Ekonomika

Zpět na článek

Primátor Prahy by rád přivedl na magistrálu cyklisty

47 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
Ještě že v Práglu mají primátora, který je skvělým odborníkem a znalcem přes dopravu. :no:
Avatar - sargis
sargis
Dobry napad ako sa zbavit cyklistov, co ich tam mate tolko co v Cine 😲
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Oni na magistrátu zjevně nemají nic lepšího na starosti.
ODS si také myslela, že ji lidi v Praze budou volit do nekonečna.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
IPace
ale tak za vic cyklostezek v Praze urcite jsem, ja bych tam sice jezdil na bruslích, ale je toho tady tragicky malo, kdys kouknu na fakt ze s bruslema nesmim ani do metra, tak pohybovat se po Praze takto snadno a "zdrave" je proste stizeno a nekde uplne nemozne
adamzprahy
to sice jo, ale udělat na magistrále cyklostezku, která už teď je na tom s dopravou tragicky je fakt nesmysl. Až bude mít Praha alespoň jeden kompletní okruh, tak možná. Ale zúžit nejfrekventovanější silnici v ČR a udělat na ní cyklostezku opravdu není ten správný směr.
GTI
Do metra s bruslema můžeš, ale musíš si je přehodit přes ramena, nebo jsi snad v metru potkal třeba zase lyžaře v plné palbě >😁

Doma by ti měli vysvětlit, že hrát si na Můstku na sportovce je pouhá postpubertální póza, sportuje se v prostředí, kde je čistý vzduch - Krkonoše, Šumava, Beskydy. Jinak, nejlepší způsob dopravy po Praze je taxík, vyzkoušej a uvidíš, že si na brusle ani nevzpomeneš. Ty si ostatně můžeš v tom taxíku dát do kufru.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
kuny
...to mělo jít o patro výš na GTIho
IPace
jsou to jen boty s koleckama, a ovladam je řekl bych lepe nez spousta lidi svoje vlastní nohy >😁
kuny
😄 Budeš se divit, ale kdysi, když jsem byl ještě na výšce (což není tak dávno), tak tam v rámci nějakých mezinárodních výměn měli nějakou prezentaci své země Rakušáci. No a ti to pojali humornou formou - nafilmovali, jak v Praze hledají sjezdovku a mimo jiné sjížděli na lyžích v "plné palbě" právě schody do metra 😄
GTI
>😁
spidour
jj, Praha je naštěstí placka, kde nejsou kopce, tak všichni touží po tom se po ní pohybovat na kole, protože do práce nepřijedou zpocení, nemusí se tam sprchovat a celkově je to takové krásně sluníčkové.

Kdy si ty a podobní uvědomíte, že kolo je v rámci české pahorkatiny spíše rekreační zábava (to samý in-line) a ne regulerní dopravní prostředek, čili by i investice do tohoto měly odpovídat stavu, kolik lidí kolo využívá.

Pozorně si všimni slova spíše, výjimky, co jezdí na kole kamkoliv jistě existují, ale prostředek hromadné dopravy to nikdy v Praze nebude, protože na to Praha není dost placatá.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes: :yes:
IPace
a nechces to spise nechat na tech lidech jak se oni sami chteji dostat do práce, zábavou a vsim moznym? to ze ty neholdujes nejakemu dopravnimu prostredku ještě neznamena ze ostatní jsou natom stejne a musej se po ujeti par km na kole/bruslích/kolobezce spotit 😉
spidour
Ale jo, mile rád, já jen, že když něco platím z daní (úředníky a jinak utracené veřejné prostředky), tak mám celkem i právo to komentovat...

Podle hlásné trouby cyklolobby Auto*Mat, využívá kolo krásných 118k lidí ze všech pražanů 15+ z toho ovšem jen 16k denně a z toho ještě navíc 53% jsou občané 15-19 let, čili tu máme 8k lidí, co kolo využívá denně.

Pak tu máme MHD a její přepravní výkon 1,1M občanů denně no a individální dopravu, která tvoří 60%, tak to máme 1,65M, čili celkem 2,75M občanů, co se v Praze přepravují.

Čili 0,29% občanů, pro blbé každý 344 člověk starší 19ti let (čili tam existuje šance, že má auto nebo motorku nebo bůh ví jaký jiný dopravní prostředek než kolo z nutnosti) využije kolo.

Dále nikde není napsané, že všichni jezdí po cyklotrasách, cyklostezkách atd...

Čili pro absolutní minoritu lidí, která by ve volbách nedala mandát ani jednomu politikovi, se budují nákladné cyklostezky? Pro tento počet lidí se utrácí stomiliony z veřejných peněz?

To je to, co mi na celé věci vadí, je jich málo a nárokují si hodně s tím, že ubírají prostor majoritním zájmům společnosti.
IPace
stejny pravo komentovat mam ale i ja a dalších cca 10 milionu obyvatel CR 😄

a tvoje pocty jsou trosku chabe, ja jsem taky ridic, ale vůbec me nevadi ze na miliardu km silnic se postavi třeba 10 km cyklostezky 😉 nehlede na fakt ze majoritni zajem spolecnosti není uplne jasnej, jasnej je vždy jen pro jednotlivce
spidour
Ty se ptáš, jeslti to nechci nechat na těch lidech, tak říkám nechci, 0,29% občanů chce omezovat 59,71% volících individuální dopravu v případě, že neexistuje řešení, které bude vyhovovat oběma bez omezení sebe navzájem nebo ještě lépe bez omezení majority minoritou.

Dále píšeš, že pokud něčemu neholduju já, tak to neznamená, že ostatní jsou na tom stejně. Já přednáším argumenty, proč je to blbost, ty tady píšeš svoje dojmy místo argumentů. Nevim jak jinak mám označit to, že píšeš, že na kole nejezdim, ono totiž jezdim..

Takže buď tak hodný, už mi nic nepiš, když odmítáš přinášet argumenty a místo toho budeš operovat s dojmy.
IPace
kdo te kde omezuje? >😁 nevsiml jsem si ze bych te nejak omezoval, naopak ja bych byl rad kdyby se všichni co nejsou motoriste měli moznost presunout na cyklostezky, pesi zony a podobne, tedy presnej opak omezovani, naopka ti to tu asfaltku vyhradi jen pro auta, ty 3 pruhy tam budes mit dal 😉

a hodny nebudu, psat si muzu co je libo pokud to není proti pravidlum diskuze 😉

mimochodem jsi uzasne rozpolcena osobnost, nejprve zadas aby te někdo neomezoval, a pak požádáš aby ten sami nepsal do diskuze, coz je naznak omezovani z tve strany >😒]
BaracudaJ
Myslím, že jeho argumenty vyjádřené čísly mluví zcela jasně...netřeba dalších slov. Pokud chápeš že 60% je více než 0.29%.

Ano cyklistická doprava v Praze je minoritní a je nesmysl cpát je na magistrálu. Pokud si chce někdo v Praze zasportovat, určitě k tomu nebude využívat magistrálu. To je idylka šlapat na kole v čoudící koloně jedoucí ve třech pruzích. Jestli chceš udělat něco pro své zdraví, vyraž s kolem za Prahu. Ale stavět kvůli tomu cyklostezku je nesmysl.
Avatar - kaa
kaa
Ačkoliv cyklisti neplatí silniční daň, jezdí si po veřejných komunikacích. A nejen to. Když se jim to hodí jezdí po chodnících, v parcích, po přechodech pro chodce a všude na těchto místech si myslí že právě oni jsou ti, kteří mají to největší právo přednostní jízdy. A to nemluvím o tom, že nezřídka kdy i lehce posilněni osvěžujícím mokem. Tak co kdyby pánové na radnici zavedli registrci byciklů malým ročním příspěvkem třeba na budování cyklostezek, či jejich údržbu.
novice
Tu miliardu km silnic si doufam myslel v CR >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Sorry, ale já vás, ďnlinenisty nesnáším!
BaracudaJ
>😒]
adamzprahy
Já tyhle nekonečný nesmysly o tom jak je nejlepší jezdit na kole nesnáším. Na kole jezdím rád, ale prostě v Praze je nemožný jezdit do práce na kole, obzvlášť pokud je potřeba dodržet nějaký dresscode a i kdyby ne, Praha je plná kopců, člověk přijede upocenej, smradlavej. Tohle fakt nechápu. Taky nechápu co je za idylku jet po magistrále na kole - hluk, smrad a obtěžování běžné dopravy.

Nejen že magistrála plní roli pražského okruhu, ještě navíc bude cyklostezkou. Tohle je fakt úlet. :no: :no: Bravo ekoteroristi, populisti, humanisti.. :no:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes: :yes: :yes: Adame, je vidět že si opravdu z Prahy.
BaracudaJ
Ještě si zapomněl na hlavkový sáláty >😒] :yes:
olsztyn
je prostě ....!!!! Podle něj se v Praze nežije dobře, srovnává Prahu s Libercem, pravděpodobně rodnou Olomoucí a ostatními krajskými městy. Že se tu prý nedá lehnout na trávu (???) Pravděpodobně nikdy nebyl v jiné metropoli než Praze, 90% cizinců který potkám, říká že Praha je nejkrásnější město a že by tu chtěli žít. Proti cyklostezkám nejsem, ale Kodaň, Amster nebo Vídeň jsou na to jinak uzpůsobený..
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pokud se chceme tvářit, že tu vládne demokracie, tak v ní by měl být základní jednotkou člověk. A to člověk v jeho nejpřirozenější podobě. Nejpřirozenější formou pohybu člověka je chůze. Proto by vždy a všude měl být upřednostňován chodec, před všemi ostatními formami pohybu "poháněném" lidskou silou. Auto je kvalitativně jinde a nemá smysl ho srovnávat s bicyklem atd.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Zyklysta jedoucí po magistrále to je skoro hodné nominace na Darwinovu cenu. >😁
GTI
>😁 :yes:
BaracudaJ
>😁 si z toho cinknu :yes:
IPace
ještě ani není jasne jak by ten cyklopruh vypadal, a zde jsou z toho nekteri hned na infarkt >😁 to vas hosi nenapadlo ze by ten pruh byl třeba oddelen od pruhu pro auta stejne jako je dnes oddelen chodnik pro chodce ? ze by se jen zuzuli jizdni pruhy pro auta, zuzil ten nesmyslnej betonovej pas co oddeluje chodce a proste by postrane vznikl pas kam by se vmestnali jak chodci tak cyklisti a byli by oddeleni od aut nejakym normalnejsim modernim svodidlem? ale tak je jasny ze pokud je vasim dennodennim autem třeba Tatra 813, tak je jasne ze se vam nelibi, ze by se jizdni pruh z 3.5 metru smrsknul třeba na siri jen 3.2 metru >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ty to furt nechápeš, ale mně jako chodci, jsou cyklisti také nepříjemní. Je to podobné, jako cyklistovi jsou nepříjemná auta (zejména náklaďáky). A tímto stylem by se nám mohli ozvat právě lidé na inlinech, na koloběžkách atd. A nakonec by musela být komunikace široká 150 metrů, aby každá forma dopravy měla svůj pás. Takže z mého pohledu, cyklostezky ano, ale formou zcela oddělené komunikace a se zákazem inlinenistů.
V tomto konkrétním případě by mi pás pro kola nevadil, ale opravdu jen takový ten červený úzký pruh. Ale ne v nadjezdu nad Těšnovem, Florencem.
Celkově je na tom špatné to, že jako rekreační činnost je jízda po cyklostezce naprosto o ničem, aspoň tady v Praze. Zejména se mi líbí, že mi zaberou normální chodník/silnici a udělají z něj cyklostezku, viz Praha Troja. Takže pokud se chci normálně projít, jako nejpřirozenější forma pohybu, tak jdu v neustálé nejistotě, že mě někdo trefí, ideálně do kotníku hranou brusle. Proto tak brojím proti inlinům. Cyklisti z nich taky nejsou nadšení, a ve finále je z rekreační činnosti vpodstatě jen neustále vzájemné vyhýbání se. Takže cyklostezka ne na úkor chodníku, a se zákazem - vynucovaným - pohybu inlinenistů.
IPace
tak proc ti vadi ze někdo chce nekde udelat cyklostezku, tedy prave to kde bude cyklista oddelen od ostatních ucastniku provozu, diky te cyklostezce se ti nebude plest ani pod kola, ani pod nohy, protože proste pojede po cyklostezce 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já měl spíš potřebu reagovat na ty inline bruslaře, protože už mě vážně s..... Jinak jsem ten zájem nekritizoval, ačkoli si myslím, že většina cyklistů by raději jela souběžnou klidnější ulicí, tam kde to jde, tzn. třeba úsek Nuselský Most - Muzeum.
IPace
ty tam nekde vidíš něco o inline bruslích? nepletes si nahodou posty? ale hlavne nezapomen dat palec dolu >😁
Michal Stehnij
Sorry, že pánům vstupuju do diskuse, ale až tu bude soužití motoristů a cyklistů alespoň z 50% řešeno jako v Nizozemsku, (cyklostezka je od okresky oddělena pruhem trávy, takže si nikdo nepřekáží) můžeme se začít bavit. Nejdřív odstupující min. Stanjura přijde s iniciativou, že na některých silnicích v Praze kde je 50, by kvůli cyklistům bylo 30 (ó jak ekologické). Potom primátor Sedláček s tím, že kola budou i na Jižní spojce. Opravdu se k tomu nebudu vyjadřovat, musel bych být vulgární.
Michal Stehnij
Omlouvám se, Hudeček
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
O inlinech píšeš ty výše, já se k tomu obecně vyjádřil jak výše, tak tady. Takže post jsem si nespletl, proč dávat palec dolů a komu, nevím.
Yull
Primátor Prahy by rád přivedl na hřbitov cyklisty a do basy řidiče... 😄
kuny
Zúžím pruhy, přidám cyklisty - parádní způsob jak se jich jednou pro vždy zbavit. To musí být hlava vypatlaná ten Hudeček. Ti, co nezemřou přejetím, zajdou za pár let na rakovinu. Filtrovat intenzivně (pohyb na kole) výfukové plyny - to je terno.
Avatar - dal
dal
Ještě by jsem ty cyklostezky prodloužil i na dálnice na Brno, MB a Plzeň.
Avatar - igi2
igi2
Smrad, kravál a špína - ideální místo na vyjížďku...
Magistrálu je potřeba jednou pro vždy zahrabat pod zem a pak si na povrchu můžou udělat cyklostezek kolik jen budou chtít...
IPace
jo to by byla krasa kdyby se auta presunuli pod zem, ale obavam se ze v tomhle bananystanu to hned tak nebude
novice
Tobe bych ty inlajny na magistrale povolil, kdyz si myslis, ze by to bylo fajn >😁
Ale jak pisi nekteri diskuteri, smrad, spina, celou dobu jenou nohou v hrobe, to bys vazne chtel? 8-s
BeranK
A kde jsou kompletně auta pod zemí? V kterém světovém velkoměstě? Třeba takový Oslo mám tunely pod centrem docela dost, ale že by to znamenalo, že všechna auta budou pod zemí, to ani náhodou. A to se tam platí mýtné při vjezdu.....

A ještě - co to je tenhle bananystan?