Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini odchází z MS v automobilových soutěžích

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 10. 2012 • 21:40
57
38
Zobrazit náhledy (57)
Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini
Tovární tým Mini končí ve světovém šampionátu rally. Soukromníci ale budou podporováni i nadále.

Speciály Mini John Cooper Works WRC na základě modelu Countryman byly zpestřením startovního pole. Tovární účast se ovšem chýlí ke konci. Kay Segler, zodpovědný za koordinaci a řízení značky Mini v rámci skupiny BMW, oficiálně oznámil, že tým odejde v závěru roku 2012 kvůli „velmi obtížnému obchodnímu prostředí.“ Do konce sezóny zbývá ještě jedna soutěž: Katalánská rally (8.-11. listopadu).

Oznámení není nijak překvapivé. Už v únoru se rozešli oba partneři, BMW Motorsport a Prodrive, byť vývoj přeplňovaného motoru 1,6 l pokračoval dále. Problémy ale sahají ještě do závěru loňského roku, kdy byl vyhozen původně nahlášený druhý jezdec Kris Meeke. Letos sice zajel Dani Sordo fantasticky v Monte Carlu, kde skončil druhý, ale ani dalších jedenáct umístění v Top 10, ať už továrních pilotů či soukromníků, toto rozhodnutí nezvrátilo. WRC Team Mini Portugal už žádných stupňů vítězů nedosáhl, ač poprvé absolvoval kompletní ročník.

Homologace základního Mini Countryman Cooper S je stále platná, končí až v roce 2018. U Prodrive se tedy budou nadále starat o zákaznické vozy John Cooper Works specifikací WRC i S2000 (s tou jezdí například náš Václav Pech). Soukromníci se tedy nemusejí obávat, že by podpora skončila. Ladění, repase i prodej náhradních dílů budou stále k dispozici. Pokud by se našel zájemce, který by chtěl nové nové soutěžní Mini JCW, jistě i jemu vyjdou v Británii vstříc.

Proč Mini, které se do tohoto světa vrátilo s velkou pompou, odchází? Pochopitelně, hlavním důvodem jsou peníze. Soutěžní program k propagaci značky příliš nepřispěl. Zisky z prodejů klesají, náklady na účast ve světovém šampionátu naopak prudce rostou a globální ekonomická situace stále není dobrá, obzvláště ne ta v eurozóně. A pokračování takto nákladné účasti si prostě v rámci skupiny BMW nelze obhájit, byť mateřská automobilka hlásí rekordní odbyt a Británie eurem neplatí.

Vždyť z podobných důvodů už skončil Peugeot v Le Mans a ten je na tom finančně ještě mnohem, mnohem hůře. Tovární Mini bohužel vydržely v MS jen rok a půl. Do kategorie WRC se ovšem chystají Volkswagen a Hyundai, takže snad nezůstane pouze u souboje dvou automobilek: Citroënu a Fordu.

Témata
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2012 02:50
Re: Ford
;-\
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:30
Re: Teď se jasně ukázalo,
Citron to zabalí tak jako tak, chce jít cestou okruhových závodů.
16. 10. 2012 12:26
Re: Ach jo...
Ano, ale dokážeš pochopit že Citroen čerpal s předchozích modelů? Z čeho vychází Mini? To auto má do dokonalého ještě hodně daleko a soukromý tým tomu nedá vývoj který potřebuje. Úspěchy Fabie WRC byli jen o pilotech, ty nedostala jelikož to "někdo" nechtěl. I Odstoupení Colina na Australské rally bylo úplně zbytečné a hlavně cílené :no: jelikož ukázal že auto umí, ale musí se to umět.
16. 10. 2012 12:21
Teď se jasně ukázalo,
kam vedou neustálé změny regulí a idiotský downsizing. Auta s 1.6l motory nebyla o nic levnější, nežli s dvoulitrem a automobilkám zlomila vaz nutnost vyrobit WRC speciál z menšího modelu (míň místa = nákladnější použité materiály, aby se zachovala odolnost). Teď to zabalí ještě Citroën, který určitě nestojí o vítězství nad hrstkou movitých soukromníků a můžeme na MS v rally zapomenout. A až skončí homologace současných WRC, vrátíme se i na domácích závodech do komunistických časů, kdy se jezdilo se vším, co mělo čtyři kola! :no:
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:00
Re: Ach jo...
Když Solberg jezdil s DS3, auto bylo úplně nové, takže vyvíjet rozhodně bylo co. V tomhle bych ani Mini nepodceňoval, Prodrive je natolik zkušený tým, že nenechá svá auta žebračit někde na zapomenutých místech ve středu výsledkové listiny.
Jde o to mít střelce, který se toho nebojí. Viz podceňovaná Fabia WRC a Colin McRae :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud