Ďalší bezpohlavný test, čo osobitne zamrzí pri takom očakávanom kráľovi hothatchov. Čo som sa dozvedel z testu? Popravde nič moc, takýto test by sa možno dal napísať i bez zvezenia s autom, výpovedná hodnota veľmi malá. Sakra, redakcia, takto sa testuje hothatch? 8-s
Nejen pro Emela to etalon hh zřejmě nebude, kdo u hh nehledá určitou dokonalost, ve smyslu uživatelské přívětivosti (denní použitelnost prakticky bez omezení), kvality zpracování , možného komfortu, efektivity a "neokázálé" rychlosti, ale naopak "nespoutanou rebelii", půjde jinam...
Hodně toho je odbyto odkazem na předchozí generaci. Že se dočtu něco o účinnosti XDS na okruhu a vlivu na brzdy jsem nečekal a jako běžný test mi to vcelku stačí. A jak píše WL, já to beru spíš jako to auto na denní ježdění a tam je to odpovídající.
Při vší úctě k řidičským schopnostem kohokoliv ze zdejších diskutérů musím říct, že schopnosti GTI jsou v drtivé většině dost daleko za dovedností a srdcem řidičů, po zkušenosti s GTI šesté gen. bych rozhodně tohle auto neodbyl větou o něčem na běžné denní ježdění. ;-)
Schopnosti Audi A6 3.0TDI jsou taky jsou také daleko za srdcem většiny řidičů. Aby to nevyznělo blbě, já GTI nekritizuju, ostatně i ve svém prvním příspěvku píšu že se mi líbí. Jen pro zábavu bych si holt koupil něco jiného a tak od testu nečekám, že bude řešit závodnické schopnosti auta, protože cílová skupina je podle mě jinde.
O řazení, řízení, motoru i podvozku jsem se něco dočetl, ten test je pro mě vcelku konzistentní. Ne že bych jásal nad hloubkou zprostředkovaných dojmů, ale beru to jako slušný standard auto.cz.
A6 s akt. difem je velmi schopné auto, ale v nalézání jeho hranic nic zábavného není, GTI 6 zábavné je, a zábavné na něm je i to hledání limitů, je tam mnohem víc benevolence dané nastavením než u té A6, a to teď nemluvím o danostech vyplývajících z mnohem větší masy auta. Já naopak vidím v té "nehonbě" za koňmi u GTI přednost, to auto je dopilované, čisté, a je v tomto smyslu "mechaničtější" než mnoho z konkurentů, tedy pokud na autě v kolonce zábava neceníš vyloženě jen neurvalost, pak je GTI pořád skvělou ukázkou HH, mírného i ostrého auta zároveň. ;-)
Vůbec poprvé čtu v testu G7 GTI kritiku manuálu. Ve všech zatimních testech ho naopak hodně chválí (slovně i bodově), a to jak ve srovnání s minulými generacemi, kde byly manuály "jen" lehce nadprůměrné, tak ve srovnání se současnou hh konkurencí.
Příklad bodového hodnocení manuálů (AZ):
ARGQV - 83b./100b.
Fo3ST - 85b/100b.
MRS - 87b/100b.
G7GTI - 90b./100b.
Citace z časopisu EVO:
"Řadička se v kulise pohybuje nejen po krátkých, přesně vymezených drahách, ale i s příjemným mechanickým odporem. Řadit s ní je tedy opravdová radost."
To jasně v rozporu s tím, co se zde píše. Takže buď měl Lukáš smůlu na kus, nebo jen opět neměl svůj den. ;-)
Rovnako chváli aj car&driver: The six-speed manual has light shift effort and is more precise than the ST’s. We didn’t flub a shift or crunch a synchro in more than 1000 miles of redline shifts.
Mám z toho stejný pocit. Navíc jsem marně hledal zbytek článku nebo něco jako ...zbytek v Autotipu :-) Možná se autor rozšoupne až u testu verze Performance >:-[] Každopádně mi to příjde trošku nedůstojné vůči takovému kultu, jakým GTI (auto:)) bezesporu je.
Tak třeba na tebe je i jediná informace o koncernovém GTI až nad hlavu, ale to tu asi překvapí málokoho a neboj, nebudeš sám komu to bude bohatě stačit.. ;-)
Golf GTI bude určitě výborný auto, o tom žádná... Od testu od pana VWavwerky asi nikdo nečekal nic jiného než chvalozpěvy, takže test normální.
Jen pár postřehů... Na dvojku dala 110 km/h i OII 1,8 TSI, takže rozplývat se na 115 u GTI mi přijde malinko mimo. A když jsem test dočetl, musel jsem si znovu přečíst test Clia RS. A ejhle, přesně jak jsem psal. Když francouz zcivilní, a je použitelný i pro každý den, je to špatně, a celý auto je vlastně úplně na houby, protože to není HH. A najednou to je vlastně předností jinýho auta. Cituji: " Takový hot hatch v pravém slova smyslu – praktické auto na každodenní dojíždění, které se o víkendu nezalekne oblíbené okresky." ??? To jako vážně? Oblíbený okresky se nezalekne ani stará 120ka, a je s ní zábava, protože je to zadokolka... A přesně tohle se stalo z toho Clia RS: praktické auto na každodenní dojíždění, které se o víkendu nezalekne oblíbené okresky.
Proč mám furt pocit, že na ACZ jde jen o znak na kapotě??? 8-s
PS: Jsem zvědavej, kolik lidí taky pochválí ten klavírní lak, co je u francouzů úplně strašnej a vomaká se... :-D
Jasně, zcivilnělo, stalo se použitelnějším pro každý den. A je to strašně špatně... Jenže dnes jsem se dočetl, že " Takový hot hatch v pravém slova smyslu – praktické auto na každodenní dojíždění, které se o víkendu nezalekne oblíbené okresky." Takže až teď se, dle pana VWavwerky, stalo Clio RS pravým HH. ;-)
ClioRS je dal jak nekompromisnim HH, tak mu pribila i moznost nastaveni do civilna, jenze to by pani testeri na ACZ museli umet to nastaveni alespoň nalezt >:D odhaduju ze krom volantu a pedalu zrejme nemaji chut na nic dalšího sahat, asi zrejme cekaj ze se auto nastavy podle jejich aktualni nalady samo i vcetne pozice sedacek aniz by sahli na jediny cudlik :-! ale bohužel nove ClioRS jaksi postrada toto bezdotykove rozhrani a tak se holt nestane vůbec, ale vůbec nic pokud si donej clovek sedne >:-[]
Ostrá kritika ve stylu dvou hvězdiček z pěti je záležitostí pouze auto.cz (a ještě SM). Všude jinde se sice s trochou nostalgie změna charakteru komentuje, ale vyloženým předmětem kritiky bývá jen převodovka.
Tak nebyl bych tak kritický, gti nabízí rychlé svezení, za udržení relativního komfortu. Navíc je jasné že 2,0 turbo těží víc z pružnosti motoru, než ze špičky otáček. Taková je doba, odměna za to je relativně dobrá spotřeba. Už stará třilitrová AR GTV 162 Kw točila na dvojku 125 km/hod., ale v dlouhdobějším průměru jezdila se spotřebou o 5 - 7 l víc, než tohle GTI.
Tak ok, do diskuse tady na auto.cz jsem se zapojil asi třikrát, nikdy ne kriticky, tohle je celkem čitelné mé první flame, tak nechápu, tvoji první reakci, asi sis mě s někým spletl.
On asi myslel mne, protože jsem si dovolil kritizovat zdejšího "nezaujatého" testéra... Tady se totiž VW musí jen chválit, jinak jsi totiž za největšího ztroskotance pod sluncem... A to se tady ještě neobjevila diskuzní elita... >:D
No teď koukám na ten diskusní strom znovu, ......... tak jsem se asi čertil trochu předčasně. Když to vezmu trochu z odstupem, tak diskusní války ohledně značek jsem už vzdal dávno, už to není jako dřív, kdy byly rozdíly mezi značkami silně výrazné. Dnes jsou na trhu minimální rozdíly, např. němci a japonci se hodně kvalitativně přiblížili, kolem jsou někde francouzi, a do toho prolhaní korejci. Potom tu jsou prémiové značky. Velký faktor jsou tu peníze, a za ty svoje, ať si každej koupí co chce. :-!:yes:
Souhlasím, taky jsem nepsal nic proti autu, ale dovolil si poukázat na pár věcí kolem testu. Hlavně jsem se pozastavil nad stejným hodnocením dvou aut, kdy ale jedno je díky tomu nadpozemsky skvělé a druhé je totální automobilová spodina... To je ale zdejším světaznalcům jedno. ;-)
To byla reakce na někoho s nickem Futurista. Tento člověk si se zaujetím přečte každej test a článek o produktech koncernu Volkswagen, následně v diskusi zkritizuje auto.cz, že koncernu VW naddržuje, že je to tady má zaplaceny atd. a že to tady vlastně vůbec nemá cenu číst. A s každým dalším článkem pořát dokola.
S tebou to nemělo nic společného!
Já jen prostě nechápu tyto lidi, co se někam chodí rozčilovat, protože jim to prostě dělá dobře :-)
Aha, já nepochopil, že v diskuzi o Golfu GTI ty reaguješ na moje příspěvky u jiných článků. Promiň. To víš, tak dokonalej jako ty, to nebudu... Ale ani nechci. Takových dokonalých světaznalců jako ty už tady pár je. Mimochodem, drogy neberu, ale ty bys měl líp hlídat, na koho reaguješ, aby se ti nestalo, že reakci na mě píšeš pod někoho jinýho...
Jen mi prosím, hoď odkaz, kde píšu, že ACZ je placenej VW, a že to tady nemá cenu číst. A doufám, že to najdeš.
PS: Já se nepřišel rozčilovat, to ty jsi reagoval asi na mě. A když tak vidím, že nejsem jedinej, kdo se pozastavil nad pár věcma v testu, chyba nebude na mojí straně. Ale že jsi to ty, tak teď už budu jen chválit... >:-[]
nechapem, preco sa tak strasne pan vaverka tesi z tych 115km/h na dvojke, ked to je len vec sprevodovania prevodovky - fajn na robie nie casov 0-100km/h, nic viac. ;-\
Já už v STI dávno fičím na trojku. Dlouhé kvalty jsou dobré na spotřebu ne na dynamiku. Kdo byl jednou na rally tak ví, jak rychle jdou kvalty po sobě.
Pockaj, pockaj. Napisal som to snad jasne - jedine na co je dobra dlha dvojka je cas 0-100km/h. Zvysok prevodov - hlavne 5. a 6. su zase fajn na spotrebu.
Inak vsetky nove Fordy, vratane ST s prevodovkou MMT6 idu na 2st iba 95km/h...
Hezky to vypadá... a to opravdu nemám rád černou. Hezká optika světel, decentně přiostřená karoserie... proč ne. Ta červená linka přes světlo... no, na to se budu muset podívat naživo. I uvnitř je to fajn, ten jako-že-karbon vypadá lépe než klasické piáno, kárované sedačky jsou holt daň za klasiku, snad jen volant je na můj vkus trošku přeplácaný.
Už se těším na další díl bezpohlavního žvanění o německé nepřekonatelné kvalitě, špičce hot-hatch a na pseudouměleckou ódu na produkty koncernu VW, resp. čím víc dvojtých w tím lip. ;-\ Ja voll, brawoo das schnitlzel schmekt gut! :yes:
Čeho je moc? V minulém týdnu to tu byl samý článek o Mazdě... a kolikrát tu byl VW? Pokud tě nějaká značka nezajímá, tak to nečti, ale nemám pocit, že by se tu VW věnovala přehnaná pozornost... vzhledem k faktu, že je to největší evropská automobilka.
Sága pokračuje, Golf GTI v nejnovější verzi přináší zase o něco víc. Zatím se mi nejvíce líbí právě tohle GTI, škoda, že není možnost motoru jako u R32, ale i toho se třeba dočkáme :-)
Každopádně, 613 900,- je moc pěkná cena, za 220 koní v praktickém a precizním balení. Teď bych (za předpokladu, že bych měl záměr koupit si ostřejší auto na každý den) zaváhal nad Octavií RS...
Stačí si přečíst toto:
- Řízení bez zpětné vazby
- Vůle v kulise řazení
- Příliš komfortní spojka
- Nepříliš efektní zvuk výfuku
Pružný motor se záběrem od 1400ot má 20 let každé TDCI/TDI/DCi a záleží jen na turbu jak pojede - bez špičky, bez zvuku, bez zábavy - pružně, úsporně...
GTI 7 bude 100% super auto, ale HH bych ho nenazýval a král HH už vůbec, proboha aby někoho nenapadlo GTI7 následovat a udělat z Fiesty/Focuse ST auto bez zpětné vazby s měkkou spojkou a nevýbušným klidným motorem...
To je sice pravda, ale vtedy to bolo o kus mensie a lahsie auto s tocivou atmosferou, hrebenovym riadenim na vyjasenie sa po klukatych cestach....je toto GTI viac HH ako GT? Mozno by sa mal volat GHI....sucasny status HH ani nebol riadne definovany, kedze kazdy vyrobca ponuka nejaku silnu verziu, vela vyzera hot a je to hatch, ale kombinacia oboch ani nie......po riadny HH by som siel o triedu nizsie, kde sa principialne s mensim autom da viac vyjasit...ta masa hmoty okolo vodica velmi izoluje a nie je to prilis Hot....videl by som to na Swift s tocivym dvojlitrom okolo 170 koni... ;-)