Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ergonomie
| 11. 4. 2012 10:29
Asi se budu opakovat, ale mě co se týče ergonomie přijde právě Renaultí řešení optimální. Rádio a tempomat na těch plácačkách za volantem je parádní vymoženost. Zpočátku tomu člověk nemůže přijít na chuť, ale časem mu dojde, že to ani líp udělat snad nejde.
Zdá se mi snazší prsty sáhnout za volant (jde to poslepu úplně bez problémů), než palcem cvakat cosi na volantu. Klimatizace je zvláštní, ale proč ne? :-)
To samé platí pro "vyklápěcí" opěrky hlavy, nezvyklé, ale lepší řešení než v mnohé prémii.

Jízda je co se zaměření auta týče v pohodě, pasažéři plavnost a skleník ocení.

Škoda jen ovládacích prvků z Méganu a Laguny 1, v autě za milion to nemá co dělat. Zvlášť s chronickou nespolehlivostí páček ovládání blinkrů a stěračů. ;-\
Ergonomie
| 11. 4. 2012 11:02
Já s tebou souhlasím. Problém je, že ta řešení jsou prostě jiná a testéři jsou nuceni si zvykat. A zejména pan Vaverka na mě působí jako naprosto oddaný fanoušek německé interiérové školy - to není výtka, to je pouhé konstatování. Nicméně toto jeho "fandovství" se, dle mého, v jeho testech projevuje někdy až přes míru.

Rádio a tempomat - ano, také to považuji za nejergonomičtější řešení. Mimochodem, v jednom testu na Megan (už nevím, zda to bylo zde na ACZ) jsem četl zajímavou výtku k ovládání rádia - testérovi velmi vadilo, že ovládání hlasitosti na rádiu je napravo. To je typický příklad nepochopení francouzského pojetí ergonomie - řidič si hlasitost reguluje pod volantem a spolujezdec na rádiu - čili nestrká ruce do oblasti řadicí páky. Prosté a velmi dobré řešení.

Klima v levo mi nevadí. Opět je to o pojetí vozu - řidič, spolujezdec i ti vzadu mají své vlastní ovládání klimy, nepletou se vzájemně někde v oblasti středového tunelu. Pro MVP, stavěné primárně pro rodinu, nikoli pro řidiče, to je výborné řešení.

Ty staré ovládací prvky - souhlas. To by se stávat nemělo.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 11:17
Hm, musim povedat, ze tie tvoje argumenty vyzeraju logicky. Interier Espace je skratka "iny". So vsetkymi vyhodami a nevyhodami ktore z toho plynu. Clovek ktory na hodinku presadol do Espace z nemeckej konkurencie samozrejme musi pocitat s tym ze chvilu potrva kym sa tam udomacni. A verim ze podobny pocit by mal ten kto po 5 rokoch presadne z Espace do povedzme Touranu...

A este na okraj: laborovat nad tym kam s mobilom je uz trosku "hnidopisstvi" (dufam ze som to spravne napisal). Casto je u testovanych aut vytknuty nedostatok odkladacich priestorov, pripadne ze su male a clovek do nich nic neda (akurat ten mobil). A tu mame mudrovat nad tym kam ulozit mobil, lebo schranky su take velke? Ono pri beznom pouzivani sa aj tak zaplnia, a potom mobil nebude poletovat ani v tej najvacsej...
Ergonomie
| 11. 4. 2012 12:45
Také se pozastavuji nad kritikou v oblasti úložných prostorů. Souhlasím s Teddym že postupem času najdou všechny volná místa svá využití. Z vlastní zkušenosti mi příjde ideální schránka pro mobil ta vedle rádia, je v ní gumový kobereček, takže tam mobil nelítá a po otevření schránky je 30 cm od volantu. Bluetooth konektivita asi není v základní výbavě, ale v Espacu funguje dobře a problematika s umístěním mobilu by automaticky odpadla.

Se zbytkem testu se ztotožňuji, kolem provozních otáček se vibrace kapličky v zimě projevují. Ale pokud se pohybujeme v teplotách nad nulou, má kaplička žádnou neplechu nedělá.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 12:50
To ano, ale každé normální auto má soubor přihrádek na středovém tunelu. Espace má jednu symbolickou uzavíratelnou "kapsičku" - v podstatě jen popelník před řadicí pákou. K čemu je pak ta záplava velkých schránek na palubní desce, když ta nejdůležitější přihrádka nedokáže zasta svoji funkci?
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:48
"...každé normální auto má..."

Ano, presne o tom hovorim. Ste zvyknuty na malu priehradku v stredovom tuneli, tak ju tam chcete mat. A je jedno ze na palubke mate sufel do ktoreho by ste skryli aj desatkilovy hasiaci pristroj, jednoducho nemate tu svoju priehradku ktoru ste si tak oblubili a ziadne ine vas nezaujimaju, preto mobil nemate kam ulozit... :-)
Ergonomie
neregistrovaný "HTPkiller"
| 11. 4. 2012 16:34
kdys sahas pro telefon, aby ti treba pritelka napsala zpravu, tak musi otevrit megaviko, naklonit se a najit mezi ulozenymi hasicaky mobil >:D >:-[]
Ergonomie
| 11. 4. 2012 23:13
Riadna blbosť... :-!
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:04
:yes:

Ano, dobrý postěh je o tom uživateli Espacu, který přesedlá do např. Sharanu. Třeba ovládání světel bude asi hledat velmi dlouho ;-)
Ergonomie
| 13. 4. 2012 21:00
a potom bude hlavne nadavat, ze preco nema packy pod volantom a musi sa nacahovat niekde na stredovy panel, hladat a triafat sa na kolecko hlasitosti. Ale pani recenzenti z toho urobia nevyhodu samozrejme.
ohladom tempomatu, na renaulte som ho nikdy nzapinal, ale z recenzii viem, ze sa zapne tempomat len raz a potom sa uz nemusi vypinat a ani sa sam nevypne. Takze sa potom ovlada uz len na volante. Ale aj keby nie, tak napr ja mam pezot 407 a tempomat mam tiez na lavej packe a nemusim vobec hladat a naslepo stlacat gombiky ako to robia pani recenzenti.
Ze som este nikdy nepocul kritiku na slavne VW zapinanie prednych svetiel, ved prave toto je najneprirodzenejsia vec a triafanie naslepo....
Panom recenzentom odporucim nabuduce odosobnenie, nezaujatost a ochotu pochopit.
Ergonomie
| 14. 4. 2012 23:29
Vidím to stejně. Hlavně za tu poslední větu :yes:
Ergonomie
| 11. 4. 2012 12:22
Jednoduše: Ano, souhlas :yes:

To že je někdo na něco zvyklý ještě neznamená, že je to to nejlepší řešení. Kdo jedl celý život hůlkami, bude taky z vidličky a nože nejdřív rozpačitý (a naopak)...
V tomto ohledu jsou (mimo jiné) výborné dlouhodobé testy, kde mají redaktoři čas se s autem sžít a zvyknout si na ovládání.

A zrovna velké MPV je asi ideální kategorie pro experimenty s ovládáním a rozvržením interiéru vůbec, neboť představují jakési rozhraní mezi autem a nemovitostí ;-)

Espace: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 12:55
Nevadí mi hůlky ani příbor. Stejně tak mi nevadí německá, korejská, japonská ani italská auta. Dokonce i mnoho dnešních francouzských aut je po stránce základní obsluhy v pořádku - doba, kdy chtěli Francouzi za každou cenu to, co funguje, vymýšlet znovu a jinak, naštěstí skončila. Některá auta si ale to dědictví nesou s sebou dál. Mám na mysli obsluhu základní výbavy a palubních systémů, ne to, jak se auta řídí.
Tolik jen k tomu "škatlukování" ;-)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 13:26
Nic proti, názor respektuji, ale co je pro Vás "naštěstí", je pro mě "bohužel"... :-(

To že něco funguje přece neznamená, že by to nemohlo fungovat jinak líp resp. že to jiné nemůže někomu víc vyhovovat.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:31
To, že nemáte rád francouzská auta už z principu, vím dávno, to se nedá jaksi vyvrátit.

Problém je, že odsuzujete něco, co majitelům aut s tímto řešením příjde výborné. Prostě pro mne je důležitější, jestli já a lukas13 jsme spokojení s ovládáním tempomatu a rádia pod volantem, protože on i já tato řešení používáme léta a ne jeden týden.

Problém je, že takovýto typ redaktorů, co nechce přemýšlet při testování auta, pak píše články, které pak čtou i výrobci... nakonec to dopadne tak, že i Peugeot v 508 začne používat tlačítka na volantu, i když jeho "králičí" uši pro tempomat a rádio byly nejlepším ergonomickým řešením vůbec.

Ale co, tady jde o ten pocit, že řídím formuli 1 a ovládám auto jako Vettel palcem na volantu. Vše by bylo fajn, kdyby ten volant byl tak malý jako v té F1, ale není. Takže místo dosažení ovládání z věnce volantu na ovládání rádia prsty musím přehmatávat. Vrchol tomu dává Hyundai, který tlačítka cpe i na spodní ramena volantu... mě by zajímalo čím mám ta tlačítka ovládat? Penisem? ;-\

PS: A nepište nesmysly do poznámek testu, že vám nefungoval tempomat, protože jste ho neměl zapnutý a nenašel ovládání. Není to první Renault s tempomatem, který jste testoval. Pokud jste si na to nevzpomněl, tak vyhledejte odbornou pomoc, ale na Aldzhiemera zatím moc účinná léčba není. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:44
Zapínání tempomatu v úrovni levého kolene je opravdu libové řešení :-)
Jinak ty hlavní funkce jsou vždy na příčných ramenech volantu, tzn. v dosahu palce bez posouvání rukou po volantu. Samozřejmě za předpokladu, že se ruce nachází ve správné pozici a ne v různých figurách typu "kudlanka", "tuner" apod.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:49
Zapínání tempomatu v úrovni levého kolene je na stejném místě, kde se u VW zapínají světla nebo mlhovky, je zvláštní, že v žádném testu od vás či koholiv jiného (nejste v tom sám) ještě výtka k tomuto umístění nezazněla. Navíc pokud nepotřebujete omezovač, tak si můžete nechat tempomat třeba 10 let v poloze zapnuto a ovládat jej na volantu.

Ano, existuje správné držení volantu, věřím, že jej běžně udržujete pořád a to včetně několika hodinové jízdy po dálnici, kde se běžně tempomat používá. Pokud si dokážete přiznat, že ne, tak je další diskuze zbytečná.

PS: A prosím sledujte, jestli budou se mnou souhlasit majitelé a opravdoví uživatelé těchto řešení se mnou nebo s vámi.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:37
Pan redaktor ani nevěděl, že je v autě tempomat. O čem s ním chceš diskutovat? Pro majitele Renaultu je samozřejmě ovládání všeho možného pod volantem a tempomat na volantu ideální. Neplete se ti pak rádio s tempomatem a vše můžeš velice jednoduše a intuitivně ovládat. Chce to ale zkusit, což redaktoři asi neradi dělají (viz pan redaktor, co tempomat ani nehledal). U Scénica III bych prohodil tlačítka brzdy a tempomatu. Tempomat bych dal směrem ke spolujezdci a brzdu k řidiči. Pokud se brzda používá jako asistent při rozjezdu do kopce, tak by měla být po ruce. Tempomat zapnu jen jednou. Ovládání klimatizace páčkou po 0,5 C je ideální.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 16:45
Věděl, s autem jsem ujel asi 20 km, při kterých jsem mimo jiné zpozoroval, že tempomat nereaguje na +, -, R a dokonce ani v zoufalém pokusu, že by taspoň toto tlačítko něco umělo, 0.
Přišlo mi zbytečné kvůli tomu otevírat návod - v autě, které mě v zásadě nezajímá, a nebudu na něj psát test. Větička v druhé pohledu má jediný smysl: ilustrovat, jak neintuitivní řešení Renault použil.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:06
Když je tempomat vypnutý, tak logicky na nic reagovat nebude. Je to taky bezpečnostní prvek, kterým zabráníte zapnutí tempomatu i ve městě, nemluvě o tom, že tím vypínačem si můžete navolit i omezovač. Ale to všechno víte.

Takže jste si vlastně totožnou věc nepamatoval z testu Laguny 4C? Jak říkám, je to na odbornou pomoc. 8-s
Asi máte holt něco špatně s intuicí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:14
U Laguny je spínač aspoň viditelně u řadicí páky. Prostě jsem ho večer neviděl a přiznávám se, že jsem ani nechtěl, resp. nepotřeboval věnovat čas důkladnému zkoumání, kde by tak asi to chybějící tlačítko mohlo být, když není nikde na očích. To je celé, takové věci se stávají, občas (ale opravdu málokdy) i u věhlasnějších značek :-)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:19
Pokud víte, že se tempomat musí aktivovat tlačítkem, tak proč píšete o nějakém mačkání na volantu? („Aha, tak proto mně nefungoval tempomat!“....jsem mimo jiné zpozoroval, že tempomat nereaguje na +, -, R a dokonce ani v zoufalém pokusu, že by taspoň toto tlačítko něco umělo, 0.
Přišlo mi zbytečné kvůli tomu otevírat návod - v autě, které mě v zásadě nezajímá........." Asi to mělo být zábavné a vtipné. :-) :-) :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:25
Když v tom autě to tlačítko na první pohled nebylo...
Težko pochopit, proč se tak banální nedomyšlenost stává nosným tématem diskuse :-)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 20:55
Kto nechce, nechápe nič. Nie je to primárne o nejakom tlačítku. Je to o pohodlnosti a ľahostajnosti človeka, od ktorého ako čitatelia článkov Auto.cz očakávame úplne iný prístup aj výstup. A úprimne, mrzí ma, že nemôžem v tomto prípade napísať nič pozitívnejšie.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 18:39
Já mám dle vaší "logiky" úplně stejný problém u koncernu. Na autě vidím, že to má světla, dokonce i na protijedoucích jiných modelech koncernu vidím, že se ta světla dají zapnout, ale jelikož na páčce směrovek nevidím otočný vypínač světel, tak asi v tomhle konkrétním autě holt výrobce udělal chybu, to se ale samozřejmě stává i u věhlasnějších značek, a vypínač tam nedal.

Ono totiž ten vypínač světel a mlhovek na VW je přesně na stejném místě, kde má Espace nebo Laguna II vypínač tempomatu a věřte pane redaktore, že jsem ho za těch 7 let nemusel ani jednou s lupou hledat. Dokonce kdybych jej hledal, tak se nemusím sklánět někam dozadu nad tunel, tak jak v Laguně III.

Takže ty rádoby vtipné poznámky si nechte na nějaký bulvárnější server, i když kdo ví, třeba jsem tady špatně já :-O ;-)
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:38
Ak niekoho to auto nezaujíma, načo dofrasa sa k nemu vyjadruje?

Načo sa niekto vyjadruje k autu, pri ktorom mu ani nestojí za námahu otvoriť si manuál a pozrieť sa na jeho ovládanie - najmä ak vie, že je trochu iné, ako je zvyknutý?

A prečo robí redaktora niekto, kto sa nedokáže s trochou profesionality povzniesť nad svoje osobné zvyklosti a preferencie, a svoju prácu úplne odflákne a ešte sa za to ani nezačervená?

A potom sa ma niekto pýta, prečo píšem do diskusií na Auto.cz už iba sporadicky, keď predtým som tu bol nasáčkovaný skoro denne a tunajšie diskusie mi boli priam koníčkom?
Na to, žiaľ, existuje jednoduchá odpoveď.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:47
:yes: :yes: :yes:

Také se domnívám, že poslední vyjádření pana redaktora v této diskuzi jsou již za hranicí.

On kritizuje ergonomii ovládání tempomatu a pak přizná, že se ani neobtěžuje podívat do návodu, neb auto ho nezajímá?

A vůbec - psát druhý pohled na vůz po ujetých 20 km? 8-s
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 18:41
Nechtěl jsem být tak krutý, ale vystihl jsi to krásně. :yes: :yes: :yes:
Ergonomie
| 11. 4. 2012 20:44
Ďakujem. Veď prečo sa schovávať za slovíčka? Čo na srdci, to na jazyku....pardon, na klávesnici. ;-)

Ešte jednu vec som si všimol:
Zatiaľ čo v minulosti sme si na tomto serveri v diskusiách priateľsky tykali, aspoň ja som tento spôsob komunikácie najviac vnímal aj oceňoval, stále viac tu vidím oficiálne obligátne vykanie.
Nech nikto nehovorí o slušnosti, tá je úplne o niečom inom, nie v rovine vykanie-tykanie.
Vnímam to negatívne preto, že zrazu je medzi diskutérmi a redaktormi (napriek faktu, že sa častejšie aktívne zapájajú do diskusií) vákuum. Sme od seba ďalej ako kedysi, ten odstup sa nápadne zväčšil. Myslím, že to neprospieva nikomu.

Odkedy server Auto.cz zmenil dizajn, nie je to už ako bývalo. Zmena dizajnu, to je len zásterka. Zmenilo sa toho oveľa viac, o čom sa už tak nehovorí. Ale vnímame to a cítime ak nie všetci, tak určite mnohí z nás.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 20:52
Rád bych se vyjádřil k tomu vykání:

Jako poměrně nový diskutér (cca 1,5 roku) považuji vykání redaktorům za projev úcty k jejich práci, ač s některými třeba ne vždy souhlasím. Nicméně kdyby mi ten redaktor vyzval k tykání nebo mi tykat začal, rozhodně bych to uvítal a hned bych se "chytil" ;-)

Jako výraz nějakého odstupu jsem vykání nikdy nevnímal.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 20:58
Môže byť. Ja to beriem v kontexte s tým, čo som na auto.cz už zažil. Koniec-koncov, aj diskutéri si v drvivej väčšine prípadov medzi sebou tykajú. Nie je to zásadný problém, ale ten rozdiel voči dobám minulým rozhodne vnímam.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 21:03
Jo. Je fakt, že než jsem začal aktivně diskutovat, několik let jsem diskuze četl. Takže přehled mám cca 5 let dozadu. Ano, máš pravdu, to "ovzduší" se zde změnilo.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 21:15
Ono je taky rozdíl, jestli se redaktor připojí jako diskutér (nicky pana Vaverky nebo Jungmanna známe, navíc pokud se nepletu, tak se také "rekrutovali" z řad diskutérů), tak tykám, ale pokud jako redaktor, tak vzhledem k zachování jakési úcty vykám. Taky se ptali S. Saudkové, jestli je pravdou, že si s manželem vyká. A ona, že ano, protože je problém říct Vy vole, ale není Ty vole.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 21:28
Zaujímavý postreh. Na druhú stranu môžem povedať, že s výnimkou pani šéfovej - majiteľky firmy, kde pracujem, si komplet celý tím navzájom tyká. Sme v zložení 3 Slováci, všetci ostatní z ČR. A nikoho ani len nenapadne povedať akýkoľvek hrubý či dokonca len familiárny výraz. Je to o skutočných vzťahoch a vzájomnej úcte a rešpekte.
Ale netvrdím, že na Tvojom pohľade nemôže byť aj kus pravdy. Je to proste o ľuďoch.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:02
Já si ještě dovolím reagovat na jinou vaši výtku - ono před lety "cool" umístění přístrojů doprostřed. Nenapadlo Vás někdy proč má Renault u MPV toto řešení, zatímco u nízkých vozů má kapličku s přístroji klasicky? Nemůže to být tím, že v případě nízkých vozů se soustředí primárně na řidiče, kdežto u MPV je zaměřen na rodinu - tzn. celá posádka vozu má přehled jak rychle a jakým způsobem jede? Nekoukal jste jako kluk taťkovi přes rameno, kolik má na "tacháči"? Já tedy ano a mít řešení jako v Espacu, jsem nadšený klučina.

Ronault velmi dobře popisuje to, co mě u testů francouzských vozů také velmi vadí - to, co testér označí za chybu já naopak po více než dvou letech a 50tis. km považuji velmi často naopak za výhodu. Když vyjdu ze svého Meganu - objektivně, jak je uvedeno ve většině testů, má např. velmi špatné ostřikovače oken. Naopak ono ovládání rádia či tempomatu považuji za výborné řešení. Má jen jednu nevýhodu - musí se na něj o něco déle zvykat. Stejně tak velmi častá výtka u Meganu - údajně nepřehledné přístroje (kombinace analogového otáčkoměru a digitálního tachometru) - v žádném jiném voze, který jsem kdy řídil (a že jich bylo docela dost) jsem neviděl přehlednější řešení. A má drahá polovička, jež vůz také často řídí, to vidí úplně stejně - uvádím to zde jako pohled řidiče-uživatele, kterého auta jinak moc nezajímají.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 23:19
Když tak nad tím uvažuji, docela dost by mě zajímalo, jakým způsobem je na auto.cz (asi i SM) vůz vůbec testován. Protože začínám mít pocit, že ráno auto převezmou, během dne s nám nalítají 500-1000 km zřejmě ve stylu silniční rallye (a to zřejmě s jakýmkoliv typem vozu; SUV / off-road občas vezmou kolem řeky) odpoledne nafotí a večer se jde psát. Hotovo, tečka. Samozřejmě z toho vychází, že jakákoliv změna proti zvykům testera je pak špatně, cokoliv, co neudrží tempo, je taky špatně. A večer se píšou litanie o tom, jak špatné a neintuitivní, protože se ani neobtěžoval otevřít návod. Přitom dnes se dá stáhnout všechno možné na netu, takže ani nemusíte čekat na knížku...
Redaktoři by mohli napsat nějaký článeček na téma "Postup testování automobilu a příprava na něj", mezi těmi zprávičkami o YT videích by to bylo příjemné občerstvení... ;-)
Ergonomie
| 12. 4. 2012 09:38
O testech resp. o testerech si nedělej iluze. Už to nikdy nebude jako před lety, kdy motožurnalisté byli opravdu fundovaní odborníci a celoživotní fandové. Možnosti se mění a kdo o autech opravdu něco ví, dnes už pracuje jinde.

Dnes je spousta redaktorů, kteří předtím testovali třeba na foťáky... U internetových to platí dvojnásob.

Běžný test probíhá úplně stejně jako když Ti půjčí dealer corollu na víkend. Uděláš nákup, dojedeš na chatu, v pondělí sepíšeš "dojmy"... v lepším případě.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:50
Možná si pamatuješ na Vaverkův výplod s Thalií. Thalii taky nemusím, ale Vaverka se tím testem a body definitivně odepsal + argumenty v diskusi.
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 16:11
Znám testy pana redaktora velmi dobře, to se neboj. Spoustu z nich je opravdu dobrých, často zvedám palec a připojuji chválu. Ovšem občas prostě přestřelí takovýmto nerozvážným tvrzením, které je založeno jen na jeho nelibosti nebo neochotě vnímat svět jinak, než zrovna jej vnímá v jeho situaci on. Je to ale škoda...
Ergonomie
| 13. 4. 2012 21:12
nerozumiem co sa snazia vymysliet specialne, na francuzoch vam vadi vsetko, aj ovladanie okien na stredovych paneloch, aj ovladanie klimy na dverach (mimochodom, je to urcite viac na ociach ako niekde dole na stredovom paneli), aj uz davno zauzivane a majitelmi francuzov pochvalovane packy pod volantom.
To sa maju robit vsetky auta podla jednej sablony, ziadna variabilita, osobnost?
Ergonomie
| 11. 4. 2012 15:05
:yes:

Ta poznámka o experimentech ve velkých MPV - zajímavý a podnětný postřeh.
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:36
:yes:
Avatar - Ronault.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:36
Některým nevysvětlíš.

Ovládání na páčce za volantem je samozřejmě ideální, ale ne pro nechápávé novináře, kteří auto mění každý týden, pro běžného řidiče, co si auto kupuje na delší dobu nemá chybu.

Výklopné opěky hlavy už měly být dávno po vzoru Renaultu a Volva ve všech autech.

Asi bude nejlepší do novinářských aut montovat komplet panel rádia a klimatizace z VW, co z toho, že je display navigace umístěn někde u kole, člověk musí křivit prsty k ovládání rádia, ale alespoň si redaktoři nemusí zvykat. Pro nás běžné uživatele to prosím výrobci nechte tak, jak to je.
Ergonomie
| 11. 4. 2012 14:48
:yes:
Ergonomie
| 11. 4. 2012 17:40
:yes:
Ergonomie
| 12. 4. 2012 08:53
Velký souhlas. Ovládání tempomatu a rádia páčkami za volantem ( P 407, Fluence) je nepřekonatelné. Jak se to člověk naučí, jenom drnká prstíky ( aniž by pohnul dlaní z kruhu volantu). Tlačítka na volantu jsou možná tradičnější řešení, ale pro dlouhodobého uživatele páčkových systémů míň praktické, snad až otravné.
No
| 11. 4. 2012 10:42
Ono doufejme že spolehlivost celková konečně poskočila alespoň směrem k průměru. Tohle auto v minulých generacích převážně s dci umělo pěkně zatopit majitelovu kontu... :no:
No
| 11. 4. 2012 12:27
no tak že by jeho přímý konkurenti byly příkladem etalonu spolehlivosti... prostě velká auta, velká hmotnost, velké množství elektroniky = problémy. Za těch skoro 10 let ale už Espace/Grand Espace celkem vyladili a motor 2.0dCI taky patří spíš k těm spolehlivějším, takže bych se tohoto krasavce nebál
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 12:40
Je to jen výtažek z textu, ale týká se to snad všech antisportovních aut. A je jedno, jestli je to tím, že to má manuál, nebo automat.

Kdo si kupuje MPV na sportování? Proč musí každé auto umět jet 320 a v zatáčkách při 150 musí držet jako přibité? Ne každý jezdí jako prase...Tyhle psané nesmysly prostě nechápu. Tohle píšou snad u každého auta, které evidentně není primárně určené na nějaké rychlostní rekordy. V těchto autech se jezdí na pohodu (JE TO RODINNÉ AUTO), protože jet s takovou budkou jen 130 na dálnici není zrovna žádný med.

A to s tím mobilem už pan redaktor úplně pohřbil... Auto jako kráva a on si nemá kam dát mobil, protože schránky jsou táááákhle veliké :no:
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
neregistrovaný "HTPkiller"
| 11. 4. 2012 12:56
a když spěcháš, nestíháš, honem honem? nepotěší, že nějaký auto umí jet okresku rychleji? A jinak, mobil do megaschránky kde by lítal bych teda taky nedal :no:
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:31
Zajeď si někdy na dovolenou do Francie, samozřejmně autem. Týden-dva tam jezdi po okreskách a pochopíš. Je to prostě jiný naturel - oni nespěchají kvůli ušetřeným pěti minutám.

Mimochodem, kdybys viděl kolik tam jezdí opravdu velmi starých lidí, těch svých 60-70 km/h, dosti často v prémiových nových vozech...
Avatar - Ada je zase tady
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 13. 4. 2012 00:01
Jestli chces jezdit v nejake opravdu zajimave zemi s opravdu slusnymi ridici, jed do Britanie. Francii, zemi s potrestenymi, spatnymi a arogantnimi ridici, vetsinou sedicich ve spatnych vozech, se radeji vyhni obloukem.
Avatar - Ronault.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 13. 4. 2012 23:25
Já se domníval, že máš nejraději nacistické Německo, minimálně nick tomu nasvědčuje.
Avatar - Ronault.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:38
Jestli spěcháš a nestíháš, tak si nastav budík ráno o pět minut dříve. Spěch a stres ještě nikdy nic dobrého nepřinesl.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 17:42
Do megaschránky si daj protišmykovú podložku, stojí pár mizerných korún. Ja ju mám napríklad hore na palubke, a počas jazdy na nej mobil vpohode drží a nespadne. Ale lepšie je asi kritizovať ako rozmýšľať...
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 22:03
1)na ten mobil si kup protismykovu podlozku
2)definuj presnejsie co ty myslis?? "nepotěší, že nějaký auto umí jet okresku rychleji". Co to znamena rychlejsie? 5%, 10%. V realnej premavke sa na 10% casovu usporu nedostanes. Mam s tymito vozidlami dost nabehane (o triedu nizsie, mozem porovnat picasso, tourana a zafiru) a ked pojdes v beznej premavke "na krv", tak ziskas mozno 5% casu s jazdne lepsim vozidlom. Staci si polozit otazku, ci nie je lahsie vstat o 5 minut skor
3) to co som napisal v bode 2. neznamena, ze ak presvihnes najazdovu rychlost do zakruty s horsim autom(nebavim sa o extreme), ze ju opustis a poletis na strechu do priekopy ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 12:56
Dovolím si oponovat - 130 je naprosto standarní tempo, které by v dnešní době měl zvládnout každý vůz jakékoliv kategorie cenové, velikostní i výkonové.
A stabilita v zatáčkách je jednou z nejpodstatnějších složek aktivní bezpečnosti. Dokonce se ani nevylučuje s komfortem.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:41
To jistě, 130 je standardní tempo a Espace ho jistě s přehledem zvládá. Předpokládám, že "Popenec" to také myslel v rámci nadsázky.

Nicméně se otírá o ony (opětovné) narážky na sportovnost u pětimetrové krabice. Je tak těžké pochopit, že to auto je stavěné na pohodlí?

Doporučuji si vzpomenout na test pana Fokta z 15.02.2012 - C4 Picasso vs. Ford C-MAX. To považuji za jeden z nejlepších testů MVP zde na ACZ a naprosto korektní pochopení toho, jak lze na tyto vozy z pohledu zákazníka vnímat. Je příznačné, že v očích pana Fokta o fous vyhrálo C4 (ač v textu dal jasně najevo že tyto vozy jsou pro jiný druh zákazníků).
Avatar - Ronault.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:42
:yes:
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:51
Přesně tak :yes: Mohl jsem to napsat lépe, ale mé básnické střevo není tak dokonalé ;-)
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 15:08
Básnické střevo má na těchto diskuzích dokonalé pouze jeden jediný...nick. My ostatní jsme pouze nedokonalí lidé ;-)
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 15:16
Přestože se tu moc neprojevuji, tak přesně vím koho tím máš na mysli :-)
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 15:21
Tak to už se můžeš směle počítat mezi zasvěcené ;-)
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 17:45
:yes: :yes: :yes:
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 21:30
Také si dovolím oponovat. 130 km/h je u nás maximální dovolená dálniční rychlost, která u většiny aut nemá ale nic společného s ideálními otáčkami motoru a spotřebou už vůbec ne.
To, že dnes takřka nekoupíte auto, které nemá problém tu 130 udržet, je jiná věc.
Otázka je jen, za jakou cenu.
A to, že na dálnicích potkáváme denodenně prasata, kterým rychlostní limity nic neříkají, je už diskuse na jiné téma.
A na konec poznámka k tempomatu. Když jsem řídil Octavii, tak jsem ho taky nehledal, protože narozdíl od Renaultu většinou není co hledat.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 13:02
Nevím jak tenhle konkrétní vůz, ale vím nejméně o jednom modelu Espace IV, který dokáže jet stálých 210 kopec nekopec. A nějaká nestabilita se nekoná, jen se musí dávat pozor na boční vítr.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 18:56
Čtyř leté zkušenosti s 2.2 jsou takové, že 200 po dálnici je úplně v pohodě (teda až na spotřebu) 180 i s rakví na střeše a narvaným kufrem v 5 lidech taky. Někdy si říkám, že mi chybí sedmej stupeň. Nestabilita ve větru se rozhodně nekonná. Přeci jen prázdé auto má bez pár kilo 2 tuny a je to takový tančík.
Sportovní zážitek to sice není, ale to je stejně hlavně o řidiči. Není problém s ním v serpentinách ujet motorkářům i většině řidičů ve sportovnějších autech.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 21:08
Presne tento zážitok som mával so Scénicom a občas sa mi to pritrafí aj teraz, keď mám Kangoo - v serpentínach alebo zjazdoch z diaľnic koľkokrát brzdím za Passatom alebo inou klasikou... A pritom sa posádka v zložení manželka + 3 deti nesťažuje na nepohodlie či neprimerane rýchlu jazdu...
Vystihol si to veľmi dobre. Je to najmä o vodičovi.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 13:46
Kdo má tedy osobní zkušenost že dálniční tempo je s Espacem nepohodlné, nadměrně hlučné, řidičsky náročné nebo jinak otravné? Ano, je to krabice, ale s aerodynamikou myslím problém nemá, čelní plocha vozu vytváří značnýný přítlak na přední nápravu a normálních dálničních rychlostech jede auto stabilně.Pokud Espace jede neuspokojivě, tak většina SUV jede mnohem hůř.

HTP killer: Při výběru auta si člověk pokládá mnoho parametrů. "Nestíham a honem, honem" mezi ně nepatří. V takovém případě bych si koupil přesné hodinky.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 14:34
To s tím přirovnáním budky a jízdy ve 130 jsem asi přehnal. V Espacu jsem nikdy nejel, ale mám Scénica II a ve 130 je aerodinamický hluk už poměrně nepříjemný (ale asi každý má jiné cítění pro hluk v autě) Bral jsem to tak, že Espace je ještě o kousek vyšší a tím pádem to taky nebude zrovna košér...
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 16:54
Milí diskutéři, jezdím do práce s kolegou který vlastní tento povoz v poněkud neobvyklé motorizaci 3.0 diesel. Ano, je třeba si na některé ovládací prvky zvykat. Ale když si zvyknete je to v poho. Já jel 3000km v zimě na lyže Meganem II a tempomat byl mojí oblíbenou hračkou. I v kolegově Espacu jsem s ním po 5 min neměl problém a to mě do toho posadil se slovy jeď za mnou. Asi 100km. V autě se dobře cestuje a to i při rychlostech kolem 150 km/hod. I přes dvěstě se dá jet, ale pohled na okamžitou spotřebu je pro masochisty.Sedí se vysoko, výhled je skvělý, sedačky pohodlné, docela slušně to po 5 km topí na to, že je to obrovký šestiválec a hodně kubíků vytápěného prostoru a celkově mi na tom voze vadí jen cena. V případě ojetin ani ta ne, ale nejsem automechanik a zatím takovou krabici s takovými provozními náklady nepotřebuji. Ale jednou možná kdo ví? Jo a poznámku kolegovi Ronaultovi, tlačítka na spodní části volantu se u Hyundai ovládají docela dobře, rozhodně není třeba používat penis, ani si nejsem jist, zda všichni z nás disponují takovou délkou... >:D
Avatar - Ronault.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 17:11
Vidím, že holt pánové "testéři" jsou v menšině o počtu "2" ;-)

Samozřejmě, že se dají ovládat, ale smysl těch tlačítek na volantu by měl být ten, že jsou v dosahu prstů, které jsou na volantu/za volantem, taky by měly být logicky uspořádány (plus nahoře, mínus dole). To pak postrádá smysl je tam mít, když musím přehmatávat a ještě ověřovat a potvrzovat funkčnost pohledem na pal.pc, viz mazání pal.pc v i30 :-O
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 20:46
No jo ale kam to měli chudáci Korci a jejich němečtí přisluhovači nacpat, že? U nové i30 je tam ve full verzi pseudoovládání posilovače, trip, reset a na druhé straně hlasové ovládání NAVI a dvě tlačítka pro telefonování, no kromě tripu to zas tak často člověk nevyužije. A proti minulé verzi nebo iX35 je to lepší než na ten neosvětlený trip šmátrat za volantem... :-!
S tím návodem na umístění u Renaultu pro auto.cz jsi mě pobavil! >:D
Avatar - Ronault.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
| 11. 4. 2012 21:19
To přepínání pal. pc na palubovce u Hyundai mě taky štvalo, tedy starších Hyundaiů. Ale taktéž mě čtve třeba na Peugeotu regulace osvětlení v tomtéž místě. Nevím, jak jiným, ale mě vadí během jízdy strkat ruku skrz věnec volantu. Něco jiného je mazání pal. pc, tedy denního počítače, to dělám jen na benzínce a to auto stojí.
.....Motoru však přeci jen sebere část jeho jiskry, takže na
neregistrovaný "HTPkiller"
| 11. 4. 2012 14:38
V pořádku, podle me by toho auto melo být schopno... :-!
Ergonómia
| 11. 4. 2012 17:35
Asi som čudný, ale ako odchovanec japonských áut som mal menej problémov si na dlhšej ceste zvyknúť na ergonómiu otcovho Espace ako na kolegov VW Passat. Espacovské riešenia sú možno atypické, ale akonáhle človek zistí ako fungujú (pri prvom použití - neviem, ale 99% vecí som odhalil hneď pri prvom "pokuse"), tak skôr potešia svojou domyslenosťou... Tempomat je OK (práveže v porovnaní s koncernovými autami mi pripadá mimoriadne jednoduchý na ovládanie), priehradky naopak považujem za geniálne.

A že auto nie je "športové"? Preboha, kto také niečo čaká od veľkého MPV... Sám som dosť dynamicky jazdiaci šofér, ale po usadnutí do Espace som sa nechal unášať plavným a mimoriadne komfortným ladením auta (pravda, otec mal V6 s automatom...) a na nejaké trhanie asfaltu som ani nepomyslel. Jazdné vlastnosti plne OK, mierne nadlimitné diaľničné tempo nepôsobilo nijak problémovo a aj "dlouhou táhlou" zvládalo to auto bezpečne.
Ergonómia
| 11. 4. 2012 17:47
:yes:
Avatar - Ronault.
Ergonómia
| 11. 4. 2012 18:51
:yes:
Avatar - Ronault.
Dopis pro Renault Česká republika
| 11. 4. 2012 18:46
Vážený pane generální řediteli,

obracím se na Vás s prosbou. Pokud budete příště zapůjčovat jakékoliv vozidlo vybavené tempomatem redakci auto.cz, přemístěte prosím vypínač tempomatu a omezovače na volant do středu znaku Renault. Věřte mi, že tam jej každý redaktor najde, neb kam jinam by samozřejmě nejdříve u každého vozu Renault šahal: [odkaz]

Vězte, že je to dobře míněná rada, která výrazně sníží námitky testérů.

S přátelským pozdravem Ronault.

PS: Psáno ve vší slušnosti a úctě k celé redakci auto.cz >:-[]
Dopis pro Renault Česká republika
| 11. 4. 2012 19:45
To by mohlo pomoci >:-[]

Ne, vážně - už jsme tohle řešili u testu MB B-klasse, u minulého testu Espacu jakbysmet. A ze strany (některých) redaktorů stále žádná změna postoje. To je pro mě překvapivé a nepochopitelné. Zbytečně to shazuje status ACZ. Protože jak mám věřit konstatováním v testech aut, která neznám, když u vozu, který znám jako své boty vím, že kritika některých prvků je absolutně mimo realitu a některé užitečné vychytávky jsem v testech nikdy zmíněné ani neviděl (např. bezzátkový vstup do nádrže či skvělé možnosti nastavení svícení)?
Dopis pro Renault Česká republika
| 11. 4. 2012 21:00
Pekne napísané. Ale som skeptický. Tento pohodový prístup sa tu už nejakú dobu nenosí.
Dopis pro Renault Česká republika
| 11. 4. 2012 22:09
>:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
Dopis pro Renault Česká republika
| 12. 4. 2012 23:49
Dopis pro firmu rendlik a spol CZ: zalozte si prosim vlastni webove stranky a tam vychvalujte sve kreatury, at se nam tady ti prasteni rendlikovci nemotaji mezi normalni lidi.

dekuji

Ada, co je stale zde
Avatar - Ronault.
Dopis pro Renault Česká republika
| 13. 4. 2012 23:23
Ádo, takové podobné dopisy píšou chovanci psychiatrické léčebny. ;-)
Dopis pro Renault Česká republika
| 13. 4. 2012 21:37
ono by to chcelo skor nalepit velke kriklave nalepky v tvare sipiek a tam napisat TEMPOMAT, STIERACE, VOLANT, TACHOMETER atd.
Alebo prelepit diamant za jedno chude a jedno tucne V a potom bude vsetko super neobvykle a napadite riesenie.
kam s mobilem?
| 11. 4. 2012 19:06
co to je za otazku, kdo proboha tohle resi?
mobil se mi automaticky pres blutu sparuje s handsfree, aniz bych mel potrebu jej vytahovat z kapsy
a kdo nema handsfree, tak snad za jizdy mobil pouzivat nesmi, tak proc by ho mel vytahovat a nekam odkladat???
Avatar - BruceWayne
kam s mobilem?
| 11. 4. 2012 22:43
Každý, kdo má telefon tak využívá bezdrátový přenos, má ho v kapse či v kufříku.Nevím, jestli Kia či VW má funkci blutooth u rádia, ale Renault ho má. Ještě je jedna možnost, prostě telefon vypnout >:D a zahodit
přístup a kvalita redaktorů
| 11. 4. 2012 20:27
Skoro u každého testu Renaultu čtu kritiku na ovládání autorádia ve stylu "titěrná, nelogicky uspořádaná tlačítka autorádia". Který řidič těchto aut vůbec používá tlačítka na panelu autorádia, když Renault snad už i Thalii vybavil ovládáním pod volantem?
Na takovýchto poznatcích se velmi snadno odhalí kvalita a přístup redaktora. Když to neznám nebo neumím používat, tak je to špatně. Horší je, že takhle povrchně se potom hodnotí i ostatní části auta 8-s
Avatar - Ada je zase tady
přístup a kvalita redaktorů
| 12. 4. 2012 23:43
jenomze ty radia (a nejen radia) jsou u rendliku opravdu blba :no:
přístup a kvalita redaktorů
| 13. 4. 2012 21:40
blbe su skor tvoje nazory
zopar poznamok (nielen k testu)
| 11. 4. 2012 21:48
Usporiadanie interieru vs. ergonomia - v sucasnosti jazdim niekolkym autami (nemeckej aj francuzskej produkcie) a nikdy sa mne nestalo, ze by som nevedel najst tempomat, ovladanie klimatizacie, atd. Vzdy sa po kratkom obhliadnuti orientujem bez problemov. Nemam problem s klasickymi "budikmi" ani "budikmi" uprostred. V realnom zivote aj tak na ne necumim, ale len obcas na ne hodim pohlad, resp. ich vnimam perifernym videnim.

Asi som divny >:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
zopar poznamok (nielen k testu)
| 12. 4. 2012 23:42
asi ano :no:
zopar poznamok (nielen k testu)
| 13. 4. 2012 07:49
zase ta tvoja objektivita..ak by malo tento espace na kapote logo vw, tak by si bol na opacnej strane barikady :-!
zopar poznamok (nielen k testu)
| 13. 4. 2012 21:41
ja hlavne nerozumiem, ze za taketo trollovanie nedostal este ban
Avatar - BruceWayne
Není to aprílrecenze???
| 11. 4. 2012 22:38
Sorry, ale tohle je střelba na krocany :-) Už jsem měl tu čest vyzkoušel si Espace a Caravelu a pro mě je vítězem jednoznačně Renault. Velice komfortní a pohodové auto, které nadává cestujícím pocit, že nesedí v na korbě V3S , takový je Espace. Pokud nějaký Jouda hledá ovládání po vzoru VW, tam možná má problém najít i toaletní papír na některých čerpacích pumpách, ne všechny jsou OMW. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Není to aprílrecenze???
| 12. 4. 2012 23:41
Pro mne je oproti rendliku vitezem jakekoli jine auto!
Avatar - BruceWayne
Není to aprílrecenze???
| 13. 4. 2012 02:23
Nevím, co myslíš Adolfe slovem rendlík? Budu tedy hádat: jedná se o kuchyňskou nádobu s jedním držadlem podobné pánvičce, nebo jsi takový malý český jouda, který nemá vlastní názor a opakuje to co kdysi slyšel v Jednotě-coop, při popíjení gambrinusu na "stojáka" u kasy. :-) V případě a to si vážně myslím, že jsi "stojákový pijan" se nemá cenu s tebou pouštět do rozumné diskuze ;-) Ale, protože je mi některých dětí a občanů líto, mám velké sociální myšlení např. posílám na vánoce měnší obnos na vesnice SOS, dám vydělat i pomůžu lidem v nouzi. Tobě dám jednu radu a zadarmo. Dnes není kromě čínských atrap na automobil ve světě výrobce, který by vyrobil nekvalitní auto. Má to logiku, protože by nic neprodal. Každé auto má svého kupce a je na každým jaké si vybere. Mě jedno jakým jezdíš traktorem či jaké máš auto, nebo si hraješ na cowboys. A pokud jsi kuchař kvalit Babicových, tak chápu, že vítězem je rendlík na pánvičkách.cz >:D
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 12. 4. 2012 09:29
Kolega má až na barvu prakticky nachlup stejné auto. Za 1 rok soužití a 45 tis. km auto stálo v servisu neplánovaně již 7x, stávkuje elektronika i mechanické závady na motoru.

Jinak k testu - francouzská auta určitě nemusím, ale ESPACE je ikona. Uspořádáním vně i uvnitř sobě rovného ještě nenašel.
Avatar - Ada je zase tady
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 12. 4. 2012 23:39
Sharan je ikona MPV. Espace je rendlikovsky smejd. :no:
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 13. 4. 2012 07:51
myslis ten sharan, ktory vacsinu zivota stravil s alhambrou a fordom galaxy na chvoste v rebricku spolahlivosti? Ty sa zase ikona tohoto portalu :-!
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 13. 4. 2012 21:47
ktory mal rocnik? Pretoze Espace 2002 az pre istotu niekedy 2007 ci kedy to mal ten facelift by som nekupoval ani ja. A to mi je espace viac ako sympaticky.
Pytal som sa majitelov espacov, ked som nejakeho stretol, bolo ich presne 10 z toho 4ria boli * velmi strasne, jeden sa tak samonasral ze som myslel, ze sa do mna pusti, za tri roky zaplatil dalsich 300 000Sk a to bolo auto v zaruke, zaruku mu neuznali, v servise s nim jednali ako s bezdomovcom. Renault mal naozaj cierne obdobie 2001-2005.
dalsi 6ti boli spokojni, jeden z toho prave espace predaval a planoval ist do novsieho a dalsi uz mal tretieho espaca.
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 13. 4. 2012 23:07
Za 3 roky vrazil 300 tisic do noveho auta....? Kokso chod pisat bludy niekam inam a hlavne nezabudni na mokre uteraky na hlavu... :-!
HRŮZNÁ ZKUŠENOST S ESPACE
| 16. 4. 2012 21:58
poznas motor 3,0dci od isuzu? Nieco si o tom precitaj a potom mi das za pravdu. Ale aj 2,2dci nie je zrovna najlacnejsi motor ked sa ti pozrie klukovka von. O tom by vedeli nieco porozpravat aj 1,9dci 88kw, ci 1,5dci.
Proste do roku 2005 renault mal problemy, treba byt zase objektivny. A 2,2dci a 3,0dci neboli vyladene nikdy.
Zvyk
| 12. 4. 2012 13:29
Jedna vec je ista. Keby autor nebol zvyknuty len na recenzovanie Nemeckych a Japonskych aut, nemal by problemy s genialnou Renaultackou ergonomiou... Nehovorim ze vsetko je u Renaultu super, ale ta ergonomia tlacitiek je fakt na urovni. A to s tym mobil bol snad vtip???? Pan Veverka, zijete este v Jaskyni? Ved kazdy Renault ma uz dlho Bluetooth a mobil na telefonovanie nepotrebujem ani vybrat z kufrika alebo zo saka...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Zvyk
| 12. 4. 2012 13:33
A jak prosím vytočíte telefonní číslo? v které části palubní desky jsou ovladače hands-free? [odkaz] :-)
PS: moje zatím poslední zkušenost s Bluetooth v Renaultu - v Koleosu se vždy při zvednutí hovoru telefon odpojil...
Zvyk
| 12. 4. 2012 14:56
Možná by jste mohl sestoupit na zem a přečíst si návod. Návody jsou pro méně technicky zdatné jedince dobrý vynález. Pak nebudete mít problém s tempomatem a telefonem. V autě telefonuji docela často a telefon vyndávat nemusím. Samozřejmě si umím i zavolat (vytočit číslo). :-)
Zvyk
| 12. 4. 2012 15:40
Bluetooth konektivita v Espacu mi narozdíl od jiných značek funguje dobře, ale má nedostatky v oblasti rozšířených funkcí. Používám normální Nokie a zatím jsem nikdy neměl problém s konektivitou. Ikdyž startuju s mobilem u ucha - po nastartování se vše přehodí na audiosystém a telefon hážu pryč.

Číslo se vytáčí na ovládacím systému mezi sedadly. Stačí zmáčknout SET’phonebook’vybráním čísla budete rovnou vytáčet. Za velký nedostatek považuji neschopnost přehrát telefoní seznam do paměti auta. Pokud si člověk nedá práci přepsat frekventovaná čísla do systému, musí vzít telefon do ruky a číslo vytočit ručně.

Pro pana Vaverku: Při zvedání telefonu počkejte cca 2-3 se***, tak dlouho přibližně trvá přechod, kdy automobil v průběhu vyzvánění přebere funkce telefonu. Pokud telefon zvednete bleskově, přenos se přeruší.
Avatar - Ronault.
Zvyk
| 12. 4. 2012 20:15
To se ale během 20 km nedá stihnout, pochop! >:-[]
Zvyk
| 13. 4. 2012 07:38
>:D :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Zvyk
| 12. 4. 2012 23:38
cože? "genialnou rendlikovskou ergonomiu..." To je nejlepší vtip týdne ! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Zvyk
| 13. 4. 2012 07:37
Ale nie. Vtipom týždňa by bol inteligentný príspevok od teba... >:D ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Absolutní obluda
| 12. 4. 2012 23:36
dementnější interiér, kde všechny věci jsou jinde, než mají být, jsem v životě neviděl. A to jsem "jezdil" i s kráčejícím bagrem...

Bojím se, když na silnici uvidím rendlíka, že v něm sedí bytost, která je absolutně nevypočitatelná a psychicky "uhnutá" a bude se podle toho na silnici také chovat. Normálně přemýšlející člověk by se totiž za volant takové kreatury neodvážil sednout.
Absolutní obluda
| 13. 4. 2012 07:38
Mňa teší, že ten tvoj vysnený rendlík existuje len v tvojej pošahanej hlave... >:-[]
Absolutní obluda
| 13. 4. 2012 07:53
podla tvojho prispevku si evidentne ty jediny psychicky uplne normalny >:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
Absolutní obluda
| 14. 4. 2012 03:09
Pokud se podivame na nase silnice, tak zjistis, ze tech normalnich je cca 96% :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku