Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
pargi
Taky by se chtěl projet v slk v dieslu? Chtěl-li by vůbec :-)
4bytelnýkola
snažme se odhadnout, kdo si takovéto auto bude chtít pořídit, napadá mě pouze západní důchodce s pěknou penzí, ikdyž tu na "západě" člověk občas potká audi tt v dýzlu, no je to skoro k pláči, do aut tohoto typu jenom benzin, jasná věc
Tohle je ideální auto pro manželky z povolání.
Kam zmizelo dojíždění ze satelitu busem? To se k tomu rovněž hodilo :-)
Já bych se nebál, prodá se jich dost. Nemusí to být jen víkendovka, v tomhle bych si dokázal představit každodenní cestu do práce.. :yes:
Já to beru. Na tohle jsem čekal dlouho. Chci dvousedadlové auto s dieselem a to zatím nikdo nenabízí. Střecha by byla ideální napevno. O roadster nestojím a auto by mělo nižší váhu.
Nechápem ťa... keď chceš strechu napevno na trhu je mnoho kupé s naftou pod kapotou. ;-\ Takže čo vlastne chceš? :-!
fOE
bez nadsazky :no:
to je lež jak Brno :-)
to je tvuj nazor ;-)
Momentalne prave po tom Brne jezdim s prumernou spotrebou 11,4L 100okt. benzinu na 100km a ver ze dieslovej roadster ani zadarmo :-!
Momentalne prave po tom Brne jezdim s prumernou spotrebou 11,4L 100okt. benzinu na 100km a ver ze dieslovej roadster ani zadarmo :-!
můj názor je pravdivý, akorát to nevíš. Kdo by nevzal něco takového zadarmo? Ty? Nevěřím. Když tě to auto tak štve, tak to jen vezmi a prodej. A peníze z toho použij na koupi 100okt. benzínu.
Kdyz mi upadne 100Kc ano, sehnu se pro ne... takze ti davam za pravdu.
Priste tam napisu "temer bez nadsazky". A to temer proto ze za takove auto bych nedal zadnou smysluplnou castku a uz vubec ne co si za nej hodla MB uctovat.
Dat do roadsteru diesel, ne, dekuji.
Priste tam napisu "temer bez nadsazky". A to temer proto ze za takove auto bych nedal zadnou smysluplnou castku a uz vubec ne co si za nej hodla MB uctovat.
Dat do roadsteru diesel, ne, dekuji.
Tak pokud najezdíš pár km po Brně, pak tvůj postoj chápu - volil bych taky benzín. Spousta lidí ale najezdí mnohem víc a pak ta nafta smysl dává. Já taky už z principu nerad platím víc, než je nutné, i když na to mám. Takže jako víkendovku samozřejmě v benzínu, na každodenní ježdění do práce bych ale tu naftu bral všema deseti :yes:
To se neda posuzovat uplne obecne. Pokud nekdo jezdi hodne tak jezdi dalku a moderni benzin nema vubec spatnou spotrebu (treba spotreby 3L benzinu BMW jak atmosferickych tak i ted 335i s 8 stupnovym automatem). Navic naftove auto bud stoji vic, nebo hur jede, malokdy je stejne vykona nafta za cenu benzinu. A u hodne aut clovek zacina setrit az po 100tis km, u nekterych po 150tis km. Do te doby jezdil za vic nez s benzinem (cena auta + cena paliva). Takze ja hlasuju stale za benzin (ikdyz vim ze diezel ma sve vyhody). ;-)
Tak třeba v tomhle případě stojí 135 kw bezín 986 tis. a 150 kw nafta 1 mil. 5 tis., takže si myslím, že se to vrátí relativně rychle.. Já hlasuju pro benzín v případě, že bych najel tak do 25 tis. km ročně, při vyšším nájezdu bych bral naftu..
Máš pravdu no (svoju) pravdu má aj fOE. Skrátka niekomu nafta nevonia už z princípu. Ševelenie benzínovej V6 (nehovoriac o V8 či ešte väčšom masakry) je návykové, k tomu lineárny záťah s gradáciou a patričným zvukovým doprovodom vo vyšších otáčkach... Skrátka tú jazdu užívaš viacerými zmyslami. Pre hovorí aj konštrukčná jednoduchosť, rozumej spoľahlivosť resp. náchylnosť na poruchy (turbo a spol), menšie zaťaženie nápravy atď... Neber to, že naftu neuznávam, nízka spotreba, vysoký krútiaci moment v nižších otáčkach, nižšia cena nafty...
Z pohledu člověka, co se o auta zajímá a je ochoten si za požitek z jízdy připlatit, určitě pravdu má. Jen řkám, že po světě určitě chodí spousta lidí, co má preference trochu jiné, a ti možnost nafty ocení.. kdo naftu nechce, tak si koupí benzín a existenci naftové verze může směle ignorovat..
baracudaj
Proč si kupujeme naftové motory? Jsou to především pracanti...pro velké kilometrové průběhy ideálně za městem. Jejich předností je pružnost ve středních otáčkách. Toť vše. Má snad někdo tyto výhody spojené s motorizací pro roadster?
I když má tento roadster pevnou skládací střechu, asi málokdy bude jediným autem majitele. Roční kilometrový průběh bude okolo 10tis km. U auta bez střechy vás bere především to spojení s vozem. Když vám vpředu přede V6, vnímáte jak se její tóny postupně mění s otáčkami a zatížením. Když stojíte na křižovatce a motoru ani nevíte, žádné chvění ani vibrace. Jen vzdáleně slyšíte jak hudrují koncovky. Tady jde v první řadě o požitek z jízdy. Škoda snad, že V6 je pouze v automatu.
Nafta je zde prostě nesmysl. Smysl dává třeba v E-coupé...
I když má tento roadster pevnou skládací střechu, asi málokdy bude jediným autem majitele. Roční kilometrový průběh bude okolo 10tis km. U auta bez střechy vás bere především to spojení s vozem. Když vám vpředu přede V6, vnímáte jak se její tóny postupně mění s otáčkami a zatížením. Když stojíte na křižovatce a motoru ani nevíte, žádné chvění ani vibrace. Jen vzdáleně slyšíte jak hudrují koncovky. Tady jde v první řadě o požitek z jízdy. Škoda snad, že V6 je pouze v automatu.
Nafta je zde prostě nesmysl. Smysl dává třeba v E-coupé...
Zajímavé je, že SLKček potkávám každý den po cestě do práce poměrně dost. Takže pochybuju, že to lidi kupujou jako víkendovky. Spousta lidí s tím jezdí normálně do práce a v tom případě s naftou nemám nejmenší problém..
Já také jezdím s benzinovým šestiválcem každý den do práce, mám to tam a zpět 30km ;-)
Jasně SLK můžeš používat každý den. Ale jak píšu roční nájezd nebude větší než 15tis km. Nafta do tohohle auta prostě ne. Tady nejde o spotřebu, ale charakter. Nafta navíc 4-válcová nikdy nebude mít dobrý zvuk, klidný chod nebo slušný otáčkový rozsah...
Jasně SLK můžeš používat každý den. Ale jak píšu roční nájezd nebude větší než 15tis km. Nafta do tohohle auta prostě ne. Tady nejde o spotřebu, ale charakter. Nafta navíc 4-válcová nikdy nebude mít dobrý zvuk, klidný chod nebo slušný otáčkový rozsah...
No tak potom to chápu, to bych spotřebu taky neřešil, ale někdo nalítá mnohem víc a tam ta nafta smysl má. I když teda uznávám, že na delší přesuny bych volil spíše nějaký pohodlný sedan, ale trochu ty lidi chápu - starší pán, děti z domu, chtěl by si ještě trochu užít toho "mládí", a tak hledá něco se sportovním duchem bez střechy.. kupovat víkendovku se mu nechce (nebo na ní nemá), takže auto bude sloužit i na každodenní přepravu do práce, proto chce něco zároveň úsporného. Mám pocit, že moc možností mít nebude.. a nedivil bych se, kdyby si vzal SLK v naftě - ono na rovinu, chápu výhody benzínu, ale ty jsou 90 % obyvatel naprosto ukradené..
U otevřených aut jde hodně o zvuk a kultivovanost chodu. Čtyřválcový benzín je pochybná volba, natož pak diesel. Smysl to možná někomu dávat může, ale o hodně se tak okrádá.
Já bych se benzínové 250 - ce nebránil. Zvuk má více než dostačující. Navíc bude vpředu o 40 kilo méně železa.
No myslím, že i prodejce M-B si je nulové image nafty v SLK vědom, proto jeho cena jen o 20tis Kč převyšuje základní motorizaci.
Srovnatelná benzinová 250 se 150kW už je o 60tis Kč dražší než 250 CDI.
Ty tady pořád mluvíš o úspoře u nafty. Ale aby jsi vůbec začal něco spořit musíš najet kilometry. A od toho se kupují jiná auta, pohodlná, prostorná...
Jednoduchý "racionální" výpočet pro naftové spořílky. Pokud nafta je dle tabulek o 2 litry úspornější, pak při nájezdu 15tis km ročně (60km denně do práce) a ceně 38 za litr ušetříš 11 500Kč. U vozu jehož počáteční cena je jeden milion a samozřejmě taková cena není konečná. Tuto úsporu ti naprosto vklidu smažou servisní náklady spojené s naftou. Jen namátkou taková výměna vstřikovačů, čerpadla, DPF,dvouhmoty, EGR, turbodmychadla. Stačí i jen jediná oprava kterékoliv uvedené položky a směšná úspora 30tis za tři roky je rázem pryč!
Spousta lidí má zase utkvělou představu, že nafta = úspora. Jenže to musíš najezdit nad 30tis km ročně? V takovém roadsteru? Děkuju nechci.
Srovnatelná benzinová 250 se 150kW už je o 60tis Kč dražší než 250 CDI.
Ty tady pořád mluvíš o úspoře u nafty. Ale aby jsi vůbec začal něco spořit musíš najet kilometry. A od toho se kupují jiná auta, pohodlná, prostorná...
Jednoduchý "racionální" výpočet pro naftové spořílky. Pokud nafta je dle tabulek o 2 litry úspornější, pak při nájezdu 15tis km ročně (60km denně do práce) a ceně 38 za litr ušetříš 11 500Kč. U vozu jehož počáteční cena je jeden milion a samozřejmě taková cena není konečná. Tuto úsporu ti naprosto vklidu smažou servisní náklady spojené s naftou. Jen namátkou taková výměna vstřikovačů, čerpadla, DPF,dvouhmoty, EGR, turbodmychadla. Stačí i jen jediná oprava kterékoliv uvedené položky a směšná úspora 30tis za tři roky je rázem pryč!
Spousta lidí má zase utkvělou představu, že nafta = úspora. Jenže to musíš najezdit nad 30tis km ročně? V takovém roadsteru? Děkuju nechci.
Kolego naprosto geniálně :yes: :yes: .
Takovejch kaskadérů pár znám taky... kupovali si auto dobrovolně o 40-60k dražší, protože bylo v naftě a přitom najedou cca 15-25tis rok navíc po městě. Jezdili jezdili a jeden byl dokonce tak postiženej, že u auta ojetého s pořizovac cenou cca 580k dokonce dojil kamiony a zemědělský stroje.... jak to dopadlo?? Pár měsíců dokonce možná i rok to fungoval pak BUM. Začalo to vstřikama a skončilo to čerpadlem.... úspora rázem v háji a dokonce v tom byl o dost za víc....
Ač se to nezdá tak v současný době je ojetý auto pro klasickej nájezd (15-20tkm) zajímavej velkoobjenovej benzín, protože cena leží od nafty x desítek tisíc níže, rizika v podobě čerpadel vstřiků jsou mnohonásobně menší atd atd atd.... a ten rozdíl v ceně než projedete??
