Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ja Prvni 123
kdyby to melo misto 125kW jen 33, ale za to dojezd 500km, tak uz by E to blizilo me predstave elektromobilu...
U elektromotoru je účinnost ± pořád stejná a na výkonu v podstatě nezáleží. Takže je celkem šumák jestli má motor 33, 125 nebo 500 kW.
Hlavně nemají převodovku a mají úplně jinou charakteristiku. S menším výkonem bys buď přišel o točivý moment ve všech rychlostech (celkově bys ho zpomalil), nebo by sis fakticky ořízl maximální rychlost (snížil bys maximální otáčky motoru).
Samozřejmě, já to myslel čistě ve vztahu k dojezdu.
???
Vykon je funkci prikonu... pri stejne baterce je dozed dany jednotkovym prikonem x cas... slabci motor = vetsi dojezd.
A ano, za cenu mensi akcelerace i max rychlosti... ale o tom mluvim! Nepotrebuju max rychlost u elektromobilu = vozitka do mesta.
A zrychleni stejne vzdycky bude mit lepsi, nez odpovidajici spalovaci motr - prave proto, ze nema prevodovku a tocivej moment je dostupny od nula otacek...
😄
Vykon je funkci prikonu... pri stejne baterce je dozed dany jednotkovym prikonem x cas... slabci motor = vetsi dojezd.
A ano, za cenu mensi akcelerace i max rychlosti... ale o tom mluvim! Nepotrebuju max rychlost u elektromobilu = vozitka do mesta.
A zrychleni stejne vzdycky bude mit lepsi, nez odpovidajici spalovaci motr - prave proto, ze nema prevodovku a tocivej moment je dostupny od nula otacek...
😄
Mýlíš se.
Jestliže auto potřebuje k překonání jízdních odporů při 100km/h, řekněme 15kW, bude elektromobil při této rychlosti spotřebovávat něco lehce přes oněch 15kW. V tu chvíli bude úplně jedno jestli má maximální výkon 33 nebo 125kW. Je to dáno tím, že elektromotor má ve všech režimech přibližně stejnou účinnost, bez ohledu na jmenovité otáčky či maximální výkon.
Elektromotor s nižším maximálním výkonem může mít na spotřebu energie vliv pouze v tom ohledu, že nedovolí řidiči neekonomický styl jízdy.
Jestliže auto potřebuje k překonání jízdních odporů při 100km/h, řekněme 15kW, bude elektromobil při této rychlosti spotřebovávat něco lehce přes oněch 15kW. V tu chvíli bude úplně jedno jestli má maximální výkon 33 nebo 125kW. Je to dáno tím, že elektromotor má ve všech režimech přibližně stejnou účinnost, bez ohledu na jmenovité otáčky či maximální výkon.
Elektromotor s nižším maximálním výkonem může mít na spotřebu energie vliv pouze v tom ohledu, že nedovolí řidiči neekonomický styl jízdy.
😉
Btw ve státu Maine přišli zákonodárci s návrhem zákona, že provoz elektroauta by se měl zdanit stejně vysokými procenty jako se daní nafta nebo benzín. Znamenalo by to prudké zvýšení ceny provozu a km by vycházel dráž než u spalovacího motoru. Asi si milánkové uvědomili, že kdyby náhodou lidé přešli z ropy na elektřinu tak by měli ve státním rozpočtu sekeru jak hrom a už se připravují. Jo když ptáčka lapali, pěkně mu zpívali.
nejaky Maine nam muze bejt vpodstate u...
jesti by mozna bylo dobre napsat jake dane maji v Maine na benzin naftu a jake na elektrinu, aby se ukazalo jak prudke zdrazeni provozu to vlastne bude 😉
preco Norsko - lebo nieje v EU a sa mi zda ze ani v NATO...tak hadam by nam to preslo >😒]
edit: asi z toho nic nebude - je v NATO - dokonca vraj bolo jednym zo zaklad. statov... :-!
tady bude fakt resenim spise mytne a ne nesmyslne zdrazeni elektriny danema vsem, tedy volicum 😄 docela se totiz obavam, ze volic by pak radsi koupil vlastni zdroj energie, nez aby cpal penize en. spolecnostem a statu, ciste prakticky, platis radsi hypoteku, nebo ty same penize radsi davas na podnajmu?, a ze energie a potraviny budou v budoucnu hrat nejdulezitejsi roli vubec, takze kdo bude mit vlastni elektrinu a vlastni potraviny, tak bude zavodou 😄
Daně stanovují politici a to jak známo nejsou úplně nejchytřejší kousky naší populace, takže to co píši nahoře, jediná cesta je vlastnit ropné pole nebo vodní elektrárnu. 😄