Ty mamlasíku, tady se jedná o výdrž, ne o tabulkové výkony a promo vymývání mozků. Když to porovnáš s Landcruiserem, jsou to skoro stejné hodnoty, nižší než u evropských rádoby offroadů, které terén nikdy neuvidí. Ale tyto motory vydrží a nebudou se měnit 2x do 200000 km.
je i po téměř 10-ti letech od své premiéry stále autem, které má co nabídnout. Na rozdíl od pozlátek typu X5, ML různých Q apod. se s tímhle autem dá jet i ve skutečném terénu. Navíc je Pajero známé svou spolehlivostí.
Úprava motoru směrem k nižší spotřebě mu určitě prospěje a ještě nějakou dobu na trhu vydrží. Po představení nástupce LC120 to ale bude chtít už taky nový model.
Nabídnout ještě může hodně, ale porovnáváš neporovnatelné. ML, X5, FX atd neměly v úmyslu s tímto mastodontem (to nemyslím ve zlém) nějak soutěžit. Asi není moc zákazníků, kteří mají na ML v plné palbě a stejně vlastní "pouze" obyčejné Pajero. Pajeri si kupují trochu majetnější řidiči někde z hor, kde je v zimě kupa sněhu. Ml si nikdo nekupuje s tím, že o víkendech plánuje bláznit někde v tankodromu. Stačí aby mu dodalo víc prestiže, sem tam projelo nějakým sněhem, ubezpečilo majitele, že je výš a tím pádem ve větším bezpečí než ti co jsou dole a konečně taky starší kupci, které bolí klouby a do kupé by se jim prostě špatně lezlo.
OK, já znám historii Mitsubishi Pajero docela dobře. Mám doma ofic. tiskovou zprávu k Pajeru MY09 a tam se jasně uvádí 200k/441Nm. Např. Rusko má u 3.2 DI-D MY09 psáno 190k/441Nm.Vím, že některé trhy mají z různých důvodů nepatrně odlišné výkony ale co mě mate je ten údaj 191k / 450Nm před poslední tj. současnou modernizací. Našel jsem jej na stránkách MMC CZ ale v žádné ofic. tiskové zprávě k Pajeru, proto mě to mate. Navíc nechápu proč by dělali dvě modernizace během jednoho roku, protože od nástupu IV.generace v roce 2007 se dosud žádná modernizace motorů nedělala kromě té pro MY09 - 200k/441Nm.
srovnavat pajero s premotorovanyma snobarnama od bmw a mercedesu pro zazobaný rusáky, ke všemu auta který si s terénem jako pajero neporadí ani ve snu, je to celý offtopic.
v neposladní řadě tenhle model není na trhu 10let, co to je zas za článek a nesmysly v diskuzi omg...
Tak na 100% presne to nepoviem, idem len z hlavy:
Tusim rok 2000 prislo pajero 3 na trh. Vtedy malo to 3.2 DID 118 kW ano o 2 kW viac ako Patrol GR.
Rok 2003 facelift - najvecsia zmena bola mriezka, predny naraznik a zadne svetla. Auto dostalo el. protipreklzovy, no ci sa menili udaje motoru? nepamatam, no nejaky kW viac tusim hej, no zanedbatelne.
Druhy, ovela zasadnejsi facelift zaciatkom roka 2007. Menilo sa toho hodne a nebudem to hladat v casakoch, proste teraz sa predava 140 kW verzia ako bolo pisane v clanku. No zaujimave je, ze ani ja presne neviem urcit (nepamatam) odkedy sa to tam zacalo montovat ;-\
Ludia tak teoreticky ano, takto to prezentoval marketing, ze zmien bolo tolko, ze ide o novu generaciu, no ak sa pozriete na auto tak je nove?? podla mna len "vyprate v perwole" :-) Tech. zaklad auta zostal, robili sa len zmeny a doladovanie predchadzajucej generacie, nova bola akurat predna maska a pristrojovka. Podvozok, karoseria, usporiadanie pohonu aj pohonne jednotky presli len upravami, zbrusu nove ako napr. LC 90 nahradena LC 120 to neni... Ale ako som spominal, marketingom Mitsubishi prezentovane ako New, tak je new, no pre mna len tak napoli
Ono je skutečně nové i když to tak nevypadá, uvěgom si jednu věc. MMC muselo již s Pajerem něco udělat a probíhalo to v době kdy na tom nebyli finančně zrovna dobře a to se na novém modelu také projevilo. Na druhou stranu rozdíl mezi III. a IV. generací tam rozhodně je. Mitsubishi téměř vždy přišlo u Pajera s něčím revolučním v této kategorii aut a tak doufejme že u V. generace se zase s něčím novým ukáží. I když současná celosvětová krize tomu zrovna nepřeje. ;-\
Carmik mas pravdu, no stale ostava, ze zmeny su tie co som napisal hore, nic hi-tech nove neprislo, len sa vylepsovalo to co bolo. Ja viem, ze rozdiel medzi 3 a 4-tou generaciou tam je, no ked sa pozries na karoseriu, (ta ista) podvozok (ten isty) a motor (tu sa zmeny robili, ale zaklad ostal 3.2, nie zbrusu novy...)
F/L alebo New generation?? tak to je vzdy diskutabilne. Napr. ako sa riesilo v diskusii tak Sharan je vraj 15 r. ten isty a vsetko co sa s nim stalo su F/L...ja by povedal, ze boli 2. Napr. Patrol GR v r. 1998 prisla nova generacia, no motor ostal stary 2.8 V6, podvozok ten isty (napr. maticove riadenie s obeznymi gulickami je tam dodnes!!) a podobne... novy motor 3.0 s M-fire prisiel az o 2-3 roky neskor. Vsetko je najme o marketingu, nech mi to nikto nehovori ;-) niekto spravi menej zmien a je to new generacia a niekto viac a stale len F/L...
PS: perfekt priklad na novu generaciu je pajero II a III, akurat Super Select 4WD ostal, nic viac. (dnes mi zase nevyslo off road jasenie s II-kou :-( )
Zdravim objekt21,tak je toho naozaj dost. G suhlas, masaker stroj. Samuraj :yes: prejde niekedy aj tam kde nikto iny - pre svoju vahu splha ako kamzik, len vykonu malo. A su tu dalej auta na extremny off road ako LC 70, Defik, Wrangler rubicon, Range, no prvej generacie, je neskutocne ze to dokaze bezne vyhrat Outback challenge v Australii... no tych starych keby sme zacali menovat tak by sme tu boli do rana ;-)
hmm, ty si jaky expert na Pajero?? ja mal nastudovane komplet historie off roadov, no roky idu a pamat zabuda... podla cisla L040 som veru nevedel hned na ktore myslis (ale typol som spravne,no myslel som, ze to je praotec, ktory vyzral presne ako willys 8-s
Inac, ked to mas tak nacitane, tak vyhrab tech. dokumentaciu, mam problem s uzavierkou, ale dam ti racej SZ ;-) ked toto budes vediet, tak mas u mna pivo :-!