Testy
Ono doufejme že spolehlivost celková konečně poskočila alespoň směrem k průměru. Tohle auto v minulých generacích převážně s dci umělo pěkně zatopit majitelovu kontu... :no:
no tak že by jeho přímý konkurenti byly příkladem etalonu spolehlivosti... prostě velká auta, velká hmotnost, velké množství elektroniky = problémy. Za těch skoro 10 let ale už Espace/Grand Espace celkem vyladili a motor 2.0dCI taky patří spíš k těm spolehlivějším, takže bych se tohoto krasavce nebál
Je to jen výtažek z textu, ale týká se to snad všech antisportovních aut. A je jedno, jestli je to tím, že to má manuál, nebo automat.
Kdo si kupuje MPV na sportování? Proč musí každé auto umět jet 320 a v zatáčkách při 150 musí držet jako přibité? Ne každý jezdí jako prase...Tyhle psané nesmysly prostě nechápu. Tohle píšou snad u každého auta, které evidentně není primárně určené na nějaké rychlostní rekordy. V těchto autech se jezdí na pohodu (JE TO RODINNÉ AUTO), protože jet s takovou budkou jen 130 na dálnici není zrovna žádný med.
A to s tím mobilem už pan redaktor úplně pohřbil... Auto jako kráva a on si nemá kam dát mobil, protože schránky jsou táááákhle veliké :no:
Kdo si kupuje MPV na sportování? Proč musí každé auto umět jet 320 a v zatáčkách při 150 musí držet jako přibité? Ne každý jezdí jako prase...Tyhle psané nesmysly prostě nechápu. Tohle píšou snad u každého auta, které evidentně není primárně určené na nějaké rychlostní rekordy. V těchto autech se jezdí na pohodu (JE TO RODINNÉ AUTO), protože jet s takovou budkou jen 130 na dálnici není zrovna žádný med.
A to s tím mobilem už pan redaktor úplně pohřbil... Auto jako kráva a on si nemá kam dát mobil, protože schránky jsou táááákhle veliké :no:
a když spěcháš, nestíháš, honem honem? nepotěší, že nějaký auto umí jet okresku rychleji? A jinak, mobil do megaschránky kde by lítal bych teda taky nedal :no:
Zajeď si někdy na dovolenou do Francie, samozřejmně autem. Týden-dva tam jezdi po okreskách a pochopíš. Je to prostě jiný naturel - oni nespěchají kvůli ušetřeným pěti minutám.
Mimochodem, kdybys viděl kolik tam jezdí opravdu velmi starých lidí, těch svých 60-70 km/h, dosti často v prémiových nových vozech...
Mimochodem, kdybys viděl kolik tam jezdí opravdu velmi starých lidí, těch svých 60-70 km/h, dosti často v prémiových nových vozech...
Jestli chces jezdit v nejake opravdu zajimave zemi s opravdu slusnymi ridici, jed do Britanie. Francii, zemi s potrestenymi, spatnymi a arogantnimi ridici, vetsinou sedicich ve spatnych vozech, se radeji vyhni obloukem.
Jestli spěcháš a nestíháš, tak si nastav budík ráno o pět minut dříve. Spěch a stres ještě nikdy nic dobrého nepřinesl.
Do megaschránky si daj protišmykovú podložku, stojí pár mizerných korún. Ja ju mám napríklad hore na palubke, a počas jazdy na nej mobil vpohode drží a nespadne. Ale lepšie je asi kritizovať ako rozmýšľať...
1)na ten mobil si kup protismykovu podlozku
2)definuj presnejsie co ty myslis?? "nepotěší, že nějaký auto umí jet okresku rychleji". Co to znamena rychlejsie? 5%, 10%. V realnej premavke sa na 10% casovu usporu nedostanes. Mam s tymito vozidlami dost nabehane (o triedu nizsie, mozem porovnat picasso, tourana a zafiru) a ked pojdes v beznej premavke "na krv", tak ziskas mozno 5% casu s jazdne lepsim vozidlom. Staci si polozit otazku, ci nie je lahsie vstat o 5 minut skor
3) to co som napisal v bode 2. neznamena, ze ak presvihnes najazdovu rychlost do zakruty s horsim autom(nebavim sa o extreme), ze ju opustis a poletis na strechu do priekopy 😉
2)definuj presnejsie co ty myslis?? "nepotěší, že nějaký auto umí jet okresku rychleji". Co to znamena rychlejsie? 5%, 10%. V realnej premavke sa na 10% casovu usporu nedostanes. Mam s tymito vozidlami dost nabehane (o triedu nizsie, mozem porovnat picasso, tourana a zafiru) a ked pojdes v beznej premavke "na krv", tak ziskas mozno 5% casu s jazdne lepsim vozidlom. Staci si polozit otazku, ci nie je lahsie vstat o 5 minut skor
3) to co som napisal v bode 2. neznamena, ze ak presvihnes najazdovu rychlost do zakruty s horsim autom(nebavim sa o extreme), ze ju opustis a poletis na strechu do priekopy 😉
Dovolím si oponovat - 130 je naprosto standarní tempo, které by v dnešní době měl zvládnout každý vůz jakékoliv kategorie cenové, velikostní i výkonové.
A stabilita v zatáčkách je jednou z nejpodstatnějších složek aktivní bezpečnosti. Dokonce se ani nevylučuje s komfortem.
A stabilita v zatáčkách je jednou z nejpodstatnějších složek aktivní bezpečnosti. Dokonce se ani nevylučuje s komfortem.
To jistě, 130 je standardní tempo a Espace ho jistě s přehledem zvládá. Předpokládám, že "Popenec" to také myslel v rámci nadsázky.
Nicméně se otírá o ony (opětovné) narážky na sportovnost u pětimetrové krabice. Je tak těžké pochopit, že to auto je stavěné na pohodlí?
Doporučuji si vzpomenout na test pana Fokta z 15.02.2012 - C4 Picasso vs. Ford C-MAX. To považuji za jeden z nejlepších testů MVP zde na ACZ a naprosto korektní pochopení toho, jak lze na tyto vozy z pohledu zákazníka vnímat. Je příznačné, že v očích pana Fokta o fous vyhrálo C4 (ač v textu dal jasně najevo že tyto vozy jsou pro jiný druh zákazníků).
Nicméně se otírá o ony (opětovné) narážky na sportovnost u pětimetrové krabice. Je tak těžké pochopit, že to auto je stavěné na pohodlí?
Doporučuji si vzpomenout na test pana Fokta z 15.02.2012 - C4 Picasso vs. Ford C-MAX. To považuji za jeden z nejlepších testů MVP zde na ACZ a naprosto korektní pochopení toho, jak lze na tyto vozy z pohledu zákazníka vnímat. Je příznačné, že v očích pana Fokta o fous vyhrálo C4 (ač v textu dal jasně najevo že tyto vozy jsou pro jiný druh zákazníků).
Přesně tak :yes: Mohl jsem to napsat lépe, ale mé básnické střevo není tak dokonalé 😉
Také si dovolím oponovat. 130 km/h je u nás maximální dovolená dálniční rychlost, která u většiny aut nemá ale nic společného s ideálními otáčkami motoru a spotřebou už vůbec ne.
To, že dnes takřka nekoupíte auto, které nemá problém tu 130 udržet, je jiná věc.
Otázka je jen, za jakou cenu.
A to, že na dálnicích potkáváme denodenně prasata, kterým rychlostní limity nic neříkají, je už diskuse na jiné téma.
A na konec poznámka k tempomatu. Když jsem řídil Octavii, tak jsem ho taky nehledal, protože narozdíl od Renaultu většinou není co hledat.
To, že dnes takřka nekoupíte auto, které nemá problém tu 130 udržet, je jiná věc.
Otázka je jen, za jakou cenu.
A to, že na dálnicích potkáváme denodenně prasata, kterým rychlostní limity nic neříkají, je už diskuse na jiné téma.
A na konec poznámka k tempomatu. Když jsem řídil Octavii, tak jsem ho taky nehledal, protože narozdíl od Renaultu většinou není co hledat.
Nevím jak tenhle konkrétní vůz, ale vím nejméně o jednom modelu Espace IV, který dokáže jet stálých 210 kopec nekopec. A nějaká nestabilita se nekoná, jen se musí dávat pozor na boční vítr.
Čtyř leté zkušenosti s 2.2 jsou takové, že 200 po dálnici je úplně v pohodě (teda až na spotřebu) 180 i s rakví na střeše a narvaným kufrem v 5 lidech taky. Někdy si říkám, že mi chybí sedmej stupeň. Nestabilita ve větru se rozhodně nekonná. Přeci jen prázdé auto má bez pár kilo 2 tuny a je to takový tančík.
Sportovní zážitek to sice není, ale to je stejně hlavně o řidiči. Není problém s ním v serpentinách ujet motorkářům i většině řidičů ve sportovnějších autech.
Sportovní zážitek to sice není, ale to je stejně hlavně o řidiči. Není problém s ním v serpentinách ujet motorkářům i většině řidičů ve sportovnějších autech.
Presne tento zážitok som mával so Scénicom a občas sa mi to pritrafí aj teraz, keď mám Kangoo - v serpentínach alebo zjazdoch z diaľnic koľkokrát brzdím za Passatom alebo inou klasikou... A pritom sa posádka v zložení manželka + 3 deti nesťažuje na nepohodlie či neprimerane rýchlu jazdu...
Vystihol si to veľmi dobre. Je to najmä o vodičovi.
Vystihol si to veľmi dobre. Je to najmä o vodičovi.
Kdo má tedy osobní zkušenost že dálniční tempo je s Espacem nepohodlné, nadměrně hlučné, řidičsky náročné nebo jinak otravné? Ano, je to krabice, ale s aerodynamikou myslím problém nemá, čelní plocha vozu vytváří značnýný přítlak na přední nápravu a normálních dálničních rychlostech jede auto stabilně.Pokud Espace jede neuspokojivě, tak většina SUV jede mnohem hůř.
HTP killer: Při výběru auta si člověk pokládá mnoho parametrů. "Nestíham a honem, honem" mezi ně nepatří. V takovém případě bych si koupil přesné hodinky.
HTP killer: Při výběru auta si člověk pokládá mnoho parametrů. "Nestíham a honem, honem" mezi ně nepatří. V takovém případě bych si koupil přesné hodinky.
To s tím přirovnáním budky a jízdy ve 130 jsem asi přehnal. V Espacu jsem nikdy nejel, ale mám Scénica II a ve 130 je aerodinamický hluk už poměrně nepříjemný (ale asi každý má jiné cítění pro hluk v autě) Bral jsem to tak, že Espace je ještě o kousek vyšší a tím pádem to taky nebude zrovna košér...
Milí diskutéři, jezdím do práce s kolegou který vlastní tento povoz v poněkud neobvyklé motorizaci 3.0 diesel. Ano, je třeba si na některé ovládací prvky zvykat. Ale když si zvyknete je to v poho. Já jel 3000km v zimě na lyže Meganem II a tempomat byl mojí oblíbenou hračkou. I v kolegově Espacu jsem s ním po 5 min neměl problém a to mě do toho posadil se slovy jeď za mnou. Asi 100km. V autě se dobře cestuje a to i při rychlostech kolem 150 km/hod. I přes dvěstě se dá jet, ale pohled na okamžitou spotřebu je pro masochisty.Sedí se vysoko, výhled je skvělý, sedačky pohodlné, docela slušně to po 5 km topí na to, že je to obrovký šestiválec a hodně kubíků vytápěného prostoru a celkově mi na tom voze vadí jen cena. V případě ojetin ani ta ne, ale nejsem automechanik a zatím takovou krabici s takovými provozními náklady nepotřebuji. Ale jednou možná kdo ví? Jo a poznámku kolegovi Ronaultovi, tlačítka na spodní části volantu se u Hyundai ovládají docela dobře, rozhodně není třeba používat penis, ani si nejsem jist, zda všichni z nás disponují takovou délkou... >😁
Vidím, že holt pánové "testéři" jsou v menšině o počtu "2" 😉
Samozřejmě, že se dají ovládat, ale smysl těch tlačítek na volantu by měl být ten, že jsou v dosahu prstů, které jsou na volantu/za volantem, taky by měly být logicky uspořádány (plus nahoře, mínus dole). To pak postrádá smysl je tam mít, když musím přehmatávat a ještě ověřovat a potvrzovat funkčnost pohledem na pal.pc, viz mazání pal.pc v i30 😲
Samozřejmě, že se dají ovládat, ale smysl těch tlačítek na volantu by měl být ten, že jsou v dosahu prstů, které jsou na volantu/za volantem, taky by měly být logicky uspořádány (plus nahoře, mínus dole). To pak postrádá smysl je tam mít, když musím přehmatávat a ještě ověřovat a potvrzovat funkčnost pohledem na pal.pc, viz mazání pal.pc v i30 😲
No jo ale kam to měli chudáci Korci a jejich němečtí přisluhovači nacpat, že? U nové i30 je tam ve full verzi pseudoovládání posilovače, trip, reset a na druhé straně hlasové ovládání NAVI a dvě tlačítka pro telefonování, no kromě tripu to zas tak často člověk nevyužije. A proti minulé verzi nebo iX35 je to lepší než na ten neosvětlený trip šmátrat za volantem... :-!
S tím návodem na umístění u Renaultu pro auto.cz jsi mě pobavil! >😁
S tím návodem na umístění u Renaultu pro auto.cz jsi mě pobavil! >😁
To přepínání pal. pc na palubovce u Hyundai mě taky štvalo, tedy starších Hyundaiů. Ale taktéž mě čtve třeba na Peugeotu regulace osvětlení v tomtéž místě. Nevím, jak jiným, ale mě vadí během jízdy strkat ruku skrz věnec volantu. Něco jiného je mazání pal. pc, tedy denního počítače, to dělám jen na benzínce a to auto stojí.
Asi som čudný, ale ako odchovanec japonských áut som mal menej problémov si na dlhšej ceste zvyknúť na ergonómiu otcovho Espace ako na kolegov VW Passat. Espacovské riešenia sú možno atypické, ale akonáhle človek zistí ako fungujú (pri prvom použití - neviem, ale 99% vecí som odhalil hneď pri prvom "pokuse"), tak skôr potešia svojou domyslenosťou... Tempomat je OK (práveže v porovnaní s koncernovými autami mi pripadá mimoriadne jednoduchý na ovládanie), priehradky naopak považujem za geniálne.
A že auto nie je "športové"? Preboha, kto také niečo čaká od veľkého MPV... Sám som dosť dynamicky jazdiaci šofér, ale po usadnutí do Espace som sa nechal unášať plavným a mimoriadne komfortným ladením auta (pravda, otec mal V6 s automatom...) a na nejaké trhanie asfaltu som ani nepomyslel. Jazdné vlastnosti plne OK, mierne nadlimitné diaľničné tempo nepôsobilo nijak problémovo a aj "dlouhou táhlou" zvládalo to auto bezpečne.
A že auto nie je "športové"? Preboha, kto také niečo čaká od veľkého MPV... Sám som dosť dynamicky jazdiaci šofér, ale po usadnutí do Espace som sa nechal unášať plavným a mimoriadne komfortným ladením auta (pravda, otec mal V6 s automatom...) a na nejaké trhanie asfaltu som ani nepomyslel. Jazdné vlastnosti plne OK, mierne nadlimitné diaľničné tempo nepôsobilo nijak problémovo a aj "dlouhou táhlou" zvládalo to auto bezpečne.
Vážený pane generální řediteli,
obracím se na Vás s prosbou. Pokud budete příště zapůjčovat jakékoliv vozidlo vybavené tempomatem redakci auto.cz, přemístěte prosím vypínač tempomatu a omezovače na volant do středu znaku Renault. Věřte mi, že tam jej každý redaktor najde, neb kam jinam by samozřejmě nejdříve u každého vozu Renault šahal: [odkaz]
Vězte, že je to dobře míněná rada, která výrazně sníží námitky testérů.
S přátelským pozdravem Ronault.
PS: Psáno ve vší slušnosti a úctě k celé redakci auto.cz >😒]
obracím se na Vás s prosbou. Pokud budete příště zapůjčovat jakékoliv vozidlo vybavené tempomatem redakci auto.cz, přemístěte prosím vypínač tempomatu a omezovače na volant do středu znaku Renault. Věřte mi, že tam jej každý redaktor najde, neb kam jinam by samozřejmě nejdříve u každého vozu Renault šahal: [odkaz]
Vězte, že je to dobře míněná rada, která výrazně sníží námitky testérů.
S přátelským pozdravem Ronault.
PS: Psáno ve vší slušnosti a úctě k celé redakci auto.cz >😒]
To by mohlo pomoci >😒]
Ne, vážně - už jsme tohle řešili u testu MB B-klasse, u minulého testu Espacu jakbysmet. A ze strany (některých) redaktorů stále žádná změna postoje. To je pro mě překvapivé a nepochopitelné. Zbytečně to shazuje status ACZ. Protože jak mám věřit konstatováním v testech aut, která neznám, když u vozu, který znám jako své boty vím, že kritika některých prvků je absolutně mimo realitu a některé užitečné vychytávky jsem v testech nikdy zmíněné ani neviděl (např. bezzátkový vstup do nádrže či skvělé možnosti nastavení svícení)?
Ne, vážně - už jsme tohle řešili u testu MB B-klasse, u minulého testu Espacu jakbysmet. A ze strany (některých) redaktorů stále žádná změna postoje. To je pro mě překvapivé a nepochopitelné. Zbytečně to shazuje status ACZ. Protože jak mám věřit konstatováním v testech aut, která neznám, když u vozu, který znám jako své boty vím, že kritika některých prvků je absolutně mimo realitu a některé užitečné vychytávky jsem v testech nikdy zmíněné ani neviděl (např. bezzátkový vstup do nádrže či skvělé možnosti nastavení svícení)?
Dopis pro firmu rendlik a spol CZ: zalozte si prosim vlastni webove stranky a tam vychvalujte sve kreatury, at se nam tady ti prasteni rendlikovci nemotaji mezi normalni lidi.
dekuji
Ada, co je stale zde
dekuji
Ada, co je stale zde
co to je za otazku, kdo proboha tohle resi?
mobil se mi automaticky pres blutu sparuje s handsfree, aniz bych mel potrebu jej vytahovat z kapsy
a kdo nema handsfree, tak snad za jizdy mobil pouzivat nesmi, tak proc by ho mel vytahovat a nekam odkladat???
mobil se mi automaticky pres blutu sparuje s handsfree, aniz bych mel potrebu jej vytahovat z kapsy
a kdo nema handsfree, tak snad za jizdy mobil pouzivat nesmi, tak proc by ho mel vytahovat a nekam odkladat???
Skoro u každého testu Renaultu čtu kritiku na ovládání autorádia ve stylu "titěrná, nelogicky uspořádaná tlačítka autorádia". Který řidič těchto aut vůbec používá tlačítka na panelu autorádia, když Renault snad už i Thalii vybavil ovládáním pod volantem?
Na takovýchto poznatcích se velmi snadno odhalí kvalita a přístup redaktora. Když to neznám nebo neumím používat, tak je to špatně. Horší je, že takhle povrchně se potom hodnotí i ostatní části auta 8-s
Na takovýchto poznatcích se velmi snadno odhalí kvalita a přístup redaktora. Když to neznám nebo neumím používat, tak je to špatně. Horší je, že takhle povrchně se potom hodnotí i ostatní části auta 8-s
Usporiadanie interieru vs. ergonomia - v sucasnosti jazdim niekolkym autami (nemeckej aj francuzskej produkcie) a nikdy sa mne nestalo, ze by som nevedel najst tempomat, ovladanie klimatizacie, atd. Vzdy sa po kratkom obhliadnuti orientujem bez problemov. Nemam problem s klasickymi "budikmi" ani "budikmi" uprostred. V realnom zivote aj tak na ne necumim, ale len obcas na ne hodim pohlad, resp. ich vnimam perifernym videnim.
Asi som divny >😒] >😒]
Asi som divny >😒] >😒]
Sorry, ale tohle je střelba na krocany 😄 Už jsem měl tu čest vyzkoušel si Espace a Caravelu a pro mě je vítězem jednoznačně Renault. Velice komfortní a pohodové auto, které nadává cestujícím pocit, že nesedí v na korbě V3S , takový je Espace. Pokud nějaký Jouda hledá ovládání po vzoru VW, tam možná má problém najít i toaletní papír na některých čerpacích pumpách, ne všechny jsou OMW. 😉
Pro mne je oproti rendliku vitezem jakekoli jine auto!
Nevím, co myslíš Adolfe slovem rendlík? Budu tedy hádat: jedná se o kuchyňskou nádobu s jedním držadlem podobné pánvičce, nebo jsi takový malý český jouda, který nemá vlastní názor a opakuje to co kdysi slyšel v Jednotě-coop, při popíjení gambrinusu na "stojáka" u kasy. 😄 V případě a to si vážně myslím, že jsi "stojákový pijan" se nemá cenu s tebou pouštět do rozumné diskuze 😉 Ale, protože je mi některých dětí a občanů líto, mám velké sociální myšlení např. posílám na vánoce měnší obnos na vesnice SOS, dám vydělat i pomůžu lidem v nouzi. Tobě dám jednu radu a zadarmo. Dnes není kromě čínských atrap na automobil ve světě výrobce, který by vyrobil nekvalitní auto. Má to logiku, protože by nic neprodal. Každé auto má svého kupce a je na každým jaké si vybere. Mě jedno jakým jezdíš traktorem či jaké máš auto, nebo si hraješ na cowboys. A pokud jsi kuchař kvalit Babicových, tak chápu, že vítězem je rendlík na pánvičkách.cz >😁
Kolega má až na barvu prakticky nachlup stejné auto. Za 1 rok soužití a 45 tis. km auto stálo v servisu neplánovaně již 7x, stávkuje elektronika i mechanické závady na motoru.
Jinak k testu - francouzská auta určitě nemusím, ale ESPACE je ikona. Uspořádáním vně i uvnitř sobě rovného ještě nenašel.
Jinak k testu - francouzská auta určitě nemusím, ale ESPACE je ikona. Uspořádáním vně i uvnitř sobě rovného ještě nenašel.
Sharan je ikona MPV. Espace je rendlikovsky smejd. :no:
ktory mal rocnik? Pretoze Espace 2002 az pre istotu niekedy 2007 ci kedy to mal ten facelift by som nekupoval ani ja. A to mi je espace viac ako sympaticky.
Pytal som sa majitelov espacov, ked som nejakeho stretol, bolo ich presne 10 z toho 4ria boli * velmi strasne, jeden sa tak samonasral ze som myslel, ze sa do mna pusti, za tri roky zaplatil dalsich 300 000Sk a to bolo auto v zaruke, zaruku mu neuznali, v servise s nim jednali ako s bezdomovcom. Renault mal naozaj cierne obdobie 2001-2005.
dalsi 6ti boli spokojni, jeden z toho prave espace predaval a planoval ist do novsieho a dalsi uz mal tretieho espaca.
Pytal som sa majitelov espacov, ked som nejakeho stretol, bolo ich presne 10 z toho 4ria boli * velmi strasne, jeden sa tak samonasral ze som myslel, ze sa do mna pusti, za tri roky zaplatil dalsich 300 000Sk a to bolo auto v zaruke, zaruku mu neuznali, v servise s nim jednali ako s bezdomovcom. Renault mal naozaj cierne obdobie 2001-2005.
dalsi 6ti boli spokojni, jeden z toho prave espace predaval a planoval ist do novsieho a dalsi uz mal tretieho espaca.
Za 3 roky vrazil 300 tisic do noveho auta....? Kokso chod pisat bludy niekam inam a hlavne nezabudni na mokre uteraky na hlavu... :-!
poznas motor 3,0dci od isuzu? Nieco si o tom precitaj a potom mi das za pravdu. Ale aj 2,2dci nie je zrovna najlacnejsi motor ked sa ti pozrie klukovka von. O tom by vedeli nieco porozpravat aj 1,9dci 88kw, ci 1,5dci.
Proste do roku 2005 renault mal problemy, treba byt zase objektivny. A 2,2dci a 3,0dci neboli vyladene nikdy.
Proste do roku 2005 renault mal problemy, treba byt zase objektivny. A 2,2dci a 3,0dci neboli vyladene nikdy.
Jedna vec je ista. Keby autor nebol zvyknuty len na recenzovanie Nemeckych a Japonskych aut, nemal by problemy s genialnou Renaultackou ergonomiou... Nehovorim ze vsetko je u Renaultu super, ale ta ergonomia tlacitiek je fakt na urovni. A to s tym mobil bol snad vtip???? Pan Veverka, zijete este v Jaskyni? Ved kazdy Renault ma uz dlho Bluetooth a mobil na telefonovanie nepotrebujem ani vybrat z kufrika alebo zo saka...
A jak prosím vytočíte telefonní číslo? v které části palubní desky jsou ovladače hands-free? [odkaz] 😄
PS: moje zatím poslední zkušenost s Bluetooth v Renaultu - v Koleosu se vždy při zvednutí hovoru telefon odpojil...
PS: moje zatím poslední zkušenost s Bluetooth v Renaultu - v Koleosu se vždy při zvednutí hovoru telefon odpojil...
Možná by jste mohl sestoupit na zem a přečíst si návod. Návody jsou pro méně technicky zdatné jedince dobrý vynález. Pak nebudete mít problém s tempomatem a telefonem. V autě telefonuji docela často a telefon vyndávat nemusím. Samozřejmě si umím i zavolat (vytočit číslo). 😄
Bluetooth konektivita v Espacu mi narozdíl od jiných značek funguje dobře, ale má nedostatky v oblasti rozšířených funkcí. Používám normální Nokie a zatím jsem nikdy neměl problém s konektivitou. Ikdyž startuju s mobilem u ucha - po nastartování se vše přehodí na audiosystém a telefon hážu pryč.
Číslo se vytáčí na ovládacím systému mezi sedadly. Stačí zmáčknout SET’phonebook’vybráním čísla budete rovnou vytáčet. Za velký nedostatek považuji neschopnost přehrát telefoní seznam do paměti auta. Pokud si člověk nedá práci přepsat frekventovaná čísla do systému, musí vzít telefon do ruky a číslo vytočit ručně.
Pro pana Vaverku: Při zvedání telefonu počkejte cca 2-3 sekundy, tak dlouho přibližně trvá přechod, kdy automobil v průběhu vyzvánění přebere funkce telefonu. Pokud telefon zvednete bleskově, přenos se přeruší.
Číslo se vytáčí na ovládacím systému mezi sedadly. Stačí zmáčknout SET’phonebook’vybráním čísla budete rovnou vytáčet. Za velký nedostatek považuji neschopnost přehrát telefoní seznam do paměti auta. Pokud si člověk nedá práci přepsat frekventovaná čísla do systému, musí vzít telefon do ruky a číslo vytočit ručně.
Pro pana Vaverku: Při zvedání telefonu počkejte cca 2-3 sekundy, tak dlouho přibližně trvá přechod, kdy automobil v průběhu vyzvánění přebere funkce telefonu. Pokud telefon zvednete bleskově, přenos se přeruší.
dementnější interiér, kde všechny věci jsou jinde, než mají být, jsem v životě neviděl. A to jsem "jezdil" i s kráčejícím bagrem...
Bojím se, když na silnici uvidím rendlíka, že v něm sedí bytost, která je absolutně nevypočitatelná a psychicky "uhnutá" a bude se podle toho na silnici také chovat. Normálně přemýšlející člověk by se totiž za volant takové kreatury neodvážil sednout.
Bojím se, když na silnici uvidím rendlíka, že v něm sedí bytost, která je absolutně nevypočitatelná a psychicky "uhnutá" a bude se podle toho na silnici také chovat. Normálně přemýšlející člověk by se totiž za volant takové kreatury neodvážil sednout.
Zdá se mi snazší prsty sáhnout za volant (jde to poslepu úplně bez problémů), než palcem cvakat cosi na volantu. Klimatizace je zvláštní, ale proč ne? 😄
To samé platí pro "vyklápěcí" opěrky hlavy, nezvyklé, ale lepší řešení než v mnohé prémii.
Jízda je co se zaměření auta týče v pohodě, pasažéři plavnost a skleník ocení.
Škoda jen ovládacích prvků z Méganu a Laguny 1, v autě za milion to nemá co dělat. Zvlášť s chronickou nespolehlivostí páček ovládání blinkrů a stěračů. ;-\
Rádio a tempomat - ano, také to považuji za nejergonomičtější řešení. Mimochodem, v jednom testu na Megan (už nevím, zda to bylo zde na ACZ) jsem četl zajímavou výtku k ovládání rádia - testérovi velmi vadilo, že ovládání hlasitosti na rádiu je napravo. To je typický příklad nepochopení francouzského pojetí ergonomie - řidič si hlasitost reguluje pod volantem a spolujezdec na rádiu - čili nestrká ruce do oblasti řadicí páky. Prosté a velmi dobré řešení.
Klima v levo mi nevadí. Opět je to o pojetí vozu - řidič, spolujezdec i ti vzadu mají své vlastní ovládání klimy, nepletou se vzájemně někde v oblasti středového tunelu. Pro MVP, stavěné primárně pro rodinu, nikoli pro řidiče, to je výborné řešení.
Ty staré ovládací prvky - souhlas. To by se stávat nemělo.
A este na okraj: laborovat nad tym kam s mobilom je uz trosku "hnidopisstvi" (dufam ze som to spravne napisal). Casto je u testovanych aut vytknuty nedostatok odkladacich priestorov, pripadne ze su male a clovek do nich nic neda (akurat ten mobil). A tu mame mudrovat nad tym kam ulozit mobil, lebo schranky su take velke? Ono pri beznom pouzivani sa aj tak zaplnia, a potom mobil nebude poletovat ani v tej najvacsej...
Se zbytkem testu se ztotožňuji, kolem provozních otáček se vibrace kapličky v zimě projevují. Ale pokud se pohybujeme v teplotách nad nulou, má kaplička žádnou neplechu nedělá.
Ano, presne o tom hovorim. Ste zvyknuty na malu priehradku v stredovom tuneli, tak ju tam chcete mat. A je jedno ze na palubke mate sufel do ktoreho by ste skryli aj desatkilovy hasiaci pristroj, jednoducho nemate tu svoju priehradku ktoru ste si tak oblubili a ziadne ine vas nezaujimaju, preto mobil nemate kam ulozit... 😄
Ano, dobrý postěh je o tom uživateli Espacu, který přesedlá do např. Sharanu. Třeba ovládání světel bude asi hledat velmi dlouho 😉
ohladom tempomatu, na renaulte som ho nikdy nzapinal, ale z recenzii viem, ze sa zapne tempomat len raz a potom sa uz nemusi vypinat a ani sa sam nevypne. Takze sa potom ovlada uz len na volante. Ale aj keby nie, tak napr ja mam pezot 407 a tempomat mam tiez na lavej packe a nemusim vobec hladat a naslepo stlacat gombiky ako to robia pani recenzenti.
Ze som este nikdy nepocul kritiku na slavne VW zapinanie prednych svetiel, ved prave toto je najneprirodzenejsia vec a triafanie naslepo....
Panom recenzentom odporucim nabuduce odosobnenie, nezaujatost a ochotu pochopit.
To že je někdo na něco zvyklý ještě neznamená, že je to to nejlepší řešení. Kdo jedl celý život hůlkami, bude taky z vidličky a nože nejdřív rozpačitý (a naopak)...
V tomto ohledu jsou (mimo jiné) výborné dlouhodobé testy, kde mají redaktoři čas se s autem sžít a zvyknout si na ovládání.
A zrovna velké MPV je asi ideální kategorie pro e😜erimenty s ovládáním a rozvržením interiéru vůbec, neboť představují jakési rozhraní mezi autem a nemovitostí 😉
Espace: :yes: :yes: :yes:
Tolik jen k tomu "škatlukování" 😉
To že něco funguje přece neznamená, že by to nemohlo fungovat jinak líp resp. že to jiné nemůže někomu víc vyhovovat.
Problém je, že odsuzujete něco, co majitelům aut s tímto řešením příjde výborné. Prostě pro mne je důležitější, jestli já a lukas13 jsme spokojení s ovládáním tempomatu a rádia pod volantem, protože on i já tato řešení používáme léta a ne jeden týden.
Problém je, že takovýto typ redaktorů, co nechce přemýšlet při testování auta, pak píše články, které pak čtou i výrobci... nakonec to dopadne tak, že i Peugeot v 508 začne používat tlačítka na volantu, i když jeho "králičí" uši pro tempomat a rádio byly nejlepším ergonomickým řešením vůbec.
Ale co, tady jde o ten pocit, že řídím formuli 1 a ovládám auto jako Vettel palcem na volantu. Vše by bylo fajn, kdyby ten volant byl tak malý jako v té F1, ale není. Takže místo dosažení ovládání z věnce volantu na ovládání rádia prsty musím přehmatávat. Vrchol tomu dává Hyundai, který tlačítka cpe i na spodní ramena volantu... mě by zajímalo čím mám ta tlačítka ovládat? Penisem? ;-\
PS: A nepište nesmysly do poznámek testu, že vám nefungoval tempomat, protože jste ho neměl zapnutý a nenašel ovládání. Není to první Renault s tempomatem, který jste testoval. Pokud jste si na to nevzpomněl, tak vyhledejte odbornou pomoc, ale na Aldzhiemera zatím moc účinná léčba není. 😉
Jinak ty hlavní funkce jsou vždy na příčných ramenech volantu, tzn. v dosahu palce bez posouvání rukou po volantu. Samozřejmě za předpokladu, že se ruce nachází ve správné pozici a ne v různých figurách typu "kudlanka", "tuner" apod.
Ano, existuje správné držení volantu, věřím, že jej běžně udržujete pořád a to včetně několika hodinové jízdy po dálnici, kde se běžně tempomat používá. Pokud si dokážete přiznat, že ne, tak je další diskuze zbytečná.
PS: A prosím sledujte, jestli budou se mnou souhlasit majitelé a opravdoví uživatelé těchto řešení se mnou nebo s vámi.
Přišlo mi zbytečné kvůli tomu otevírat návod - v autě, které mě v zásadě nezajímá, a nebudu na něj psát test. Větička v druhé pohledu má jediný smysl: ilustrovat, jak neintuitivní řešení Renault použil.
Takže jste si vlastně totožnou věc nepamatoval z testu Laguny 4C? Jak říkám, je to na odbornou pomoc. 8-s
Asi máte holt něco špatně s intuicí.
Přišlo mi zbytečné kvůli tomu otevírat návod - v autě, které mě v zásadě nezajímá........." Asi to mělo být zábavné a vtipné. 😄 😄 😄
Težko pochopit, proč se tak banální nedomyšlenost stává nosným tématem diskuse 😄
Ono totiž ten vypínač světel a mlhovek na VW je přesně na stejném místě, kde má Espace nebo Laguna II vypínač tempomatu a věřte pane redaktore, že jsem ho za těch 7 let nemusel ani jednou s lupou hledat. Dokonce kdybych jej hledal, tak se nemusím sklánět někam dozadu nad tunel, tak jak v Laguně III.
Takže ty rádoby vtipné poznámky si nechte na nějaký bulvárnější server, i když kdo ví, třeba jsem tady špatně já 😲 😉
Načo sa niekto vyjadruje k autu, pri ktorom mu ani nestojí za námahu otvoriť si manuál a pozrieť sa na jeho ovládanie - najmä ak vie, že je trochu iné, ako je zvyknutý?
A prečo robí redaktora niekto, kto sa nedokáže s trochou profesionality povzniesť nad svoje osobné zvyklosti a preferencie, a svoju prácu úplne odflákne a ešte sa za to ani nezačervená?
A potom sa ma niekto pýta, prečo píšem do diskusií na Auto.cz už iba sporadicky, keď predtým som tu bol nasáčkovaný skoro denne a tunajšie diskusie mi boli priam koníčkom?
Na to, žiaľ, existuje jednoduchá odpoveď.
Také se domnívám, že poslední vyjádření pana redaktora v této diskuzi jsou již za hranicí.
On kritizuje ergonomii ovládání tempomatu a pak přizná, že se ani neobtěžuje podívat do návodu, neb auto ho nezajímá?
A vůbec - psát druhý pohled na vůz po ujetých 20 km? 8-s
Ešte jednu vec som si všimol😒br /> Zatiaľ čo v minulosti sme si na tomto serveri v diskusiách priateľsky tykali, aspoň ja som tento spôsob komunikácie najviac vnímal aj oceňoval, stále viac tu vidím oficiálne obligátne vykanie.
Nech nikto nehovorí o slušnosti, tá je úplne o niečom inom, nie v rovine vykanie-tykanie.
Vnímam to negatívne preto, že zrazu je medzi diskutérmi a redaktormi (napriek faktu, že sa častejšie aktívne zapájajú do diskusií) vákuum. Sme od seba ďalej ako kedysi, ten odstup sa nápadne zväčšil. Myslím, že to neprospieva nikomu.
Odkedy server Auto.cz zmenil dizajn, nie je to už ako bývalo. Zmena dizajnu, to je len zásterka. Zmenilo sa toho oveľa viac, o čom sa už tak nehovorí. Ale vnímame to a cítime ak nie všetci, tak určite mnohí z nás.
Jako poměrně nový diskutér (cca 1,5 roku) považuji vykání redaktorům za projev úcty k jejich práci, ač s některými třeba ne vždy souhlasím. Nicméně kdyby mi ten redaktor vyzval k tykání nebo mi tykat začal, rozhodně bych to uvítal a hned bych se "chytil" 😉
Jako výraz nějakého odstupu jsem vykání nikdy nevnímal.
Ale netvrdím, že na Tvojom pohľade nemôže byť aj kus pravdy. Je to proste o ľuďoch.
Ronault velmi dobře popisuje to, co mě u testů francouzských vozů také velmi vadí - to, co testér označí za chybu já naopak po více než dvou letech a 50tis. km považuji velmi často naopak za výhodu. Když vyjdu ze svého Meganu - objektivně, jak je uvedeno ve většině testů, má např. velmi špatné ostřikovače oken. Naopak ono ovládání rádia či tempomatu považuji za výborné řešení. Má jen jednu nevýhodu - musí se na něj o něco déle zvykat. Stejně tak velmi častá výtka u Meganu - údajně nepřehledné přístroje (kombinace analogového otáčkoměru a digitálního tachometru) - v žádném jiném voze, který jsem kdy řídil (a že jich bylo docela dost) jsem neviděl přehlednější řešení. A má drahá polovička, jež vůz také často řídí, to vidí úplně stejně - uvádím to zde jako pohled řidiče-uživatele, kterého auta jinak moc nezajímají.
Redaktoři by mohli napsat nějaký článeček na téma "Postup testování automobilu a příprava na něj", mezi těmi zprávičkami o YT videích by to bylo příjemné občerstvení... 😉
Dnes je spousta redaktorů, kteří předtím testovali třeba na foťáky... U internetových to platí dvojnásob.
Běžný test probíhá úplně stejně jako když Ti půjčí dealer corollu na víkend. Uděláš nákup, dojedeš na chatu, v pondělí sepíšeš "dojmy"... v lepším případě.
[odkaz]
To sa maju robit vsetky auta podla jednej sablony, ziadna variabilita, osobnost?
Ta poznámka o e😜erimentech ve velkých MPV - zajímavý a podnětný postřeh.
Ovládání na páčce za volantem je samozřejmě ideální, ale ne pro nechápávé novináře, kteří auto mění každý týden, pro běžného řidiče, co si auto kupuje na delší dobu nemá chybu.
Výklopné opěky hlavy už měly být dávno po vzoru Renaultu a Volva ve všech autech.
Asi bude nejlepší do novinářských aut montovat komplet panel rádia a klimatizace z VW, co z toho, že je display navigace umístěn někde u kole, člověk musí křivit prsty k ovládání rádia, ale alespoň si redaktoři nemusí zvykat. Pro nás běžné uživatele to prosím výrobci nechte tak, jak to je.