Odchod týmu Mini mě mrzí, dlouho v šampionátu nevydržel. Dani Sordo ukázal, že auto umí být ve správných rukou hodně rychlé, ale snad nečekali, že budou hned od začátku v nejužší špičce. Doufám alespoň, že budou vozy Mini jezdit alespoň pod soukromými týmy. Ten jejich zvuk je bezkonkurenční :yes:
To by ses divil.
Co třeba P. Solberg, který s C4/DS3 startoval jako soukromník předtím, než šel k Fordu? Nebo výsledky Stohla a H. Solberga s Peugeoty 307 v sezoně 2006, kde byly kolikrát na stupních vítězů a bodovali téměr v každém závodě. Nebo Kopecký s Fabií WRC v sezoně 2006 a 2007.
Neříkám, že budou vyhrávat, ale slušný výsledek se dá zajet i se soukromým aute... :yes:
Když Solberg jezdil s DS3, auto bylo úplně nové, takže vyvíjet rozhodně bylo co. V tomhle bych ani Mini nepodceňoval, Prodrive je natolik zkušený tým, že nenechá svá auta žebračit někde na zapomenutých místech ve středu výsledkové listiny.
Jde o to mít střelce, který se toho nebojí. Viz podceňovaná Fabia WRC a Colin McRae :yes:
Ano, ale dokážeš pochopit že Citroen čerpal s předchozích modelů? Z čeho vychází Mini? To auto má do dokonalého ještě hodně daleko a soukromý tým tomu nedá vývoj který potřebuje. Úspěchy Fabie WRC byli jen o pilotech, ty nedostala jelikož to "někdo" nechtěl. I Odstoupení Colina na Australské rally bylo úplně zbytečné a hlavně cílené :no: jelikož ukázal že auto umí, ale musí se to umět.
Strašný jak dneska kvůli prachům všechno končí jak v rallye, tak formuli a ve všem možným a pak máme na startu jen 2 značky a je to nesmírná nuda a tím že tam příde nějakej Hyundai to mě fakt nevytrhne :/ ....
Příjdou Hnůjkydaj, VW, možná Toyota a Peugeot.
Mini končí, Ford má smlouvu s M sportem již jen na rok a pak se uvidí, Citroen chce v nejbližší době na okruhy. Možná se nám to obmění, ale pořád bude málo značek ;-\
Tak že konec vývoje tím pádem do dvou let konec totální ;-\ Jelikož nemá šanci konkurovat týmům pod křídly značek. Stačí se podívat na S2000 kdy Peugeot dal ruce pryč od 207, Fiat od Punta do roka to byly auta do počtu. Žádný soukromý tým ani Kronos nemá finance na provoz konkurence schopného auta značkovým týmům.
Omlouvám se, nevím, proč jsem tam vecpal Peugeot, když jsem myslel Ford. Jenže, dnes už neplatí ani to... Peugeot se do MS rallye skutečně nevrátí, R5 je určena hlavně pro IRC. Současnou specifikaci WRC u lvů nevyvíjejí.
No dopr... :'-(
Ale dalo se to čekat, smlouvu mají jen na rok 2013 a pak pápá. Jezdí tak dlouho a bez většího úspěchu. Naposledy vyhráli v roce 2006 titul mezi značkama a od té doby dostávají celkem obklad od Frantíků. Ale škoda, samé zlé zprávy pro WRC ;-\
Oficiálně je to z důvodů ekonomické situace a přehodnocení marketingových zájmů Fordu v Evropě. Výsledky v tom hrají ale taky (možná i zásadní roli). Wilson měl na krku nůž už dlouho, od 1997 nevyhráli jezdci Fordu (M-Sportu) ani jeden titul.
Gerard Quinn (šéf Ford Racing Europe) mluvil o tom, že možná cesta je budoucí ME v rally (současná IRC) s Fiestou R5. Teď se jeho slova asi naplnily.
Vždyť loni uzavírali smlouvu na sezonu 2012 a 2013 s tím, že se pak rozhodne co dál?
Šéf M sportu M. Wilson řekl:"Chci Fordu poděkovat za uplynulých 16 let. Museli udělat těžké rozhodnutí a my doufáme, že naše technická spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Prioritu má nyní potvrzení našeho programu pro rok 2013. Pak přezkoumáme všechny opce a najdeme správný směr pro budoucnost."
5 znaciek uz tak lahko nebude v nijakom (spickovom) odvetvi motorsportu. Ak budu 3 tak to bude super. Nikto dnes nebude rvat peniaze do niecoho, kde sa mu lahko moze stat, ze na konci sezony skonci niekde (hlboko) v poli porazenych - na nejakom 4, 5 mieste.
Naviac, dnes je uz evidentne taky trend, ze automobilky nechcu davat peniaze na motorsport, ale prave naopak - snazia sa predavat nejake zakaznicke auta. Teda urobit z toho, co kedysi byvalo marketingovou platformou cisty biznis.
A potom je este taky trend: dnes musis byt na fejsbuku, co tam po nejakom rallye, alebo F1. ;-\
kam vedou neustálé změny regulí a idiotský downsizing. Auta s 1.6l motory nebyla o nic levnější, nežli s dvoulitrem a automobilkám zlomila vaz nutnost vyrobit WRC speciál z menšího modelu (míň místa = nákladnější použité materiály, aby se zachovala odolnost). Teď to zabalí ještě Citroën, který určitě nestojí o vítězství nad hrstkou movitých soukromníků a můžeme na MS v rally zapomenout. A až skončí homologace současných WRC, vrátíme se i na domácích závodech do komunistických časů, kdy se jezdilo se vším, co mělo čtyři kola! :no: