Mitsubishi Pajero: Inovovaný vznětový motor 3.2 DI-D (147 kW) má vyšší výkon a nižší spotřebu
Současné provedení Mitsubishi Pajero mělo svou premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2006. Letos přichází inovovaný přeplňovaný vznětový čtyřválec 3.2 DI-D. Modernizace zasáhla především hlavu válců, písty, turbodmychadlo, vodní pumpu, vstřikovače a řídící jednotku. Všechny úpravy měly přispět k dosažení vyššího výkonu a snížení spotřeby paliva.
Před modernizací disponoval turbodiesel výkonem 140 kW (191 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 450 Nm při 2200 min-1. Nyní nabídne při stejných otáčkách motoru výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 441 dostupný již při 2000 min-1. Výfukový systém inovovaného motoru je vybaven novým filtrem pevných částic.
Mitsubishi Pajero s třídveřovou karoserií a pětistupňovou manuální převodovkou má nyní dosahovat v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby paliva 8,5 litru na 100 km, zatímco odcházející varianta spotřebuje 9,2 l na 100 km. Emise CO2 u tohoto provedení mají klesnout z 244 g/km na 224 g/km.
Vedle inovovaného motoru se v nabídce Pajera objevuje i nová pětistupňová automatická převodovka. Při její kombinaci s novým 3.2 DI-D v pětidveřové karoserii s dlouhým rozvorem má být spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 9,3 litru na 100 km. Se starší automatickou převodovkou a motorem před modernizací si Mitsubishi řekne o 10,7 l na 100 km.
Kromě inovací techniky mají být u Mitsubishi Pajero s výbavou Invite použita nová 17palcová litá kola a u výbavy Instyle nová 18palcová litá kola.