázaly, že i při malé nehodě může oprava moderní techniky majiteli auta !!! vyprázdnit kapsy !!! :no: :no: :no:
No ... a načo je havarijné poistenie ?

( Inak, 3271 € za aktívny radar - slušná pálka)
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2012 11:28
Re: Nemáte poistku - vaša blbosť.
jj, máš na kraviny, máš i na pojistku. Jseš blbej, tak tě pořádně podojíme (ať už servis, nebo pojišťovna).
29. 1. 2012 12:36
Levná auta, drahé díly
Ano, opravy jsou drahé. Proč? Protože nové auta jsou levná! Jde o to, že automobilky spolu s výrobci dílů jsou čím dál víc tlačeni trhem, aby prodávali nová auta čím dál levněji s čím dál větší porcí výbavy. (Stačí porovnat ceny aut před 15 lety a dnes, rozdíly jsou v některých případech drastické). Tím pádem mají velký zájem zahojit si rozpočet na servise, ať už se jedná o pravidelnou záruční údržbu či o opravy. Zejména v druhém případě to "nikoho" nebolí, jelikož jenom absolutní diletant si koupí auto od 500 tis. výš (kde se začínají objevovat všechny ty zázraky techniky) bez havarijní pojistky.

A příklad? Co se konkrétně Avensisu týče, kompletní balíček Safety zahrnující adapt. tempomat, hlídání jízdních pruhů, instalaci do samotného auta (nestačí dát tam radar), stojí 50 000. To v kontrastu s cenou náhradních dílů mluví za vše... Syčáci! >:-[]
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2012 13:00
Velká auta
Tak mě napadá, když vidím podobné testy - jako by chtěl někdo naznačit, jak moc se velká SUV nehodí do normálního provozu.
Tedy, nechci aby to vyznělo že závidím, to já přeji lidem auto se kterým budou spokojeni, jen mě napadá myšlenka proč tolik velkých SUV jezdí po městech.
Světla mají vysoko, jsou neohrabaná, ba i v tomhle případě může vadit vysoko postavený nárazník, se kterým konstruktéři ostatních aut zřejmě příliš nepočítali. Hádám, že je u Q7ky tak vysoko, aby měla lepší nájezdové úhly? Ale to auto se zpravidla do terénu vůbec nepodívá.
Dodnes mě takhle móda zaráží, tím spíš, že uvnitř nejsou ta vozidla nějak prostornější a díky vyšší hmotnosti rostou nároky na vyšší výkon (a spotřebu). Na druhou stranu chápu, že je to asi dobrý pocit, mít pod sebou takový kolos. :-)
Rozbalit vlákno
5
29. 1. 2012 13:42
Re: Velká auta
No, mít pod sebou metrákovou ženskou, tak to asi moc dobrý pocit není. ;-)

Jinak, jak již bylo x-krát napsáno, SUV si pořizují lidé s nízkým sebevědomím nebo mindrákem, hlavně aby si něco dokázali. Jsou to vlastně takoví chudáci.
29. 1. 2012 21:56
Re: motivace pro SUV?!
Motivace pro pořízení SUV jsou různá.
Počínaje kompenzací osobních nedostatečností, až po zcela praktické důvody:

Manželce jsem koupil SUV Mazda CX9, protože
1) jezdí na Vysočinu, kde je v zimě takto vysoký podvozek obrovskou výhodou
2) bez pohonu 4x4 by se nedostala na řadu míst, kam se potřebuje dopravit
3) občas veze víc než 5 osob (2 sklopné sedačky v kufru) anebo kvantum věcí
4) cítí se v něm (oprávněně) bezpečně

To samé by umělo poskytnout i velké MPV (která jsme též měli), kdyby mělo 4x4 a zvýšený podvozek,což se ovšem nenabízí.

Takže tak.
Avatar - Ham.
29. 1. 2012 14:41
Re: motivace pro SUV?!
Ale kdyby byl vepředu stejný Avensis tak to dopadne prakticky stejně. Při brzdění jde zadek nahoru a čumák se ponoří, před 5lety v A4 jsem dobrzdil, dáma v supu za mnou také ale trubka v dodávce jí natlačil na mě, tedy spíš pode mě. Já měl poškrábaný a vyskočený zadní plast, dámu odvezla odtahovka (xenony, chladič tekl, popraskané plasty co nesou chladič a větrák, kapota, lehce ohnuté přední blatníky, nárazník včetně uchycení a v servisu se najde asi spousta dalšího). A za supem to vypadalo stejně, zadek supu poškrábaný a vyskočený plast a předek Dobla rozflákaný podobně jako u supa.
29. 1. 2012 16:33
Re: motivace pro SUV?!
To je relativní, za stejných podmínek podle mě stejně bude rozdíl. V tomhle testu se nebrzdilo a stejně skončil pod Audinou, pod stejným Avensisem by neskončil a škoda by pravděpodobně byla výrazně nižší. Samozřejmě, při prudším brzdění je situace jiná a teoreticky by Avensis mohl skončit pod dalším Avensisem. Nicméně i tak je zadek q7 stále výrazně výše..a kdo ví, jestli by pak nenapáchal ještě vyšší škodu...
Avatar - igi2
29. 1. 2012 13:08
ADAC automobilkám také navrhuje...
... aby byly senzory lépe chráněny proti poškození.
ADAC nechápe že na tom stojí filozofie automobilek. Nové auto prodají s mizivým ziskem, ale doufají že vydělají na náhradních dílech jejichž cenu patřičně okoření.
Auto si koupit můžeš. Náhradní díl musíš.
Cena radarového senzoru samozřejmě není 80tisíc, ale co může zákazník dělat, když ho potřebuje? Stejně to v 90% kryje pojišťovna...
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2012 15:34
Re: ADAC automobilkám také navrhuje...
teória je to zaujímavá ale... nový mb slk ma vyšiel 70k€ (či to je alebo nie je s mizivým ziskom nechám na posúdenie iných). v cene je 6 ročný servis (dlhšie ho aj tak neplánujem mať takže tu na mne viac nezarobia) a 3 ročná zákonná aj havarijná poistka.

imho každý vyrába tam kde vidí príležitosť a nezjednodušoval by som to na tvrdenie "predajú bez zisku a zahoja sa na servise"
Avatar - iudex
30. 1. 2012 12:18
Re: ADAC automobilkám také navrhuje...
A výmena rozbitého radarového tempomatu je zdarma v cene servisnej prehliadky? ;-)
29. 1. 2012 14:38
Dôležijejšie je zrážku prežiť ...
Nedávno som videl "zľahka" nabúranú Škodu Octaviu ... ale "vtip" bol v tom, že bolo jasné, že to bol chodec ....

Myslím, že je asi milión krát lepšie rozbiť i celý predok Octavie, ako ťažšie ublížiť chodcovi ...

Ale podľa mnohých "zasvätených" reakcií by tu veľa ľudí obetovala toho chodca za nepoškodenie svojho vozidla .... len mi nie je jasné, na čo by bolo niekomu nepoškodené vozidlov vo väzení ...v "lepšom" prípade pocit, že niekoho nechtiac zabil ... a to už neberiem do úvahy "detail", že každého z nás môže niečo zraziť a najčastejšie v tej "smiešnej" rýchlosti 15 - 20 km/h ...
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2012 16:40
no a?
od toho je snad habarijni pojistka ne? me je uplne jedno na kolik si autoservisy pocitaji nejakou opravu, me to stoji rocni pojistku auta + spoluucast 1500korun v pripade skodne udalosti

on je nekdo kdo u auta nad urcitou sumu podle svich prijmu nema auto takto pojistene? blazen, kor v dnesnim svete >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
29. 1. 2012 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 1. 2012 18:47
Re: no a?
Tak ono lozit za volant pod vlivem je blbost. Čím víc lidí si uvědomí, že když nadýchají tak je pojišťovna vyfakuje, tím to bude lepší.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2012 13:45
Re: no a?
A to je přece správně, alkohol za volant nepatří. Mě už tak taky takový opilec naboural auto, jeho pojišťovna mi to zaplatila a pak to ždímají z něho.
Avatar - iudex
30. 1. 2012 12:26
Daň dobe
Máme moderné, vybavené a bezpečné autá, tak sa nesťažujme, že majú v sebe drahšie komponenty, ako Škoda 105.
V mojich úplnyých vodičských začiatkoch som na Felicii odrazil spätné zrkadlo (typický začiatočnícky problém s odhadom rozmerov auta). Plastový výlisok krytky, zrkadlo ovládané mechanicky lankom, súhrnná škoda tak 5,50 Sk. Dnes, keby som odrazil späťák, škoda je neporovnateľná (okrem samotnej /lakovanej/ krytky je tam bočná smerovka, osvetlnie prahu, ovládanie a vyhrievanie zrkadla, kutyafasza...) a to tam nemám BLIS. Ale nemenil by som. Holt mám drahšie, modernejšie, bezpečnejšie auto, ktoré keď rozbijem, budem nadávať a peňaženka ma bude bolieť, ale snáď na rozdiel od tej Felicie budem žiť.
Rozbalit vlákno
2
30. 1. 2012 14:17
Re: Daň dobe
no asi tak.

kdyz to ma bohatou vybavu, lidi nadavaji na drahe opravy.

kdyz to nema zadnou vybavu, lidi nadavaji co je to za krap.
4. 4. 2012 18:51
Re: Daň dobe
Ale to sa pletieš, ani v tej dobe tie plastové blbinky neboli nijak lacné. Ja som do Formana na strešné okno kupoval plastové kolečko so šnekom na jeho otváranie, a vyšlo na nemalých 2400,-Sk. Každá plastová blbosť stála v pomere voči cene auta nehoráznu sumu, ceny šly dole až po väčšom rozšírení sa druhovýroby, ktorá bola mnohokrát kvalitnejšia ako originál, a o polovicu lacnejšia. Sklo predného svetla na Formana originál už kúpiť nešlo, autorizovaný servis Škoda sa na staršie autá vyprdol úplne a za celé svetlo pýtali na vrakovisku 1500,-Sk. Potom som zohnal sklo z druhovýroby, vyšlo ma to 120,-Sk, trochu silikónu a chvíľu roboty...

DNešné autá popri tom, ako sú sofistikované a pripravené na všetko, by mohli byť ohľaduplnejšie voči peňaženke majiteľa pri opravách. Ale pri konštruovaní to naozaj nikoho nezaujíma, práve naopak, je to ďalší zdroj zárobku. A ver, že by to šlo. Všetky tie sondy, snímače a blbosti je možné až na výnimky dávať do kratov a puzdier, ktoré sú schopná vydržať aj väčšie nárazy. A kde sú tie doby, keď nám výrobcovia predvázali nárazníky na pružných lôžkach, ktoré sa pri drobných nárazoch dokázali zasunúť do karosérie o pár cm a potom zas vysunúť, a auto to prežilo prakticky bez ujmy. Dnes je všetko napevno, a všetko navrchu je len bižutéria, jak vrstva celofánu, ktorá má len estetickú funkciu.
Svet je dnes na hlavu, robí sa všetko iba pre prachy. Čo na tom, že je to nelogické, neekologické, neekonomické, keď to nakoniec zas prinesie nejaký zisk?
30. 1. 2012 12:56
V roku 1977...
... keď som narazil s Opel Rekord ( [odkaz] ) do lampy, asi 20km/h, zostal na nárazníku len jeden maličký škrabanček. Teraz? Škoda komentára...
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2012 18:54
Re: V roku 1977...
Ja som ako 17-ročný omylom pridal v garáži plyn pri zaradenej spiatočke....
V zadnej stene garáže diera a na aute posunutý nárazník asi o 5 cm a rozbité sklíčko zadného svetla. Moskvič 412, rok výroby 1973. Ale je pravda, že aj bezpečnosť vtedy bola inde - vzhľadom na hustotu vtedajšej premávky ale vcelku dostatočná.
Avatar - Stefič
30. 1. 2012 13:29
Já ťuknul
svou Zafiru v minimální rychlosti a škoda bratru 260k. Jen pro představu - jeden xenon + výbojka + RJ = 40k. Měnili se oba... Nebýt pojištěný, hodil bych to ze skály
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 17:43
Tiez "búranie"
Nedavno som bol s kamaratom v polsku, boli sme na jeho e 36-ke a pred nami zacali vsetci brzdit, tak samozrejme kamos zabrzdil ale blba poľka za nami nedobrzdila bola to rychlost asi 15 km/h, vystupime a pozerame na fiat punto co do nas bural, rozbity predok a mi nič len kusok odtlacena SPZ ka na narazniku >:D
(e 36 ma take tlmice v narazniku :-) )
Rozbalit vlákno
0