Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
.... jestli nástupce Punta, čili 5dv F500 bude vrámci své třídy stejně drahý jako malý F500 vrámci té své....
Pokud bude F500 5D relativně levné auto, čili konkurence pro Polo a spol., tak tradice malých levných aut od Fiatu nekončí.... Prostě jen skončí jméno Punto....
Pokud ale bude Fiat i tu F500 5D tlačit cenově někam směrem k "prémii", pak jsem k tomu poměrně skeptický....
Prostě levný malý Fiat je produkt, který tu automobilku živí snad už modelu 127 a rezignovat na tuhle koncepci by bylo poměrně hodně odvážné.... 8-s
Věřím že u Fiatu nejsou padlí na hlavu a i F500 5D se bude prodávat +/- za ceny Punta....
Pokud bude F500 5D relativně levné auto, čili konkurence pro Polo a spol., tak tradice malých levných aut od Fiatu nekončí.... Prostě jen skončí jméno Punto....
Pokud ale bude Fiat i tu F500 5D tlačit cenově někam směrem k "prémii", pak jsem k tomu poměrně skeptický....
Prostě levný malý Fiat je produkt, který tu automobilku živí snad už modelu 127 a rezignovat na tuhle koncepci by bylo poměrně hodně odvážné.... 8-s
Věřím že u Fiatu nejsou padlí na hlavu a i F500 5D se bude prodávat +/- za ceny Punta....
Kdyby pan Fokt byl novinář, a ne moula, tak by 1) necpal do zpravodajství (jsme v sekci News > Novinky, pane "redaktore"!) komentáře a názory, které tam nepatří, 2) uvedl by zdroj (Bloomberg) a 3) by to opsal pořádně - ten nástupce punta odvozený od 500 se má vyrábět v Polsku kvůli nižším nákladům na práci, má proto zůstat i levným autem.
... zda nejde o vůbec poslední vozy značky Fiat... :-O
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tady nejde o zhodnocení, tady jde o to, co bylo v původním článku a místní plagiátor to zapomněl opsat.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
M1chal
Punto je i po tolika letech nádherné auto :yes: :-) Ja si myslím, že sázka jen na jednu kartu s číslem 500 bude do budoucna chyba 8-s
Taky si to myslím (rád se spletu). Styl 500 se okouká (zvlášť pokud bude v X derivátech...) a automobilka bude muset znovu překopat celou nabídku (pokud na to dostane někde půjčku).
Jen nějak nechápu, proč se ty Fiaty neprodávají - nejsou drahé, ani škaredé a mají vcelku spolehlivé motory. Kde je problém? Pověst?
Jen nějak nechápu, proč se ty Fiaty neprodávají - nejsou drahé, ani škaredé a mají vcelku spolehlivé motory. Kde je problém? Pověst?
předsudky :-( v tom jsou češi machři :no: Taky jsem si říkal, že je za dobré peníze a oproti konkurenci krasavec a dobré motory - nechápu :-(
Přesně, 500 je venku už taky celkem dlouho takže okoukanost ji hrozí ;-\
Přesně, 500 je venku už taky celkem dlouho takže okoukanost ji hrozí ;-\
Veru. Ani ja tomu nerozumiem. Za cenu lepsie vybaveneho noveho Sandera v metalize mozes mat v rovnakej vybave nove Punto. Ked ide o ovce, co vyznie lepsie/horsie? Mam Daciu, alebo mam Fiat ? Oprava: ovca kupi to co ma sused, stocenu jazdenku v nafte pred smrtou od VAGu, na 4,5 km dochadzanie do prace ( tymto pozdravujem mojich dvoch kolegov 1. 1.9 TDI cca 1 km do prace !!! a 2. 1.6 TDI 2,5 km do prace, no je to ich vec ) ... B-)
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Neřekl bych ;-) Takové Mini poměrně úspěšně využívá retro podobnost původního Mini u všech modelů. Zatím to vypadá tak, že Fiat bude dělat výhradně malá auta (divizi Fiat profesional nepočítám), Alfa sporťáky a Lancia lux rebrandy us aut.
No a kolik Mini prodává vozů za rok? A kolik prodává Fiat? 3x více?
Ale to je cenou - Fiat ma lacne(levne) auta. Jedna vec je kolko kusov predas, druha je aky mas na nich zisk. Ten u Mini bude neporovnatelne vacsi.
Jistě, Mini jsou stylová a ... drahá. Jsou svým způsobem exklusivní. Nesnaží se oslovit a přilákat velkou masu lidí - nemyslím si, že by projekt vznikal s ambicí prodávat 500tis aut ročně (v Evropě). Soustředí se na malý segment trhu. Naopak Fiat vyrábí přes 500tis aut a nyní se jim snaží vtisknout styl pětistovky. Ten styl je vyhraněný a není pro všechny (zákazníky) přitažlivý. Možná Fiat počítá se snížením počtu vyrobených kusů?
PS. To Italové nemají návrháře, kteří dokáží navrhovat krásná auta dle aktuálních trendů (Pininfarina, Bertone, Giugiaro)? No, asi ne.
PS. To Italové nemají návrháře, kteří dokáží navrhovat krásná auta dle aktuálních trendů (Pininfarina, Bertone, Giugiaro)? No, asi ne.
Fiat uz nedokaze predavat take mnozstvo aut, tak asi idu skusit mensie predaje s vacsou marzou. Technika nie je ich silnou strankou (okrem motorov samozrejme), takze skusia iba take kudrlinkate auta, nieco na sposob CItroen DS, ziadne techicke stylovky ako je Mini - zadny pohon, multilink,... Neviem, podla mna by Fiat mal byt lacnou znackou ako Skoda alebo Dacia. Stylovky podla Mini moze robit Lancia.
Jenže historie MINI je jen... MINI. Historie Fiatu není jen F500. Chlapcům z Turína definitivně přeskočilo.
Ani ne ;-) Víš kolik karosářských variant se pod označením F500 nabízelo? To není jen ta jedna jediná F500. Ono to má tedy i historické opodstatění. F500, F500L, F500C to vše už tu dříve bylo dálé různé mutace Abarth, Giannini, Ghia Jolly, Zagato...
Další F600 vycházela designově z F500 a z F600 vycházela Multipla. Tedy myslím, že to není špatný krok.
Další F600 vycházela designově z F500 a z F600 vycházela Multipla. Tedy myslím, že to není špatný krok.
Mini není masovka pro davy
To netvrdím ;-) Já tvrdím, že založit identitu značky na jednom vizuálním stylu nemusí být nutně propadák ;-)
Tento styl je ovšem retro a sám pochybuji o tom, jak dlouho tohle může fungovat. Jistě, vě světě se cyklicky opakují retro vlny, nikdy ovšem netrvají dlouho. Lidi to omrzí.
Takový VW Brouk je tu už ve třetí generaci, stále retro a stále se líbí ;-) Dál například Porsche které neustále těží z designu původní 911, již zmíněné Mini... atd. Mě osobně omrzel například Golf už při třetí generaci a nudí mě svojí strohostí do dnes, ale i tak to mizí jak housky. Čas ukáže jestli Fiat udělal chybu. Stěžejní je marketing a to si přiznejme není silná stránka Fiatu. >:D
Naštěstí VW nelepí masku z brouka na ostatní modely. Uvedl jsi, řekněme, nevhodný příklad.
Já bych i pochopil, že chce Fiat sjednotit design svých aut ve stylu F500. Nakonec většina značek čím dál víc sjednocuje svůj kukuč, ale přijde mi blbé všechno pojmenovávat 500. Jednak v těch 500L, X, XL, M, atd. bude zmatek a taky to lidi budou všechno považovat za jeden model jen v různých variantách.
Tak to je hovadina! Postav vedle 500 třeba 500L a jen blázen by tyhle auta spojoval jako jeden model. Jednoduše v tomto nevidím problém. Když ti dám vedle sebe čelní pohlet na celou modelovou řadu Audi taky nejednou zaváháš a to se ty auta jmenují každé jinak. ;-)
Je to jako s oblečením. Všechna červená trička vypadají stejně, ale co je XS L nebo XXL poznáš hned ;)
F500 je malé třídvéřové auto.
F500 je pětidvéřové malé MPV
F500X je vůz s výrazně vyšší světlou výškou a úplně jinak řešeným C sloupkem oproti 500L, o absenci dvoubarevného lakování ani nemluvě. ;-) otevři si vedle sebe snímky aut a jestli si je pleteš zajdi k očnímu.
Je to jako s oblečením. Všechna červená trička vypadají stejně, ale co je XS L nebo XXL poznáš hned ;)
F500 je malé třídvéřové auto.
F500 je pětidvéřové malé MPV
F500X je vůz s výrazně vyšší světlou výškou a úplně jinak řešeným C sloupkem oproti 500L, o absenci dvoubarevného lakování ani nemluvě. ;-) otevři si vedle sebe snímky aut a jestli si je pleteš zajdi k očnímu.
tady půlka lidí prostě nemůže pořád strávit, že F500 je i po těch letech úspěšná, že F500L je nejprodávanější ve své třídě, že F500X bude asi taky hit a že z toho Fiat chce těžit.... Né že bych s tím úplně souhlasil, ale když jim to funguje, tak vo co gou?
No já bych byl s tím úspěchem F500l opatrnej, jednak se ho neprodává tolik, kolik se původně očekávalo a druhak je většina prodejů v Itálii. Ve zbytku Evropy to žádný prodejní trhák není.
Rapid má škrabku a 500L kávovar a kdo je víc?! >:D Ale teď vážně 500L to nemá lehké protože malých MPV je na trhu dost. Ale vyloženě zle na tom není. 500X bude určitě trhák... SUV prostě táhnou. Lámat chleba bude cena. U spodní cenové hranice číhá Duster a horní cenové hranici by se Fiat měl vyhnout protože na to nemá vybudovanou image a proč chtít Fiat když můžu mít... no na tohle doplatilo třeba Stilo které vlastně nebylo vůbec špatným autem. :yes:
Zde podrobněji ;-) [odkaz]
Hovadina! >:D
Konec Punta bude mít stejně tragické důsledky jako konec FIATU Marea v sedanu a kombíku..
Tedy , že prodeje půjdou k nule.
Lidi si koupí jinou značku..třeba nový Opel Corsa atd.
Ne každý chce mít drivát nějaké 500.. 8-s
Pokud by nechali styl baby Maserati u Grande Punta , neměli by problém! :no:
Facelifty FIAT nkdy neuměl. ;-\
Konec Punta bude mít stejně tragické důsledky jako konec FIATU Marea v sedanu a kombíku..
Tedy , že prodeje půjdou k nule.
Lidi si koupí jinou značku..třeba nový Opel Corsa atd.
Ne každý chce mít drivát nějaké 500.. 8-s
Pokud by nechali styl baby Maserati u Grande Punta , neměli by problém! :no:
Facelifty FIAT nkdy neuměl. ;-\
Tak menší kombík Fiatu chybí už pěkně dlouho to je pravda. Krachu Fiatu bbych se nebál ;-)
Ale v dobách největší slávy byla Alfa pojatá dost luxusně (i když byla sportovní pořád) a Lancia zase sportovní s příměsí luxusu. Tak si říkám, jestli by to nechtělo zkusit trochu upravit. No, „zkusit“, to ať teď Fiat raději nedělá...
gld
Tak si to zhrňme- nástupca punta bude, len použije platformu súčasnej 500-vky.
Samozrejme, titulné "Punto končí!" má údernejší charakter..
Samozrejme, titulné "Punto končí!" má údernejší charakter..
Nadpis je fajn, len ten perex "Na nové Punto ale z tohoto balíku nezbyl ani cent." je hlúposť. Všetci vieme že to tak nie je, nuž ale nech žije bulvárny štýl písania. ;-\
Arese
Pokud je to, co v článku pan Fokt tvrdí, pravda (opět bez jakéhokoliv určení zdroje), tak by Fiat udělal velkou chybu. Styl pětistovky se lidem brzy přejí a pak bude velmi obtížné (a drahé) to předělávat na nový design. A zlikvidovat 42letou tradici F 127, Una a Punta je prostě zločin a podřezávání si větve pod vlastní pr---lí! A že je to jedna z posledních větví, která ještě Fiat drží jakž takž při životě, to snad ví každý. Když odepsali nástupce Brava, skřípal jsem zuby, ale ukončit tradici Punta je prostě otřesné a ***ské rozuhodnutí!
P.S. Současné Punto je i po 8 letech výroby pořád nejkrásnější malý hatchback a nabídka vnitřního prostoru je pořád prvotřídní a leckdy lepší než u novinek v segmentu (viz, např. brutálně stísněné Clio). Punto se navíc prodává za velmi dobré ceny a je velmi spolehlivé. Takže kdo má všech 5 pohromadě a hodlá si koupit malý hatchback za +- 200-250 000 Kč, volí "Tečku"! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Současné Punto je i po 8 letech výroby pořád nejkrásnější malý hatchback a nabídka vnitřního prostoru je pořád prvotřídní a leckdy lepší než u novinek v segmentu (viz, např. brutálně stísněné Clio). Punto se navíc prodává za velmi dobré ceny a je velmi spolehlivé. Takže kdo má všech 5 pohromadě a hodlá si koupit malý hatchback za +- 200-250 000 Kč, volí "Tečku"! :-) :yes: :yes: :yes:
Mám doma "Tečku", kdy jsem ji koupil v roce 2008 (1.2) a je to dobré auto, ale za současným Polem trochu zaostává. Hlavně komfortem jízdy a nabídka motorů taky není nejpestřejší. I přes to, je to můj mazel.
dr.biker
Je opravdu škoda, že typický zástupce italské značky po tolika letech skončí. Sice vznikne jakási další mutace 500, která se bude snažit Punto nahradit, ale otázka je, jestli se to povede. Každopádně jde Fiat proti proudu, když ruší jméno svého hlavního, důležitého a zažitého zástupce. Konkurence to dělá právě naopak, tedy hodně zainvestovala do vývoje svých důležitých modelů, aby i nadále zůstaly na špici prodejnosti. Mám na mysli například Renault a jeho Clio nebo Peugeot s modelem 208.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tohle už zavání hulvátstvím - takový projev ožralého.
...tenhle způsob komunikace a reakcí si ovšem generují sami. Mě tento styl, jak je acz veden, taky uráží. ...stala se z acz vyloženě žumpa. Jen tu a tam se blýskne a z toho bahna vyjde normální článek. Takže se gilgitovi nedivím.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
U gilgita nic neobvyklého.
Ale na druhé straně je třeba dodat, že kdo s čím zachází, s tím taky schází - za takové projevy si redakce může sama.
Stejně na to nikdo z redakce neodpoví, stejně nikdo nic nezmění, stejně bude úroveň ACZ - kdysi nejlepšího autoserveru široko daleko - upadat a bulvárnět směrem k bleskovinám a občasníkům pro dementy, jež umí sice vygrgat značku svého oblíbeného piva i pozpátku, ale jejich IQ je hluboko pod průměrem...ovce.
ACZ, nemůžu jinak :no:
Ale na druhé straně je třeba dodat, že kdo s čím zachází, s tím taky schází - za takové projevy si redakce může sama.
Stejně na to nikdo z redakce neodpoví, stejně nikdo nic nezmění, stejně bude úroveň ACZ - kdysi nejlepšího autoserveru široko daleko - upadat a bulvárnět směrem k bleskovinám a občasníkům pro dementy, jež umí sice vygrgat značku svého oblíbeného piva i pozpátku, ale jejich IQ je hluboko pod průměrem...ovce.
ACZ, nemůžu jinak :no:
Gilgit nám začíná trochu „Milošovatět“. Zas to alespoň někdo čte...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jozephko
Ak bol v niečom Fiat dobrý, ba dokonca vynikajúci, tak to boli malé autá - či už dizajnom alebo technikou. Prerobiť značku "Fiat" na "Fiat 500" je len ďalšia hlúposť v nekonečnom rade hlúpostí, ktoré Fiat ,ale aj francúzske značky neustále robia.
Veľmi by ma zaujímalo, kto bol tá "geniálna hlava" vo Fiate, koho napadlo vyrábať 500-ku na 500 rôznych spôsobov. >:-[] . Je to rovnako "veľkolepá" vec, ako keď sa Peugeot pri predstavovaní 407-ky sedanu (auta strednej triedy) pýšil tým, že jeho kufor má objem 407 litrov...
Ak by som sa na vývoj v talianskych a francúzskych automobilkách pozrel z pohľadu nemeckých výrobcov áut, tak tie si len "mnou ruce". Nemusia proti svojej konkurencii moc vymýšľať, ona sa zničí v podstate sama a dobrovoľne... Ale možno práve takto vyzerá post-industriálne "pokrokové a revolučné" myslenie.
Veľmi by ma zaujímalo, kto bol tá "geniálna hlava" vo Fiate, koho napadlo vyrábať 500-ku na 500 rôznych spôsobov. >:-[] . Je to rovnako "veľkolepá" vec, ako keď sa Peugeot pri predstavovaní 407-ky sedanu (auta strednej triedy) pýšil tým, že jeho kufor má objem 407 litrov...
Ak by som sa na vývoj v talianskych a francúzskych automobilkách pozrel z pohľadu nemeckých výrobcov áut, tak tie si len "mnou ruce". Nemusia proti svojej konkurencii moc vymýšľať, ona sa zničí v podstate sama a dobrovoľne... Ale možno práve takto vyzerá post-industriálne "pokrokové a revolučné" myslenie.
nejde o nic ine, len o snahu robit radikalne zmeny. niekto tam hore skratka potrebuje prijimat ine, podla niekoho "novatorske" riesenia, aby si urobil "kvacku", ze nieco robi. zvlast v situacii, ked nejde odbyt /ziskovost tak, ako by si vedenie/akcionari zelali. presne taketo hovadiny robi aj vedenie nasho podniku (nebudem samozrejme menovat) - kazdy dobre vie, ze sa ide robit nezmyselna zmena (ci uz vramci org. struktury, noveho produktu, workflow), ale jednoducho zodpovedni manazeri musia vykazovat urcitu cinnost, musia si robit grafy, tabulky, prezentacie a siahodlhe spravy, co nove zasa vymysleli. co na tom, ze po dvoch-troch rokoch sa pride na to, ze to bola haluz a vsetko sa bude znova menit...podstatne je, ze preukazovali nejaku aktivitu 8-s takto to proste v niektorych korporaciach chodi. Punto nebolo nikdy extra kvalitne a spolahlive auto (sam som v pociatkoch svojej mobility niekolk orokov vlastnil prvu a nasledne aj druhu generaciu), ale to auto malo a dodnes ma svoje caro, super design a za tie prachy skratka clovek dostal, co potreboval. je mi to fakt luto, no budeme si musiet zvyknut na "derivaty" jedneho modelu. uz len fakt, ze sa vsetky budu volat takmer rovnako, mi pride chory... :no:
Mně přijde, že Italové (i Francouzi) pořád vymýšlí něco nového, něco spásného, převratného, neokoukaného ... a postupně se úplně "vyšťaví". Místo aby dále zdokonalovali a dotahovali povedené vozy k dokonalosti (stilo, punto, bravo), tak začínají od znovu s čistým návrhem, s čistým štítem ... Jistě, jednou za čas není špatné udělat změnu, ale pokud se něco povede (a nemusí to být zrovna mega úspěch), tak proč to nevyužít, proč to hned od základu měnit, proč přijít o zákazníky, které jsem oslovil. Je to jen můj dojem, v branži se nepohybuju, takže spoustu věcí nevidím...
Jeden Volkswagen už tu máme, dalších netřeba. Nebo ty snad máš s Itálií a Francií spojenou šedou sterilitu, jako s Německem? Já ne... Očekávám od nich novinky, změny, inovace a převratnost ve všem, co dělají. Ne uhlazování jednoho tvaru (Audi).
Punto a bravo na mě zrovna sterilně nepůsobí. C4 Picasso v minulé verzi bych zařadil mezi nejhezčí MPV. Klidně bych snesl pozvolnější vývoj novinek a více soustředění na detail. A tím nemyslím vzhled, ale třeba detaily a zpracování v interiéru, zlepšování jízdních vlastností, řazení, řízení...apod. Prostě dotažení malých (i větších) chyb u jinak pohledných a povedených aut. Ale jak říkám, v branži se nepohybuju a možná je situace taková, že aut se vyrábí nadbytek. Fiat (Lancia, Alfa) drží černého Petra a snaží se ho zbavit... třeba tím, že se snaží od konkurence odlišit (třeba u Fiatu retro vzhledem)......... namísto aby se je snažili porazit lepší/srovnatelnou kvalitou (cenou apod.) oděnou v módně ležérním italském stylu.
Sterilitu jsem zmínil v souvislosti s Německem; jejich auta mě prostě neoslovují. Nová Picassa považuju za designově nejpovedenější od dob vpravdě revoluční Xsary. Ty "drobné detaily" radši ani neřeším, protože polovina z nich je klasické novinářské klišé a ta druhá zkrátka oběť "jinému stylu", viz například němcofilním Vaverkou dosud nepochopené a nezvládnuté ovládání francouzských aut.
Že se aut vyrábí nadbytek si myslím taky, ale tuhle skutečnost těžko změníme.
Že se aut vyrábí nadbytek si myslím taky, ale tuhle skutečnost těžko změníme.
"Sterilitu jsem zmínil v souvislosti s Německem..."
- Opravdu?....
"Nová Picassa považuju za designově nejpovedenější od dob vpravdě revoluční Xsary."
- Já ne.
"Ty "drobné detaily" radši ani neřeším..."
- Máš zkušenost s bravem nebo C4P? Jsou bezchybná?
- Opravdu?....
"Nová Picassa považuju za designově nejpovedenější od dob vpravdě revoluční Xsary."
- Já ne.
"Ty "drobné detaily" radši ani neřeším..."
- Máš zkušenost s bravem nebo C4P? Jsou bezchybná?
jozephko
Auto je pre väčšinu ľudí druhou najdrahšou vecou, ktorú si v živote kúpia - po byte či dome. A čím drahšiu vec zákazník kupuje, tým je konzervatívnejší - jednoducho nechce kupovať mačku vo vreci. Hovorím samozrejme o priemernom zákazníkovi. Existuje aj určité percento ľudí, ktorí majú a vždy budú mať radi extravaganciu. Ale to je výnimka potvrdzujúca pravidlo.
Je chvályhodné, že francúzi aj taliani stále skúšajú niečo nové. Ale výroba automobilov je najskôr biznis a až potom umenie. Firma najskôr musí slušne zarábať na masových modeloch, aby si mohla dovoliť z času na čas dizajnové úlety.
Postaviť však na dizajnových úletoch svoju modelovú politiku znamená u veľkosériového výrobcu ekonomické problémy končiace spravidla bankrotom.
Je chvályhodné, že francúzi aj taliani stále skúšajú niečo nové. Ale výroba automobilov je najskôr biznis a až potom umenie. Firma najskôr musí slušne zarábať na masových modeloch, aby si mohla dovoliť z času na čas dizajnové úlety.
Postaviť však na dizajnových úletoch svoju modelovú politiku znamená u veľkosériového výrobcu ekonomické problémy končiace spravidla bankrotom.
Jojo... a proto tu stále máme Renault, Citroën, Peugeot... samé sterilní a konzervativní značky...
podobný powerpointy si kreslili i v peugeotu, ale tam nedošli k tomu, že maj mít jen 108,1008,10008,1008X a 108Y
Aktuální nabídka osobáků od Fiatu: 500L (+L Living), Panda, Punto, Freemont, Sedici, Bravo, 500, Qubo, Doblo Panorama, Linea - těch je tedy 10 (nebo 11, pokud by byl 500 L Living opravdu samostatný model, jako že není).
Aktuální nabídka od Škody: Citigo, Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti, Superb - 7.
A to nepočítáme užitkáče.
Jinak ono to prastare Punto je stale prijemne auto za vybornou cenu.
Maly crossover je Sedici, len uz ma nejake roky.
Co je na Punte prastare mi tiez nie je jasne.
Vidno, ze sa rozumies. 8-s
Optikou kufru má bravo 400 l, i30 předchozí generace mělo 415 v kombíku. Těch 400 litrů prostě bylo dost, byť klasické kombi opravdu chybělo a chybí. Ale 5 lidí se na dovolenou sbalilo jen do kufru, ani se krámy či bágly neválely vevnitř, rakev se taky nebrala. Ovšem zanedlouho už nebude ani hatchback - a že to jde i takto, ukazuje Nissan s Qashqaiem.
Takže pokud se vrátíme na začátek, tak tvé tvrzení není pravdivé - Škoda nemá v nabídce více modelů (můžeme se přít, zda lokálně, ale rozhodně ne globálně). Pokud bychom k tomu přičetli užitkáče, tak je to nad slunce jasné i lokálně.