Že seš mimo realitu ví každý, kdo sem jednou zavítal a netřeba nám to sdělovat.Téma je vznět. motory: teď nám zkus něco málo sdělit na téma palivové systémy vznět motorů, zkušenosti a poznatky s Denso, Delphi, Bosch, Siemens, něco o DPF, palivech s MĚŘO, jaké doporučuješ oleje a co nesmí obsahovat skrz dobrou regeneraci, jaký je rozdíl mezi pieso a solenoidovým vstřikovačím, které se v praxi více osvědčily atd...pindy o autíčkách a jejich tvarech, resp. jaké je kde logo, to si nechej do školičky. Můžeš začít, pokud tušíš,nač se ptám.
Paráda takže tenhle pán, který tomu určitě rozumí, nám právě sdělil, že není dobrý respektovat u nových aut doporučený rychlostní stupeň (to totiž vždycky řidiči doporučuje řadit moc brzy) protože se to auto ničí a zbytečně kouří. Mě to bylo jasný celou dobu, že podtáčení motoru i přes snížení spotřeby není dobrý, ale automobilky nám stejně budou mlít do hlavy svoje. No jak by ne když si od nich pak majitelé aut nakoupí nové náhradní díly, které vlivem podtáčení motoru odešly. >:D
sofer citi prd, ked dvojhmota celkom ucinne odstranuje vybracie. A tak vsetci pani odbornici recenzenti budu tvrdit ako dobre auto taha uz od 1200rpm, vyrobcovia tlaceni konkurenciou a ekologickymi normami budu davat sipecky, ktore budu blikat na preradovanie na vyssi stupen uz od 1500rpm a zakaznik si libuje aky to ma moderny motor, ktory taha uz od volnobehu.
Akykolvek 4valcovy diesel nema co ist pod 1500rpm pri zrychlovani, pod moze ist vynimocne pri naozaj minimalnych narokoch na vyvinutie vykonu motora(ano automaty radia inac, ale automat vcukuletu podradi ked len trochu stlacim plyn, na manuale nikto nepodradi, lebo je to nepohodlne a vyzaduje to cas a namahu).
No nevím, co jsem jezdil s oktvákama s indikací řazení tak ukazuji většinou identickej převod, jako jsem jezdil před tím než to tam bylo, když jedu na pohodu/spotřebu. Když jede člověk svižnějí tak tam asi mockrát pod 1600-1700ot nemá. Ono je podtáčení a podtáčení. Pokud auto nepotřebuje dávat velkej točivej moment tak se domnívám, že v tom není problém, takže jet na 5 nebo 6 na velmi nízké(blizke volnoběhu) otáčky není problém, když jedete po rovině nebo spíš z kopce. Ale je jasný, že točit takové otáčky do třeba 8% procentního stoupání tomu motoru rozhodně dobře nedělá. většinou stačí cit. když motor trpí řidič to pozná...IMHO. A taky trápit motor akcelarací s ot nižších než těch 1600-1700 je hloupost protože to ani nejede a blbě klepe...
Jezdím prostě tak, aby motor běžel lehce a nedusil se pod otáčkama. Co jsem jel Oktávkou já 1,6 MPI, tak to radilo řadit naprosto nesmyslně a jezdil bych každou chvíli s podtočeným motorem.
hikeen, celkovo jazdit pod 1600-1700ot (myslim diesel agregat) je cisty nezmysel, aj ked nepotrebujes tie Nm.. Auto ma normalnu spotrebu aj pri 1800 otackach zaroven dochadza k dokonalejsiemu spalovaniu a nezaseries si DPFko pritom.
volnobeh na diesli? Ty jazdis na volnobehu? Skus nechat auto na volnobeh a nechaj ho nastartovane 30 dni a uvidis aky bude filter. A pre istotu skus na pozriet ako je na tom dvojhmotovy zotrvacnik po tej dobe, ked motor siel na volnobehu bez zaradenej rychlosti. Ty si mi uz len mudrlant...
Uz na benzinovych motoroch bolo vseobecne doporucenie nejazdit pod 1500 otacok kvoli EGR ventilom, ktore sa pri takej defenzivnej jazde zanasali jedna radost. Co myslis, preco? A co myslis, co sa stane s dieslom, ktoreho ciastocky su este vacsie a produkuje viac vacsich casti pri nedokonalom spaleni zmesy nafty? Co spravia s DPF filtrom pri takych otackach? To co som sem napisal, nie su moje vymysly ale doporucenia skusenych mechanikov zo servisu, kde servisujem auto. A predstav si, ze ziadne nutene regeneracie nemam a ludia co mali znehodnoteny olej po 3000km od poslednej vymeny co zacali jazdit takto, zrazu im vydrzi olej aj 12tisic km a to jazdia aj po meste.
A este mi povedz jednu vec ty mudrlant. Ako rozpoznas zatazenie motora? Ty mas pripojenie OBD na hlave, ze citas mapy motora?
Hele jen dotaz. To že je dvouhmota v autě výhradně jen pro zlost a je to jen důmyslné kurvítko bez jakékoliv funkce, vím už dávno, ale že mu škodí běh motoru na volnoběh jsem nevěděl. Nevíš proč mu to vadí?
Pane redaktore, takhle zaujatě napsaný článek jsem tu opravdu nečekal. Několikrát jsem se díval jestli někde neuvidím zkratku PR (placená reklama). Výše uvedený pán sice může být odborník na diagnostiku, ale v již druhém článku nám cpe, jak je třeba aby si STK nakoupily nové měřící přístroje! Jaká náhoda, že on přímo s nimi obchoduje, že? Pán se tváří, jako ekologický zachránce planety, ale přitom mu jde jen o prachy.
A teď k věci. Pokud pominu diskutabilní ekologický přínos DPF filtru, který pan Fleischhans tak vychvaluje, musím reagovat na pánovu poučku o tom jak pozná funkční filtr dle výfuku. I přestože fitr bude fungovat tak jak má, může být výfuk vevnitř lehce špinavý, protože krátce předtím probíhala regenerace!! Takže pane Fleischhansi, než začnete někoho školit, zjistěte si prosím fakta.
To, že někdo někoho pokládá za velkého odborníka jsem poznal sám, když jsem vlastnil Golf IV s motorem 1,6 16V. Občas prostě při jízdě vynechal. Zkusil jsem servisy, ve většině mi řekli, že to tam musím nechat, že to musí zkoumat atd. Až jsem narazil na pana Cimbu (www.cimbu.cz), vychvalovaného to odborníka. První kontakt, popis závady, odpověď "pane, tohle řešíme za 10 vteřin, přijeďte". Tak jsem přijel, byl tam půl hodiny, zaplatil 500 za vyčištění klapky a jel domů s neopraveným autem. Tak jsem si stáhnul cracklý program VAG Com, půjčil si od kamaráda kabel, který vypadal, že odpálí všechno co v tom autě souvisí s elektronikou, s noťasem sednul do auta, načetl paměť závad a ejhle - vadný snímač otáček na klice. Na první načtení... Takže tyhle "největší odborníky" beru sakra z rezervou... ;-)
EDIT - pardon, ještě jsem dostal zdarma čepici :yes:
1) STK v sucasnej podobe zmeria velky prd, takze preto musi kupit nove pristroje. Cely kolotoc okolo Fapoff je zalozeny na tom, ze STK nespozna ci tam fiter je alebo nie.
2) vypalovanie DPF je vypalovanie sadzi a nie ich vypustanie von, takze vyfuk je "cisty"
3) DPF nie je ekologicka ale zdravotna pomocka, tkaze jej dopad na ekologiu je minimalne sporny, ale dopad na zdravie ludi jasny
jojo, placena reklama. Aneb udelame na obycejne lidi bububu, vyuzijeme toho, ze tomu moc nerozumi a prodame jim neco uzasne moderniho (v tom spatnem slova smyslu). V tomto konkretnim pripade diesel s DPF. A aby si moc nemysleli, ze jsou za vodou, kdyz maji nove auto, tak hned po 4 letech na prvnim STK a emisich bum ho.. novy filtr a beda vam, pokud si dovolite jenom nakouknout do ridici jednotky. >:D
p. Libor Fleischhans má bejt jako co ? Změna softwaru je patrná po prvním vyčtení!!! co to je zase za člověka ? Odborník kterej dělá pro AVLko ne ? To mě dostalo že není schopnej poznat změněnej software, to poznám i já a nejsem odborník. Pán by se na to měl vykašlat. Všichni víme že FAP je diskutabilní a hodnoty nemají až takoví rozdíl.
Dekuju makovnikovi ... takhle nejak vypada cast programu ... v tom programu je jasne videt usek kterej obsahuje fap .. nehlede na to ze podle roku vyroby a verze jednotky se da s prehleden urcit jestli jde o verzi s fapem .. lisi se to podle vyrobce a verze ... ale povetsine u bosche a jejich edc je to jasne
Souhlasím i když u DPF je to trošku jinak.. Jednoduše, do programu řídící jednotky je dodána část která řídí celý DPF systém. Jde svým způsobem o autonomní systém. Stačí část s DPF smazat a jednotka neví jestli DPF kdy měla nebo ne. Navíc si nejsem jistý rozdíly v kouřivosti ale jak již tady někdo psal, když to má postrašit neznalé holt to tak může někdo říct. Zrovna tento pán není odborník ale teoretik. Nelze mu v oblasti diagnostiky upřít um. Ale když pak řekne tohle ...
Druhý a třetí odstavec dokazuje jaký je to *. To že on něco nepozná a neumí, neznamená že to nejde poznat. Lidé kteří se tím živí vidí hned v programu jeho editaci a vidí jestli jestli části programu kde je DPF zapsán ho obsahují nebo ne. A že DPF není monitorován ? Ano není monitorována hodnota NOx ani kouřivost ale DPF si hlídá teplotu před a za ním, hodnotu zaplnění a rozdíloví tlak. Řídící jednotky tuto hodnotu i vyhodnocují a v případě velkého rozdílu tlaku spalin zapíše závadu... Bože samá hloupost..
V Bruselu by raději mohli zavést jednotné emisní normy a žádné DPF nebudou potřeba, jelikož žádné smradlavé diesly jezdit nebudou. Prozatím raději rakovinu aut než rakovinu bílých krvinek..hlavně že to má nízké emise CO2.