Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Rapid 1.2 TSI – LPG žije

Škodovka chce za úsporný naftový Rapid 1.6 TDI 379 900 Kč. Na druhé misce vah pak stojí stejně výkonný benzin 1.2 TSI, který včetně externí přestavby na LPG vyjde o 28 000 Kč levněji a má i šestistupňovou převodovku...
Zpět na článek
16. 2. 2013 09:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 2. 2013 10:06
16. 2. 2013 20:06
17. 2. 2013 20:40
17. 2. 2013 22:53
16. 2. 2013 10:14
16. 2. 2013 10:53
18. 2. 2013 08:13
18. 2. 2013 09:22
18. 2. 2013 15:04
16. 2. 2013 08:34
častěji seřizujete ventilové vůle?
Ale tady asi ne ,že? >:-[] Škoda ,že má Rapid starou verzi motoru 1,2.
Rozbalit vlákno
8
18. 2. 2013 08:34
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
taky mě to zarazilo. Neznám žádný moderní auto, který by nemělo hydroštosy a musely by se tam seřizovat ventily.
18. 2. 2013 08:53
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
A co Japonci a Korejci ? Ti hydroštely většinou nemají.
18. 2. 2013 13:11
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
Vidíš to jsem nevěděl a má to nějakej racionální důvod, že to nepoužívají?
18. 2. 2013 14:18
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
To nevím. U Japonců je to asi tradiční řešení. U Korejců je to jasné - původně vyráběli licenční klony japonských aut, takže to od nich převzali.
Avatar - volvo s60
3. 3. 2013 14:00
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
Puvodne je pouzivaly, ale u novych motoru od toho v ramci uspor upustily!?
4. 3. 2013 07:17
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
myslíš, že ten hydroštos nějak zásadně prodražuje motor?
15. 10. 2013 23:09
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
Ford Focus II. Oproti Escortu přešli z hydroštelů opět na podložky. >:D
16. 10. 2013 08:05
Re: častěji seřizujete ventilové vůle?
To myslíš vážně? To jsem vůbec netušil a co je k tomu jako vedlo?
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2013 08:50
abolutny nezmysel
predrazeny lowend a este na LPG.... octavia LPG uz nebude a tak asi schvalne chtiac nechtiac rapida museli dat... ale je to nezmysel stejne.... este by ma zaujimali myslienkove pochody cloveka zvazujuceho kupu takehoto auta.... :yes:
Rozbalit vlákno
29
Avatar - VWrofl
16. 2. 2013 09:42
Re: abolutny nezmysel
Ta cena je přestřelená, ale LPG mi přijde obecně jako dobrý nápad - hlavně pokud je přímo od výrobce :-)
16. 2. 2013 15:39
Re: abolutny nezmysel
LPG je šílený nápad byť je z výroby. LPG mělo smysl tak v 90. letech dnes už je to výsměch Ještě že Octavia bude mít CNG, ještě by to chtělo aby dokázala jezdit i na E85 :yes:
16. 2. 2013 22:42
Re: abolutny nezmysel
preco je lpg sialeny napad a vysmech?
17. 2. 2013 10:54
Re: abolutny nezmysel
Nemá jedno jediné pro, jen samá proti ;-). Smrdí, snižuje výkon motoru a čerpačka která jej nabízí je závislá na disribuci :no:
17. 2. 2013 11:09
Re: abolutny nezmysel
A cng voni? Ako zemny plyn tiez obsahuje pridavok, aby si vedel zistit ze unike. E85? Degeneracia polnohospodarstva, pestovanie plodin na palivo na ukor zradla, k tomu totalna deformacia kvoli dotaciam(priame a zaroven danove zvyhodnenie).
Znizenie vykonu pri LPG drviva vacsina uzivatelov nespozna.
Zavislost cerpacky na distribucii skus nejako hlbsie vysvetlit. E85 pada z oblakov? A co benzin a nafta?
17. 2. 2013 11:20
Re: abolutny nezmysel
Psal jsem o CNG jako hlavním palivu a náhradě za LPG ;-) . NA tom že by lidé měli práci spojenou s E85 nevidím nic špatného 90% poli leží cca 30 let ladem.
17. 2. 2013 12:07
Re: abolutny nezmysel
na praci spojenej s E85 nie je zle nic, problemom je, ze sa biopalivo dotuje viac ako jedlo. Voci CNG nemam nic, ale problemom sucasnoti je skoro nulova siet cerpacich stanic, pomerne malo fabrickych aut na cng a prestavba tiez nie je ziadna hitparada. Smrad cng a lpg je podobny ;-)
17. 2. 2013 12:33
Re: abolutny nezmysel
Z peněz které státy vyberou na spotřební dani a DPH za paliva můžou dát něco zpět v pdobě dotací ne? Čerpací stanice se musí rozšířit a s tím poroste i počet aut na CNG, přestavba na LPG ještě před cca 15 lety taky nebyl žádná láce. Taky se nevyplatí přestavba v případě kdy někdo najede 10 tkm za rok ;-\. Systémy na LPG mají únik ať už to někdo přiznat chce nebo ne. Auto s na CNG bez nálepky nepoznám u auta na LPG stačí čich ;-\
17. 2. 2013 13:16
Re: abolutny nezmysel
systemy lpg nemaju unik, pokial nenatankujes viac ako je vhodne ;-) . LPG a CNG smrdi kvoli arome, ktora sa do nich pridava, aby si vedel identifikovat unik tychto plynov. Tomu co ma najazd 10k km rocne sa neoplati ziadna prestavba, CNG uz vobec nie , alebo nafta. Jedno auto na lpg mam v rodine a po cuchu ho nespoznas ;-)
17. 2. 2013 22:03
Re: abolutny nezmysel
LPG se vyplatí u většiny aut po ujetí cca 30000 km. Jestli to ujedete za měsíc nebo za 5 let, je na vás.
Únik je otázka technického řešení. Závislost na distribuci, co pod tím pojmem rozumíte? Benzín nebo naftu taky benzínce musí někdo přivézt. LPG je dále levnější než etanol nebo CNG, což vám možná uniklo.
Jaký má stát zájem na rozšíření CNG nebo jakéhokoliv alternativního paliva? Odpovím za vás - pro stát je to špatně. Protože vybere míň na spotřební dani a na DPH. Máte pocit, že by při stávajícím daňovém systému stát hospodařil s takovým přebytkem, že by přemýšlel o tom, kam ho vrazit? Já mám spíš pocit, podložený čísly, že každý rok stát prodělá nějakých 100 miliard a láme si hlavu tím, kde je komu sebrat.
