Řidiči občas mají dojem, že motorka je jako kolo. A z mého pohledu jsou často nejhorší kruhové objezdy...nedat motorce přednost = katastrofa, protože s nakloněným strojem už nemám kam moc uhnout. Právě včera když jsem se vrátil z krásného výletu po Beskydech, tak na kruháči holka vjela do cesty mladému motorkáři a byl vymalováno... nová krásná Honda na šrot....kráva!
Ten motorkář to zvládl hezky, respekt. A taky štěstí, že ten v autě nejel rovně.
Každopádně mě mě to nutí k zamyšlení, jestli bych podobnou situaci zvládl taky, nebo bych jen panicky brzdil a nebyl schopen udělat úhybný manévr.
presne tak, ak by ten na BMW siel rovno tak sa stretnu a motorkar by mal este vacsi sok
inak ked vidim BMW vzdy zvysim opatrnost, pocit draheho silneho auta dava cloveku akusi nesmrtelnost a nadradenost, je to divne ale je to tak, cloveka to zmagori :yes:
Nemá mindrák, prostě komentuje skutečnost. Stejně jako že v ČR Porsche=na 70% *. Nedá se nic dělat, ale auto u nás vypovídá mnohem víc o člověku, než by si kdokoli mohl myslet.
To je myslím právě projevem toho mindráku. Jakmile si koupím horší auto, než máš ty, budeš spokojen. Když budu mít lepší, budu *. Když budu jezdit Favoritem, budeš mně mít rád:-)
1. Ale tady se nebavíme o tom, jestli někdo něco závidí. Tady jde o to, že když mi někdo udělá nějakou prasárnu na silnici, tak je to převážně silné auto.
2. U silných aut kolikrát vidíme, že pro ně předpisy prostě neplatí:
a) stojí na místech pro invalidy
b) parkují v zákazech stání/zastavení
b) jezdí rychle
c) mají vybrakovaný výfuky, nebo jinak upravená auta v rozporu s předpisy ČR
d) podjíždějí, nebo předjíždějí nebezpečným způsobem
atp.
Takže co to má společného s úvahou o kravách? Nerozumím.... i když obecně se s tím dá samozřejmě souhlasit.
Nerozumíte, protože to na Vás přesně pasuje. Drahá a rychlá auta nemají zakázané úpravy, to mají potuněné Felicie a starší Golfy. Ale ty zas nejsou rychlé, jen si na to hrají. Většina bodů pasuje na všechny řidiče napříč spektrem. Jistě jsou i takoví, kteří lehko přišli k penězům a stali se arogantními i za volantem.
"nemají zakázané úpravy" - nesmysl, od které doby je povolen vybrakovaný výfuk, který nesplňuje hlukové limity? Zrovna včera jelo po Václaváku Porsche které bylo slyšet na 2 kilometry daleko.
To ano, ale urcite skupiny vozidel proste "ho*ada" pritahuji. Osobne mi v posledni dobe prijde, ze prave ridici v BMW se dost zlepsili, ale totalne do kytek to jde skoro se vsim od VW Group a Fordu (od nizsi stredni vys). Take tvori polovinu vozoveho parku, takze to jde lepe videt, ale nelze to pausalizovat. Ho*vada jsou opravdu vsude.
Ano to je pravda, že se jistí jedinci najdou všude, jen to prvotní tvrzení bylo o tom, že některá auta jisté jedince v ČR nějak přitahují a je zvláštní, že toto pravidlo je méně znát třeba v Německu. A ta má úvaha byla spíš nadhozená otázka, proč tomu tak vlastně je? No a oklikou se dostaneme k tomu, jak to u nás v republice vypadá a nejen na silnici, ale i v běžném životě, politice a nakonec zase skončíme na té silnici, protože řidič je vlastně obrazem celé společnosti.
Ano souhlasim, ze vse souvisi se vsim, tzn. to, jak se lide chovaji v beznem zivote, se odrazi i na silnici. Tady v CR je zakladni problem v tom, ze co neni moje, to je mi nekde... To se tyka prave tech fleetovych vozu, ridicu dodavek,... Kdyz si clovek neplati auto, palivo, nema cato vubec tendenci myslet nejen na sebe, ale i na spolecnost jako celek. Tedy nejen na ostatni ucastniky provozu, ale take na firmu, ve ktere dela. Normalni (tim nemyslim striktne pomalou, proste rozumnou, ohleduplnou, byt treba rychlejsi) jizdou muze usporit palivo, servisni naklady firme, ve ktere pracuje, a to se muze (a nemusi) odrazit ve financni situaci dane spolecnosti. Nelze cekat, ze by to byly nutne nejak zasadni rozdily, takove iluze si nedelam.
na motorkach mam najeto neco pres 60.000 km a zavery pro me jsou jednoznacne:
- mnoho aut motorky ignoruji, duvod nechapu, ale je to tak, proste je to jen jedno svetlo v dalcie misto standardnich dvou a na to mozek ridicu aut nekdy nereaguje tak jak ma, je nutne s tim pocitat kazdou minutu na ceste,
- kazda nehoda motorky/auta typu nedani prednosti apod. je jednoznacna vina motorkare, ze nepredvidal a ...doufal, je uplne jedno co je napsano v oficilanich papirech o nehode, motorkar se svou naivitou rozhodl bojovat s autem a dle predpokladu prohral, do toho souboje jde vetsinou dobrovolne, at se mu to libi nebo ne...
- prvni motorku na nauceni jsem mel s ABS a jednoznacne jej doporucuju, trikrat me vytahlo od jasnyho padu (sterk, mokry kostky apod.)
tak hlavne opatrne, pri dnesnich cenach benzinu se s motorkami budeme setkavat stale mene, je to uz velmi drahy konicek...
ja nemam nic proti motorkarom ale vysvelti mi jedno:
v meste neraz stetnem motorkara ktory stoji na semafore klasika, naskoci zelena rozpeckuje to aspon na 100ku hluk jak raketoplan a zase sa stretneme na dalsom semafore, zase naskoci zelena zase to rozpeckuje na 100ku a zrazu ho niet, proste zmizne v dialke ....
co tymto motorkari v meste sleduju? Samozrejme harlejaci jazdia slusne tych mam rad ale ti pretekari tych nemusim a potom sa cuduju ze na nich vodici kaslu, bodaj by nie ;-)ich sposob jazdy po meste je uzasny akurat ohrozuju vsetkych okolo a robia hluk, ja byt motorkar ta ksa za nich hanbim jak pes.
Ked sa chce motorkar na superbiku vyblaznit nech ide na okruh alebo niekde do ***, v meste je 50tka a kopec chodcov, uzke cesty, rozne dopravne obmedzenia, udrzbari a pod., lietat na motorke ako blazon sa dnes uz nenosi, spravni frajeri jazdia slusne, rychla jazda bola frajerinou v 90tych rokoch, doba sa zmenila len myslenie niektorych je stale ako z doby kamennej
Na motorke je jedna z najzabavnejsich veci prave akceleracia. Aby si sa dostal z nuly na sto pod 4 sekundy v aute, musis investovat desiatky tisic eur. Pri motorke ti staci par tisic. Ale ovela dolezitejsia vec je, ze pokial som na ceste sam, nikto mi nemoze ublizit. Preto aj ja z krizovatky radsej rychlo vystrelim, akoby som mal cakat na to, co vymysli prave sa malujuca blondyna vedla mna, alebo ten pan s hrubym krkom, na ktorom mu visia dve kila zlata, ci telefonujuci pan podnikatel, pripadne vystresovana mamicka, ktorej vzadu vrieska stado deti. Samozrejme neda sa vystrelit hned, lebo motorka je prilis rychla a prelety na cervenu su u nas narodnym sportom. Samozrejme nezrychlujem v meste na stovku. Samozrejme zohladnujem situaciu okolo miesta kam strielam. Ja len aby ste chapali, ze nie vzdy je to o arogancii. Aj ked uznavam, ze so zlepsujucou sa ekonomickou urovnou nasich krajin su motorky dostupne pre prilis velku skupinu ludi, kde sa logicky nachadza aj velke percento debilov. Ale toto zastupenie len zohladnuje statisticky vyskyt hovada v nasej spolocnosti. Problem trochu je aj to, ze sme vnimany ako celok a spravy ficia na negativnych informaciach. A tak som aj ja ten vypatlany motorkar.
na kzdy prase se nekde vari voda... taky jsme mel kamose co se vyzival ve vypaleni z krizovatky uz pokud mozno v okamziku skoku zeleny, uz ma hrobecek ve vedlejsi vesnici, ona totiz zelena nekdy neznamena zelenou a i na svetelny krizovatce je treba se nejdrive poradne rozhlednout.....
kazdy sveho stesti strujce jest, kdo jezdi na motorce jako prase mel by bydlet v chlivku kam patri, staci se jet podivat za hranice treba do Rakouska, kazda druha motorka s objemem nad 1000 a ohleduplnost a naprosty bezpeci na silnicich je tam samozrejmost, u nas si holt zamindrakovany paka musej samy sobe dokazovat ze jsou nekdo vic, bohuzel s sebou vetsinou vezmou do hrobu lidi kteri jen blbou nahodou projizdeli okolo....
cili paka jsou v autech, na motorkach i v letadlech (moje zkusenost), to nema smysl resit, proste je nutne na silnici predpovidat uplne vse, i pako jedouci naproti nebo za mnou, jen tehdy mam sansi ze se vratim domu....
Co tak slýchám, tak motorkáři velice rádi jezdí do Rakouska, a po přejetí za hranice se velmi diametrálně změní přístup řidičů kolem, berou motorky jako právoplatné účastníky silničního provozu a takové věci jako nedání přednosti se tak nedějou...
Ono by se to dalo komentovat i jinak...jak se do lesa volá.... 9 z 10 motorkářů se silnými stroji by vubec nemělo mít papíry... jistě nejsem jediný kdo neviděl právě takovéto motorky jet ohleduplně více jak deset metrů... A pokud byl otřesený..jedině dobře...možná právě tímto otřesením dobudoucna zachránil život...jak sobě tak případně i dalšícm účastníkům silničního provozu...
