Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Primátor Prahy by rád přivedl na magistrálu cyklisty

David Bureš
Diskuze (47)
Tomáš Hudeček chce více cyklostezek v Praze. Jedna z nich by mohla vést po magistrále.

Pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) uvažuje nad možným přidáním pruhu pro cyklisty na severojižní magistrálu, jehož následkem by bylo zúžení pruhů pro automobily. Hudeček tyto plány přiznal v rozhovoru pro server Týden.cz.

Primátor argumentuje tím, že jízdní pruhy na magistrále jsou naddimenzované. Povolena je zde rychlost 50 km/h, jízdní pruhy jsou široké 3,5 metru. „Pro tak malé rychlosti není taková šířka potřeba,“ tvrdí Hudeček.

Magistrát tento krok samozřejmě bude konzultovat s jednotlivými městskými částmi. Hudeček ale dává najevo, že pruhy určené cyklistům na magistrále jsou směr, kterým se chce vydat.

V rámci rekonstrukce Nuselského mostu, která má skončit v půlce září, cyklopruhy ještě zavedeny nebudou. Hudeček si ale myslí, že je možné, aby vznikly na jaře příštího roku.

Podle Hudečka by cyklopruhy odlehčily zatížené magistrále. „Pokud by se nám to takto podařilo, tak navýšíme počet lidí, které jde přes magistrálu přepravit, aniž bychom snížili průjezdnost a kapacitu té magistrály pro motoristy,“ řekl Hudeček serveru Týden.cz.

V současnosti severojižní magistrálou v Praze denně projede asi sto tisíc lidí. Po zavedení pruhu pro cyklisty by to podle Hudečka mohlo být až 120 tisíc lidí za den. To by znamenalo, že by magistrálou projel jeden cyklista za čtyři sekundy. Otázkou však je, zda by se tolik milovníků bicyklů v Praze našlo.

Hudeček k tomu tvrdí, že průjezd tisíc cyklistů za hodinu je v cyklopruhu standardní. Z toho důvodu si primátor myslí, že by poptávka mezi Pražany byla. On sám na kole jezdí do práce třikrát až čtyřikrát týdně podle svého programu.

David Bureš
Diskuze (47)
Avatar - kaa
27. 7. 2013 14:02
Re: ale tak
Ačkoliv cyklisti neplatí silniční daň, jezdí si po veřejných komunikacích. A nejen to. Když se jim to hodí jezdí po chodnících, v parcích, po přechodech pro chodce a všude na těchto místech si myslí že právě oni jsou ti, kteří mají to největší právo přednostní jízdy. A to nemluvím o tom, že nezřídka kdy i lehce posilněni osvěžujícím mokem. Tak co kdyby pánové na radnici zavedli registrci byciklů malým ročním příspěvkem třeba na budování cyklostezek, či jejich údržbu.
26. 7. 2013 20:46
Re: Růže k lásce schůdeček, s úctou Béda Hudeček
>:D si z toho cinknu :yes:
26. 7. 2013 20:44
Re: Nesmysl
Ještě si zapomněl na hlavkový sáláty >:-[] :yes:
26. 7. 2013 20:43
Re: ale tak
>:-[]
26. 7. 2013 20:42
Re: ale tak
Myslím, že jeho argumenty vyjádřené čísly mluví zcela jasně...netřeba dalších slov. Pokud chápeš že 60% je více než 0.29%.

Ano cyklistická doprava v Praze je minoritní a je nesmysl cpát je na magistrálu. Pokud si chce někdo v Praze zasportovat, určitě k tomu nebude využívat magistrálu. To je idylka šlapat na kole v čoudící koloně jedoucí ve třech pruzích. Jestli chceš udělat něco pro své zdraví, vyraž s kolem za Prahu. Ale stavět kvůli tomu cyklostezku je nesmysl.