Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Pajero: Inovovaný vznětový motor 3.2 DI-D (147 kW) má vyšší výkon a nižší spotřebu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Mitsubishi připravilo pro model Pajero modernizovaný přeplňovaný vznětový čtyřválec 3.2 DI-D. Ten má vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu paliva.

Současné provedení Mitsubishi Pajero mělo svou premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2006. Letos přichází inovovaný přeplňovaný vznětový čtyřválec 3.2 DI-D. Modernizace zasáhla především hlavu válců, písty, turbodmychadlo, vodní pumpu, vstřikovače a řídící jednotku. Všechny úpravy měly přispět k dosažení vyššího výkonu a snížení spotřeby paliva.

Před modernizací disponoval turbodiesel výkonem 140 kW (191 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 450 Nm při 2200 min-1. Nyní nabídne při stejných otáčkách motoru výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 441 dostupný již při 2000 min-1. Výfukový systém inovovaného motoru je vybaven novým filtrem pevných částic.

Mitsubishi Pajero s třídveřovou karoserií a pětistupňovou manuální převodovkou má nyní dosahovat v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby paliva 8,5 litru na 100 km, zatímco odcházející varianta spotřebuje 9,2 l na 100 km. Emise CO2 u tohoto provedení mají klesnout z 244 g/km na 224 g/km.

Vedle inovovaného motoru se v nabídce Pajera objevuje i nová pětistupňová automatická převodovka. Při její kombinaci s novým 3.2 DI-D v pětidveřové karoserii s dlouhým rozvorem má být spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 9,3 litru na 100 km. Se starší automatickou převodovkou a motorem před modernizací si Mitsubishi řekne o 10,7 l na 100 km.

Kromě inovací techniky mají být u Mitsubishi Pajero s výbavou Invite použita nová 17palcová litá kola a u výbavy Instyle nová 18palcová litá kola.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - kolmar
6. 7. 2009 18:54
Re: ako to vlastne bolo???
hmm, ty si jaky expert na Pajero?? ja mal nastudovane komplet historie off roadov, no roky idu a pamat zabuda... podla cisla L040 som veru nevedel hned na ktore myslis (ale typol som spravne,no myslel som, ze to je praotec, ktory vyzral presne ako willys 8-s
Inac, ked to mas tak nacitane, tak vyhrab tech. dokumentaciu, mam problem s uzavierkou, ale dam ti racej SZ ;-) ked toto budes vediet, tak mas u mna pivo :-!
Avatar - kolmar
6. 7. 2009 18:47
Re: ako to vlastne bolo???
Zdravim objekt21,tak je toho naozaj dost. G suhlas, masaker stroj. Samuraj :yes: prejde niekedy aj tam kde nikto iny - pre svoju vahu splha ako kamzik, len vykonu malo. A su tu dalej auta na extremny off road ako LC 70, Defik, Wrangler rubicon, Range, no prvej generacie, je neskutocne ze to dokaze bezne vyhrat Outback challenge v Australii... no tych starych keby sme zacali menovat tak by sme tu boli do rana ;-)
Avatar - kolmar
5. 7. 2009 15:20
Re: ako to vlastne bolo???
Carmik mas pravdu, no stale ostava, ze zmeny su tie co som napisal hore, nic hi-tech nove neprislo, len sa vylepsovalo to co bolo. Ja viem, ze rozdiel medzi 3 a 4-tou generaciou tam je, no ked sa pozries na karoseriu, (ta ista) podvozok (ten isty) a motor (tu sa zmeny robili, ale zaklad ostal 3.2, nie zbrusu novy...)
F/L alebo New generation?? tak to je vzdy diskutabilne. Napr. ako sa riesilo v diskusii tak Sharan je vraj 15 r. ten isty a vsetko co sa s nim stalo su F/L...ja by povedal, ze boli 2. Napr. Patrol GR v r. 1998 prisla nova generacia, no motor ostal stary 2.8 V6, podvozok ten isty (napr. maticove riadenie s obeznymi gulickami je tam dodnes!!) a podobne... novy motor 3.0 s M-fire prisiel az o 2-3 roky neskor. Vsetko je najme o marketingu, nech mi to nikto nehovori ;-) niekto spravi menej zmien a je to new generacia a niekto viac a stale len F/L...

PS: perfekt priklad na novu generaciu je pajero II a III, akurat Super Select 4WD ostal, nic viac. (dnes mi zase nevyslo off road jasenie s II-kou :-( )
Avatar - kolmar
4. 7. 2009 23:43
Re: ako to vlastne bolo???
Ludia tak teoreticky ano, takto to prezentoval marketing, ze zmien bolo tolko, ze ide o novu generaciu, no ak sa pozriete na auto tak je nove?? podla mna len "vyprate v perwole" :-) Tech. zaklad auta zostal, robili sa len zmeny a doladovanie predchadzajucej generacie, nova bola akurat predna maska a pristrojovka. Podvozok, karoseria, usporiadanie pohonu aj pohonne jednotky presli len upravami, zbrusu nove ako napr. LC 90 nahradena LC 120 to neni... Ale ako som spominal, marketingom Mitsubishi prezentovane ako New, tak je new, no pre mna len tak napoli
Avatar - cerrbion
4. 7. 2009 15:26
Re: ako to vlastne bolo???
v roce 2007 neprobehl zadny facelift, ale prisla nova generace.