Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec

Kia Ceed
Kia Ceed
Kia Ceed
Kia Ceed
15 Fotogalerie
I mezi ojetinami Kia Cee´d první generace boduje. Dobře vypadající vůz za zajímavou cenu je lákadlem, a to i když má pod kapotou základní čtrnáctistovku. Je totiž nečekaně čilá.

Hatchback i kombi Kia Cee´d patří k vyhledávaným ojetinám. Netrpí totiž neduhy korejských předchůdců, jako jsou nekvalitní materiály v interiéru nebo třeba neevropský vzhled. Samozřejmě mají svá slabší místa, avšak nároky většiny českých motoristů dostatečně splňují. Navíc je lákají příznivou cenou a nezřídka také dobrou výbavou.

Pro další test ojetého vozu jsme se proto rozhodli zvolit právě model Cee´d, a to s hojně rozšířenou základní pohonnou jednotkou 1,4 l, protože už ta poskytuje slušný výkon a stačí mnohým řidičům. Na prodejní ploše autocentra Auto ESA nám padl do oka Cee´d v modrém metalickém laku. Vůz pochází z roku 2007 a podle palubních přístrojů doposud urazil téměř 87 000 kilometrů.

Prostor pro posádku

Z hlediska kvality materiálů se Kia Cee´d nemá za co stydět. Plasty použité v interiéru mají zdařilou povrchovou úpravu, čalounění sedadel se nerozpadá a také manžeta řadicí páky vykazuje dostatečnou odolnost. Na interiéru testovaného vozu opotřebení prakticky nepoznáte. Výhodou je též nabídka místa pro posádku - tísnit se nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Přední i zadní sedačky jsou pohodlné, za jízdy v interiéru nic nevrže. Automobil je vybaven originálním autorádiem s přehrávačem CD, nechybí držák nápojů a množství odkládacích míst. Řidič jistě ocení multifunkční volant.

Cee´d si nestojí špatně ani z hlediska nabídky místa pro náklad - zavazadelník o základním objemu 340 litrů je pro pětidveřový hatchback dostačující. Zde opět musíme ocenit stav vozu - ani v nákladovém prostoru žádné nadměrné opotřebení neodhalíte. Koberec na dně zavazadelníku je ve výborném stavu, plast kryjící ložnou hranu je absolutně bez škrábanců.

Motor a převodovka

Do Cee´du první generace se montovaly tři turbodiesely a tři zážehové čtyřválce. Čtrnáctistovka a šestnáctistovka se přitom postupem času objevily ve dvou výkonových verzích. Základní šestnáctiventilový motor 1.4 CVVT se zpočátku nabízel s výkonem 80 kW, později ale došlo k úpravě na 66 kW. Testovaný exemplář pohání silnější verze čtrnáctistovky, která je ozdobou vozu. Pohonná jednotka běží hladce a tiše. Po výkonové stránce je zcela vyhovující, a to i v případě, že potřebujete cestovat na delší vzdálenosti. Na svůj objem motor ochotně plní pokyny řidiče, přitom umí jezdit úsporně a i při svižné jízdě se lze se spotřebou pohybovat okolo sedmilitrové hranice.

Řazení prověřovaného automobilu už trochu ztratilo na přesnosti. U Cee´du se totiž následkem opotřebení tvoří v řazení vůle, a to už u vozidel s poměrně nízkým kilometrovým proběhem. Odolnost vůči opotřebení je v tomto směru nižší, vůle se totiž nezřídka objevují i na podvozku, klidně i u aut s pouhými 50 000 ujetými kilometry. To však není případ zkoušeného vozu.

Jízdní vlastnosti a komfort

Stav podvozku testovaného exempláře je perfektní. Že bylo o automobil dobře postaráno, nás přesvědčila kontrola podvozku, která odhalila vyměněné táhlo předního příčného stabilizátoru. I díky tomu se jízda přes nerovnosti obejde bez nežádoucích zvuků a automobil vykazuje jisté chování jak v těchto situacích, tak v zatáčkách. Jízdní vlastnosti Cee´du tedy potěší a stejně tak dobře si stojí i po stránce pohodlí. Odpružení tlumí nerovnosti bez potíží.

Komfort pozitivně ovlivňuje také přítomnost klimatizace, bez které si mladší automobil dnes už ani neumíme představit. Za zmínku stojí také dálkově řízené centrální zamykání a boční okna v elektrice. Řidič ocení elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo i volant. Veškeré prvky výbavy jsou přitom bez problémů plně funkční.

Výbava a cena testovaného vozu

Z další výbavy jmenujme litá kola, šest airbagů, protiblokovací systém brzd ABS a stabilizační systém ESP, výhodou je také palubní počítač. Zájemci o vozidlo jistě ocení servisní knížku. Opravdu dobře vybavenou Kiu Cee´d si prodejce Auto ESA cení na 130.000 korun při platbě v hotovosti. Vezmeme-li v úvahu dobrý stav automobilu, není to špatná cena. Jenom pro úplnost dodejme, že se jedná o vozidlo z roku 2007 a jeho palubní přístroje hlásají proběh 86 912 km.

Expert Auto ESA radí

Výhodou testovaného vozu je dlouhá záruka poskytovaná oficiálním zastoupením značky v Česku. Spíše než klasické závady se vyskytují potíže plynoucí z opotřebení. Odolnost silentbloků podvozku totiž není nejlepší a postupem času zde vznikají vůle. Ty se objevují také v táhlech předního příčného stabilizátoru, což má za následek zvýšenou hlučnost přední nápravy. Vůle se vyskytují také v manuálním řazení, které pak ztrácí na přesnosti.

Rychlému opotřebení podléhají stírače, což vede k jejich omezené účinnosti. Mezi známé závady patří poruchy originálního autorádia Siemens, přičemž výrobce tento problém dokonce řešil svolávací akcí. U některých vozidel ruší akustickou pohodu v interiéru vrzající pedály, v testovaném autě ale bylo ticho jako v kostele.

Antikorozní ochrana karoserie se zatím zdá být na dobré úrovni, avšak povrchové korozi podléhají některé podvozkové komponenty. Výjimku netvoří ani korodující výfuk. O stav podlahy vozu či prahů se ale není třeba obávat. Před koupí automobilu nezapomeňte na jízdní prověrku brzd i jejich kontrolu na zvedáku. Zaměřte se na možný výskyt vůlí na přední nápravě a optická prohlídka by neměla minout koncový díl výfuku, jenž může být poznamenán korozí. Pozornost věnujte i původu vozu a doložení kilometrového proběhu. Cee´d se dobře prodával i v zahraničí a u dovezených vozidel existuje citelně vyšší riziko stočeného tachometru. Ojetin s českým původem je přitom na trhu dostatek.

Kia Cee´d 1.4 CVVT
Objem motoru (cm3):1396
Maximální výkon (kW/ot. za min.):80/6200
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):137/5000
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,6
Největší rychlost (km/h):187
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,1
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:86 912
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):130 000/90 000