Naprostý souhlas ... je jim potřeba strčit do cesty auto srá.ům nevychovaným, aby to měli co nejrychleji za sebou ;-) ...
Pamatuješ si, co si dělal, když si byl mladej ??
Máš vůbec představu jaký je to pocit řídit rychlou motorku ??
Proč ne. Hodně radosti s touhle mašinou. Já menšího Harleje, značku bych nikdy nevyměnil, narozdíl od auta :-). Srdcová záležitost. S předností je problém v tom, že někteří řidiči neví, kdo ji vlastně má...styl zatnu zuby a jedu, nějak to dopadne.
Já mám ke všemu americkému odpor. Možná až budu starší. Už tak mám výčitky, že jsem si pořídil takovej autobus. Ale zase primárně je to určeno na výlety s manželkou ale když z toho sundám kufry, tak je to pořád docela sportovní kousek...
Já motorky neřeším podle původu. Z mého pohledu jsou po Harlejích nejzajímavější Trimphy a právě BMW. Malinko měl zklamaly Victory...takový hybrid mezi klasikou a modernou.
...a ke všemu anglickému, na to jsem zapomněl:-) i když se mi anglické výrobky líbí, nemám k nim důvěru. Jsem zkrátka konzerva. Ale kdybych nebyl, koupil bych si italskou mašinu.
Díky, já si to taky myslím. O většině Harleyů. Ale co je hlavní, obrovský katalog originálních doplňků (A4 kolem 1000 stran) + několikrát tolik jiných firem...takže motorku je možné si postavit podle sebe. A to nenabízí žádná jiná značka.
Ale já nejsem objektivní :-) , Harleye máme v rodině,je to srdcová záležitost a na japonské motorce jsem jezdil akorát v autoškole :-)
Myslím, že zrovna tací dobráci jako ty v amoku vyvádí největší prasárny.. jestli neřešíš, že BMW nedalo přednost a vjelo do křižovatky a naopak tomu motorkáři to přeješ jenom proto, že to je motorkář, pak jsi u mě zakomplexovaný hlupák, ale ono se ti to jednou vrátí 8-s
jsem asi před rokem četl, že se stalo něco podobného, ale že motorkář nakonec sám byl obviněný, protože jel rychleji než bylo dovoleno. Tudíž řidič odhadl vzdálenost motorkáře správně a počítal s tím, že se přiblíží za delší dobu. Ale protože si letěl jak blázen, tak bác a za pár vteřin byl ve dveřích..
;-) Zdá se mi to velice zveličené motomozkem.Bílé auto nechalo dostatek místa na to ,aby mašina vpoho projela.Tu kašpařinku si moh odpustit.Na krajnici je vidět vyjetý pás ,zřejmě od motorkářů. >:D Dále stojí za povšimnutí taky doba ,kdy auto mine toho motočurdu. Tam je hafo času.Při míjení v křižovatce je taky místo mezi autem a motem pro tank. Takže komédie je zbytečná. :yes:Já osobně bych mu tam takhle nikdy nevjel. V ČR se snažím jim vyhnout co nejvíc. Jezdí třeba dva vedle sebe. Předjíždějí v místech ,kde se dva osobáky míjejí atd .atd. Je toho nepřeberné množství příkladů.Ale taky jsem jich viděl pár hezky vymaštěných v příkopech a na takové zase já vůbec nereaguji.
,,Tam je hafo času."
Tak táto veta mi stačila, aby som si urobil názor na teba... Tak ti prajem, nech ti takto dávajú prednosť ostatné autá, veď budeš mať ešte háfo času :yes:
To jsi jako odjel od nehody bez poskytnutí první pomoci ? Aha on to byl motorkář. Pořiď si na auto samolepku : Jestli se vybourám, projeďte okolo mne bez povšimnutí - DĚKUJI.
Toto video je celkem jasné a asi nepotřebuje nějaký zvláštní komentář. Obecně na motorkářích mi ale vadí, že chtějí být považováni za běžné účastníky provozu, ale přitom se tak sami nechovají. Když padne na semaforu červena a auta zastaví, zcela nepředpisově se uličkou mezi auty cpou dopředu. Pak prudce akcelerují. Často také předjíždějí na nebezpečných místech...
motorka= stroj pro zábavu, Lambo= stroj pro zábavu = okruhové stroje = spz na převoz na dráhu= méně smrťáků
ale proti harlejum a skůtrum nic nemám, to je asi jako když si někdo veme veterána na projížďku a skůtry ať už cestovní či do města, to je prostě pracant, ale někteří mladí z nich dělají závodní stroje...
tím nechci říct, že motorky na sinici nepatří, ale právě naopak, jen by měli jezdit v ránci slušnosti, nechci psát předpisů, ale proč je možný potkat němce na cestovných bmw s bagáží a můžou takle v klidu procestovat evropu, a jiný poklidně jezdit nemohou.. ?? ;-)