V Holandsku podporují elektromobily pomocí úlev a výhod.
U nás se na to jde spotřební daní pro pohonné hmoty :-)
Obé sice vede lidi k elektromobilům, bohužel naše (Kalouskova) metoda nám nákup neulehčuje, pořád je to moc drahy aby se to vyplatilo. :-( Navíc b yna tom prodělával stát tak proč by to měl někdo podporovat že 8-s;-)
Pokud bychom to, co dělá Holandsko nazvali dotacemi tak budiž. Jenomže ty naznačuješ, že stát peníze využije efektivně? Já bych tedy raději volil tichá města, čistější vzduch a nižší cestovní náklady. Nebylo by to přecijen trošičku lepší, než je hodit do černé díry jménem stát?
Uhelné elektrárny stále produkují největší množství elektrické energie. S tím, že mají účinnost 30%, nejmodernější něco přes 40% je si jasné, jak moc EKO tyhle elektromobily jsou. Jedinou výhodu elektromobilů vidím v emisích přímo ve městě, kde chrchlající tdi nejsou to pravé ořechové.
Zrovna tak sa hromady elektriny vyrobenej spaľovaním uhlia minú pri výrobe palív, ktoré produkujú v motoroch ďalšie emisie. Kto berie v úvahu vznik emisií len pri výrobe elektriny a nie pri ťažbe ropy, jej doprave a spracovaní, a následnej distribúcii palív, tak si nevidí na špičku vlastného nosa.
Ale s tým mestom máš pravdu.
Myslim, ze k absurdite to dovadis ty. Emisie tankera prepravujuceho ropu zo zalivu, krakovanie v rafinerii a rozvoz po benzinkach vytvori minimalne take emisie, ako uholna elektraren, ale spalovaci motor este emituje aj pocas preadzky a tiez podporuje extremistickych Arabacov.
Taky je dost velký rozdíl mezi zeměmi, Holandsko je placka, v podstatě jedeš pořád po rovině, kdežto Čechy jsou hornaté. Dáš 3 kopce, zapneš klimu a dojde ti šťáva >:D
Je pravda, že už i v Česku se začínají budovat dobíjecí stanice, např jedna je na parkovišti u Centra Černý most ;-) Elektromobilů jsem také zatím v Praze moc neviděl, pouze jednou LEAF.
Státní dotace v Česku na elektromobily nemají šanci, jelikož dotujeme solární energii. Tolik peněz tu prostě neni a díky naším levopravostředovým vládám ani nebude >:-[] Nicméně dokud elektromobili nezvládnou, to co standardní auta, lámat v Česku prodeje nebudou ;-)
Vidíš, napríklad ja som už videl elektromobilov... Sám sa čudujem koľko veľa! Išlo o Citroeny C-Zero a Peugeoty I-On. Videl som ich v Blave, ale jeden aj v Malackách a Topper písal, že vídava Peugeoty I-Ony v Košiciach.
som rad ze ludia tebe podobny sedia vo vlade a nad podobnymi hlupostami si radsej nelamu hlavy. :'-( vravi sa tomu prirodzeny rozvoj u nas len prirodzeny tunel
Kdyby byl v ČR jejich daňový systém, tak by se určitě nějaké našly. Pokud by tedy všichni neutekli. Když vezmu něco luxusnějšího, takový Continental GT, z hlavy v Německu si za W12 oproti V8T připlatíš cca 30 tisíc €, v Nizozemsku 100 tisíc €. Slušnou úlevu měl třeba Lexus GS450h. Tedy jen do poloviny prázdnin, než opět přiškrtili jednotlivé kategorie. Prostě tlačí na to, abys kupoval levná auta s malou spotřebou.
Tak nevím, připadá mi to, při 1 mil ks, které plánují, příliš drahá dotace i pro Nizozemí. tak jak se budou zvedat prodeje, budou se muset snižovat podpory a potom se teprve ukáže, jak se to vyplatí............. A protože se nedaří prodej zvyšovat, nepůjdou dolů výrobní náklady - s čímž se asi počítalo ........
Jo ekonomická pravidla se obejít dají jen těžko.
Samozřejmě, kdyby nepřišla krize, mohlo se jim to i povést, takto se bude spousta podobných projektů rušit, protože všichni včetně i Holandska jsou v pr..............
Určitě budou limity pro jednotlivé úlevy zpřísňovat, ale jako první na ně dojedou konvenční úsporná auta, po nich hybridy a až na konec elektromobily. A některé výhody nenesou náklady, jen majiteli přináší víc pohodlí. Otázka je, jak rychle budou postupovat. V tomhle regionu se hodně tlačí na to, aby si lidé kupovali levná auta. A elektromobily nebudou žádnou výjimkou. Časem.
Nevim, ale v jinych zemich sousedicich s Holandskem jsou na tom jeste lepe. 5000 EURO vrati vlada do roka majiteli (musi to byt pravy elekromobil, ne hybrid) a samozrejme rocni poplatky za provoz vozidla jsou taky 0 EURO, protoze ty jsou zavisle na emisich. Akorat si clovek musi zavest kontrakt na 'zelenou' obnivitelnou elektrinu v miste bydliste, ta nic moc extra stejne nestoji ...
Už mne to ani nepřekvapuje. "DOTACE" křičí palcový titulek. Ale kdo si přečte článek, zjistí že vlastně o žádné dotace nejde. Daňové úlevy, které třeba v ČR může získat i auto se spalovacím motorem (třeba na E85 nebo plyn) .
"Elektromobily znečišťují ovzduší více než spalovací motory" . Huláká jiný palcový titulek. A když si to přečtete, zjistíte, že jenom za předpokladu, že veškerou elektřinu vyrábí uhelné elektrárny. Takže titulek je vlastně lež téměř pro všechny evropské země. Taková titulková manipulace.
Jiz pred lety jsem si sam pro sebe udelal malou predikci, jak se clanky o EV budou vyvijet:
1) Faze prototypu a konceptu: pise se, ze elektromobil ujede max 80km, v zime pocitejte spis se 40km. Ovsem jen s extremne eko stylem. Proto se NIKDY nebudou prodavat.
2) Faze pocatecnich prodeju : pise se, ze si to kupuji jen blazni, pripadne je v tom nejaka cernota
3) Faze rustu prodeju: redaktor auta.cz se sveze nejakym lepsim EV rekneme od BMW ci Daimleru a napise: vzdy jsme tvrdili, ze EV mohou byt skvela, jen je potreba to vzit za spravny konec. Po tapani Nissanu, Mitsu a Tesly...
Marne cekam na palcove titulky treba o tom, ze SUV znecistuji zivotni prostredi mnohem vic nez auta segmentu A, B.
Marne cekam na vypocet toho, kolik energie spotrebuje EV vcetne ztrat a jak je to ve srovnani s benzinem.
Každý by chtěl jezdit levně, ale ne každý na to má. Kdo nemá na elektromobil, ten musí jezdit autem se spalovacím motorem a stát ho za to odře na daních (palivo, přepis, silniční daň). Kdo je bohatý a elektromobil za miliony si může dovolit, tomu naopak stát uleví a daně mu odpustí. Boháč s elektromobilem dostane parkovací místo zadarmo, chudý za něj musí platit.
Stejné je to s bydlením. Kdo má peníze, postaví si pasivní dům za 20 mega a teplo bere ze 100 m hlubokých vrtů. Protože má na spoluúčast, dosáhne na mnoho dotací. Kdo nemá peníze, ten na dotace nedosáhne ani na výměnu oken nebo zateplení. Potom víc protopí a stát od něj za paliva vybere podstatně víc na daních.
Celkově se dá říct, že v dnešním světě chudí budou neustále chudnout, protože různými příspěvky a daňovými úlevami státy sponzorují jen bohaté. Tento trend sice dnes oficiálně zakrývá ekologická propaganda, na výsledku to ale nic nemění.
to co pises neni o chudniti chudych, ale o chudnuti blbych, kuprikladu v Praze slo jeste pred nekolika lety ziskat dotaci az 120 tisic v podobe 60% na solarni system, takze kdo chtel, tak si mohl poridit zcela vpohode za cca 80 tisic na strechu, steny nebo balkony solarni system v cene 200tisic (tenkrat cca 1,5kW system, dnes je za tu cenu cca 3.5kW stavebnice i s montazi) a mohl vklidku dnes mit tech svich 80 tisic zaplacenych a dale natom vydelavat kuprikladu zelenym bonusem, prumerne se zaplatili solarni systemy behem 3-4 let, a to jzou zkusenosti lidi z cele CR
staci se podivat naco si dnes lidi pujcuji penize, a ze si pujcuji hlavne ti "chudi", na naproste blbosti co do par mesicu, v lepsim pripade let zastaraji, a pak se divej ze jsou chudi a navic zadluzeni
pokud nepocitam pozemek, ktery stoji v kazde casti CR jine penize, tak pasivni nebo nizkoenergeticky dum se da dnes poridit od cca 1 milionu korun, sam jsem delal na reklama jedne takove spolecnosti co tyto domy stavi a kdyz jsem byl na prohlidce jeden jejich novostavby a zdelili me cenu, tak jsem si myslel ze si zeme delaj srandu (zil jsem v domeni ze barak okolo Prahy nemuze jit pod 4-5 mega), pozemek v Hornich Pocernicich (do centra Prahy asi 10-15 minut hromadkou) za 1.6 milionu a nanem pasivni dum, na strese 5kW(dodatecna moznost rozsireni az na 7kW), a celej dum s rekuperaci s cerpadlem zeme/voda/vetracivzduch 6+2+garaz za 1.2milionu bez DPH, tedy cca 3 miliony s dani za pasivni novostavbu "v Praze" , tedy ne nijak silene penize co by nebyla schopna hypotekou utahnout treba na 30-40 let i nejaka chudsi rodina s prijmy treba do 30 tisic
Tak aby som Ťa uviedol do slovenskej reality spred asi 7 rokov, keď som išiel stavať - náklady na pasívny barák som si riadne spočítal, uvažoval som o troch systémoch, jeden bol zn. Topkimall, druhý trochu klasickejší Durisol a tretí MED. Celkové navýšenie nákladov bolo od 25% vyššie a návratnosť od 20 rokov. Kto z bežných ľudí má toľko peňazí navrch alebo kto si vezme o toľko vyšší úver, hoci s vedomím, že celkovo je to o kus lacnejšie? V tom prípade ti je ukradnutá aj tá ekológia.
technologie jdou rychle dopredu a jejich cena klesa, dnes jsou naklady na ruzne systemy okolo a v baraku doslova smesnou investici vzhledem k jeho cene a k tomu kolik muzou usetrit dobudoucna
pokud jsi stavel tak asi sam vis kolik rocne zaplatis za vytapeni, teple vode a popripade elektrine, typuju ze rocne to jiste bude castka nad 20-30 tisic, tedy si asi sam muzes spocitat kolik je navratnost takoveho systemu s cenou 150-300 tisic
Počítaš len časť nákladov. Samotný stavebný systém na pasívny dom je o dosť drahší od klasiky. Výmenníkový systém stojí viac ako píšeš, rád by som videl,
ako vyzerá ten za 150 tisíc... A to ho ešte nemáš namontovaný, nemá rozvody vzduchu po baráku a aj tie treba zodpovednr naprojektovať, na obyčajný sedliacky rozum nestačí. Reálne musíš počítať s takmer dvojnásobnými nákladmi. Predstavuješ si to veľmi jednoducho. Jedna vec sú propagované náklady, tá druhá skutočné náklady. Viem veľmi dobre, prečo som staval klasiku. Tých 30 tisíc ročne utiahnem oveľa ľahšie v ročných dávkach, ako najprv to zacvakať naraz a potom čakať 20 rokov, kým sa mi to vráti. A navyše platiť za to banke úroky, lebo som si musel vziať vyššiu hypotéku. A nakoniec ani výška hypotéky nie je neobmedzená vec, si limitovaný vekom aj príjmami.
No není to skvělé. Dát jako rodin s příjmem 30 000,- měsíčně 15 000,- na hypošku a 15 000,- si měsíčně děsit ať se hlavně nic nepodělá, ať nejsme na nemocenský, nebo jeden z manželů nepřijde o práci a to po dobu 30 let. Jen pro tříčlenou rodinu je to noční můra :no:
a neco jako pojisteni ti nic nerika? a psal jsem o Praze, treba tady kde bydlim ja se pozemky pohybujou ani ne na polovicni cene a novej barak i s pozemkem tu poridim do 1.5 milionu, a sak je to na kazdem zaco utraci, ten chytrejsi za strechu nad hlavou a neco co mu muze usetrit nebo i casem vydelat, ten blbej za nesmysly :-!
Taky jsem logicky psal o Praze neboj. A co se týče pojištění jsou to pouze vyhozený peníze nic víc a věř že vím o čem mluvím. Hypotéka není pro lidí kteří jí budou platit 30 a více let. Je pro ty kteří jí po době fixace doplatí keš. Představa že budu třicet let platit 15 000,- měsíčně je děs. Hypotéka na 2 nebo 3 miliony víc je pro 90% lidí v téhle zemi hovadina:no:
Hezká pohádka pro dospělé kteří věří jejich masovému rozsahu, který je s dnes dostupnými technologiemi pouhá utopie. Auto s rozumným dojezdem například TESLA stojí nesmysl ;-\ a přesto s ním z Prahy do Paříže nedojedete. Stěží sněmi jde přejet s Aše do Českého Těšína, viděl bych to že někde před Ostravou se auto zastaví ;-\
Typický prípad pohľadu ignoranta s klapkami na očiach.
Kde si prosím ťa prišiel na myšlienku trasy z Prahy do Paríža? Kto kedy pasoval súčasné elektromobily na autá na dlhé trasy? Fakt chceš byť silou-mocou za *?
Ber v úvahu reálny dojazd a reálne možnosti - a presne v tom je úloha elektrického pohonu. Vykryť KRÁTKE trasy, t.j. jazdenie po meste. Prínos? Nulové emisie v mieste prevádzky a výrazné zníženie úrovne hluku. Pochopil si? O tom je dnešný elektromobil. Že je dnes ešte príliš drahý vďačí aj ľuďom ako si ty, ktorí ho bez rozmýšľania a vôbec akéhokoľvek uvažovania proste odmietajú. Kde nie je odbyt, nevyplatí sa investovať do hromadnej výroby a tým pádom budú elektrické autá ešte dlho kusovou či malosériovou výrobou, ktorá nie je práve lacná. A v článku zmienené úľavy na daniach či dotácie slúžia práve na presvedčenie konzervatívnej verejnosti.
Vezmi si taký golfiový vozík - prečo je na baterky? No jednoducho preto, že jeho prevádzka je lacná a čistá, neobťažuje na golfových ihriskách smradom ani hlukom. Prečo v jeho rpípade ľudia nekričia, že má malý dojazd? No asi preto, že ho má primeraný svojmu účelu. Do okresného mesta ním cestovať, nie?
Tak prečo, dočerta, neplatí rovnaký meter aj pre elektromobil vhodný na cesty? Prečo sa tu pokrikuje o nedostatočnom dojazde, keď ide o autá DO MESTA a ich dojazd je danému účelu PLNE DOSTAČUJÚCI?
Ano chytráku jenže právě pro ten reálný dojezd jsou elektromobily k ničemu, nevyužitelné. A řečí o autech do města si nech pro zelené. Představ si že by měli lidé jedno až dvě auta do města na baterky a třetí na delší cesty ;-\ . Pokud nebudou mít elektromobily dojezd minimálně 500 km, čas do plného dobití max 5 minut což je nesmysl, nebo výměnné stanice baterii což je taky utopie. Jsou nepoužitelné a zbytečné :no: