To autíčko vo svojej dobe bolo neskutočne pekné. Krásne zaoblené, perfektný interiér. Kľudne by sa mohlo vyrábať dnes - samozrejme s bezpečnosťou a výbavou posilnenou na úroveň dnešnej doby.
Céčková a Déčková Corsa už boli len slabé odvary.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Popravdě nová Corsa je jedno z nejhorších aut, se kterým jsem kdy jezdil :-( Zvenku vypadá dobře, uvnitř je ošklivá, ale relativně dobře zpracovaná. Ale jízda je katastrofa. Gumové řízení, nepřesné řazení, podvozek plaváček (i na svojí kategorii) a motor (suverénně nejprodávanější 1.2 16V) jede tím hůř, čím víc mu šlapeš na plyn. V průměru jsem s ní jezdil za 10 litrů. Strašný auto. Fakt strašný. Paradoxně dvě předchozí generace zdaleka tyhle problémy, co se týče jízdy, neměly.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Já měl ojeté Céčko 1.2 za 4roky jsem najezdil přes 100 tis.km a spokojenost jízdní vlastnosti perfektní,spotřeba kolem 5litrů,akorát pak vytekl olej z převodovky-prasklý blok tak šla z domu :'-( teď mám Aveo 1.4 jízdní vlastnosti katastrofa,spotřeba 7+ nikdy pod7 ...
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Tak to už bych hledal problém.Možná i mezi volantem a sedačkou, ne nemyslým to urážlivě, ale některý auta maj svý specifika a například manželka s našim MPV nejde pod 9-a i to je spotřeba nižší než v techničáku, já stím při stejných rychlostech ale jezdím za 7-7,5, tak mi netvrďtě, že Vám to baští víc než 2,4 se110kW a 1,7t pohotovostní. Vždyť i s mazdou 626 2.0i 100kW se dá jezdit za 5,5( na krátkejch pojížděčkách do práce z práce jsem na 7-7,5, při běžných cestách nad 50km okolo 6,5)
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Osobně bych než tuhle starou bral radši novou C-čkovou. Kamarád jí měl jako služební 1,0 (tuším 12V) Mělo to sice příšernej zvuk, ale motor s otáčkama nabíral na síle a auto s ním umělo jezdit i 190. ;-)
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Jak se to vezme. Samozřejmě jsem nejezdil jak důchodce s vajíčkama na zadním platě, ale bohužel současná Corsa s tímhle motorem je tak blbě technicky řešená, že se s ní musí jezdit (s nadsázkou) jak na klávesnici PC - buďto máš plyn naplno, nebo vůbec. Přestože 16V motor by měl mít teoretické předpoklady k tomu, že je točivý, paradoxně tomuhle autu se prostě do otáček nechce vůbec a proto, když se do nich dostane, musíš se ze všech sil snažit, abych z nich nezklouzlo, jinak dá velkou námahu jí zase rozjet. Jak říkám, snad s žádným autem se mi nejezdilo takle blbě, počítaje včetně starých škodovek.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Nemám s daným autem (motorem) zkušenosti a ani představu, jak jezdíš, ale prostě mi 10 na 100 přijde fakt hodně, aji kdyby to jezdilo pořád jenom po městě. Řekl bych, že když můžou jiní jezdit za 7, proč to nejde u tebe? Tedy pokud nečekáš od motůrku ze sekačky výkony objemných osmiválců. Nevinil bych tedy špatné technické řešení corsy, spíš přehnané požadavky na výkony pidimotůrků. Ale jak jsem napsal, zkušenosti s 1,2 16V v Corse nemám.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Samozřejmě od 1.2 16V motoru nečekám výkony osmiválce, ale je to mizerný i co se týče srovnání s přímou konkurencí. Například Grande Punto 1.2 8V (48kw, to je o 11 kw méně než Corsa) jezdí proti Corse úplně jinak, je živější, točivější a ikdyž taky není vyloženě úsporný, rozdíl cca 2-3 litrů tam je. Ono všeobecně tyhle malé atmosférické motory příliš úsporné nejsou (při běžném tempu, kdy člověk nejezdí z kopce na neutrál a není brzdou provozu), ale Corsa je v tomto extrém. Horší je snad už jen Roomster HTP, jehož spotřeba se při razantní jízdě a naloženém kufru dá vyšplhat až ke hranici 15 litrů, ale při běžné "předpisovce" to tak tragické není.
Ale spotřeba je jedna z posledních věcí, co mě na té Corse vadí. To auto je děsné co se jízdy týče a za to samozřejmě může technika, předchozí generace byly v tomto ohledu na jiném levelu. Hlava mi nebere, proč se vydali zrovna tímhle směrem, vždyť i Hyundai i20 je jízdně jakoby z jiného světa.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Osobně nejsem příliš zastánce malých atmosférických motorů, s bývalým autem s motorem 2.4 JTD jsem jezdil svižně v průměru za 7 litrů a přecejen to bylo nesrovnatelné svezení, přičemž to auto bylo cca o půl tuny těžší, než nějaká Corsa nebo Fabie. Ale na druhou stranu rozumím, že při nákupu nového auta je mezi základním motorem a něčím schopnějším a úspornějším velký cenový rozdíl, který je málokdo ochotný akceptovat, proto právě v autech nižší třídy jezdí převážně tříválce či základní čtyřválce.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Corsa 1.2 16V není tak špatná jak píšeš. Evidentně popisuješ verzi s delšími převody, která umožňuje vyšší max. rychlost a při správném zacházení i nižší spotřebu. Pokud bys měl verzi s kratšími převody agilita motoru by byla určitě lepší něž u slabší konkurence. Podvozek u Corsy D neplave, patří k lepšímu průměru ve třídě, určitě ho nelze srovnávat s uskakujícím podvozkem lowendu i20.
[odkaz]
'Celkově lepší mix vlastností má jméno Opel Corsa. To není velké překvapení, vždyť tato značka vyrábí podobná auta desítky let a to se někde musí projevit. Malý Opel exceluje v podvozkovém duelu, kvalitativním dojmu z interiéru, poloze za volantem a variabilitě zavazadelníku. Dokáže být v mnoha ohledech praktičtější a je promyšlenější, na což mnohdy přijdete až při používání auta v každodenním provozu. Je dražší a dokáže být i stylovější než Hyundai.'
[odkaz]
'Podvozek malého hyundaie nikdy nepatřil k ceněným partiím a není tomu tak ani po faceliftu. Úplně přesvědčivý výkon nepředvádí ani při ostré jízdě v zatáčkách. Standardně montovaný stabilizační systém ESP ale dokáže vrozenou nedotáčivost zkrotit už v počátcích. V dálničním režimu je i20 poměrně stabilní, projevuje se u něj jen větší citlivost na boční vítr. Jízdní vlastnosti malého hyundaie ocení hlavně řidiči, kteří preferují klidnou pohodovou jízdu. Temperament nebo sportovní ambice totiž v jeho chování nenajdete.'
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
S tímto testem subjektivně nesouhlasím. S Corsama jsem najezdil tisíce kilometrů, s Hyundaiem o něco méně. U Korejce je samozřejmě ze všech stran znát, že je to Korejec, kvalitativně se evropské produkci nevyrovná, nicméně jízdně bylo auto svižnější, točivější, úspornější, hravější a hlavně čitelnější, než Corsa. Nechci Hyundaie nijak zvlášť vychvalovat, samozřejmě v tomto segmentu nepatří ke špičce, třeba Grande Punto je úplně jiný kafe a etalonem v dané třídě je pravděpodobně Polo. Corsa má cca o 10km/h vyšší maximálku, jak i20, což je pravda, problém ovšem je otázka dynamiky. Auto je nekomunikativní, gumové, líné a nečitelné, za tím si stojím.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Chtělo by vyzkoušet jinou verzi Corsy, ty dlouhé převody samozřejmě dynamiku trochu tlumí. Já mám zkušenost s Corsou D 1.4 16V 74 kW a měla agilní, točivý motor, jistý podvozek i ve vysokých rychlostech. Jinak Grande Punto má stejnou platformu (GM Gamma SCCS) jako Corsa D. Ovšem Grande Punto, tlumí hůře nerovnosti, má přeposilované řízení a méně přesnou převodovku. Také celkové zpracování není přesvědčivé.
