Ani se nedivím ŘSD, že tuto technologii odmítají. Jako doplňková technologie do míst lokálních poruch dosud kvalitního povrchu si ji dokážu představit. Ale do podmínek českého ementálu?
1) materiál bude pravděpodobně mnohem odolnější a trvanlivější než obalovaná směs asfaltobetonu.
Když tedy lokálně spravím výtluk v povrchu, který stejně je za životností, tak spravené místo mi zůstane a okolo něj se mi stejně vydrolí... Výsledek tedy naprosto mínusový.
2) otázka vlivu na odfrézování je opravdu správná. Opravdu nevadí odfrézování a nepoškodí frézy? Opravdu se např. dá odfrézovaná směs recyklovat stejně?
3) otázka aplikace - malé díry prostě lze řešit možná na místních či účelových komunikacích. Ale na dálnicích a silnicích 1. třídy? Těžko tam bude šmajdat skupinka 7 trpaslíků např. Olomouc-Hradec, která si každých 50 m rozdělá nádobíčko, aby opravila malou dirku...
Jediné řešení je, že stát přestane sr_át na údržbu, jenže to bez peněz nejde. No a jelikož stát peníze nedá a navíc je teď bude tak 10 let topit v "modernizaci" D1, tak máme jasno. Řešení? Offroad pro zaopatřené a slalom na silnici pro ty ostatní. A doporučuji vyhodit sady na lepení a mít přinejmenším dojezdovou rezervu :-!
Nepochopil si zmysel tejto opravy.
Nejde tu o megadiery.
Kazda buduca velka jama zacina prasklinou, ktoru roztlaci a zvacsi lad.
Ak opravis prave tu prasklinu v zarodku, nic sa dalej drolit nebude.
Urcite si na ceste videl kopec prasklin, ktore vyzeraju ako hadiky.
Staci opravovat iba tie a taky emental by tu neexistoval.
Lenze na udrzbu sa sere, pretoze je asi jednoduchsie neskor lamentovat, ze nemame peniaze a mame vela dier.
u nas v okoli se to uz nekolik let resi tak ze po kazdy zime komplet skoro vsechny silnice vysipou novym sterkem... uzasna vec... mesic se na tom neda jezdit... pak to shrabnou takze silnice vypada jako polnacka po nakym to mesici znova diry... po zime tankodrom...
podotykam ze takhle delali vsechny silnice 3 tridy kolem nas... a to se vyplati financne ? asi jim zbyde sterk... tak misto aby ho nechali na dalsi zimu (asi ma datum spotreby) tak koupi lepidlo (nebo cim se to lepi na vozovku ) a strikaj celou silnici...
Delaj to stim chobotem jak driv delali naky diry... ted rovnou cely silnice...
Myslim, ze opravovat male vytlky takto je vhodne. To ze po naneseni sa to zasype strkom a v danom mieste je chvilu strk ma az tak netrapi. Aj tak za tyzden je uz iba rovna cesta bez diery a strku. Uber plyn v danom mieste a nemas problem ( nie si na okruhu ).
Ci mysles, ze je lepsi system oprav vyrezanie a zaasfaltovanie, kde skoro vzdy vznikne hrb ?
O cem to tu prosim te mluvis? O jake rychle jizde a okruhu? Pokud je cela cesta zasypana timto sterkem muzes jet krokem, jinak se take na motorce na tomto povrchu jet neda a okamzite mas zalepene a to doslova cele pneumatiky timto sterkem a ten jen tak dolu nesundas. Oni totiz pneumatiky motocyklu jsou krapet lepivejsi. O skodach na podvozku a laku radeji pomlcim. A to, ze kolikrat nejsou takovato mista ni oznacena o lokalnich zaplatach ani nemluve a clovek do toho vlitne treba v zatacce, tak si i v 50km/h namele pusu. A o skodach ktere takovyto sterk zanacha na motocyklech nebo autech se nema smysl rozepisovat. Neni divu ze kdyz s novym autem najedu 5000 km po Nemecku tak nemam na aute vubec nic ale kdyz si dam dvakrat cestu do z Teplic na Ruzyn skrze R7 (dohromady cca 400km) tak mam zaseku na narazniku a celnim skle pozehnane. Jojo, opravovat takto silnice je jiste vyhodne, obzvlaste kdyz platime za dalnicni znamky a silnicni dan vice a vice.
když nemáš na kompletní výměnu povrchu, tak ti nic jinýho nezbývá... Jak si myslíš, že probíhají opravy u nás? Klasická stará 3. třída, ujíždějící krajnice, obloukový příčný profil... Oprava? Na starou silnici z dob marie terezie ne nahrne 20 cm obalované směsi, nejlépe se vozovka ještě mírně rozšíří (takže krajnice, která by měla být nejvíce zpevněná, je naopak na hlíně...). A máme krásnou spravenou rovnou vozovku, která se po první zimě začne rozjíždět... Jenže s těmi penězmi, co do toho dávají, se není čemu divit... Buď spravíš takto mizerně třeba 20 km, nebo pořádně vč. skladby vozovky třeba 4 km...
Poruchy kolem "kanálů" vznikají z důvodu nedostatečného zhutnění konstrukčních vrstev v jeho blízkosti. Dostatečné zhutnění prakticky ani není možné, protože se až k tomu "kanálu" nedostane žádná mechanizace. Vlivem zatížení od provozu se vrstvy deformují až trhliny poruší i obrusnou vrstvu a ta se pak vydroluje.
Když jste nakousl ty kanály - proč je v ČR kanál co pět metrů? Je to trochu obrazně řečeno, ale mnohokrát to i sedí. Nechápu k čemu ten počet, k odtoku vody asi těžko. Proč se nezadělají aspoň při rekonstrukcích? Navíc umístění bývá tak neuvěřitelně stupidní - do jízdního pruhu. Třeba když jedu skrz Slaný, tak tam je über hovadina, dva kanály kousek vedle sebe, oba propadlé a nejde aspoň jeden z nich netrefit.
Ak by spravca komunikaci bol zodpovedny za vzniknute skody. Ak by nemal financie o ktore by na opravu pozidal tak stat a bolo by opravene vsetko.pretoze v sucasnosti si nieco vymoct tak radcej zaplatit spoluucast.