Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Švýcarský extrém: Chystá se zdražení dálničních známek o 150 %

23 komentářů

robsi167
zdrazenie nie je az tak extremne, nakolko znamka uz v roku 1988 stala 40 chf
_Teddy_
Ak je to pravda, tak ked to spatne preratam na 17 rokov, potom toto "extremne" zdrazenie vychadza na ~5.5% za rok...
_MT_
Extrémní je jen svým skokem (150😖. Cena je to (vztaženo k české realitě) špičková.
Gangrel
ze si od nich nevezme priklad nase hruzovlada a nebude nam chtit za ty kvalitni dalnice od pristiho roku taky udelat radost zdrazenim :-!
Avatar - pelikoš
pelikoš
vždyť už se o tom mluvilo v čes.tel.,že možná od příštího roku 1800,-
Avatar - euro89
euro89
Nedávno jsem tady v jedné diskuzi chválil cenu švýcarské známky a šup - je tu zdražení o 150%. Na druhou stranu kvalita silnice je ve Švýcarsku někde jinde a ani 100CHF za známku mě od cest do země Helvétského kříže neodradí. Zato u nás mám pocit, že i kdyby známka stála deset tisíc, tak se na našich tankodromech nic nezmění. :-!
ericn
Pod tu poslední větu bych se mohl i podepsat 😉
Gangrel
V tom pripade je na case vypraskat ten zlodejsky dobytek, ocistit zrno od plev, potlacit ceskou naturu a doufat v lepsi budoucnost 😉
Janodzvonu
Pro Švýcary je to pakatel
_MT_
Hlavně záleží, jaké dálnice si tím platíš.
Janodzvonu
Ty špatné Švýcarské >😁
hansol710
To si robite *? To je ake zdrazenie,??ja ze tu uviduim sumu na urovni aspon 300€ rocne a nie par supov.
Hovorime tu o krajine kde ludia min. rok v referende odmietni zvysenie min. mzdy na nejakych 2800€ ci kolko, mimochodom preto ze tam tak malo nik nezaraba, hovorime o jednej z najlespich krajin pre zivot s o navyssou zivotnou urovnou, o krajine kde ludia odmietli narok na viac dni dovolenky!

Tych par korun za nalepku je vyzmach uzasnym krajinam ako SK a CZ kde sa plati a plati a stoji to vsetko aj tak za *.
zane
Na Slovensku stojí ročná 50€, tak čo to je 80€ pre Švajčiara... Akurát je pravda, že by si mohli zaviesť nejaké 10/14 dňové známky, aby nezdierali okoloidúcich...
Avatar - pario
pario
Oni to majú tak úmyselne,aby im tam tí okoloidúci toľko nechodili 😄
Makovnik
Vo Svajci budu mat teraz urcite lepsie nez velmi dobre cesty.
Nam vsak nepomoze ani zdrazenie na 200Eur/rok.
Aj tak budu vyzerat ako po bombardovani https😐/www.youtube.com/watch?…
megacruiser
ceny dálniční známky k průměrnému platu u nás stejný jako ve Švýcarsku po zdražení, nemám problém 😄
Švýcarsko se od nás liší především praktikováním přímé demokracie. Za lidi nerozhoduje pár nevolených amatérů jak je to zvykem třeba u nás. Tady klidně tuneláři prodají poloviční podíl v ČSA ze 60 milionů a nikdo ani nehne brvou. Chlap který nás připravil o 400 milionů byl ministrem. Chemik si hraje na ekonoma. Stavební firmy předražují zakázky a potom na oplátku kamarády politiky sponzorují. Kilometr dálnice u nás stojí miliardu a vydrží bez poruch ani ne rok. Záruky, sankce? Žádné. Mosty se okamžitě po dokončení rozpadají, protože klidně použijí silně zkorodovanou armaturu, ne jako v zahraničí kvalitně ošetřenou proti korozi. Stejně se stavělo i v jižní itálii když tam vládla mafie. Doporučuji se tam zajet podívat na ty rozpadající se ošizená torza dopravních staveb. Jsme prostě banánová republika a tak jediným řešením je koupě offroadu.
chrudoš
Není potřeba řvát tu jako na novinkách, lepší je trošku vědět😒br /> - beton je díky svému složení (vápno, cement) silně zásaditý, což působí protikorozivně, tzn do betonu se ocelová výztuž dává právěže s povrchovou korozí, která působením betonu po čase vymizí - málokde na stavbě najdeš nerezavou výztuž, je to ale záměr, ne šlendriánství. Špatně provedené krytí ocele betonem je druhá věc, to se ale dá v záruce opravit a při stavbě by měl na to dozor stavby dohlížet.

- to že se novostavba musí po roce na nějakých místech opravit (nebudeme rozebírat dálnici u Ostravy), tzn třeba z 1 km 12m široké silnice se musí zapravit třeba 5x5m znamená, že je potřeba opravit 0,2% procenta povrchu - řekněte mi, která automobilka se může chlubit tak nízkou poruchovostí?Bohužel jsou tyto věci vidět více než v ostatním byznyse, takže je lehké na ně nadávat, nejdřív je potřeba ale zauvažovat
britas1
Přesně tak ...stačí jen trochu přemýšlet😒br /> - jen na okraj do kterýho betonu se dává vápno? .. 😄a že by se do silnic dávalo ZAMERNE rezavý betonářský železo, tak to je pro mě taky novinka.
-že jsou dálnice podobný těm v jižní Itálii je pravda, že kvalitou nedosahujou urovně dálnic v severní Itálii,Německu atd je taky pravda.(Proč když cena je převyšuje?)
-Že se u nás "nedaří" reklamovat prokazatelně ošizené stavby je taky realitou - příkladů by tu mohlo být mnoho
-argument, že nevadí šidit na stavbě silnic, protože jiný, jak řikáš stajlově, byznysy nejsou mediema tolik sledovaný je taky argument za všechny prachy.
-že je u nás kilometr dálnice dražší než v okolních zemích bylo taky mnohokrát prokázáno

a že je ministrem financí někdo vystudoval chemii? no to je taky pravda, tak o co ti jde??

a co se toho druhýho odstavce týká - to je jak argumentace prodejce aut kterej řiká, že to vubec nevadí, že se zadřel motor, vždyt vám zustala krásná karoserie, která zaručeně nerezaví a ty krásný sedadla, krásně svítící světla...no člověče co byste chtěl..to že se vám rozbije jedna součástka ještě neznamená, že auto je vadný.

Ale ve větě že je třeba přemýšlet s tebou souhlasím..
Janodzvonu
Při kvalitě našich cest a staveb,je klidně možné,že se do betonu dává místo písku vápno >😒]
chrudoš
Písek se dává do malty, do betonu patří štěrk a hrubší kamenivo, s tím vápnem to máš výš, vápno tam v podstatě je taky
chrudoš
Tak jedem dál
- ok, měl jsem to pro tebe nasat přesněji - cement, který je složen z vápna - jasné?
- záměr není vhodné slovo, uznávám, každopádně jde o to, že povrchová (ne hloubková) koroze vůbec nevadí, proto je možné výztuže skladovat před zapracováním na volném vzduchu a vlhkosti, nic se nestane.
- nedaří se reklamovat ošizené stavby? tak dej příklad (ne dálnici do Ostravy, ten problém je hlubší, o tom tu diskutovat nebudeme)
- slovo šidit jsem nikde nenapsal, píšeš co já nikde ne, já chci jen poukázat, že neexistuje výrobek, jehož část nebo kus nemusel být reklamovaný - nikdo nevyrobil auto, které by v milionových seriích bylo absolutně bezporuchové, nikdo nevyrobil oblečení, jídlo, atd, prostě chyba se na jednom kousku nebo na jedné části vždycky najde a nejde to udělat absolutně dokonale. I doktoři revidují zákroky, i soudy přezkoumávají, proč by zrovna stavaři měli jako jediní provést vždy všechno bez chyby? Však exituje záruka, která je vymahatelná (a ne že ne) a ta zahrne tyto vady v řádech promile - který obor má tak nízkou kazovost/poruchovost?
- cena je diskutabilní, nejde porovnat cena/km, to je hodnocení jako cena auta/délka, prostě hloupost

- ministr financí je kapitola pro jiný server

- to že se po roce opravuje povrch není vada stavby, to je prostě vadné těsnění kolem dveří, které se jednoduše opraví
britas1
-ne cement opravdu vápno neni, kdyby to bylo to samé....snad to neni potřeba psát ne?
-že se skladuje v každých stavebninách železo venku na dešti, to je pravda a neni asi co k tomu dodávat, ale tvuj první příspěvek vyzněl tak že se snad čeká až se na železe objeví rez, aby bylo možný ho použít do podkladu dálnice, což si nemyslim a naopak-viděl sem používat i železo opatřený jakýmsi černým nátěrem - takže asi právě ochrana proti korozi - můžem tu spekulovat jestli dotyčný stavitel, nad požadavky zadavatele, používal dražší armaturu nebo jen splnil projekt.
- tím hlubším problémem u reklamace dálnice do ostravy - to je to jak tam ujížděj ty hlubší vrstvy podkladu, protože nebyla dodržena projektová dokumentace? Nemužu ti dávat konkretní příklady, protože si to prostě nepamatuju, kdo sleduje dění, tak o tom ví - at už povrch, svodidla, nebo celá vozovka.
- zajímalo by mě docela proč tak hájíš ty stavební firmy, bylo jasně mnohokrát dokázáno, že bývají používány materiály méně kvalitní nebo takové které nesplnují požadavky v daným místě a především jiné než které měly být použity dle projektu, vše jen proto aby se stavitel neoprávněně obohatil. a máš pravdu, že nikdy nic neni bezporuchové...ale proč zrovna u nás je těch "vadných kusů" více než v zahraničí? náhoda? a máš pravdu i doktoři revidují zákroky - ale šel bys do nemocnice kde sou nuceni doktoři revidovat mnohem víc zákroků než v sousední nemocnici? a jestli sou to jednotlivý procenta co se kilometrů týká? (ačkoliv tomu nevěřim) pokud to u nás bude 6% a v zahraničí 3%, tak je to pořád dvojnásobek u nás...a nesvědčí to kvalitě dálnice, ale spíš o tom že kdyby to ošidili ještě víc, bylo by to už až příliš nápadný.
-cena je diskutabilní, ale mužeš určitě porovnat složky které ceny navyšují - mosty, tunely, podklad silnice...a pokud je u nás usek dálnice dražší než usek dálnice v německu na kterým je paradoxně víc tunelů, tak myslim že to určitě v pořádku neni
- problém je, že děravý těsnění u auta je dnes spíš omyl, nedodržení stavebního projektu standard...

-myslim že i ve stavebnictví platí u nás to samý co třeba v potravinách - horší kvalita za víc peněz...
BeranK
No, nechám stranou ten hospodsky rozeřvaný příspěvek Megacruisera a jeho typicky čecháčkovské rozčilování nad prodejem rodinného klenotu ČSA za pouhých 60 miliónů (!?), ale co už asi neví je, že ve skutečnosti by pravděpodobně Korean Air uspěli i s nižší nabídkou. Hodnota ČSA spočívá v podstatě jen v zavedené značce a v tom, že dopravce vlastní výhradní licenci na lety do Ruska. Nemá ale například žádná provozuschopná vlastní letadla, pouze několik starých boeingů, které zřejmě prodá na součástky.Stát postupně do ČSA nalil přes čtyři miliardy korun, jen aby přežily: 2,5 miliardy kapitalizací úvěru od státního Osinku, další miliardu a půl nepřímo z peněz státního letiště a nově vzniklého aeroholdingu. To jsou fakta. Že se toho zbavili pokládám za zázrak a rodinný klenot nebude generovat další a další ztráty je jedině štěstí i pro mně jako daňového poplatníka.

Ale zpět k autům a silnicím. Pokud to nevíte, tak beton je VLHČENÁ směs a spolupůsobení železobetonu jako takového je dáno spolupůsobením tahové (ocel) a tlakové (beton) části. Proto je povrchová koroze naopak žádoucí, psaní o tom, že jsi viděl betonářskou výztuž (výraz armatura je taky pěkný nesmysl, armatury jsou například ventily a podobné součásti na strojních zařízeních a potrubí a ne betonářská výztuž), která byla natřená a usuzuješ z toho, že to byl nějaký "poctivý" stavitel, co to výjimečně dělal pořádně, tak seš poněkud mimo. Nicméně pohádka o jednom jediném poctivém staviteli je na světe.....jinak Chrudoš o tom asi ví víc, než typičtí čeští všeználkové.

A co se týká našich předražených dálnic, opět primitivní vykřikování o jejich ceně nebere v úvahu, co všechno (na rozdíl od Německa třeba) musí v té dálnici být. Stačí jet na Hradec a počítat ty monstrózní přemostění v rovině, různě propustky a přechody pro zvěř, odbočení do každé vesnice a mosty pro každou polní cestu. Stavaři to rádi udělají, bohužel rádoby ekologové společně s jinými chytráky si podobně nesmyslnými požadavky (viz třeba protihluková stěna na přerušení ústecké dálnice...) podmiňují vůbec jejich povolení a nakonec ti stavaři jsou rádi, že to postaví. A za běžné ceny. Jenže když na kilometr dálnice připadá padesát metrů mostních objektů, tak se nedivme, že se ta cena zvedne. Počítejme vlastní dálnici a bavme se o tom, co v Německu staví a hradí úřad pro výstavbu a údržbu dálnic a co u nás musí ŘSD všechno postavit kormě vlastní dálnice. A když se pak snaží předat ty vyžádané mostní objekty těm, co si je vydupali s tím, že je budou muset udržovat, je taky zle....A budeme překvapeni.

A co se týká těch potravin, to že je většina čecháčků nenažraná a chamtivá se odráží i tady. Ona ta skutečná kvalita u nás stojí méně než v Německu, méně než ve Švýcarsku, ovšem o tu skutečnou kvalitu tady většina populace nestojí. U těch "výhodných" a "levných" potravin totiž platí v opačném gardu to samé, co o ostatním zboží. Kde holt není poptávka, tam není nabídka. Nakonec, když to tady zabalila Delvita, řekli to dost jasně. Češi standardně kvalitní potraviny nechtějí. A já dodávám, hlavně si nacpat panděro svinstvem, jen když je toho hodně a je to "laciný". A pak se ukáže, že to není až zas tak laciný, ale svinstvo je to pořádný....

A to neustálý nadávání na politiku a tuneláře? Všichni, co tak ječí a předvádějí svoji "morálku" si tak kompenzují jedině svoji frustraci z toho, že se k lizu nedostanou, protože pak by sami kradli ještě víc, než většina současné garnitury. Malej českej švindlíř a zlodějíček je ohromnej moralista, hloupej, ale o to víc všemu rozumící závistivej kecal. Čest a obdiv té cca třetině národa, pro kterou to neplatí a obdiv, že v tom Česku ještě pořád s tím zbytkem vydrží.