Takovejch kaskadérů pár znám taky... kupovali si auto dobrovolně o 40-60k dražší, protože bylo v naftě a přitom najedou cca 15-25tis rok navíc po městě. Jezdili jezdili a jeden byl dokonce tak postiženej, že u auta ojetého s pořizovac cenou cca 580k dokonce dojil kamiony a zemědělský stroje.... jak to dopadlo?? Pár měsíců dokonce možná i rok to fungoval pak BUM. Začalo to vstřikama a skončilo to čerpadlem.... úspora rázem v háji a dokonce v tom byl o dost za víc....
Ač se to nezdá tak v současný době je ojetý auto pro klasickej nájezd (15-20tkm) zajímavej velkoobjenovej benzín, protože cena leží od nafty x desítek tisíc níže, rizika v podobě čerpadel vstřiků jsou mnohonásobně menší atd atd atd.... a ten rozdíl v ceně než projedete??
Však píšu, že na vysoký nájezd bych volil jiné auto.. faktem ale je, že těch nových SLK potkávám v Praze denně docela dost. A věřím tomu, že kilometrů nenajezdí zrovna málo..
Upřímně nechápu, proč si každý myslí, že každý majitel "sporťáku" ho má jen jako víkendovku a v garáži má další tucet aut. Podívej se na mobile.de, kolik tam je vylítaných 911 - to fakt nejsou víkendovky ;-)
Upřímně nechápu, proč si každý myslí, že každý majitel "sporťáku" ho má jen jako víkendovku a v garáži má další tucet aut. Podívej se na mobile.de, kolik tam je vylítaných 911 - to fakt nejsou víkendovky ;-)
Já si to nemyslím. Sám mám dvě auta V6 pro dálkové jízdy převážně o víkendu. A pak starý benzin na lítání po Praze. A mám pár známých co maji roadster, třeba Z4. A jako druhé auto měli sedan nebo SUV.
Máš pravdu, 911 je jedna z mála, u které mě v bazaru nájezd přes sto tisíc nepřekvapí, ty auta na to maji :-)
Máš pravdu, 911 je jedna z mála, u které mě v bazaru nájezd přes sto tisíc nepřekvapí, ty auta na to maji :-)
Proti tomu nemám argumentů - samozřejmě mít naftovou V6 na dálky a benzín na město je úplně ideální. Pokud ale naftové SLK udělá alespoň pár desítek lidí šťastnými, tak nevidím důvod, proč by v nabídce nemělo být. Ale uznávám, že sám bych u SLK sáhl po benzínu (to abyste si nemysleli, že jsem úplně padlý na hlavu).
Myslím, že pan Vaverka to vystihl přesně:
Postavit něco první, resp. jediný, a postavit to dobře jsou dvě různé věci. Mercedes se snažil, ale dieselové SLK těžko hledá silnější důvod své existence než prostou skutečnost, že něco takového postavit jde.
Postavit něco první, resp. jediný, a postavit to dobře jsou dvě různé věci. Mercedes se snažil, ale dieselové SLK těžko hledá silnější důvod své existence než prostou skutečnost, že něco takového postavit jde.
Denne stretavam pomerne dost naftovych kabrioletov, najviac BMW 120d a 320d, Audi A5 TDI a VW Eos TDI a na 90 % ich riadia damy v strednom veku.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pred nedavnom opakovali stary Top Gear.
A4 cabrio, zvuky vesnice: vtaciky, sum vetra,traktor? Nie, Audi bol dizel :-)
Nech mi nikto nevravi, ze do kabria si dizel kupi pre potesenie z jazdy.
A4 cabrio, zvuky vesnice: vtaciky, sum vetra,traktor? Nie, Audi bol dizel :-)
Nech mi nikto nevravi, ze do kabria si dizel kupi pre potesenie z jazdy.
_Teddy_
Skutocne nechapem, co moze cloveka viest k tomu, ze si kupi roadster a DIESEL! Snaha usetrit na palive? Ale ved roadster tejto cenovej kategorie obvykle nie je jedine auto v rodine, a majitel ho pouziva vacsinou len pocas krasnych letnych dni. Nenajazdi az tak vela, aby dosiahol daku vyraznejsiu usporu oproti benzinu. Tak preco teda?
Zeby niekto bol az taky fanusik nafty, ze chce pocut lahodny chrochtajuci zvuk naftoveho stvorvalca aj pri pomalom posuvani v poludnajsej zapche? To sa potom isto potesi aj charakteristickemu zapachu vyfukovych plynov naftoveho motora...
No jo, ludia sme rozni. Napokon sado-maso je pomerne bezna uchylka, takze svojich klientov si aj toto podivne auto zrejme najde.
Zeby niekto bol az taky fanusik nafty, ze chce pocut lahodny chrochtajuci zvuk naftoveho stvorvalca aj pri pomalom posuvani v poludnajsej zapche? To sa potom isto potesi aj charakteristickemu zapachu vyfukovych plynov naftoveho motora...
No jo, ludia sme rozni. Napokon sado-maso je pomerne bezna uchylka, takze svojich klientov si aj toto podivne auto zrejme najde.
Naprostý souhlas...a ten nepřijemný divně nasladlý zápach výfukových plynu moderních commonrailů. V autě se to dá ještě přežít, ale jako chodec na křižovatce...
baracudaj
Článek je sám o sobě velmi dobře napsaný. Jediné co nechápu je zmínka o řízení. V plusovém hodnocení píšete o strmém řízení. O pár vět výše pan Vaverka píše o odtažitém řízení s dlouhým převodem.
Měl jsem dojem, že strmost řízení je opak dlouhého převodu řízení. Buď točím dvě otáčky mezi krajními polohamy (strmé) nebo tři (dlouhý převod).
Měl jsem dojem, že strmost řízení je opak dlouhého převodu řízení. Buď točím dvě otáčky mezi krajními polohamy (strmé) nebo tři (dlouhý převod).
Ham.
Souhlasím s názorem, že nafta do roadsteru je jako podávání pančovaného českého alkoholu v tradičním anglickém klubu gentlemanů.
Ale věc je trochu složitější v tom, že SLK má pevnou skládací střechu (klasický roadster znamená plátno nebo vůbec nic) a to láká na běžné denní používání. Samozřejmě při denním používání nemůže nabídnout běžné pohodlí, takže SLK je jeden velký kompromis (z hlediska roadsteru kompromis v podobě zvýšené hmotnosti a problémů s elegancí "zadku" z hlediska cestovního kupé kompromis v rozměrech kabiny, aerodynamického hluku, nepohodlného odpružení etc.). A ten kdo udělá kompromis ve využití auta (kupé/roadster) si snadno řekne, jezdím v každém počasí, většinou mám stejně nataženou střechu, najedu dost km, takže proč neušetřit nějakou kačku když díky natažené střeše stejně motor neslyším a necítím nakyslý pach a tudíž hup do nafty.
Celé je to o té skládací pevné střeše, která prostě vytváří kompromis a nafta jej jenom dovršuje. Osobně také preferuji chápání roadsteru jako druhého auta pro zábavu, kdy se používá jen v hezkém počasí tedy se střechou dole a na běžné cestování je něco úplně jiného. Nicméně určitě existuje nějaká skupina lidí, která ať již z finančních důvodů (prostě nemá na to živit dvě auta) nebo jiných důvodů (jen chce ukázat, že mají roadster, ale v životě jej jako roadster pro zábavnou vyjížďku nepoužijí) je ochotná udělat takový kompromis a proto logicky existuje i takováto nabídka. Skutečný milovník roadsterů stejně hledá někde úplně jinde (když má kapsu prázdnou tak třeba MX-5 nebo ideálně Boxster) a o SLK prostě vůbec neuvažuje.
Ale věc je trochu složitější v tom, že SLK má pevnou skládací střechu (klasický roadster znamená plátno nebo vůbec nic) a to láká na běžné denní používání. Samozřejmě při denním používání nemůže nabídnout běžné pohodlí, takže SLK je jeden velký kompromis (z hlediska roadsteru kompromis v podobě zvýšené hmotnosti a problémů s elegancí "zadku" z hlediska cestovního kupé kompromis v rozměrech kabiny, aerodynamického hluku, nepohodlného odpružení etc.). A ten kdo udělá kompromis ve využití auta (kupé/roadster) si snadno řekne, jezdím v každém počasí, většinou mám stejně nataženou střechu, najedu dost km, takže proč neušetřit nějakou kačku když díky natažené střeše stejně motor neslyším a necítím nakyslý pach a tudíž hup do nafty.
Celé je to o té skládací pevné střeše, která prostě vytváří kompromis a nafta jej jenom dovršuje. Osobně také preferuji chápání roadsteru jako druhého auta pro zábavu, kdy se používá jen v hezkém počasí tedy se střechou dole a na běžné cestování je něco úplně jiného. Nicméně určitě existuje nějaká skupina lidí, která ať již z finančních důvodů (prostě nemá na to živit dvě auta) nebo jiných důvodů (jen chce ukázat, že mají roadster, ale v životě jej jako roadster pro zábavnou vyjížďku nepoužijí) je ochotná udělat takový kompromis a proto logicky existuje i takováto nabídka. Skutečný milovník roadsterů stejně hledá někde úplně jinde (když má kapsu prázdnou tak třeba MX-5 nebo ideálně Boxster) a o SLK prostě vůbec neuvažuje.
... máš recht.... pro mě je to prostě auto o ničem, ačkoliv chápu, že si ho někdo koupí....
BTW: roadster v naftě dělala taky Alfa.... Brera se dala koupit tuším jak s 2.4 tak později s 2.0JTDM.... Měla sice plátěnou střechu, čili jakože klasika, ale zbytek (kromě vzhledu) raději nekomentuju.... ;-\
BTW: roadster v naftě dělala taky Alfa.... Brera se dala koupit tuším jak s 2.4 tak později s 2.0JTDM.... Měla sice plátěnou střechu, čili jakože klasika, ale zbytek (kromě vzhledu) raději nekomentuju.... ;-\
Jsem rád, že nejsem jediný, kdo se na celou problematiku dokáže podívat objektivně, s nadhledem a bez předsudků. Zkrátka z pohledu normálního člověka, který auto bere jen jako dopravní prostředek. Pokud by měl Mercedes dojem, že se to auto prodávat nebude, tak nebude ztrácet čas jeho výrobou...
×
Sdílení komentáře
×
Ale až se jednou přihlásíš do Milionáře, může se to hodit. :-) Mě se na podobnou krávovinu teď při pohovorech ptali.
Nehledě na koncepci vše vpředu s napříč uloženým motorem.
[odkaz]
"The term roadster applies to front-engined AAA/USAC Championship Cars, associated with the Indianapolis 500. The Roadster engine and drive shaft are offset from the centerline of the car. This allows the driver to sit lower in the chassis thus facilitating a weight offset which is beneficial on oval tracks. A mechanic might ride beside the driver..."
Opel Tigra B je tak spíš dvoumístný kupékabriolet, na rozdíl třeba od MX5 a jí podobným skutečným roadsterům, i když ony se hranice podobných kategorií určují obecně docela těžko.
Ale z té definice vyplývá jen to, že by roadster měl mít motor vpředu. To Tigra má.
No a pokud to budeme brát do důsledku, i Tigra má vyosený motor (lehce vpravo aby se vešla převodovka), kardan bohužel nemá. SLK sice kardan má, zato má ale motor v ose >:-[]
Pravé roadstery tak jak po válce podle definice vznikly obvykle měly čtyřválec Offenhauser a kratší pružiny a tlumiče na pravých kolech. To by tu bylo asi trochu kontraproduktivní. >:-[] (Skořepa. Dějiny automobilových závodů, Olympia 1973).
A roadster is an open (without a fixed roof or side weather protection) two-seat car with emphasis on sporty handling.
Takže definici roadsteru vyhoví jak třeba auta s motorem uprostřed (Ferrari, Lamborghini, Boxster) tak s motorem vpředu včetně té Tigry. O poháněné nápravě/nápravách se v definici nemluví, pouze lze úspěšně pochybovat o sporty handling u předohrabu.