Připadá mi to tak, že se mýlíte skoro ve všem, co tu píšete.
18. 2. 2013 17:56
Re: abolutny nezmysel
Za
A. Pokud vím nepsal jsem nic o benzín, nafta vs. CNG, ale pouze LPG vs. CNG že? A to že distribuce CNG e jednodušší než LPG je jasné každému kdo ví co CNG vlastně je tudíž, že se jedná o zemní plyn distribuovaný veřejnou sítí....

B. Stát nemusí pro rozšíření CNG stanic dělat vůbec nic, je to otázka soukromého sektoru, nebude li nabídka čerpacích stanic nebude nabídka automobilu na CNG a naopak......

C. Nižší cena LPG oproti CNG, je zanedbatelná navíc na stejný objem CNG ujede auto více než na LPG jelikož na CNG má auto vyšší minimálně stejný výkon což u LPG ani omylem tam je výkon vždy nižší.

D. Co se týče úniku a s tím spojeným odérem LPG je úplně jedno jaký systém auto používá, pravda je pouze to že nynější systémy smrdí méně než ty před cca 15 lety.
19. 2. 2013 08:36
Re: abolutny nezmysel
A - Dobře, s tou distribucí máte pravdu, že u CNG je jednodušší. Pokud bude mít pumpa přípojku na zemní plyn, nemusí mít možná ani nádrž. Ovšem pak se nabízí otázka, proč tak málo čerpacích stanic nabízí CNG, když by si mohly snadno rozšířit sortiment. A nedomnívám se, že by majitelé velkých benzínek neuměli počítat. Takže mi vychází, že to asi nebude tak jednoduché, jak tu prezentujete.
B - Ovšem tady si protiřečíte. Pokud píšete o daních a dotacích, pak jde jednoznačně o státní politiku. Daně nevybírá a dotace nerozděluje žádná soukromá firma. Nemluvě o tom, že v původním příspěvku stát přímo jmenujete.
C - Rozdíl v ceně rozhodně zanedbatelný není. Všiml jste si někdy loni, když Shellka zlevnila benzín o cca 2 Kč na litru oproti konkurenci, jaké se před ní dělaly fronty? (Bavím se o situaci ve městech, kde Shell takto cenově konkuroval síti Tank ONO). Cenový rozdíl CNG-LPG je ovšem větší, než 2 Kč/l.
D - i zemní plyn, i propan jsou odorizovány z bezpečnostních důvodů. Ovšem zatím jsem nikdy u plyňáků nepozoroval nějaký výraznější únik. Ale na druhou stranu jsem kolem nich nechodil a neočichával, ani jsem se o těsnění plynových nádrží nezajímal do hloubky, takže tady nevylučuji možnost, že u propanu můžou mít horší systém těsnění.
19. 2. 2013 10:22
Re: abolutny nezmysel
Kolik je dobíjecích stanic pro autíčka na baterky? Vy by jste stavěl něco po čem není dostatečná poptávka? Pořídit si plnící stanici CNG je je snadnější než u LPG. Co se týče rozdílu ceny LPG a CNG máte pravdu, ale jelikož s CNG budu jezdit za půlku co vy s LPG je mi to tak nějak šumák. VOLVO V 70 na CNG spotřeba 4,9 kg na 100 km. S LPG pouze sen.
19. 2. 2013 11:06
Re: abolutny nezmysel
S LPG byste spotřeboval taky cca 4,9 kg na 100 km :-) Vtip je v tom, že LPG má nízkou hustotu, takže těch 4,9 kg je přibližně 9 litrů.
Pravdou však je, že v současnosti jsou kilometrové náklady u CNG nejnižší.
25. 2. 2013 09:21
Re: abolutny nezmysel
Čili si shrňme situaci - pumpa LPG je "na každém rohu". Když budu jezdit po republice, nestane se mi skoro, že bych do 50 km nejel kolem LPG pumpy, aniž bych si musel zajet víc než 100 metrů, natož pak jezdit někam do areálu na dvoře. Když budu bydlet třeba v Horažďovicích, zajedu si k nejbližší CNG pumpě přes 60 km.
www.cng.cz/…teraktivni-mapa/
Srovnejte si s LPG: seznamlpg.cz/
Vy říkáte, že pumpu na CNG lze postavit mnohem snadněji, spotřeba je mnohem nižší, a přesto pumpaři jsou taky hloupí, protože na ně nestavějí čerpací stanice. A lidi jsou tak hloupí, že si auta na CNG nekupují (a to ani v krajských městech, kde nějaké ty pumpy jsou - tedy kromě Zlína).
Kdyby zřízení pumpy pro CNG vyšlo pumpaře na nějakých bratru do 50 tisícovek (tolik cca by mohla stát tlaková nádrž s přípojkou plynu, kompresor a hadice s koncovkou), asi by co pro něj byly celkem bagatelní náklady vzhledem k ceně provozu celé čerpací stanice.Přesto do toho nejdou. Buď je to složitější, nebo to stojí víc peněz, nebo jsou prostě konzervativní (ta poslední možnost mi připadá ale celkem nepravděpodobná, pumpaři bývají velmi podnikaví, pokud z toho kouká nějaký zisk).
Ale pozor, já nejsem principiálně proti CNG. Je fajn, že je tady další alternativní palivo. Říkám ale, že pro moje ježdění mi víc vyhovuje, když kvůli tankování nemusím jezdit někam do Tramtárie. A taky si samozřejmě umím spočítat cenu auta a jeho provozu. A těch 50-60 tisícovek, co by stála přestavba na CNG, v kombinaci se špatnou dostupností čerpacích stanic, to mě zatím dost odrazuje.
Avatar - chlapecx
3. 11. 2013 00:43
Re: abolutny nezmysel
za tím bude ropná lobby :-) že se ten CNG nijak moc nerozšiřuje :-) to samý auta na elektriku..-...
dáte to doma na "nabíječku" a´t to bdue elektrika nebo dokocne ten zimní plyn.... zapnete knoflík a ráno vypnete a jedete >:D no proč ne? toho by se určitě někdo chytil, kdo by takový dobíjecí tankovačky doma začal připojovat na vedení zemního plynu >:D
a palivová lobby by měla po ptákách!!!!
si to vemte, KOLIK stojí SUROVÁ ropa, a KOLI výsledek! a nemlvuě o daních!!! čím nahradit spotřební daň a DPH z paliv?? vždyť to je ZÁKLAD OBŽIVY Státu!!! Od živnostníků se v roce 2007 vybralo 4 miliardy a v roce 2012 asi 800 MILIONů :-) haha, pak že nejsou paraziti >:D protože sami nemaj zakázky a peníze, tak neplatí ani daně >:D a zakázky nemají i díky tomu, že NIKDO ne nepoptává >:D NIKDo na ně nemá >:D
a těch čerpacích stanic po republice, co by se mohlo v klídku zavřít :-))) HAHA
Avatar - Ronault.
17. 2. 2013 22:41
Re: abolutny nezmysel
Kdyz necemu nerozumis, tak o tom nepis. V vem pripade navic okorenenem fanatickym vw vztahem... kdybz VW prislo alternativnim pohonem na blbost, tak bys mel supersport s nekonecne plnou nadrzi.
17. 2. 2013 11:30
Re: abolutny nezmysel
Já u LPG vnímám jen jedno negativum - nutnost častějšího tankování (nádrž je menší a spotřeba vyšší). Pak mírně vyšší servisní náklady a taky zabrání prostoru pro rezervu. To jsou všechny minusy, co mě napadají.
Smrdí ? No a co - benzín smrdí taky a nikdo si na to nestěžuje. Snížení výkonu nepopírám, ale já osobně to vůbec nedokážu postřehnout, takže tohle pro mě není minus. A odkud bere čerpačka palivo, to není můj problém, to je věc majitele čerpačky, takže mě to absolutně nezajímá :-)
Plusem je nízká cena paliva ve srovnání s klasickými palivy ... a pokud to srovnám s alternativními palivy, tak velká hustota čerpaček.

CNG jako palivo taky smysl, ale zatím je pro mě nepoužitelné. Z mého pohledu jsou problémem obrovské nádrže, dražší ceny přestaveb a malá hustota čerpaček.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2013 22:52
Re: abolutny nezmysel
:yes: :yes: :yes: Tady jde vidět, že někdo má zkušenosti a ne jen filosofické myšlenky.
18. 2. 2013 18:23
Re: abolutny nezmysel
Málo která auto smrdí benzínem když nejde auta na LPG všechny. Co se týče nádrží na CNG je vidět že vůbec nevíte o čem mluvíte. Rozměry a tvary nádrží na CNG jsou tak rozmanité že se dá implantovat snad do "Každé" volné skulinky platí systému z výroby a homologací. U LPG vždy místo rezervy :-( Navíc auta z výroby mají většinou menší benzínovou nádrž na cca 20 litrů. Zbytek prostoru je využit na nádrže zemního plynu. U Volva V70 byly nádrže celkem tří pod vozidlem vedle benzínové nádrže a pod zadními sedadly tak že žádné omezení prostoru ve vozidle. Do nádrží se vlezlo max. 28 KG plynu a spotřebu 4,9 kg na 100 km při ceně 21,50 za kg dnes cca 23,50 jsou i tak náklady na palivo na 1 km velmi výhodné něco málo přes 1,- na km o tomhle si auto s LPG může nechat jen zdát. Co se týče Hustoty plnících stanic máte pravdu [odkaz] i když bych to neviděl tak černě. Se zákaznickou kartou RWE můžete tankovat v každých plynárnách a účet vám příjde jednou za měsíc domů. Co se týče ceny přestavby na zemní plyn máte pravdu že je to drahý špás, ale u LPG to v začátcích taky nebylo nic levného. Navíc systémy na CNG jsou jiné kafe než LPG které jsou více méně univerzální.
18. 2. 2013 19:46
Re: abolutny nezmysel
Já cítím LPG jenom při tankování, jinak ne. Minulý týden jsem byl na prohlídce, případný únik by odhalili přístrojem. Co se týče systémů z výroby, to máte pravdu ... jenže kolik takových aut se u nás nabízí ? Velmi málo. Pouze Fiat má dostatečnou nabídku aut, která stojí za řeč. Takže realitou jsou přestavby - nedávno jsem viděl Fabii, kde celý kufr zabírala obrovská nádrž na CNG.
Velkou výhodou CNG jsou nižší kilometrové náklady, to je nesporné. Problém vidím v tom, že politici dali do zákona postupné zvyšování spotřební daně na CNG, zatímco u LPG bude spotřební daň fixována na dosavadní výši pravděpodobně až do roku 2020. Pak se podle mě bude lámat chleba, protože EU na ten rok naplánovala velké změny ve zdanění paliv. Je jasné, že spotřebitelé půjdou tím směrem, kde bude daň nižší.
15. 10. 2013 23:14
Re: abolutny nezmysel
Snížení výkonu jsem nikdy nepociťoval. Naopak klidnější chod motoru.
Avatar - volvo s60
3. 3. 2013 14:02
Re: abolutny nezmysel
Nafta voni jak fialky!? :yes:
15. 10. 2013 23:11
Re: abolutny nezmysel
Co smrdí? To asi máš furt vzpomínky na Lady a Š105/120 s klasickou pb bombou v kufru. Dnes LPG smrdí jen když se vyckvakne hadice při tankování.
16. 2. 2013 16:42
Re: abolutny nezmysel
Tohle ale není přímo od výrobce - Škodovka nedělá žádné LPG auta ani přestavby se zárukou.
Avatar - KubikCv
16. 2. 2013 22:28
Re: abolutny nezmysel
Octavia druhé generace 1.6 měla fabrický LPG
17. 2. 2013 09:00
Re: abolutny nezmysel
Ano, měla. Ale já mluvím o přítomném čase - nemá.
18. 2. 2013 19:58
Re: abolutny nezmysel
Není lepší napsat že jsi napsal hovadinu než to trapně zachraňovat? ;-\
19. 2. 2013 08:40
Re: abolutny nezmysel
Napsal jsem toto: Škodovka nedělá žádné LPG auta ani přestavby se zárukou.
To není hovadina, to je pravda. Podívej se do ceníků, LPG tam nenajdeš.Přitom koncernový příbuzný Seat nabízí modely Ibiza LPG či Altea XL LPG.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 2. 2013 09:11
Testy na pokracovanie...
Uz to zacina.... Zda sa, ze nas caka zaplava testov Rapidu a Octavie s kazdym motorom, s kazdou prevodovkou, s kazdym stupnom vybavy, a ked uz naozaj nebude o com, pridu na rad akcne modely a rozne farby...
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2013 10:06
...
Dotaz, pančitelko!
Jak se u motoru s hydroštelama seřizujou ventilový vůle? :-)

/nebylo by to vhodnější pro příště napsat do samostatnýho boxu?
Rozbalit vlákno
3
16. 2. 2013 20:06
Re: ...
Myslene to asi bolo tak, ze je potrebne kontrolovat stav ventilov, lebo hrozi podpalanei ventilov a to bude jednym z dovodov neposkytovania zaruky na LPG od Skodovky.
17. 2. 2013 20:40
Re: ...
Tipujem, ze ten TSI uz nema tvrzene sedla ventilov, takze s LPG sa napocitalo od zaciatku. Ked tam niekto dodatocne namontuje LPG, tak ho caka nova hlava za nejakych 100tisKM.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2013 22:53
Re: ...
Kdo umí, ten umí, neumí, ten píše, chlapečku ;-)
Avatar - qwert88
16. 2. 2013 10:14
LPG do TSI NE
Jedinné pozitivum v provozu na LPG vidím v tankování.nebo přesněji placení,jinak v ničem,jsou s tím potom problémy.To znamená,co 50000km měnit lambu,kolísání otáček,už jsem byl i světkem ohnutých ventilů,řídící jednotka taky nevydrží věčně.Když LPG tak atmosféru,třeba ta 1.6 75kw z minulé Octavie by šla,ale do TSI,které samo o sobě není moc spolehlivé a rvát do toho LPG?!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Slavek-TDM
16. 2. 2013 17:37
Re: LPG do TSI NE
Smim vedet, proc se ohnuly ventily kvuli provozu na LPG?
Avatar - Shr3k
16. 2. 2013 10:53
Auto pozapomněl
na nutné chlazení benzínových vstřikovačů systému TSI (jinak by brzy uhořely) kontinuální dodávkou benzínu. Spotřeba benzínu tvoří pak cca 20% celkové spotřeby.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2013 20:10
Re: Auto pozapomněl
Nad 135kmh aj benzinove TSI privstrekuje benzin, aby uchladilo katalyzator.
16. 2. 2013 12:28
To by som neriskoval ....
Na životnosť tohoto motora by som veľmi nevsádzal .... hlavne pri dvojročnej záruke ...
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2013 13:25
do TSI zbytečný
Naprostá blbost. Proč proboha do už tak hodně úsporného TSI motoru mají tendence cpát ještě LPG? Vždyť to žere opravdu malinko a s benzínu uspornější motor neznám, tak nevidím důvod, kdo by si huntoval motor tímto výdobytkem, který měl smysl opravu jen u té 1,6 MPI 75 kw.
Rozbalit vlákno
4
16. 2. 2013 14:27
Re: do TSI zbytečný
Je z podivem, že nákl. aut je dbáno na poměr výkon motoru/váha auta- soupravy, který nesmí klesnout pod určitou hranici ( která se stále zvyšuje kvůli bezpečnosti ) a je založen na objemu motoru ! Proč to samé neplatí u os. aut ? Navíc poslední kontroly ukazují, že uváděná spotřeba u těchto " spořílků " je vlastně klamavá reklama.
16. 2. 2013 16:40
Re: do TSI zbytečný
Tendence je jasná - ušetřit za palivo. Co je na tom nelogického ? 90 haléřů na kilometr už je slušná úspora. Otázkou je, zda tento motor dlouhodobě vydrží provoz na plyn.
16. 2. 2013 22:22
Re: do TSI zbytečný
No tá "strašná" úspora je v realite nereálna ... a preto sa dobre predávajú TDI ;-)
16. 2. 2013 22:46
Re: do TSI zbytečný
Cisto racionalny dovod. 3roky naspat sme tankovali liter benzinu po cca1€, dnes po 1,5€, takze narast je okolo 50 percent. Cena lpg je voci benzinu plus minus polovicna aked mas nejaky vyssi najazd, alebo zivis dve sukromne auta, tak je to dobra ekonomicka alternativa ;-)
16. 2. 2013 15:35
Proboha proč?
LPG? CNG je daleko lepší, kdyby raději už někdo udělal z výroby motor který dokáže chroupat E85 a CNG :-!
Rozbalit vlákno
63
16. 2. 2013 16:09
Re: Proboha proč?
PROČ zrovna E 85???
16. 2. 2013 16:14
Re: Proboha proč?
Když už auto na alternativní palivo s cílem ušetřit tak proč ne? E85 sotji 26,- litr a CNG v průměru 22,50.
18. 2. 2013 18:26
Re: Proboha proč?
Se spotřebou 4,9 kg na 100,- a cenou 22,50 dnes spíš 23,50 je mi to tak nějak šumák..... jelikož je to pořád výhodnější než LPG :-!
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 20:51
Re: Proboha proč?
Podle toho v kterém autě... samozřejmě vyjeď s CNG do Evropy aniž bys musel být odkázán na zajíždění desítek km k řídké síti CNG plniček...
19. 2. 2013 10:04
Re: Proboha proč?
Okruh Německo, Francie, Itálie, Rakousko a zpět do ČR. najeto 3800km pouze na CNG problém s tankováním na trase nulový.
15. 10. 2013 23:16
Re: Proboha proč?
A u nás kde po dálnici?
16. 2. 2013 16:36
Re: Proboha proč?
V čem je lepší ?
16. 2. 2013 16:45
Re: Proboha proč?
Žádné ztráty výkonu spíš naopak, nižší spotřeba nebo stejná jako na benzín, nesmrdí.
16. 2. 2013 17:03
Re: Proboha proč?
Nižší spotřeba se nekoná,a ani nemůže
16. 2. 2013 17:07
Re: Proboha proč?
Vážně? Jezdil jsem skoro půl roku s Volvem V70 BiFuel 2,4 a na CNG mělo o 0,5 litru nižší spotřebu než na N95 není to moc, ale přece. Octanové číslo zemního plynu je až 130.
16. 2. 2013 17:09
Re: Proboha proč?
Já mluvím o E 85. CNG mně nezajímá.A mimochodem,článek je o LPG
16. 2. 2013 17:11
Re: Proboha proč?
To musíš konkretizovat o čem mluvíš víš :-) máš pravdu že motor upravený na E85 má cca o 10% vyšší spotřebu což s cenou o minimálně o 10,- nižší než N95 není žádná tragedie.
16. 2. 2013 17:12
Re: Proboha proč?
10-50%. Je to o ničem.
16. 2. 2013 17:13
Re: Proboha proč?
Ano v případě že není auto upraveno je spotřeba vyšší než 10%. To je ale logické....
16. 2. 2013 17:16
Re: Proboha proč?
Spíše naopak. Original Flex fuel žere +40%. Ale dodatečné krabičky méně. Jsou totiž nastaveny kompromisně. Aby to jelo a zároveň tolik nežralo. Směšovací poměr není 10:1(u nich)
16. 2. 2013 17:19
Re: Proboha proč?
Nemůžeš kupovat základní sadu za 3000,- která neumí ani zimní studené starty. Taková pouze prodlužuje dobu vtřiku. Sady za 9000,- a víc jsou dokonalejší, dělají se i tzv. Racing sety.
16. 2. 2013 17:25
Re: Proboha proč?
něco takového kupovat mě nikdy nenapadlo >:-[]
16. 2. 2013 17:27
Re: Proboha proč?
Tak pak nechápu odkud bereš zkušenosti a rozumy ohledně E85 i když je pravda že znalosti máš mizivé, vyčtené z netu tudíž zavádějící.
16. 2. 2013 17:32
Re: Proboha proč?
Rozumy beru z praxe. Kolik žere original flex fuel? >:-[] Rozumbrado. Všechny krabičky na E 85 jsou upraveny na spotřebu a auta jezdí na chudou směs.
16. 2. 2013 17:42
Re: Proboha proč?
A proto nepocítíš rozdíl ve výkonu při jízdě na E85 která má octanové číslo 105 v případě že je auto na provoz přizpůsobeno a jezdí na chudou směs že?
16. 2. 2013 17:57
Re: Proboha proč?
auto nejezdí na oktanové číslo. Pokud se nezvýší kompresní poměr,tak využít to může pouze turbomotor
16. 2. 2013 21:15
Re: Proboha proč?
Oktanové číslo souvisí s klepáním. Pokud nezměníš kompresní poměr, tak ho jen těžko využiješ.
16. 2. 2013 21:29
Re: Proboha proč?
Litr E85 obsahuje citelně méně energie než benzín (zhruba o 29%). Nějakých 40% a více bych u tovární přestavby rozhodně neakceptoval - očividně má na E85 výrazně menší účinnost než na benzín.
16. 2. 2013 21:38
Re: Proboha proč?
čistý etanol má výhřevnost 23,9 MJ/litr benzín 32,5
16. 2. 2013 21:45
Re: Proboha proč?
Na čistý etanol se však nejzedí. Proto to E 85 kdy 85 je procentualní obsah etanolu zbytek je N95
17. 2. 2013 13:42
Re: Proboha proč?
Já na něho občas jezdil. >:-[] E 100 :yes: Jinak nepotřebuji poučovat co je oktanové číslo a,že v E 85 v létě má být 15% benzínu a v zimě 30%.Má být,píšu raději,protože V ČR je vše nejisté >:-[]
16. 2. 2013 21:47
Re: Proboha proč?
Není to spíš něco jako 22,8?
16. 2. 2013 18:10
Re: Proboha proč?
Bratr měl v Superbu 2.8V6 přestavbovou sadu na E85 - vydržela mu tam 2 měsíce a šla ven - auto špatně startovalo, škubalo při jízdě a občas na semaforech zhaslo. Přestavba stála 11.500,- . Toliko má zkušenost s " lepší " sadou na E85. LPG jsem měl a najel na něm 380.000 km a bez problému.
16. 2. 2013 20:48
Re: Proboha proč?
Od jaké firmy byla ta sada na E85?
16. 2. 2013 21:20
Re: Proboha proč?
A samozřejmě s výkonem motoru. Auta dovezená s USA kde jezdí na 89 octanový benzín mají byť na N95 lepší dynamiku, celkový projev a nižší spotřebu ;-)
16. 2. 2013 21:31
Re: Proboha proč?
Nezáleží odkud jsou dovezena. Záleží na kompresním poměru. Pokud do auta z 30. let naleju benzín oč. 95 a má kompresní poměr 6,6:1 tak lépe nepojede. Jsou ovšem auta,kde je minimum oč.91(95) ale doporučeno je 98 a víc.
16. 2. 2013 21:34
Re: Proboha proč?
V USA používají AKI, v Evropě používáme RON. Nepleť jablka a hrušky. Pokud není motor na vyšší oktanové číslo stavěný, tak je ti k ničemu.
16. 2. 2013 21:40
Re: Proboha proč?
okt.č. RON etanolu 100% je 117,oproti Naturalu 95/RON95,MON 85/
16. 2. 2013 21:49
Re: Proboha proč?
Aha a proto mají auta na třeba na V-Pover racing vyšší výkon? neříkám že v desítkách procnet, ale je to znát hlavně na spotřebě nemusí se na auto tak šlapat.
17. 2. 2013 20:59
Re: Proboha proč?
Pokud máš vyšší výkon, není to oktanovým číslem - to jen udává odolnost vůči samozápalu. Palivo má prostě jiné složení, které mu zřejmě lépe vyhovuje.

Je to jen marketing. Je snadné lidem vysvětlit, že vyšší číslo znamená lepší palivo, byť to spolu nesouvisí. Problematika je to mnohem složitější. Pokud ti skutečně dají lepší palivo, tak je to celkem neškodné klamání. Nic to nemění na tom, že motor nedokáže využít vyššího oktanového čísla, pokud na to není stavěný.
16. 2. 2013 21:50
Re: Proboha proč?
Jasně ;-) >:D
16. 2. 2013 22:52
Re: Proboha proč?
CNG ma v nasich koncinach mizerne mnozstvo cepracich stanic, E85 podobne, pricom tato sracka deformuje polnohsopodarstvo :-! . LPG natankujes v kazdej diere
17. 2. 2013 10:51
Re: Proboha proč?
Rozšíření čerpaček na CNG je s nadsázkou otázka jednoho dne. Stačí se napojit na veřejnou síť. Nemusí se tedy dovážet jako LPG :no:
17. 2. 2013 11:13
Re: Proboha proč?
ak by to bolo take jednoduche, uz by sme frcali len na tom;-) . Skor ako zacneme CNG rozsirovat,treba sa pozriet na cenju prestavby, resp. ponuku aut s CNGod vyrobcu. A to zatial nie je ziadna hitparada
17. 2. 2013 11:24
Re: Proboha proč?
Samozřejmě že není málokdo bude nabízet každý model co vyrábí s možností CNG když není pořádně kde tankovat. Rozšíření čerpaček je základ pak se může masově rozjet pohon aut na CNG. Plnící stanici na CNG si můžete pořídit i domů a napojit ji na přípojku plynu jen se vám bude cca 20kg plnit třeba celou noc, Kvůli nízkému tlaku v síti.
17. 2. 2013 12:08
Re: Proboha proč?
neviem aka je cena domacej plniacej stanice v sucasnosti, ale poznam jednu mensiu firmu, ktora ma auta na cng a vlastnu stanicu
17. 2. 2013 12:35
Re: Proboha proč?
Vlastní stanice je samozřejmě nesmyslná investice pro jedno i dvě auta uvedl jsem jí jen proto že na LPG nic takového nejde a i kdyby není to tak lehké a stálo by to trojnásobek ;-\
Avatar - Ronault.
