Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - iudex
Frčka do nosa
| 20. 3. 2012 15:54
Že Rko sa nebude páčiť a predávať som prorokoval už pri jeho predstavení a hoci z toho nemám žiadny pocit uspokojenia, moje slová sa naplnili. Koncept torty psíka a mačičky, kde je čokoláda i údené myši, tvaroh i hlava z husi nemohol chutiť mnohým a hoci ponúkal z každého typu auta niečo, nerobil nič poriadne. Naviac vyzeral ako obtlstlé amorfné MPV. A tak ani image výrobcu, ani bezpochyby vysoká technická úroveň či kvalita nezmohli zázraky (tvrdím, že aj tie aké-také predaje sú výhradne kvôli výrobcovi; vyrobiť takýto koncept Renault, skončí to rovnako rýchlo, ako Avantime).
Holt každý, aj prémiový výrobca potrebuje občas trhovú frčku do nosa, aby si nemyslel, že len pre prémiovosť automobilky im zákazníci zbaštia všetko.
Avatar - Ada je zase tady
Frčka do nosa
| 20. 3. 2012 22:04
Pravda, zakulacené zadní boční okno v hranaté budce vypadá odpudivě. Stejnou chybu měla poslední Honda CR-V. Je to školácká designérská chyba. :no: A stála výrobce spoustu peněz. Věřím, že přístě si už dají pozor. Perfektní příklad designérského skvostu této třídy je Volvo XC70. :yes:
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 20. 3. 2012 16:05
Současný model je doslova skvostný, kdo v tom seděl potvrdí, že konfigurace kabiny, její prostorové poměry jsou jedním slovem dokonalé. Také to je Mercedes.

Bohužel, model je pro USA v dané kategorii příliš kvalitní. No, stahovat z trhu takové garážové eso, to vypovídá o kvalitě značky. A samozřejmě to vypovídá o "kvalitě" tamních jezdců...

BRAVO MERCEDES-BENZ :yes:
Avatar - CHerokee
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 20. 3. 2012 17:01
Technicky skvostné to asi jo. Je to takové MPV na základě S Klasse. Design však je hrozný. A kupodivu stejný názor peojevil i hlavní manažer prodeje ve Stuttgartu.
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 21. 3. 2012 11:38
Skvostný je i design, v tomhle se neshodneme.
Avatar - Hombre_71
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 20. 3. 2012 18:16
GTI koukám že co se týká Mercedesu se naše názory až překvapivě shodují (což se o "koncernu" říct nedá :-! ) R-Klasse je jednoduše pecka, po faceliftu opravdu dokonalý vůz, který se bůhví proč netrefil do většinového vkusu. To by se ale dalo napsat třeba i o Opelu Signum, který je na silnicích snad vzácnější než Ferrari a přitom kdo vyzkoušel...
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 20. 3. 2012 19:03
jj R-klasse je pecka, ale až ta faceliftovaná. Podle mě ta původní verze neměla být vůbec, předek byl hrozný. ;-)
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 21. 3. 2012 11:37
:yes:
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 20. 3. 2012 19:20
Naprostý souhlas. Je to pro mne tak trochu záhada, ale nejsem znalec US automobilového trhu. R klasa (hlavně po faceliftu) je :yes: :yes:
PRÉMIOVÁ ŠKODA
| 21. 3. 2012 11:37
:yes:
Docela nechápu
| 20. 3. 2012 16:09
Pro me je R-ko jeden z nejlepších mercedesu, ve kterem jsem kdy jel.
Avatar - Hombre_71
Docela nechápu
| 20. 3. 2012 18:17
:yes:
Avatar - Katikakus
Docela nechápu
| 21. 3. 2012 09:20
Mam podobnou zkusenost, R-klasse je naprosta bomba a to MB obecne neni mym salkem kavy. :yes:
Avatar - blowik
Skláda v kombíku
| 20. 3. 2012 16:23
Co říct? Škoda pro Američany... eRko alias "S-Klasse kombi >:-[] " je velmi dobrej povoz, kterej by dokonale hejčkal posádku snad i během cesty kolem světa na jeden zátah. Několikrát jsem řídil R 63AMG a přišlo mi to až zvrhle úžasné :yes:
Skláda v kombíku
| 24. 3. 2012 04:01
Hubou na netu lze řídit ledacos >:D
Avatar - Armin Tamzarian
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 16:31
Neumím si představit lepší rodinné auto než Rko pro někoho, kdo z nějakého důvodu nechce SUV (to je pak volba na XC90).
Loňské prodeje v USA - 2 385 aut. Pro srovnání, M-Class - 36 835 (a to šlo o "výběhový" model).
Současné Rko dožije do roku 2015, překvapilo mě, že je po něm "zvýšená" poptávka v Kanadě a Mexiku. Nová generace už pravděpodobně nebude ;-\ .
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 16:48
Ono je to prostě tím, že MPVéčka prostě nemají takovou image jako SUV. R-klasse stála víc jak 50 tisíc dolarů, přitom ostatní "konkurenti" stály i o nějakých 30 tisíc méně. Navíc tato auta si většinou kupují ženy na dopravu děcek do školy a na kroužky (viz. označení "soccer mom car"), na to člověk luxus nepotřebuje. A pokud už si člověk může dovolit dát tolik za auto, koupí si raději ML.
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 16:59
Podle mne v tomhle neodhadli Američany. Mně to od začátku připadalo jako spíš evropské auto. A líbí se mi. Hodně. Je to pro mne vrchol potravního řetězce mezi MPV.
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 17:05
Mně se právě líbí taky, dokonce se mi líbilo spíš před faceliftem. Taková 500 long s AMG paketem a v bílé barvě. Mimochodem když vezmeme v potaz, že takový Multivan stojí leckdy stejně jako R-klasse a přitom vypadá jako dodávka, taky trochu nechápu, že tohle auto byl takový propadák.
Avatar - Hombre_71
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 18:20
hmmm, tu popularitu Multivanu jsem taky nikdy moc nechápal. Hlavně s ohledem na pořizovací cenu, která se opravdu často kryje s prémiovými auty
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 19:13
Multivan nabízí opravdu hodně. Je to dost promyšlené auto. Ale to buď potřebuješ víc než jen cestovat, nebo máš větší rodinu, kterou by stejně R nepobralo. Tohle je opravdu alternativa k SUV, ne k dodávce.
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 19:11
Právě na Multivan také myslím. Je pravda, že nabídne ještě víc místa a větší variabilitu, nicméně jsem byl svědkem toho, že si ho koupila relativně normální rodina (dvě děti) na cestování, na což by R v pohodě stačilo a překvapivě by bylo za podobné peníze.
Je vidět, že amíci nepochopili. (Jejich) škoda.
| 20. 3. 2012 20:11
Právě. Multivan se mi moc líbí, jednou jsme s ním jeli na fesťák a bylo to parádní. Nicméně ruku na srdce, kolik lidí potřebuje auto, které uveze 7 lidí s bagáží, navíc ještě za ukrutný peníze (1,25 milionu za auto, které je vlastně dodávka).
Avatar - 3_diamanty
maybach a R
| 20. 3. 2012 16:42
dve obludy ktorymi slapol medak vedla ale podstatne je aby sa do buducna poucil :yes:

takisto aj stare Acko s Bckom so sendvicovymi koncepciami neboli tiez prave najvydarenejsie ale nastastie tie casy su uz prec

medak slape :yes:
Avatar - nielblack
R třída
| 20. 3. 2012 16:45
Člověk se ani těm američanům nemůže divit když se na R-ko podívá. Může mít skvělou výbavu, výborné jízdní vlastnosti nebo cokoli jiného, pokud ale bude vypadat jak kvasimodo tak je vše ostatní zapomenuto. Na to u Mercedesu jaksi zapomněli. Je s údivem, že to auto dělali přímo pro američany a prodává se " poměrně " dobře spíš v Mexiku nebo Číně, kdepak asi udělali chybu. Nepochybuji, že se u Mercedesu poučí a budou se držet toho co jim jde nejlépe.
R třída
| 20. 3. 2012 16:52
Mercedes R je proste pridrahé auto. MPV či crossover, je to vlastne jedno, každopádne zvezenie s ním bolo úžasné. Úžasné auto. Iba v nevhodnej dobe a nevhodnom mieste.
Marketing.
| 20. 3. 2012 17:09
U M-B by se měli důkladně zamyslet nad průzkumem trhu. Evidentně je v marketingu a PR něco špatně. Nechytnul se Maybäch, a R-ko na nejdůležitějším trhu je pro nazájem staženo z prodeje. A pochybuji že je to kvalitou auta. Jak se říká: není problém vyrobit, problém je prodat. A tady u Benzů problém evidentně je.
Avatar - Ham.
Problém není v technice ani designu
| 20. 3. 2012 17:19
ty jsou OK, ale není moc jasné určení, pro koho to auto vlastně je. Pro top manažera blbost, je tady S-kláda. Pro převoz lidí z a na letiště, blbost jsou tady buď normální auta jako E-kláda nebo pro větší počty Viano. Pro manželku s hordou dětí na nákupy, odvoz do školy, blbost na to je v US hromada auťáku za poloviční cenu které splní totéž. Jízdní zážitky, blbost, terén blbost. Takže pokud udělal MB chybu tak ne v konstrukci nebo designu ale ve znalostech trhu a potřeb klientů. Sebelepší auto které nikdo nepotřebuje (nebo jen zcela marginální skupina) je odsouzeno ke stejnému osudu.
Problém není v technice ani designu
| 20. 3. 2012 19:56
tvuj příspěvek mě přivedl na myšlenku jak je potom tedy možný, že se ještě prodávaj vozy jako lamborghini, porsche nebo takový GTR? ;-) jinak vcelku souhlas..jen ta poslední věta je mimo
Avatar - Ham.
Problém není v technice ani designu
| 20. 3. 2012 20:03
Tak to jsi vedle jak ta jedle. Porsche, GTR nebo Lambo potřebuje řada lidí ke sportovnímu vyžití, kvůli adrenalinu z rychlé jízdy a jistě by se našlo x dalších důvodů. GTR a některá Porsche se dají dokonce použít jako rychlá GT takže vedle sportu nabízí i kombinaci pro kratší cestování. No a když někdo něco potřebuje tak si to dříve nebo později koupí (tedy to Lambo později vzhledem k ceně, ale firma jich zase nemusí prodat tisíce protože má na jednom každém marži jako hrom).
Problém není v technice ani designu
| 20. 3. 2012 21:27
Ano, ale jedná se o "zcela marginální skupinu"....Tyto auta v zásadě taky nikdo nepotřebuje......
Avatar - Ham.
Problém není v technice ani designu
| 20. 3. 2012 21:43
Marginální není protože generuje dostatečný zisk výrobcům. A platí jednoduchá rovnice, kupuje=potřebuje. Pohled člověka s průměrným příjmem, který kupuje auto za mega může být, že Ferrari je zbytečnost, ale pro toho kdo na něj má zbytečností není. Stejně tak homeless může říkat, že auto za milion je zbytečnost. Tady není podstatné co si kdo myslí, podstatné je zda se to či ono kupuje. R-kláda je dobré auto, auto z luxusnější části nabídky ale jeho problém je, že není dostatečná poptávka solventních kupců, prostě tato kategorie kupců raději koupí vyšší střední nebo chvilku šporuje a jde do luxusní nebo si koupí pro radost sportovní auto.
Avatar - iudex
Problém není v technice ani designu
| 21. 3. 2012 10:59
Asi najvýstižnejšia analýza situácie a dôvodov neúspechu :yes: Stotožňujem sa so všetkým, len by som bol ešte kritickejší k dizajnu, pre mňa je to proste prerastené amorfné a bezpohlavné MPV.
Relativní (ne)úspěch
| 20. 3. 2012 19:47
O kvalitách třídy R se tu nemá smysl přít. Kdo měl možnost setkat se osobně, ví své. Kdo né, bude tu vymýšlet výkřiky o kvasimodech či o bezpohlavních autech bez reálného účelu. Však chlapi v hospodě to taky řikali, tak to musí být pravda...
V době koncernových krabic, velkých SUV jejichž smyslem nejsou ani tak reálné jízdní výkony jako spíš vapadat drsně...alespon tak jako jejich majitel, se tu objevuje vuz, který z dálky nenuceně, nijak zvlášt mohutně, avšak to se změní pokud přijdete blíž, najednou zjištujete, že je tu něco jinak, že ty kola nejsou 15-ky, ale 20-ky, za mohutné prolisy v kapotě by se neschovala jen vaše ruka, ale možná i vaše přítelkyně, ano, schopnost maskovat velikost je až neuvěřitelná. Auto nedává naodiv svou mohutnost, byť do délky trumfne veškeré konkurenty z řad SUV. Je mohutné, elegantní, moderní, při blízkém kontaktu jasně vyjadřuje s kým máte tu čest a současně neprovokuje, neuráží prvoplánovou mamutovistostí, podobné pokusy přechází s usměvem anglického gentlemana a gracii Pamely Anderson. Kdepak, tohle auto má charisma na rozdávání. Jediný kdo se mu v tomto vyrovná je podle mého jaguar S-type. To je však jen začátek příjemných překvapení, vnitřní prostor totiž odpovídá vnitřní velkorysosti. Stačí pak už jen nastartovat a vydat se na dálnici Praha-Mladá Boleslav....a je jasno...Ne, tady opravdu nemusíte mít hlavu zabořenou v novinách a stát abyste si eRko spletli s třídou S...

Můžeme se dohadovat o prodejních předpokladech mercedesu, avšak pravdou i tak zůstane, že v naší republice se za lonský rok prodalo více jak 100 kusů R třídy a ve třídě velkých MPV skončila na čtvrtém místě, když pomineme první Sharan se čtřnásobným počtem prodaných kusů. zjistíme, že druhá s-max má jen o trochu více než dvojnásobek prodaných kusů. Když dále vezmeme v uvahu, že většina prodaných kusů třídy R je verze 350CDI plus nějaká příplatková výbava..pohybujeme se v rozmezí 1,75-2 miliony Kč, tedy značný rozdíl oproti Sharanu či S-maxu...a to zvláště v naší zemi. Když se podíváme na prodeje luxusní třídy (kam se koneckonců zpočátku třída R zpočátku řadila také) zjistíme překvapivě že třída S se prodalo za lonský rok v naší republice 108 kusů...což činí o 4 kusy více než R třída. A troufám si říct, že třída R má rozhodně blíž k třídě luxusních vozů než k MPV.. Velikost kufru opravdu není předností třídy R. Přednosti třídy R jsou jinde.
Relativní (ne)úspěch
| 20. 3. 2012 20:35
:yes:
Relativní (ne)úspěch
| 20. 3. 2012 21:36
Omlouvám se za překlepy a občasná chybějící slova, ale chybí mi tu tlačítko EDITOVAT, nemohu to opravit
Avatar - iudex
Relativní (ne)úspěch
| 21. 3. 2012 11:04
Ak si ale dobre čítal diskusiu, nik tu nespochybňuje kvality Mercedesu R. Ale ako problém výstižne pomenoval Ham, išlo o auto, ktoré nik reálne nepotreboval, teda chyba marketingu a predprodukčného prieskumu trhu. Obdobne ako Phaeton či iné prepadáky: každý akceptoval, že je to technicky slušné auto, na vysokej úrovni, len akosi každý dal prednosť inému ( napr. s lepším image, dynamickejšiemu či lacnejšiemu). A obdobne Rko: tipujem, že tak 2/3 potenciálnych záujemcov, ktorí si ho aj išli do salónu Mercedesu obzrieť, skončilo v MLku.
Relativní (ne)úspěch
| 21. 3. 2012 15:25
Pokud se díváš na R jako na MPV (jak si napsal výše), tak si nepochopil smysl tohoto modelu a není moc o čem s tebou diskutovat.
čísla...
| 21. 3. 2012 08:21
Mimochodem číslo prodejů v roce 2011 se nejspíš týká ještě starýho modelu....myslet si, že v naší zemi se prodalo 100 kusů z 2300 kusů prodaných na celém světě je vzhledem k počtu obyvatel a ekonomické situaci u nás, v německu, usa, nebo číně naivní...spíš jen autor článku nepoužil hlavu při sestavování článku ...Kdyby tomu tak bylo skutečně asi by nadpis článku zněl spíš "Třída R přežívá díky ČR...." >:D
čísla...
| 21. 3. 2012 09:37
Vypadá to že GTI byl naklonovaný. :-)
čísla...
| 21. 3. 2012 15:27
8-s Horší urážku si už vymyslet nemohl :'-(
Avatar - Armin Tamzarian
čísla...
| 21. 3. 2012 12:02
Chce to líp číst, 2300 kusů se prodalo na trhu v US ;-), nikoli celosvětově
čísla...
| 21. 3. 2012 15:26
Aha, tak to sem přehlédl.. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku