Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští BMW X1 bude předokolka

Příští generace BMW X1 bude sdílet své základy s druhou generací Mini Countryman.
Zpět na článek
3. 7. 2012 10:51
3. 7. 2012 11:48
3. 7. 2012 12:52
3. 7. 2012 12:41
3. 7. 2012 12:49
3. 7. 2012 12:47
3. 7. 2012 16:26
3. 7. 2012 16:39
3. 7. 2012 17:46
3. 7. 2012 16:04
3. 7. 2012 16:30
3. 7. 2012 17:48
3. 7. 2012 16:32
3. 7. 2012 15:23
4. 7. 2012 09:07
3. 7. 2012 15:33
3. 7. 2012 15:33
3. 7. 2012 18:06
3. 7. 2012 19:06
3. 7. 2012 19:29
3. 7. 2012 19:40
3. 7. 2012 20:58
3. 7. 2012 19:52
3. 7. 2012 20:46
3. 7. 2012 21:30
3. 7. 2012 21:46
4. 7. 2012 07:16
4. 7. 2012 09:24
4. 7. 2012 10:14
4. 7. 2012 11:42
4. 7. 2012 20:16
4. 7. 2012 21:10
5. 7. 2012 00:56
5. 7. 2012 00:49
5. 7. 2012 06:22
5. 7. 2012 08:11
5. 7. 2012 12:18
5. 7. 2012 19:40
5. 7. 2012 23:42
6. 7. 2012 07:46
Avatar - wladyk
3. 7. 2012 10:51
Katastrofa
Fuj. BMW s předním náhonem? Tak to je začátek konce. Za pár let to bude běžná tuctovka jen s vysokou cenou.
Rozbalit vlákno
59
3. 7. 2012 11:05
Re: Katastrofa
Nutí tě snad někdo to kupit?
Máš možnost si koupit čistě puristické BMW - třeba M3, nebo 1M Coupé...
Tyhle nářky nechápu.
Avatar - Cejsi Mpower
3. 7. 2012 11:40
Re: Katastrofa
Nejde o to, jestli tě do toho někdo nutí nebo ne, ale po tolika letech tradic, zakládání si na autech, které umí zabavit řidiče, dříve ještě auta kvalitně zpracovaná, udělají něco takového? Ano, když vidím, co BMW dělá v poslední době, téměř se tomu nedivím. Jen je to prostě škoda pro opravdové fanoušky této značky. Když nyní čtu, žádný článek o novém BMW nevykouzlil tu touhu ho vlastnit. Ale jakmile jsem začetl do článku o M3 e46 a Z4 M (nedejbože, pokud se s těmi auty pak svezete), naskakovala mi skoro husí kůže. Tyto auto měly ještě duší, emoce, ZÁBAVU, dokonce i zadní pohon >:D ..... Ale co už, jiná doba :no:
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 11:48
Re: Katastrofa
Neblábol, co píšeš, nijak nesouvisí s x1. Kolik jsi viděl x1ček v sdrive? Já v reálu ani jednu, a i kdybych takovou potkal, vsadím deset ku jedné, že na dotaz u majitele, proč nemá xdrive, se dozvím, že kvůli ceně, nikoliv proto, že preferuje zadní náhon. Jinými slovy, u téhle třídy, pokud není auto ve 4x4, je naprosto jedno, kterou nápravu má poháňenou. Kdo chce u BMW zadokolku kvůli jízdním vlastnostem, vůbec ho x1 nenapadne.
3. 7. 2012 11:55
Re: Katastrofa
Tady máš jistě pravdu. Otázka je, jestli je to dobrý nápad i u 1-er. Předpokládám, že manažeři BMW o tom přemýšleli důkladnějc než já, takže asi to dobrý nápad je.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 12:52
Re: Katastrofa
Hlavně je to dezinformace, klasický hatch bude i nadále zadokolka, předokolky budou sice jedničkou označené, ale koncepčně od mini odvozené deriváty, tj. 1er GT a 1er na způsob mini MPV. ;-)
3. 7. 2012 13:10
Re: Katastrofa
Ajo, díky za upřesnění. měl jsem za to, že 1-er bude komplet předokolka. Takhle je to výborná zpráva, protože kompaktní zadokolka od BMW je třídní drahokam (při vší úctě k ostatním).
Avatar - Cejsi Mpower
3. 7. 2012 11:56
Re: Katastrofa
Je vidět, že si s X1 asi nikdy nejel, protože jinak by sis všiml, že to auto má velmi dobře naladěný podvozek a rozhodně si nezaslouží pohon předních kol. Otázka druhá je, kolik lidí to opravdu využije, ale to bysme si mohli položit stejně tak u Ferrari, kde si to kupují také ve velké míře šamponci, kteří by nepoznali, jaké kola to vlastně pohání.

Co se týče X1ček v xDrivu, já jich tedy viděl hodně moc.
Avatar - boost.
3. 7. 2012 12:41
Re: Katastrofa
Pokud si dobře vzpomínám, tak X1ku Dinar koupil... Náhon na předek mi u těchto aut nevadí, resp. nedovedu si představit koupi crossoveru bez AWD.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 12:49
Re: Katastrofa
Nekoupil, důchodci nakonec zvolili tiguana. ;-)
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 12:47
Re: Katastrofa
Ptal jsem se, kolik jsi vidě l x1 v sdrivu. Nějak jsi nepochopil podstatu toho co jsem psal, otázk přece nestojí tak, jestli jezdí x1 dobře nebo špatně, ale tak, jestli je v této třídě potřeba, aby verze s jednou poháněnou nápravou byla zadokolka.

A co se mě a x1 týká, můj názor je tady. [odkaz]
3. 7. 2012 13:15
Re: Katastrofa
Tu mozno nejde o to ci budu pri sDrive pohanane predne alebo zadne. Pri xDrive je to v podstate jedno. Ide o priecne ulozenie motora pred prednou napravou, narozdiel od typickeho BMW, ktore ma pozdlzne ulozeny motor za prednou napravou. Z toho vyplyva zle rozlozenie hmotnosti. Uz to nebude 50:50. Nebude sa dat pouzit ziadny 6 valec. Takze aj pri pouziti xDrive, to uz nebude typicke BMW a nebude sa dat porovnavat nova generacia X1 ku tej starej X1 s typickym ulozenim motora za prednou napravou. Predok bude tazsi, takze aj jazdne vlastnosti nebudu take ako ma teraz X1.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 16:26
Re: Katastrofa
S tím souhlas, bude jedno, jestli si pořídíš q3 nebo x1. Já jsem se tu ozval čistě kvůli těm hysterickým plkům o konci světa, je totiž naprosto jasné, že v této třídě trh nedokáže klasickou koncepci ocenit, zaplatit, a x1 nevydělává, resp. je ve srovnání s konkurencí drahá. Navíc BMW udělá v této generaci trojky verzi podobnou a4 allroad, takže by tu pak byla velmi podobná auta.
3. 7. 2012 16:39
Re: Katastrofa
Manželka se projela s Q3 s fwd, pak s X1 s rwd a řekla, že ta X1 sedí mnohem lépe, že jí připomíná naši 530d, kterou ráda řídila. Tak jsme jí koupili X1 sdrive. Ale chápu, že takových zákazníků budou spíš promile než procenta. A taky přiznám, že kdyby stál xdrive stejné peníze, raději bych jí koupil xdrive. Ale stejně byla fajn ta možnost koupit si malé suv s veselým zadním náhonem, ta alternativa tu už nebude.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 17:46
Re: Katastrofa
Jasně, tohle naprosto chápu. A k manželce schopné dát přednost zadokolce před předokolkou gratuluju. :-) ;-)
Avatar - manitou
3. 7. 2012 17:58
Re: Katastrofa
nějaké detailnější info by nebylo ;-) ? díky
Avatar - Cejsi Mpower
3. 7. 2012 13:26
Re: Katastrofa
To je fuk.. Nebudu tu s tebou debatovat o ničem. Pokud zastáváš předokolku v BMW, ani se o čem bavit nemáme >:D
3. 7. 2012 16:04
Re: Katastrofa
Tak výhoda je, že za tebe tu mluví profil... >:D Jinak v těchto věcech ovšem můžeš Dinarovi věřit.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 16:30
Re: Katastrofa
Vědět kulový, ale mít jasný názor, typický projev prosťáčka.
Avatar - Cejsi Mpower
3. 7. 2012 16:56
Re: Katastrofa
Jdi tady ostatní poučovat, jak je to od BMW skvělý tah a nesuď, když neznáš, ty prosťáčku.

... a to co jsi napsal o něco výše( "bude jedno, jestli si pořídíš q3 nebo x1" ), to snad raději bez komentáře, nicméně je dobře, že na této planetě jsou hlupáci, co si místo BMW raději koupí Audi, jak by to tu pak vypadalo.
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 17:48
Re: Katastrofa
Jen jsi opět potvrdil, že neumíš ani číst, těžko tedy čekat, že bys mohl napsat něco, co by alespoň náznakem dávalo smysl.
3. 7. 2012 14:36
Re: Katastrofa
Dinare a co ty říkáš na x1 s sDrivem?
(samozřejmě kvůli ceně - třeba sDrive 18d)
Avatar - Dinar
3. 7. 2012 16:32
Re: Katastrofa
S novou 3er v kombíku, už moc nedává smysl, ve srovnání s e90 se o tom uvažovat dalo. ;-)
4. 7. 2012 08:25
Re: Katastrofa
No jo, ale ta 3er v kombiku bude právě cenově někde jinde.
Ale beru na vědomí - bez peněz do BMW nelez :-)
Avatar - kari.laz
3. 7. 2012 14:00
Re: Katastrofa
Za leden až květen 2012 je v ČR 208 X1 Xdrive z 240. Takže podíl je dost slušný.
3. 7. 2012 15:23
Re: Katastrofa
Doteď jsem vnímal X1 jako zvýšené trojkové kombi, s x-drivem a slušnýma motorizacema. A teď do toho chtějí dát HALDEX?!?!?!?! Chce se mi blít! To je hnus! Absolutně nechápu, proč ta automobilka tak hazarduje se svým dobrým jménem! X1 se prodává dobře, takže ji zprzníme,
schválně jestli se bude dobře prodávat i potom...
4. 7. 2012 09:07
Re: Katastrofa
Ber to tak, ze platforma UKL (Unter Klasse) je urcena pro Untermensch. 8-s
3. 7. 2012 15:33
Re: Katastrofa
:yes: :yes: :yes:
3. 7. 2012 15:33
Re: Katastrofa
Tak to já naprosto chápu! Tohle už není BMW,co jsme vzívali jako modlu pro jeho úctu k tradicím a hodnotám,po kterých teď samo šlape...
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 18:06
Re: Katastrofa
Proč katastrofa? SUV dává smysl na principu 4x4. Nákupy SUV s jednou poháněnou nápravou, v tomto případě zadní, jsou jen z nouze ctnost danou finanční nedostatečností zájemce. Kupovat si s-drive pro radost z jízdy u vysoké stavby SUV je jako kupovat si mletý biftek. Od toho zde jsou 3er nebo 1er. A vzhledem k tomu, že X-drive pracuje na stejném principu jako Haldex (elektronicky řízená lamelová spojka) tak výsledek z hlediska pohonu je stejný jestli použiji starou koncepci X-drive plus RWD nebo Haldex plus FWD, záleží jen na výrobci jak nastaví elektroniku a jakou nápravu bude preferovat při běžné jízdě. Zájemci o RWD stále mají u BMW z čeho vybírat.
3. 7. 2012 18:59
Re: Katastrofa
xDrive a haldex by som velmi neporovnaval. Haldex najdes v kazdom auto 4x4, ktore je pohanane primarne FWD. Haldex robi jedna firma, a vacsina automobiliek pouziva len premenovany haldex. xDrive je predsa len trosku vynimocnejsi. Na prvy pohlad pracuju na rovnakom principe, ale haldex je len na FWD a xDrive len pre RWD. Nejde len o druh spojenia, ale aj elektronicky princip na akom pracuju. To je kedy , kde a kolko hnacej sily rozposiela system na kolesa. Pre menej technicky zdatnych, rozdiel medzi FWD a RWD nie len o tom, ktore koleso pohana auto, ale aj o ulozeny celeho pohonneho ustrojenstva. Este som nevidel priecne ulozeny motor za prednou napravou, ktory pohana zadne kolesa a naopak. Tak ako som pisal vyssie. Pri novej generacii X1, ktora bude ako sDrive pohanat predne kolesa, sa nezmeni len to, ze auto budu pohanat predne kolesa, ale zmeni sa aj ulozenie motora, druhy motora (bez 6-valcov), rozlozenie hmotnosti (jazdne vlastnosti). To, ze predok bude tazsi(teoreticky bude mat lepsiu trakcia ako zadok) znamena, ze pri xDrive uz nebude preferovana zadna naprava. Milujem ked v zime na snehu pridam na X1 xDrive plyn a zadok mi len tak ustreli. Niekto moze namietat, ze SUV od BMW uz nie su plnokrvne BMW, ale hlavne crty znacky tam vzdy boli (napr. moznost driftovat a plynov regulovat smyk). Zmenou pohonu sa zmeni dokonca aj dizajn. To co sa mi najviac pacilo na BMW teraz bude chybat. Naprikla dlhy rozvor, predne koleso extremne posunute ku prednemu narazniku, cela kabina posunuta dozadu, dlha predna kapota. Ked sedim v X1 tak si pripadam ako v normalnej limuzine. Pohlad z kabiny na dlhu prednu kapotu je na nezaplatenie.

Treba sa na tuto zmenu z RWD na FWD pozriet trosku zo sirsieho uhla. Nevravim, ze novy koncept pohonu bude zly (MINI od BMW s FWD jazdi perfektne), ale nebude to uz to prave orechove. Na druhej strane aj mercedes presiel pri A-cku a B-cku na predny pohon a nic take vazne sa nestalo. Bude to otazka zvyku.
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 19:06
Re: Katastrofa
Nemáš pravdu. Haldex je používán jak s FWD tak s RWD. S RWD např. Aventador, Veyron.

Haldex je v řadě aut naladěn tak, že vyvolá přetáčivost, kterou koriguješ plynem.

Rozdělení síly od motoru řídí elektronika (a její nastavení může být u automobilek různé) výkonný člen je vícelamelová spojka. Haldex i X-drive jsou jen obchodní názvy, základní princip práce je shodný.
3. 7. 2012 19:29
Re: Katastrofa
No, to je právě ta potíž. Haldex, který jde z větší části na zadek je luxus. V běžných autech je vždycky většina na předek a to mi přijde na . X-drive jede větší částí na zadek a proto může být i zábavný, na rozdíl od Haldexu.
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 19:40
Re: Katastrofa
A v čem je rozdíl? Oba systémy umí poslat na zadek 95% momentu nebo když je třeba tak oba umí 95% na předek, oba jsou naladěny na mírnou přetáčivost která se dá řídit plynem. Chápu, že někdo má rád RWD, ale pak je zde 3er nebo 1er.
3. 7. 2012 19:52
Re: Katastrofa
X1 xdrive neposiela silu na zadne kolesa len pre srandu. Na zadnej naprave ma vacsiu trakciu ako na prednej. Na autach so zakladom FWD je blbost posielat silu na zadne, kedze rozlozenie hmotnosti je prinajlepsom 65/35. X1 ma 50/50. Ked mas zaklad auta FWD tak posielanim sily na zadne straca zmysel, prave kvoli rozlozeniu hmotnosti.
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 20:58
Re: Katastrofa
Haldex na suchu při rozjezdu automaticky posílá podle prudkosti rozjezdu větší část na zadek. Má to stejný účel a smysl jako u x-drive. Rozložení hmotnosti je u X1 52:48 a u Q3 60:40 u prázdných aut.
[odkaz]
3. 7. 2012 19:52
Re: Katastrofa
No to bych neřekl. X-drive ve vyšších rychlostech jede jenom na zadek. Haldex zase za normálních okolností jede na předek. Podle mého se to v zatáčce nemůže chovat stejně. Nebo mi chceš říct, že třeba Oktávka Scout pojede zatáčkou stejně jako trojka s x-drivem?
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 20:46
Re: Katastrofa
Q3 s haldexem projede zatáčku na mezi adheze velmi podobně jako současná X1 s x-drivem. Obě jsou lehce přetáčivé. Stačí zajet někam do Mostu na polygon a vyzkoušet. Ani jedno tě nepustí do divokého driftu alá M5, ani jedno nepůjde čumákem po tečně ven ze zatáčky. Haldex i na úplném suchu dává 5% na zadek (ovšem to platí jen za ustálené přímé jízdy, stačí na světlech zařadit jedničku, přidat plyn a i na suché vozovce jde okamžitě 80% na zadek, totéž na suché vozovce v prudké zatáčce kde dostaneš kola na mez adheze a přidáš plyn), za zhoršených podmínek jede automaticky 50-50% a při hrozícím smyku jedné nápravy okamžitě rozděluje moment tak aby zachoval mírnou přetáčivost, když je potřeba tak vrazí třeba 85% na jedno zadní kolo. X-drive se chová velmi podobně, i při suché vozovce dává část na předek (tedy ani na suchu to není čistá zadokolka), za zhoršených podmínek a podle situace jednotlivých náprav/kol klidně 90% ve prospěch předku vždy tak aby zase zachoval mírnou přetáčivost.
3. 7. 2012 21:22
Re: Katastrofa
Zaujimavy odkaz na temu xDrive vs Quattro vs 4Matic: [odkaz]
3. 7. 2012 21:30
Re: Katastrofa
Znovu opakuji, BMW není permanentní čtyřkolka [odkaz]
Avatar - Ham.
3. 7. 2012 21:46
Re: Katastrofa
v rychlostech nad 150 není ;-)
4. 7. 2012 07:16
Re: Katastrofa
No však to píšu od začátku, že x-drive je ve vyšších rychlostech jenom na zadek... a ty mi tvrdíš opak...
Avatar - Ham.
4. 7. 2012 09:24
Re: Katastrofa
No ale vzápětí píšeš, že se to nemůže chovat v zatáčce stejně. A já tvrdím, že v zatáčkách se to chová stejně protože jsou to čtyřkolky naladěné na mírnou přetáčivost. Jestli je na německé dálnici ve 170 poháněn předek, zadek nebo obě nápravy je z hlediska projíždění zatáček šumák (z hlediska jízdných vlastností, z hlediska spotřeby je jedna poháněná náprava jistě drobná úspora).
4. 7. 2012 10:14
Re: Katastrofa
Prosím tě, když je to jedno, tak mi vysvětli, proč v Aventadoru dali haldex z 90% na zadek, zatímco v Oktávce nebo Passatu je 90% na předek. Děkuji pěkně.
Avatar - Ham.
4. 7. 2012 11:42
Re: Katastrofa
Aventador při běžné jízdě nemá 90% na zadku. Při přímé jízdě má podle podmínek 30:70% až 60:40%. V zatáčce na mezi adheze nebo při prudké akceleraci to ovšem neplatí, tam se chová jako standardní haldex 4 generace, tedy posílá moment dynamicky tam kde je nejlepší adheze podle aktuálních podmínek, vše si řídí elektronika. Řidič si volí jen tři režimy, v režimu "strada" elektronika hlídá neutrální chování, v režimu "corsa" dovolí oversteering.
4. 7. 2012 20:16
Re: Katastrofa
Nechce se mi to hledat, dobře, vezmeme v potaz, že má 70% na zadek. Ale proč? Proč to má jinak než Passat R36 když je to úplně stejný a podle tvých slov jedno???
Avatar - Ham.
4. 7. 2012 21:10
Re: Katastrofa
Ano v zatáčce je jedno jaký poměr je/byl nastaven při jízdě přímo, protože v zatáčce na mezi adheze se tento poměr mezi nápravami dynamicky mění podle potřeby tak aby auto bylo vždy mírně přetáčivé. Podstatné je, aby tyto systémy uměly poslat většinu výkonu na přední nebo zadní nápravu podle potřeby a aby reagovaly rychle což splňují jak x-drive tak haldex. Určitě se takto nechovají třeba některé 4x4 jako PSA hybrid s elektromotory, který umí na druhou nápravu poslat jam malou část výkonu, to je dobré pro nějaké vyproštění ze sněhové závěje ale v zatáčce se to chová jako klasická předokolka, protože na zadek neumí poslat dostatek výkonu.
Takže x-drive se nechová jako zadohrab, protože kdyby hrozilo, že se objeví oversteering tak jej okamžitě "zamaskuje" posláním dostatečného výkonu na předek (a protože umí na předek poslat přes 90% tak jej zamaskuje bez jakýchkoliv problémů) a naopak haldex u předohrabů zase "maskuje" understeering posláním dostatečného výkonu na zadek (a protože umí poslat 90% na zadek tak jej opět zamaskuje bez jakýchkoliv problémů). Když tedy vezmu auta podobné velikosti jako Q3 a X1 a obě budou ve verzi 4x4 tak jejich chování v zatáčce se prakticky neliší a i jinak jsou to při podobných motorizacích velmi podobná auta. [odkaz]
Ano X1 v s-drive a Q3 s předohrabem se budou chovat velmi rozdílně.
4. 7. 2012 22:11
Re: Katastrofa
Q3 aj X1 vo verzii 4x4 sa nebudu spravat uplne rovnako. Iny sposob ulozenia motoru. Priecny pred napravou (Q3) vs pozdlzne za prednou napravou (X1). Z toho prameni aj rozlozenie hmotnosti, ktore nie je uplne rovnake. Q3 63:37 a X1 51:49, podla mna dost velky rozdiel. Q3 je vyssie cca o 6 cm (vyssie tazisko), ma kratsi rozvor o 16 cm. Zalezi aj na nastaveni podvozku. Q3 nebude mat tak dokladne prepracovanu zadnu napravu ako X1, ktora ju ma od 3er E90. xDrive je proaktivny (rozmysla dopredu) vs Quattro je reaktivny (reaguje na vzniknutu situaciu) [odkaz] . Mame doma X1 xDrive. V priplatkovej vybave mame aj performance control ( [odkaz] ) Ked si to rozoberies do detailov, tak zistis, ze to vobec v danej zatacke nemusi dopadnut rovnake pre obe auta.

PS: Vlastna skusenost s Q3 vs X1.
Avatar - Ham.
5. 7. 2012 00:56
Re: Katastrofa
žádná dvě auta nejsou úplně stejná ale tak jako se X1 s-drive a předohrab liší jako den a noc, tak X1 x-drive se chová velmi podobně jako Q3 s haldexem, prostě obě auta jsou mírně přetáčivá. To, že je v konkrétním testu, viz odkaz, na handling a slalom Q3 rychlejší je možná dané použitými pneu, takže rozdíly jsou minimální a stačí dát jiné pneu a výsledek může být jiný ale nikdy ne zásadně jiný.
Avatar - Cejsi Mpower
5. 7. 2012 00:15
Re: Katastrofa
Proboha co to píšeš, asi si spolykal moc teoretických informací a teď se to snažíš aplikovat do praxe. Pokud tu tvrdíš, že Quattro a x-Drive fungují (v realu, ne teoreticky!) stejně, tak si s těmi auty buďto vůbec nejel a neměl možnost porovnat, což bych ti doporučil asi nejvíce. Nicméně v dnešní době existuje server Youtube, kde je několik testů těchto pohonů. Pozor ale, nemám na mysli testy na válcích, které si dělají samotné automobilky a jejich auto je samozřejmě vždy nejlepší, ale nezávislé testy redaktorů! Po shlédnutí tohoto videa si snad uděláš o něco objektivnější názor. Teorie je sice hezká věc na hádání se u piva(nebo zde na diskusích), všechny tim jistě oslníš, ale realita je někdy "maličko"(v případě x-Drive vs. Quattro hodně) jiná.

Test zde: [odkaz]
Avatar - Ham.
5. 7. 2012 00:49
Re: Katastrofa
Asi jsi si nevšiml, že se bavíme se o Haldexu tedy třeba Q3 vs. X1 x-drive a nikoliv o quattru. A X1 i Q3 mám obě projeté, jak se diametrálně liší ve verzi s jednou poháněnou nápravou tak jsou skoro stejná v okamžiku použití 4x4. Konec konců v odkazu který jsem dával se podívej na kapitolu handling a slalom, Q3 je v obou disciplínách dokonce o něco rychlejší při použití stejně výkonného motoru.
5. 7. 2012 06:22
Re: Katastrofa
Já myslím, že nemáš pravdu. X-drive má větší část na zadek a proto se chová podobně jako zadokolka. Stejně tak 911 turbo a další sportovní auta, vždycky mají větší část výkonu poslanou dozadu. A je blbost, že je to jedno, protože jinak by nemělo žádný smysl dávat Haldex jednou s takovým poměrem a podruhé takovým. Podle tebe je vlastně úplně jedno, kolik procent výkonu jde kam, pokud je auto schopné ten poměr dynamicky měnit. Takže je Impreza totéž co Oktávka Scout a Aventador. A to je blbost...
Avatar - Ham.
5. 7. 2012 08:11
Re: Katastrofa
V zatáčce je to skutečně jedno, jenom nemíchej auta různého výkonu i určení které se liší v řadě jiných parametrů než jen pohon 4x4. A vlastně jsi si odpověděl na úvodní téma diskuze, haldex v X1, když bude bmw chtít tak ji může v příští generaci i při změně koncepce naladit s haldexem úplně stejně jako současný x-drive, při přímé jízdě na zadek pošle 60% na předek 40% no a v zatáčce se chovají oba systémy velmi podobně takže skutečnost zda je motor pod kapotou napříč nebo podélně nepozná 99,99% sebezkušenějších řidičů pokud jim nedovolíš otevřít kapotu.
5. 7. 2012 09:10
Re: Katastrofa
Presne tak ako vravi Cejsi_Mpower. Quattro a xDrive su dva uplne ine svety. Q3 je postavena na podvozku z Volkswagen Tiguan, pouziva aj jeho pohon 4x4. Takze to nie je ani cistokrvne Quattro, ktore najdes v A4 alebo A6 Quattro. Ak mi niekto bude tvrdit, ze auto, ktore ma o 200 kg tazsi predok ako X1, je vyssia o 6 cm, ma kratsi rozvor o 16cm, ze je v zatacke rovnako dobre ako X1, ktora ma cely podvozok z 3er E90, len X1 je trochu vyssia a trochu tazsia ako 3er E90, tak sa uplne zblaznil.

Ked som prvy krat isiel na X1, nemohol som uverit vlastnym ociam. Jazdilo to bajecne. X1 xDrive 20d na rovinkach nebola uplna strela, predsa len 1650 kg a 177 hp nie je uplny zazrak. Ale auto to vyvazilo v zatackach, cim viac som v zatacke sliapal na plynovy pedal, tym lepsie auto drzalo na ceste.

Stryko o rok neskor kupil Q3, tak som sa previezol. Nevravim, ze to nebolo dobre auto, ale ten pocit ako som mal v X1 sa nedostavil. Q3 isla viac za nosom, cim viac som isiel v zakrute po plyne tym viac predok isiel von. Clovek to na beznej jazde nezisti, no ja som si presiel tie cesty, ktore som jazdil najviac s X1. Pri rovnakej najazdovej rychlosti by som tu zatacku bez spomalenia nepresiel. V zakrute som s Q3 isiel asi o 10km/h pomalsie.

A ten kto nevidi rozdiel v ulozeny motora a s tym suvisiacim rozlozenim hmotnosti, tak nema spravny resp. jemny cit pre soferovanie a vnimanie auta.
Avatar - Ham.
5. 7. 2012 12:18
Re: Katastrofa
Kdo má jemný cit a chce šoférské auto tak si koupí 3er bez x-drive s 35i a pokud mu jde o praktičnost tak si počká na kombajn, což je neporovnatelně šoférštější auto než X1 s x-drive a nebásní o SUV krabici se čtyřkolkou s naftou pod kapotou jako o šeférském autě. ;-)
5. 7. 2012 13:22
Re: Katastrofa
Nehovorim, ze X1 je najlepsie soferske auto na svete, ale urcite najlepsie vo svojej triede. Hovoril som skor o cite pre auto. Schopnost porovnat dve auta na zaklade jazdnych vlastnosti, spravani sa na ceste a pocitu z neho. Ohodnotit brzdy, riadenie, prevodovku.
5. 7. 2012 19:40
Re: Katastrofa
F30 335i mám doma a jestli je to řidičské auto tak jsem Fidel Castro:-)
Avatar - Ham.
5. 7. 2012 23:42
Re: Katastrofa
A co je na ní tak katastrofálního? Pokud se vyhodí runflaty a ponechá standardní servotronik tak se snad neděje žádná tragédie.
6. 7. 2012 07:46
Re: Katastrofa
Runflaty jsem sundal hned. Servotronic tam mám, to ještě není taková hrůza. Problém je v podvozku, mám "adaptativní M podvozek" a je to měkké jak bláto... i ve sportovním režimu se to houpe jako kačena...