Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec

I mezi ojetinami Kia Cee´d první generace boduje. Dobře vypadající vůz za zajímavou cenu je lákadlem, a to i když má pod kapotou základní čtrnáctistovku. Je totiž nečekaně čilá.
Zpět na článek
26. 11. 2013 00:11
26. 11. 2013 12:53
27. 11. 2013 09:57
27. 11. 2013 10:08
5. 12. 2013 20:52
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2013 09:43
verzia po facelifte
sa mi paci viac jednak dizajnom ( maska, svetla ) [odkaz] a aj v interieri ( novy volant ) [odkaz] ale ta bola zase priskrtena vo verzii 1,4 z 80kw na 66 kw takze tam by to mozno chcelo zobrat uz 1,6tku ak neikto rozmysla o jazdenom aute,

inak tento ceed je podla mojho nazoru solidne auto dostojneho sympatickeho vzhladu s dostatocne velkym vnutornym priestorom aj kufrom takze je logicke ze je o neho zaujem, ceny jazdenych ceedov ( mam prehlad ) vobec nenasvedcuju tomu zeby korejcom pri dalsom predaji prudko padali ceny a zeby o nich nebol zaujem a zeby bol problme ich predat, takze reci miestnych truhlikov o korejskych nepredajnych suntoch su uz dnes totalne na smiech a poukazuju na hlboku nevedomost tychto polutovania hodnych osob
Rozbalit vlákno
22
25. 11. 2013 11:01
Re: verzia po facelifte
S tím motorem je to těžká otázka. Kdo ví, jak moc je ta 66kW verze seříznutá (a zda změnili převody), možná je slabší jen vršek a v běžných otáčkách do 4000 rpm tam ani nebude žádný rozdíl (což si myslím, že nijak dramatické to opravdu nebude). A pak budeš mít jedno, zda máš 66 nebo 80 kW. Osobně neznám moc lidí, kteří by benzin točili přes 3000 rpm, aby se vůbec dostali do otáček, kde se ten výkon bude lišit.

Jinak, osobně jsem řídil jen 1.4/77kW verzi po faceliftu a musím říci, že jsem byl dynamikou i spotřebou skutečně velmi příjemně překvapen. Plně naložené auto se hýbalo až překvapivě slušně (proti mému dvoulitru jsem čekal znatelně horší výkony a až takový rozdíl to nebyl) a mimo město nebyl problém se pohybovat okolo pěti litrů.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2013 11:07
Re: verzia po facelifte
ano v tomto mas pravdu, ten vyssi vykon sa asi hlavne prejavi pri vyssich otackach kde clovek bezne "nechodi" ale vzdy je fajn mat nejaku tu rezervu, ja som jazdil aj golfom 4 s 1,4 55KW a ono to normalne ide, takze na bezne jazdenie preco nie, urcite 66kw bude stacit, ale ja by som bral nieco silnejsie s rezervou napr 1,6tku ceeda
Avatar - Nerez
25. 11. 2013 14:55
Re: verzia po facelifte
No vidíš, já pokud mám motor prohřátý tak chodím přes 3000ot naprosto běžně, vyjma posouvání po městě. Tyhle motory prostě jinak než v otáčkách moc nejedou, takže je třeba s nima umět jezdit.
25. 11. 2013 15:27
Re: verzia po facelifte
Otázkou je, kolik takových lidí existuje. Osobně se atmo dvoulitrem občas podívám až k sedmičce na otáčkoměru (většinou však řadím tak při plus minus 3200, záleží na převodu), ale co jsem měl možnost jet s mnoha jinými řidiči, ani při předjíždění jsem nikoho neviděl přehnat se nějak více za 3000 otáček (natož za 4000-5000 otáček, kde by se teprve výrazněji projevil rozdíl mezi 66kW a 80kW verzí - oba mají maximum 137Nm při 5000 rpm, docela pochybuji, že dole se ty motory od sebe budou lišit více než o nějaký jeden dva newtonmetry). A mnoho lidí s atmosférami řadí dokonce před 2000 rpm, což je pro mě nepochopitelné. Jen jsem chtěl říci, že drtivá většina zájemců o benzinový Ceed 1,4 v životě nepozná rozdíl mezi 66kW a 80kW verzí, protože se do těch otáček, kde se ty motory výrazněji liší (nad 5000 rpm), nikdy nedostane.
Avatar - Nerez
25. 11. 2013 15:45
Re: verzia po facelifte
To máš pravdu. Ono by stačilo, aby se lidi naučili využívat potenciál těhle motorů a nemuseli by v provozu nikoho brzdit. Protože ač mám motor ze sféry těch slabších, jsem to já, kdo většinou předjíždí a minimálně jsem předjížděn, nkromě dálnice >:D
25. 11. 2013 17:25
Re: verzia po facelifte
Rodiče mají HTPéčko a při jízdě po silnicích první třídy a na dálnici jsem si zvykl na opačné pravidlo - nenechat spadnout otáčky pod 3000 rpm, z těch se motor nevyhrabe.
Avatar - Guttalax
26. 11. 2013 18:45
Re: verzia po facelifte
Omyl. tá 66kw má 137Nm při 4 000,takže jede téměř stejně. ;-) V pohodě tahá líp z nižších otáček. Je to takový korejský pokus o napodobeninu Golfa.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 11:08
Re: verzia po facelifte
Ten zájem o ježděné korejce je? Když sem koukal na statistiky prodeje ojetých automobilů, korejci zabírají nejspodnější příčky... z druhý ruky korejce nikdo nechce :-)

p.s. 80kw 14tka jede opravdu dobře, 16tka se skoro nevyplatí. Auto má však jiné nedostatky, pro které bych šel jinam, viz můj příspěvek níže. Projel sem všechny motorizace tohoto Ceedu.. na 66kw si ale moc nepamatuju.
Avatar - dal
25. 11. 2013 13:08
Re: verzia po facelifte
Docela by mne zajímaly ty statistiky prodeje ojetých vozů. Kolik přijatých do prodeje a kolik prodaných.
Napsat, že korejce nikdo nechce může jen idiot.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 13:37
Re: verzia po facelifte
Za 1. mluv semnou slušně, nejsem zvědavý na tvé urážky
Za 2. nemam moc času to hledat, ale třeba tady z roku 2011
[odkaz]

za 3. Psal sem že ojeté korejce moc lidí nechce...

Edit: Tady máš třeba 1. čtvrtletí 2012
[odkaz]

pořád stejný... Škoda, VW, Ford, pak Francouzi a japonci a na konci až korejci.... tak kdo je idiot?

p.s. takové statistiky, jaké bys chtěl sem ještě neviděl a pochybuji že exitují za ČR.
25. 11. 2013 14:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 15:11
Re: verzia po facelifte
Až na tu tvojí poslední větu souhlasim... ale Fr auta poslední doby na tom nejsou kvalitou nikterak hůř než ostatní... naopak motory mají nadprůměrné spolehlivé... HDI i Dci jsou spíše lehce nadprůměrné.. záleží kdo a jak s tim jezdil
25. 11. 2013 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 16:38
Re: verzia po facelifte
No, já měl DCi i TDCI ( což je vlastně PSA motor) a kolem 200 tisíc km a nic :-) Renault měl jiné problémy :-)
Avatar - dal
25. 11. 2013 19:24
Re: verzia po facelifte
Špatně jsi to pochopil. Ta statistika je vzhledem k tomu co jsi napsal k ničemu, neříká nic o tom, že by se někde hromadili korejci protože je nikdo nekupuje.
Je logické, že nejvíce se prodává aut kterých se nejvíce nabízí a prodávají se všechny značky.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 19:40
Re: verzia po facelifte
Jenže Korejci poslední roky obsazují přední příčky v prodejích nových vozů, nebo se alespoň na ten top dsahují ( třeba oproti Fordu, která se u nás jako ojetina prodává velmi dobře)... Nikdy to nebude objektivní, bude se muset čekat, až se ukážou výsledky té vlny prodejů nových vozů, jenže do toho taky zasahují importéři ojetých aut... atd,atd... tohle je jediná statistika, která je dostupná a mluví jasně.
Avatar - dal
25. 11. 2013 20:44
Re: verzia po facelifte
Mluví jasně ale úplně o něčem jiném, nemůžu přece prodat více korejských aut než je nabídka.
Ta statistika vůbec nic neříká o tom jak se co dobře prodává ale kolik se prodává.
Jestli to pořád ještě nechápeš, tak jsi asi fakt idiot.
4. 3. 2014 18:08
Re: verzia po facelifte
Bohužel ty, prodeje v bazarech mohou kopírovat jen prodeje nových. Těžko můžeš prodat víc ojetých vozů, než kolik se jich prodalo jako nových.
25. 11. 2013 21:52
Re: verzia po facelifte
Ono to je dane aj tym, ci ho prvi majitelia predavaju. Takze statistika sa moze interpretovat aj tak, ze najcastejsie sa majitelia zbavuju vw, skodoviek, francuzov atd ;-) . Podla tej statistiky napriklad o taky ROLLS ROYCE je nulovy zaujem >:D >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
26. 11. 2013 01:42
Re: verzia po facelifte
Jasně, kolik lidí si koupí ojetej Rolls?:D U nás moc ne:D
25. 11. 2013 12:35
Re: verzia po facelifte
Ceny nenasvědčují, ale prodeje nasvědčují...politováníhodná osobo.
5. 12. 2013 20:52
Re: verzia po facelifte
hlane nezapomente na to najdulezitejsi,ze skoro vsechna auta maji stocene kilometry !!! radim investovat do techbika ktery stoji asi 1000 korun at vam prohlidne auto kym ho koupite.ja jsem to udelaj a jsme usetril plno penez.auto melo stocene
o nejmene 100 tis. km
25. 11. 2013 10:38
verzia po facelifte - diesel
RE-KAI World ...Suhlas, tiež by som siel po verzii po facelifte - ale to pri kažej automobilke (vždy sa vychytaju chyby vseobecne zname a aj tie, ktore automobilky nie vzdy priznaju).. Auto by mal kazdy vyberat v prvom rade podla motora..
Ja prave uvažujem o Ceed SW po facelifte, rocnik 2009 - 2010, s motorom 1,6 CRDi 85Kw...(po facelifte a ešte s euro 4 - bez DPF filtra)... To je myslim naj motor pre Ceedku, ma 6 - stupnovy manual, osvedceny diesel bez dvojhmot.zorvacnika, bez DPF(myslim ze do 06.2010 boli este vsetky EURO 4), vstrekovače BOSCH (udajne menej nachylne na poruchy), rozvodová reťaz... jedine co mi napada problemove je Turbo.. hm... Aj ked u dieslovej jazdenky je to vždy loteria, vela ludi nevie z dieslom jazdit..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2013 10:48
Re: verzia po facelifte - diesel
takychto kuskov nebude vela zvlast este vo verzii kombi ale urcite su, najdolezitejsie vsak je to kto bol povodny majitel auta na to si treba davat pozor, dnes mozes mat auto napisane na mamicku s malym deckom a pritom tym autom moze jazdit jej brat a znicit ho za 3 roky kde kade po svete, .... bacha na to, toto vidim ako najvacsiu neistotu pri kupe jazdeneho auta ze clovek nevie a nema dokaz kto s tym jazdil, napr moja felda je napisana na otca a ja s nou jazdim kazdy a on v nej nesedel uz mozno rok. Pritom si povies ze kupis si feldu zachovalu od starsieho pana a pritom ja ju drvim :D a nesetrim uz velmi sa priznam ved ma uz svoj vek tak co, za dva roky sa chystam do noveho sporim a nesetrim uz ;-)

jazdenky mi velky zmysel nedavaju hlavne pri dnesnych cenach aut ale chapem ze kto najazdi 10 tisic rocne nepotrebuje auto za 14 000 eur :yes: a na par rokov mu postaci nejaky starsi kusok to je jasne :yes:
27. 11. 2013 10:15
Re: verzia po facelifte - diesel
dobrá poznámka. nejde věřit prodejci žádný historky o tom, kdy byl majitel a jak se k autu choval. jinak by tady jezdili samý udržovaný, garážovaný a plně servisovaný auta, který by se nám sypaly pod rukama. je potřeba mít všechno na papíře - historii a skutečný nájezd, jinak člověk nemůže věřit ničemu.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 11:18
Re: verzia po facelifte - diesel
1.6 Crdi jezdí dobře:) Bohužel ke spolehlivosti ti ale už neřeknu nic :-)
25. 11. 2013 14:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 11:17
Není všechno zlato....
Přidám pár mých postřehů k vozu. Jako brigádník v jednom nejmenovaném skladu automobilů jsem přišel do styku ( rozuměj řídil ) stovky vozů Kia, především Ceedy ve všech dovážených motorizacích i výbavách či druhů karosérie :-)

Předně bych souhlasil, že ve své době tento Ceed vypadal velmi dobře. Dá se říct, že v každé karosářské verzi. Každého odpůrce korejců do té doby to muselo překvapit příjemě :-)

Prostor je popsán v článku, problém jsem neměl i se svými 188cm.

Musím také souhlasit, že motory jezdí svižně a základní 14tka (80kw) je pro hatchback plně dostačující motorizací a ochotně se vytáčí. Skoro bych řekl, že 16tka není třeba. V proCeedu je zajímavou volbou i 2.0i 103 kw :-) I dieslové motory, třeba základní Crdi 1.6 není špatné.. Auto je lehké, dobře se ovládá.

ALE! Nemohu souhlasit s kvalitní palubní deskou. Všechny vozy měly horší plasty než má Rapid, vše tvrdé, plastové, bakelitové.... Stejnak i všechny ovladače a ostatní věci na mne nepůsobily bytelným dojmem. Taky to tam občas dost zavrzalo.

Druhá věc je převodovka... dle mne největší slabinou tohoto vozu. Gumové řazení a každému druhému kusu vyskakovala zpátečka!

Dále sem slyšel od kolegů, že prý některé vozy měly nekvalitní lak (já sem přímo takový vůz neviděl).

Podotýkám, že jsem se setkával výhradně s novými vozy, které ještě nikdo nejezdil. Ze skladu šly do autosalonů :-)
Rozbalit vlákno
24
25. 11. 2013 12:40
Re: Není všechno zlato....
Ako byvaly 5 rocny majitel Pro-Ceedu ako i vodic Ceedu mojich rodicov ako i na zaklade skusenosti s desiatkou dalsich majitelov Ceedu mozem povedat, ze velka spokojnost. Väcsionou sa vyskytovala jedina pravidelna chyba u viacerych a to: tycka stabilizatora, ktora sa vsak vzdy vymienala v zaruke. O problemoch so samovolnym vyradovanim spiatocky som nepocul ani od jedineho a ja som to an 2 ceedoch nezazil ani raz (prvy predfaciloftavyny model 120000 km, po facelifte o cosi menej).
S lakom mal Ceed naozaj problem, ale len s cervenym. To Kia i verejne priznala, niekde som to cital. Bohuzial i ja som mal cerveny lak a tak sa museli nejake casti prestriekavat, vsetko v ramci zaruky.
S palubkou som nemal ziadne zle skusenosti a poovedat, ze je horsia ako v modernejsom Rapide ...podla mna dost odvazne tvrdenie, moj subjektivny nazor je, ze to tak nie je. S motorom (u mna 1,6 CRDI, u rodicov 1,4 (80 k) nebol nikdy ani najmensi problem, ani u jedneho z kolegov.
Nespokojny som bol len so svetlami, musel som si tam vtedy kupit vlastne ziarovky (osram nithbreaker), lebo tie od vyroby stali za nic.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 13:05
Re: Není všechno zlato....
S tou zpátečkou si nevymýšlím, opravdu vyskakovala, už si moc nepamatuju u kterých motorizací nejvíce. Nejsem si jist, zdali někde se řadí zpátečka jako 6tka a někde kroužek nad 1? Nebo je to všude na kroužek? Dělával to ten kroužek.

Já jezdil vozy před Fl, defakto to byly první roky výroby (2007,2008) a palubka opravdu nic moc, v té době měla evropská konkurence daleko lepší materiály. Koneckonců, on i nový Ceed ještě v tom interiéru pokulhává..
Avatar - Atomas
25. 11. 2013 13:41
Re: Není všechno zlato....
Můžeš tady rozvést, v čem pokulhává nový ceed v interiéru? Dle všech publikovaných testů je interiér v pořádku a kvalitní...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 13:43
Re: Není všechno zlato....
Za Golfem? Sedni si do něj a pak do Ceedu/I 30. Materiály, některé díly z tvrdého plastu. Musím však říct, že za mne lepší Ceed, než I30 :-)
Avatar - Atomas
25. 11. 2013 14:07
Re: Není všechno zlato....
Srovnáváš s Golfem? To je pro ceeda lichotivé. Některé tvrdé plasty - to je klišé použitelné kdekoliv, osobně nemám výtku proti zpracování interiéru nového Ceeda a je s Golfem srovnatelný a při porovnání s OIII dokonce tvrdím, že škodu překonává již například poctivými výplněmi dveří (měkčené), velikostí sedáků (zejména oproti krátkým v OIII) atd. Golfa jsem zkoušel a je to jako starý známý, kterého jsi chvíli neviděl, protože se vrátil z daleký dovolený - vypadá svěže, ale přesto ho poznáváš ( třeba i retro zámeček kastlíku u spolujezdce jako z Golfu II - zamyká ho snad někdo?)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 14:12
Re: Není všechno zlato....
Ano a s čím jiným než s Golfem, jako etalonem třídy? Ceeda neberu nijak méněceně, je to snad plnohodnotný hatchback nižší střední ne? :-) Souhlsím, že třeba OIII je osekanější, také proto ji neberu jako příklad :-)

Mne se prostě osobně líbí více Golf :-)
4. 3. 2014 18:12
Re: Není všechno zlato....
Problém je v tom, že ten Golf stojí o 200 000 víc. tedy si ten lepší interier platíš a to kurevsky draze. A to není žádný umění napálit cenu a pak slintat, že mám lepší interier >:D
25. 11. 2013 14:44
Re: Není všechno zlato....
Tak přidej něco jiného než "etalon" ...
Kdo chce psa bít... víš jak to je, ne?
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 14:53
Re: Není všechno zlato....
A s čím, když né s nejlepším ve třídě? Tak jestli chceš uchlácholit jakožto majitel ceedu, tak třeba lowendový Rapid má horší materiály, než nový Ceed, spokojenej? >:-[]

Nevím, jestli to chápu správně, ale když se budu uchlácholovat tím, že jsou i horší, místo toho, abych se snažil dosáhnout na nejlepšího, tak nikdy nic nedokážu... A to platí i pro výrobce aut ne?
25. 11. 2013 15:40
Re: Není všechno zlato....
Myslíš, že toho korejec dokázal za posledních deset let málo? :-!
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 16:04
Re: Není všechno zlato....
To sem napsal? Psal sem jen, že ještě mu do vrcholu něco schází, jestli neumíš číst...

Takže odpověď na tvojí otázkou je ne, dle mne Korejec za deset let zněkolikanásobil kvalitu i prodeje a to je úctyhodné. Proto ho porovnávám s etalonem a ne s lowendem..
25. 11. 2013 21:58
Re: Není všechno zlato....
Na Focuse II neradi hladko 3jka a spiatocka tiez obcas vyskoci, a tiez od nova. Nevozil si aj Focusy ? 8-s
5. 12. 2013 20:53
Re: Není všechno zlato....
hlane nezapomente na to najdulezitejsi,ze skoro vsechna auta maji stocene kilometry !!! radim investovat do techbika ktery stoji asi 1000 korun at vam prohlidne auto kym ho koupite.ja jsem to udelaj a jsme usetril plno penez.auto melo stocene
o nejmene 100 tis. km
25. 11. 2013 14:42
Re: Není všechno zlato....
Teď ses naprosto obnažil... kompletní vršek palubky je z měkčenýho plastu, stejně tak jako horní polovina výplní dveří... a to u verze před i po FL... mám oba, takže vím o čem mluvím. O tom si ten bakeliťák z MB může nechat jen zdát :-!
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 14:50
Re: Není všechno zlato....
Ano, jen vršek palubky, ostatní je tvrdé, neříkej mi že ne ( i ten volant ve verzi bez kůže byl takový zvláštní, včetně tlačítek) :-) A i ten měkčený plast působí tak nějak prapodivně i na pohled, to Golf z té doby nemá, ale i Fokus, Oktávka, či jiní v roce 2007 a této třídy... Rapid sice na omak plastový je, ale na pohled to vypadá dráž, než to je, proto bych nevyzvihoval ani jedno řešení :-)

Smiř se s tím, že to auto ve své době ještě na konkurenci němělo i když je tam výrazný posun mezi generacemi ( oproti předchůdci, což bylo Cerato?)

Koukám, že sem na***l Kia klub co? >:D
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2013 15:27
Re: Není všechno zlato....
Tak za pár hodin už není vše tvrdé a vrch palubky je měkčený. Ostatní je tvrdé u všech aut. Všichni to dělají naopak. Uživatelsky dobře je tvdý vrch a spodek měkký.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 15:31
Re: Není všechno zlato....
No, hele, je měkčený a měkčený. Jak sem psal, už to bylo před pár lety, ale klasicky měkčený povrch, jako míval Golf/Passat tam prostě není ( a to je pro mne měkčený plast)... Stejný pseudoměkčený plast sem měl v Laguně...To podobné je i v Ceedu... na mne kokpit působil plastově i přes tuhle "vychytávku" proto sem to napsal, přít se nebudu o technologii toho jak je to vyrobeno nevím, jen říkám své dojmy, jak na mne auto působilo. Jinak proti vozu nic nemam.
25. 11. 2013 15:51
Re: Není všechno zlato....
:no:
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 16:00
Re: Není všechno zlato....
:yes:
25. 11. 2013 15:53
Re: Není všechno zlato....
Co třeba koncernový Leon té doby... jak říkám, kdo chce psa bít...
A vzhledem k tvým historickým příspěvkům se ani nelze divit, že ani tentokrát nejsi schopen být objektivní, že?

Ano, předchůdce bylo Cerato... znám ho taktéž velmi dobře, neb jsem ho měl před Ceedem. Ten mezigenerační skok byl o galaxii, takže jsem Cerato střelil a v 10/2007 zašel pro Ceeda, kterého jsem v 9/2011 předal v rodině dál a přesedl do FL, který hodlám vyměnit za Ceeda II (a nebo i30?) během 9-10/2014.

Nas**l? Vůbec ne, pouze jsi (tak jako spousta zdejších blábolistů) ukázal, že o korejcích nemáš ani páru a jen vaříš z vody ;-) (I když ti možná tvé zkušenosti skladníka na překladišti věřím ;-) )
Jinak mi je vcelku putna, co si myslíš... já mám své zkušenosti a z toho důvodu příští rok koupím čtvrtou KIU a budu věřit, že bude zase o kousek lepší, než ta původní :-!
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 16:01
Re: Není všechno zlato....
Ano, při VŠ jsem si přivydělával jako brigádník ve skladu... Je na tom něco špatného či posměšného? Jiní v tom skladu dělají do teď, nebo daleko podřadnější práce ( alespoň tak to od tebe zní) a nepřijde mi na tom nic zvláštního či podřadného. Lepší než se válet doma...

Z čeho soudíš, že nejsem objektivní? Těmi vozy jsem jezdil, z 90% sem ho pochválil, nelíbil se mi interiér, respektive jeho zpracování a nepřesná řadící páka. Ještě horší převodovky měly první Sorenta, tam sem poprvé poznal, co to je pořádně gumová převodovka.

Nejsi tu nováček, tak musíš vědět, že já se nezastávám žádné značky, ani té, kterou jsem měl, nebo máme v rodině... Auta hodnotím z vlastní zkušenosti a snažím se být objektivní a ty, které jsem neřídil, nebo je neznám z reálné zkušenosti hodnotím jen sporadicky... Na to tady máš jiné experty. Vzhled a dojmy z vozu píšu vždy za sebe, jak působí na mne.. to neber jako dogma..

Mimochodem, už mockrát sem psal, že se mi některé vozy od korejců líbí, nový Ceed nevypadá vůbec zle a za mne třeba nová Sportage Jen v interiéru to dle mne ještě není zcela ono... nicméně nové Škodovky už taky ne.... a ano, Seat a jeho materiály nejsou také nic moc... míval sem poslední Cordobu a nebudu ji tu slepě chválit, ta byla celá bakelitová a přítelkyně mají Alteu.. což je to samé v bledě modrém.
25. 11. 2013 18:10
Re: Není všechno zlato....
Jsem živnostník a manuální práce mě zčásti živí... takže tak.

Ok, je faktem, že do kolonky žbleptalů (na téma korea) úplně nezapadáš ;-)
A je znát, že nějaké zkušenosti asi máš (viz převodovky) a když chceš, tak jsi objektivní až, až.
Cerato mělo úplně mrtvé řízení, šaltpáka byla jako "klacek v bahně" (prý lankovody), řvalo to, houpalo, interiér byl opravdu nepěkný, ale po technické stránce jsem za celou dobu neměl problém...
Za sebe řeknu jeden poznatek. Ceed 07 byl lépe udělaný, za celých 115tis nikde nic zásadně nevrzalo. To Ceed 11 sice vypadá daleko lépe, ale po 50tis lupe B sloupek, povrzava schranka spolujezdce, auto mi prijde hlucnejsi atp. Proste to auto taky znacne ozebracili... motor, ac 77kw ma daleko horsi reakce na plyn a nechce se mu tak do otacek. Takze trochu objektivity i z me strany.
Kazdopadne korea splnila ocekavani auta do 300 tis ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2013 18:21
Re: Není všechno zlato....
Já se přiznám, že v pofaceliftovém Ceedu sem neseděl. Pouze až v novém modelu. S tím žebračením mi mluvíš z duše. Když se vozily první Ceedy, měly rádia, elektrický okna atd všechny auta.. po čase přišla nová série ( asi nová s cenovkou již od) bez rádií, se švihadlama... A to bylo v rámci jednoho roku, co jsem tam pracoval :). Jenže to dělá každý výrobce

Cerato znám jen z venku >:D

Jinak ke Korejcum. Bratranec měl 2x Santa Fe, první i druhý model (před faceliftem) a vždy je po 3 letech střelil, prý bylo pořád v servisu. Bohužel se s ním vídám tak sporadicky, že více informací mi nesdělil. Na druhou stranu, kamarád mají Santa Fe II po Fl a naprostá spokojenost.. :-)
Avatar - KubikCv
25. 11. 2013 22:13
Re: Není všechno zlato....
S těma plastama máš pravdu.To že jsou tvrdý by tak nevadilo,ale strašně lehce se poškrábou.A výplně dveří jsou snad celoplastový.Kamarádovi začal služební Ceed SW první generace v základní bílý barvě reznout na zadních dveřích už druhou zimu.Ale výbava vpohodě,centrál,el okna,klima,rádio s USB.Těch 7 let záruky se myslím vztahuje i na vejfuk,hodně dlouho korozi odolává
25. 11. 2013 17:00
1,6 CVVT je lepšia ....
Osobne by som odporučil skôr silnejší motor .... spotreba je prakticky rovnaká - skôr ešte nižšia .... cca 7 litrov .... reálnach - hlavne mesto a diaľnica.

Vzhľadom na nízky rozdiel v autobazároch by som bral viac koní ....

S červeným lakom bol problém, ale myslím, že to už väčšina majiteľov poriešila v rámci záruky, takže to by nemal byť problém ...

Problém boli hrdzavenie na piatych dverách pod brzdovým svetlom - tiež riešené v rámci záruky, ale je dobré si to preveriť ....

Rádiá Siemens "spoľahlivo" odchádzali, takže to je už minulosť >:D

Spojka so životnosťou nevyniká - treba sa spýtať či bola menená .... ale zas to nie je tregédia ... mne vydržala cez 115 tis. km a to prežila i "autoškolu" manželky ...

Spoľahlivosťou prvé Ceedy naozaj nevynikali .... na čo radi poukazujú kritici "kórejcov", ale väčšinou sú to "hlúposti", ktoré boli riešené po dojazde vozidla do servisu v rámci záruky ... a tá fungovala .... neviem, že by niekto so starým ceedom potreboval z dôvody poruchy odťahovku ...
Rozbalit vlákno
4
25. 11. 2013 18:48
Re: 1,6 CVVT je lepšia ....
Já bych si s tou úsporností 1.6 CVVT nebyl tak jistý - já měl za 76000 km průměrnou spotřebu přes 8,5. Hlaně na dálnici to žralo i trávu kolem cesty. Tím netvrdím, že není úspornější, než 1.4...
25. 11. 2013 19:17
Re: 1,6 CVVT je lepšia ....
8,5? to na diaľnicu celkom sedí, berie mi to podobne....ale celkovo priemer čo jazdím každý týždeň 400km a z toho je asi polovica na diaľnici, tak vždy priemer spravím do 7 litrov, čo si myslím, že nie je zlé...
25. 11. 2013 21:48
Re: 1,6 CVVT je lepšia ....
Samozrejme, že chýba 6-ka ... to je bez diskusie ....

Ale problém by som videl skôr v "elemente" medzi volantom a plynom :-!

V ideálnom prípade jazdy po vidieku sa dá stiahnuť na cca 5 litrov ... ale to je samozrejme ideál .... s ľahkou nohou na plyne....
26. 11. 2013 09:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2013 19:53
Cee´d je skvelé autíčko
a môžem to potvrdiť osobne keďže jedno stojí v garáži a má 110 000km >:-[] rok 2007.
Interiér vyzerá ako nový, žiadne veľké známky poškodenia, alebo používania či samovoľného ničenia sa .
Motor ťahá ako blázon 1.6 CVVT 90kw do otáčok idé krásne a s postupne väčšími pribudajúcimi číslami na ciachovanom otáčkomere ťahá viac a viac .
Závady ktoré by som spomenul boli : Tyčky stabilizátora 2x (všetke) , tlmiče zadné pri 80 000 km , predné sú tam od začiatku, (myslím si že za to možu extrémne rozbité cesty v ktorých sa auto pohybovalo a pohybuje) a v motore odišli jedine cievky zapaľovania ( neodpaľoval jeden valec stalo sa to 3x tie cievky boli chybné od výroby, nič drahé, nič vážne ) + spomenuté rádio SIEMENS ktorému " preplo " .
Všetko spomenuté bolo v rámci záruky !!! bezproblémovo vymenené :yes: :yes:
Autíčko je krásne a šlapé jak má snáď ešte dlho bude
KIA :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 20:02
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Tak jestli ti na kii rv. 2007 po 80ti tisících v rámci záruky vyměnili tlumiče, tak to opravdu nemám slov, to se musím buď poklonit až k zemi, nebo ti spíš říci: "A teď dej tu o Čiervenej čiapočce". Sázím všechno co mám na tu druhou možnost. Vám asi na slovensku z těch kii už doslova hrabe. Zkuste se svézt taky v něčem jiném, ať tu nemele pořád ty stejný ........... . :-(
25. 11. 2013 20:11
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Ak neveríš kámo, never, nebudem ťa tu presviedčať , bolo v rámci záruky a nič sa neplatilo za to !
skúšal som jazdiť cca v 15tich autách ( značka a typ vždy iný ) ...
KIA Ceed sa mi nezdá nejako výrazne horšia od iných, a to že odišli tlmiče SACHS made in germany bude asi tými cestami, ved ked sa tak zamyslím nemáme tu jeden poriadnu úsek cesty, celý čas od kedy sa pohneš v jednom kuse len skáčeš a skáčeš to nemože vydržať do nekonečna ...
Nieje to zlé autíčko len netreba byť tak zanevrený :no:
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 20:18
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Odpovědi na záruku jsi se vyhnul, na kvalitu auta jsi si /patrně nechtěně/ odpověděl sám, a jaké tam dávají tlumiče je mi celkem jedno.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 20:22
Re: Cee´d je skvelé autíčko
A když dopisuješ do příspěvků, po odeslání, ok, ale o té záruce mě nepřesvědčíš, pokud to auto má 5 let, najeto 80 tisíc, tak bych chtěl vidět automobilku, která by ti vyměnila v rámci záruky tlumiče. Akorát je vidět, že jsi nikdy nekupoval nové auto, nic nikdy s dealerem neřešil, a máš tu kecy z pokojíku plného plakátů, ostatně jako pár ostatních tady.
25. 11. 2013 20:46
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Tvé a Wendovrovi zkušenosti se přece nevylučují.Od toho je přece konkurence,každá firma má jiný přístup,k produktům i případným reklamacím.
Možná by jsi se divil,co vše reklamují ve vyspělejších zemích.
Někde Ti nevyměnili ani ty tyčky stabilizátoru po půl roce,někde to jde bez problémů.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 20:59
Re: Cee´d je skvelé autíčko
To co píše Wendover může psát pouze člověk bez zkušeností, To je bez diskuze.
Avatar - dal
25. 11. 2013 20:46
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Dokonce mu každý rok mění i gumy! >:D
25. 11. 2013 21:20
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Nie gumy nemenia, alé ja si po ten bloček zájdem a ak ho nájdem ( čo by som mal ) kludne vám to tu hodím na net ak chcete chytráci.
J@W - nebolo to po 5 rokoch ale po trooch a pol cca.
na cele auto máš záruku 5 rokov a 150 000 km !!!
na motor 7 rokov záruky ... mám ti tu hodiť aj podmienky KII ???
:-! :-! :-!
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 21:33
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Nemusíš tu opisovat knížečky kii, ty jsou celkem jasné, a když jsi schopný pochopit jak je to s brzdovým obložením, tak to možná pochopíš i s tlumiči.
25. 11. 2013 21:44
Re: Cee´d je skvelé autíčko
já chápem že mi nemôžu tankovať, meniť olej, meniť aj brzdové obloženia na záruku.
Ja ťa plne chápem prečo ti to nejde do hlavy lenže, tlmič pravý vytiekol, len jeden.
bolo to cca 80 000 km . Keďže ti odíde jeden tlmič, nemože sa meniť JEDEN tlmič na danej náprave ale oba. Nepríde ti divné že odišli tak skoro ? ( niekde sa stala asi chyba - pri výrobe ) Preto ich vymenili oba .
Inák ti to už neviem vysvetliť či napísať, názor máš vlastný ja ti ho neberiem, len som to tu zmienil ako FAKT ktorý sa mne osobne stal.
Ták dobrou noc bratři :-! :yes:
25. 11. 2013 20:59
Re: Cee´d je skvelé autíčko
kto nechce pochopit, nepochopi a mne sa zda, ze ty nechces pochopit. Mne na Pro ceede vymenili v zaruke dokonca i praskle halogenove ziarovky. Jedine, co som si musel zaplatit, boli brzdove platnicky. Taku skusenost maju VSETCI, s ktorymi som sa o tom rozpraval. I preto mam po 5 rokov dalsiu Kia (je i na "moje auto").
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 21:28
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Ok, tu halogenku bych ti věřil, ale jistě pochopíš ten rozdíl. Podle toho co píšeš na moje auto, tak i celkem chápeš kolik stojí garanční prohlídky, a co za co je.
25. 11. 2013 22:12
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Bratovi na SantaFe 2 menili v zaruke vsetky ziarovky, chcel benzin 6V a u nas uz nebol, takze ho doviezol novy z Nemecka. Tu servisnu knizku by som bral. Ale menili mu tycky stabilizatora, zvlnene kotuce a cievku zapalovania. A ja po 100.000 km zatial iba tycku stabilizatora, olej a filtre, sem tam ziarovka. A 4000 otacok vidi rucicka dost casto, hlavne v Cesku, tam je to pre Slovac podstatne lacnejsie :-!
25. 11. 2013 21:45
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Vidím, že záruke Kie nik nechce veriť ....

Nuž treba ju kúpiť .... asi iná cesta nebude >:D
25. 11. 2013 21:41
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Mne ich menili dva krát ... a nakoniec bol problém úplne inde ... v nejakom smiešnom gumovom krúžku ....

Bez problémov to riešili ... a síce sa hneď netrafili ... ale mám aspoň novšie tlmiče ...

Ak to porovnám so "slávnym" VW ... tak jeden problém .... známy (1,4 TSI) a samé vykrúcačky ... a nakoniec i nejaké to platenie ....

Čo sa týka záruk ... Kia je oproti VW iná liga ...
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 21:45
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Aha, a po kolika km a letech to bylo?
25. 11. 2013 21:55
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Po cca 2,5 a po cca 3,5 roku ... dva krát po sebe tlmiče a potom uchytenie tlmičov .... a km boli cca 35 a 45 tis. km ....

Nakoniec som to reklamoval pred koncom 5 ročnej záruky u iného servisu a tam to identifikovali hneď a samozrejme spravili .... zadarmo pochopiteľne .... v Kii som nazažil nejaké dohadovanie o uznaní reklamácie ....

Po 6 rokoch som menil spojku ... síce mi to neuznali .... ale stiahli cenu o cca 40 % a mal som pocit, keby som si viac dupol .... tak to "vydupem" .... ale, keďže som vedel čo všetko zažila s manželkou ... tak som to neriešil ....

Motorček stierača (moja chyba, pár krát zamrznutá voda v ostrekovači) som si všimol až po záruke .... keby som si všimol slabší prúd mesiac skôr ... mal by som to zadarmo ....
Avatar - Uživatel_5340709
25. 11. 2013 22:03
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Opět se vrátíme na začátek, nezpochybňuji záruku kii, ale jistě je pochopitelný rozdíl mezi autem co má 2,5 roku, a kolem 30 tis. a vyteče mu tlumič, a auto co má 5 let a najeto 80 tis., což je tak poslední čtvrtinka života průměrného tlumiče, ne li jeho konec. To by Tě poslali do pr..... i v Lexusu, Mazdě, nebo Hondě, kde používají kayaby, které běžně vydrží i 150 tis., ale nikdy nikdo ti to nebude samozřejmě garantovat. Chápu, že se tu diskuze stáčí různými směry, ale ..................
25. 11. 2013 22:16
Re: Cee´d je skvelé autíčko
80000 km, to by musel byt slaby tlmic. Octa 224000 km, Sup 1 270000km, VW B5 1,8 20v 290000 km, Santa Fe 106000 km a ziadna vymena tlmicov, aj ked som chcel, ale servis vzdy sfalsoval diagnostiku, aby ho nemusel menit ;-)
25. 11. 2013 22:19
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Čo viem tak v Kii majú interný príkaz sa o reklamácii so zákazníkom nebaviť a uznávať ... samozrejme pokým to nie je úplný nezmysel ....

Ak to porovnám s konkurenciu v danom čase ... tak Kia bola najlacnejšia s najlepšími podmienkami kúpi a motor bol v tom čase bez konkurenice (aspoň pre mňa) ... taký VW ešte len čakal na 1,2 TSI ....

Prioritou mi bolo, aby som počas záruky neplatil nič okrem servisu .... a to sa mi na 100 % splnilo .....

Je jasné, že nič nie je zadarmo ... ale ten značkový servis sa v celkových nákladoch "stratí" ... a prečo by som hladaľ niečo lacnejšie, keď som spokojní a po x-rokoch môžem ukázať poctivú overiteľnú servisnú knižku .....

Neuznávam nejaké predĺžené intervaly, resp. "trvalé" náplne do prevodoviek a pod. .... to nechám pre tých naivnejších ....
Avatar - trapid
27. 11. 2013 20:46
Re: Cee´d je skvelé autíčko
Asi takhle.
Jsem novopečeným majitelem jetého ceedu r.v.2010 se servisní historií, tudíž v záruce (v roce 2010 už platila 7-mi letá nebo 150 tkm.).
Zatím jsem řešil nějakou blbost s motorem a vyměnili mi nefunkční žhavící svíčku - najeto něco přes 60 tkm. V záruce a zdarma.
Než jsem ceeda koupil, zajímal jsem se jak to se zárukama u různých značek je.
A přestože dnes prodlouženou záruku nabízí každý druhý, tak jen H a K opravdu mění skoro vše v záruce zdarma.
Klasikou jsou vytlučené čepy na tyčkách stabilizátoru a podobné věci, které u jiných spadají do kategorie "opotřebeno běžný provozem, takže zaplať" - typicky Renault s 5-ti letou zárukou. U Kii a Hyu zadarmo.
Brzdy samozřejmě na záruku nejdou.
Avatar - Otrava
26. 11. 2013 00:11
záruka
Myslíte že díky záruce (podmíněné pravidelným servisem) je vyšší šance sehnat udržovaný kus než u konkurence?
Rozbalit vlákno
4
26. 11. 2013 12:53
Re: záruka
Odpověď je.... Ano :-)
26. 11. 2013 13:00
Re: záruka
mě překvapila informace o stáčení, myslel jsem si,ž e se stáčí víc "profláklé" značky. pak si říkám, jestli se teda vůbec vyplatí kupovat ho jako ojetinu vzhledem k pořizovací ceně...?
27. 11. 2013 09:57
Re: záruka
to je vtipný. jsi pěkně naivní, když si myslíš, že se stáčí jenom některý auta. stáčí se už skoro všechno, co má motor, kola a tachometr. a víš proč? protože to má samý klady - nic to nestojí, umí už to pomalu každý a je to záruka rychlých peněz! právě takový lidi, jako jsi ty kupujou stočeniny v dobrý víře, že takový auta se nestáčej...stejně jako nákup v německu, kde se přece taky nestáčí!
27. 11. 2013 10:08
Re: záruka
jediný co můžeš předpokládat je že prodejce neřiká pravdu. věřit že určitá značka vozu se nestáčí je naprostá volovina. bazar chce vždycky vydělat a udělá cokoliv a s takovým přístupem si brzo stočený auto koupíš jestli už ti nestojí před barákem. u každý ojetiny musíš auto celý prohlídnout a zkontrolovat historii a najetý kilometry bez vyjímky abys snížil pravděpodobnost, že narazíš na bouraný nebo přetočený kus.

a pravda je, že ojetý auto je risk, ale pro většinu společnosti jediná možnost jak nejezdit MHD.
5. 12. 2013 20:52
kilometry
hlane nezapomente na to najdulezitejsi,ze skoro vsechna auta maji stocene kilometry !!! radim investovat do techbika ktery stoji asi 1000 korun at vam prohlidne auto kym ho koupite.ja jsem to udelaj a jsme usetril plno penez.auto melo stocene
o nejmene 100 tis. km
Rozbalit vlákno
0