Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Bristol
Range Rover je prostě Rolls mezi SUV-silniční kolos, který není není ani technický dokonalý ani přehnaně sportovní-je to prostě Range-legenda :yes:
rohYpnol
V prvé řadě je třeba pochválit výběr vozu. Tento kousek se pravděpodobně proletí napříč periodiky a servery o autech, ale i tak :yes: Tohle zřejmě českým dealerům do ruky jen tak nedají...
[odkaz]
Můj názor na tento model je takový, že je to megaloman. Stejně jako takový Bugatti Veyron. O technické dokonalosti, luxusu atp. nemůže být pochyb. Ale je tohle opravdu terénní limuzína? Co takovéto auto vlastně dokáže? Podle mě dokáže jediné - vzbuzovat majestát majitele a utvrzovat jeho postavení. Stejně jako kdysi přijel šlechtic ve voze s 6-spřežím, tak dnes přijede "pán" v Range-Roveru....
Co z prvků do terénu dokáže využít? A je tohle vůbec do terénu? Podle mě klíčové hodnoty tohoto vozu jsou ty, kterými se žádný z kupců nezabývá:
2810 / 375. Tato čísla hovoří za vše. V terénu by se bořil jak v tekutém písku a uveze sotva majitele s ochrankou v počtu 3 ks...
Stačí porovnat s L-C: 2240 / 750. Jistě, není to 8V, ale na rozdíl od tohoto R-R dokáže obstát i při běžném použití.
To ovšem není kritikou tohoto kočáru. Ono vlastně své typické použití naopak zvládne skvěle. Jen to slovo "praktické" má poněkud jiný význam. Z pohledu otroků dnešní doby je to jen leštěnka, z pohledu majitele je to velmi praktický vůz.
Čeho bych se ale opravdu bál, je spolehlivost. Stačí se poohlédnout po zkušenostech majitelů a slova o tom, jak dokáže vůz zpříjemnit každý den, bych mírně vážil... Co bude naopak sázka na jistotu - provozní náklady. Rozměr pneu, hmotnost, dosahovaná dynamika... Myslím, že auto nebude potřebovat, 2 sady pneu, protože letní vystačí tak nějak... akorát na léto. Brzdové kotouče budou mizet jak peníze v našem rozpočtu...
Tedy shrnuto - Range-Rover takový, jak se sluší a patří :yes: Drahá kráska pro pár vyvolených :-!
[odkaz]
Můj názor na tento model je takový, že je to megaloman. Stejně jako takový Bugatti Veyron. O technické dokonalosti, luxusu atp. nemůže být pochyb. Ale je tohle opravdu terénní limuzína? Co takovéto auto vlastně dokáže? Podle mě dokáže jediné - vzbuzovat majestát majitele a utvrzovat jeho postavení. Stejně jako kdysi přijel šlechtic ve voze s 6-spřežím, tak dnes přijede "pán" v Range-Roveru....
Co z prvků do terénu dokáže využít? A je tohle vůbec do terénu? Podle mě klíčové hodnoty tohoto vozu jsou ty, kterými se žádný z kupců nezabývá:
2810 / 375. Tato čísla hovoří za vše. V terénu by se bořil jak v tekutém písku a uveze sotva majitele s ochrankou v počtu 3 ks...
Stačí porovnat s L-C: 2240 / 750. Jistě, není to 8V, ale na rozdíl od tohoto R-R dokáže obstát i při běžném použití.
To ovšem není kritikou tohoto kočáru. Ono vlastně své typické použití naopak zvládne skvěle. Jen to slovo "praktické" má poněkud jiný význam. Z pohledu otroků dnešní doby je to jen leštěnka, z pohledu majitele je to velmi praktický vůz.
Čeho bych se ale opravdu bál, je spolehlivost. Stačí se poohlédnout po zkušenostech majitelů a slova o tom, jak dokáže vůz zpříjemnit každý den, bych mírně vážil... Co bude naopak sázka na jistotu - provozní náklady. Rozměr pneu, hmotnost, dosahovaná dynamika... Myslím, že auto nebude potřebovat, 2 sady pneu, protože letní vystačí tak nějak... akorát na léto. Brzdové kotouče budou mizet jak peníze v našem rozpočtu...
Tedy shrnuto - Range-Rover takový, jak se sluší a patří :yes: Drahá kráska pro pár vyvolených :-!
Přesně tak, jde tu o styl, a toho má RR stejně jako pěkná jachta. ;-)
[odkaz]
:-) Tak to je Top Gear, tam bude RR nejlepší vždycky, i kdyby mu chyběla kola. Srovnávat RR supercharged s X5M je nesmysl, úplně jiný přístup, úplně jiné využití, úplně jiná zákaznická skupina. TG vyžaduje nadhled. ;-)
Já naopak myslím, že právě díky nadhledu a britskému humoru dokážou vyhmátnout charakter. Navíc díky sledovanosti a zřejmě dobré pojistce si dovolí i s drahými auty to, o čem se českým novinářům ani nesní... ;-)
Ono jde o to že právě ten RR a Jaguar maj ten chrakter a tradici. Což se o jistých zančkách nedá říci, že, zejména s tím charakterem no ale ona i ta tradice, že >:D >:D >:D >:D >:D
Když se k tradici tak nějak tradičně připojuje i nespolehlivost, tak vzniká zajímavá kombinace. Navíc v posledních 10,15 letech tato značka zakotvila v luxusních vodách, přitom ale lpí na tradicích... ;-)
Mám TG rád, a souhlasím s tebou, humor postavený na kontrastech je kořením toho pořadu, ale protože jsem jel jak X5M tak RR supercharged tak bych ta auta k serioznímu srovnání nepostavil vedle sebe ani náhodou, je to jak srovnávat nějaký silný americký truck s Vršeckého speciálem, no co, oba jsou to kamiony s velkými motory.
Kolikpak má asi hvězdiček?
Evoque 2012 5*
Testovaná dřív byla až verze my 2002... Jestli nějaký facelift výsledek ovlivnil, těžko říct :-!
Testovaná dřív byla až verze my 2002... Jestli nějaký facelift výsledek ovlivnil, těžko říct :-!
těch 385kg nosnosti je teda mazec.... :-O
Jinak je to samozřejmě opulentní kára, která někoho asi fascinuje, někoho nechá chladným.... Pokud se někomu líbí a má na ni, proč ne.... Ale racionálně to asi nezdůvodní.... ;-)
Jinak je to samozřejmě opulentní kára, která někoho asi fascinuje, někoho nechá chladným.... Pokud se někomu líbí a má na ni, proč ne.... Ale racionálně to asi nezdůvodní.... ;-)
Možná i proto ta nespolehlivost. Pokud totiž nasednou 4 řízci a do kufru nahážou golfové bagy, tak si o těch 375 kg můžou akorát tak nechat zdát... Koneckonců ca 93 kg na osobu, to je z reálného pohledu zoufalost 8-s Ale v R-R vozíš místo zavazadel výbavu a luxus.
Ale není to celá pravda - 375 kg ti zbude, pokud budeš mít plnou výbavu, jinak se to dá vytáhnout až na 500. Na převážení zlatých cihliček to stále nebude, ale už je to lepší... ;-)
no to je naozaj dost dost slabe...realne to vyzera, ze vlastne si musis kupit hned dva-jeden pre pasazierov a druhy pre batozinu:)
GTI
Na auta lze nahlížet z různých úhlů, asi ten nejzoufalejší úhel zaujímá lidový prosťáček, nadržený z nědělního tuningového srazu majitelů mračítek, jemuž jsou podezřelá všechna auta, chytřejší než je on sám... Vskutku mistrovskou střelou jsou také zásahy zpoza pivních půllitrů směrované na to, že je to bída, neboť range přece nedá na přímku ani Sněžku. Jako by snad o tohle někdy někomu mělo jít.
Range Rover není pracovní nástroj do buše, na to tu jsou jiné (i rodné) instrumenty. Range prostě jen vozí lidi. Všude. Pokud tedy víš, co slovo "všude" v realismu života znamená.
Opusť naivistickou představu o tom, že vozidla SUV by měla jezdit z Prahy do Brna polem, coupé, že by měla mít vedle postavenou závodní dráhu, a ti ostatní, že se klidně mohou ploužit stávajícím tankodromem. Nikoliv. Ber na vědomí, že u vozidel SUV jsou jejich jízdní schopnosti "jen" rozšířené, a to přesně tak jako je tomu v případě vozidel coupé. Nebo se snad směješ tomu, že Jaguar XK nedokáže projet zatáčku tak tychle jako vůz F1? Tak mi pak vysvětli, proč tě v případě SUV bere tolik ta Sněžka?
Jistě, svět aut není světem pro naivisty, kteří bonmoty o něm vynášejí při jízdě na řetízkovém kolotoči.
RANGE je automatickou ikonou, přirozeným stylem a zářícím klenotem v jednom. Je to šlechtic, s dokonalým držením "těla", s vybranými mravy a s dávkou prestiže, dosahující razance garážového zemětřesení. Stárne a v tom stárnutí získává sympatie. Je svůj, silný, nezlomný, prostě takový, jakým bys chtěl být jistě i... ty.
BRAVO RANGE ROVER :yes:
Range Rover není pracovní nástroj do buše, na to tu jsou jiné (i rodné) instrumenty. Range prostě jen vozí lidi. Všude. Pokud tedy víš, co slovo "všude" v realismu života znamená.
Opusť naivistickou představu o tom, že vozidla SUV by měla jezdit z Prahy do Brna polem, coupé, že by měla mít vedle postavenou závodní dráhu, a ti ostatní, že se klidně mohou ploužit stávajícím tankodromem. Nikoliv. Ber na vědomí, že u vozidel SUV jsou jejich jízdní schopnosti "jen" rozšířené, a to přesně tak jako je tomu v případě vozidel coupé. Nebo se snad směješ tomu, že Jaguar XK nedokáže projet zatáčku tak tychle jako vůz F1? Tak mi pak vysvětli, proč tě v případě SUV bere tolik ta Sněžka?
Jistě, svět aut není světem pro naivisty, kteří bonmoty o něm vynášejí při jízdě na řetízkovém kolotoči.
RANGE je automatickou ikonou, přirozeným stylem a zářícím klenotem v jednom. Je to šlechtic, s dokonalým držením "těla", s vybranými mravy a s dávkou prestiže, dosahující razance garážového zemětřesení. Stárne a v tom stárnutí získává sympatie. Je svůj, silný, nezlomný, prostě takový, jakým bys chtěl být jistě i... ty.
BRAVO RANGE ROVER :yes:
"...Opusť naivistickou představu o tom, že vozidla SUV by měla jezdit z Prahy do Brna polem..."
NAOPAK. Tohle by měl R-R zvládat. Již brzy (i když...) >:-[] :-!
NAOPAK. Tohle by měl R-R zvládat. Již brzy (i když...) >:-[] :-!
mám dotaz na pana Vaverku, a co takhle 6,0 V12 od Audi? to mi připadá o krapet větší TDičko než todle
Ono už se možná nevyrábí, mám takový pocit, ale nevím to jistě, také jsem se nad tím pozastavil...
Vím to "skoro" JISTĚ (že už se NEvyrábí..
Samozřejmě se vyrábí, jen se nenabízí v Evropě (zmizel z konfigurátoru jako třeba třídveřová A1, nicméně lze jej i tady objednat).
V Rusku, Číně, Kuvajtu, Austrálii a dalších zemích se běžně nabízí a prodává se jak teplá houska na krámě. Proboha co by si počal průměrný šejk bez V12?
[odkaz]
RR má proti tomu slabý motůrek do stěračů. >:-[]
V Rusku, Číně, Kuvajtu, Austrálii a dalších zemích se běžně nabízí a prodává se jak teplá houska na krámě. Proboha co by si počal průměrný šejk bez V12?
[odkaz]
RR má proti tomu slabý motůrek do stěračů. >:-[]
Tak zrovna co se konfigurátorů a internetových stránek týče, tak tam bych věřil spíš Němcům než Rusům nebo Arabům (nebo nám - kdy se například takový VW uráčí a převede své stránky do nového - cca dva roky starého - stylu?)...
Jako že průměrný šejk vymnění FAMÓZNí Range Rover za audibus Q7? >:-[]
PS: Mám pro vás SMRTelnou (pravdivou) info - sousedka "o dva domy vedle" vyměnila vůz. Zbavila se autobusu Q7 3.0 Tdi a koupila si vůz HEZČí, s menší spotřebou, stylovější s atraktivnějším špičkovým interiérem a asi za zlomek ceny - DS5 HYbrid4 :yes: :-)
(a "věřteNEvěřte" já s tím nemám NÍC společného ;-)
PS: Mám pro vás SMRTelnou (pravdivou) info - sousedka "o dva domy vedle" vyměnila vůz. Zbavila se autobusu Q7 3.0 Tdi a koupila si vůz HEZČí, s menší spotřebou, stylovější s atraktivnějším špičkovým interiérem a asi za zlomek ceny - DS5 HYbrid4 :yes: :-)
(a "věřteNEvěřte" já s tím nemám NÍC společného ;-)
Průměrný šejk si hlavně nekoupí nic pod dvanáct válců takže nemusí nic měnit. V tomto směru Range silně zaostává. >:-[]
Sousedka je asi pomatená, asi celá ulice bude divná.
A pokud ji jde o spotřebu tak šlápla hodně vedle, cituji z testu DS5 Hybrid4
..... die versprochene Sparsamkeit ist nicht in Sicht bei 6,4 Liter Test- statt 3,8 Liter EU-Normverbrauch. Ein DS5 HDi 165 mit 163 PS kostet 31.090 Euro und damit 6450 Euro weniger als der Hybrid4 und Testverbrauch ist 5,9 Liter.
Sousedka je asi pomatená, asi celá ulice bude divná.
A pokud ji jde o spotřebu tak šlápla hodně vedle, cituji z testu DS5 Hybrid4
..... die versprochene Sparsamkeit ist nicht in Sicht bei 6,4 Liter Test- statt 3,8 Liter EU-Normverbrauch. Ein DS5 HDi 165 mit 163 PS kostet 31.090 Euro und damit 6450 Euro weniger als der Hybrid4 und Testverbrauch ist 5,9 Liter.
Ten "znám" - to je stejné jako že TUNINGová verze C5 2.2 HDi Carlsson jezdí "pmaleji" než "obyč" 2.2 HDi 150 kW :-)
PS: Zrovna jsem (víceméně) to samé (co píšete o HYbrid4) četla o novém LEXUSu GS 450h (novináři asi HYBRIDy
a) NEmají rádi...
b) NEumí jezdit
c) a + b = c ;-)
Obávám se že Cééé "je správně" :-)
PPS: No v "okolí" jsou tu také 2 (nebo 3?) Range ROVERy :yes: :yes: ;-) ale NEbojte, tu a tam se tu mihne i nějaké audi... ;-)
(i to Q7 tu stále ještě jedno je... :-)
PS: Zrovna jsem (víceméně) to samé (co píšete o HYbrid4) četla o novém LEXUSu GS 450h (novináři asi HYBRIDy
a) NEmají rádi...
b) NEumí jezdit
c) a + b = c ;-)
Obávám se že Cééé "je správně" :-)
PPS: No v "okolí" jsou tu také 2 (nebo 3?) Range ROVERy :yes: :yes: ;-) ale NEbojte, tu a tam se tu mihne i nějaké audi... ;-)
(i to Q7 tu stále ještě jedno je... :-)
Ano novináři nemají hybridy rádi protože jsou:
těžší=mizerné jízdní vlastnosti a mizerná podélná dynamika
mají maximálně stejnou spotřebu jako diesely, na dálnici propadák ve městě o něco lepší, výsledek nula od nuly pojde, vyšší cena a špatné jízdní vlastnosti zůstávají.
Tu a tam se mihne Audi protože všichni už je mění za DS5. Ten je opravdu dobrý. Zbývá odpovědět otázku proč PSA omezuje výrobu když se tak daří.
těžší=mizerné jízdní vlastnosti a mizerná podélná dynamika
mají maximálně stejnou spotřebu jako diesely, na dálnici propadák ve městě o něco lepší, výsledek nula od nuly pojde, vyšší cena a špatné jízdní vlastnosti zůstávají.
Tu a tam se mihne Audi protože všichni už je mění za DS5. Ten je opravdu dobrý. Zbývá odpovědět otázku proč PSA omezuje výrobu když se tak daří.
No protože CITROËNy tu jsou dva (jedna C5, jedno DS5) a audi tu byly dvě Q7 + takové 3 (?) A4-6 "v okolí" = takže ne "všichni" jak píšete, nicméně o JEDNÉ výměně náhodou opravdu VÍM :-)
PS: Já ty "kritické" texty ohledně jízdních vlastností HYBRIDů také četla.. ;-)
..jen jestli by to při běžné jízdě (kdyby nevěděli co řídí) poznala alespoň polovina (třeba místních diskutujících... s TÍM si "nejsem až tak jistá" :-)
Vím jak jezdilo GS minulé generace, že by se táááák "zhoršilo" jak se snaží naznačit někteří redaktoři... no NEvím, opravdu si NEjsem jistá ;-)
PPS: Víte, ono se dočtete věci... já třeba četla že v C5 V6 (obzvlášť když trochu sprchne) se hrozba smyku ukrývá za každým patníkem (od autora co se všemi vozy za celý život najel MÍŇ než já jen s 6ti-válcovými C5kami - ono NEmůžete věřit všemu.. :-)
PS: Já ty "kritické" texty ohledně jízdních vlastností HYBRIDů také četla.. ;-)
..jen jestli by to při běžné jízdě (kdyby nevěděli co řídí) poznala alespoň polovina (třeba místních diskutujících... s TÍM si "nejsem až tak jistá" :-)
Vím jak jezdilo GS minulé generace, že by se táááák "zhoršilo" jak se snaží naznačit někteří redaktoři... no NEvím, opravdu si NEjsem jistá ;-)
PPS: Víte, ono se dočtete věci... já třeba četla že v C5 V6 (obzvlášť když trochu sprchne) se hrozba smyku ukrývá za každým patníkem (od autora co se všemi vozy za celý život najel MÍŇ než já jen s 6ti-válcovými C5kami - ono NEmůžete věřit všemu.. :-)
Zhoršení jízdních vlastností mezi benzinem a naftou se vždy pozná a to je rozdíl třeba i méně než 100kg. Hybridy přidávají většinou další dva metráky nebo i více proti dieselu a to už je vliv který musí třeba mezi kuželkami na letišti poznat i doslovné nemehlo.
