Myslím, že se nová trojka dostane na špici segmentu, pokuď ještě budou rozumně nastavené ceny za jednotlivé výbavy, tak není o čem. Jen se rozmyslet, zda zvolit hatch s menším, ale praktičtějším kufrem nebo větší kufr u sedanu. Za mě :yes::yes::yes:
Není mi jasné, kdo by si vybral sedan pro objemnější zavazadelník. Kdybych měl o tohle auto zájem, tak bych doufal v to, aby si odpustili kožené čalounění v nejvyšší výbavě.
Natesen na nove motory Mazdy me trochu prekvapila spotreba. Cekal jsem od 1,5l 74kW trochu vice(2,0 88kW ma spotrebu stejnou a to uz je o necem jinem). Nove 1,3 taktez 100hp motory Earth Dream od Hondy v novem Jazzu (celkove oproti stavjici generaci jeste narostl) maji mit pri japonskem cyklu spotrebu cca 3,6l/100km a pro 130 hp 1,5l je to 4,5l. Dnes je spotreba Jazzu a Civica se shodnym motorem cca shodna(v Civicu nizsi diky 6-kvaltu). Neni pochyb, ze je porad Honda na spici ;-):yes:
Jiste ale bude patrit Mazda k tomu nejlepsimu na trhu, kvalitou, spotrebou i spolehlivosti ;-):yes: Volil bych minimalne slabsi 2,0 ;-)
Porovnavam tu spotrebu papirovou. Za to jsou atmo motory schopny jezdit narozdil od turb. To ze v testu jezdili za 8 me nezajima. To ze nove motory vypadaji ruzoveji nez 8let stara konkurence je jasne a asi by bylo neco spatne kdyby to tak nebylo ;-) Popravde me zklamala ta 1,5 a i diesel, ten bych rekl dnesni prumer.
Nepochybuji ze Mazda nabidla vyborny vyrobek ;-)
Jo, to máš pravdu. Já jsem fanouškem obou značek (Honda+Mazda), ale nemůžu se zbavit dojmu, že Mazda to na rozdíl od Hondy vzala v poslední době za správný konec (v Evropě určitě).
Mohl bys prosím osvětlit jaký "haló efekt" máš na mysli? To chceš jako tvrdit, že jsou novináři podplacení? Nenech se vysmát, to je tady tak trochu směšný evergreen některých jedinců. Pokud s motorem nemáš vlastní zkušenost, Tvá reakce není nic než "mlácení prázdné slámy." Z testu CX-5, který tu taky poměrně nedávno byl, je jasné, že je s tímto autem možno jezdit za 7l ve městě, a to při objemu 2,0 a automatu. Předesílám, že se jednalo o SkyActiv - G, čili benzin, takže to že testeři jezdili za 8, spíš svědčí o tom, že motor byl relativně "syrový" a že pánové chtěli využívat jeho potenciál. Podívej se na testy i na jiných webech, s auty se na spotřebu většinou nejezdí.
Huch ty si adept. Proč hned podplácení? Je to prosté - Mazda nasypala do marketingového rozpočtu více, než ostatní automobilky a k tomu má dobrý produkt. SkyActive si myslíš je nějaký předěl v historii aut? Jestli DreamErth BlueMotion EfficiencyDynamics nebo SkyActive je na 100% úplně jedno. Spíš bych hleděl na to, že s čím Mazda přišla loni, s tím BMW přišlo v roce 2008 (znalí opraví letopočty) - aktivní altík, start-stop, rekuperace, nízké Cx.
Jak jinak si vysvětlit, že 1.6t vážící BMW kombi 4x4 188k jezdí zcela běžně pod 6 litrů jen 150 po dálnici to přežene na 6.3 - bez 4x4 o půl litru míň...?
Kompresní poměr benzínového motoru 14:1 je dost velký předěl v historii aut, v sériové produkci nic takového neznám.
Pokud má někdo dobrý marketing, tak právě BMW, viz ta jejich "rekuperace", ve skutečnosti to je právě jen ten "aktivní altík".
Mazda prisla s pouzitim superkondenzatora, ktory funguje tak, ze pri zrychlovani auta supluje alternator a napaja palubnu siet - tym padom odlahcuje motor. Dobija sa najma rekuperaciou, tu vsak pouzival uz prvy GM s EV-1, v roku 1999, to nie je novinka ani u BMW.
Start stop je od r.2007, to tazko bude ako novinka.
SkyActive je vynimocny kompresiou 14:1 u nafty aj benzinu, historicky prvy vyrobca s produkcnym motorom. Mozno aj ini to maju ako prototypy niekde v labaku, ale zatial iba tam.
Navyse SkyActiveD splna Euro6 normu bez pouzitia AdBlue. Skus spocitat, kolko takych motorov momentalne je. Jedna ruka ti bude stacit.
Jak jinak si vysvětlit, že 1.6t vážící BMW kombi 4x4 188k jezdí zcela běžně pod 6 litrů jen 150 po dálnici to přežene na 6.3 - bez 4x4 o půl litru míň...?
kedze sa v BMW nevyznam, mozes upresnit o aky presny model ide ? ono jedna vec je cislo na papiery a druha je potom realita
Byla to reakce na tvrzení Snooba, že jde "jen o marketing," což je bohapustý nesmysl a bez reálné zkušenosti s motorem to nelze tvrdit. Jinými slovy, je nasnadě, že kdyby se o pouhý marketing jednalo, nenechal by testér na automobilce za takový přístup "nit suchou." To co jsem napsal, byla taková narážka na to, co tu někteří jedinci tvrdí, toť vše
Ja tu spotrebu beriem velmi vazne, tieto nove motory nepojdu prerobit na lpg, ak to zoberie pri sportovejsej jazde 9 litrov, tak to je o nicom... Ale nechapem, ako k tej spotrebe prisli resp. co s tym autom robili, lebo tak vela pri teste nemala ani sestka s tym istym motorom...
Kdyz pojedes v kolone 1.kvalt a brzda nejaky ten km tak ta spotreba bude i pres 20. TAkze pokud si nevidel provoz je tech 8 litru o nicem. Pri sporotvni jizde to bude brat dle vykonu a jestli to sezere 8 nebo 9 je jiste simak, dulezity je usmev na rtech preci ne, ikdyz u 74kW toho usmevu asi moc nebude ;-)
o tu spotrebu by som sa nebal. Skusal som 2l 145k v novej 6tke, ktora ma pisanych 5,5l. Pri dodrziavani predpisov to zvladne, ktore turbicko to zvladne tiez bez vacsieho konktrolovania davkovania plynu ?
Na jednej jazde som to aj trosku potocil a spotreba neletela do vysin, narozdiel takej 1.4 tsi. U turba je problem ten, ze to dokaze preslopat aj to, co nedokaze spalit.
Takze tych 9l pri sportovejsej jazde je celkom moznych u tej mazdy a u TSi ale kludne 11. A diesel mozno len 7l
Se stejnou šestkou jako Mirec38 jsem jel při hodně sportovní jízdě v kopcích a zatáčkách něco mezi 7 a 8, víc to nešlo ani náhodou. A při klidné jízdě, třeba po dálnici 5.1, takže to opravdu nebude až tak hrozné. Trojka bude určitě úspornější, jen je třeba ji mít trochu zajetou a nejezdit vyloženě blbě.
Proč bys se proboha jakémukoliv motoru "mstil" tím, že ho budeš předělávat na lpg, to možná snese tak Felicia. Těch 9 l při sportovnější jízdě je pořád ještě v normě, při normální jízdě nebude problém dostat se na 7. Tomu se už opravdu musím smát. Buď pojedu sportovněji a o spotřebu mi nepůjde a nebo jezdím na spotřebu a svižnější jízda je pak jaksi tabu, obojí nejde.
Vacsinou sa uvádza pri autach pohotovostna hmotnost (vybava + vodic), uzitkova hmotnost (plne nalozene auto + pasazieri) a celkova, ktora je suctom predchadzajucich dvoch..myslim, ze hmotnost bez vodica sa ani neuvadza..mozno sa mylim :-)
mýliš sa
- pohotovostná = bez vodiča
- prevádzková = s vodičom
- úžitková = hmotnosť iba pasažierov a nákladu (rádovo 500 kg)
- celková = pohotovostná+úžitková
:yes: Jinak do užitečného zatížení (užitkové hmotnosti) se typicky počítá příplatková výbava. V důsledku tedy vybavenější vůz nabídne menší užitečné zatížení než vůz v základní výbavě (obecně, jsou samozřejmě výjimky).
Tolik teorie (ČR a SR). Ne v každé zemi rozlišují pohotovostní a provozní. Někde bylo zvykem řidiče počítat, někde ne. Do toho máš EU, která s ním počítá. V praxi tedy může pohotovostní být jak s řidičem, tak bez řidiče (například díky překladu). Bez uvedené normy nelze údaj brát za směrodatný (popřípadě bez přímo uvedených detailů).
Nevím, jak moc oficiální ty informace jsou, ale i kdyby to bylo oficiální, tak se jedná o verzi RS a ne o verze, které jsem napsal. RS bude už v základu mít podstatně vyšší výbavu a tím naroste i hmotnost. Taková OIII ve vrcholné výbavě bude taky vážit podstatně více. Ale to je u všech aut stejné.
Už sú na svete oficiálne údaje o spotrebe:
1.5 Sky-G = 5,0
2.0 Sky-G 120 HP = 5,1 (manuál) a 5,6 (automat)
2.0 Sky-G 165 HP = 5,8
2.2 Sky-D = 3,9 (manuál) a 4,8 (automat)
Mazda je jedna z mála automobiliek, ktorá bude mať drvivú prevahu v predaji benzínových verzií oproti dieslom (v europe). Pri pohľade na tie spotreby, by si diesel verziu kúpil iba čistý masochista. Najlepšie na tom je, že tie atmosferické motory naozaj dokážu za toľko chodiť, narozdiel od fúkaných motorčekov.
Pre porovnanie, americká verzia 2.0 165 HP s automatom má podľa ich normy v meste 7,7 a diaľnica 5,8. Americké merania sa veľmi dobre podobajú reálnej prevádzke.
Tomu přece nevěříš ani ty, že by ses přiblížil k 5.1 s dvoulitrem.
Navíc mi vysvětlete, máte stejné auto i jeho hmotnost je úplně stejná, motor technicky totžný, snad i gumy a jedno má 120HP a druhé 165HP - proč by mělo jedno mít vyšší spotřebu než druhé v normovaném cyklu? V reálném provozu s využitím výkonu asi jo, ale v normovaném testu se na 5000ot asi nejezdí ne?
Jedině převody, ale to bych čekal bude mít silnější verze spíš delší, takže by mohla být úspornější....
Udělal jsi přesně opačný předpoklad než je realita. Slabší verze (120hp) má daleko delší převody (resp. stálý převod) než silnější verze (165hp). Slabší verze na dvojku a max. otáčky jede cca 110km/h, silnější verze na dvojku a max. otáčky jede 90km/h. Takže v normovaném cyklu žere logicky víc silnější verze, protože musí víc točit při stejné rychlosti.
Presne ako pises, je to tak, uz som si to prepocitaval. Ale nepochopim tu logiku, Este teda do takej 5tky o.k, ale preco ta silna 121kW ma tak kratku 6tku, ked ten slabsi ju ma asi o 15% tazsiu. Ved na setke nerobim zavodne rekordy, ta je na ticho v kabine a spotrebu. Taktiez dvojka u takeho objemu a sineho motoru je trocha skoda a 110 u 88kW je podla mna zase moc, to mohlo byt zhodne na 100-105. Ta kratka dvojka nepotesi na okreske , casto staci pri predbiehani 100 a to uz treba zbytocne radit, tu zase profituje 88kW verzia, ale chyba jej vykon, nedava my to zmysel
Vzhledem k tomu, že se bavíme o atmo motorech, tak mě osobně přijde, že logicky a "řidičsky" správně je odstupňovaný ten silnější motor. Ten slabší je podle mě nastaven vyloženě na honění desetinek při normované spotřebě. U atmo motoru s 88kW je hodně zvláštní, že trojka jde do 165km/h, čtyřka do 208km/h, pětka do 256km/h a šestka do 315 km/h. Přitom Vmax je 195km/h takže maximální rychlost je dosažená už na čtyřku a pětka i šestka jsou rychloběhy. Na maximální otáčky lze vytočit jen 1,2,3. Při takovém výkonu a takovém zpřevodování je šestistupňová převodovka skoro zbytečnost, pětka by se dala klidně vynechat a ponechat jen šestku jako rychloběh. To je totiž například ještě o dost těžší zpřevodování než má třeba skoro dvojnásobně výkonnější motor v Octavii RS a to je navrch turbomotor (trojka 153, čtyřka 195, pětka 240, šestka 290).
suhlasim s tebou, ze to trosku prehnali u tej 88. Ale u 121 mi zase ta 6tka pride ako kratka, lebo kludne to mohlo mat zazsi ten prevod . Inak 6tku na tej 88 clovek inde ako na dialnici nevyuzije, lebo inak ho casto caka podradovania o dva a viac rychlosti dole. Ten motor je naozaj prekvapivo pruzny od volnobehu, ale trapit ho je asi blbost
Šestka u výkonnějšího motoru mi přijde jako normální volnoběh u takto výkonných atmosfér, 260km/h v oblasti nejvyšších otáček je až až (Vmax je 210km/h).
Jak to myslíš s tím, že někdo věří nebo nevěří, že by se přiblížil s dvoulitrem 5.1?
Nějak to nechápu, Chceš tím říci, že Ty sám to nejsi schopen s dvoulitrem zajet, nebo jen, že Ty sám tomu nevěříš?
Taky děkuji za článek. Nová trojka vypadá opravdu skvěle. Nedělám si iluze, že by to byl v evropě nějaký velký prodejní trhák ale chytit by se mohla. Takhle kvalitní auto "ze staré školy" už se jen tak nevidí a v kombinaci se silnějším dvoulitrem a manuální převodovkou to musí být úplná nádhera :yes:
P.S.: Docela jsem se pobavil s tím MPS >:D Inženýři by chtěli... No my taky chceme >:D
MZD3 se bude dobře prodávat, ale mezi lidmi co kupují auto pro sebe nebo do rodiny.
Toho automatu se není třeba bát, jen kdo ho nikdy neměl, tak na to šlape chvíli jako tele.
Cenově je postavena jako Golf, což jinými slovy znamená velmi rozumně, a tak není důvod aby se neprodávala. Kdo rád řídí, bere Mazdu, kdo chce strohost a německý, technicistní design, bere Golf. Myslím, že chybu neudělá ani jeden, 2. generace TSI už bude fungovat bezchybně, jinak bude mít VW problém, renomé, nerenomé.. Já bych bral atmosféru a jízdní vlastnosti, ale to je mé vidění světa a někdo to třeba bude vidět jinak
okrem domacej skody a vw to takto ma snad kazda automobilka...proste kupujes vybavy...niektore maju par obmedzeni...ale ani korejca nekupis v najslabsej motorizacii s naj vybavou...ale predavaju sa
U VW také nekoupíš všechny kombinace stupeň-motorizace. Ano, v příplatcích nebýváš moc omezován. To tolik nevadí, pokud to nepřehání. Ne, vadí, že například nejsilnější motor můžeš mít jen s kůží a panoramatickou střechou, nebo že parkovací senzory má až druhá nejvyšší výbava a podobné hlouposti. To nedělá namátkou ani Renault, Ford, VW, nebo Opel.
to mas zase tak...vy cesi casto oblubujete (ne ty) kupovat najlacnejsie vybavy aby ste vsetko dokupovali a dorabali...ja si radsej nasetrim na tu verziu,ktoru chcem,jasne,pokial ma obmedzuje motor aj prevodovka,nie je to idealne ale nebudem kvoli tomu zatracovat mazdu,aj ked sa mi to nepaci...lebo viem,ze vedla mi sice ponuknu slobodu vo vybere,ale nakoniec nemam z coho vybrat...lebo to auto proste nechcem
Zase tak exponovaný Čechům nejsem, abych mohl soudit. Nicméně už při prvním setkání s konfigurátorem Škody někdy na střední škole jsem zjistil, že vyšší stupeň výbavy je výhodnější, pokud tu výbavu chceš. Nemyslím si, že je to tajemství. A na silnicích je Elegance a L&K vidět dost. Někdy jsou prakticky úplně holé (někde se tam určitě skrývá nějaký drobný příplatek, ale nic zásadního), ale jsou to Elegance a L&K.
Pro mne je problém v tom, že člověka velmi rychle zaženou do kouta, pokud má požadavky, které nejsou úplně v souladu s představami člověka, který tu nabídku tvořil. Přičemž v Německu je nabídka Mazdy kolikrát zajímavější. To není o tom, že by bylo příliš drahé to vozit do Evropy. Ne, některé z těch kiksů musí dělat někdo v českém (/"východoevropském") zastoupení.
jinak je to paráda. Jinak nikde jsem zatím nečetl, jak má Mazda dokonale naladěné pedály. Spojka, brzda i plyn fungují naprosto čitelně, přesně a dávkování je naprosto lineární. To ale málokdo ocení, protože když jsem tady nadával, na gumové nečitelné spojky jsem dostal vynadáno, že si neumím zvyknout. Já si nechci zvykat, chci ať to vždy funguje jako v nových skymazdách.
Souhlas. to si pak muzes zvykat na co je potreba. Treba se da take zvyknout na horsi spolehlivost nejmenovanych vyrobcu ;-)
Na novou Mazdu jsem se tesil, v pocatcich se mi hodne libila, ale pak mi z jednoho pohledu prisla jako Alfa a to me trochu zklamalo. Verim ze ve skutecnosti to bude ale urcite krasny auto ;-)
Chápu o čem mluvíš, ale zrovna moje zkušenosti jsou opačné, mazda vždy dělala tvrdší spojky s kratším krokem /tak jako třeba honda, nebo bmw/ a když do ní někdo vlezl z něčeho z koncernu VW nebo z francouze, těžko si zvykal. Těžko jsi mu také vysvětloval, že normální je negumová spojka, i když poslední šestka trošku taky v tomto slevila a lehce přigumověla.
V Mazdě jsem zatím nejel, ale v Hondě mám spojku dost tvrdou a furt si na to zvykám. Ale nejtvrdší spojku co jsem zatím zažil, měl Peugeot Partner, ta byla vysloveně binární ano/ne.
Povedena mazda, design se povedl, nebyl by spatny kombik, a mozna turbobenzin kvuli lepsimu kroutaku by byl taky fajn, jeste trosku snizit cenu a toto auto nema konkurenci.
skusal si ten skyactiv ? vobec to nepotrebuje turbo, hlavne nie v aute co ma este o 100kg menej ako Mazda 6. Skusal som G7 1.4 90kW a nic moc, ta trojka s 2l 88kW bude lepsia ako golf s tym 90kW turbickom
Ja jen reagoval ;-) Nemam problem ani s cenou ani ze to nema turbo a ani ze to neni kombik, ikdyz ten by jiste Mazde v kufraske CR pomohl k vyssim prodejum. Naprosto s tebou souhlasim ;-) Osobne davam prednost a budu davat stale vyssimu vykonu ve vyssich otackach nez nizsimu s turbem.
a co do vykonu a vyssich otacok, ten motor 2l 145k si ma ziskal prave tym, ze navzdory naozaj supertazkym prevodom na dany vykon a obsah sa z nizskych otacok zbieral velmi pekne, ziadna neskora reakcia na plyn atd. V tej trojke to musi byt este lepsie uz len preto, ze mam mat o 100kg menej ako setka. Je mozne, ze to ma 200Nm uz pri 2000ot co je vyborna hodnota. Aj keby mal len 190Nm , je to stale super. Pocitovo ich tam myslim mal.
Kombík by se šikl. Krouťák je dán většími obsahy přece s výhodou, že na to můžeš šlapat a spotřeba tak rychle neroste. Snížit cenu??? Tohle auto je dělané tak, že cena nemá přednost před kvalitou. U Mzd nefunguje, že dáme tam trubku a prodáme levněji. Je to pro lidi co chtějí nejlepší ve třídě ne nejlevnější. Mzd3 se bude prodávat i s výbavou ve vyšších cenách.
Co tu sakra x lidí řeší cenu? (Neříkám, že Vy). To auto je Japonec vyrobený v Japonsku, kde je silný Yen, který prodražuje vývoz, přičemž i za takových okolností je cena stejná jako u Golfu 7, imho 349, 900, což je rozumné, na poměry Mazdy je to možná až málo, takže nářky nad cenou nechápu a odmítám. To by totiž znamenalo, že u Golfu někteří jedinci považují takovou cenu za opodstatněnou, u Mazdy nikoliv, to mi jaksi "hlava nebere." Mazda je totiž stejně kvalitní produkt jako G7, ne-li kvalitnější, i když to je tak trochu ošemetné tvrdit. Problém by mohla mít spíš Honda, která prodává Civic s torzkou vzadu, takže vezmeme - li v potaz poněkud kontroverznější design 9G a potenciálně horší jízdní vlastnosti, Honda by mohla mít (pokud adekvátně neupraví ceny) problém, což nevidím rád, protože jde o jednu z mých oblíbených značek. Jinými slovy Mazda :yes: Honda :no:
silny YEN ? ked zoberiem posledne 4r, tak neviem o akom silnom jene je rec odporucam si pozriet vyvoj danej meny [odkaz]
o tom kurze je to myslim blbost. A ze sa vozi z JP ? Odkial so vozia G7 ? Odial sa vozia babany :-)
zakaznika moc nebude trapit, co sa odkial vozi, ked raz musi pozerat na kasu, s tym sa neda nic robit. Ak clovek nemusi na peniaze pozerat, kupuje co chce a nieje to len pri autach. Tu cenu este moze sposobovat clo, ktore to auto moze znevyhodnovat minimalne voci tu ci v EU vyrabanym autam, takze ked sa na to pozrieme takto, je mazda naozaj lacna , alebo skor za dobru cenu a take ako KIA a jej podobni su drahi.
a este netreba zabudat, ze u spomenuteho G7, len tak narychlo bez vahania zlava 6%, keby som sa tam dalej obsmietal, 10% dostanem. U mazdy odhadujem nieco do 5% po dlhsom obliehani salonu :-)
To že je zákazníkovi jedno kde se auto vyrábí není tak úplně pravda, třeba pro mně to hraje roli poměrně podstatnou, takže s tím paušalizováním bych to nepřeháněl. To třeba min. u nás bude jeden z důvodů proč se tu prodá víc G7 než Leonů a přitom, teoreticky, mezi těmi auty moc rozdílů není (mluvím hlavně o používané technice). Yen silný je, (nebo aspoň byl), clo samozřejmě cenu auta prodražuje, ale i tak je Mazda naceněna velmi zajímavě, kdyby se clo neplatilo, mají evropské automobilky na čele o vrásku víc.
Cenu? 350 ti přijde hodně? Je potřeba si uvědomit, že Mazda postavila trojku na dnešní dobu dost nekompromisně, vyrábí ji v Japonsku a v základu má přijatelnou výbavu. 350 za takto kvalitní auto v obstojné motorizaci a výbavě je solidní cena, pokud ji chceš, neměla by být cena na překážku. A pokud dáš ve finále přednost Meganu Generation, je to tvá volba...
S kombíkem souhlas, to by byla bomba... trošku levnější alternativa k šestce by se hodila, třeba pro můj rodinný rozpočet je šestka už na hraně. Turbobenzín má svá pozitiva, ale dvoulitrová atmosféra taky... jasně, je lepší dát zákazníkovi na výběr, ale já bych dal z důvodu spolehlivosti přednost té atmosféře, s nižší střední to musí cvičit pěkně a spotřeba bude s nějakou 1.4TSI srovnatelná.
Mezi řádky to čti jako poklonu Mazdě. Sám GTI připustil kvalitu nových Mazd a proto ke svým posměškům používá výhradně ji.
Určitě si už rozpoznal třeba jak na prémii pohlížejí sami majitelé, ale GTI má z prémie naivně virtuální svět.
Snažení Mazdy je mi prostě sympatické. Co považuji za klad je, že vypadá jako že je z japonska. A v kontextu asijské produkce mám pocit velké designové čistoty. Žádné zbytečnosti, žádné vesmírné experimenty. :yes: U motorů (benzínových) se časem ukáže, zdali atmosférický přístup odolá turboéře.
A v článku zíměný přesah mimo Ma3 ? :-) V případě osazení 1,75 TBi do nové odlehčené MX-5 může vzniknout jednoduše geniální vozidlo. Samozřejmě bude záležet na naladění a hlavně reakci na plyn, ale tohle mazda (a i Alfa) umí. Pak by mohlo být celkem dusno a to možná nejvíce v Subaru a u Toyoty. Soudcem bude cena.
A redakci nutno pochválit za informační nálož. :yes:
Tak zmienka o Audi A3 tu iste mnohých nadvihne zo stoličky, zrejme na tom ale niečo bude. Je fajn čítať, že sa v nižšej strednej konečne objaví nejaký Japonec (po dlhej dobe), ktorý poteší bez nejakých väčších "ale" a kde pozitívne dojmy z vizuálu pokračujú aj pri jazde.
Pre mňa tak jediným mráčikom na oblohe zostáva ponuka motorov, kde 1,5ka je slabá a dvojliter zbytočne podladený; chcelo by to niečo medzi ako zlatý stred. KAždopádne najsilnejší dvojliter vyzerá slušne.
P.S. Čím viac pozitív povedia testéri na Mazdu, tým častejšie sa bude vyskytovať príspevky niektorých diskutérov, kde si do nej virtuálne kopnú a budú vyberať tie najnevydarenejšie zábery. ;-)
Jen k tomu slabšímu dvoulitru - já to plně chápu. Softwareově uškrcený motor se silným středem = snaha vytvořit motor podobně příjemný v nízkých a středních otáčkách jako turbo-konkurence. Vařím z vody, ale myslím, že ten slabší dvoulitr bude běžným řidičům velmi vyhovovat.
Takto podané to má logiku, krútiak ako oveľa silnejšia verzia dvojlitra, akurát výkonovo seknuté, teda bude to prirodzene zvádzať k pohodovej jazde pri nižších otáčkach a teda blížiť sa charakterom turbobenzínom. Na druhej strane sa obávam, že tomu bude chýbať tá točivosť benzínov a výkonová špička, ktorú prirodzene očakávať. Možno to bude niečo ako dakedy koncernový 2,0MPI - 85 kW (akurát s nižšou spotrebou).
točivost a benzínová špička tomu budou chybět určitě - říkám, podobný charakter jako turbobenzíny konkurence. Dyť 1.4 TSI je nahoře tak mrtvá, až to hezké není 8-s
Tak co teda chceš? Točivý motor nebo motor s dobrým průběhem krouťáku v nízkých otáčkách? Pokud bys měl obojí, tak z toho máš spíše ten výkonnější motor. Auto, které má velký točivý moment v nízkých otáčkách a výkonovou špičku už z logiky věci musí mít vysoký výkon. Je docela jasné, že ten slabší dvoulitr je dělaný jako alternativa k turbomotorům. Bude mít podobný průběh točivého momentu jako turbomotory, při 2000 rpm tam bude tak cca 185 Nm (v průměru mají atmosféry 88% maxima točivého momentu při 2000 rpm) a srovnej si to s podobnými turby, které mají plus minus 88kW. U všech najdeš maximum tak 175-200Nm. Takže není třeba zoufat, že Mazda nemá turbo, když má motor, který má turbocharakter bez turba (nahnaný objemem).
:yes: V praxi by mohl být rozdíl v tom, že přeplňované motory mívají větší rezervu a jsou schopny podat lepší výkon, než slibují. Takže to bude alternativa tak k 1,0-1,2 (dle výrobce).
No, ono uškrcená atmosféra může mít také větší rezervu (na papíře může být více uškrená než ve skutečnosti). Alternativa je to k 1,0 až 1,6, s tou 1,2kou jsi to myslím trochu podcenil. Namátkou 1,0EB/92kW, 1,4TSI/90kW, 1,4T/88kW (Opel), 1,6BE/90kW (Mercedes),1,2TCe/85kW... U všech těchto motorů je maximální točivý moment okolo 190Nm plus minus. Otázkou ale samozřejmě je, jaké převody mají tato konkurenční auta, protože 88kW M3 je převodovkou uškrcená více než dost.
To je pravda, že by mohla. Takový motor jsem na brzdě snad ještě neviděl. A vůbec motory Mazdy, takže nevím, jak na tom typicky jsou.
Myslel jsem na Renault, Ford a VW. A 77 kW 1,2 TSI na klice ten dvoulitr doběhne (tedy to, co slibuje na papíře). Špičkový moment asi nebude takový (mohl by se pohybovat kolem 200). 90 kW bude mít přes 100 kW. Dalo by se o tom filosofovat, podle mne je to ztráta času, protože nezáleží, co je na klice, ale jak auto skutečně jede. Tam se ti promítnou věci jako ztráty v ústrojí, zpřevodování, nebo hmotnost vozu. Nejsem jistý, jestli například taková Astra nebude potřebovat něco silnějšího.
Jednotky Opelu a Mercedesu jsou také přiškrcené. Nic menšího nemají. Podobně jako 88 kW 1,8 TFSI, kterou používá Audi jako základ v A4. 90 kW 1,4 TSI má oříznutý i točivý moment, ne jen výkon. Měla by mít 250 Nm.
Čistě z motorového hlediska podle mne skutečně spadá někam k 1,0-1,2. Jinak je to otázka politiky. Stejně jako Mazda může podladit atmosférický dvoulitr, můžou jiní podladit přeplňované jednotky.
Pokud se vrátíme k autům, zrychlení na stovku vypadá u této jednotky velmi dobře. Mnohem lépe než u konkurence s 1,0-1,2. Renault dělá 1,2 TCe i v 97 kW (/205 Nm) verzi a ta dá stovku za 9,8 (85 kW za 10,9). 1,2 TSI má 10,2. A 92 kW 1,0 EB 11,3 s. Vedle nich je údaj Mazdy až neuvěřitelný. Jestli má dvoulitr Mazdy dlouhé převody, tak nevím, co nasadili u konkurence.
Je pravda ze tieto motory s preplnovanim ukazuju na brzde viac...1.2 TSI az niekde za 190 Nm a cca 120 konskych sil (88 kW)...1.4 TSI 90 kW mala na brzde 97 kW a 221 Nm (miesto 200)...ale je to ako kde, rozne vykony som uz postrehol na brzde...1,4 TSI 103 kW/250 Nm bolo nameranych 113 kW a 287 Nm!
Co sa tyka mazdy, pri hmotnosti 1205kg je mozne mat zrychlenie 0-100 za 8,9s (ono ked vykon 88 kW dosiahne medzi 4000-6000 otackami, to v podstate cely druhy stupen po preradeni z 1-ky. Takze v 2ke bude tahat s tymto vykonom skoro cely cas ;-) Vacsina aut s podobnym vykonom v atmosfere, ktorej maju teda 88 kW pri 6000 otackach ma pri 4000 otackach tak 65-70 kW a pri podobnej hmotnosti daju 0-100 za cca 10s. V porovnani s turbom sa tu pri preradeni na nic necaka...na 2. prevod da 100ku takze radi len raz. 1.4 TSI 90 kW tiez radia raz a spravia 0-100 za 9,2s (leon)
S těmi výkony na brzdě bych byl trochu opatrnější. Třeba na rri.se, kde jsou pěkné testy na brzdě (a teď tam dávají i oficiální průběhy pro srovnaní), si sice lze všimnout, že v průměru se výkony u turb od těch oficiálních liší o něco méně než u atmosfér (zde budu souhlasit), ale rozhodně to není nějak drtivý rozdíl a už vůbec neplatí, že by turba měla obecně výkon vyšší. Drtivá většina motorů (a to i turbomotorů) má nižší výkon, než ten udávaný.
Jeden z těch nejpřesnějších je 1.4 TSI, kde naměřili 102 a 104 kW u 103kW verze a 89kW u 90kW varianty. U 2.0 TFSI se 147kW bylo naměřeno 146, 145, 143, 135, 141, 140, 137, 147 a 139 (tedy od 135 do 147, rozptyl téměř 10%). Jsou relativně blízko, ale ani jeden to nepřekonal. Je třeba zajímavé, že Mazdě MPS se 191kW bylo naměřeno 191, 182, 188 a 196. Opět se mezi sebou naměřené hodnoty liší až o 10%. Starší 1.8T/110 kW má ve 12 vozech průměrně naměřeno 103kW.
Chtělo by to vzkoušet průměrné rozdíly a udělat si menší statistiku, ale teď se mi do toho nechce. Co jsem tak vypozoroval, u turbomotorů byly výkony nižší zhruba tak o necelých 5%, u atmosfér to bylo spíše o necelých 10%. Upozorňuji že se bavím o průměru, samozřejmě lze najít atmosféru výkonnější, než udává výrobce a turbo, které má ten propad přes 10%.
Myslím, že to je trochu jinak. 1.4 TSI má 102 kW na kolech, to odpovídá výkonu motoru hodně nad udávanou hodnotou 103kW (výkon motoru se udává bez poháněcího řetězce)
[odkaz]
I třeba STi které má na kolech 199kW má cca výkon motoru o něco vyšší než udávaný (221kW) protože když se přepočte výkon na kolech a přičtou se ztráty v pohonu (awd) tak se dostane nad těch 221kW. :-)
Tak jo, je to fakt, na rri.se měří výkon na kolech, ne výkon motoru (výkon na kolech + ztráty). Měl jsem za to, že u brzd vždycky změří výkon na kolech i ztráty a z toho vypočítají výkon motoru... Tady očividně ne.
Aka je potom logika v ich porovnani, ked maju namerane "Powertrain performance
Wheel power"
a percentualne to porovnavaju s "Stated engine performance
Engine power"
Skor to vidim tak, ze ich merany vykon je vykon motora bez strat. Nemalo by zmysel porovnavanie hrusiek s jablkami a snad nie su tak blbi, aby to porovnali zle.
Proč by to nemělo smysl? Sice ti automobilka nic na kole negarantuje, ale právě tam tě to zajímá.
"Rototest Research Institute defines Powertrain Performance™ as the engine performance reduced by the losses through the powertrain (transmission, differential, joints, etc.). Simplified - Powertrain Performance™ is the performance available to the wheels."
To sa vsak nikde neuvadza.
Podla porovnania s RRI to vyzera skor tak, ze uvadzaju vykon na kolese.
Aky ma pre vyrobcu zmysel uvadzat vykon motora, aby potom na brzde niekto nameral zakazdym viac ako je tabulkovy udaj?
Výrobci uvádí všude výkon motoru a ne výkon auta na kolech. Stejně tak točivý moment uváděný ve všech tabulkách je točivý moment motoru na klice. Na kolech je díky zpřevodování točivý moment úplně jiný. Tak to prostě je a tak se to ustálilo, může se ti to nelíbit, ale nic s tím nenaděláš. :-)
Pokud jde o převodovky, tak je tu ještě fakt, že různé převodovky mívají různou účinnost. Takže by se udávaný výkon pro různé převodovky spojené se stejným motorem pravděpodobně lišil. To samé platí pro pohon všech kol. Představa, že automobilka udává výkon na kole, je celkem absurdní. Leda hodně malý výrobce, prakticky kusová zakázková výroba. Neuvědomuji si, že by to nějaká kdy dělala. A v dnešní době by tě za takový nápad markeťáci stáhli z kůže a pověsili do průvanu. :-)
Stačí si otevřít příslušnou směrnici EU (80/1269/EHS), abys zjistil, že jde o výkon motoru, tedy na klice. Ne o výkon pohonného ústrojí (= powertrain). Nebo si přečíst jejich stránky. Nemají v tom bordel, označují to přesně. Měří výkon na kolech a porovnávají ho s udávaným výkonem motoru. Přijde mi, že házím hrách na stěnu.
Třeba v USA a UK bylo zvykem měřit výkon motoru bez příslušenství (tedy s nutným minimem), bez sériového sání, výfuku, tlumičů. Prostě holý motor na stolici. Navíc jejich metodika (korekce atd.) byla úsměvná. Kdežto Němci měřili motor ve stavu, v jakém je v autě. A z jejich normy DIN 70020 právě ta evropská vychází. To jen pro zajímavost.
To ja pisem asi po taliansky.
Ked v RRI nameraju, ze ma motor na kolese 99-101% udavaneho papieroveho vykonu na klukovke, co znamena, ze ma bud pomaly nulove straty alebo ze vyrobca keca.
Ked motoru, ktory ma 90kW papierovo v casopise uverejnia, ze namerali 103kW, znamena to rozdiel 12.5% navyse, cim nesplnuje tuto normu EHS. To sa neda okecat ani tym, ze mame nejaku vyrobnu toleranciu.
Uz mi to skor pripada, ze tie motory su naschval naladene vyssie, resp. tesne na hornu toleranciu, aby dobre vyzerali v testoch a potom kdejaki honibrci maju vietor do plachiet, ked porovnavaju papierove a dyno cisla s konkurenciou (co sa casto deje aj tu v diskusii).
V tej smernici pise: "Počas testov overovania zhody výroby má byť výkon meraný pri dvoch otáčkach motora S1 a S2, zodpovedajúcich bodom merania maximálneho výkonu a maximálneho krútiaceho momentu akceptovanými pre typové schválenie. Pri
týchto dvoch otáčkach motora, kde je dovolená tolerancia + 5 %, čistý výkon meraný najmenej v jednom bode v rámci rozsahov S1 ± 5 % a S2 ± 5 %, sa nebude líšiť o viac než ± 5 % od schválenej hodnoty"
Vyzera to tak, ze niektori pouzili absolutnu hodnotu z tych +-5% a dostali ++5%.
Vždy záleží, jakou metodiku použijí. Pokud někdo používá jinou, než která slouží k homologaci vozidel, může dojít k jiným výsledkům. Co si tak pamatuji, nejen že bývají maxima jiná, ale bývají i v jiných otáčkách. Nikdy jsem nezjišťoval, jak se to ověřuje. Nebo při jakém nájezdu se má měření provádět. Tedy jestli se musí do té tolerance vejít vždy, ať je čerstvě po továrním záběhu, nebo má za sebou 20 tisíc km. Myslím si, že ne.
Pokud se bavíme o moderních přeplňovaných motorech, tak ty jsou schopné sledovat podmínky a přizpůsobit se. Atmosférické to mají těžší, ale i tam to jde. Takže lze spekulovat, jestli se tu nedělá něco podobného jako u měření spotřeby/ emisí, kdy se jednotka snaží rozpoznat test a během něj se chová jinak. Otázkou je však motiv. Myslím si, že větší hodnotu má do katalogu napsat větší číslo, než obcházet normu a dát ti potají něco navíc.
Tady se dostáváme nad mé znalosti. Mohu ti jen říct, že v techničáků máš výkon na klice a to bez příslušenství jako kompresor klimatizace. Nemám ani tušení, jak přísně se zrovna výkon motoru kontroluje. Dříve prý bylo celkem běžné, že motory nedosáhly slibovaných parametrů. A moc se s tím nedělalo. Umím si představit, že by dnes byl kolem něčeho podobného pěkný humbuk. Ale stěžovat si, že je motor lepší, než bylo slíbeno?
Celkově záleží na metodice. U amatérských úprav bývá vidět, jak naměřený výkon postupně padá, když jedeš měření znovu a znovu. Vždy to beru s rezervou. Aneb, co si sám nezfalšuji, tomu nevěřím. Mají tam k tomu něco napsané, takže bych si to mohl pročíst. Vypadají seriózně.
Pokud jde o měření, ano, některá se omezují na kola. Řekl bych možná i většina, ale to je jen můj dojem.
V podstate sa snazim hladat z tych istych zdrojov tiez...je to vsak rozne a diskutabilne. Tiez som videl cez rozne firmy zamerane na preprogramvanie jednotiek brzdu pred aj po chipe a tie vykony v zaklade sa dost lisia...proste priklad najde sa aj Mazda 3 MPS co v serii mala 230kloni a 403 Nm! (uvadzane 260koni 380 Nm)...niekde sa najde 1.4 TSI 90 kW varianta ktora ma priblizne tuto hodnotu a niekedy aj blizko 100 kW a cez 220 Nm. Ani si nezastavam turbomotory nad atmosferickymi, to som len cisto konstatoval co kde vidiet...1.4TSI 103 kW som myslel novu verziu ktora je v O III, Golfe VII, ci v novom Leone. Slo mi len o to ze to zrychlenie mazdy aj so slabsim 2litrom sa velmi nelisi od silnejsiej verzii napriek rozdielu 45 konskych sil. Krutiaci moment ma maximalnu hodnotu tu istu a cely pribeh bude rovnaky do 4000 otacok, co pri rozbehu na 1ke velku zmenu nespravi so stratou 45koni nad tymto pasmom...rozdiel bude citelny pri maximalnej akceleracii az pri 2ke vo vrchnej casti otacok (nad 4000, kde 88 kW v slabsej verzie ostava zatial co v silnejsej rastie) a skor vo vyssich rychlostiach a otackach, cize nad 100kmh a 3. prevodovom stupni. Tiez vsak treba povedat ze silnejsia varianta 121 kW (udavane zrychlenie 0-100 8,2s /vporovnani s 8,9s u 88 kW) potrebuje zaradit 3-ku pri prekonani 100km/h. Ono ktovie ako to bude v reali...ale v jednom automobilovom katalogu, kde sa venuju statistykam roznych udajov su zrychlenia a pruznosti mazdy 6, ktora udava s tymto motorom (pri hmotnosti 1300kg) 0-100 za 9,1s a maximalnu rychlost 216kmh...namerali 8,5s a 226kmh.
Souhlasím, těžká převodovka má jednu výhodu, a to možnost být na nižším převodu delší dobu a právě menší počet přeřazení. Co jsem si teď zkoušel odhadnout průběh točivého momentu obou motorů, vyjet je do grafu na základě převodů, tak mi skoro není jasné, jak může ta 88kW verze tak dobře zrychlovat. Bude to v tom přeřazení na trojku, protože ten graf je hluboko pod 121kW verzí po celou dobu s výjimkou oblasti okolo 55-60 km/h, kde by to mělo být zhruba srovnatelné. Ta převodovka u 88kW motoru je o dobrých 20% těžší (3,619 proti 4,388).
To je pravda. Ide vsak o to, ze mnozstvo aut na tej stranke v tom katalogu nesplni z tych vypoctov hodnoty ake udava vyrobca. Ine su priblizne rovnako na tom s udajmi vyrobcu a niektore aj lepsie. U tej mazdy sa mi to zdalo o dost lepsie...ale tak je to v roznych testoch u roznych aut. Len som poukazoval na to, ze ten motor moze byt este vydarenejsi na jazdnu dynamiku ako sa uvadza na papieri vyrobcu...
ten slabsi 2liter ma 88 kW/120 koni uvadzanych pri 6000 ot./min...ale ten vykon ma v sirokom pasme, kedze vykon nastupuje uz pri 4000 ot./min,(podobne ako turbomotory...priklad nove 1.4 TSI 140 koni ma vykon od 4500-6000...Opel Astra 1.6 SIDI 170 koni ma od 4250-6000 (s overboost funkciou) 2.0 TSI RS, VW Gofl VII GTI ma 220 koni od 4500-6200 ot./min a pod.) kde vrcholi krutiaci moment (210 Nm pri 4000 ot./min). Takze do 4000 otacok sa bude chovat rovnako ako silnejsia verzia, no tato bude mat tazsie sprevodovanie, preto bude ekonomickejsia. Vykonnejsi 2liter bude mat prevody odstupnovane viac do dynamiky, s tym ze 6.prevod bude predsa dobrym kompromisom medzi dynaimou aj hospodarnostou. I ked je tu era malych turbomotorov, skvela praca Mazdy a jej atmosferickych motorov.
A vobec celkovo pre mna mazda posobi velmi vydarenym dojmom :-)
U toho slabeho dvoulitru neni dulezite ze je to dvoulitr, ale co umi a za kolik, tedy vykon a spotreba a to patri k tomu nejlepsimu na trhu. Nebo mi chces tvrdit ze skutecny objem foukanych motoru je ten co se uvadi? Takove foukane 1,4 budou objemove take nekde u 2,0l spise pres ;-)
Mysleno objem spalene smesi, kdyz nafucim do mensiho objemu smes vyssim tlakem tak pri atmo tlaku to bude mnohem vetsi objem ;-) Asi blbe napsano ;-) Slo mi o to ze se to nebude lisit vyrazne od foukane 1,4 cca 90kW a tam se u vykonu a objemu nikdo nepozastavuje ;-)
Jde hlavně o to, že u toho turba se dá lépe pracovat s charakteristikou motoru. Není problém dostat z 1.4 díky turbu 200HP, ale ten motor bude (velmi zoobecněno) pro normální ježdění "na nic". Síla dnešních turbo motorů v běžné produkci (bavíme se o benzínu) není v honění špičkových litrových výkonů, ale v přiblížení dieslové charakteristice, klidnějším, nebo chceme-li hladšímu chodu (proti dieslu) a fantastické spotřebě dle metodiky měření. Těch podladěných 90kW z dvoulitru opravdu není nic moc. Ano, vykašláním se na špičkový výkon umožňuje lépe pracovat s momentovou křivkou, ale v této disciplíně má turbo navrch. Jediný reálný přínos by mohla být solidní reálná spotřeba. Tedy možná paradoxně dvoulitr pro šetřílky.
s tou odezvou na plyn bych byl opatrný, spousta N/A motorů zabitých emisní normou a blbě nakalibrovaným pedálem má horší odezvu, než lehce nadprůměrné soft-turbo...
foukané agregáty prostě disponují vyšší silou a vširším spektru otáček. Jeho tah je mnohem konzistentnější..... Celkově dynamičtější v běžném provozu a komfortnější...
síla je to co žene vozidlo dopředu a né výkon.... Ale to je boj s větrnými mlýny...
Zapomnel jsi dodad sila na kolech mlyne ;-) Tah muze byt sebekonzistentnejsi, kdyz to nema vykon ;-)
Odezva turba porad nejaka je ;-)
"Celkově dynamičtější v běžném provozu a komfortnější.." Jo to mas pravdu, ale pri porovnavani foukaneho 3,0l a atmo 1,0 a ne u motoru kde jsou jen minimalni vykonove i momentove rozdily ;-)
To ty turba zase moc perfekcionizuješ - konzistentnější tah? Dobrá atmosféra táhne stejně konzistentně jako dobré turbo v širokém spektru otáček. Ano, moderní turbomotory jsou pro běžného řidiče uživatelsky velmi příjemné, protože nabízejí maximum točivého momentu již od velmi nízkých otáček a prakticky se v projevu vyrovnávají turbodieselům s tím, že zvadnou později, než ve 4000 ot./min, ale každé pro má i své proti - v případě turbomotorů již zmíněnou "složitost" a taky větší závilost spotřeby na stylu jízdy.
A ta poslední věta cos napsal je strašný blábol ;-)
Já bych je k dieselům nepřirovnával. Dívám se na to tak, že se dole tváří jako motor o slušném objemu. Rozdíl je, že se nahoře nic nestane, když tomu šlápneš na krk. Ale při běžné jízdě ti dopřává iluzi, že máš pod kapotou motor, ne astmatické morče. ;-) A dopřává ti s tím spojenou pohodu.
Jo, odborník se pozná... a ty to nejsi. No dobrá, zkusím ti trošku pomoci...
Turbo se roztáčí výfukovými plyny. Pokud najednou šlápneš na plyn u turba, co se stane? Nejdřív se musí vygenerovat dost výfukových plynů, aby se roztočilo turbo, musí se překonat jeho setrvačnost, natlakovat trubky k mezichladiči... a až pak se dostaví efekt přeplňování.
Dá se to eliminovat malým turbem nebo dvěma turby, dá se mezichladič vypustit nebo umístit blízko sání... ale ta vlastnost zůstává. Nevím čemu říkáš "konzistentní", ale z pohledu reakce na plyn je konzistentní atmosféra.
Jiste ze se da u turbomotoru nafoukat vice, ale take to vice zere. Dulezite je dnes jedine z hlediska uspornosti porovnavani vykon/spotreba. Kdyz to porvnas s foukanou 1,4, tak vykon i kroutak je hodne podobny a tudiz i uzivatelsky bude rozdil minimalni. Turbomotor ma delsi prevody aby se dostal na nizsi spotrebu a proto o chlup vyssi kroutak bude na kolech skoro stejny, vykony podobne, spotreba vypada lepsi ;-)
A v čem má turbo navrch? Podívej se na turbokonkurenci, která má zhruba 90kW. Všechny mají maximum točivého momentu okolo 175-200 Nm do zhruba 4000 rpm. Tato Mazda bude mít při 2000 rpm tak 185 Nm (naprosto srovnatelné s těmi turby) a při 4000 rpm bude mít z nich dokonce nejvíce, 210Nm. Nahoře to bude opět přiškrcené stejně jako ta turba. Jediný rozdíl mezi nimi bude možná tak v pásmu lehce pod 1700 rpm, kde už turbo fouká a atmo ještě moc nejede, ale to bude záležet na konkrétním turbomotoru, se kterým se to srovná. V nejnižších otáčkách, kde turbo ještě nefouká, na tom bude Mazda patrně díky objemu lépe.
Nemůžeš to brát tak, že 88kW z dvoulitru je málo. Je to 88kW motor, který k dosažení dobrého točivého momentu nepoužil turbo, ale objem. A na tom je něco špatně?
objem je objem a ten ničím nenahradíš >:D >:D
motto fotrů z komunistické doby.....
pravda je ta, že objem je veličina číslo jedna. Tím to ale celé končí.... Rozhodně to v moderní době nereflektuje to, že motor bude lepší.... Jen udává maximální potenciál....
Ať je mi tohle celé auto hodně sympatické, ať je dobře odladěné, ať všechno jako celek funguje na jedničku, tak po downsizingové celoevropské masáži bude prodej dvoulitrové verze v čr jen jednotky kusů a celoevropsky to bude také nic moc, bohužel. Pořád se jedná o pětidveřový hatchback, tyto motory se těžce derou na svět i o třídu výš.
No jo, musíme to brát z pohledu mazdy, která předešlou šestku prodávala v poslední době jednotky, max. desítky kusů a teď se dostává na stovky. Pořád je ale spousta zákazníků /většinou koncernu, nebo francouzů/, pro které je v dnešní době 2 l motor do auta velikosti šestky moc, a ty je třeba získat, aby se prodeje dostaly do těch správných čísel.
Myslel jsem šestky, vždyť co dnes jezdí nejčastěji v mondeu - 1,6t, v insignii - 1,6t, v octavii 1,4t 1,8t, a tak můžeme pokračovat. Ačkoliv vůbec nejsem příznivcem těchto motorů, tak nelze to nevidět.
V Mondeu jezdí nejčastěji 2.0TDCI, totéž v Insignii i Superbu (Octavia je o třídu níž). Například Insignia u nás prodává 91% aut v naftě. Šestka se z toho vymyká, se svými 55% dieselů mají její benzínové motory relativně větší úspěch než u konkurence.
No dobrá, ale to přesně svědčí o stavu benzínů v nižší střední třídě, mimo jiné ty insignie se hlavně prodávají v maloobjemovém turbu, pokud jsou v benzínu, stačí se podívat do německa. Jak říkám, pro mě motor 2,0 do auta velikosti šestky, nebo mondea zní normálně, pro spoustu lidí v evropě už ne.
Bavíme se o střední, ne o nižší střední. Máš nějaká čísla k těm benzínovým Insigniím?
Z pohledu Mazdy to podle mě znamená, že si může dovolit benzínové turbo u šestky ignorovat. Zatím se jí daří lovit své zákazníky s atmosférou, kde nemá velkou konkurenci. Pouštět se do boje o zanedbatelný trh malých turbobenzínů ve střední s velkou konkurencí se zdá být zbytečné.
Podívej se na to ještě z jedné stránky - všechny francouzské značky prodaly od začátku roku 3 (!) benzínová auta dohromady, Mazda jich prodala 82. Tak na co ti zákazníci teda slyší víc? Já bych řekl, že to Mazda dělá dobře...
Do auta veľkosti šestky nie, ale do auta veľkosti trojky je už pre Európanov dvojlitrový benzín moc. Darmo Skyactiv, darmo nízka hmotnosť, ľudia budú mať predsudky, že to skrátka bude žrať veľa a presvedčiť ich o opaku bude - obávam sa - nad sily predajcov Mazdy.
Mám teorii, že Mazdy se kupují jaksi... informovaněji než třeba Škodovky. Také proto se jich neprodá tolik. Revoluce v prodejích se u nás čekat nedá, ale kdo ví a zná a Mazda se mu líbí, ten tomu snad dá šanci.
Jasne, my tu by sme vedeli, že tohto dvojlitra sa z hľadiska spotreby báť netreba, keď vieme detaily o technike Skyaktiv, hmotnosti, hodnote Cx atď. Ale je nás pár a taký bežný záujemca o kúpu, ktorému Mazda zaujme čisto vizuálne (povedzme, že manželka zbadá v časopise reklamu a povie: jéj, to sa mi páči, toto by sme si nemohli kúpiť?), bude ten dvojlitrový benzín brať ako strašidlo (darmo v reále zožerie rovnako, ako konkurenčné atmo 1,6ky).
Spotřeba větších motorů, resp. atmo vs. turbo se moc idealizuje nebo naopak démonizuje, podle toho, kdo se na to z které strany dívá. Jde především o 2 faktory – jaký objem musím palivem naplnit a jaký mám jízdní styl (tzn. jaký „průměrný výkon“ z motoru obvykle doluju). Při běžné klidné jízdě si menší atmosféra (samozřejmě odpovídající kategorii auta a jeho běžnému použití, nebavím se o HTP v dálničním provoze) pápne méně, než konstrukčně shodný motor o větším objemu a podobném výkonu. Ale pokud na to šlápnu a budu dolovat výkon a točit do plných, tak se to dorovná, protože výkon = práce = spotřeba.
A i turba, když jsem klidný jezdec, tak s malým přeplňovaným turbem pojedu za míň, než s větší a stejně výkonnou atmosférou. Pokud ale budu oba motory honit, tak naopak s turbem bude spotřeba větší, protože to má sice stejný peakový výkon, ale jeho otáčkový průběh je lepší.
Nechci tě domýšlet tak, že právě po té informovanosti se jich neprodá tolik jako škodovek :-) avšak zde rozlišujme - ta informovanost je na místě u výstředních modelů (MX 5), jinak jde o zcela běžný mainstream, na který teda kupec musí mít designový žaludek. Má vizuální zkušenost ze silnic jde u Ma3 spíše k tomu, že ji kupují starší lidé. Kloboukáři a spol.
Škodovka... nebo v Německu VW... to je ten mainstream se vším všudy, když chce tatík auto pro rodinu, zajde do Škodovky a tam si něco vybere. A to nemyslím nijak zle, tak je to v pořádku. Proč by také kroky českého tatíka měly automaticky vést k Mazdě?
K Mazdě povedou pouze v případě, že je Mazda pro daného kupce něčím zajímavá. Třeba tím jak jezdí nebo vypadá. Mainstream to je, ale ne úplně běžný... Mazda má svá specifika.
Pokud se podíváš na dominanci Škody u nás, pak je jasné, že Škoda prodává tolik ne díky kvalitě svých aut, ale díky své pozici domácí značky. To je přirozené.
Přirozeně že si Čech koupí české auto, pokud nebude mít nějaký důvod si ho nekoupit. A Škoda moc objektivních důvodů nedává, takže zbývají důvody v osobních preferencích a cenových nuancích...
Obecně (bez významových negativ) je samozřejmě potřeba si napsat - auta kupují běžní občané, závodníci a fajnšmekři jsou v menšině. Národní akcent je současně zcela přirozenou věcí.
Já mám pocit, že Škoda dělá všechno pro to aby jsme kupovali jiné značky.
A když se podívám na neustálý pokles prodeje u soukromých osob, tak se ji to i daří.
To má Mazda se Škodovkou společné --> oslovují širokou škálu kupců (byť obě množiny jsou rozdílně velké). U Mazdy to je s podivem, že kloboučníci a cvičitelé skoku do rakve volí zoom-zoom auta s důrazem na jízdní vlastnosti, ale přisuzoval bych to mechanické spolehlivosti a jednoduchosti, což jsou vlastnosti typické pro Mazdu posledních xx let.
Já se obávám, že design je kloboučníkům úplně jedno a důvodem ke koupi Mazdy bude něco pragamtičtějšího... Navíc, jak jsem psal, v Mazdách jezdí kde kdo, rozhodně to není kloboučnická modla a la Thalia nebo Fusion
Prkenný design? Jestli bych nějaké trojkové Mazdy mohl z části označit za kloboučnické (designem či velikostí), tak snad poslední 323 a první 3. Jinak se určitě nejedná o kloboučnický design...
Já si taky myslím, že to bude tím. Obecně po revoluci, kdy sem vtrhla západní auta tu měla Mazda takové zvláštní postavení o spolehlivosti a i kvalitě ( až na korozi že :D), znám dost majitelů co ji mělo a já ji i tak vnímal. Nikdy to nebyla prémie, ani oblíbený koncern, ale byla vnímána tak nějak mimo tohle dění a respektována. Proto se pro ni rozhodují lidé, kteří toto mají zakořeněno z let nedávno minulých.
Design je subjektivní, odcházející Ma3 vypadá prapodivně ( dle mě), ale tohle vypadá na zdatného konkurenta, který by se mohl zařadit pod špičky své třídy se stejnou "aurou" jako tomu bylo v 90 letech)
Ty musíš mít naprostý komlex a fobii z Mazdy,co ? :-) Zkus se vnitřně smířit s tím,že Golf opravdu není pro Mazdu kunkurent a bude se Ti dýchat snáze ,uvidíš :-) Golf je pro lidi nudné,nezáživné ba až bezduché a proto,jde tolik na dračku .Mazda je pro lidi,kteří ,chtějí čas strávený za volantem prožít a mít jako rozumně strávený :-) Chápeš,co Ti chci říct? >:D
len nech si kupuju tie male turbicka. Som siel 2x setku so 145k verziou. Raz som mal na okruhu 6l a podruhe 6,5l, lebo som trochu skusal dynamiku a asi 2x zasiahol aj obmedzovac, skusal som, kolko da dvojka na max a zastavilo ma pri 115 tacho.
Toto robit s malym turbickom, spotreba nebude nizsia. Naviac k spotrebe PP u mazdy co som zatial vycital sa pridavaju len cca 2dcl, u VW casto 2 a viac krat tolko.
A v teste ADAC ten motor na dialnici spotreboval o liter menej ako napr FFIII s 1.6 EB a tusim sa vyrovnal 1.0 EB a u fordu je zname, ze im PP keca jemne viac.
Nic lepsie nevykuzli ani 1.4 TSi, hlavne ak sa tomu bude slapat na krk.
Jo, jo, máš pravdu, stačí se kouknout na sprit monitor.de a srovnat si atmosféry s turby, obecně lze říci, že v průměru jsou na tom turba o vlásek líp, v plném zatížení vítězí atma, ale rozhodně to není rozdíl, jak se nám snaží vnutit prodejci a papírové údaje. Těžko říci, zda ten pověstný vlásek stojí za tu celou mediální hru kolem turba a všechny ty investice.
inak u toho 2l 145k si myslim, ze udavana spotreba 5,5l pri dodrziavani predpisov ( ale ziadne suchtanie na okreskach 70-80) je realna. Samozrejme pri zlozeni tras podla podmienok skusania. Lebo su ludia co jazdia casto mesto, casto v kolonach a tam to nepojde.
Napr pri 100km/h GPS to vypadalo na spotebu okolo 5l, coje neuveritelne dobre.Ked som zrychlil na 120, tak to podliezalo 6l, ale siel som tak len kusok, takze to neberiem dostacujuce, ale vypadalo to dobre.
Už i s předešlou šestkou 114 Kw se při lehké noze na plynu dalo jet mimo město na delší trasu za 6,1 až 6,5 podle kopců, i když zrovna zábavná jízda to není.
Ale nesmíš zapomínat na tu druhou skupinu, která má vůči 1.6 v autě střední třídy vyloženou averzi. Každopádně soulasím s komentáři níže, že v M3 bude půsbit dvoulitr na papíře na mnohé špatně... a že nejeden komplexně neuvažující člověk si řekne něco ve smyslu: "tak drahé povinné ručení přece platit nebudu"...
tie motory su naozaj vydarene, co citam fora, ludia co do spotreby banuju kupu 2.2, lebo spotreba minimalne nizsia. Hlavne ak sa tomu moc nenaklada, ale aj vtedy je ten benzin daleko umiernenejsi ako male turbicka
Mazda nikdy nebyla masovka a bez ohledu na motory asi nenastane hromadný úprk lidí do Mazdy. Ti, kdo se o auta zajímají, si dokážou udělat názor bez ohledu na masáž a pokud je trojka zajímá, tak si ji minimálně projedou.
V ČR bude spíš chybět ten kombík, bez něj je Mazda jako rodinné auto kompromis...
som tajne dufal, ze by mohol mat 450l a mohol ukecat cenu na toto auto, ale 420 bude malo. Uz tych 450 by bol kompromis, ale pozriet si to pojdem. Este bude zaujimave, vi 121kW motor daju do vybavy bez nutnosti mat kozenne sedadla.
to to trvalo ;-) nehty mam tak okousané že každé ťuknutí do klávesnice je utrpení >:D Díky za dojmy,vypadá to nadějně a těším se na regulérní testík se sériovkou. :yes:
veru nechapem tuto politiku. Karoseria jedna , pripravena prave na 4x4 a nakoniec clovek dostane akurat zmenseny kufor a 4x4 ostava inde.
Ale to je aj o vybavach . Do EU akoby chodili poskladane z hospodarskeho prebytku zastaralych veci.
A tiez mi pride nestastne, ze 2l 165k je u nas len v top vybave. Vela ludom vadi koza. Taktiez preco 2.5l je len s automatom. Este by som pochopil tu top vybavu, ale nemoznost mat MT nechapem, hlavne ked je jasne, ze na dynamike dost ubera. Staci si pozriet hodnoty zrychleni MT/AT . Urcite by sa tie mazdy viac predavali, ale asi ich je malo a netreba
K designu vnějšku již netřeba mnoha slov, jednak jde o kodo-kompresi, jednak jde o kompaktní eurokompilát zřetelného zrna. Co však cením, to je návaznost vizuální mezigenerační osy - [odkaz] Ano, k překonání předchůdce nepochybně nedošlo, avšak geny pro fanoušky jsou nepřehlédnutelné. Co se týká výborného postřehu pana testéra, totiž, že menší model překonává designově model větší (Ma6), pak zde snad jen krátký dovětek: Toto je ovšem především "zásluhou" toho většího... - [odkaz]
V kabině překvapuje absence tradiční kapsy ve dveřích, co takhle zapadlý balíček papírových kapesníčků, ten se bude lovit jak? Poměrně zajímavá novinka je i to, že šofér sedí za volantem znatelně nížeji, než spolujezdec :*) No, tak to bych tedy zažívat ve svém autě nechtěl.
Jinak je vůz na pochvalu, slušně si to v Japonsku tlučou, my to zde samozřejmě a pochopitelně pro sebe umíme o trochu lépe (viz. GOLF), což nás samozřejmě jistě těší, ale je znát, že vyspělé krajiny světa se od sebe v pojetí kompaktů příliš neliší. Snad jen na margo některých jednodušších oslavných diskusních pokřiků malá redukce - umíš si představit, že na tamním (japonském) serveru o autech nějaký japonský puberťák ustřikuje z informace o tom, že Renault vyrábí červeného megána? Tak zklidni své plakátové emoce na tolerovatelnou euro-mez.
P.S. Brilantní článek. Samozřejmý text profíka, který ví, na co se u auta zaměřit, aby informace o něm byla čtivá, přínosná a současně výjimečná :yes:
...taky jsem čekal, že třeba vyskočí fotka torzky z golfa, kluk se nám lepší!
Jinak k článku....den začínám vždy na idnesu a článek o nové mazdě mi na něm příjde mnohem, opravdu mnohem sofistikovanější, každý posuďte sám. Jinak mazdě za poslední počiny palec nahoru....i díky nim máme v dnešní době možnost pořídit si poctivý autíčko. Ten progres je u nich znatelný! Díky!
ako tak pozerám GTI, tak tvoje komentáre sú obľúbené ako neliečené hemeroidy. Mal by si sa nad sebou zamyslieť, či pre teba nebude lepšou voľbou tento server... [odkaz]
Uměl bych tu napsat komentář, za jehož obsah bys mi líbal i... no to je jedno co, ale proč bych to dělal, usiluji vždy o pravdu. O pravdu garáže. Avšak to, že mi tu v evidentním pominutí veřejně věnuješ jednu velkou garážovou kytici je milé, tohle se tu opravdu nezažívá každý den :yes:
Ver tomu, ze keby tam napisali 460 l miesto 420 l nikdy by si to nezistil a ani nepocitil, pricom skutocny objem moze byt zase iny, ci uz viac ,alebo menej.
ja som prave ten, co si to zisti a preto to pisem. Napr ked porovnam kufor Mazdy 6 a FFIII tak zistim, ze do FFIII dam rovnako az viac ak vyuzijem aj priestor nad platom.
Zakladne rozmery podlahy kufra mazdy 6 je 101x107 a FFIII ma 99x113 . Ktory je vacsi ? Nieco naviac ziska mazda tym, ze ma po stranach vykrojene miesto, kde ma na sirku cca 140, takze ode o priestor tak cca 30x20x40 na kazdej strane . Ale toto prave vyrovna miesto nad platom u FF. Tam napr viem naskladat 4 kuftr o velkosti 73x50x35 stojato, do mazdy 6 to nedas ani nahodou. Vojdu maximalne 3 a stvrty na sedadlo. Ale zase tam este mozno pojde vysipat 100l piesku az po strechu
Skládáním kufrů rozhodně nemusíš poznat pár desítek litrů. Těch se schová do různých schránek... A ani hlavní prostor nemusíš využít 100%. Kufr ti do kufru musí pasovat. :-)
No A?
I kdyby - Giulietta je podvozkově hodně povedená, bohužel Alfou nedoladěná, ale to se v situaci Alfy dá pochopit.
Předchozí trojka byl zase Focus - vadilo to někomu?
Urcite to pre Mazdu nieje hanba. Alfa Romeo je stale na spicke co sa ovaladatelnosti auta tyka. Opak moze tvrdit iba ten, kto z Alfou este nemal tu cest resp. ju bude nezmyselne porovnavat s autami uplne inej kategorie.
Se silnějším benzínem by to mohlo být zajímavé autíčko. Jízdní vlastnosti jsou podle prvotního hodnocení velice dobré a spotřeba by se mohla ustálit na zajímavé hodnotě. Trochu škoda, že předek vypadá, že je o číslo větší, než zbytek auta, ale jinak je to ok. Zajímavá alternativa k evropským zástupcům.
Mám stejný názor. Předek mi přijde trochu moc dlouhý, ale tak lepší než useklá příď se světly až ke dveřím. Myslim, že tohle se povedlo více, než 6tka a osobně mne mrzí, že nebude kombi ( I honda a toyota se poučili). Byla by to zajímavá alternativa k Top své třídy
Já ty řeči okolo dlouhého předku nechápu. Vždyť dřív měla skoro všechna auta dlouhý předek a imho to vypadá dobře a automobilisticky. Tohle přesně zbožňuju na svém SLK, dlouhá kapota přede mnou a zadní kola hned za mnou >:-[]
Když pomineme design a estetické aspekty, tak dlouhý předek znamená delší deformační zónu při případné havárii a předpoklad menší devastace posádky. Samozřejmě to závisí na spoustě dalších bezp. a konstručních prvcích, ale ve Smartu bych se při vyšší rychlosti bál.
Těžko to srovnávat u auta, které bude tvrdě hodnoceno za to, jak vstřícné je k neopatrným chodcům a u sportovního SLK... Auta s nízkými předky se budou nacházet stále méně. :-(
SLK byl jen příklad při pohledu z okna, mě se delší předek líbí skoro u všeho. Auta by měla vypadat jako auta a tohle vidím jako jeden ze znaků. Ale je pravda, že jsem asi trošku nemainstreamově založený...
Jo, je to pravda. Je mi jasné, že někdo by za jeden lidský život udělal všechna auta kulatá, ale to není můj případ. Řešit nějak extrémně to, že se chodec tolik po nárazu nepocuchá je imho moc. K nárazu by vůbec nemělo dojít...
Podle mě nejhezčí asi nejlepší zástupce z Asie. Ceed je tak trochu přihrbená krysa, i30 je ropucha po nehodě, Civic snad ani nemá cenu komentovat, kdyby ho viděl E.T. tak by nevolal domů, nasedl by a kusil by odletět, Auris je poměrně přijatelný, ale výtek by jsem si k němu pár našel. Elantra vypadá jak jednou ztrávená potrava. Pak je tam stárnoucí EVO a Impreza. Takže Mazda 3 je pro mě jasná asijská jednička (nepočítám premii)
Ano s tím souhlasím i když Impreza pro mě zůstane královnou ( ona i ta jednapětka má něco do sebe a o silnějších motorizacíck nemluvě), až na to, že pro Evropany větších rozměrů to moc není >:D ( Hlavně STI).
Mazda do toho šlape. Vypadá to na třetí povedený model po sobě, takže setrvání v černých číslech je pro firmu více, než pravděpodobné. Celkově mi je Mazda svou filozofií a snahou velmi sympatická. Hra vabank na skyactiv se vyplatila, poněkud "přežitý" (bohužel) důraz na jízdní vlastnosti a dobrý pocit z řízení je u Mazdy stále v kurzu. K tomu lehká konstrukce, dlouhá léta bez technických minel (nad wankelem přivřeme oči) a snaha stále vyrábět dobrá, přímočará a spolehlivá auta.
Nová trojka mi z japonských kompaktů příjde jako nejvíc EUfriendly (myšleno evropsky ne eurounijně). Jasně, nemá ten většinový masový design starého kontinentu, ale vypadá to, že Mazda našla ten správný asijský základ stravitelný i mimo Asii. Interiéry nové generace se oproti těm minulým pohly o nebeský krok vpřed a snad už se nenajde nikdo, koho by urážely - já jen tajně doufám, že to nebylo na úkor něčeho jiného.
Jízdní projev samozřejmě nepřekvapil - opět špičkový. Navíc to vypadá, že Mazda si na řidičskost svých produktů velmi potrpí a dává jim důraz i interně --> při poslední návštěvě showroomu a rýpavé otázce, zda li má M6 plně vypínatelnou stabilizaci, jsem se od prodejce dočkal odpovědi: "Samozřejmě, jinak bychom to snad ani nenazývali autem." >:-[] Teď už jen zbývá počkat na klasický test anebo testovací jízdu. Tušim, že M3 bude dobrá. Moc dobrá. A snad i úspěšnější, než odcházející generace...
Vidíš, já bych si zas nedovolil nazývat v C segmentu autem vozidlo, které nenabízí ani 200 koní >:-[]
Jen mi ale pověz, kde u auta střední třídy s předním pohonem využiješ vypínání ESP? Já mám teda auto úplně jiné katogorie a ESP si dovolím vypnout jen na prázdném parkovišti, letišti a zřídka v zimě na prázdný okresce se sněhovými bariéry. Okruhy pominu, ty nejezdím.
A vypínání ESP? Když odhlédnu od toho, že má být vypínatelné u všeho už jen z principu, tak především v zimě. Situací, kdy na sněhu u předokolky využívám lift-off nebo rukáv je spousta.
Když jsem trávil první zimu s Octou s nevypínatelným ESP, tak to pro mě byl teror.
Když pominu tebe, tak se asi nenajde jedinej majitel auta střední třídy, který by v běžným provozu v zimě driftoval. Ale proč ne, alespoň pro někoho je 6 specificky zaměřená >:D
Přesně tak, lépe bych to nenapsal, vypínatelná stabilizace a start - stop, komunikativní řízení, jistý podvozek. Vím, že je to trochu "mimo mísu," ale dnes mně v Praze předjela černá MX-5, což mi udělalo nepopiratelnou radost, vždy když tohle auto vidím na silnici, mám úsměv na rtech.
V rámci své kategorie slušné auto, za slušnou cenu, se slušnými vlastnostmi, ze slušných materiálů, se slušnou spolehlivostí :yes: Bohužel doba poněkud přeje neslušným mrd*ám 8-s
vyzera to tak ze na svete mame noveho krala nizsej strednej triedy :yes::yes::yes:
zrovna dnes doobedu som na pumpe videl nove A-cko... asi zakladna verzia.... kolesa priemerne velke... ziadny amg paket ani dizajnove doplnky .... docela nuda ako taka prezvejkana bublina [odkaz] ..... :-( mi to prislo... dobre ze neviem cenu.... mazda posobi rozhodne na foto krajsie ako vsetky tie nepremiovo premiove nemecke zrudicky aj ked uznavam ze Acko je v lepsej vybave na 18tkach pekne... uvidime aka bude M3 nazivo ale po skusenostiach s M6 niet pochyb ze to bude pekne auto a esteticky vrchol triedy
mam jedinu dizajnovu vyhradu na M3 a to je nestastne umiestnenie SPZtky do stredu mriezky chladica.... skutocne velmi nesikovne a neesteticke riesenie , ale neboli by to japonci keby boli chorobne dokonali ako nemci....
mne zrovna BMW 1 pripada dizajnovo najmenej vydarene z nemeckej D3 ... ale dizajn je subjektivny faktor takze v pohode ... kazdemu sa paci iny z trojice ;-):yes:
Nelíbí se mi, ale asi bych také lovil u BMW (2er, až bude). Kdyby to mělo být čistě do města (kdy rozhodně nehrozí, že bych koukal na 35i), více mě oslovuje A3. Pořád bych radši ZF místo S tronicu, ale jinak je to podle mne lepší auto.
Za to má u mě mazda velké +.
M3 budou použitelné díky tomu i jako ojetiny. Což se zřejmě u nové EU produkce říci nedá. Foukané motory jsou prostě citlivější. Je vidět, že evropské automobilky v čele s VW chtějí řešit krizi z nadvýroby aut zkrácením doby použitelnosti auta.
Skvěle odvedená práce inženýrů Mazdy :yes::yes::yes: Pro toho, kdo nechce Golf, je Mazda jednoznačnou volbou a pro toho, kdo Golf chce, je Mazda 3 silný argument, proč Golfa nechtít. Tohle se zkrátka povedlo.
Skvěle odvedená práce autora článku. Takto si přeedstavuji úroveň auto.cz:yes::yes::yes:
Neriesme veci ako dizajn a pod. Niekomu sa paci nove A-cko, niekomu bmw1, inemu naopak. Kolko ludi, tolko chuti... Myslim, ze sa zhodneme, ze dizajn exterieru aj interieru je sportovo ladeny a mazda sa za dizajn nemusi hanbit ani oproti premii.
Priestorova ponuka a kufor su tiez veci, o ktorych sa neoplati diskutovat, pretoze su minimalne na urovni triedneho priemeru. 4 dospeli plus nejaka ta batozina sa odvezu, kto vybera ciste podla priestoru, vyberie nejake ine auto.
Rozmery su dost velke na nizsiu strednu, kritizuje sa, ze na dane rozmery je priestor len priemerny. Ja v tom nevidim problem. Prerastene auta su vacsinou nazvyme to plnostihle, tym padom horsie jazdne vlastnosti a vacsia spotreba. To nie je pripad m3 a ja tie rozmery beriem ako viac auta za rovnaky peniaz. Sedan s takmer 4,6m moze v reale posobit majestatnejsie...
Najpodstatnejsie u m3 je, ze nema ziadnu vyraznu slabinu, aspon sa zatial neobjavila. Minula mala divny usmev, lacno posobiaci interier, dychavicne motory, zly vyhlad vpredu...
Potencialni kupujuci budu toto auto kupovat, pretoze:
1. sa im paci dizajnovo/alebo ich minimalne neodradza
2. interier posobi premiovejsie
3. jazdne vlastnosti
4. vybava
5. spotreba
6. spolahlivost, poradie bodov je nahodne
V tomto kontexte sa da odpustit, ze nema 600 l kufor resp. ze neodvezie 4 basketbalistov s batozinou.
Podstatne bude, aku politiku si mazda vyberie. Ja to vidim tak, ze prvorade budu mimoeuropske trhy a podobne ako u m6 bude problem, aby bola na sklade dana motorizacia s danou vybavou v danej farbe. Europa bude mat podla mna este tak rok obmedzene kvoty, kym nenabehne nova tovaren pre Ameriku a dalsi zavod neviem kde. Takze sa pre mozneho zakaznika oplati sledovat situaciu a este trochu vyckat...
Jj, pánové ať chcete nebo nechcete, tohle je jasná trefa roku! :yes: A jistý pán "Zimníkukuřička" z VW group má již jistě docela neklidné spaní, protože si dobře a jasně uvědomuje, že tomuhle se s nějakou "lowcostovou" torzkou nebo "prodlouženým" sedákem konkurovat jednoduše nedá... >:D Pánové kritici úpřimně, až tohle vyjede na skopčáckej trh, tak skopčáci vezmou dealery Mazdy přímo útokem! :-!;-)
nebde to pre VW take zle, vse okazu ceny a kombinacie vybav, motorov a prevodoviek. E mazda vie ato pekne zabit a CZ/SK taktiez. Uz len to , ze napr u 6tky ked chces 2,5l musis mat automat, kozenne sedadla a vela ldi tuto kombinaciu nechce. Potom silnejsi 2l bud s AT, alebo s MT ale uz s kozennymi sedadlami. Nevravim ze to kazdeho odradi, ale dost ludi urcite. Napr ak by sa dal 2,5l kupit od druheho stupna vybavy a manual, ja uz nemam co riesit a viem co koncom roka objednavam. Takto je to zatal 60/40 pre mazdu vs lacnejsie varianty
Mazda má dnes zdaleka nejschopnější portfolio modelů pro evropské trhy mezi japonskou konkurencí a Ma3 jistě bude vydařené auto. Pan Kukuřička při pohledu na pozici VW na německém trhu jistě občas špatně spí z německé konkurence (BMW, MB, Ford, Opel) a když se občas ve spaní odkope z nějakého "skokana" ze zadních řad tak je to možná Hyundai/Kia, kteří na německém trhu postupují dopředu (třeba Kia vloni 16 místo mezi značkami, letos už 13 místo). Mazda, i přes prodej nových modelů CX5 a Ma6 je letos na 18 místě, stejně jako byla vloni. Takže pokud se slušně rozjede na německém trhu M3 tak by byl pro Mazdu úspěch kdyby třeba začala dýchat na záda té Kii, myslet si něco víc není optimismus, ale naivita. :-)
Rozdiel medzi Mazdou a Kia-Hyundai je asi ako medzi T34 a Tigrom. Darmo bol Tiger šperk plný výborných technických riešení keď vo vojne sa vyhrávalo inak. Darmo bude mazda 3 lepšia než ceed-I30- v biznise sa počíta predaj a zisk. A tam mazda nevyhrá lebo hraje inú hru.
no a kde sú tie výsledky predaja? Mazda je pokiaĺ neklamú tie tabuľky čo som našiel za 2012 v Europe ďaleko na chvoste- cca 100 000 za rok je smiešny počet.... takže pre koho vlastne vymýšĺajú tieto zuum zuum a skyactive hračičky?
Za rok 2012 Mazda prodala v Evropě 124tis. aut. Primárně Mazda prodává na jiných kontinentech. Silnou pozici má třeba v Austrálii, slušné prodeje v USA etc.
Říct co je lepší a co ne, alespoň bez zkušební jízdy je velmi ošemetné. Navíc si nejsem jistý, že se křivky zákazníků Ceedu a Mazdy nutně protínají. Jistě Ceed je dobrý, možná velmi dobrý, ale troufám si tvrdit, že Mazda bude jízdně lepší, což bude pro ty kteří hledají radost z jízdy, klíčové, Ceed je takový korejský Golf, nenadchne, neurazí, něco jako Auris, mám-li mluvit o domácí konkurenci Mazdy. Čísla prodejů nemusí nutně mít nic společného s tím, jak je auto dobré / špatné. Svého času se skvěle prodával Brouk a bylo to z hlediska jízdních vlastností dobré auto? Ne, ale bylo svým způsobem roztomilé, a v zimě nemělo problém nastartovat, zatímco Morrisy Marina a jiná auta se ani nepohnula z garáže.
Svezl jsem s v nové trojce, dvoulitr, nejvyšší výbava. Srovnám to s Golfem VI, 1.4TSI, výbava Highline. Vzhled je každého věc, interiér má modernější 3ka, opravdu pěkný. Displej je zajímavý, ale bojím se zlodějů, vypadá jako odložený tablet. Přístrojový štít moderní. Hlavní věc je jízda a motor. Po jízdě můžu říct, že mi víc sedí Golf. Motor je živější, táhne od spodu. Spotřeba je u obou aut podobná. Nová 3ka měla při rychlosti nad 100 výrazný hluk od zrcátek. Nevyhovovala mi loketní opěrka, která není polstrovaná! Kožený volant nemá s kůží nic společného, podobný má i Hyundai. Golf má opravdu kožený volant. Při parkování přes senzory, zařazením zpátečky aktivujete, ale vyřazením nevypnete. Musíte ručně na přístrojovce. Nespároval se mi mobil přes BT, nebyl nalezen. Když jsem ovšem volal, slyšel jsem se v autě, takže asi fungovalo. MP3 přehrává hudbu vždy od začátku složky, neumí si pamatovat poslední přehranou skladbu. To mi vadí. Když nedovřu zadní dveře nebo přední levé, tak na displeji nevidím, které to jsou konkrétně, ale ukazuje mi to, že jsou otevřené. Golf ukazuje každé dveře zvlášť. Když máte děti je to výhoda. Takže když to shrnu, za cenu okolo 400 tisíc mi to nepřipadá zajímavé. Jistě se, ale najdou zájemci. Projel jsem také i30 a je nutné říci, že Mazda je někde jinde (výše). Korejci jedou na cenu a jde to vidět.
Už sú na svete oficiálne údaje o spotrebe:
1.5 Sky-G = 5,0
2.0 Sky-G 120 HP = 5,1 (manuál) a 5,6 (automat)
2.0 Sky-G 165 HP = 5,8
2.2 Sky-D = 3,9 (manuál) a 4,8 (automat)
Mazda je jedna z mála automobiliek, ktorá bude mať drvivú prevahu v predaji benzínových verzií oproti dieslom (v europe). Pri pohľade na tie spotreby, by si diesel verziu kúpil iba čistý masochista. Najlepšie na tom je, že tie atmosferické motory naozaj dokážu za toľko chodiť, narozdiel od fúkaných motorčekov.
Pre porovnanie, americká verzia 2.0 165 HP s automatom má podľa ich normy v meste 7,7 a diaľnica 5,8. Americké merania sa veľmi dobre podobajú reálnej prevádzke.
a prečo nie? veď to auto má iba 1200 kg. okrem toho úplne nový moderný motor. už sú skúsenosti užívateľov s novou mazdou6 a s 2.5i sa dá jazdiť za 6-6,5l (!!!). Keď niečo namerá EPA v amerike ako spotrebu v meste, tak to je uplne reálne číslo, narozdiel od tých bludov podľa europskej metodiky.
pozri, siel som s tym motorom 2 jazdy, jednu pohodicka, lebo auto malo 100km a vysledok 6l, studeny start, ca 50% trasy tempomat na 100, potom par rozjazdov, zastavka pri policajtoch -fukanie a to vsetko za 6l. Takze plynule mesto pri 50-60 za 5l uplne hravo :-)
diesle nemaju v nizsej strednej triede zmysel u akehokolvek auta nielen u mazdy ... jednoducho spotreby benzinov v tejto triede su tak male ze o diesli nema zmysel uvazovat u akejkolvek znacky v tejto triede.... ;-) jedine autoskoly a taxiky tam ma diesel zmysel ... takze suhlasim ... do auta tejto triedy jedine benzin :yes:
Diesel samozřejmě má smysl i v nižší střední. Záleží na použití. Při malém nájezdu a cestách kolem komína je benzín jasná volba. Ale vezmi takové auto na německou dálnici, jezdi párkrát týdně nějakou štreku v řádu stovek kilometrů, využívej možnost neomezené rychlosti tam kde to jde a podívej se jak dopadneš, 180km/h není na německé dálnici ještě nějaké extrémní tempo a rozdíl mezi benzínem a naftou třeba u současné generace Ma3 je 6 litrů. Benzín tě sežere zaživa.
[odkaz]
lenze, pri cenovom navyseni casto 2t eur , teda u mazdy urcite za podobne vykony, tak kedy sa to vrati ? A nemusime pocitat problemy, lebo mazda ich "nema" staci pocitat fora a obavam sa, ze to iste bude aj u skyactiveD
a teraz este poratajme,ze ta suma naviac za lizla "nulovym" lizatkom a kde je ta ekonomicka vyhodnost ? ked niekto chce chrochtaka lebo kope, tak nech si ho kupi, ale kecat o dakej uspore penazi je dnes dost mimo, pokial niekto nelieta non-stop dialnice +150 , alebo ide tehla na pedaly.
v ADAC porovnavali za rovnakych podmienok dialnicnu spotrebu 2.2 a 2l a vysledok ?
obe verzie nad 6l a prezradim, ze benzin siel za 6,4l. Takze minimalne u mazdy si nahovarajte o uspore dalej, je to kazdeho vec, ten benzin je proste neskutocny a uz sa to potvrdzuje aj na vacsich forach , SK a CZ su biedne, je tam malo majitelov na porovnanie.
neviem či mám dobrý zdroj ale za rok 2012 v Europe v desiatke značiek žiadny japonec, v desiatke modelov jeden - nissan Q. Čím to asi je že sa špičkové autá nepredávajú? cenou? výbavou? servisom? marketing?
Môžeme sa tu ropzplývať aké to bude super auto - bežný vodič vie čo chce, porovná ceny, možno niečo prečíta o záruke? spoľahlivosti? a kúpy podľa peňaženky....
A ešte jedna vec - poriešila už mazda svoju nešťastnú koroziu blatníkov? Lebo mať takto dodrbanú ochranu karoserie u takého výrobcu je-bolo? na hanbu....
antikorozní ochrana u Japonců obecně (nejen u Mazdy) za moc nestála a nestojí. A že nejsou japonské automobilky v topten? Ony někdy byly? Možná párkrát Toyota.... Japonská auta vždy představovala jen alternativu...
Koroze? Ano pořešili, stačí utlouct prodejce AAAček, kteří řeknou cokoliv aby prodali oktávku ;-) Mazdy rezaví stejně nebo méně než konkurence. Má 6tka stačila vyspravit blatníky za 4t Kč, k tomu jediná oprava za 2t a to jsou veškeré náklady na opravy za 8let ;-) Za tu dobu by oktavka měla třetí motor a rezaví úplně stejně, jen jinde. Stačí se jen podívat, kolik se v REÁLU prohání dnes po cestách Mazd 6 první generace a kolik stejně starých octavii nebo pasatů a protovnat to s tím, kolik se jich u prodalo. Poměr 1:50 se nám časem proměnil na max 1:10 ;-) Chce to odejit od PC a podívat se do reálu - kolika Mazdam visí něco na zem z motorového prostoru? Žádné a u VW a Škoda je to bežný jev, že za jizdy dřou zem součástkama, přinejmenším tim papírem co má tvořit spodní kryt motorového prostoru. A hlavně Mazda je slušné a kvalitní auto a to svezení tomu odpovídá. Škoda se může jen přetahovat s Hyundai o titul laciné svezení pro socky (co utrácejí za nesmysly).
aby mazda mohla zvysit predaje v eu ... tak by tu potrebovala vyrobny zavod .... ani kia s hyundaiom by na tom neboli v eu predajne tak super ako su teraz keby vsetko dovazali z korei... takisto by neuspel vw v cine keby tam nevyrabal ale vsetko do ciny dovazal z nemecka .... takze prvy zakladny kamen k uspechu je mat vyrobny zavod v eu a potom sa moze mazda zamyslat nad tym ako zvysit predaje v eu... ;-)
ano mazda je kvalitna pekna sympaticka znacka ale v eu je jej to prd platne ked tu nema vyrobny zavod.... nema sancu voci znackam ktore tu vyrabaju , bohuzial
ja si to celkom nemyslím. Kupoval som hyundai v čase keď ešte nebola Kia v Žiline ani H. v ČR. V predajni sa striedalo dosť ľudí, veľa zo záujemcov nakoniec ale odradili dlhé čakacie doby - 4 mesiace bežne. Čiže na začiatku je záujem o výrobok t.j. mať zaujímavú modelovú radu - cenu - kvalitu - servis a keď záujem predčí schopnost dodať potom staviam novú fabriku. To že by teraz mazda postavila závod kdesi v EU by jej nepomohlo.
Ja som napríklad potreboval nejaké mpv a premacy resp. Mazda 5 boli kandidáti. Ale keď som videl zhnité prahy mazdy 323 u kolegu r.v. cca 2001-02 tak ma prešla chuť
neviem preco ten palec dole. A o podladenych motoroch u premiovky si necital ? Tiez bol daky 2l s malym vykonom namiesto ozihanych valcov z kosacky. 88kW 2l je vzdy lepsie ako 97kW 1.6. Vyskusaj a potom uvidis
Na Moika jsem reagoval už výše, a už tehdy jsem měl divný pocit. Ovšem, když si čtu jeho další příspěvky, je to skoro adept na hate list - alespoň ten můj. Sám se držím zásady, když už něčemu nerozumím, tak se do toho nepletu - a něco podobného bych čekal od ostatních. Obávám se, že tento borec viděl Mazdu tak akorát na fotkách, nebo z rychlíku. A dokonce jsme se dozvěděli co Mazda cpe na rozdíl od ostatních do marketingu...
tiez sa mi zda, ze len taha papierove cisla. Naviac ten motor v reale vobec nemusi mat len 88kW, kedze sa predava aj s 121kW. Vykon tomu bude chybat podla mna az od cca 100-130km/h, kde sa to prejavi na trojke a vyssie. Inak vacsinou do tych 110 pri jazde na okreskach si myslim to bude dost postacujuce a bezne atmo 1.6 aj ked 99kW tomu nedaju na*** skrze zatah do tych 4000ot.
Ja osobne rozdiel medzi 88 a 121 pocitim vyrazne, ale moja zena by sa u tej 121 nedostala ani na 100kW a takym ludom je urcena prave ta 88kW a bude im perfektne sluzit a motor verim dlho vydrzi.
planujem to vyskusat a opacit sedan, lebo aj tak musim kupovat stresny box, tak sa pohravam s dost blbou myslienkou , ak nenatrafim pocas lena na nieco neodolatelne v PL s vykonom 121kW :-)
poprosím testera, aby prevetral a popísal stupeň antikoróznej ochrany, veľmi ma poteší keď výrobca uvedie v katalógu, že karoséria je plne obojstranne pozinkovaná a ku sklám napíše, že majú determálne prevedenie ...