Jak jinak to nazvat? :-) Ve vyšší střední prostě špatně vybrat nejde a BMW je tím, kdo tahá za delší provaz. Mimořádně povedená F10 je fantastická a i když změny zvenku jsou minoritní, jsem zvědavej na nový řízení.
P.S.: vtipnej konec videa s cigárkem u kufru :yes: >:-[]
V RC už ji taky mají, včera jsem ji krátce prubnul, 530d na 19. Určitě potvrdím hluk od kol, je to lepší, ale jinak v jízdním projevu nevidím rozdíl, asi by to chtělo přímé srovnání. Bohužel mělo to auto active drive, takže jestli je servotronic po fl lepší, taky nevím, každopádně i tohle "sportovní" řízení je o něco vychytanější, intuitivnější. Co nezhryznu jsou ty budíky, aspoň že jsou zatím jen opšn. ;-)
Vyměnil bych bohužel za naštěstí. Pár posledních kousků BMW bez aktivního řizení mně poměrně vážně zklamalo. Když neumí obyč, aspoň že mají v příplatcích něco navíc. Až to na mě působilo jako záměr, jak znechutit jízdu s obyč a vnutit active :-!
Byl jsem tam s X5, kde aktivní mám, tak to šlo porovnat, určitě to trochu poladili, je to líp vyvážené a intuitivnější v tom smyslu, že se líp, intuitivněji, nasazuje oblouk. Co se servotronicu týká, ano, v pětce nic moc, A6 má řízení lepší, proto mě to zajímalo, uvidíme. Jinak např. v trojce se mi servotronic zamlouvá, dle mého nejlepší řízení ve stř. třídě.
Určitě se jedná o velmi dobré auto. Lepší hodnocení po mně asi nechtějte ;-) Zase je fakt, že já se v autech tolik nevyznám jako zdejší GURU diskutéři.
Jinak ten interiér v hnědé je moc hezký. Ocenil bych větší prošití bílou kontrastní nití. Když jsem si před dvěma dny objednával na městský provoz novou A3, tak jsem málem spadl do položky Audi Exclusive a chtěl jsem si namíchat interiér na přání právě v kombinaci podobné hnědé a bílé. Nakonec jsem zůstal u klasického s-line paketu a alcantary, přece jen 130000 je pro našince hodně peněz :-)
Já už jsem s prodejcem mluvil a moc mě zajímá FL verze 5GT. Je to skvělé auto pro přepravu rodiny. Zatímco do pětky se za mě má dvouletá dcerka prostě nevejde (viz. obrázky), v 5GT je místa vzadu na rozdávání. Co bylo zajímavé posadit se za sebe v sedmičce a právě 5GT. Zatímco v sedmičce jsem se cítil dost nepohodlně, 5GT je na tom s prostorem jednoznačně lépe. Přirovnal bych velikost prostoru na zadních sedadlech k sedmičce long.
Nechutná je proto, že v ní slintá dítě... Máme k ní krásný ba nostalgický vztah. Není nutné, aby dítě vidělo modrobílou vrtuli úplně všude. Ještě mi zblbne a bude z ní BMW fanatik ;-)
5GT je jediné, vyjma SUV, plně rodinně použitelné BMW, s výškou kolem dvou metrů máš málo šancí všude, třeba v XF bys za sebe neprostrčil ani aktovku, každopádně F10 je srovnatelná s ostatními z D3, určitě pokrok, taková E39 nebo E60 měly vzadu místa jako octavia I a ještě sis jako řidič nesedl úplně ideálně. 5GT je řešení, jenže zas na úkor kufru. Podle mně, kdyby nelpěli na tom lift/sedan nesmyslu zadního víka, mohl být zavazadelník větší. 3GT má proto lepší kufr.
Jojo, to můžu odsouhlasit guru Dinare... V XF je málo místa všude. Jel jsem jednou v XF s jedním brokerem (brr, jak já jsem na tyhle lidi alergický :-) ) a nevešel jsem se skoro ani dopředu.
A6 není taky pro dvoumetrové lidi žádná výhra. Co my si jen počneme :-)
Vlezu, jsem myslel obecně, samo že ne dozadu v XF. Přijde mi, že s výškou lehce přes 190 je to tak na hraně, ve všech autech, jako řidič si sedneš, dvoumetroví už musejí dělat kompromisy. ;-)
Neviem ako vam ale mne neskutocne vzdy vadil na kazdom jednom BMW obzvlast na rade 5 ten pás cez cely naraznik ktory ma snahu byt dizajnovo a funkcne spracovany ale celkovo posobi aspon na mna VELMI rusivo a o to viac ked sem tam zhliadnem nejaku M paketovu alebo nebodaj cistokrvnu Mkovu 5-ku ktora ma krasne profilovany naraznik s otvormi jasne definovanymi. Jasne Mko musi byt niecim vynimocne nemoze vyzerat rovnako so zakladom ale toto mi vyslovene vadi a BMW bez M paketu mi pride ako tie auta ktore mali na mieste radia dieru ze dokupte si jake chcete. Taku dieru by mali nechavat rovno v predu na mieste naraznika. Inak fajn >:D
Také si (ne)všímáte, jak tiše až nenápadně přikládá prémiový segment do kotle? No, napsat to musím: Mnichovu snad nestačí ani kotel jeden, ten tlačí na pilu kam se podíváš. Normálně smekám. Samozřejmě, že jsou tu ještě ti, co dělají nejlepší suv v okresu Frýdek-Místek, preventivně však tyhle intelektuální žalmy vyřešme tak, že diskusní prosťáček zůstane diskusním prosťáčkem i kdyby si koupil novou prémiovou hlavu.
Zpět k BMW. Konkurenčně vzato si kladu otázku: Jak to, že Mercedes investoval do modernizace Éčka dvacet pět miliard korun a ve výsledku to není (konkurenčně k BMW!) asi nijak zrovna na automatický garážový sukces? Osobně (a v Česku) považuji za nejhorší reklamní akci právě tu od Mercedesu, v níž nám tu vysvětloval, že mercedesy nejsou pro "bohaté", že si mercedes vlastně může pořídit každý. Počítám, že když tohle viděla konkurence, žasla nad tím, jak se dá v pár reklamních šotech doslova roztřískat vědomí o značce. Naštěstí je tenhle úlet (doufám) za námi a mercedes může směle dál (znovu)budovat image exklusivního výrobce i v české kotlině.
Modernizovaná pětka bere dechy. Ve všem. V designu, v technice, v kvalitě kabiny, samozřejmě v jízdě a sa-mo-zřej-mě v image, v prestiži. A v barvách! No a nyní malé čtenářské povzdechnutí, lépe řečeno malá prosba - článek kvalitně, elegantně a s mistrovskými podprahovými parádičkami vede čtenáře světem nové pětky. Uvítal bych na závěr jakési motorové shrnutí, porostě kolik je motorizací, tolik krátkých odstavečků, které by ve zhuštěné informaci (vím, že na to zdejší testéři mají) podaly jasnou uživatelskou zprávu o jednotlivých motorech. Jistě, tohle si mohu vyzobat z jednotlivých testů, no jenomže právě tahle (tyhle) informace jsou ty z nejdůežitějších a nejpřitažlivějších. A právě u prvních dojmů z modernizované verze by se šiklo, kdyby tam tyhle odstavce o všech motorech byly. Nakonec co, je to důvodná žádost - od prémiového serveru mohu žádat prémiový článek. Opakuji, článek samozřejmě prémiový je, já žádám prémiový dovětek. No a dnes třeba od pana testéra na diskusi... Díky.
Jakou zas uživatelskou zprávu? jako 535i: jede jako kráva , pod tím 535d: jede jako kráva a žere o trochu míň...atd >:D hele, podívej se na [odkaz] , tam najdeš odpoveď na všechny své prémiové otázky ;-)
No jistě, že je to potřeba, právě s odkazem na věty pana testéra, že při nájezdu 20 - 25 tisíc km vzniká dilema, zda benzín či naftu, velmi těžko rozhodovatelné. To mě dovedlo k předmětné žádosti, chtěl bych si přečíst hlubší shrnutí o všech motorech, současně tu k tomu nechci přemlouvat Dinara, neboť ten na svém blogu již napsal velmi podrobnou zprávu o stavu motorových verzí.
Žádná hrana pro koupi nafty neexistuje. Existuje jen nafta a benzín. Bavím se o jízdě, nikoliv o úhlu pohledu frýdecko-místeckých diskusních zdejších expertů, pro něž je rozhodující i kolik stojí litr jabčáku...
Už toho nech, kape z tebe nick jak z tekoucí zmrzliny. Úvaze, že si někdo kupuje do města kvůli pohodlí BMW 5 se v tvém zájmu snad ani raději nebudu vyjadřovat.
Je spousta např. pražských kupců, doktorů, právníků, realitních makléřů... kteří se s ní nikdy nepodívají za hranice města, možná tak dvakrát do roka. A koupí si právě pětku.
Tady je řeč hlavně o kupcích nových aktuálních 5er (nyní po faceliftu) a ty vyrukuješ s koupí 12 let starého (již korodujícího, viz recenze) "oldtimera" (5er/E39) s nájezdem hrubě přes 200 tis. km?
I přes mé velké osobní sympatie k E39 (zejména v M-paketu, který se u 5er poprvé objevil právě u E39) mi to přijde, že s tou E39 jezdíš raději převážně po městě proto, abys nemusel někde z daleka volat odtahovku. >:D;-)
P.S. Nic ve zlém, taky ještě doma máme jednu podobně starou E39, ale kupovali jsem ji úplně novou a má nájezd cca 100 tis. km, v zimě téměř nejetá, bez známek koroze a ve stavu (na ty roky) neuvěřitelném. Alcantara v kabině dokonce ještě pořád trochu voní "novotou".
Nejsme schopni se s ním rozloučit, i když se s ním moc nejezdí a zavazí novějším autům.
Není v benzínu, měl to být původně 530i Mpaket/manual, ale nakonec se to (z pozdějšího pohledu spíš bohužel) objednalo jako 530d, protože se s tím tehdy mělo častěji jezdit z východní Moravy do Prahy a zpět (a taky byl lepší předpoklad následného prodeje), ale něco se vyřešilo nečekaně rychle a tyhle cesty velmi brzy skončily, proto ve finále tak malý nájezd, navíc to nikdy nebylo jediné auto v garáži. No a i díky tomu malému nájezdu ho máme dodnes.
Barva stříbrná, manual, M-paket, vpředu 235/45/17", vzadu 255/40/17", alcantara/látka, sport. sedačky, tmavý strop, tříramený kožený multif. volant, xenony, tel., navi, tv, park. senzory, CD changer, audio HK., monitorování tlaku pneu....
Vše origo nic nedodělávané. Jediný větší problém bylo zatím turbo, které vyměnili na kulanci, (prý jsme měli smůlu na konkrétní problémovou sérii turba) platili jsme jen práci.
Přijeď si ji projet a pak můžeš soudit. Víc k tomu nemám co říct. Myslím, že 230000 a 100000 u těchhle aut moc velký rozdíl nedělá, když jsou pečlivě servisována. Spíše může být v horším stavu podvozek toho se 100000, obvzlášť když jezdilo české dálnice. Já jsem ramena, tlumiče a brzdy už vyměnil - Lemforder/Sachs/BMW Teile, tebe to jen čeká. Veškerá koroze vyŕeśena - prostě místo, kde se ucpe odtokový kanálek, může se to stat i novějším vozům. A neboj, jezdí i dálky, ale ty prostě nejezdím často, jako řadový zaméstnanec k tomu nemám moc důvodů, ani příležitostí >:D Nic to nemění na tom, že je to 5er do města a další bude taky.
Když se s tou svou 39tkou nemůžete rozloućit, tak asi chápeš můj vztah k tomu autu a péči, kterou dostává, takže řeči o odtahovce si můžeš odpustit ;-)
Za tou odtahovkou byl patřičný smajlík, takže to chce jen více nadhledu.
Ostatně mrkni na reakci Emela (16:23), nebyl jsem sám, komu tvá reakce přišla trochu mimo. ;-)
Takže mezi 100 tis. a 230 tis km není (podle tebe) moc velký rozdíl??? No coment... >:D
Jak víš, kolik toho to auto ve finále najelo po dálnících/silnicích a jakých... a jak víš jak je servisováno, co už je na něm vyměněno, za co apod. >:-[]
Jinak už jsem psal, že mám k E39 velké osobní sympatie (zvlášť v M-paketu).
Jenže ono je něco jiného mít to auto od "narození", vysolit za něj na dřevo těžké prachy včetně nadstandardní výbavy (na které člověk tehdy taky zrovna nešetřil) a pak ho prodat s malým nájezdem v perfektním stavu relativně za hubičku, protože většina lidí řeší hlavně rok výroby a malým nájezdům a bezvadnému stavu moc nevěří, respektivě ti za něho nic moc peněz navíc nedá. A tak si člověk někdy řekne, než ho prodat v tomto stavu a s těmi km za symbolickou "almužnu", raději si ho ještě nechám. V tomhle mají nákupy ojetin (i relativně zánovních) jedinou výhodu, že k autu nemáš vztah 1. majitele a neřešíš takovou finanční ztrátu.
Ne, rozdíl velký není. Nemáš to až tak daleko, jestli se ti to nezdá, tak klidné pŕijeď a můžeme to porovnat. Nedávno se na BMWklubu prodávala E46, která méla najeto 460000 km a vypadala jako nová. Většina E39 má stejně dávno půl milionu za sebou. A pořád tvrdím, 100tisíc po ČR je horších než 300tisíc po DE, hlavně pro diesel jezdící na českou naftu. A jak vím, jak bylo servisováno? Jmenuje se to servisní kníźka, ověřená v DE. A co je na ném vyměnéno? Větśinu věcí jsem nechával vyménit sám.
Mimochodem, už nějakou dobu se do ČR vozí F10 s nájezdem pŕes 300tisíc a do těch aut by jsi to pořád neřek.
Co jsem chtěl svým prvním pŕízpěvkem říct? Pétka do města je samosebou nesmysl (stejné jako SUV), ale jsou prostě lidi, kterým se to líbí a prostě si to koupí. A stará pětka do města je stejný nesmysl jako nová - myslíš si snad opak? - ale tak to prostě chci a líbí se mi to. Nevím, co je na této reakci tak mimo :-)
Já si myslím opak. Stará pětka - mám za 100.000Kč komfortní a velké auto s působivou dynamikou. V atmo benzínu se dá očekávat solidní spolehlivost a vzhledem k menšímu nájezdu neřeším spotřebu. To mi smysl dává. Rozdíl proti řekněme Golfu za 50.000 není takové drama, to jsou dva průměrné české platy, které z dlouhodobého hlediska užívání auta nehrají roli.
Nová pětka - to je minimálně mega, v základu. Rozdíl proti novému Golfu je 500.000... ok, pokud bereš 250.000, pak to asi analogicky neřešíš, ale takových lidí bude poměrně málo. Prostě kupovat novou pětku na pojezdy po městě je dost velký luxus, na těch 10km spoustu věcí nemáš šanci docenit.
Vpodstatě beru. Drobný detail - u pětky za 100000 počítej ještě cenu oprav, abys to auto přiblížil top stavu a jsme na cca 200-250 tisíc. A tady se už blížíme základním cenám nových aut niźší stŕední s minimotůrky, které jsou do mésta jako délané a jezdí za pár. Z pohledu člověka, který si raději koupí néco podobného, je koupě staré pétky do mésta podobně nesmyslná, jako koupě nové pétky v holobytu z pohledu člověka, který koupí vybavený golf. Prostě je to otázka osobních preferencí.
Já pro zménu nechápu lidi, kteří si kupují výhradně do města nafťáky, nebo SUV, ale prostě jsou a není jich málo.
Není sporu o tom, že starší pětka poskytne více komfortu a výbavy, než nové auto za 200-250... a jiná ojetina (Golf) nebude mít ty náklady na top stav o tolik menší. V tomto směru to pořád dává ekonomický smysl, za stejné peníze mít lepší auto. A že je nové auto nové není při malém nájezdu tak zásadní výhoda, podobně provozní náklady nejsou díky malému nájezdu takový problém.
U nového je tam rozdíl půl mega, a to beru BMW v absolutním základu a Golf vcelku obstojně konfigurovaný, možná i s podobnou dynamikou (ne na dálnici, ale ve městě). Tohle si sám za sebe představit neumím (taky ale nemám těch 250 měsíčně).
Svézt by ses měl možná spíš ty, teda pokud by to ještě šlo,což už dnes bohužel nejde Myslím v úplně nové E39 a pak v té se skutečnými 100 tis km, abys to mohl porovnat s nájezdy 230 - 460 tis. km. "Jako nový" je totiž poměrně velmi široký a individuálně vnímaný pojem. Tobě zřejmě stačí, když to vypadá jako..., ale mě zajímá skutečný stav a jestli si myslíš, že např. (a to je pouze jeden příklad z mnoha) není rozdíl mezi sedačkou řidiče po 460 tis. km a 100 tis. km, tak nemá cenu s tebou o tom diskutovat.
100tis km v ČR nemusí být vždy nutně zásadně jiných, než 100 tis. v Německu, natož 300 tis. v Německu. Každý tady s 5er primárně nehrká po Praze, Brně apod. Stejně jako každá dálnice v ČR nevypadá jako D1.
Tu otázku jak víš co bylo s autem jsem myslel na tu naši E39, nikoli na tvoji ,ale když už si to načal, tak i servisní knížka (i když je lepší, než nic) je především papír, a každý papír leccos snese, tím spíš, když do té knížky píše "jen" člověk.
Obecně je SUV do města určitě vhodnější, než sedan podobné velikosti (samozřejmě nemyslím výšku). ;-)
Ne, nestačí mi jen to, jak to vypadá. Řekni mi, co se na autě s benzínovou R6 s nájezdem 230tisíc výrazné opotřebí? Motor? Blbost. Manuální pŕevodovka? Blbost. Spojka - souhlas, nicméné moje je OK. Podvozek? Bingo. Prakticky všechno jsem na ném vyménil. Brzdy? Bingo. Vyměněny. Co dál? Interiér? Sedačku prosezenou nemám, ošmatlané nic není, nic nevrže. A taky jde o to, kdo v té sedačce sedí. Jestli máš 100 kg, tak i po 100 tisíc to nebude žádná sláva. Když v tom jezdí nékdo poloviční, tak bude jako nová.
Jistě, 100 tisíc v ČR nemusí být zásadné jiných, ale když ty paušalizuješ, proč bych nemohl i já? Ano, velká část aut s 230 tisíc na triku jsou vraky, ale zdaleka né všechny.
Moje 330i má v háji kardan, komplet chladicí soustavu, zteřelý je kdeco, zadní diff hučí jako piliňáky a převodovka nějak nesynchronizuje dvojku.
Jinak s tím autem bylo zacházeno v rukavičkách, v letech 03-09 patřilo staršímu panu řediteli, 09-12 jeho manželce a od loňského roku s tím jezdím já. 90 % času to auto strávilo na cestách mezi Prahou a Düsseldorfem. Serviska komplet vyplněná. Jo, najeto má přibližně jako to Tvoje.
Nechci tím nijak shazovat to, co píšeš, ale občas i opečovávané auto má dost. Na druhou stranu, spojka je pořád původní, motor je v dokonalém stavu, Vanosy jak nové, interiér perfektní, až na to jedno rizikové místo to nerezne, xenony pořád svítí, podvozek zčásti původní - celkově spokojenost a ten zbytek se teď řeší. Za diferenciál a převodovku můžu já, asi jí neprospělo blbnutí na sněhu.
Chladící soustavu jsem vyménil taky komplet (viz recenze na moje.auto.cz) - docela slabina BMW, ale vím, že už mám klid. Co se týće kardanu a difu, tak nic nehučí, nevibruje, vśe OK. To je ještě E46?
Kolik těch 50 kg řidičů jsi už v E39 viděl? To jsou ti, kteří zrovna jezdili ve tvém voze a v těch o kterých jsi psal. Není to zdaleka jen o hmotnosti řidiče podle které si zřejmě auto v bazaru nevybíráš. Je to i o čase stráveném/propoceném v sedačce. Každá "bazarová" sedačka řidiče (i kdyby měl těch fantastických 50kg) je po nájezdu 230 tis. km a víc poznamenána/prosezená/propocená/"proprdě… navíc "cizími" lidmi ..., záleží jen na míře a na tom, co je podle tebe "prosezené" a co ještě ne, a tady ti znovu chybí přímé srovnání se stavem nového vozu.
A motor (a jeho uložení) určitě nebude po 230 tis. km jako nový, stejně jako nebude stejně opotřebovaný jako ve 100 tis km, to že ještě stále může poměrně dobře slouží je věc jiná, stejně jako u zbytku vozu. +230 tis. už je nájezd kde můžeš čekat různé problémy, které se dřív, nebo později objeví, každopádně jde o zvýšenou míru pravděpodobnosti. Můžeš si sice preventivně povyměňovat skoro "všechno" co půjde, ale to jaksi nedává smysl? ;-)
Koukej, mné to uź néjak nebaví. Porovnáváme tady dvě konkrétní auta, přitom ani jeden z nás nevidél to druhé. Takže trochu onićem. Představ si, když jsem auto koupil, tak jsem ho nechal profesionálné vyćistit. Ne, asi to nepotřebovalo, ale s tim prděním souhlasím :-) A srovnání se stavem nového vozu? Staćí si sednout na sedačku spolujezdce, na které v 90% případů nikdo nejezdí a srovnat s řidičovou. A ne, neseděl jsem jen ve své E39, znám jich víc, takže dovedu porovnat. K uložení motoru - zase jednou závisí za akých podmínek je auto provozováno. Já ti hodím míč zase zpět - co hadice chlazení? Když nejsou cca 10 let (sice jen 100 tis km) vyménéný, v jakém stavu asi je ta guma? Nebo si je ménil? A co chladič po cca 10 letech? Taky jako nový? Viskospojka a termostat?
Jo, povyměňovat to možná smysl nedává, ale já jsem to už udělal 8-s
A proč? Protože to auto mám rád, i když teda nejsem první majitel >:D
Neboj, mě už to taky nebaví. Samozřejmě, že na autě jsou i věci, které odchází samotným stářím, taky nikde netvrdím, že je to auto nové, jen jsem se smál názoru, že při nájezdu cca 100 tis vs +230 tis. (a nikdy si jako ne první majitel nemůžeš být 100% jistý, že to není víc) není (při obdobném stáří vozu) prakticky žádný rozdíl. Je a platí to obecně a ani případné výjimky (potvrzující pravidlo) na tom nemohou nic moc změnit, čímž bych to už raději ukončil. ;-)
Jestli občas jezdíš na východ Moravy, tak se můžeš stavit podívat jak může vypadat auto po (skutečných) 100 tis. a porovnat jeho stav s tvými (údajnými) 230 tis. km. :-)
OK, beru té za slovo. Jestli pojedeme nékdy do zoo ve Zlíné, tak se ozvu. Myslím, že se shodneme na tom, že E39 je skvělé auto, bohužel skvélých kousků dramaticky ubývá.
To je, ale Emel má taky pravdu, že kousky bez M-paketu a před face, už dnes opticky vypadají poměrně dost zastarale, zvlášť s menšími koly 15"/16". I když já nemusím celkově hlavně E60ku.
Díval jsem se na tvou galerii a zvenku to podle fotek vypadá zachovale, bohužel jsi měl smůlu v interiéru na konkrétní konfiguraci původního majitele. Neznám snad "laciněji" působící kombinaci, než je právě světle šedá látka na obyčejných sedačkách a "dřevěný" dekor v lesklém ořechu. Tou změnou přerostlého 4ram. volantu za 3ram. jsi tomu částečně pomohl, ale i tak, navíc chybí velký palubní displej, který dělá interiér mnohem "současnějším".
Ale to je obecně obrovská nevýhoda bazarového nákupu, prostě si to nemůžeš nakonfigurovat podle svého vkusu, představ a požadavků.
Na druhou stranu díky látce na sedačkách nevidiš tolik ty najeté km, jako by tomu bylo u kůže, kde bys měl už pořádně vysezený kožený "pytel" na sedáku řidiče, případně také popraskané bočnice sedadla.
V podstatě souhlas, ale mě se zase nelíbí ta tmavá alcantara. Jak jí jinde můžu, tak v E39 mi nesedí. Co se týče výbavy, tak dovybavení proběhne do konce srpna. - tak néjak mě to baví, i když nic z toho, co tam plánuji dát asi nikdy nevyužiji.Pak si koukni galerii. V garáži už čeká: komplet kožený interiér v elketrice, komfortsitze s pamětí, zadní el. roletka, dvojitá skla - celkem rarita - a komplet navigace (monitor 16:9). Pokud chceš psát o bastlení a pod, tak pro tvou info veškerá montáž proběhne v autorizovaném BMW servisu.
Co se ti nelíbí na alcantaře M-paketu? Nevím o lepším materiálu do interiéru, samotná látka vypadá lacině a celokůže je bez odvětrávání otravná (v létě "topí", v zimě chladí a klouže).
Pro mě je naopak nezkousnutelné to tragické provedení lesklého "dřevěného" dekoru, které úplně zkazí (nejen) každý interier E39, ať má sebelepší výbavu, prostě strašný "dobový" kýč.
Jinak pokud tam dáš jen origo díly , tak to "bastlení" být nemusí..., každopádně by mi tak velká investice (nejen finančně) do třináctiletého vozu nedávala smysl, přece jen to není F250GTO apod.
To budeš tahat elektriku k sedačkám a k zadní roletce, překopávat palubku, dávat anténu k navigaci, předělávat uložení tlustších/těžších bočních skel..., to vše v autorizovaném servisu za jejich běžné sazby za práce?
Tak to asi musíš být dobrý "magor" do E39. >:-[];-)
Jo, magor do E39 jsem, všechno je origo. Jinak na starší BMW servis KP-design Blažovice. Je to autorizovaný pozáruční servis, takže ceny jsou trochu jiné než třeba v Renocaru, ale i tak to bude pálka. A jasně, smysl to nemá, ale láska je láska ;-)
Jj, když musíš, tak musíš... >:-[]
Jinak můj strýc měl hodně dlouho (taky od novoty) 528i/E39 manuál, zlatá metalíza, béžová kůže, 16". S ní jsem jel taky a je to opravdu velký rozdíl proti podvozku M-paketu, který je na 17" (ideálně CSC3) doslova příjemně tuhý. Na ježdění po Praze apod. bude klasický měkký podvozek přijemnější, ale jen na trochu slušné cestě je M-paket až překvapivě jiná "liga"...
Dinar už nemá do bmw marketingu přístup, takže testovačky nebudou, ale u tohoto faceliftu to není problém, motorizace se nezměnily, přibyla jen 518d (tam je celkem snadně odhadnutelné, že to bude prostě jen slabší 520ka) a 550i je ještě větší brko než bylo. Zbytek je stejný. ;-)
:-) No a jak si vysvětluješ horní testérovu větu, že u nájezdu kolem pětadvaceti tisíc bude dilema zda naftu či benzín v šestiválcích těžkým vořechem. Jak, těžkým vořechem? Ten vořech přece nemůže ležet v tom, že holt na benzínu dám o dva litry na sto více...
Ve tvém vymyšleném prémiovém světě to vořech není, ale v tom skutečném je. Píšeš jako vždy, plno prémiových úvah, ale faktická poznámka z tebe snad nikdy nevypadla.
Dilema to je, sám jsem zatím k naftě nedošel, ale nevylučuju to. Přece jen ty, v reálu, tři litry rozdílu mezi 530d a 535i tam jsou, a vztáhneš-li to k nájezdu 200tis. (beru spíše horní limit km, po který auto máš, než roční nájezd), tak to už je kolem 200tis. Kč, což nejsou úplně malé peníze, abys o naftě alespoň nezačal přemýšlet. Při normální jízdě to z hlediska zvuku není podstatný rozdíl, u 530d tam jen prostě chybí nadstavba vytočeného motoru s nádherným soundem. Kdo nemá zvuk R6 benzinu jako návykovou látku, pro toho nedává benzin vedle nafty v autě této třídy moc smysl. ;-)
já bych to viděl tak, řekněme chci pětku od bmw s šestiválcem, tak si holt prvně projedu dízl a pak abych viděl jakej je to rozdíl sednu do benzínu, zkusím si dálnici, zkusím si město, zkusím si poslechnout zvenku motor na volnoběh, no a pokud nebudu mít pořád jasno, zřejmě začnu počítat kolik teda hodlám najet, být v roli toho, co najezdí tísíce km po německých dálnicích beru prostě naftu, pokud nejsu vyložene benzínový fanatik, no a krom těchhle dálničních dýchanků nemá pro mě nafta víceméně opodstatnění, tzn. volba padá na benzín, chceme jezdit důstojně, takže válců by mělo být skutečně nejméně 6
Ahoj Dinare, píšeš, že jsi k naftě zatím nedošel. Máš tedy X5 s benzínem? Který motor a jaké s ním máš zkušenosti? Ještě by mě zajímalo, na co si případně dát u X5 pozor z hlediska spolehlivosti apod.
Nepíšu sem moc často, ale nedávno jsem v nějaké diskuzi řešil nákup nového auta a přikláněl jsem se k Touaregu s dieselovým osmiválcem, ve hře byl i MB GL nebo ML. Jenže pak jsem se svezl s X5 40d s Adaptive Drive a bylo jasno, nedá se to z hlediska agility s Touaregem srovnávat. Kupodivu i tlumení nerovností bylo lepší, a to mělo testovací auto dvacítky kola. Testovací Touareg navíc dost odporně vrzal v interiéru, a to měl najeto jen pár tisíc km - odpověď prodejce byla kuriózní - "No jo, všechny folcvágny časem vržou...". U X5 mě taky nadchla komfortní sedadla, lepší jsem zatím nezažil. Zkrátka pozítří si v Ostravě vyzvedávám novou X5 40d. Uvažoval jsem taky o benzínu 35i, k naftě mám poměrně negativní vztah, ale upřímně řečeno mi ten diesel s touhle převodovkou nakonec přišel tak dobrý, že jsem to zamítl, přestože najedu ročně max. 20 000 km. Dík za odpověď a omlouvám se za off-topic.
A o Cayennu S diesel jsi neuvažoval? To by byl zřejmě aktuálně můj favorit na rychlé dieselové "SUV".
V CarTecu znám majitele, ale tamní servis neměl zrovna nejlepší pověst, tak doufám, že se to změnilo k lepšímu.
P.S. Vrzat může časem kde co, ale že by zrovna VW vrzaly zásadně více, než BMW (Touareg vs X5/6) to je nesmysl. Zřejmě byl prodejce VW najatý konkurencí. >:-[]
Neuvazoval. To auto se mi prilis nelibi a i kdyz prave design pro me neni to hlavni, musim rici, ze soucasna X5 je po strance vzhledu temer dokonala, takze i to nakonec sehralo pri vyberu jakousi roli. Interiery obou vozu se mi libi, ale myslim, ze X5 bude ergonomicky privetivejsi. Milion cudliku na stredove konzoli nepovazuji u Cayenne za idealni reseni, ale to je jen muj dojem, nejel jsem v tom.
Hlavnim duvodem nicmene je, ze Porsche prilis krici do sveta, ze mas prachy, coz se mi nelibi. X5 sice taky neni uplne Dacia Duster, ale jezdi jich prece jen o dost vice. Navic si nemyslim, ze by BMW byly horsi auta. Cayenne vychazi hodne z Touarega, cimz nerikam, ze je to spatne auto, jen podle me neni nekde jinde, nez dobre naspecifikovane BMW. A pak je tu ta cena, ze. Nebudu se tvarit, ze je mi fuk, kolik dam za auto, takze by Cayenne muselo byt opravdu o hodne lepsi, abych si za nej priplatil a nasledne i za servis. BMW ma pet let servisu v cene vozu. A jeste jsem nezminil motor - V6 diesel je oproti 40d vyrazne slabsi, V8 opet narazi na cenu.
Nema, hodne jsem si o tom cetl, a odvetravani funguje udajne bohuzel jen jako foukani okolniho vzduchu otvory v kuzi ven, coz tedy uplne neni chlazeni a dost lidi si tim padem stezovalo na to, ze kdyz je vyhrata kabina, tak i ten vzduch, co na ne fouka, je neprijemne teplej. Radeji jsem si to nekupoval. Mam navic svetlou kuzi bez odvetravani v jinem aute a neni to zadna hruza.
X5 35i, jakkoliv v SUV dává, z hlediska provozních nákladů, nafta ještě větší smysl.
Důvodem byl hlavně velmi výrazný dýzlový projev 40d, v X5 je odhlučněn nejhůře ze všech BMW. S 35i je X5 akusticky jiná liga. Pořizovali jsme v 2010, kdy byl akt. Touareg úplná novinka, s V8 na vzduchu bych ho upřednostil, ale mám zásadu nikdy nebrat první rok výroby, fl je naopak ideální. Pravdou je, že jízdní projev X5 je ostřejší, suv ale používám jako rodinné auto, a touareg jízdně nějak výrazně horší není, alespoň dle mého. Zkušenosti s x5 jsou celkem ok, ale jak píšeš o vrzání, mám v okolí těch x5/6 povícero a všechny vržou. Většinou právě ty komforní sedačky. V servise to vždy nějak promáznou, chvíli je klid, ale po nějaké době se to vrátí. Jedinou provozní slabinou, kterou jsem zaznamenal, je rychlé opotřebení brzd s tím, že oem přední kotouče nejsou nic extra, rychle se zvlní. ;-)
Diky za odpoved. Me to 40d nijak hlucne neprislo, prestoze naftovy zvuk dost nesnasim. Uvidime po delsim jezdeni. O 35i jsem dost uvazoval, vyssi spotreba by mi prilis nevadila, ale jak uz jsem psal, 40d se mi zdalo velmi dobre a taky jsem se obaval, nakolik by bylo obtizne to s benzinem po par letech prodat, kdyz se drtiva vetsina techto aut prodava v nafte. S vrzanim jsi me nepotesil, uvidime, nakolik to bude otravne. Nicmene ty sedacky jsou fantasticke. No a kotouce... na svem soucasnem aute jsem je menil po 140 000 km, tak uvidime, co BMW :-)
Ostrava - mel jsem z nich nejlepsi dojem a cenova nabidka byla vyborna. Byl jsem i v Renocaru v Brne, ale tam se ze me jeden mlady prodejce snazil delat blbce, po konzultaci s prazskou pobockou se dokonce ukazalo, ze mi klidne lhal a to si myslim, ze si zadny prodejce nesmi dovolit, natoz u premioveho zbozi. Naproti tomu p. Michalus z Ostravy se ukazal jako zatim nejlepsi prodejce, ktereho jsem zazil. Nevtiravy, velmi ochotny, o aute vedel vse, na co jsem se dokazal zeptat, umel rozumne poradit, do niceho me netlacil - idealni. Cenova nabidka lepsi nebo srovnatelna s ostatnimi. Udajne maji i vyborny servis (dle kamarada, ktery dela dlouha leta vedouciho prodeje u jine automobilky), i kdyz tady nekdo v diskuzi pise opak. Uvidime.
Tak to je dobra nahoda. Ja jsem svou petku kupoval taky pres nej. Je to nejlepsi prodejce aut, ktereho jsem kdy poznal. Profesionalni pristup, slusny, kultivovany a ochotny. Ti dva dalsi prodejci jsou prinejmensim zvlastni. Mel jsem pocit, ze bych si u nich nekoupil ani lahev mostu. Gratuluji ke koupi, vzdycky mam radost i za ostatni, kdyz si koupi nove auto. Je to krasny pocit.
Jenom jsme se nedohodli na aute do mesta. Vybavena jednicka mi prisla prilis draha, tak jsem u Hellera objednal A3.
Jakkoliv je technicky na špici a nemá smysl o tom ani pochybovat, tak je BMW 5 dokonale... přešlechtěné. Snaží se být vším a zároveň není ničím. Ty tam jsou doby, kdy BMW 5 mělo grády, kdy mělo pořádný kulky, kdy dokázalo rozproudit krev v žilách pouhým pohledem.
Tytam jsou časy, kdy BMW 5 zářilo lehkostí. Je třeba si připomenout zlaté časy:
[odkaz]
Dnešní BMW 5 je těžkopádné na všechny strany, s danou velikostí kol působí asi podobným dojmem jako Octavia na základních 15p. balónech...
Aktuální A6 doslova srší elánem, lehkostí linií.
[odkaz]
Stejně tak interiér A6 prostě doslova hraje symfonii:
[odkaz]
Budíky jednoduše dokonalé:
[odkaz]
Ale tohle BMW 5 ? Budíky zcela zatratily jakoukoliv špetku emocí a stylu ve jméně TFT... Kdyby alespoň byly AMOLED s clear black technologií... jenže tady se to zvrhlo v lacinost samu.
Ne, jakkoliv tohle BMW je technicky vyspělé, tak nemá žádné charisma. Prostě dokonalý stroj bez jiskry a bez duše :-!
S něčím se sice dá částečně souhlasit, ale jako celek je tvůj příspěvek neúnosně "černobílý"...
Např. vnější design aktuálního 5er sedanu je (minimálně ve své třídě sedanů) momentálně "NEJ".
GS sedí v liniích mnohem víc, není těžkopádný ani nudný.
[odkaz]
Jaguar XF pak BMW 5 doslova zadupává do země
[odkaz]
O Audi jsem se již zmiňoval. E-classe sice s FL přišel o pořádný kus originality, ale myslím, že i tak je to stále podařené dílo, zvlášťě ve srovnání se současnou 5.
Tak právě profil GS mi pŕíjde hodné těžkopádní a ta scifi pŕední maska je už trochu moc. XF má před 5er v dizajnu lehký náskok, ale neŕekl bych, že 5er zadupává do zemé. Interiér audi ok, vnější dizajn uź zevšednél. E klasse před fl se mi taky moc líbila, ale byla až moc usedlá, po FL je zase hodně ,,korejská,,.
jistě. já jen píšu svůj názor. Že 5ka nemá problém s odbytem jen svědčí, že i podle mě těžkpádný a naprosto nudný bezpohlavní model jiné jednoduše oslovuje.
Když vezmeš původní model bez M paketu před faceliftem, tak je E39 beznadějně zastaralé auto.
Dnešní pětka má přesně tu únosnou míru agresivity, která ještě nevypadá směšně. Má sportovní siluetu, která evokuje výkon. Vypadá dobře i na menších kolech (a na větších ještě lépe). Když uvážím dobu vzniku a fakt, že šlo o velkou změnu designového směru, dopadlo to fantasticky.
A kombík... ten je taky geniální. Největší konkurencí pětky je... trojka :-). I když A6 taky není marná...
Nadsázka to byla... ale úplný nesmysl to taky není. Trojka povyrostla, vzhledově se přiblížila pětce a bez německých autobahnů nemusí být jednoduché si příplatek za pětku odůvodnit. Pokud bych to bral svou optikou "kombík pro rodinu"... normálně rostlou, žádné Dinary... tak trojka vypadá jako vyhovující auto.
Na druhou stranu, nejspíš si je toho vědomo i BMW a ten příplatek není nijak dramatický - mám pocit, detailně jsem to nezkoumal, kdyžtak mě někdo opravte.
Ono je otázka, co je dnes u dospělého muže normální výška, měřím přibližně stejně jako Dinar (193) a když se kolem rozhlídnu po mužské části populace ve věku kolem dvaceti let, tak výška okolo 190cm (185-195cm) mi už rozhodně nijak zvlášť anomální nepřipadá.
Třeba synovec má 198, přitom jeho otec 184 a můj syn má 185 už v 16ti letech. Znám málo případů, kdy potomek nepřerostl rodiče.
Když vyjela F10, byl jsem doslova nadšený. Ale čím častěji se s ní setkávám, tím více jsem zklamaný. Už dneska se mi zdá povedenější E60 LCI, kdoví, jak to bude za pár let. :-)