To je samozřejmě i odpověď na otázku kolem jízdních vlastností C5 V6. Ta vzhledem k enormní nadváze navíc soustředěné na předku nemůže mít ani průměrné jízdní vlastnosti ve své třídě a i když je věta o smyku na mokru za každým patníkem novinářská nadsázka tak já ji docela přesně rozumím. Zdejší redaktoři nejsou zdaleka první ani poslední kdo podobný soud vyslovil a ještě mnohokrát vysloví. :-)
To je samozřejmě i odpověď na otázku kolem jízdních vlastností C5 V6. Ta vzhledem k enormní nadváze navíc soustředěné na předku nemůže mít ani průměrné jízdní vlastnosti ve své třídě a i když je věta o smyku na mokru za každým patníkem novinářská nadsázka tak já ji docela přesně rozumím. Zdejší redaktoři nejsou zdaleka první ani poslední kdo podobný soud vyslovil a ještě mnohokrát vysloví. :-)
...musím se mrknout kolik "přidá" HYbrid4 proti "normální" verzi DS5 2.0 Tdi - na dva metráky bych to spíš NEviděla... :-)
A s tou HMNOTNOSTí aut to nesmíte brát až tak (ultra)dogmaticky - to by všechny V12 apod. byly ZCELA NEsmyslné.. ;-)
Až jednou budete chtít přejít od teorií k praxi, doporučuji strávit odpoledne s C5 V6 a s audi A4 2.0 Tdi 105 kW (která má bezpochyby "lehčí předek" ;-) ) pak dejte vědět ČÍM jste nakonec projížděl zatáčky rychleji a KTERÝ z vozů měl vyšší stabilitu atd. atp :-)
PS: Samozřejmě chápu že jde o určitou nadsázku - takové auto (s takovými jízdními vlastnostmi) o kterém psal Aleš J. nejspíš ani NEexistuje - natož aby to byla nejvyšší varianta toho modelu.. ;-)
Nicméně za ty roky co čtu místní texty tu podobný soud myslím )nemýlím-li se) ještě NEpadl - nikdy a o ničem :-)
PPS: Myslím že o autech "něco maličko malilinko" vím, myslím že mám "něco maličko malilinko" praxe = takže jestli se nový Lexus GS "naprosto dramaticky" oproti minulé generaci neZHORŠIL, tak MI ty "ultrakritické" texty příjdou prostě "moc"
(ve srovnání s některými naopak "veleoslaVWnými".. ;-)
..ono si pak někteří představují, že auta umí postavit JEDNA jediná automobilka a VŠICHNI ostatní jsou "totální amatéři"? Nebo asi tak něco :-)
No a i když vy "můj" 3.0 HDi + 2 válce který pohání tenhle Range Rover vidíte jako ""motůrek do stěračů", já VÍM že to je (a dokonce MNOHEM) lepší "komplet" než audi Q7 (ať už s NEnabízeným V12 TDi nebo i s jinými motory ;-)
A s tou HMNOTNOSTí aut to nesmíte brát až tak (ultra)dogmaticky - to by všechny V12 apod. byly ZCELA NEsmyslné.. ;-)
Až jednou budete chtít přejít od teorií k praxi, doporučuji strávit odpoledne s C5 V6 a s audi A4 2.0 Tdi 105 kW (která má bezpochyby "lehčí předek" ;-) ) pak dejte vědět ČÍM jste nakonec projížděl zatáčky rychleji a KTERÝ z vozů měl vyšší stabilitu atd. atp :-)
PS: Samozřejmě chápu že jde o určitou nadsázku - takové auto (s takovými jízdními vlastnostmi) o kterém psal Aleš J. nejspíš ani NEexistuje - natož aby to byla nejvyšší varianta toho modelu.. ;-)
Nicméně za ty roky co čtu místní texty tu podobný soud myslím )nemýlím-li se) ještě NEpadl - nikdy a o ničem :-)
PPS: Myslím že o autech "něco maličko malilinko" vím, myslím že mám "něco maličko malilinko" praxe = takže jestli se nový Lexus GS "naprosto dramaticky" oproti minulé generaci neZHORŠIL, tak MI ty "ultrakritické" texty příjdou prostě "moc"
(ve srovnání s některými naopak "veleoslaVWnými".. ;-)
..ono si pak někteří představují, že auta umí postavit JEDNA jediná automobilka a VŠICHNI ostatní jsou "totální amatéři"? Nebo asi tak něco :-)
No a i když vy "můj" 3.0 HDi + 2 válce který pohání tenhle Range Rover vidíte jako ""motůrek do stěračů", já VÍM že to je (a dokonce MNOHEM) lepší "komplet" než audi Q7 (ať už s NEnabízeným V12 TDi nebo i s jinými motory ;-)
Dobrý komplet bych já viděl v SUV o třídu menším než je Q7 nebo RR tedy X5, Touareg nebo Cayenne. No a optimální motor je jistě 4,2 TDI. Ještě kdyby se dával do Cayenne tak by to byla absolutní špička.
Teď jen "preferujete" své "oblíbené" značky.. ;-)
Já musím POCHVÁLIT autora textu (a to VELMI :yes: :yes: ) za pokus (méně "zkušeným") vysvětlit že auta NEjsou (zdaleka) jen "o číslíčkách" ;-)
Vím (četla jsem) že tahle generace Cayenne je jasně lepší než minulá, ale z té jsme byla (a to jako FAKT a VÁŽNĚ) poněkud "zklamaná" (z verze "S")
Já musím POCHVÁLIT autora textu (a to VELMI :yes: :yes: ) za pokus (méně "zkušeným") vysvětlit že auta NEjsou (zdaleka) jen "o číslíčkách" ;-)
Vím (četla jsem) že tahle generace Cayenne je jasně lepší než minulá, ale z té jsme byla (a to jako FAKT a VÁŽNĚ) poněkud "zklamaná" (z verze "S")
Teda nevím kolik toho 3,0 HDi a 4,4 TVD8 mají v rámci aliance Ford Lion společného, rozhodně to ale není jen o dvou přidaných válcích, protože pokud bych přidal k 3,0 V6 dva stejně objemné válce, vyjde mi objem 4,0 .
(už jsem to psala, ale ZOPAKUJI) Mají toho společného "co to jen jde" - ostatně stejné to bylo i u minulé generace. Motor V6 2.7 HDi Bi-turbo + 2 válce = TDV8 3.6
PS: Ten objem je "dohnán" větším zdvihem..
PS: Ten objem je "dohnán" větším zdvihem..
Ona ta hmotnost V12 poznat je. Proto jsou také spíš luxusním svezením, na sportovní jsou tu spíš V8. A když už chceš kolem V12 postavit spíš sporťák, musíš na to jít jako Ferrari - narvat ho hodně dozadu a dát převodovku k zadní nápravě. Skvělé porovnání nabízí třeba SL.
Viz 11.56 ;-)
PS: No, asi už jsem "dospěla".. :-)
..do stádia že preferuji LUXUSní svezení před SPORTovním :-)
PS: No, asi už jsem "dospěla".. :-)
..do stádia že preferuji LUXUSní svezení před SPORTovním :-)
V12 je V12. Ale zrovna u SL je to pěkné dilema. Jen mne AMG štve s těmi jejich body kity. Už by se mohli naučit integrovat spojlery do víka kufru. Pro mne naprosto nepochopitelné.
Takovéhle (nějaké) "absurdní" (skoro NEpochopitelné) NEdostatky (mínusy) najdete snad u každého výrobce (a nejen automobilů ;-)
PS: U minulé generace mi přišla JASNÝm "favoritem" verze 6.3, dnes bych popravdě preferovala 65 (byť "kompletní" cenový nárůst je "skoro moc" :-)
PS: U minulé generace mi přišla JASNÝm "favoritem" verze 6.3, dnes bych popravdě preferovala 65 (byť "kompletní" cenový nárůst je "skoro moc" :-)
Karoserie u mne patří opravdu vysoko v prioritách a co se týče jejích úprav, asi nejvíc se mi líbí práce Audi. Krásně čisté. U BMW mne většinou štve zadní "difuzor" (u M paketů). Prostě si myslím, že by originální AMG spojler měl vypadat lépe než jako nalepený od tunera. Kvůli téhle drobnosti se mi SL500 líbí možná nejvíc z celého "vrhu". A také za to částečně mohou dvě čtyřúhelníkové koncovky výfuku, které mám rád. Black Series minulé generace měl křídlo vyřešené lépe.
Tak V12 byla vždy hodně drahá. V dnešní době musí člověk počítat tak se 6 miliony, dříve to bylo zhruba 10.
Tak V12 byla vždy hodně drahá. V dnešní době musí člověk počítat tak se 6 miliony, dříve to bylo zhruba 10.
No v € to zas tak "růžové" NEní (tu "slevu" myslím zařídil spíš kurz koruny.. :-)
PS: Měla jsem na mysli i "další náklady" - nicméně i tak mne tentokrát "top verze" 65 přitahuje "víc" ;-)
PPS: "Další" cabrio ale není "nejaktuálnější" (první na výměnu by asi měla jít "krabice" - kde stále visí OPRAVDOVÝ "otazník" - zatímco po mírných "rozpacích" se SL se mi/nám LÍBÍ, tak ML...
PS: Měla jsem na mysli i "další náklady" - nicméně i tak mne tentokrát "top verze" 65 přitahuje "víc" ;-)
PPS: "Další" cabrio ale není "nejaktuálnější" (první na výměnu by asi měla jít "krabice" - kde stále visí OPRAVDOVÝ "otazník" - zatímco po mírných "rozpacích" se SL se mi/nám LÍBÍ, tak ML...
6 milionů je pořád hodně. Jen jsem to dal do perspektivy. A určitě za to může kurz. 33 a 25 je velký rozdíl. Navíc tenkrát byl velký rozestup mezi českou a německou cenou.
Jak říkám, V12 je V12. Tohle je jedno z aut, kde nemám jednoznačnou volbu. 500, 63, 65, líbí se mi všechny. Každé má svá pro a proti. Ideál by pro mne asi byla 600 s naladěním AMG. :-! Zkrátka, chtěl bych, aby to jezdilo jako AMG a vypadalo jako obyčejné SL. A dvanáctiválec by nebyl na škodu.
Jak říkám, V12 je V12. Tohle je jedno z aut, kde nemám jednoznačnou volbu. 500, 63, 65, líbí se mi všechny. Každé má svá pro a proti. Ideál by pro mne asi byla 600 s naladěním AMG. :-! Zkrátka, chtěl bych, aby to jezdilo jako AMG a vypadalo jako obyčejné SL. A dvanáctiválec by nebyl na škodu.
..jen u (hodně) MÁLO aut je tolik "správných" voleb.. :yes: ;-)
..a která je ta "nejsprávnější" (zrovna pro vás - či mne) je (asi) opravdu spíš věcí "osobního vkusu/preferencí - peněženky"..
..nicméně VŠECHNY TŘI jsou (myslím) "správné" (a VELMI dobré :yes: :yes: :-)
PS: NEchci předbíhat (a ty cenové náklady, ty mne tam trochu "ruší"), ale tentokrát mi příjde verze 65 asi ,NEJdál, NEJlepší, NEJ...
..a která je ta "nejsprávnější" (zrovna pro vás - či mne) je (asi) opravdu spíš věcí "osobního vkusu/preferencí - peněženky"..
..nicméně VŠECHNY TŘI jsou (myslím) "správné" (a VELMI dobré :yes: :yes: :-)
PS: NEchci předbíhat (a ty cenové náklady, ty mne tam trochu "ruší"), ale tentokrát mi příjde verze 65 asi ,NEJdál, NEJlepší, NEJ...
Hybrid má výhodu v tom, že může ty dva metráky uložit u zadní nápravy a hodně nízko. Absolutní hmotnost není pro jízdní vlastnosti tak důležitá jako její rozložení. Diesel ti to přidá nad přední nápravou a relativně vysoko.
To je jistě pravda, ale hmotnost neukecáš i kdyby byla centimetr nad silnicí. Když zůstaneme u Citroenu tak vsadím cokoliv, že DS5 1.6 THP ujede DS5 Hybrid (oba 147 kW) kdykoliv a kdekoliv. A když vidím výsledky PSA hybridu ve spotřebě tak mi smysl jejich hybridu zcela uniká.
SAMOZŘEJMĚ že "ujede" (i proto "čekám" až na příští generaci systému - kde jednak zadnímu elektromotoru přibude síla + bude spojen m.j. právě s touhle 1.6kou.. :yes: :-) ), ale to při ježdění autem NEní "to naprosto NEJhlavnější" ;-)
PS: Čímž vůbec NEchci zpochybňovat "důležitost/praktičnost" vožení si s sebou velkého (pokud možno co NEJvětšího) "stáda koní" :-)
PS: Čímž vůbec NEchci zpochybňovat "důležitost/praktičnost" vožení si s sebou velkého (pokud možno co NEJvětšího) "stáda koní" :-)
A v čem je tedy smysl tohoto hybridu, jízdně fošna, spotřebou za dieselem, cena o hodně vyšší než oba dva. Mě z toho vychází technický i ekonomický nesmysl.
Já tedy "na fošně" ještě NEjela (ale ve Volvo 960 ano - takže asi VÍM co "máte na mysli" :-) ), ale představuji si to HODNĚ jinak než jízdu v LEXUSu RX nebo GS 450h (o LS NEmluvě :-) ) a asi i dost jinak než v DS5 ;-)
Zrovna jsem vám "dopisovala" do příspěvku reakci na váš "únik smyslu" - a vy TAK RYCHLE... :-)
Takže: Možná "zapomínáte" že jde o PRVNí generaci (myslím že opravdu CHYTŘE vymyšleného/"chytrého" systému) - vzpomínáte na první HALDEXy? ;-)
No a tady "zajímavě" (čtěte "snad i ke koupi") vypadá hned ta druhá (cca 2015) kdy docela výrazně vzroste "výkon vzadu" (+ bude v kombinaci s více motory..
PPS: Tohle je prostě (dlouhodobý) vývoj - zkuste si třeba představit, že zadní elektromotor má 70 kW (jen takováto "drobnost" systém POSUNE zřejmě "dost jinam").
Ono je to celé vymyšleno už před delší dobou - reálně se čeká až "spadnou ceny" - no a za pár let bude za cenu současného (teď ani nevím kolik přesně má :-) ) ten 70ti kW + "obrovský" točivý moment od nulových otáček = k dispozici "ihned" (dokonce DŘÍVE než u dieslu ;-)
Mohu se (samozřejmě) plést, ale teoretické perspektiva je dle mne VELMI DOBRÁ :yes: :yes: :-)
Zrovna jsem vám "dopisovala" do příspěvku reakci na váš "únik smyslu" - a vy TAK RYCHLE... :-)
Takže: Možná "zapomínáte" že jde o PRVNí generaci (myslím že opravdu CHYTŘE vymyšleného/"chytrého" systému) - vzpomínáte na první HALDEXy? ;-)
No a tady "zajímavě" (čtěte "snad i ke koupi") vypadá hned ta druhá (cca 2015) kdy docela výrazně vzroste "výkon vzadu" (+ bude v kombinaci s více motory..
PPS: Tohle je prostě (dlouhodobý) vývoj - zkuste si třeba představit, že zadní elektromotor má 70 kW (jen takováto "drobnost" systém POSUNE zřejmě "dost jinam").
Ono je to celé vymyšleno už před delší dobou - reálně se čeká až "spadnou ceny" - no a za pár let bude za cenu současného (teď ani nevím kolik přesně má :-) ) ten 70ti kW + "obrovský" točivý moment od nulových otáček = k dispozici "ihned" (dokonce DŘÍVE než u dieslu ;-)
Mohu se (samozřejmě) plést, ale teoretické perspektiva je dle mne VELMI DOBRÁ :yes: :yes: :-)
Jsem rád, že se shodneme, že současná generace není ke koupí, ostatně jako drtivá většina hybridů ostatních výrobců.
A od druhé generace bych si nesliboval vůbec nic, pokud zvednou výkon elektromotorů budou muset zvednout hmotnost baterií a jsou v začarovaném kruhu.
A od druhé generace bych si nesliboval vůbec nic, pokud zvednou výkon elektromotorů budou muset zvednout hmotnost baterií a jsou v začarovaném kruhu.
To se nezcela shodneme - ale mezi Toyotou Prius první generaci a současnou plug-in hybrid je prostě VELKÝ rozdíl (určitý smysl měla už ta první a hlavně BEZ té první by nebyla ta dnešní - prostě jakékoli "průkopnictví" je těžké - třeba i v hudbě, i když ta srovnání "jinam" NEmíváte moc "rádi" :-)
(když se v BEETHOVENově 32. klavírní sonátě objevily JAZZové prvky - věru NEbyl "pochopen" - "trouba", takhle PŘEDběhnout dobu.. kdyby to napsal o 100 let později.. :-)
PS: TAkhle EXTRÉMně "pesimisticky" bych to rozhodně NEviděla - i baterie prošly už vývojem a současný stav není žádná "konečná" - budou jak
a) výýýýrazně rychleji "donabijitelné" (těžko říci kdy přesně to bude, ale budoucí doba nabití bude cca STEJNÁ jako dnes natankování!
b) menší
c) lehčí
d) s výýýýýýrazně vyšší kapacitou
..a odborník na aku jistě "umí" i pár dalších písmenek abecedy ;-)
PPS: Já jsem docela zvědavá už "hned" na tu příští - kombinace (70ti kW elektromotoru) třeba s 2.2 HDi 160 kW - už jen to může být "velmi zajímavé" (druhá generace HALDEXu - jehož jste "jasným zastáncem" nemýlím-li se - nebyla žádný zázrak, ale tu nejspíš až TAKto NE"kritizujete"/jste NEkritizoval :-)
Slušná je "až" 4tá generace - u HYbrid4 by to mohla být už 2há... ;-)
(když se v BEETHOVENově 32. klavírní sonátě objevily JAZZové prvky - věru NEbyl "pochopen" - "trouba", takhle PŘEDběhnout dobu.. kdyby to napsal o 100 let později.. :-)
PS: TAkhle EXTRÉMně "pesimisticky" bych to rozhodně NEviděla - i baterie prošly už vývojem a současný stav není žádná "konečná" - budou jak
a) výýýýrazně rychleji "donabijitelné" (těžko říci kdy přesně to bude, ale budoucí doba nabití bude cca STEJNÁ jako dnes natankování!
b) menší
c) lehčí
d) s výýýýýýrazně vyšší kapacitou
..a odborník na aku jistě "umí" i pár dalších písmenek abecedy ;-)
PPS: Já jsem docela zvědavá už "hned" na tu příští - kombinace (70ti kW elektromotoru) třeba s 2.2 HDi 160 kW - už jen to může být "velmi zajímavé" (druhá generace HALDEXu - jehož jste "jasným zastáncem" nemýlím-li se - nebyla žádný zázrak, ale tu nejspíš až TAKto NE"kritizujete"/jste NEkritizoval :-)
Slušná je "až" 4tá generace - u HYbrid4 by to mohla být už 2há... ;-)
Až budou mít baterie desetinu dnešní hmotnosti a budou se nabíjet 5 minut tak samozřejmě jako první ztratí smysl právě hybridy, prosadí se čistý eletro pohon.
To asi ANO.. :-)
..jen se tam musíme dostat, a HYBRIDy jsou IDEÁLní pro to "přechodné" období - umožňují ten vývoj "toho abychom se jednou do té fáze dostali" ;-) ¨
PS: Třeba i tenhle Range Rover bude teď v nové generaci (cca za 3 roky) HYBRIDní (to je to období, kdy hybridy začnou být "doopravdy zajímavé" - za první vlašťovku bych považovala asi onu Toyota Prius PLUG-IN-HYBRID :yes: :-)
PPS: A zvědavá jsem i na ten HYBRIDní Range Rover (u něhož se hmotnost "pár kg" baterií docela "ztratí" ;-)
..jen se tam musíme dostat, a HYBRIDy jsou IDEÁLní pro to "přechodné" období - umožňují ten vývoj "toho abychom se jednou do té fáze dostali" ;-) ¨
PS: Třeba i tenhle Range Rover bude teď v nové generaci (cca za 3 roky) HYBRIDní (to je to období, kdy hybridy začnou být "doopravdy zajímavé" - za první vlašťovku bych považovala asi onu Toyota Prius PLUG-IN-HYBRID :yes: :-)
PPS: A zvědavá jsem i na ten HYBRIDní Range Rover (u něhož se hmotnost "pár kg" baterií docela "ztratí" ;-)
A jaký vývoj umožňují? Spalovací motory se dále vyvíjejí, baterie a elektro vozy taktéž. Hybridy jsou závislé na tom, co se v jednom nebo druhém světě vyvine. Vlastní myšlenka kombinovat dva pohony je stará asi tak 100 let.
A RR, který je neskutečně obézní, je to nejnevhodnější auto pro hybridní technologie (ostatně i jako všechna ostatní SUV), to už mohou dát hybridní technologii rovnou do tanku.
A RR, který je neskutečně obézní, je to nejnevhodnější auto pro hybridní technologie (ostatně i jako všechna ostatní SUV), to už mohou dát hybridní technologii rovnou do tanku.
Smutné že (tak VÝBORNĚ napsaný) text - a vy jste ho asi ani nečetl.. ;-)
(to bylo k tomu "neskutečně obézní")
Myslím že s tou "nevhodností" se šeredně MÝLÍTE - příští generace KOMPRESORovaného V8 5.0 by v kombinaci s HYBRIDní technologií mohla být jak "živější" (to že TDV8 je pružěnjší to NEbyl vtip) tak mít NIŽŠÍ spotřebu..
PS: Vím že se opakuji, ale tohle je jeden z nejlépe napsaných textů o autech co se tu (snad) kdy objevili - je vidět že autor o autech "něco ví"..
..a asi jako mne ho "irituje" to (sorry) "hloupé" porovnáván "číslíček" :-)
PPS: No ano - (velmi těžkému) TANKu by MAXimální točivý moment od nuly také asi "prospěl" ;-)
Ode mne má Range Rover TDV8 (i text o něm) :yes: :yes: :yes: :-)
(to bylo k tomu "neskutečně obézní")
Myslím že s tou "nevhodností" se šeredně MÝLÍTE - příští generace KOMPRESORovaného V8 5.0 by v kombinaci s HYBRIDní technologií mohla být jak "živější" (to že TDV8 je pružěnjší to NEbyl vtip) tak mít NIŽŠÍ spotřebu..
PS: Vím že se opakuji, ale tohle je jeden z nejlépe napsaných textů o autech co se tu (snad) kdy objevili - je vidět že autor o autech "něco ví"..
..a asi jako mne ho "irituje" to (sorry) "hloupé" porovnáván "číslíček" :-)
PPS: No ano - (velmi těžkému) TANKu by MAXimální točivý moment od nuly také asi "prospěl" ;-)
Ode mne má Range Rover TDV8 (i text o něm) :yes: :yes: :yes: :-)
kompresorová V8 5.0 je živá dostatečně, na auto typu RR dokonce zcela nesmyslně. Zvýšit dále hmotnost RR přidáním baterek je samozřejmě nesmysl, protože na ně ujede díky hmotnosti velmi krátkou vzdálenost a to co přidá elektromotor na výkonu bude opět promrháno v dalším navýšení hmotnosti.
No on příští RR bude (prý o 300 kg?) lehčí a výkon V8 5.0 se i tak (asi) zvýší...
A ta HYBRIDní verze už je hotová v plných testech, tak "uvidíme" jaká bude.. :-)
A ta HYBRIDní verze už je hotová v plných testech, tak "uvidíme" jaká bude.. :-)
RR je zajímavý absolutním pohrdáním logiky
- absolutní nadváha
- aerodynamika cihly
- jízdní vlastnosti cihly
- interiér hodně zastaralý
- celková kvalita nevalná
Na druhé straně ano, karoserie má charizma.
- absolutní nadváha
- aerodynamika cihly
- jízdní vlastnosti cihly
- interiér hodně zastaralý
- celková kvalita nevalná
Na druhé straně ano, karoserie má charizma.
No možná i PROTO (evidentně "znalý a zkušený" autor testu věnoval TOLIK "úsilí" vám vysvětlit...
...že to s auty (zdaleka) NENÍ JEN O "ČÍSLÍČKÁCH"!!! ;-)
PS: Zajímavé - mne ten KRABICIÓDNí tvar až tak NE"bere" - zato "zbytek" auta ANO ANO ANO :yes: :-)
...že to s auty (zdaleka) NENÍ JEN O "ČÍSLÍČKÁCH"!!! ;-)
PS: Zajímavé - mne ten KRABICIÓDNí tvar až tak NE"bere" - zato "zbytek" auta ANO ANO ANO :yes: :-)
Pokud v příští generaci ušetří 500 kilo, tak mohou 200 věnovat na baterie. ;-) Audi u svého "Audibusu" plánuje shodit nějakých 400 kilo, takže by se měli u RR pochlapit.
Testovací vozy (příští generace RR) už jezdí a vůz má prý o nějakých 300 kg méně..
..a delší rozvor a byť "klasicky" tvar cihly, tak je/bude trochu NIŽŠí..
PS: Myslím že audibus NEbude pro RR "přímým konkurentem" (ve smyslu že by současný majitel RR příště raději koupil Q7 ;-)
To příští bude sice asi díky (5ti-člennému) "sdílení" asi LEPŠÍ - ale v této kategorii to NEní tak "snadné" - "do zelí" RANGE ROVERu bude chtít "lézt" spíš (ta "zrůdnost") Bentley EXP 9 F :-)
..a delší rozvor a byť "klasicky" tvar cihly, tak je/bude trochu NIŽŠí..
PS: Myslím že audibus NEbude pro RR "přímým konkurentem" (ve smyslu že by současný majitel RR příště raději koupil Q7 ;-)
To příští bude sice asi díky (5ti-člennému) "sdílení" asi LEPŠÍ - ale v této kategorii to NEní tak "snadné" - "do zelí" RANGE ROVERu bude chtít "lézt" spíš (ta "zrůdnost") Bentley EXP 9 F :-)
Spíš jde o poměr velikost - hmotnost. Q7 není malé auto. Beru, že RR myslí ještě hodně na odolnost v terénu.
...jak tak čtu váš "vztah" k HYBRIDNím vozům - vy jste musel při letošním Le Mans DĚSNĚ TRPĚT, že? ;-)
Ó nikoliv, netrpěl, letošní LeMans byl jen důkazem, že když někdo má skutečný technický potenciál, tak nezáleží na "zbraních" a dokáže bez problémů vyvinout a postavit špičkové auto třeba na sluneční pohon. To ale nic nemění na mém hodnocení hybridů jako slepé uličky vývoje.
Taky si myslím, že hybridy mají předem zpečetěnou budoucnost. Hybrid vznikl jen a jen z toho důvodu, že se snaží kompenzovat nevýhody elektromobilů (tedy řekněme pohonu budoucnosti) současnou technikou - tedy spalovacími motory.
Že výsledek za nic nestojí, dokazují vlastně všechny hybridy, plugin hybridy a další. Pokud se posuneme ve vývoji baterií tak daleko, že budou baterie rychle nabité, malé a lehké, přitom životnost bude akceptovatelná, tak spalovací motor bude nepotřebnou přítěží.
Hybridy jsou skvělé především pro teoretiky, je to teoreticky úžasné. Praxe ale ukazuje, že jediný režim, který udržuje hybridy aslepoň v kategorii "téměř bez přínosu" místo kategorie "čiré bláznovství", je příměstský provoz :-!
Průzkumy to jen dokazují:
[odkaz]
Že výsledek za nic nestojí, dokazují vlastně všechny hybridy, plugin hybridy a další. Pokud se posuneme ve vývoji baterií tak daleko, že budou baterie rychle nabité, malé a lehké, přitom životnost bude akceptovatelná, tak spalovací motor bude nepotřebnou přítěží.
Hybridy jsou skvělé především pro teoretiky, je to teoreticky úžasné. Praxe ale ukazuje, že jediný režim, který udržuje hybridy aslepoň v kategorii "téměř bez přínosu" místo kategorie "čiré bláznovství", je příměstský provoz :-!
Průzkumy to jen dokazují:
[odkaz]
Souhlasila (logicky) s tím že "až" (budou rychlonabíjecí aku atd.) NEbude potřeba už spalovacího motoru (no ona ta ropa jednou DOJDE, že? :-) ) - nicméně NEsouhlasila bych s tím "odstřelováním" HYBRIDů = je to prostě "logický" (a NUTNÝ) "mezičlánek" a jak jsem napsala níže, rozdíl který "vznikl" během pár let "evoluce" Toyoty Prius první generace a aktuální verzí PLUG-IN-HYBRID je "skvělý" brilatní atd. (a stejně tak očekávám že to "dnešním dnem NEkončí" - ostatně další SKOK bude již někdy kolem roku 2015 kdy se objeví třeba Porsche 918 a zajímavě vypadá i Volvo 60 plug-in-hybrid a ... a třeba za dalších deset let budou HYBRIDy už VELMI "zajímavé" (no a pak jednou opravdu asi přejdeme "dál" na...
..nicméně teď je před námi (takových alespoň..) ještě 20-25 let kdy HYBRIDy budou častější a častější a účinnější a účinnější a s větší výdržší a .... atd. - TAK to alespoň vidím JÁ :-)
..nicméně teď je před námi (takových alespoň..) ještě 20-25 let kdy HYBRIDy budou častější a častější a účinnější a účinnější a s větší výdržší a .... atd. - TAK to alespoň vidím JÁ :-)
Vždyť to není nic nového. Hybridy existují prakticky exkluzivně kvůli městům. Na dálnici se nestaví.
Takže Audi A8 hybrid je do města? Nebo Lexus GS450h, LS600h a další Lexusy? Nebo X6 hybrid 8-s ?
Z rodiny Lexusů jde nazvat městským snad jen nejmenší CT200h. Jistě, je tu obrovská lobby za hybridy, spousta oficiálních vyjádření, jak je vše skvělé, jak baterie přežijí automobil atp. Jenže to je opět jen teorie.
Zprávy jako je [odkaz]
našeptávají, že vše možná nebude tak zelené...
Z rodiny Lexusů jde nazvat městským snad jen nejmenší CT200h. Jistě, je tu obrovská lobby za hybridy, spousta oficiálních vyjádření, jak je vše skvělé, jak baterie přežijí automobil atp. Jenže to je opět jen teorie.
Zprávy jako je [odkaz]
našeptávají, že vše možná nebude tak zelené...
A kde jinde ti ten systém nejvíc šetří? Právě ve velkých, těžkých autech dává smysl, protože ti ve městě pak nežerou 15-20. Na dálnici ti také dokáže něco málo uspořit při předjíždění a v kopcích, ale hlavní síla ve snižování spotřeby je ve městě. Nebo si snad myslíš, že se to dělá kvůli dálnicím? Když už jsme u té A8, kde si myslíš, že limuzíny jezdí? Dálkové trasy místo letadel a vlaků? Spousta z nich kysne ve městech. Čím plynuleji jedeš, tím má hybrid menší výhody. Malé hybridy jsou na město přímo stavěné, u velkých jde o omezení jejich nenažranosti ve městech a zácpách.
Ale o to právě jde. Hybrid pomůže v relativně jedoucím městském provozu. Jenže hybridy až na pár vyjímek NEjsou primárně do měst. Jistě, i A8 hybrid ujede část režimu ve městě a tam pár litrů ušetří. Jenže všude jinde hybrid znamená jen kila navíc a tutíž vyšší spotřebu. Jinými slovy, co ušetřím ve městě, spálím na dálnici...
Hybrid do města je více méně CT200h, Leaf, Auris HSD a hlavně Yaris HSD. V ostatních případech je to nesmysl :-!
Hybrid do města je více méně CT200h, Leaf, Auris HSD a hlavně Yaris HSD. V ostatních případech je to nesmysl :-!
Což také není tak úplně pravda. Hmotnost nemá při dálničních rychlostech tak velký vliv. A při akceleraci a v kopcích ti právě pomůže elektromotor. Ale záleží samozřejmě na konkrétním provedení. Třeba S 350 vs S 400 Hybrid - benzín je lehčí, má větší výkon, větší točivý moment, lepší zrychlení a nižší spotřebu (ve městě i mimo město) - beru to papírově. Naprosté selhání MB. Hlavní negativum je větší hmotnost, tedy setrvačnost, tedy potencionálně větší brzdná dráha. A třeba u předchozího GS to byl šíleně malý kufr. Do města je hybrid dělaný a na dálnici se jeho výhody a nevýhody požerou. U těhle aut zkrátka tvoří provoz po městě ohromnou část kombinované spotřeby. A hybrid ti umožňuje jezdit po městě se spotřebou o třídu menšího auta. Ano, pokud do města nejezdíš, máš dálniční řízenou střelu, tak pro tebe nemá hybrid smysl.
Mně osobně třeba dává hybridní limuzína pro hotelový fleet větší smysl než dieselová.
Mně osobně třeba dává hybridní limuzína pro hotelový fleet větší smysl než dieselová.
Tak já myslím, že pro hotely apod. je jak stvořený třeba E 200 NGT: "...Při jízdách po Praze jsme na plyn dosáhli průměrné spotřeby 5,7 l/100 km,...". Smysl hybridu nevidím, přijde mi, že věci jdou dělat jednodušeji, levněji a efektivněji. Hybrid je drahá hračka (zatím) :-!
Ty považuješ E za limuzínu? Hybrid má kde kdo - BMW, Audi, MB, Lexus. Kdo nabízí CNG? Teoreticky, proč ne. Proti CNG nic nemám. Jinak já myslel, že spotřeba plynu se udává v kilogramech na kilometr.
Ne to určitě NEjsou vozy "do města", ale VE MĚSTĚ to těm vozům m.j. zajistí menší spotřebu..
Jelikož je ten přínos ve městě, tak je stavěný do města. Sice ne exkluzivně, ale proč vylepšit spotřebu ve městě, když tam to auto nikdy nebude jezdit, že? :-) Kromě toho, že to vypadá dobře na papíře. To je alespoň moje logika.
Ten "papír" tam určitě vliv má, nicméně i "dálničním" autem občas po městě jezdíte, že? :-)
PS: V poměru najetých km to bude nějaké "jednotlivé %", ale "pěknou" průměrnou spotřebu po dálkové trase i těch pár km dovede pěkně "pokazit" (což jim už i současné HYBRIDní systémy "docela úspěšně komplikují" ;-)
PS: V poměru najetých km to bude nějaké "jednotlivé %", ale "pěknou" průměrnou spotřebu po dálkové trase i těch pár km dovede pěkně "pokazit" (což jim už i současné HYBRIDní systémy "docela úspěšně komplikují" ;-)
...je hezké jak si dovedete odůvodnit jak HYBRIDní verze "smetla" NE-hybridní ze STEJNÉ stáje ;-)
PS: NEčetl jste NEslyšel jste, že audi A8 hybrid funguje "až překvapivě" DOBŘE :-)
PPS: Takže jste při Le Mans přece jen "trpěl" - když jste asi fandil NE-HYBRIDním verzím.. ;-)
PS: NEčetl jste NEslyšel jste, že audi A8 hybrid funguje "až překvapivě" DOBŘE :-)
PPS: Takže jste při Le Mans přece jen "trpěl" - když jste asi fandil NE-HYBRIDním verzím.. ;-)
Tak jednak hybridní verze nehybridní nesmetla a jednak je jedno jestli Audi jede s benzínem, naftou nebo hybridem, vždy totiž na 95% vyhraje s tím co je právě preferované technickými pravidly.
A8 hybrid jistě funguje, nicméně nikdo jej nekoupí když jsou zde daleko logičtější možnosti. Je to model pro dotované podmínky jako Kalifornie etc. V Evropě tento model má minimální odůvodnění, má vyšší spotřebu než diesel, má nižší dynamiku než diesel, má vyšší hmotnost než diesel, má vyšší cenu než diesel, takže technicko-ekonomický nesmysl. Dobré jen tam kde jsou nějaké dotace, teď se na to ještě nalepí 24h LM e-tron a půjde to tam jak housky na krámě. >:-[]
A8 hybrid jistě funguje, nicméně nikdo jej nekoupí když jsou zde daleko logičtější možnosti. Je to model pro dotované podmínky jako Kalifornie etc. V Evropě tento model má minimální odůvodnění, má vyšší spotřebu než diesel, má nižší dynamiku než diesel, má vyšší hmotnost než diesel, má vyšší cenu než diesel, takže technicko-ekonomický nesmysl. Dobré jen tam kde jsou nějaké dotace, teď se na to ještě nalepí 24h LM e-tron a půjde to tam jak housky na krámě. >:-[]
Sice s tebou souhlasím, že jde více méně o slepou uličku, nicméně tu bude doba, kdy budou dávat smysl. Hybridu stačí baterie pro pár kilometrů, aby dosáhl dobré spotřeby. Elektromobil bude muset zvládnout stovky. Bude období, kdy KERS budou vážit jen pár desítek kilogramů a nabídnou ve městě redukci spotřeby v desítkách procent, ale pořád technologie nebude tak daleko, abys postavil elektromobil, který ujede na nabití 500 km a nabije se za 5-10 minut. V tu chvíli hybrid dává smysl. Navíc poznatky, které vývoj hybridů přinesl a přinese, budou sloužit dál. I budoucí vozy na vodíkové palivové články budou mít buffer pro ukládání elektrické energie. Jediná otázka je, jestli budou rekuperovat energii. Sice zmizí v dnešní podobě, ale spíš bych mluvil o vymizení spalovacích motorů, protože baterií v nějaké podobě se nezbavíme. Je čistě otázka, kolik baterií bude ekonomické mít v autě. I klasický čistý elektromobil bys mohl brát jako slepou uličku, protože skutečné využití budou mít jen v době, kdy vodíkové palivové články budou příliš drahé pro masové nasazení. Jakmile zvládneme "vodík", popřípadě jiné palivové články, nebude potřeba velkých kapacit a super rychlého nabíjení. Podle mne tu KERS s námi budou hodně dlouhou dobu, protože je to dobrý koncept. A KERS je vlastně základ dnešních hybridů.
Každý z těch přístupů má potencionální využití. Je jen otázka, jak se která odvětví budou vyvíjet. Těžko říct, kde přesně dojde v příští dekádě k velkému průlomu.
Každý z těch přístupů má potencionální využití. Je jen otázka, jak se která odvětví budou vyvíjet. Těžko říct, kde přesně dojde v příští dekádě k velkému průlomu.
Neukecáš, ale šikovně uložená hmotnost ti dává hlavně trakci. Krásným příkladem je Godzilla. Pointa je, že šikovně uložených 200 kilo může udělat méně škody než špatně uložených 50 kilo. Absolutně můžeš porovnávat hmotnost jen u aut se stejnou/ velmi podobnou architekturou co se týče vlivu na jízdní vlastnosti. Nemluvím konkrétně, jen říkám, že založit argument čistě na hmotnostním rozdílu je... nešťastné. Čistě hmotnost totiž většinou za špatné jízdní vlastnosti nemůže. Sice se říká, že lehčí je lepší, ale ne vždy to tak úplně platí.
No však, vždyť tady jsme porovnávali stejný model auta s různým pohonem a různou hmotností tedy jak říkáš se stejnou architekturou.
Lehčí motor a 200 kilo baterií úplně někde jinde není stejná architektura. A i tak je rozdíl ubrat 10 kg na střeše a 10 kg na nápravách v jinak naprosto stejném autě.
Řeč byla o DS5, ta má hybrid v naftě, takže motor je ten nejtěžší možný.
Já tu vaši diskuzi nečetl, reagoval jsem na:
"Zhoršení jízdních vlastností mezi benzinem a naftou se vždy pozná a to je rozdíl třeba i méně než 100kg. Hybridy přidávají většinou další dva metráky nebo i více proti dieselu a to už je vliv který musí třeba mezi kuželkami na letišti poznat i doslovné nemehlo."
Hybrid je prostě něco jiného než jen těžší blok motoru.
"Zhoršení jízdních vlastností mezi benzinem a naftou se vždy pozná a to je rozdíl třeba i méně než 100kg. Hybridy přidávají většinou další dva metráky nebo i více proti dieselu a to už je vliv který musí třeba mezi kuželkami na letišti poznat i doslovné nemehlo."
Hybrid je prostě něco jiného než jen těžší blok motoru.
Ano, ale je to "běžný" 2litrový 4válec = to zas TAKový problém NEní + mírné zvýšení hmotnosti na zadní nápravě NENí žádný problém (ve smyslu rozložení hmotnosti spíš "plus" ;-)
PLUS (jak už MT zmínil) umístění baterií i elektromotoru je "plus" i z hlediska těžiště..
PLUS (jak už MT zmínil) umístění baterií i elektromotoru je "plus" i z hlediska těžiště..
:yes: :-)
PS: Ach - až já budu umět psát (tak "pregnantně") jako vy... ;-)
... to se asi VŠEM "uleví" :-)
PS: Ach - až já budu umět psát (tak "pregnantně") jako vy... ;-)
... to se asi VŠEM "uleví" :-)
Cipísek
nádhernej interiér, i když mě se více líbí jeho brácha LR Sport. Toho co dokáže v terénu bych se nebál, stačilo by na to dát vhodný gumy a mít na to srdce se s tím spustit někam do křoví a hlíny.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Magnetofon
Varovanie. Nekupovat!
Land Rover aj Jaguar vlastni Indicka firma TATA, ktora je nepriatelska voci Europe!
Land Rover aj Jaguar vlastni Indicka firma TATA, ktora je nepriatelska voci Europe!
Jak "nepriatelska voci Europe"??? :-|
PS: Oběma značkám ZNAČNĚ pomohla (doslova "živou vodou je pokropila".. :yes: :-)
PS: Oběma značkám ZNAČNĚ pomohla (doslova "živou vodou je pokropila".. :yes: :-)
Předtím to měl Ford. Ale to je taky špatnej koncern, protože to jsou amíci, že.
co není německé, není přeci dobré, neníliž pravda rotmistře Nusle >:D >:D
co není německé, není přeci dobré, neníliž pravda rotmistře Nusle >:D >:D
Bubáq
Kromě všech zmíněných charakteristik a výčtu pozitiv / negativ, všechny RR (LR) a Jaguary vynikají čímsi, co se opět nedá přímo hodnotit: jakmile se posadíte za jejich volanty, cítíte se s nimi jakoby srostlí. V žádném jiném voze jsem tenhle pocit nezažil tak okamžitě a tak intenzivně. Teprve po kilometrech strávených za volanty těchto vozů mi došlo, že jejich kvalita se skrývá v historii: anglické vozy byly vždy "své" a to nikoliv na průměrné úrovni, ale jednoznačně na té nejlepší úrovni (prosím, nemám na mysli Rovery na platformách Hond nebo Nissany vyráběné v Británii). Prosdtě German Engineering má více než vyrovnanou konkurenci v British Engineering...
PlumJelinek
Já měl celou dobu za to, že Range není SUV, ale skutečný poctivý offroad, takže vážení, jak to tedy je?
To je otázka výkladu, ale má samonosnou karoserii, takže za ortodoxní off-road bych ho nepovažoval.
No určitě má blíž k off-roadu než k SUV.
chachacha...co nemá ASPON jednu tuhou nápravu a samonosný rám nelze považovat za offroad
Za ortodoxni nie, no za off road ano. Rozdiel v SUV a off roadom by sme mohli v dnesnej dobe plnej modernej techniky pouzivat trochu inak ako kedysi. Treba si ujasnit, ci auto je stavane a vybavene na jazdu mimo cesty alebo nie a ci tam nieco aj dokaze alebo nie.
Proste RR ma silnu terennu redukciu (zaklad) a trakcne pomocky a napr. specialne vyvynuty druh odpruzenia pre jazdu do terene. Taka X5 nema nic - cize rozdiel je hadam jasny ;-)
Proste RR ma silnu terennu redukciu (zaklad) a trakcne pomocky a napr. specialne vyvynuty druh odpruzenia pre jazdu do terene. Taka X5 nema nic - cize rozdiel je hadam jasny ;-)
Jde o to, že tohle auto ani jiné SUV v opravdovém terénu (ne v takovém jako jezdí Koubek s Defikem, to by projela i octavia 4x4 :-) nikdy jezdit nebude, do bláta je ho prostě škoda. A když bude, tak dlouho nevydrží, je celkově moc náchylné, od uložení kol po všechnu tu elektroniku atd... Jo nepřu se, že je na tom líp jak ostatní SUV ale offroad ? nene to je urážka všech Patrolů, Defiků, Jeepů, Land cruisrů atd...
Je dost možné, že máš pravdu. Jenže koneckonců už i ten Patrol, Land Cruiser, nebo třeba Mercedes G jsou na tom v těhle ohledech podobně, jak právě ten Range. Skutečných drsných a spartánských offroadů je již pomálu.
jsou, dokonce i LC, ale ta starší generace pro mimoevropské trhy. To je nezmar.
Jinak stará klasika Lada Niva, MB G, Jeep Wrangler Rubicon a Land Rover Defender.
Jinak stará klasika Lada Niva, MB G, Jeep Wrangler Rubicon a Land Rover Defender.
Makovnik
Na zaklade tohto fora by sa dala zalozit nova paveda - fotokuklogia.
Len z letmeho pohladu na fotku tu "odbornici" zistia, ako to jazdi, ako to zataca, aky to ma komfort, ako to bude starnut, aky ma prejazd terenom a kopu dalsich vlastnosti.
Pritom nikto v tom nesedel!
Tolka odbornost... skoda takych nedocenenych kapacit, davno mali byt zamestnane v automobilkach! 8-s
Len z letmeho pohladu na fotku tu "odbornici" zistia, ako to jazdi, ako to zataca, aky to ma komfort, ako to bude starnut, aky ma prejazd terenom a kopu dalsich vlastnosti.
Pritom nikto v tom nesedel!
Tolka odbornost... skoda takych nedocenenych kapacit, davno mali byt zamestnane v automobilkach! 8-s
Tady nesedělo lidí v autech, ale s jistotou víc že je to šmejd, protože je to bud od špatného výrobce a ze špatné části kontinentu anebo to o tom povídal bratranec Jona >:D >:D >:D
webpaja
Bez ohledu na možnou kontroverzi RR (sám jsem s ním strávil týden ve Francii a přirovnání k plavbě na luxusní jachtě je asi to nejpřiléhavější, jak ten úžasný týden popsat. Za mě má RR 11 bodů z 10-ti) jsem rád za po dlouhé době KVALITNÍ a ČTIVÝ TEST na ACZ.
Konečně se někdo přestal zabývat vydáváním subjektivních dojmů za objektivní a bez obalu napsal co si o autě myslí. :yes:
Konečně se někdo přestal zabývat vydáváním subjektivních dojmů za objektivní a bez obalu napsal co si o autě myslí. :yes:
samael
i na silnici je skvělý,ale za takové nekřesťanské peníze by měl mít RR i neprůstřelnou spolehlivost a tu nemá.Toyota Land Cruiser V8 dokáže v terénu i na silnici to samé za menší peníze,je daleko spolehlivější a proto je podle mě i lepším autem než RR.
Ano SOUHLASím - velmi dobrý Range Rover "pro chudé" :yes: :-)
Ano, LC V8 zvládne v terénu to co RR (Teda podle přímého srovnání, co jsem viděl někde na Youtube, ne), Zkusil jsem oba. Na silnici i v terénu. Jenže ten pocit za volantem se nedá srovnat. LC je opravdu jen velká krabice bez špetky spiritu. Ani Lexus LX nedosahuje prestiže RR. Co se týče spolehlivosti, to je bohužel pravda. I když Toyota už taky není co bývalo a u RR se zlepšují, pořád ta kvalita trochu vázne.
Range je krásné auto - ale jinak úplně na ho...
Range zrovna moc krásy NEpobral - ale jinak je (tak jak je napsáno ve VÝBORNÉM textu) naprosto famózní :yes: :yes: ;-)
Nevím co je famózního na autě, co je furt na hromadě... když samotný prodejce RR přizná, že se doporučuje koupit ho ve dvou provedeních, aby jeden jezdil, když druhý stojí, už to o něčem vypovídá... Takovéhle vlastnosti prostě prémiový výrobek nesmí mít.
Proč máš chorobnou tendenci neustále opakovat ty samé hovadiny? Už jsme si to vyslechli, tak to neblej znovu.
Tak promiň. Já to zkrátím. Je to prostě krásný křáp.
Jedna bába povídala, co? Že se Francouzi serou, že japonci mají drahé náhradní díly, že škodovka je furt nejlepší auto protože je český?
Znám 3 majitele RR - jeden už má druhého, na prvním najel 300k km bez odtahu ;)
Taky znám 1 majitele Disca IV, má teď 100k km a taky bez odtahu.
Divný, ne? Jak se k autu chováš... pokud máš ty se svým RR problém a nejsi bychař, jezdi do british motors, tam ti dají kvalitní servis ;)
Znám 3 majitele RR - jeden už má druhého, na prvním najel 300k km bez odtahu ;)
Taky znám 1 majitele Disca IV, má teď 100k km a taky bez odtahu.
Divný, ne? Jak se k autu chováš... pokud máš ty se svým RR problém a nejsi bychař, jezdi do british motors, tam ti dají kvalitní servis ;)
Našel jsem nějaký žebříček pěti nejnespolehlivějších aut, na druhém místě Range Rover, před ním MB SL, za ním sedmičkové BMW předchozí generace /to mně docela překvapilo/. U Range se udává nejčastější závada podvozek. S diferenciálama je to známá písnička... o Range Roveru jsem dlouho přemýšlel a nakonec jsem na to neměl koule. Disco je o hodně spolehlivější. Mluvil jsem s majitelem Sportu Supercharged a ten nadával na elektroniku. Jak říkám, Range se mi líbí, ale doma bych si ho netroufl mít.
Mne po pravdě na tom autě asi nejvíc přitahuje karoserie. ;-) Není to podvozek, motor a nakonec ani interiér, proč se mi líbí.
Kvasoň
... "povídání jednoho fandy" a bude to moc fajn čtení :yes: ... ale "test"? :no:
.."VÝBORNĚ napsaný text" (když už změnu názvu) - navrhla bych já.. ;-)
..aneb jen MÁLOkdy narazíte na tekhle "pečlivě" vypracovaný "vševysvětlující" text/test automobilu. Ode mne autorovi :yes: :yes: :yes: :-)
..aneb jen MÁLOkdy narazíte na tekhle "pečlivě" vypracovaný "vševysvětlující" text/test automobilu. Ode mne autorovi :yes: :yes: :yes: :-)
×
Sdílení komentáře
×
konkurence pro německá SUV bych spíš viděl RR Sport... ;-)
A k tomu novému GC, hezký test máš např. v autocaru, kde se v terénu díval na záda jak discu, což asi nepřekvapí, tak touaregu, což je přeneseně odpověď na tebou zmíněný cayenne.
[odkaz]
Snad z techto fotek je videt co zvladne tato obluda....
A typický kupec Range Roveru? Jeden bohatší pán... si onehdy kúpil VW Touareg a išiel sa pochváliť známym novým autom. Tí ho samozrejme sfúkli, že čo to má za auto a tak milý pán obratom ruky predal skoro funglovku Touareg (brácho si dodnes búcha hlavu, že síce toho dementa stretáva každý deň, ale o tomto sa mu akosi zabudol zmieniť...) a onedlho sme ho už videli v "prestížnom" RR... Už vtedy sme mu vraveli, že toho Touarega nemal tak rýchlo predávať... a dnes už vie, prečo - počas neplánovaných "servisných prestávok" by na ňom najazdil asi aj viac km ako na tom RR... (bez srandy)... ale celkom sa na tom aj bavíme :-) .
Touaregy byly pečený vařený na záručních servisech, kamrád dělá v ofiko servisu Audi, VW, Seat, mam to z první ruky >:D
[odkaz]
[odkaz]
Cestne pneu:
[odkaz]
Videa tychto chalanou su neuveritelne...maju ich tam dost, pozri si len kratko akym autam sa vyrovna luxusne suv, kde "terrenne schopnosti" zivia iba novinari:
[odkaz]
Dal by si to s Dusterom ze?