Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mini odchází z MS v automobilových soutěžích

Tovární tým Mini končí ve světovém šampionátu rally. Soukromníci ale budou podporováni i nadále.
Zpět na článek
15. 10. 2012 13:47
15. 10. 2012 22:05
16. 10. 2012 07:56
16. 10. 2012 11:39
16. 10. 2012 12:00
16. 10. 2012 12:26
15. 10. 2012 14:23
15. 10. 2012 15:00
15. 10. 2012 16:08
15. 10. 2012 22:12
15. 10. 2012 15:28
15. 10. 2012 17:15
15. 10. 2012 17:19
15. 10. 2012 17:31
15. 10. 2012 17:34
15. 10. 2012 17:43
15. 10. 2012 17:48
15. 10. 2012 17:33
15. 10. 2012 17:46
15. 10. 2012 17:51
15. 10. 2012 17:55
15. 10. 2012 17:57
15. 10. 2012 19:04
16. 10. 2012 07:59
18. 10. 2012 02:50
15. 10. 2012 17:32
15. 10. 2012 17:37
15. 10. 2012 21:09
16. 10. 2012 09:21
Avatar - Nerez
15. 10. 2012 13:47
Ach jo...
Odchod týmu Mini mě mrzí, dlouho v šampionátu nevydržel. Dani Sordo ukázal, že auto umí být ve správných rukou hodně rychlé, ale snad nečekali, že budou hned od začátku v nejužší špičce. Doufám alespoň, že budou vozy Mini jezdit alespoň pod soukromými týmy. Ten jejich zvuk je bezkonkurenční :yes:
Rozbalit vlákno
6
15. 10. 2012 22:05
Re: Ach jo...
Pod soukromým týmem nemají šanci na slušné umístění ;-\
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 07:56
Re: Ach jo...
To by ses divil.
Co třeba P. Solberg, který s C4/DS3 startoval jako soukromník předtím, než šel k Fordu? Nebo výsledky Stohla a H. Solberga s Peugeoty 307 v sezoně 2006, kde byly kolikrát na stupních vítězů a bodovali téměr v každém závodě. Nebo Kopecký s Fabií WRC v sezoně 2006 a 2007.
Neříkám, že budou vyhrávat, ale slušný výsledek se dá zajet i se soukromým aute... :yes:
16. 10. 2012 11:39
Re: Ach jo...
Ano. ale to byli auta na kterých už nebylo potřeba nic vyvýjet a měnit od zkušených značek v Rally což se o Mini rozhodně říct nedá.
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:00
Re: Ach jo...
Když Solberg jezdil s DS3, auto bylo úplně nové, takže vyvíjet rozhodně bylo co. V tomhle bych ani Mini nepodceňoval, Prodrive je natolik zkušený tým, že nenechá svá auta žebračit někde na zapomenutých místech ve středu výsledkové listiny.
Jde o to mít střelce, který se toho nebojí. Viz podceňovaná Fabia WRC a Colin McRae :yes:
16. 10. 2012 12:26
Re: Ach jo...
Ano, ale dokážeš pochopit že Citroen čerpal s předchozích modelů? Z čeho vychází Mini? To auto má do dokonalého ještě hodně daleko a soukromý tým tomu nedá vývoj který potřebuje. Úspěchy Fabie WRC byli jen o pilotech, ty nedostala jelikož to "někdo" nechtěl. I Odstoupení Colina na Australské rally bylo úplně zbytečné a hlavně cílené :no: jelikož ukázal že auto umí, ale musí se to umět.
15. 10. 2012 14:23
Strašný
Strašný jak dneska kvůli prachům všechno končí jak v rallye, tak formuli a ve všem možným a pak máme na startu jen 2 značky a je to nesmírná nuda a tím že tam příde nějakej Hyundai to mě fakt nevytrhne :/ ....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Nerez
15. 10. 2012 15:00
Re: Strašný
Příjdou Hnůjkydaj, VW, možná Toyota a Peugeot.
Mini končí, Ford má smlouvu s M sportem již jen na rok a pak se uvidí, Citroen chce v nejbližší době na okruhy. Možná se nám to obmění, ale pořád bude málo značek ;-\
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 10. 2012 15:27
Re: Strašný
Hnůjkydaj >:D >:D >:D :yes:
15. 10. 2012 20:05
Re: Strašný
Tak Ford dnes taky ohlásil konec, povede to tedy jen M-Sport, podobně jako teď Prodrive jezdí s Mini.
15. 10. 2012 22:12
Re: Strašný
Tak že konec vývoje tím pádem do dvou let konec totální ;-\ Jelikož nemá šanci konkurovat týmům pod křídly značek. Stačí se podívat na S2000 kdy Peugeot dal ruce pryč od 207, Fiat od Punta do roka to byly auta do počtu. Žádný soukromý tým ani Kronos nemá finance na provoz konkurence schopného auta značkovým týmům.
Avatar - šmoula nešika
15. 10. 2012 20:19
Re: Strašný
Cože?, jestli chce Citroën na okruhy, tak to bude asi kvůli Loebovi, zřejmě se bez něj neobejdou :-D.
Avatar - Glaukos
15. 10. 2012 15:28
poslední věta
zůstáva Citroen a Ford, Peugeot už pár let WRC nejezdí
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Starfighter
15. 10. 2012 15:33
Re: poslední věta
Od sezóny 2014 bude 208 WRC.
15. 10. 2012 22:13
Re: poslední věta
Nepleteš si to s třídou R5?
16. 10. 2012 09:50
Re: poslední věta
Omlouvám se, nevím, proč jsem tam vecpal Peugeot, když jsem myslel Ford. Jenže, dnes už neplatí ani to... Peugeot se do MS rallye skutečně nevrátí, R5 je určena hlavně pro IRC. Současnou specifikaci WRC u lvů nevyvíjejí.
Avatar - Starfighter
15. 10. 2012 17:15
Ford
Končí bohužel i Ford :-O
M-Sport bude podporovat soukromníky a Fiestu WRC čeká klinická smrt.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Nerez
15. 10. 2012 17:19
Re: Ford
No dopr... :'-(
Ale dalo se to čekat, smlouvu mají jen na rok 2013 a pak pápá. Jezdí tak dlouho a bez většího úspěchu. Naposledy vyhráli v roce 2006 titul mezi značkama a od té doby dostávají celkem obklad od Frantíků. Ale škoda, samé zlé zprávy pro WRC ;-\
Avatar - Starfighter
15. 10. 2012 17:31
Re: Ford
Oficiálně je to z důvodů ekonomické situace a přehodnocení marketingových zájmů Fordu v Evropě. Výsledky v tom hrají ale taky (možná i zásadní roli). Wilson měl na krku nůž už dlouho, od 1997 nevyhráli jezdci Fordu (M-Sportu) ani jeden titul.
Gerard Quinn (šéf Ford Racing Europe) mluvil o tom, že možná cesta je budoucí ME v rally (současná IRC) s Fiestou R5. Teď se jeho slova asi naplnily.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2012 17:34
Re: Ford
Tak tohoto (de facto) KONCE WRC je mi OPRAVDU, ale OPRAVDU líto :'-( 8-s ;-\ :-O :-|
Avatar - Starfighter
15. 10. 2012 17:43
Re: Ford
Sezónu 2006 MS taky přežilo o dvou továrních týmech a jednom továrně připravovaném autu....tak snad se to podaří i teď...doufám ;-\
15. 10. 2012 17:48
Re: Ford
Výsledky v tom hrají vedlejší roli. Kdyby jim šlo o výsledky, tak by jistě ještě vydrželi v roce 2013, kdy nepojede Loeb na titul
15. 10. 2012 17:46
Re: Ford
2013 už nepojede, Ford končí po této sezoně
Avatar - Nerez
15. 10. 2012 17:51
Re: Ford
Vždyť loni uzavírali smlouvu na sezonu 2012 a 2013 s tím, že se pak rozhodne co dál?

Šéf M sportu M. Wilson řekl:"Chci Fordu poděkovat za uplynulých 16 let. Museli udělat těžké rozhodnutí a my doufáme, že naše technická spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Prioritu má nyní potvrzení našeho programu pro rok 2013. Pak přezkoumáme všechny opce a najdeme správný směr pro budoucnost."
15. 10. 2012 19:04
Re: Ford
Nenaděláš nic. Ale jezdit MS, když vůbec nejseš nikde vidět v TV, za neustále měnících se pravidel a ještě za takový prachy je těžký.

Ale zas tak špatně nebude. Poté, co se sloučí IRC a ME, které si vezme pod křídla jako promotér Eurosport se rýsuje nabušená třída R5:

208 už byla představena
Ford, Citroen a Subaru taky R5 chystají
Nová Fabia taky vyjede v R5
Šušká se i o Renaultu..
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 07:59
Re: Ford
MS má mít nového promotéra a nevím, jestli to nemá být Red Bull.
Avatar - Starfighter
15. 10. 2012 17:37
Re: Ford
A já jsem se těšil, že pod promotérem Red Bull Media bude jezdit MS zase alespoň pět značek, jako ve zlaté éře WRC. Teď jsme s bídou na dvou ;-\
15. 10. 2012 21:09
Re: Ford
5 znaciek uz tak lahko nebude v nijakom (spickovom) odvetvi motorsportu. Ak budu 3 tak to bude super. Nikto dnes nebude rvat peniaze do niecoho, kde sa mu lahko moze stat, ze na konci sezony skonci niekde (hlboko) v poli porazenych - na nejakom 4, 5 mieste.

Naviac, dnes je uz evidentne taky trend, ze automobilky nechcu davat peniaze na motorsport, ale prave naopak - snazia sa predavat nejake zakaznicke auta. Teda urobit z toho, co kedysi byvalo marketingovou platformou cisty biznis.

A potom je este taky trend: dnes musis byt na fejsbuku, co tam po nejakom rallye, alebo F1. ;-\
16. 10. 2012 09:21
Škoda.
Chápu důvody které je k tomu vedou, vypiplat soutěžní auto je běh na douhou trať.Ale je velká škoda že se takhle rozhodly.
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2012 12:21
Teď se jasně ukázalo,
kam vedou neustálé změny regulí a idiotský downsizing. Auta s 1.6l motory nebyla o nic levnější, nežli s dvoulitrem a automobilkám zlomila vaz nutnost vyrobit WRC speciál z menšího modelu (míň místa = nákladnější použité materiály, aby se zachovala odolnost). Teď to zabalí ještě Citroën, který určitě nestojí o vítězství nad hrstkou movitých soukromníků a můžeme na MS v rally zapomenout. A až skončí homologace současných WRC, vrátíme se i na domácích závodech do komunistických časů, kdy se jezdilo se vším, co mělo čtyři kola! :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:30
Re: Teď se jasně ukázalo,
Citron to zabalí tak jako tak, chce jít cestou okruhových závodů.