17. 2. 2013 22:59
Re: Proboha proč?
Takže ty tvé teorie jsou pouze teorie, pokud nejsem schopen projet celou ČR bez obavy, že auto budu muset tlačit, tak to není plnohodnotná alternativa, LPG plniček je dnesv podstatě stejně hodně jako benzínek.
18. 2. 2013 18:28
Re: Proboha proč?
Ne osobní zkušenoti. Projet celou republiku? Myslí si že žádný problém [odkaz] s plnou nádrží plynu se k další plnící stanici dostaneš bez problémů.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2013 20:54
Re: Proboha proč?
Aha, takže když pojedu z místa, kde není plnička, do místa kde není plnička, tak musím zajet prvně třeba 30 km k plničce, dojet do cíle a pak v okruhu dalších 30-40 km hledat další plničku, takže se mi jedna cesta po republice prodlouží o hodinu až dvě... to už můžu rovnou vlakem.

Síť plniček LPG je proti tomu stonásobná.
19. 2. 2013 10:12
Re: Proboha proč?
Když bydlíš v horní dolní nemůžeš si koupit auto ani na LPG jelikož tam taky nemáš plničku tak o co ti jde? Auto s s tímhle pohonem se vyplatí těm co opravdu jezdí, ne těm co vyjedou jednou za týden a to ještě kolem komína. Lidé bydlící ve městech a poblíž viz. mapa. Nemají problém. Ti co bydlí dál mají bohužel smůlu a takové auto pro ně není, nikdy jsem neříkal že s tím mají jezdit všichni. Znám spousty míst kde je to i k nejbližší plničce LPG minimálně 30 km. A to tam většinou mají ceduli že LPG není hold nedokonalost zásobování ;-\
19. 2. 2013 11:01
Re: Proboha proč?
Řeknu to takhle ... když vidím tu mapu CNG stanic, tak bych s tím palivem dokázal žít, ale jen díky tomu, že jezdím dlouhé trasy, takže prakticky při každé jízdě kolem nějaké z nich projedu. Předpokládám, že se počet CNG stanic bude zlepšovat. Takže za pár let se hlavním problémem stane dostupnost CNG aut. Nová jsou většinou drahá a nabídka je u nás opravdu prachmizerná (třeba Volvo s originálním CNG se u nás nikdy koupit nedalo, pokud si pamatuju) a přestavby jsou velmi složité.
Prozatím vidím ejvětší perpektivu pro CNG v autobusech, dodávkách a nákladních autech, protože tam se velká nádrž dá "nacpat" jednodušeji a díky velkým kilometrovým nájezdům se investice rychleji vrátí.
19. 2. 2013 19:11
Re: Proboha proč?
Volvo se vždy vyplatilo dovést ze Švédska, místní importéři neví co by si řekli a to samé i za díly :no: Auta z nájezdem kolem 2000 km se tam seženou za 70% ceny co tady nové Navíc všechny verze pro tamní trh mají velmi příjemnou věc a to nezávislé topení. Sice ze sítě na 220 V, ale pro ty co mají rodinný dům bez garáže je to ideální řešení. Taková V 70 2,5 T CNG 200 koní se spotřebou 4,8 kg hmmm :-(
Avatar - volvo s60
22. 2. 2013 10:09
Re: Proboha proč?
Ja mam S60 2,5T LPG montovane dodatecne u Plyn Havel ve Studenci a jezdim dlouhodobe za 9,5l Lpg! Cena za montaz sekvencniho vstrikovani plynu 30t Kc! Mam dojem ze CNG prijde financne min na dvojnasobek?
Avatar - Slavek-TDM
22. 2. 2013 13:01
Re: Proboha proč?
Vidis a kdyby sis to nechal montovat u Staffa v Jicine, mohl jsi jeste 5 tisic korun usetrit :-)
Avatar - volvo s60
22. 2. 2013 13:40
Re: Proboha proč?
Nevim, snad ale tohle je 5valec vcetne primazavani ventilu!?
Avatar - Slavek-TDM
24. 2. 2013 20:04
Re: Proboha proč?
Primazavani standardne nemontuje - zkusenosti jsou smisene a nepotvrzene (vim o autech, ktery zaklepaly ventily i s primazavanim a naopak). Cena 25k je za 6ti valec, takze v petivalci by se do ni vesel i FlashLube.
24. 2. 2013 20:13
Re: Proboha proč?
Zaklepání ventilových sedel je výsledkem nízkých otáček motoru. Jezdit na 5 převodový stupeň 50 km/h aby ch ušetřil trochu smradlavého plynu není nic neobvyklého :-! . Mimochodem pro ty co mi tady cpou do hlavy že nové systémy LPG nesmrdí, minulý týden v pátek jsem měl tu čes s Touranem 1,6 přestaveným na plyn cca před třemi měsíci. A? Světe div se smrděl :-! Ano úplně stejně jak smrdí ty Vaše káry na LPG..... stačilo mi kolem zaparkovaného auta projít. A už vůbec nemluvím o trávení času v dílně. Nic proti tomu nemám ani Vám to neupírám jen tady neopište stupidní nesmysly že nesmrdí :no:
Avatar - volvo s60
3. 3. 2013 14:10
Re: Proboha proč?
Vycisti si zuby, to ti smrdi z huby! :yes:
3. 3. 2013 14:12
Re: Proboha proč?
To víš že jo jen si kecej a dál ze sebe dělej vola že z auta na LPG není cítit odér plynu. Kdyby jste to přiznali neděláte ze sebe hlupáky.
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 20:53
Re: Proboha proč?
Dám příklad, bydlím-li v Mostech u Jablunkova a jezdím-li do práce do Bohumína, což je 50 km a jsou takoví, co to jezdí, tak nejbližší plnička je ve Frýdku, kde musím z trasy zajíždět 30 km a totéž do Ostravy, když pojedu autem na LPG, tak přímo v Mostech je plnička, další 3 v Jablunkově, další v Bystřici, Třinec 3x, Těšín 2x, Karviná odhadem 4x, a Bohumín opět cca 3x.
A to jsou města od 30 do 80t obyvatel.

Totéž platí i o jiných částech republiky, prostě dostupnost CNG jej staví do pozice, kde je v současnosti elektřina... jinak jsou principy úplně stejné, tvá averze je jen z důvodu neznalosti a sebepřesvědčování, jak jsi nad ostatními jednou vyzrál...
19. 2. 2013 21:07
Re: Proboha proč?
Kdy jsem prosím tě tvrdil že jsem nad ostatníma vyzrál? Možná by to chtělo přestat si domýšlet teorie které se ti hodí do krámu. Auto s CNG nevlastním jen jsem jej měl nějakou dobu k užívání a na cestách po ČR mě to nijak nelimitovalo. Jezdíš li okolo komína je jasné že je pro tebe CNG nesmysl. Tvrdím jen to že auta na LPG smrdí po plynu a nikdy mi nesmí do baráku, nikomu jej však neupírám ani nevymlouvám tím končím.
19. 2. 2013 22:00
Re: Proboha proč?
tady je krásně poznat, když někdo píše o nečem co nezná. auta na LPG smrdí po plynu? Tys asi auto na LPG tak 20 let neviděl a necítil. To bylo naposledy cítit ve Favoritu. Dnes u nastartovanýho auta na lpg nepoznáš, co spaluje.
Avatar - Ronault.
20. 2. 2013 19:19
Re: Proboha proč?
Mám doma auto na LPG už pomalu 20 let a nikdy žádné nesmrdělo po plynu, stejně tak bude smrdět CNG, to ti už tu někdo vysvětloval.
I při jízdě přes celou republiku dělá CNG potíže, síť není tak široká, že bych mohl jet jakoukoliv trasu bez předešlého plánování zajížďky.
Avatar - volvo s60
22. 2. 2013 13:36
Re: Proboha proč?
Snad, mozna, ale tohle je 5valec a je to vcetne prtimazavani ventilu!?
Avatar - chlapecx
3. 11. 2013 00:57
Re: Proboha proč?
cvo je nesmyslnýho na kohoutku a nějakým kompresoru s nějakou elektronikou na zabezpečení, hlídání tlaku a úniků a nějakým měřičem odběru?
NIC, otázka pár tisíc MAX... ve velkovýrobě... tohle někdo POVOLIT a zavést, tak vás ujiš´tuju, že to výrobce nestačí vyrábět a montovat!!!
Avatar - chlapecx
3. 11. 2013 00:55
Re: Proboha proč?
ano, stačí a právě PROTO to nejde!!!! jak jsme psal výše, nebudu to hkledat >:D
prostě petroprůmysl by to mohl zabalit :-)
dokud bude ropa tak NELZE, jen si vemte cenu surový ropy a cenu benzínu nebo nafty :-)
ruka ruku myje, tihle chtějí vydělváat, státy chtějí spotřební dn a DPHáčko :-))) z beznínu >:D dokud se nezvednou daně u CNG tak to nikdo nepovolí >:D
a těch benzínek co by pak nebylo ptořeba, mít doma "nabíjčku" ať an proud, nebo na CNG" přišroubuju ventilek, zapnu knoflík >:D
bezpečnsot? dneska ty systémy umí jasně říct, zda to těsní - a je bezpečný to tam pustit... jiank se nabíjení nersepne a vyhodí hlášku nebo pípání, nebo kontrolku, že je to špatně nasazený, nebo něco... to samý není problém za pár stovek koput čidlo na unikající plyn do garáže..... takže víme, KDE je problém že?
a PROTO si prolobbovali tu řepku!!!
16. 2. 2013 17:19
Etanol a ekologie
E 85 je v celém kontextu ,asi tak ekologický jako nafta,a možná ještě horší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KubikCv
16. 2. 2013 22:34
Re: Etanol a ekologie
Při studeným motoru a nedokonalým spalování vzniká formaldehyd nebo podobnej jed.
Známej tankuje E85 do Punta 1.1 a bez úprav to schroupe.Podobně jako starší Škodofky s BMM
17. 2. 2013 13:41
Re: Etanol a ekologie
Na E 85 pojede téměř cokoliv. Při zahřátém motoru cokoliv i nastartuje.
Avatar - KubikCv
17. 2. 2013 14:00
Re: Etanol a ekologie
u moderních motorů s lambdou ale s vyšší spotřebou.E85 má nižší emise,lambda hlásí chudou směs a následuje vstřikování většího množství paliva
17. 2. 2013 14:08
Re: Etanol a ekologie
Lambda nehlásí chudou směs,ale naopak bohatou. Pro stejný výkon ,ale musíš více šlapat na plyn.Etanol obsahuje příliš kyslíku a ten se nestačí spálit.A moc kyslíku ve výfukových plynech je pro ŘJ BOHATÁ SMĚS. E 85 potřebuje směšovací poměr 10:1 cca. Tedy na jeden díl paliva potřebuje 10 dílů vzduchu. Tedy méně než benzín. Proto jsou různé sportovní filtry pro E 85 podvod prodejců. Dosažení poměru 10:1 je možné buď dodávkou více paliva,nebo omezením dodávky vzduchu.Kámoš má ve Fordu polínko v sání >:D Tedy clonu. ŘJ většiny motorů si pro běžnou jízdu s E 85 poradí,ale při požadavku na vysoký výkon už nemusí regulace stačit a motor jede na chudou směs.Ale tento článek je o LPG,tak bych přestal řešit zelenofašistické palivo dotované z daní všech.
Avatar - KubikCv
17. 2. 2013 15:15
Re: Etanol a ekologie
1.3 G40 na to jela moc hezky >:D [odkaz]
Avatar - vabis
16. 2. 2013 17:44
nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
Všecko jsou to dohady. Vzít 3x TSI na LPG, s každým najdet alespoň 300tkm, rozebrat, analyzovat. Pak se můžeme bavit.

Nápad je to dobrý, spotřebu chce srazit každý a posledních x desetiletí se to přes různé mediální masáže téměř nedaří. Nicméně vzhledem k tomu, že TSI má problémy někdy samo, je ten plyn s určitým otazníkem. I když jde dneska jen o to, nějak překlepat záruku a pak tradá pro nový vůz.
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2013 18:03
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
Já bych si tedy 1,2 Tsi v Rapidu na LPG nekoupil. Ani na benzín :no:
Avatar - twistedTSD
16. 2. 2013 18:30
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
A to proč?
16. 2. 2013 18:34
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
Protože nemám důvěru v tento řetězový,i když už vylepšený motor. Je divné,že to údajně vyřešili,ale poté přešli na řemen.Asi jen tak :no:
16. 2. 2013 21:38
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
Tenhle motor ještě bude pár let v produkci, proto to museli vyřešit. A na nástupci pracovali mnohem déle. Přechod na řemeny se stejně týká jen 1,2 a 1,4. Audi zůstalo u řetězů.
16. 2. 2013 20:16
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
V Skodovke to uz urobili a potom zrusili program LPG, oficialne z dovodu vysokych emisii dusiku :-)
17. 2. 2013 08:58
Re: nápad dobrý, dlouhodobá realita s otazníkem
Je zajímavé, že dodavatelé LPG systémů ty problémy s emisemi zvládli. Takže důvod bych viděl někde jinde :-)
Avatar - volvo s60
16. 2. 2013 19:13
Usporny provoz???
8-s Mam Volvo S60 2,5T 154Kw provoz na LPG dlouhodoba spotreba 9,5l LPG! Rapid TSI 1,2 77Kw spotreba LPG 8l + privstrik benzinu z duvodu chlazeni benzinovych vstriku!? Vzhledem k nakladum na montaz LPG a pravdepodobne kratsi zivotnosti motoru nesmysl!!! :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
16. 2. 2013 22:58
Dodatečná montáž LPG a záruky?
Docela by mě zajímalo jak to bude u novýho auta se zárukama...v článku bylo naznačeno že to může být problém u motoru...ale když jsem viděl přestavbu nového Citigo,kde se vesele řezalo do podlahy,tak mám menší pochyby,jak se potom bude tvářit výrobce na uznání záruky na neprorezivění.U nových aut mi LPG přijde dost zbytečný.CNG má světlejší budoucnost a navíc s CNG v budoucnu nebude problém parkovat v podzemí,jelikož plyn je lehčí než vzduch a dá se dobře odvětrat.
U nás kdysi vyletěl pán i s feldou na LPG z vrat garáže...jelikož tam měl kanál plnej plynu
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
17. 2. 2013 00:03
Re: Dodatečná montáž LPG a záruky?
[odkaz]

Astra >:D
19. 2. 2013 08:50
Re: Dodatečná montáž LPG a záruky?
Kdybych si cpal LPG do auta, tak to udělám hned při koupi. Pokud kupuju nové, tak do nového (samozřejmě pokud by to nešlo na úkor záruky). Protože mám pořizovací investici řekněme 30 tisícovek, která se mi vrátí (a poté vyplatí) jen tehdy, pokud si ji na tom motoru odjedu.
A ten pán s Feldou asi neměl systém za 30 tisícovek, ale tipuju normální PB flašku v kufru, že jo?
Avatar - KubikCv
20. 2. 2013 23:26
Re: Dodatečná montáž LPG a záruky?
únik může být u jakýhokoliv systému... LPG je těžší než vzduch a drží se nízko...v garáži byl kanál a díky menšímu úniku se naplnil celý plynem a pak stačilo nastartovat...únik může být u jakéhokoliv systému :yes:
Avatar - MGRR
17. 2. 2013 08:24
Je to neprodejná s....a, tak to zkouší na LPG
Je to neprodejná s....a, tak to zkouší na LPG, jako u Oct II stejný případ. Tam potřebovali vyprodat motor který měl být dávno zvrakovaný, ale s LPG měl lepší emise než traktor... tak ještě prošel se spotřebou min. 10L/100km
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2013 08:55
Re: Je to neprodejná s....a, tak to zkouší na LPG
Stejný případ to není. Oktávka II měla LPG přímo z výroby, tohle je dodatečná přestavba v běžném LPG servisu.
Avatar - MGRR
17. 2. 2013 08:31
Koupit Rapid je jako být mážoret :)
Mažoreti mi připomínají redakci auto.cz
Hraje koncern VW - koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Jen tak dál - podívejte se na tančící pány :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
17. 2. 2013 14:33
Životnosť vstrekovačov?
Koľko stojí taký špeci LPG vstrekovač, keď vydrží len 80 000 km?
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2013 17:24
Reklamni clanek
Clanek zavani reklamou. Kdyby bylo LPG tak uzasne, tak uz se davno masove rozsirilo, ale to se nejak nekona...Pohon na alternativni palivo jedine od vyrobce, jinak clovek riskuje vic nez ziska...
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2013 08:13
Proč ne.
Mám TSI, pravda, jiný systém, využívající vstřikování kapalné fáze LPG pomoci orignálních vstřikovacích trysek pro benzín. Úbytek výkonu bych řekl žádný (neměřil jsem), snad jen jedna výměna svíček a vyčištění sítka ve vysokotlakém vedení paliva. Jinak jezdím hlavně po městě za 8-9L. mimo město za 6-6,5L. Na benzín jedu jen když mi dojde plyn. Na nádrž najedu 400 až 450km v sumě 700 - 800Kč. A že bych někdy v autě nebo za autem cítil plyn ? Tak to ani omylem :). Jsem spokojený :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Slavek-TDM
18. 2. 2013 09:12
Re: Proč ne.
Jenomze to je jina liga a to technicky i financne. Predpokladam, ze mas Vialle...
18. 2. 2013 09:22
Re: Proč ne.
Mám Vialle LPDi, pravda, není moc těch, kdo je ochotno dát 60k za instalaci. Před tím jsem měl klasický plyn a štvalo mě startování na benzín, že ve vyšších otáčkách nechtěl jet na plyn. Tady jedu furt na plyn, včetně startu. A technicky ? Po pravdě nechápu, co je na tom tak drahé :) Ale co, hlavně že funguje :)
Avatar - Slavek-TDM
18. 2. 2013 14:09
Re: Proč ne.
Technicky to neni zadna legrace, proto to taky krom Vialle nikdo nedela. Vlastne napojujes plynove vedeni do vysokotlakeho benzinoveho potrubi a musis resit vratku, smesovani paliv, rizeni benzinovych vstriku pri vstrikovani kapalneho plynu atd. Tudiz musis mit i cerpadlo plynu s regulaci (ktere u klasickeho systemu neni nutne) a dvoji vedeni. Na druhou stranu nepotrebujes plyn prevadet z kapalneho na plynne skupenstvi a da se vyuzit zmena skupenstvi na ochlazeni smesi ve valci.
18. 2. 2013 15:04
Re: Proč ne.
No já vím, už mám rozebrání a sestavení za sebou. čerpadlo je v nádrži LPG, pak je tam takové bazmek s elektro ventily a hadicemi, upravené vysokotlaké čerpadlo a řídící jednotka pro LPG. Kdyby snížili cenu, tak by toho prodali výrazně více. Ale co, mám to a jsme spokojený. Na 30k km jsem utratil cca 43k, což bych u beznínu říct nemohl :-)
8. 10. 2013 22:09
Re: Proč ne.
Zdravim
Mam Seat TSI, a tiez rozmyslam nad prestavbou na LPG. Rovnako ako ty aj mne odporucaju vstrekovanie povodnymi vstrekovacmi skvapalneny LPG. Vravis ze si s tym spokojny? Ako dlho to mas? Kolko km si nabehal od montaze LPG? Nebadas nejake problemy co sa tyka kultivovanosti chodu motora?