Novinky
Strašný jak dneska kvůli prachům všechno končí jak v rallye, tak formuli a ve všem možným a pak máme na startu jen 2 značky a je to nesmírná nuda a tím že tam příde nějakej Hyundai to mě fakt nevytrhne 😐 ....
Příjdou Hnůjkydaj, VW, možná Toyota a Peugeot.
Mini končí, Ford má smlouvu s M sportem již jen na rok a pak se uvidí, Citroen chce v nejbližší době na okruhy. Možná se nám to obmění, ale pořád bude málo značek ;-\
Mini končí, Ford má smlouvu s M sportem již jen na rok a pak se uvidí, Citroen chce v nejbližší době na okruhy. Možná se nám to obmění, ale pořád bude málo značek ;-\
Tak Ford dnes taky ohlásil konec, povede to tedy jen M-Sport, podobně jako teď Prodrive jezdí s Mini.
Tak že konec vývoje tím pádem do dvou let konec totální ;-\ Jelikož nemá šanci konkurovat týmům pod křídly značek. Stačí se podívat na S2000 kdy Peugeot dal ruce pryč od 207, Fiat od Punta do roka to byly auta do počtu. Žádný soukromý tým ani Kronos nemá finance na provoz konkurence schopného auta značkovým týmům.
zůstáva Citroen a Ford, Peugeot už pár let WRC nejezdí
Končí bohužel i Ford 😲
M-Sport bude podporovat soukromníky a Fiestu WRC čeká klinická smrt.
M-Sport bude podporovat soukromníky a Fiestu WRC čeká klinická smrt.
No dopr... 😢
Ale dalo se to čekat, smlouvu mají jen na rok 2013 a pak pápá. Jezdí tak dlouho a bez většího úspěchu. Naposledy vyhráli v roce 2006 titul mezi značkama a od té doby dostávají celkem obklad od Frantíků. Ale škoda, samé zlé zprávy pro WRC ;-\
Ale dalo se to čekat, smlouvu mají jen na rok 2013 a pak pápá. Jezdí tak dlouho a bez většího úspěchu. Naposledy vyhráli v roce 2006 titul mezi značkama a od té doby dostávají celkem obklad od Frantíků. Ale škoda, samé zlé zprávy pro WRC ;-\
Oficiálně je to z důvodů ekonomické situace a přehodnocení marketingových zájmů Fordu v Evropě. Výsledky v tom hrají ale taky (možná i zásadní roli). Wilson měl na krku nůž už dlouho, od 1997 nevyhráli jezdci Fordu (M-Sportu) ani jeden titul.
Gerard Quinn (šéf Ford Racing Europe) mluvil o tom, že možná cesta je budoucí ME v rally (současná IRC) s Fiestou R5. Teď se jeho slova asi naplnily.
Gerard Quinn (šéf Ford Racing Europe) mluvil o tom, že možná cesta je budoucí ME v rally (současná IRC) s Fiestou R5. Teď se jeho slova asi naplnily.
Tak tohoto (de facto) KONCE WRC je mi OPRAVDU, ale OPRAVDU líto 😢 8-s ;-\ 😲 😐
2013 už nepojede, Ford končí po této sezoně
Vždyť loni uzavírali smlouvu na sezonu 2012 a 2013 s tím, že se pak rozhodne co dál?
Šéf M sportu M. Wilson řekl:"Chci Fordu poděkovat za uplynulých 16 let. Museli udělat těžké rozhodnutí a my doufáme, že naše technická spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Prioritu má nyní potvrzení našeho programu pro rok 2013. Pak přezkoumáme všechny opce a najdeme správný směr pro budoucnost."
Šéf M sportu M. Wilson řekl:"Chci Fordu poděkovat za uplynulých 16 let. Museli udělat těžké rozhodnutí a my doufáme, že naše technická spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Prioritu má nyní potvrzení našeho programu pro rok 2013. Pak přezkoumáme všechny opce a najdeme správný směr pro budoucnost."
[odkaz]
😢
Nenaděláš nic. Ale jezdit MS, když vůbec nejseš nikde vidět v TV, za neustále měnících se pravidel a ještě za takový prachy je těžký.
Ale zas tak špatně nebude. Poté, co se sloučí IRC a ME, které si vezme pod křídla jako promotér Eurosport se rýsuje nabušená třída R5😒br />
208 už byla představena
Ford, Citroen a Subaru taky R5 chystají
Nová Fabia taky vyjede v R5
Šušká se i o Renaultu..
Ale zas tak špatně nebude. Poté, co se sloučí IRC a ME, které si vezme pod křídla jako promotér Eurosport se rýsuje nabušená třída R5😒br />
208 už byla představena
Ford, Citroen a Subaru taky R5 chystají
Nová Fabia taky vyjede v R5
Šušká se i o Renaultu..
😢
A já jsem se těšil, že pod promotérem Red Bull Media bude jezdit MS zase alespoň pět značek, jako ve zlaté éře WRC. Teď jsme s bídou na dvou ;-\
5 znaciek uz tak lahko nebude v nijakom (spickovom) odvetvi motorsportu. Ak budu 3 tak to bude super. Nikto dnes nebude rvat peniaze do niecoho, kde sa mu lahko moze stat, ze na konci sezony skonci niekde (hlboko) v poli porazenych - na nejakom 4, 5 mieste.
Naviac, dnes je uz evidentne taky trend, ze automobilky nechcu davat peniaze na motorsport, ale prave naopak - snazia sa predavat nejake zakaznicke auta. Teda urobit z toho, co kedysi byvalo marketingovou platformou cisty biznis.
A potom je este taky tren😜 dnes musis byt na fejsbuku, co tam po nejakom rallye, alebo F1. ;-\
Naviac, dnes je uz evidentne taky trend, ze automobilky nechcu davat peniaze na motorsport, ale prave naopak - snazia sa predavat nejake zakaznicke auta. Teda urobit z toho, co kedysi byvalo marketingovou platformou cisty biznis.
A potom je este taky tren😜 dnes musis byt na fejsbuku, co tam po nejakom rallye, alebo F1. ;-\
Chápu důvody které je k tomu vedou, vypiplat soutěžní auto je běh na douhou trať.Ale je velká škoda že se takhle rozhodly.
kam vedou neustálé změny regulí a ***ský downsizing. Auta s 1.6l motory nebyla o nic levnější, nežli s dvoulitrem a automobilkám zlomila vaz nutnost vyrobit WRC speciál z menšího modelu (míň místa = nákladnější použité materiály, aby se zachovala odolnost). Teď to zabalí ještě Citroën, který určitě nestojí o vítězství nad hrstkou movitých soukromníků a můžeme na MS v rally zapomenout. A až skončí homologace současných WRC, vrátíme se i na domácích závodech do komunistických časů, kdy se jezdilo se vším, co mělo čtyři kola! :no:
Co třeba P. Solberg, který s C4/DS3 startoval jako soukromník předtím, než šel k Fordu? Nebo výsledky Stohla a H. Solberga s Peugeoty 307 v sezoně 2006, kde byly kolikrát na stupních vítězů a bodovali téměr v každém závodě. Nebo Kopecký s Fabií WRC v sezoně 2006 a 2007.
Neříkám, že budou vyhrávat, ale slušný výsledek se dá zajet i se soukromým aute... :yes:
Jde o to mít střelce, který se toho nebojí. Viz podceňovaná Fabia WRC a Colin McRae :yes: