Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3: Malý elektrohatchback bude stát jako sedan řady 3

Michal Fokt Michal Fokt 7. 5. 2013 • 06:49
16
Subkompaktní elektromobil BMW i3 dostane podobnou cenovku jako slušně vybavený sedan trojkové řady. V Americe to znamená, že se bude pohybovat kolem 40.000 dolarů.

Produkční verze malého elektrického hatchbacku BMW i3, jenž se stále intenzivně testuje, bude mít světovou premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu a poháněna 125kW motorem s 250 N.m za případné asistence 0,65litrového dvouválce vyrazí na showroomy ještě před koncem letošního roku. Není tedy divu, že se začínají objevovat informace o jeho ceně, tedy přesněji řečeno se zpřesňují původní spekulace.

Jedná se o informace, platné pro americký trh, z nichž ale nelze tak jednoznačně odvodit cenovou politiku v Evropě. BMW totiž počítá s využitím americké federální dotace ve výši masivních 7500 dolarů, která je závislá na kapacitě baterií a i3 s jízdním dosahem cca 160 km je proto těmto požadavkům přizpůsobeno. Na dotaci by však měla dosáhnout i verze s prodlouženým jízdním dosahem, která by měla mít akční rádius až 300 km.

Původní informace hovořily o tom, že cena pro zákazníka bude činit přibližně 35.000 dolarů, nejnovější zvěsti hovoří o základní ceně kolem 40.000 dolarů před udělením dotace, což znamená cenu pro zákazníka ve výši cca 32.500 dolarů. Proslýchá se také, že BMW majitelům i3 umožní pronajmout si při potřebě absolvovat s vozem delší vzdálenosti "skutečné" auto.

Je otázkou, jakou cenovou strategii zvolí BMW v Evropě, která nemá jednotný systém podpory elektromobilů. Pokud bychom ovšem ceny vztáhli k obdobným nabízeným modelům, vychází nám, že by se i3 mělo v základní verzi pohybovat v intervalu 900.000-1.000.000 korun.

Související články

Témata
Avatar - Mrakoplas
11. 5. 2013 19:32
Re: no, to uz je lepsi...
Mýlíš se.
Jestliže auto potřebuje k překonání jízdních odporů při 100km/h, řekněme 15kW, bude elektromobil při této rychlosti spotřebovávat něco lehce přes oněch 15kW. V tu chvíli bude úplně jedno jestli má maximální výkon 33 nebo 125kW. Je to dáno tím, že elektromotor má ve všech režimech přibližně stejnou účinnost, bez ohledu na jmenovité otáčky či maximální výkon.
Elektromotor s nižším maximálním výkonem může mít na spotřebu energie vliv pouze v tom ohledu, že nedovolí řidiči neekonomický styl jízdy.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2013 11:15
Re: no, to uz je lepsi...
???
Vykon je funkci prikonu... pri stejne baterce je dozed dany jednotkovym prikonem x cas... slabci motor = vetsi dojezd.
A ano, za cenu mensi akcelerace i max rychlosti... ale o tom mluvim! Nepotrebuju max rychlost u elektromobilu = vozitka do mesta.
A zrychleni stejne vzdycky bude mit lepsi, nez odpovidajici spalovaci motr - prave proto, ze nema prevodovku a tocivej moment je dostupny od nula otacek...
:-)
Avatar - Mrakoplas
8. 5. 2013 18:28
Re: no, to uz je lepsi...
Samozřejmě, já to myslel čistě ve vztahu k dojezdu.
8. 5. 2013 14:59
Re: no, to uz je lepsi...
Hlavně nemají převodovku a mají úplně jinou charakteristiku. S menším výkonem bys buď přišel o točivý moment ve všech rychlostech (celkově bys ho zpomalil), nebo by sis fakticky ořízl maximální rychlost (snížil bys maximální otáčky motoru).
8. 5. 2013 14:51
Re: Původní článek
rok 2020 taky neni nijak daleko, do te doby bude elektromobil sotva tak na promilich celkovich poctu, ja spis cekam ze to bude nejdriv tak 2030-2050, a ano jsem dost optimista, nejaky ty studie se keme v tehle oblasti dostavaj a v soucasnosti do techto 2 technologii cpou nejvetsi penize prave ropne giganty, at us kvuli patentum, tak kvuli tomu ze tusi co je mozna ceka :-)
Články odjinud