Novinky
-ne cement opravdu vápno neni, kdyby to bylo to samé....snad to neni potřeba psát ne?
-že se skladuje v každých stavebninách železo venku na dešti, to je pravda a neni asi co k tomu dodávat, ale tvuj první příspěvek vyzněl tak že se snad čeká až se na železe objeví rez, aby bylo možný ho použít do podkladu dálnice, což si nemyslim a naopak-viděl sem používat i železo opatřený jakýmsi černým nátěrem - takže asi právě ochrana proti korozi - můžem tu spekulovat jestli dotyčný stavitel, nad požadavky zadavatele, používal dražší armaturu nebo jen splnil projekt.
- tím hlubším problémem u reklamace dálnice do ostravy - to je to jak tam ujížděj ty hlubší vrstvy podkladu, protože nebyla dodržena projektová dokumentace? Nemužu ti dávat konkretní příklady, protože si to prostě nepamatuju, kdo sleduje dění, tak o tom ví - at už povrch, svodidla, nebo celá vozovka.
- zajímalo by mě docela proč tak hájíš ty stavební firmy, bylo jasně mnohokrát dokázáno, že bývají používány materiály méně kvalitní nebo takové které nesplnují požadavky v daným místě a především jiné než které měly být použity dle projektu, vše jen proto aby se stavitel neoprávněně obohatil. a máš pravdu, že nikdy nic neni bezporuchové...ale proč zrovna u nás je těch "vadných kusů" více než v zahraničí? náhoda? a máš pravdu i doktoři revidují zákroky - ale šel bys do nemocnice kde sou nuceni doktoři revidovat mnohem víc zákroků než v sousední nemocnici? a jestli sou to jednotlivý procenta co se kilometrů týká? (ačkoliv tomu nevěřim) pokud to u nás bude 6% a v zahraničí 3%, tak je to pořád dvojnásobek u nás...a nesvědčí to kvalitě dálnice, ale spíš o tom že kdyby to ošidili ještě víc, bylo by to už až příliš nápadný.
-cena je diskutabilní, ale mužeš určitě porovnat složky které ceny navyšují - mosty, tunely, podklad silnice...a pokud je u nás usek dálnice dražší než usek dálnice v německu na kterým je paradoxně víc tunelů, tak myslim že to určitě v pořádku neni
- problém je, že děravý těsnění u auta je dnes spíš omyl, nedodržení stavebního projektu standard...
-myslim že i ve stavebnictví platí u nás to samý co třeba v potravinách - horší kvalita za víc peněz...
-že se skladuje v každých stavebninách železo venku na dešti, to je pravda a neni asi co k tomu dodávat, ale tvuj první příspěvek vyzněl tak že se snad čeká až se na železe objeví rez, aby bylo možný ho použít do podkladu dálnice, což si nemyslim a naopak-viděl sem používat i železo opatřený jakýmsi černým nátěrem - takže asi právě ochrana proti korozi - můžem tu spekulovat jestli dotyčný stavitel, nad požadavky zadavatele, používal dražší armaturu nebo jen splnil projekt.
- tím hlubším problémem u reklamace dálnice do ostravy - to je to jak tam ujížděj ty hlubší vrstvy podkladu, protože nebyla dodržena projektová dokumentace? Nemužu ti dávat konkretní příklady, protože si to prostě nepamatuju, kdo sleduje dění, tak o tom ví - at už povrch, svodidla, nebo celá vozovka.
- zajímalo by mě docela proč tak hájíš ty stavební firmy, bylo jasně mnohokrát dokázáno, že bývají používány materiály méně kvalitní nebo takové které nesplnují požadavky v daným místě a především jiné než které měly být použity dle projektu, vše jen proto aby se stavitel neoprávněně obohatil. a máš pravdu, že nikdy nic neni bezporuchové...ale proč zrovna u nás je těch "vadných kusů" více než v zahraničí? náhoda? a máš pravdu i doktoři revidují zákroky - ale šel bys do nemocnice kde sou nuceni doktoři revidovat mnohem víc zákroků než v sousední nemocnici? a jestli sou to jednotlivý procenta co se kilometrů týká? (ačkoliv tomu nevěřim) pokud to u nás bude 6% a v zahraničí 3%, tak je to pořád dvojnásobek u nás...a nesvědčí to kvalitě dálnice, ale spíš o tom že kdyby to ošidili ještě víc, bylo by to už až příliš nápadný.
-cena je diskutabilní, ale mužeš určitě porovnat složky které ceny navyšují - mosty, tunely, podklad silnice...a pokud je u nás usek dálnice dražší než usek dálnice v německu na kterým je paradoxně víc tunelů, tak myslim že to určitě v pořádku neni
- problém je, že děravý těsnění u auta je dnes spíš omyl, nedodržení stavebního projektu standard...
-myslim že i ve stavebnictví platí u nás to samý co třeba v potravinách - horší kvalita za víc peněz...
Písek se dává do malty, do betonu patří štěrk a hrubší kamenivo, s tím vápnem to máš výš, vápno tam v podstatě je taky
Tak jedem dál
- ok, měl jsem to pro tebe nasat přesněji - cement, který je složen z vápna - jasné?
- záměr není vhodné slovo, uznávám, každopádně jde o to, že povrchová (ne hloubková) koroze vůbec nevadí, proto je možné výztuže skladovat před zapracováním na volném vzduchu a vlhkosti, nic se nestane.
- nedaří se reklamovat ošizené stavby? tak dej příklad (ne dálnici do Ostravy, ten problém je hlubší, o tom tu diskutovat nebudeme)
- slovo šidit jsem nikde nenapsal, píšeš co já nikde ne, já chci jen poukázat, že neexistuje výrobek, jehož část nebo kus nemusel být reklamovaný - nikdo nevyrobil auto, které by v milionových seriích bylo absolutně bezporuchové, nikdo nevyrobil oblečení, jídlo, atd, prostě chyba se na jednom kousku nebo na jedné části vždycky najde a nejde to udělat absolutně dokonale. I doktoři revidují zákroky, i soudy přezkoumávají, proč by zrovna stavaři měli jako jediní provést vždy všechno bez chyby? Však exituje záruka, která je vymahatelná (a ne že ne) a ta zahrne tyto vady v řádech promile - který obor má tak nízkou kazovost/poruchovost?
- cena je diskutabilní, nejde porovnat cena/km, to je hodnocení jako cena auta/délka, prostě hloupost
- ministr financí je kapitola pro jiný server
- to že se po roce opravuje povrch není vada stavby, to je prostě vadné těsnění kolem dveří, které se jednoduše opraví
- ok, měl jsem to pro tebe nasat přesněji - cement, který je složen z vápna - jasné?
- záměr není vhodné slovo, uznávám, každopádně jde o to, že povrchová (ne hloubková) koroze vůbec nevadí, proto je možné výztuže skladovat před zapracováním na volném vzduchu a vlhkosti, nic se nestane.
- nedaří se reklamovat ošizené stavby? tak dej příklad (ne dálnici do Ostravy, ten problém je hlubší, o tom tu diskutovat nebudeme)
- slovo šidit jsem nikde nenapsal, píšeš co já nikde ne, já chci jen poukázat, že neexistuje výrobek, jehož část nebo kus nemusel být reklamovaný - nikdo nevyrobil auto, které by v milionových seriích bylo absolutně bezporuchové, nikdo nevyrobil oblečení, jídlo, atd, prostě chyba se na jednom kousku nebo na jedné části vždycky najde a nejde to udělat absolutně dokonale. I doktoři revidují zákroky, i soudy přezkoumávají, proč by zrovna stavaři měli jako jediní provést vždy všechno bez chyby? Však exituje záruka, která je vymahatelná (a ne že ne) a ta zahrne tyto vady v řádech promile - který obor má tak nízkou kazovost/poruchovost?
- cena je diskutabilní, nejde porovnat cena/km, to je hodnocení jako cena auta/délka, prostě hloupost
- ministr financí je kapitola pro jiný server
- to že se po roce opravuje povrch není vada stavby, to je prostě vadné těsnění kolem dveří, které se jednoduše opraví
Při kvalitě našich cest a staveb,je klidně možné,že se do betonu dává místo písku vápno >😒]
Přesně tak ...stačí jen trochu přemýšlet😒br />
- jen na okraj do kterýho betonu se dává vápno? .. 😄a že by se do silnic dávalo ZAMERNE rezavý betonářský železo, tak to je pro mě taky novinka.
-že jsou dálnice podobný těm v jižní Itálii je pravda, že kvalitou nedosahujou urovně dálnic v severní Itálii,Německu atd je taky pravda.(Proč když cena je převyšuje?)
-Že se u nás "nedaří" reklamovat prokazatelně ošizené stavby je taky realitou - příkladů by tu mohlo být mnoho
-argument, že nevadí šidit na stavbě silnic, protože jiný, jak řikáš stajlově, byznysy nejsou mediema tolik sledovaný je taky argument za všechny prachy.
-že je u nás kilometr dálnice dražší než v okolních zemích bylo taky mnohokrát prokázáno
a že je ministrem financí někdo vystudoval chemii? no to je taky pravda, tak o co ti jde??
a co se toho druhýho odstavce týká - to je jak argumentace prodejce aut kterej řiká, že to vubec nevadí, že se zadřel motor, vždyt vám zustala krásná karoserie, která zaručeně nerezaví a ty krásný sedadla, krásně svítící světla...no člověče co byste chtěl..to že se vám rozbije jedna součástka ještě neznamená, že auto je vadný.
Ale ve větě že je třeba přemýšlet s tebou souhlasím..
-že jsou dálnice podobný těm v jižní Itálii je pravda, že kvalitou nedosahujou urovně dálnic v severní Itálii,Německu atd je taky pravda.(Proč když cena je převyšuje?)
-Že se u nás "nedaří" reklamovat prokazatelně ošizené stavby je taky realitou - příkladů by tu mohlo být mnoho
-argument, že nevadí šidit na stavbě silnic, protože jiný, jak řikáš stajlově, byznysy nejsou mediema tolik sledovaný je taky argument za všechny prachy.
-že je u nás kilometr dálnice dražší než v okolních zemích bylo taky mnohokrát prokázáno
a že je ministrem financí někdo vystudoval chemii? no to je taky pravda, tak o co ti jde??
a co se toho druhýho odstavce týká - to je jak argumentace prodejce aut kterej řiká, že to vubec nevadí, že se zadřel motor, vždyt vám zustala krásná karoserie, která zaručeně nerezaví a ty krásný sedadla, krásně svítící světla...no člověče co byste chtěl..to že se vám rozbije jedna součástka ještě neznamená, že auto je vadný.
Ale ve větě že je třeba přemýšlet s tebou souhlasím..
Není potřeba řvát tu jako na novinkách, lepší je trošku vědět😒br />
- beton je díky svému složení (vápno, cement) silně zásaditý, což působí protikorozivně, tzn do betonu se ocelová výztuž dává právěže s povrchovou korozí, která působením betonu po čase vymizí - málokde na stavbě najdeš nerezavou výztuž, je to ale záměr, ne šlendriánství. Špatně provedené krytí ocele betonem je druhá věc, to se ale dá v záruce opravit a při stavbě by měl na to dozor stavby dohlížet.
- to že se novostavba musí po roce na nějakých místech opravit (nebudeme rozebírat dálnici u Ostravy), tzn třeba z 1 km 12m široké silnice se musí zapravit třeba 5x5m znamená, že je potřeba opravit 0,2% procenta povrchu - řekněte mi, která automobilka se může chlubit tak nízkou poruchovostí?Bohužel jsou tyto věci vidět více než v ostatním byznyse, takže je lehké na ně nadávat, nejdřív je potřeba ale zauvažovat
- to že se novostavba musí po roce na nějakých místech opravit (nebudeme rozebírat dálnici u Ostravy), tzn třeba z 1 km 12m široké silnice se musí zapravit třeba 5x5m znamená, že je potřeba opravit 0,2% procenta povrchu - řekněte mi, která automobilka se může chlubit tak nízkou poruchovostí?Bohužel jsou tyto věci vidět více než v ostatním byznyse, takže je lehké na ně nadávat, nejdřív je potřeba ale zauvažovat
ceny dálniční známky k průměrnému platu u nás stejný jako ve Švýcarsku po zdražení, nemám problém 😄
Švýcarsko se od nás liší především praktikováním přímé demokracie. Za lidi nerozhoduje pár nevolených amatérů jak je to zvykem třeba u nás. Tady klidně tuneláři prodají poloviční podíl v ČSA ze 60 milionů a nikdo ani nehne brvou. Chlap který nás připravil o 400 milionů byl ministrem. Chemik si hraje na ekonoma. Stavební firmy předražují zakázky a potom na oplátku kamarády politiky sponzorují. Kilometr dálnice u nás stojí miliardu a vydrží bez poruch ani ne rok. Záruky, sankce? Žádné. Mosty se okamžitě po dokončení rozpadají, protože klidně použijí silně zkorodovanou armaturu, ne jako v zahraničí kvalitně ošetřenou proti korozi. Stejně se stavělo i v jižní itálii když tam vládla mafie. Doporučuji se tam zajet podívat na ty rozpadající se ošizená torza dopravních staveb. Jsme prostě banánová republika a tak jediným řešením je koupě offroadu.
Švýcarsko se od nás liší především praktikováním přímé demokracie. Za lidi nerozhoduje pár nevolených amatérů jak je to zvykem třeba u nás. Tady klidně tuneláři prodají poloviční podíl v ČSA ze 60 milionů a nikdo ani nehne brvou. Chlap který nás připravil o 400 milionů byl ministrem. Chemik si hraje na ekonoma. Stavební firmy předražují zakázky a potom na oplátku kamarády politiky sponzorují. Kilometr dálnice u nás stojí miliardu a vydrží bez poruch ani ne rok. Záruky, sankce? Žádné. Mosty se okamžitě po dokončení rozpadají, protože klidně použijí silně zkorodovanou armaturu, ne jako v zahraničí kvalitně ošetřenou proti korozi. Stejně se stavělo i v jižní itálii když tam vládla mafie. Doporučuji se tam zajet podívat na ty rozpadající se ošizená torza dopravních staveb. Jsme prostě banánová republika a tak jediným řešením je koupě offroadu.
Vo Svajci budu mat teraz urcite lepsie nez velmi dobre cesty.
Nam vsak nepomoze ani zdrazenie na 200Eur/rok.
Aj tak budu vyzerat ako po bombardovani https😐/www.youtube.com/watch?……
Nam vsak nepomoze ani zdrazenie na 200Eur/rok.
Aj tak budu vyzerat ako po bombardovani https😐/www.youtube.com/watch?……
Na Slovensku stojí ročná 50€, tak čo to je 80€ pre Švajčiara... Akurát je pravda, že by si mohli zaviesť nejaké 10/14 dňové známky, aby nezdierali okoloidúcich...
To si robite *? To je ake zdrazenie,??ja ze tu uviduim sumu na urovni aspon 300€ rocne a nie par supov.
Hovorime tu o krajine kde ludia min. rok v referende odmietni zvysenie min. mzdy na nejakych 2800€ ci kolko, mimochodom preto ze tam tak malo nik nezaraba, hovorime o jednej z najlespich krajin pre zivot s o navyssou zivotnou urovnou, o krajine kde ludia odmietli narok na viac dni dovolenky!
Tych par korun za nalepku je vyzmach uzasnym krajinam ako SK a CZ kde sa plati a plati a stoji to vsetko aj tak za *.
Hovorime tu o krajine kde ludia min. rok v referende odmietni zvysenie min. mzdy na nejakych 2800€ ci kolko, mimochodom preto ze tam tak malo nik nezaraba, hovorime o jednej z najlespich krajin pre zivot s o navyssou zivotnou urovnou, o krajine kde ludia odmietli narok na viac dni dovolenky!
Tych par korun za nalepku je vyzmach uzasnym krajinam ako SK a CZ kde sa plati a plati a stoji to vsetko aj tak za *.
V tom pripade je na case vypraskat ten zlodejsky dobytek, ocistit zrno od plev, potlacit ceskou naturu a doufat v lepsi budoucnost 😉
Nedávno jsem tady v jedné diskuzi chválil cenu švýcarské známky a šup - je tu zdražení o 150%. Na druhou stranu kvalita silnice je ve Švýcarsku někde jinde a ani 100CHF za známku mě od cest do země Helvétského kříže neodradí. Zato u nás mám pocit, že i kdyby známka stála deset tisíc, tak se na našich tankodromech nic nezmění. :-!
Ak je to pravda, tak ked to spatne preratam na 17 rokov, potom toto "extremne" zdrazenie vychadza na ~5.5% za rok...
ze si od nich nevezme priklad nase hruzovlada a nebude nam chtit za ty kvalitni dalnice od pristiho roku taky udelat radost zdrazenim :-!
Ale zpět k autům a silnicím. Pokud to nevíte, tak beton je VLHČENÁ směs a spolupůsobení železobetonu jako takového je dáno spolupůsobením tahové (ocel) a tlakové (beton) části. Proto je povrchová koroze naopak žádoucí, psaní o tom, že jsi viděl betonářskou výztuž (výraz armatura je taky pěkný nesmysl, armatury jsou například ventily a podobné součásti na strojních zařízeních a potrubí a ne betonářská výztuž), která byla natřená a usuzuješ z toho, že to byl nějaký "poctivý" stavitel, co to výjimečně dělal pořádně, tak seš poněkud mimo. Nicméně pohádka o jednom jediném poctivém staviteli je na světe.....jinak Chrudoš o tom asi ví víc, než typičtí čeští všeználkové.
A co se týká našich předražených dálnic, opět primitivní vykřikování o jejich ceně nebere v úvahu, co všechno (na rozdíl od Německa třeba) musí v té dálnici být. Stačí jet na Hradec a počítat ty monstrózní přemostění v rovině, různě propustky a přechody pro zvěř, odbočení do každé vesnice a mosty pro každou polní cestu. Stavaři to rádi udělají, bohužel rádoby ekologové společně s jinými chytráky si podobně nesmyslnými požadavky (viz třeba protihluková stěna na přerušení ústecké dálnice...) podmiňují vůbec jejich povolení a nakonec ti stavaři jsou rádi, že to postaví. A za běžné ceny. Jenže když na kilometr dálnice připadá padesát metrů mostních objektů, tak se nedivme, že se ta cena zvedne. Počítejme vlastní dálnici a bavme se o tom, co v Německu staví a hradí úřad pro výstavbu a údržbu dálnic a co u nás musí ŘSD všechno postavit kormě vlastní dálnice. A když se pak snaží předat ty vyžádané mostní objekty těm, co si je vydupali s tím, že je budou muset udržovat, je taky zle....A budeme překvapeni.
A co se týká těch potravin, to že je většina čecháčků nenažraná a chamtivá se odráží i tady. Ona ta skutečná kvalita u nás stojí méně než v Německu, méně než ve Švýcarsku, ovšem o tu skutečnou kvalitu tady většina populace nestojí. U těch "výhodných" a "levných" potravin totiž platí v opačném gardu to samé, co o ostatním zboží. Kde holt není poptávka, tam není nabídka. Nakonec, když to tady zabalila Delvita, řekli to dost jasně. Češi standardně kvalitní potraviny nechtějí. A já dodávám, hlavně si nacpat panděro svinstvem, jen když je toho hodně a je to "laciný". A pak se ukáže, že to není až zas tak laciný, ale svinstvo je to pořádný....
A to neustálý nadávání na politiku a tuneláře? Všichni, co tak ječí a předvádějí svoji "morálku" si tak kompenzují jedině svoji frustraci z toho, že se k lizu nedostanou, protože pak by sami kradli ještě víc, než většina současné garnitury. Malej českej švindlíř a zlodějíček je ohromnej moralista, hloupej, ale o to víc všemu rozumící závistivej kecal. Čest a obdiv té cca třetině národa, pro kterou to neplatí a obdiv, že v tom Česku ještě pořád s tím zbytkem vydrží.