Mimochodem platformu GM Gamma SCCS využívají i tyto italská auta:
2005– Fiat Grande Punto
2006– Fiat Linea
2007– Fiat Fiorino and Qubo
2008– Alfa Romeo MiTo
2010– Fiat Doblo
Co se týče jízdních vlastností v dané třídě, tak na spičce se dlouho drží Fiesta.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Jo asi má hodně těžkou nohu na plynu, táta má novou Corsu s motorem 1.2 59kW a jezdí v průměru kolem 6l. Samozřejmě v daných rychlostních limitech, přeci jen je to už starší řidič ;-) Jinak na mě je motor je trošku mdlý, ale na Corsu stačí. Přecejen jsem zmlsaný turbobenzinem >:D
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Gumové řízení a nepřesné řazení rozhodně k Opelu nesedí. Totéž špatný podvozek (ten Váš plaváček), to je zkrátka hloupost. Ke spotřebě se ani vyjadřovat nebudu, s motorem sem jezdil a nikdy se mi k takové spotřebě nepodařilo dostat, to by člověk musel jezdil jako prase. A pokud to nevíte, tenhle motor není určený na závodění po okreskách a dálnicích. Vidím to na jasný problém - řidič.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Na můj vkus je možná zaoblená až moc. Ale ujde to. Podle mě se vzhledově povedla hlavně céčková Corsa. :-) ...Mimochodem, mám zato, že tahle Corsa se ve verzi sedan (samozřejmě po značné modernizaci) opravdu dodnes prodává v Jižní Americe.
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Pravdu díš, já jenom doplním, že se to auto jmenuje Chevrolet Celta a dělá se i v hatchbacku (3 a 5-ti dveř, sedan se jmenuje Prisma) a technickej základ je skutečně shodnej. Kdyžtak můžete mrknout na wiki: [odkaz]
Re: V pohode by sa táto Corsa mohla vyrábať aj dnes
Japonský designér se tenkrát pochlapil. :yes: Céčková byl jen facelift k horšímu. :no: Měl jsem 1,5 TD a nemůžu si stěžovat. Dal jsem jen jiné pružiny a tlumiče, kola a držela se silnice jak morokára. Benzínové Fabie nechápaly jak to, že jim ujíždím.
Autor zapomněl podotknout, že uvnitř místo nechybí jen pokud měříte tak do 175cm. Jednou jsem za volantem tohoto zázraku absoluoval 500km na jeden zátah a myslel jsem, že nohy už nikdy nenarovnám. Navíc jsem nebyl sám kdo si stěžoval. I řidiči téměř o hlavu menší než já (188cm) měli problémy s hledáním nějaké přijatelně pohodlné polohy.
Presne tak. Sestra toto vozitko ma a ked niekedy mam na nom ist ani za ten svet si tam neviem najst polohu na sedenie. Bud mam spojku ze ju ledva dociahnem alebo potom naopak si bucham koleno a nohu o volant. Toto je fakt hrozny nedostatok lebo to inak kazi celkom podarene auto.
Chýbajú mi dátumy výroby, kedy sa lámal chlieb. KEDY prebehla tá veledôležitá modernizácia, od ktorého dátumu sú rozvodové reťaze spoľahlivé (spoľahlivejšie)? Ja si to viem zistiť, ale v článku tieto veci majú byť.