Škodovka chce za úsporný naftový Rapid 1.6 TDI 379 900 Kč. Na druhé misce vah pak stojí stejně výkonný benzin 1.2 TSI, který včetně externí přestavby na LPG vyjde o 28 000 Kč levněji a má i šestistupňovou převodovku...
predrazeny lowend a este na LPG.... octavia LPG uz nebude a tak asi schvalne chtiac nechtiac rapida museli dat... ale je to nezmysel stejne.... este by ma zaujimali myslienkove pochody cloveka zvazujuceho kupu takehoto auta.... :yes:
LPG je šílený nápad byť je z výroby. LPG mělo smysl tak v 90. letech dnes už je to výsměch Ještě že Octavia bude mít CNG, ještě by to chtělo aby dokázala jezdit i na E85 :yes:
A cng voni? Ako zemny plyn tiez obsahuje pridavok, aby si vedel zistit ze unike. E85? Degeneracia polnohospodarstva, pestovanie plodin na palivo na ukor zradla, k tomu totalna deformacia kvoli dotaciam(priame a zaroven danove zvyhodnenie).
Znizenie vykonu pri LPG drviva vacsina uzivatelov nespozna.
Zavislost cerpacky na distribucii skus nejako hlbsie vysvetlit. E85 pada z oblakov? A co benzin a nafta?
Psal jsem o CNG jako hlavním palivu a náhradě za LPG ;-) . NA tom že by lidé měli práci spojenou s E85 nevidím nic špatného 90% poli leží cca 30 let ladem.
na praci spojenej s E85 nie je zle nic, problemom je, ze sa biopalivo dotuje viac ako jedlo. Voci CNG nemam nic, ale problemom sucasnoti je skoro nulova siet cerpacich stanic, pomerne malo fabrickych aut na cng a prestavba tiez nie je ziadna hitparada. Smrad cng a lpg je podobny ;-)
Z peněz které státy vyberou na spotřební dani a DPH za paliva můžou dát něco zpět v pdobě dotací ne? Čerpací stanice se musí rozšířit a s tím poroste i počet aut na CNG, přestavba na LPG ještě před cca 15 lety taky nebyl žádná láce. Taky se nevyplatí přestavba v případě kdy někdo najede 10 tkm za rok ;-\. Systémy na LPG mají únik ať už to někdo přiznat chce nebo ne. Auto s na CNG bez nálepky nepoznám u auta na LPG stačí čich ;-\
systemy lpg nemaju unik, pokial nenatankujes viac ako je vhodne ;-) . LPG a CNG smrdi kvoli arome, ktora sa do nich pridava, aby si vedel identifikovat unik tychto plynov. Tomu co ma najazd 10k km rocne sa neoplati ziadna prestavba, CNG uz vobec nie , alebo nafta. Jedno auto na lpg mam v rodine a po cuchu ho nespoznas ;-)
LPG se vyplatí u většiny aut po ujetí cca 30000 km. Jestli to ujedete za měsíc nebo za 5 let, je na vás.
Únik je otázka technického řešení. Závislost na distribuci, co pod tím pojmem rozumíte? Benzín nebo naftu taky benzínce musí někdo přivézt. LPG je dále levnější než etanol nebo CNG, což vám možná uniklo.
Jaký má stát zájem na rozšíření CNG nebo jakéhokoliv alternativního paliva? Odpovím za vás - pro stát je to špatně. Protože vybere míň na spotřební dani a na DPH. Máte pocit, že by při stávajícím daňovém systému stát hospodařil s takovým přebytkem, že by přemýšlel o tom, kam ho vrazit? Já mám spíš pocit, podložený čísly, že každý rok stát prodělá nějakých 100 miliard a láme si hlavu tím, kde je komu sebrat.
Připadá mi to tak, že se mýlíte skoro ve všem, co tu píšete.
Za
A. Pokud vím nepsal jsem nic o benzín, nafta vs. CNG, ale pouze LPG vs. CNG že? A to že distribuce CNG e jednodušší než LPG je jasné každému kdo ví co CNG vlastně je tudíž, že se jedná o zemní plyn distribuovaný veřejnou sítí....
B. Stát nemusí pro rozšíření CNG stanic dělat vůbec nic, je to otázka soukromého sektoru, nebude li nabídka čerpacích stanic nebude nabídka automobilu na CNG a naopak......
C. Nižší cena LPG oproti CNG, je zanedbatelná navíc na stejný objem CNG ujede auto více než na LPG jelikož na CNG má auto vyšší minimálně stejný výkon což u LPG ani omylem tam je výkon vždy nižší.
D. Co se týče úniku a s tím spojeným odérem LPG je úplně jedno jaký systém auto používá, pravda je pouze to že nynější systémy smrdí méně než ty před cca 15 lety.
A - Dobře, s tou distribucí máte pravdu, že u CNG je jednodušší. Pokud bude mít pumpa přípojku na zemní plyn, nemusí mít možná ani nádrž. Ovšem pak se nabízí otázka, proč tak málo čerpacích stanic nabízí CNG, když by si mohly snadno rozšířit sortiment. A nedomnívám se, že by majitelé velkých benzínek neuměli počítat. Takže mi vychází, že to asi nebude tak jednoduché, jak tu prezentujete.
B - Ovšem tady si protiřečíte. Pokud píšete o daních a dotacích, pak jde jednoznačně o státní politiku. Daně nevybírá a dotace nerozděluje žádná soukromá firma. Nemluvě o tom, že v původním příspěvku stát přímo jmenujete.
C - Rozdíl v ceně rozhodně zanedbatelný není. Všiml jste si někdy loni, když Shellka zlevnila benzín o cca 2 Kč na litru oproti konkurenci, jaké se před ní dělaly fronty? (Bavím se o situaci ve městech, kde Shell takto cenově konkuroval síti Tank ONO). Cenový rozdíl CNG-LPG je ovšem větší, než 2 Kč/l.
D - i zemní plyn, i propan jsou odorizovány z bezpečnostních důvodů. Ovšem zatím jsem nikdy u plyňáků nepozoroval nějaký výraznější únik. Ale na druhou stranu jsem kolem nich nechodil a neočichával, ani jsem se o těsnění plynových nádrží nezajímal do hloubky, takže tady nevylučuji možnost, že u propanu můžou mít horší systém těsnění.
Kolik je dobíjecích stanic pro autíčka na baterky? Vy by jste stavěl něco po čem není dostatečná poptávka? Pořídit si plnící stanici CNG je je snadnější než u LPG. Co se týče rozdílu ceny LPG a CNG máte pravdu, ale jelikož s CNG budu jezdit za půlku co vy s LPG je mi to tak nějak šumák. VOLVO V 70 na CNG spotřeba 4,9 kg na 100 km. S LPG pouze sen.
S LPG byste spotřeboval taky cca 4,9 kg na 100 km :-) Vtip je v tom, že LPG má nízkou hustotu, takže těch 4,9 kg je přibližně 9 litrů.
Pravdou však je, že v současnosti jsou kilometrové náklady u CNG nejnižší.
Čili si shrňme situaci - pumpa LPG je "na každém rohu". Když budu jezdit po republice, nestane se mi skoro, že bych do 50 km nejel kolem LPG pumpy, aniž bych si musel zajet víc než 100 metrů, natož pak jezdit někam do areálu na dvoře. Když budu bydlet třeba v Horažďovicích, zajedu si k nejbližší CNG pumpě přes 60 km. www.cng.cz/…teraktivni-mapa/
Srovnejte si s LPG: seznamlpg.cz/
Vy říkáte, že pumpu na CNG lze postavit mnohem snadněji, spotřeba je mnohem nižší, a přesto pumpaři jsou taky hloupí, protože na ně nestavějí čerpací stanice. A lidi jsou tak hloupí, že si auta na CNG nekupují (a to ani v krajských městech, kde nějaké ty pumpy jsou - tedy kromě Zlína).
Kdyby zřízení pumpy pro CNG vyšlo pumpaře na nějakých bratru do 50 tisícovek (tolik cca by mohla stát tlaková nádrž s přípojkou plynu, kompresor a hadice s koncovkou), asi by co pro něj byly celkem bagatelní náklady vzhledem k ceně provozu celé čerpací stanice.Přesto do toho nejdou. Buď je to složitější, nebo to stojí víc peněz, nebo jsou prostě konzervativní (ta poslední možnost mi připadá ale celkem nepravděpodobná, pumpaři bývají velmi podnikaví, pokud z toho kouká nějaký zisk).
Ale pozor, já nejsem principiálně proti CNG. Je fajn, že je tady další alternativní palivo. Říkám ale, že pro moje ježdění mi víc vyhovuje, když kvůli tankování nemusím jezdit někam do Tramtárie. A taky si samozřejmě umím spočítat cenu auta a jeho provozu. A těch 50-60 tisícovek, co by stála přestavba na CNG, v kombinaci se špatnou dostupností čerpacích stanic, to mě zatím dost odrazuje.
za tím bude ropná lobby :-) že se ten CNG nijak moc nerozšiřuje :-) to samý auta na elektriku..-...
dáte to doma na "nabíječku" a´t to bdue elektrika nebo dokocne ten zimní plyn.... zapnete knoflík a ráno vypnete a jedete >:D no proč ne? toho by se určitě někdo chytil, kdo by takový dobíjecí tankovačky doma začal připojovat na vedení zemního plynu >:D
a palivová lobby by měla po ptákách!!!!
si to vemte, KOLIK stojí SUROVÁ ropa, a KOLI výsledek! a nemlvuě o daních!!! čím nahradit spotřební daň a DPH z paliv?? vždyť to je ZÁKLAD OBŽIVY Státu!!! Od živnostníků se v roce 2007 vybralo 4 miliardy a v roce 2012 asi 800 MILIONů :-) haha, pak že nejsou paraziti >:D protože sami nemaj zakázky a peníze, tak neplatí ani daně >:D a zakázky nemají i díky tomu, že NIKDO ne nepoptává >:D NIKDo na ně nemá >:D
a těch čerpacích stanic po republice, co by se mohlo v klídku zavřít :-))) HAHA
Kdyz necemu nerozumis, tak o tom nepis. V vem pripade navic okorenenem fanatickym vw vztahem... kdybz VW prislo alternativnim pohonem na blbost, tak bys mel supersport s nekonecne plnou nadrzi.
Já u LPG vnímám jen jedno negativum - nutnost častějšího tankování (nádrž je menší a spotřeba vyšší). Pak mírně vyšší servisní náklady a taky zabrání prostoru pro rezervu. To jsou všechny minusy, co mě napadají.
Smrdí ? No a co - benzín smrdí taky a nikdo si na to nestěžuje. Snížení výkonu nepopírám, ale já osobně to vůbec nedokážu postřehnout, takže tohle pro mě není minus. A odkud bere čerpačka palivo, to není můj problém, to je věc majitele čerpačky, takže mě to absolutně nezajímá :-)
Plusem je nízká cena paliva ve srovnání s klasickými palivy ... a pokud to srovnám s alternativními palivy, tak velká hustota čerpaček.
CNG jako palivo taky smysl, ale zatím je pro mě nepoužitelné. Z mého pohledu jsou problémem obrovské nádrže, dražší ceny přestaveb a malá hustota čerpaček.
Málo která auto smrdí benzínem když nejde auta na LPG všechny. Co se týče nádrží na CNG je vidět že vůbec nevíte o čem mluvíte. Rozměry a tvary nádrží na CNG jsou tak rozmanité že se dá implantovat snad do "Každé" volné skulinky platí systému z výroby a homologací. U LPG vždy místo rezervy :-( Navíc auta z výroby mají většinou menší benzínovou nádrž na cca 20 litrů. Zbytek prostoru je využit na nádrže zemního plynu. U Volva V70 byly nádrže celkem tří pod vozidlem vedle benzínové nádrže a pod zadními sedadly tak že žádné omezení prostoru ve vozidle. Do nádrží se vlezlo max. 28 KG plynu a spotřebu 4,9 kg na 100 km při ceně 21,50 za kg dnes cca 23,50 jsou i tak náklady na palivo na 1 km velmi výhodné něco málo přes 1,- na km o tomhle si auto s LPG může nechat jen zdát. Co se týče Hustoty plnících stanic máte pravdu [odkaz] i když bych to neviděl tak černě. Se zákaznickou kartou RWE můžete tankovat v každých plynárnách a účet vám příjde jednou za měsíc domů. Co se týče ceny přestavby na zemní plyn máte pravdu že je to drahý špás, ale u LPG to v začátcích taky nebylo nic levného. Navíc systémy na CNG jsou jiné kafe než LPG které jsou více méně univerzální.
Já cítím LPG jenom při tankování, jinak ne. Minulý týden jsem byl na prohlídce, případný únik by odhalili přístrojem. Co se týče systémů z výroby, to máte pravdu ... jenže kolik takových aut se u nás nabízí ? Velmi málo. Pouze Fiat má dostatečnou nabídku aut, která stojí za řeč. Takže realitou jsou přestavby - nedávno jsem viděl Fabii, kde celý kufr zabírala obrovská nádrž na CNG.
Velkou výhodou CNG jsou nižší kilometrové náklady, to je nesporné. Problém vidím v tom, že politici dali do zákona postupné zvyšování spotřební daně na CNG, zatímco u LPG bude spotřební daň fixována na dosavadní výši pravděpodobně až do roku 2020. Pak se podle mě bude lámat chleba, protože EU na ten rok naplánovala velké změny ve zdanění paliv. Je jasné, že spotřebitelé půjdou tím směrem, kde bude daň nižší.
Napsal jsem toto: Škodovka nedělá žádné LPG auta ani přestavby se zárukou.
To není hovadina, to je pravda. Podívej se do ceníků, LPG tam nenajdeš.Přitom koncernový příbuzný Seat nabízí modely Ibiza LPG či Altea XL LPG.
Uz to zacina.... Zda sa, ze nas caka zaplava testov Rapidu a Octavie s kazdym motorom, s kazdou prevodovkou, s kazdym stupnom vybavy, a ked uz naozaj nebude o com, pridu na rad akcne modely a rozne farby...
Myslene to asi bolo tak, ze je potrebne kontrolovat stav ventilov, lebo hrozi podpalanei ventilov a to bude jednym z dovodov neposkytovania zaruky na LPG od Skodovky.
Tipujem, ze ten TSI uz nema tvrzene sedla ventilov, takze s LPG sa napocitalo od zaciatku. Ked tam niekto dodatocne namontuje LPG, tak ho caka nova hlava za nejakych 100tisKM.
Jedinné pozitivum v provozu na LPG vidím v tankování.nebo přesněji placení,jinak v ničem,jsou s tím potom problémy.To znamená,co 50000km měnit lambu,kolísání otáček,už jsem byl i světkem ohnutých ventilů,řídící jednotka taky nevydrží věčně.Když LPG tak atmosféru,třeba ta 1.6 75kw z minulé Octavie by šla,ale do TSI,které samo o sobě není moc spolehlivé a rvát do toho LPG?!
na nutné chlazení benzínových vstřikovačů systému TSI (jinak by brzy uhořely) kontinuální dodávkou benzínu. Spotřeba benzínu tvoří pak cca 20% celkové spotřeby.
Naprostá blbost. Proč proboha do už tak hodně úsporného TSI motoru mají tendence cpát ještě LPG? Vždyť to žere opravdu malinko a s benzínu uspornější motor neznám, tak nevidím důvod, kdo by si huntoval motor tímto výdobytkem, který měl smysl opravu jen u té 1,6 MPI 75 kw.
Je z podivem, že nákl. aut je dbáno na poměr výkon motoru/váha auta- soupravy, který nesmí klesnout pod určitou hranici ( která se stále zvyšuje kvůli bezpečnosti ) a je založen na objemu motoru ! Proč to samé neplatí u os. aut ? Navíc poslední kontroly ukazují, že uváděná spotřeba u těchto " spořílků " je vlastně klamavá reklama.
Tendence je jasná - ušetřit za palivo. Co je na tom nelogického ? 90 haléřů na kilometr už je slušná úspora. Otázkou je, zda tento motor dlouhodobě vydrží provoz na plyn.
Cisto racionalny dovod. 3roky naspat sme tankovali liter benzinu po cca1€, dnes po 1,5€, takze narast je okolo 50 percent. Cena lpg je voci benzinu plus minus polovicna aked mas nejaky vyssi najazd, alebo zivis dve sukromne auta, tak je to dobra ekonomicka alternativa ;-)
Vážně? Jezdil jsem skoro půl roku s Volvem V70 BiFuel 2,4 a na CNG mělo o 0,5 litru nižší spotřebu než na N95 není to moc, ale přece. Octanové číslo zemního plynu je až 130.
To musíš konkretizovat o čem mluvíš víš :-) máš pravdu že motor upravený na E85 má cca o 10% vyšší spotřebu což s cenou o minimálně o 10,- nižší než N95 není žádná tragedie.
Spíše naopak. Original Flex fuel žere +40%. Ale dodatečné krabičky méně. Jsou totiž nastaveny kompromisně. Aby to jelo a zároveň tolik nežralo. Směšovací poměr není 10:1(u nich)
Nemůžeš kupovat základní sadu za 3000,- která neumí ani zimní studené starty. Taková pouze prodlužuje dobu vtřiku. Sady za 9000,- a víc jsou dokonalejší, dělají se i tzv. Racing sety.
Litr E85 obsahuje citelně méně energie než benzín (zhruba o 29%). Nějakých 40% a více bych u tovární přestavby rozhodně neakceptoval - očividně má na E85 výrazně menší účinnost než na benzín.
Já na něho občas jezdil. >:-[] E 100 :yes: Jinak nepotřebuji poučovat co je oktanové číslo a,že v E 85 v létě má být 15% benzínu a v zimě 30%.Má být,píšu raději,protože V ČR je vše nejisté >:-[]
Bratr měl v Superbu 2.8V6 přestavbovou sadu na E85 - vydržela mu tam 2 měsíce a šla ven - auto špatně startovalo, škubalo při jízdě a občas na semaforech zhaslo. Přestavba stála 11.500,- . Toliko má zkušenost s " lepší " sadou na E85. LPG jsem měl a najel na něm 380.000 km a bez problému.
Nezáleží odkud jsou dovezena. Záleží na kompresním poměru. Pokud do auta z 30. let naleju benzín oč. 95 a má kompresní poměr 6,6:1 tak lépe nepojede. Jsou ovšem auta,kde je minimum oč.91(95) ale doporučeno je 98 a víc.
Aha a proto mají auta na třeba na V-Pover racing vyšší výkon? neříkám že v desítkách procnet, ale je to znát hlavně na spotřebě nemusí se na auto tak šlapat.
Pokud máš vyšší výkon, není to oktanovým číslem - to jen udává odolnost vůči samozápalu. Palivo má prostě jiné složení, které mu zřejmě lépe vyhovuje.
Je to jen marketing. Je snadné lidem vysvětlit, že vyšší číslo znamená lepší palivo, byť to spolu nesouvisí. Problematika je to mnohem složitější. Pokud ti skutečně dají lepší palivo, tak je to celkem neškodné klamání. Nic to nemění na tom, že motor nedokáže využít vyššího oktanového čísla, pokud na to není stavěný.
ak by to bolo take jednoduche, uz by sme frcali len na tom;-) . Skor ako zacneme CNG rozsirovat,treba sa pozriet na cenju prestavby, resp. ponuku aut s CNGod vyrobcu. A to zatial nie je ziadna hitparada
Samozřejmě že není málokdo bude nabízet každý model co vyrábí s možností CNG když není pořádně kde tankovat. Rozšíření čerpaček je základ pak se může masově rozjet pohon aut na CNG. Plnící stanici na CNG si můžete pořídit i domů a napojit ji na přípojku plynu jen se vám bude cca 20kg plnit třeba celou noc, Kvůli nízkému tlaku v síti.
Vlastní stanice je samozřejmě nesmyslná investice pro jedno i dvě auta uvedl jsem jí jen proto že na LPG nic takového nejde a i kdyby není to tak lehké a stálo by to trojnásobek ;-\
Takže ty tvé teorie jsou pouze teorie, pokud nejsem schopen projet celou ČR bez obavy, že auto budu muset tlačit, tak to není plnohodnotná alternativa, LPG plniček je dnesv podstatě stejně hodně jako benzínek.
Aha, takže když pojedu z místa, kde není plnička, do místa kde není plnička, tak musím zajet prvně třeba 30 km k plničce, dojet do cíle a pak v okruhu dalších 30-40 km hledat další plničku, takže se mi jedna cesta po republice prodlouží o hodinu až dvě... to už můžu rovnou vlakem.
Když bydlíš v horní dolní nemůžeš si koupit auto ani na LPG jelikož tam taky nemáš plničku tak o co ti jde? Auto s s tímhle pohonem se vyplatí těm co opravdu jezdí, ne těm co vyjedou jednou za týden a to ještě kolem komína. Lidé bydlící ve městech a poblíž viz. mapa. Nemají problém. Ti co bydlí dál mají bohužel smůlu a takové auto pro ně není, nikdy jsem neříkal že s tím mají jezdit všichni. Znám spousty míst kde je to i k nejbližší plničce LPG minimálně 30 km. A to tam většinou mají ceduli že LPG není hold nedokonalost zásobování ;-\
Řeknu to takhle ... když vidím tu mapu CNG stanic, tak bych s tím palivem dokázal žít, ale jen díky tomu, že jezdím dlouhé trasy, takže prakticky při každé jízdě kolem nějaké z nich projedu. Předpokládám, že se počet CNG stanic bude zlepšovat. Takže za pár let se hlavním problémem stane dostupnost CNG aut. Nová jsou většinou drahá a nabídka je u nás opravdu prachmizerná (třeba Volvo s originálním CNG se u nás nikdy koupit nedalo, pokud si pamatuju) a přestavby jsou velmi složité.
Prozatím vidím ejvětší perpektivu pro CNG v autobusech, dodávkách a nákladních autech, protože tam se velká nádrž dá "nacpat" jednodušeji a díky velkým kilometrovým nájezdům se investice rychleji vrátí.
Volvo se vždy vyplatilo dovést ze Švédska, místní importéři neví co by si řekli a to samé i za díly :no: Auta z nájezdem kolem 2000 km se tam seženou za 70% ceny co tady nové Navíc všechny verze pro tamní trh mají velmi příjemnou věc a to nezávislé topení. Sice ze sítě na 220 V, ale pro ty co mají rodinný dům bez garáže je to ideální řešení. Taková V 70 2,5 T CNG 200 koní se spotřebou 4,8 kg hmmm :-(
Ja mam S60 2,5T LPG montovane dodatecne u Plyn Havel ve Studenci a jezdim dlouhodobe za 9,5l Lpg! Cena za montaz sekvencniho vstrikovani plynu 30t Kc! Mam dojem ze CNG prijde financne min na dvojnasobek?
Primazavani standardne nemontuje - zkusenosti jsou smisene a nepotvrzene (vim o autech, ktery zaklepaly ventily i s primazavanim a naopak). Cena 25k je za 6ti valec, takze v petivalci by se do ni vesel i FlashLube.
Zaklepání ventilových sedel je výsledkem nízkých otáček motoru. Jezdit na 5 převodový stupeň 50 km/h aby ch ušetřil trochu smradlavého plynu není nic neobvyklého :-! . Mimochodem pro ty co mi tady cpou do hlavy že nové systémy LPG nesmrdí, minulý týden v pátek jsem měl tu čes s Touranem 1,6 přestaveným na plyn cca před třemi měsíci. A? Světe div se smrděl :-! Ano úplně stejně jak smrdí ty Vaše káry na LPG..... stačilo mi kolem zaparkovaného auta projít. A už vůbec nemluvím o trávení času v dílně. Nic proti tomu nemám ani Vám to neupírám jen tady neopište stupidní nesmysly že nesmrdí :no:
Dám příklad, bydlím-li v Mostech u Jablunkova a jezdím-li do práce do Bohumína, což je 50 km a jsou takoví, co to jezdí, tak nejbližší plnička je ve Frýdku, kde musím z trasy zajíždět 30 km a totéž do Ostravy, když pojedu autem na LPG, tak přímo v Mostech je plnička, další 3 v Jablunkově, další v Bystřici, Třinec 3x, Těšín 2x, Karviná odhadem 4x, a Bohumín opět cca 3x.
A to jsou města od 30 do 80t obyvatel.
Totéž platí i o jiných částech republiky, prostě dostupnost CNG jej staví do pozice, kde je v současnosti elektřina... jinak jsou principy úplně stejné, tvá averze je jen z důvodu neznalosti a sebepřesvědčování, jak jsi nad ostatními jednou vyzrál...
Kdy jsem prosím tě tvrdil že jsem nad ostatníma vyzrál? Možná by to chtělo přestat si domýšlet teorie které se ti hodí do krámu. Auto s CNG nevlastním jen jsem jej měl nějakou dobu k užívání a na cestách po ČR mě to nijak nelimitovalo. Jezdíš li okolo komína je jasné že je pro tebe CNG nesmysl. Tvrdím jen to že auta na LPG smrdí po plynu a nikdy mi nesmí do baráku, nikomu jej však neupírám ani nevymlouvám tím končím.
tady je krásně poznat, když někdo píše o nečem co nezná. auta na LPG smrdí po plynu? Tys asi auto na LPG tak 20 let neviděl a necítil. To bylo naposledy cítit ve Favoritu. Dnes u nastartovanýho auta na lpg nepoznáš, co spaluje.
Mám doma auto na LPG už pomalu 20 let a nikdy žádné nesmrdělo po plynu, stejně tak bude smrdět CNG, to ti už tu někdo vysvětloval.
I při jízdě přes celou republiku dělá CNG potíže, síť není tak široká, že bych mohl jet jakoukoliv trasu bez předešlého plánování zajížďky.
cvo je nesmyslnýho na kohoutku a nějakým kompresoru s nějakou elektronikou na zabezpečení, hlídání tlaku a úniků a nějakým měřičem odběru?
NIC, otázka pár tisíc MAX... ve velkovýrobě... tohle někdo POVOLIT a zavést, tak vás ujiš´tuju, že to výrobce nestačí vyrábět a montovat!!!
ano, stačí a právě PROTO to nejde!!!! jak jsme psal výše, nebudu to hkledat >:D
prostě petroprůmysl by to mohl zabalit :-)
dokud bude ropa tak NELZE, jen si vemte cenu surový ropy a cenu benzínu nebo nafty :-)
ruka ruku myje, tihle chtějí vydělváat, státy chtějí spotřební dn a DPHáčko :-))) z beznínu >:D dokud se nezvednou daně u CNG tak to nikdo nepovolí >:D
a těch benzínek co by pak nebylo ptořeba, mít doma "nabíjčku" ať an proud, nebo na CNG" přišroubuju ventilek, zapnu knoflík >:D
bezpečnsot? dneska ty systémy umí jasně říct, zda to těsní - a je bezpečný to tam pustit... jiank se nabíjení nersepne a vyhodí hlášku nebo pípání, nebo kontrolku, že je to špatně nasazený, nebo něco... to samý není problém za pár stovek koput čidlo na unikající plyn do garáže..... takže víme, KDE je problém že?
a PROTO si prolobbovali tu řepku!!!
Při studeným motoru a nedokonalým spalování vzniká formaldehyd nebo podobnej jed.
Známej tankuje E85 do Punta 1.1 a bez úprav to schroupe.Podobně jako starší Škodofky s BMM
Lambda nehlásí chudou směs,ale naopak bohatou. Pro stejný výkon ,ale musíš více šlapat na plyn.Etanol obsahuje příliš kyslíku a ten se nestačí spálit.A moc kyslíku ve výfukových plynech je pro ŘJ BOHATÁ SMĚS. E 85 potřebuje směšovací poměr 10:1 cca. Tedy na jeden díl paliva potřebuje 10 dílů vzduchu. Tedy méně než benzín. Proto jsou různé sportovní filtry pro E 85 podvod prodejců. Dosažení poměru 10:1 je možné buď dodávkou více paliva,nebo omezením dodávky vzduchu.Kámoš má ve Fordu polínko v sání >:D Tedy clonu. ŘJ většiny motorů si pro běžnou jízdu s E 85 poradí,ale při požadavku na vysoký výkon už nemusí regulace stačit a motor jede na chudou směs.Ale tento článek je o LPG,tak bych přestal řešit zelenofašistické palivo dotované z daní všech.
Všecko jsou to dohady. Vzít 3x TSI na LPG, s každým najdet alespoň 300tkm, rozebrat, analyzovat. Pak se můžeme bavit.
Nápad je to dobrý, spotřebu chce srazit každý a posledních x desetiletí se to přes různé mediální masáže téměř nedaří. Nicméně vzhledem k tomu, že TSI má problémy někdy samo, je ten plyn s určitým otazníkem. I když jde dneska jen o to, nějak překlepat záruku a pak tradá pro nový vůz.
Tenhle motor ještě bude pár let v produkci, proto to museli vyřešit. A na nástupci pracovali mnohem déle. Přechod na řemeny se stejně týká jen 1,2 a 1,4. Audi zůstalo u řetězů.
8-s Mam Volvo S60 2,5T 154Kw provoz na LPG dlouhodoba spotreba 9,5l LPG! Rapid TSI 1,2 77Kw spotreba LPG 8l + privstrik benzinu z duvodu chlazeni benzinovych vstriku!? Vzhledem k nakladum na montaz LPG a pravdepodobne kratsi zivotnosti motoru nesmysl!!! :no:
Docela by mě zajímalo jak to bude u novýho auta se zárukama...v článku bylo naznačeno že to může být problém u motoru...ale když jsem viděl přestavbu nového Citigo,kde se vesele řezalo do podlahy,tak mám menší pochyby,jak se potom bude tvářit výrobce na uznání záruky na neprorezivění.U nových aut mi LPG přijde dost zbytečný.CNG má světlejší budoucnost a navíc s CNG v budoucnu nebude problém parkovat v podzemí,jelikož plyn je lehčí než vzduch a dá se dobře odvětrat.
U nás kdysi vyletěl pán i s feldou na LPG z vrat garáže...jelikož tam měl kanál plnej plynu
Kdybych si cpal LPG do auta, tak to udělám hned při koupi. Pokud kupuju nové, tak do nového (samozřejmě pokud by to nešlo na úkor záruky). Protože mám pořizovací investici řekněme 30 tisícovek, která se mi vrátí (a poté vyplatí) jen tehdy, pokud si ji na tom motoru odjedu.
A ten pán s Feldou asi neměl systém za 30 tisícovek, ale tipuju normální PB flašku v kufru, že jo?
únik může být u jakýhokoliv systému... LPG je těžší než vzduch a drží se nízko...v garáži byl kanál a díky menšímu úniku se naplnil celý plynem a pak stačilo nastartovat...únik může být u jakéhokoliv systému :yes:
Je to neprodejná s....a, tak to zkouší na LPG, jako u Oct II stejný případ. Tam potřebovali vyprodat motor který měl být dávno zvrakovaný, ale s LPG měl lepší emise než traktor... tak ještě prošel se spotřebou min. 10L/100km
Clanek zavani reklamou. Kdyby bylo LPG tak uzasne, tak uz se davno masove rozsirilo, ale to se nejak nekona...Pohon na alternativni palivo jedine od vyrobce, jinak clovek riskuje vic nez ziska...
Mám TSI, pravda, jiný systém, využívající vstřikování kapalné fáze LPG pomoci orignálních vstřikovacích trysek pro benzín. Úbytek výkonu bych řekl žádný (neměřil jsem), snad jen jedna výměna svíček a vyčištění sítka ve vysokotlakém vedení paliva. Jinak jezdím hlavně po městě za 8-9L. mimo město za 6-6,5L. Na benzín jedu jen když mi dojde plyn. Na nádrž najedu 400 až 450km v sumě 700 - 800Kč. A že bych někdy v autě nebo za autem cítil plyn ? Tak to ani omylem :). Jsem spokojený :-)
Mám Vialle LPDi, pravda, není moc těch, kdo je ochotno dát 60k za instalaci. Před tím jsem měl klasický plyn a štvalo mě startování na benzín, že ve vyšších otáčkách nechtěl jet na plyn. Tady jedu furt na plyn, včetně startu. A technicky ? Po pravdě nechápu, co je na tom tak drahé :) Ale co, hlavně že funguje :)
Technicky to neni zadna legrace, proto to taky krom Vialle nikdo nedela. Vlastne napojujes plynove vedeni do vysokotlakeho benzinoveho potrubi a musis resit vratku, smesovani paliv, rizeni benzinovych vstriku pri vstrikovani kapalneho plynu atd. Tudiz musis mit i cerpadlo plynu s regulaci (ktere u klasickeho systemu neni nutne) a dvoji vedeni. Na druhou stranu nepotrebujes plyn prevadet z kapalneho na plynne skupenstvi a da se vyuzit zmena skupenstvi na ochlazeni smesi ve valci.
No já vím, už mám rozebrání a sestavení za sebou. čerpadlo je v nádrži LPG, pak je tam takové bazmek s elektro ventily a hadicemi, upravené vysokotlaké čerpadlo a řídící jednotka pro LPG. Kdyby snížili cenu, tak by toho prodali výrazně více. Ale co, mám to a jsme spokojený. Na 30k km jsem utratil cca 43k, což bych u beznínu říct nemohl :-)
Zdravim
Mam Seat TSI, a tiez rozmyslam nad prestavbou na LPG. Rovnako ako ty aj mne odporucaju vstrekovanie povodnymi vstrekovacmi skvapalneny LPG. Vravis ze si s tym spokojny? Ako dlho to mas? Kolko km si nabehal od montaze LPG? Nebadas nejake problemy co sa tyka kultivovanosti chodu motora?