Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kolínské TPCA loni klesl zisk o tři čtvrtiny na 371 milionů Kč

Kolínské automobilce TPCA loni klesl zisk před zdaněním o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o 23 procent na 39,7 miliardy korun.
Zpět na článek
28. 3. 2012 14:36
Riziko výroby de facto jednoho auta....
a to ještě malého (nebýt šrotovného tak k tomu došlo dřív) se projevilo v plné nahotě. Hyundai vyrábí při menší kapacitě víc "velikostí" a navíc ve třídách, které jsou krizovými jevy a ekonomickou stagnací postihovány v mnohem menší míře. Faktor NSF se taky jistě projeví, takže je otázka co dál. Když se k tomu přidá ne příliš růžová situace PSA, asi TPCA čekají zásadní a dost rozsáhlé změny. Navíc se jedná o skutečně klasický montážní závod, kde přestavby na jiné typy výrob z branže (a la Vrchlabí...) představují daleko větší náklady a jsou daleko obtížněji realizovatelné.

Odchod části agenturních pracovníků na Slovensko znamená, že se dostanou na čas domů, agenturní pracovníci české národnosti dneska ve fabrikách už rozhodně nebývají.

JInak ale přístup všech stran (včetně odborů) k dané situaci je racionální (pokud je to ve skutečnosti tak, jak je to popsané v článku...) a řekl bych že i vzorový. Jenže tohle jsou odbory, jak mají být a ne nátlaková organizace spojená s jednou politickou stranou a peacující zásadně v její propspěch, za což kromě horentních platů odborářských bosů v ukradeném domě v Praze na Žižkově jsou jejich špičky odměňovány trafikami v senátu nebo i europalamentu.

Zajímavé taky je, že TPCA nepožaduje EÚ o "asistenci", i když tady se zase o rušení fabriky nejedná. Ono zavřít to nemodernější, co Toyota v Evropě momentálně má asi na pořadu dne není.

Když se vrátím k TPCA - doufám, že situace bude mít nějaký vývoj a kdybych si měl něco přát, tak snad to, aby se z TPCA stala Toyota a výroba tady rozšířila na na více typů aut. Fakt je, že nejbližší závod mají Japonci ve Francii, v UK a ve východní Evropě jsou snad jenom výrobní jednotky ne na auta......
Rozbalit vlákno
6
28. 3. 2012 14:52
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
výdělek/počet aut... to nám dává 1370kč na jedno auto. Hodně nebo málo >:D
28. 3. 2012 15:25
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
V Hyundai jsou od určité doby všichni noví pracovníci agenturní a ujišťuju tě, že jsou z 99% češi...
28. 3. 2012 15:30
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
Vidím to podobně. :yes:
28. 3. 2012 16:34
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
Tak do Trnavy odjíždějí jen kmenový zaměstnanci(agentůrních se toto vůbec netýká těm prostě udělá automobilka pápá). A nutno podotknout, že na slovensko pojede i docela dost čechů možná dokonce víc než slováků. A vývoj do budoucnosti se bude odvíjet od úspěšnosti druhé generace těhle prcků.
28. 3. 2012 18:40
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
Náklady sa počítajú na vyrobené autá. Zisk za predané - už tu môže vzniknúť diferencia.

Zisk môže byť po odpočítaní priamych výrobných nákladov solídny - ale: modernizuješ lakovňu, vrazíš prachy do lisovne, vynovíš zariadenie montážnej haly - a razom si na úplne iných číslach. Tým viac, že vybudované kapacity a modernizácia sa počtom predaných kusov prestávajú splácať.

Každopádne to nevidím až tak čierne, ako v prípade zatvárania fabrík a červených čísiel, ako sa to stalo u niektorých značiek už stalo. Snahu odborárov, a úsilie vedenia dohodnúť sa s vlastými ľuďmi aj v nezávideniahodnej situácii považujem za pozitívum pre budúcnosť fabriky aj ľudí.
28. 3. 2012 22:10
Re: Riziko výroby de facto jednoho auta....
O Odborech v TPCA bych se tu vůbec nezmiňoval. Je to sebranka lenochů,kterejm se nechce dělat. Kolektivní smlouvu vyjednali tak rychle hlavně proto,že je fabrika podplatila. Je to hnus.Doufám,že jim brzo někdo rozbije ty jejich tlustý huby.